Sattuu, kun ei voi ottaa ajasta kiinni.
Ei pysty, ei kykene.
Lipuu ohi. Kaikki.
Kuin kukat ihmiset kasvavat, kukoistavat ja kuihtuvat.
Mitään ei jää.
Mikä on tärkeää?
Tuolla puolen.
Täällä huonoja neuvoja.
Kaikki ei ole hyvää, se mikä satuttaa.
Rikkoo, halvaannuttaa ja jättää kitumaan.
Huonoja kauppiaita, hyväksikäyttäjiä ja riistäjiä.
Mutta armoa on ja siipirikkonakin voi elää.
Väistää sitä, mikä on valon tiellä, ja etsiä hyvää.
26.5.2018 jKr.
1
207
Vastaukset
Kävellessäni kotiin ajattelin sitä, mitä äiti sanoi.
"Ryppyjä rypyn vieressä."
Ei itsestään, mutta toisesta. Kun vanhenee.
Pienin murhe kaikista. Rypyt.
Suurempi se, että kaikki päättyy liian nopeasti.
Miten hirveästi olen surrut äitiäkin.
Pahinta kaikesta äidin tuska, jota ei ole voinut ottaa pois.
Ei pystynyt, ei kyennyt.
Hänellä on ikävä, minulla ei.
Olen ollut niin yksin jo lapsesta lähtien.
Isoäidin yläkerrassa.
Minulla ei ollut ketään. Läheistä.
Isä pitkät päivät töissä, äiti liian kiireinen ja alakerrassa viktoriaaninen isoäiti, ikäeroa 75 vuotta.
Upposin omaan maailmaani. Tähän.
Tulin tänne ulos, jos tarkenisin illallakin.
Villasukat jalassa, laheat merinovilla-tekokuitupitkikset lämmittämässä. Teknowoolia.
Teepaita, jonka kaula-aukkoa hiusklipsi pienentää, ettei kylmettyisi niin kuin kädet.
Helteessä ei tarvitse pipoa, mutta nyt on otsapanta.
Aurinko auttanut paljon, mutta mitä sitten, kun se laskee ja ilmat viilenee. Kuinka paljon pää ja otsa kalvavat taas.
Varustauduin jo talvea varten ostamalla kolme pipoa tänään, kaksi itselleni ja yhden pojalleni.
Minulla on tätä nykyä niin paljon pipoja, etten jaksa laskeakaan. Ostamieni lisäksi olen ommellut myös niitä ja neulonut hirveät määrät otsapantojen lisäksi.
Kaikki hoito pelkkää luomua vaan. Alpakkaa, lampaita, villaa, jolla vuorannut kaiken sänkyä myöten.
"Ihmisiä pitää suojata lailla uskomushoitojen haitoilta. Kun kyseessä on hengenvaarallinen sairaus, lainsäädännön tulee sallia vain vaikuttaviksi ja riittävän turvallisiksi osoitetut hoitomuodot."
Mutta mitä jää jäljelle, kun muuta ei olekaan homesairaille, borrelioosin uhreille ja monille muillekaan?
Röyhkeää heitteillejättöä vaan.
Vammaisena joutuu elämään ja lyhyen elämänsä kärsimään.
Täytin https://goo.gl/aLfk8G kyselyn.
Paleltaa jo ja päälaki kalvaa.
Mentävä sisälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673
