Ystävä seisottaa ulkona

hämmentynyt

Kahtena viime kertana, kun olen käynyt erään hyvän ystäväni luona kylässä, hän ei ole ollenkaan kutsunut minua tupaan, vaan olemme jutelleet pihalla. Kaverini asuu omakotitalossa ja esittelee mielellään pihaa ja kotieläimiä, mutta kierroksen jälkeen olettaisin, että siirtyisimme sisälle.

Viimeksikin ystävä seisotti minua yli kaksi tuntia pihalla kunnes lähdin. Valittelin jopa yhteen kohtaan, että on vähän vilpoista ja että olen väsynyt, mutta siltikään ystävä ei kutsunut minua sisään. Alussa kyllä kysyi "pitääkö minulle jotain tarjota". Kieltäydyin, koska olin juuri tullut kahvipöydästä ja kysymys ei muutenkaan ollut muotoiltu hirveän lämpimästi, tosin se on vain omaa tulkintaani. Istua olisin kyllä halunnut.

En ymmärrä, eikö tämä nyt ole jo epäkohteliasta? Molemmilla kerroilla sovimme vierailusta paria päivää etukäteen ja viime kerralla ystävä itse kutsui minut. Kyse ei siis voi olla siitä, että olisin yllättäen tupsahtanut kylään ja olisi ollut vaikka sotkuista ja kaveri ei olisi kehdannut kutsua sisään. Välimatkaa meillä on ainakin 20 km eli kyseessä ei ollut mikään naapureiden rupattelutuokiokaan. Ystäviä olemme olleet vuosikaudet ja olen kyllä monesti ennen käynyt heillä sisällä.

Kun minä kutsun hänet kylään, olen aina ottamassa ovella vastaan, eikä tulisi mieleenikään seisottaa ketään ulkona.

Onko kellään mitään hajua, miksei ystävä kutsunu minua sisään? Olisiko minun pitänyt itse ehdottaa? Tuntui vain todella kiusalliselta ja hämmentävältä, enkä halunnut tuppautua... Pitääköhän seuraavalla vierailulla ottaa toppatakki ja retkijakkara mukaan?

5

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oudottavat

      Olipa outoa. Onko kyseessä mies vai nainen? Voisiko siellä sisällä olla joku kosteus- tai homevaurio tms. juttu jonka takia ei ole hyvä mennä sisälle? Ei oikein kohteliaalle kuulosta seisottaa toista, varsinkin jos tulee kylmäkin. Pitäisi sitten jo tapaamisesta sovittaessa mainita että "lenkkeillään" ulkona.

      Itse asun kerrostalossa ja pari kaveria kävivät kerran, kumpikin erikseen luonani kylässä. Oletin että minäkin pääsen käymään heidän luonaan - mutta kumpikin heistä sanoi , enää muista millä sanoilla, että heidän luona ei voi käydä. Sitten aina vaivihkaa kuulin heidän mainitsevan miten heidän luona joku kaveri oli ollut käymässä.

      Myös eräs monivuotinen ystävä (nykyään ex-ystävä) jonka kanssa olimme kyläilleet molemminpuolisesti, alkoi ehdottaa että hän kävisi minun luonani niin kuin ennenkin, mutta oman asuntonsa hän haluaa pyhittää vain omaksi alueekseen. Sanoin siihen että minäkin haluan pitää oman asuntoni vain omana paikkanani enkä kutsu sinne ketään. Ehdotin tälle ystävälle että voisimmehan tavata jossakin kahvilassa tai vaikka ulkona lenkillä. Mutta hänelle ei kelvannut sellainen järjestely. Sittemmin hän ei enää vastannut tekstiviestiinkään.
      Nämä kaikki minun mainitsemani kaverit ovat naispuolisia eikä meillä ole pitkiä välimatkoja.

    • Loksautus

      Minulla oli kiva naisystävä, kävimme marjassa, baareissa ja kaikenmaailman pippaloissa.
      Mutta en koskaan päässyt heidän kotiinsa. ilmeisesti johtui hänen miehestään.
      Jos meillä oli treffit, niin menin soittamaan ovikelloa, ukkonsa avasi oven kuin mikäkin lintu, pää ulkona ja sanoi ett "Paula" tulee kohta ja loksautti oven kiinni.
      Ensimmäiselä kerralla hämmennyin vähän :)
      "Paula" kyllä kävi luonani, mutta en oikeastaan voinut koskaan kysyä miksen pääse teille. Eikä hänkään ottanut asiaa puheeksi.
      Tästä on monta vuotta, muutin pois kaupungista ja ystävyys vain hupeni.

      • ogrefood

        Niin tyttö sanoi että olit liian ruma hänelle ja joit liika keskiolutta :D

        Muutenkin olit ylipainoinen jo alkujaankin, ennen sen tytön vihamielisiä asioita jotka lihastuttivat vieläkin enemmän itseäsi.


    • siistuotaettä

      "Ystävä" halusi vain vittuilla kanssasi. Paras siirto olisi ollut haudata "ystävä" saunan taakse, niinkuin suomalaisugrilaisessa kulttuurissa perinteisesti ollaan tehty.

    • Kotihuuhkaja

      Kaksi kertaa! Eikö yksi olisi piisannut tuommoista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      89
      4194
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4102
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      609
      3914
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      20
      2725
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2475
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2074
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2072
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1950
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1609
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1422
    Aihe