Ystävä seisottaa ulkona

hämmentynyt

Kahtena viime kertana, kun olen käynyt erään hyvän ystäväni luona kylässä, hän ei ole ollenkaan kutsunut minua tupaan, vaan olemme jutelleet pihalla. Kaverini asuu omakotitalossa ja esittelee mielellään pihaa ja kotieläimiä, mutta kierroksen jälkeen olettaisin, että siirtyisimme sisälle.

Viimeksikin ystävä seisotti minua yli kaksi tuntia pihalla kunnes lähdin. Valittelin jopa yhteen kohtaan, että on vähän vilpoista ja että olen väsynyt, mutta siltikään ystävä ei kutsunut minua sisään. Alussa kyllä kysyi "pitääkö minulle jotain tarjota". Kieltäydyin, koska olin juuri tullut kahvipöydästä ja kysymys ei muutenkaan ollut muotoiltu hirveän lämpimästi, tosin se on vain omaa tulkintaani. Istua olisin kyllä halunnut.

En ymmärrä, eikö tämä nyt ole jo epäkohteliasta? Molemmilla kerroilla sovimme vierailusta paria päivää etukäteen ja viime kerralla ystävä itse kutsui minut. Kyse ei siis voi olla siitä, että olisin yllättäen tupsahtanut kylään ja olisi ollut vaikka sotkuista ja kaveri ei olisi kehdannut kutsua sisään. Välimatkaa meillä on ainakin 20 km eli kyseessä ei ollut mikään naapureiden rupattelutuokiokaan. Ystäviä olemme olleet vuosikaudet ja olen kyllä monesti ennen käynyt heillä sisällä.

Kun minä kutsun hänet kylään, olen aina ottamassa ovella vastaan, eikä tulisi mieleenikään seisottaa ketään ulkona.

Onko kellään mitään hajua, miksei ystävä kutsunu minua sisään? Olisiko minun pitänyt itse ehdottaa? Tuntui vain todella kiusalliselta ja hämmentävältä, enkä halunnut tuppautua... Pitääköhän seuraavalla vierailulla ottaa toppatakki ja retkijakkara mukaan?

5

599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oudottavat

Olipa outoa. Onko kyseessä mies vai nainen? Voisiko siellä sisällä olla joku kosteus- tai homevaurio tms. juttu jonka takia ei ole hyvä mennä sisälle? Ei oikein kohteliaalle kuulosta seisottaa toista, varsinkin jos tulee kylmäkin. Pitäisi sitten jo tapaamisesta sovittaessa mainita että "lenkkeillään" ulkona.

Itse asun kerrostalossa ja pari kaveria kävivät kerran, kumpikin erikseen luonani kylässä. Oletin että minäkin pääsen käymään heidän luonaan - mutta kumpikin heistä sanoi , enää muista millä sanoilla, että heidän luona ei voi käydä. Sitten aina vaivihkaa kuulin heidän mainitsevan miten heidän luona joku kaveri oli ollut käymässä.

Myös eräs monivuotinen ystävä (nykyään ex-ystävä) jonka kanssa olimme kyläilleet molemminpuolisesti, alkoi ehdottaa että hän kävisi minun luonani niin kuin ennenkin, mutta oman asuntonsa hän haluaa pyhittää vain omaksi alueekseen. Sanoin siihen että minäkin haluan pitää oman asuntoni vain omana paikkanani enkä kutsu sinne ketään. Ehdotin tälle ystävälle että voisimmehan tavata jossakin kahvilassa tai vaikka ulkona lenkillä. Mutta hänelle ei kelvannut sellainen järjestely. Sittemmin hän ei enää vastannut tekstiviestiinkään.
      Nämä kaikki minun mainitsemani kaverit ovat naispuolisia eikä meillä ole pitkiä välimatkoja.

• Loksautus

Minulla oli kiva naisystävä, kävimme marjassa, baareissa ja kaikenmaailman pippaloissa.
      Mutta en koskaan päässyt heidän kotiinsa. ilmeisesti johtui hänen miehestään.
      Jos meillä oli treffit, niin menin soittamaan ovikelloa, ukkonsa avasi oven kuin mikäkin lintu, pää ulkona ja sanoi ett "Paula" tulee kohta ja loksautti oven kiinni.
      Ensimmäiselä kerralla hämmennyin vähän :)
      "Paula" kyllä kävi luonani, mutta en oikeastaan voinut koskaan kysyä miksen pääse teille. Eikä hänkään ottanut asiaa puheeksi.
      Tästä on monta vuotta, muutin pois kaupungista ja ystävyys vain hupeni.

• ogrefood

Niin tyttö sanoi että olit liian ruma hänelle ja joit liika keskiolutta :D

Muutenkin olit ylipainoinen jo alkujaankin, ennen sen tytön vihamielisiä asioita jotka lihastuttivat vieläkin enemmän itseäsi.

• siistuotaettä

"Ystävä" halusi vain vittuilla kanssasi. Paras siirto olisi ollut haudata "ystävä" saunan taakse, niinkuin suomalaisugrilaisessa kulttuurissa perinteisesti ollaan tehty.

• Kotihuuhkaja

Kaksi kertaa! Eikö yksi olisi piisannut tuommoista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      140
      7861
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      30
      3087
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      363
      2088
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      284
      1704
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      146
      1519
    6. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      21
      1281
    7. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1219
    8. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1132
    9. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      15
      1108
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      1076
    Aihe