Täällä it tradenomi 2006 - koska työllistyn??

koiruuDenNähnyt

Tämäkin yö menny valvoessa.

Valmistuin tradenomiksi 2006.

En ole saanut it alan työtä.Ainoat työkokemukseni it alalta on kesältä 2005 kun olin työharjoittelussa 500€ kuukausipalkalla ja toinen kun olin 8kk kestävässä koulutusohjelmassa 2008, ohjelman piti johtaa työsuhteeseen muttei johtanutkaan.

Nyt sitten älykkäänä miehenä, monen sadan hakemuksen jälkeen mietin saanko koskaan koulutustani vastaavaa työtä. Olen harmissani kun ei ole alan töitä hyvällä palkalla, olen jo vähän luovuttamassa.

Viime vuonna tapasin yhden tyypin joka antoi ymmärtää että saisin ehkä töitä, ja avasin Linkedin profiilini vuosien tauon jälkeen.Kun sekin meni mönkään, niin suljin koko säälittävän Linkedin palvelun.

Se että joskus ammattikorkeassa tein visual basicciä niin ei taida riittää nykypäivän työvaatimuksiin.

Koulutusohjelmassa 2008 oli ISEB - ohjelmistotestauksen kurssi ja kokeet. Kävin kurssin mutta en saanut sitä koetta läpi kahdellakaan yrittämällä.

Taidanpa olla työtön lopun elämääni. Vai haluaako joku muka palkata työttömön nelikymppisen tradenomin joka on tottunut viime vuodet nukkumaan pitkään.

Onneksi mulla on rahaa ja on varaa olla työtön...

Harmittaa vaan etteikö musta sitten ammatillisessa mielessä tullut mitään....

Siivoomaan enkä muihinkaan paskatöihin suostu...

Mua on kyllä niin kusetettu elämässä ja yli kävelty ettei tosikaan...
Mutta en sitten aio mitään muutakaan työtä tehdä...

24

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pippåpåppi

      Huono trolli.

      • koiruuDenNähnyt

        En ole Trolli. Aito tapaus olen. Nyt yritän tehdä lupauksen että vastaan jokaiselle mun kirjoituksen kommentoineelle.Sinä olit ensimmäinen


    • nusase.pulua

      No mitä valitat? Sulla on rahaa, eli varaa olla tekemättä mitään. Et taidakaan olla ihan niin fiksu, kuin luulet, jos kerran halut tehdä töitä, vaikka ei ole pakko.

      Runkkaa vaikka päivät pitkät, jos et muuta keksi.

      • koiruuDenNähnyt

        On mulla tekemistä ja paljon kivaa. Kyse on omasta statuksesta ja siitä että olisin pystynyt johonkin parempaan. Runkkaaminen on joskus kivaa, kiitos neuvosta. Kiihkeänä heterona oon laittanut aikuisviihteen hakusanoiksi 'mature' ja 'cif'. Joskus tavallisen parisuhde kanssakäymisen lisäksi naiskaverini saattaa olla seurassani kun yhdessä kattellaan aikuisviihdettä...

        Mulla jopa tyydyttävä seksielämä muttei it - alan työpaikkaa. Olis se joskus ollunkiva kokeilla pärjäiskö.


    • werfghjkj

      Vaihtaisin mielelläni paikkaa kanssasi, saisit stressin ja unettomat yöt, ja siitä terveyden hiipumisen.

      Hyppäisin koska tahansa kuorman päälle elelemään muiden selkänahasta jos voisin. Mutta luin DI:ksi, ja DI:tä ei ole työttöminä, niin on vaikea roikkua työttömänä. Mitä pidempi koulutus sitä lujemmin on orja muille.

      • koiruuDenNähnyt

        DI on hieno tutkinto. En ite ehkä pääsis kaikkia kursseja läpi.Pelkät pääsykokeet olis mulle kiviseinä. Tunnen ihmisiä jotka ovat olleet koulutuksesi kuningas linjalla, nimittäin tutan.

        Voisin vuoden tehdä sun juttuja.Tuskin niin paha asia kuin oli intti ja aliupseerikoulu 90 -luvulla.Palvelusaika 330.

        Mitä muuten kirjoitit yo -kokeen laajasta matematiikasta?


    • LuuserinSävel

      Siinäkö se katkera it maisteri trollaa yhä tradenomeja?! Hiukset sulta tietty lähtenyt jo parikymppisenä, maha roikkuu eikä naisetkaan ole susta kiinnostuneita. EIKÄ IHME. It alan naisista iso joukko ON it tradenomeja.

      • koiruuDenNähnyt

        Ihan kuosis oon, 70 -luvulla syntynyt. Tukka on vahva ja jäykkä.

        Olen tradenomi. En maisteri... siis alempi amk tutkinto.JA puhun totta, en ole trolli.

        Jotenkin musta tuntuu että kauniit naiset on kovempaa valuuttaa samalla tutkinnolla....kuka ny perusrumaa äijää ottais toimistoon..


      • komeesaatana
        koiruuDenNähnyt kirjoitti:

        Ihan kuosis oon, 70 -luvulla syntynyt. Tukka on vahva ja jäykkä.

        Olen tradenomi. En maisteri... siis alempi amk tutkinto.JA puhun totta, en ole trolli.

        Jotenkin musta tuntuu että kauniit naiset on kovempaa valuuttaa samalla tutkinnolla....kuka ny perusrumaa äijää ottais toimistoon..

        Ulkonäön perusteella palkataan, jep jep!


    • MerkonomiVain

      Eikös tradenomi ole enempikin kaupalliselle alalle suuntautunut. Tradenomi ja koodari ?? Voit toki myydä ohjelmistoja jos on ulosantia ja esiintymiskykyä. Jotenkin sinun pitää saada se oma "myyntipakettisi" ja ajattelusi kasaan ja raiteille. Koodaaminen ei ole varmaankaan juttusi. Miksi menit tradenomi opiskeluun jos todellinen halusi oli ruveta ohjelmoimaan??

      • koiruuDenNähnyt

        Kyllä me koodauskurssitkin käytiin. Tutkinto on tietojenkäsittelyn tradenomi, säkin merkonomina voit hakea kyseiseen koulutusohjelmaan.

        Ainoa varma asia mitä lupaan tällä tutkinnolla on että saat olla vapaa työkkärin kiusaamisesta, ei näillä(kään) papereilla hätyytä ihan PaskaKeikka hommiin tai koulutuksiin...vaan istut kotona nostamassa tuet. Ehkä joskus jonkun työllistyissuunnitelman teet TE -toimiston väelle, mut mä teen semmoset 6 minuutissa pari kertaa vuodessa.

        Vielä nopeammin tommoset kirjotustehtävät kuin lukioaikoina 90 -luvulla kirjotin liirum laata historian ja uskonnon kokeissa essee -pohjaisiin kokeisiin, aina tuli varma 8 todistukseen, kun hölisi sivulauseissa asian pääkohdat esiin ja loput oli ympäripyöreetä kakkaa. Jos en ollut lukenut koealuetta 10 minuuttia enempää, niin aina tuli varma seiska.

        Ja mitä tradenomin koulutukseen tulee; kyllä ne talousmatematiikat, yrityksen perustamiset ja pakolliset kirjanpitokurssit olivat jees tekstinkäsittelyineen ja tieteellisine kirjoittamisineen; idiootit pakottivat muka käyttämään 10 -sormijärjestelmää, mutta kukaan, ei kukaan sitä käyttänyt kymmenistä opiskelijoista kurssin jälkeen. Siis se on ihan upea taito sekin jos joku osaa..

        Moni samalla traden tutkinnolla saanut hyvän työpaikan. Monesti vasta työpaikalla opetetaan juuri kunkin yksikön käyttämät sovellukset.

        Moni tradenomi voi olla mikä tahansa manageri ja UltraMegaBra sössönSöö seniori plusAdministratori, virkanimikkeitä riittää. Monesti ne paikallaan työpisteellä istuvat kravattihemmot olivat ainakin Nokian tiloissa niitä joilla oli jo 5000e palkat, siis jo ennen vuotta 2010. Oli muijan silittämää paitaa ja kravaatineulaa jossa kiilsi kulta, kun pidettiin se hemmetin tärkeä puhe tai palaveri osaston edessä. Ja se perseennuolenta ja tekonaurut.... sitä oli tavallisen mattimeikäläisen hauska sivusta seurata kun ylennyksiä eri tehtäviin oli tulossa.... ni et usko miten ne ehdokkaat parveili sen YliPomon lähellä joka hetki lounaasta kotiinlähtöön.... hyv ettei veskiin menny mukaan ravistamaan ;).

        Mutta, ehkä mä en sitten minnekään päässyt, aika heikko tutkinto tuo tradenomi kyllä on, tarttis suhteita ja kontakteja nii maan perkuleesti ja vihaamani Linkedinin jo lopetin toistamiseen, tällä kertaa lopullisesti.

        Jos joku sanoo että raha ei tuo onnea, niin puhuu skeidaa. oOnneksi on rahaa niin voi sitten olla oloneuvoksena. Onhan sekin taitoa että osaa omaisuutensa realisoida vaikka asuntoihin ja vuokraa niitä....tai muuten laittaa rahansa poikimaan.

        Ehkä olen aika outo mies kun raha ja seksielämä asiat on kunnossa, niin alan vonkumaan että kumpa olisin saanu sitä oikeaa kovapalkkaista it -alan työtä mitä tutuillani on..... tai hitto soikoon edes 1800 euron palkalla administratoriksi tai testaajaksi tai edes itc -tukihenkilöksi....mutta ei kun ei.

        Noh, muutaman kuukauden mieluisilla hanttihommilla vedetään, ansiosidonnaiset nostetaan tappiin asti ja pääomatulot juoksee.

        Mutta, olis ollu kiva saada se oikea työpaikka....jos ymmärrät mitä oikealla työpaikalla tarkoitan...

        Ja usko pois säkin, en ole trolli, ja jokainen sana ja vastaukseni tässä ketjussa on totta.


      • MerkonomiVain
        koiruuDenNähnyt kirjoitti:

        Kyllä me koodauskurssitkin käytiin. Tutkinto on tietojenkäsittelyn tradenomi, säkin merkonomina voit hakea kyseiseen koulutusohjelmaan.

        Ainoa varma asia mitä lupaan tällä tutkinnolla on että saat olla vapaa työkkärin kiusaamisesta, ei näillä(kään) papereilla hätyytä ihan PaskaKeikka hommiin tai koulutuksiin...vaan istut kotona nostamassa tuet. Ehkä joskus jonkun työllistyissuunnitelman teet TE -toimiston väelle, mut mä teen semmoset 6 minuutissa pari kertaa vuodessa.

        Vielä nopeammin tommoset kirjotustehtävät kuin lukioaikoina 90 -luvulla kirjotin liirum laata historian ja uskonnon kokeissa essee -pohjaisiin kokeisiin, aina tuli varma 8 todistukseen, kun hölisi sivulauseissa asian pääkohdat esiin ja loput oli ympäripyöreetä kakkaa. Jos en ollut lukenut koealuetta 10 minuuttia enempää, niin aina tuli varma seiska.

        Ja mitä tradenomin koulutukseen tulee; kyllä ne talousmatematiikat, yrityksen perustamiset ja pakolliset kirjanpitokurssit olivat jees tekstinkäsittelyineen ja tieteellisine kirjoittamisineen; idiootit pakottivat muka käyttämään 10 -sormijärjestelmää, mutta kukaan, ei kukaan sitä käyttänyt kymmenistä opiskelijoista kurssin jälkeen. Siis se on ihan upea taito sekin jos joku osaa..

        Moni samalla traden tutkinnolla saanut hyvän työpaikan. Monesti vasta työpaikalla opetetaan juuri kunkin yksikön käyttämät sovellukset.

        Moni tradenomi voi olla mikä tahansa manageri ja UltraMegaBra sössönSöö seniori plusAdministratori, virkanimikkeitä riittää. Monesti ne paikallaan työpisteellä istuvat kravattihemmot olivat ainakin Nokian tiloissa niitä joilla oli jo 5000e palkat, siis jo ennen vuotta 2010. Oli muijan silittämää paitaa ja kravaatineulaa jossa kiilsi kulta, kun pidettiin se hemmetin tärkeä puhe tai palaveri osaston edessä. Ja se perseennuolenta ja tekonaurut.... sitä oli tavallisen mattimeikäläisen hauska sivusta seurata kun ylennyksiä eri tehtäviin oli tulossa.... ni et usko miten ne ehdokkaat parveili sen YliPomon lähellä joka hetki lounaasta kotiinlähtöön.... hyv ettei veskiin menny mukaan ravistamaan ;).

        Mutta, ehkä mä en sitten minnekään päässyt, aika heikko tutkinto tuo tradenomi kyllä on, tarttis suhteita ja kontakteja nii maan perkuleesti ja vihaamani Linkedinin jo lopetin toistamiseen, tällä kertaa lopullisesti.

        Jos joku sanoo että raha ei tuo onnea, niin puhuu skeidaa. oOnneksi on rahaa niin voi sitten olla oloneuvoksena. Onhan sekin taitoa että osaa omaisuutensa realisoida vaikka asuntoihin ja vuokraa niitä....tai muuten laittaa rahansa poikimaan.

        Ehkä olen aika outo mies kun raha ja seksielämä asiat on kunnossa, niin alan vonkumaan että kumpa olisin saanu sitä oikeaa kovapalkkaista it -alan työtä mitä tutuillani on..... tai hitto soikoon edes 1800 euron palkalla administratoriksi tai testaajaksi tai edes itc -tukihenkilöksi....mutta ei kun ei.

        Noh, muutaman kuukauden mieluisilla hanttihommilla vedetään, ansiosidonnaiset nostetaan tappiin asti ja pääomatulot juoksee.

        Mutta, olis ollu kiva saada se oikea työpaikka....jos ymmärrät mitä oikealla työpaikalla tarkoitan...

        Ja usko pois säkin, en ole trolli, ja jokainen sana ja vastaukseni tässä ketjussa on totta.

        OK. No problems. Tarkoitus oli vähän haastaa sinua ja sainkin hyvän listan kommentteja sinulta palkkioksi. Olen vanhan koulukunnan merkonomi ja toki myös DI. Voisitko kokeilla netin tarjoamia mahdollisuuksia passiivisen tulon hankintaan. Palkkatyö (the job) on vain yksi tapa saada itsellensä tuloja. Se netti voisi olla sinun pelastusrenkaasi, kun palkkatyötä et ole ollenkaan saanut mistään ilmansuunnasta. Vanhalla lahonneella tutkinnolla ilman työkokemusta et enää alan hommia saa. Tässä muutama vinkki. Hanki kamera (aluksi edullinen) ja opettele videoiden ja kuvien lataaminen verkkoon. Ja videoiden editointi. Se on tätä päivää. Oletko sanataituri. Teet engl. kielellä e-kirjan (80-100 sivua) ja markkinoit amazonissa (kindle-only) tai iBooksissa. Ei tarvitse olla ihmeopus. Jos osaat ottaa valokuvia niin niillekin on netissä myyntiportaalit, jonne voit ladata otoksesi (esim Fotolia, 123RoyaltyFree, iStockPhoto jne) . Jos sinulla on syntymälahjana saatu hyvä puheääni niin voit ruveta nauhoittamaan äänikirjoja. Hyödynnä siis antamani vinkit. Pikkuhiljaa trimmaat ja treenaat itsesi vauhtiin. Bitcoineja enkä kryptovaluuttoja suosittele vaikka ne ovatkin nykyään muodissa. Netissä on hyviä success mentoroijia ( engl. kielisiä) joita kuuntelemalla ajatusmaailmasi saa uuden terävämmän suunnan. En laita url-nettilinkkejä (s24 kun tuhoaa armotta postauksen). Tässä aluksi kolme Youtube-sivustoa jotka googlaat netistä. 1) Minority mindset ( Jaspreet singh) 2) HomemadeEntrepreneur 3) Jake Ducey. Voi aluksi ampua korkealta yli hilseen. Etenkin Jake Ducey . Menee henkimaailman puolelle. Suosittelen silti . Itse seuraan 30-40 mentorointi- ja itsensäkehittämissivustoa säännöllisesti. Hyöty on ollut todella iso. Olen hyödyntänyt omassa elämässäni. Englannin kielen osaaminen nousee vahingossa tappiin sivutuotteena. BTW 10-sormijärjestelmän hallinta on hyvästä. Tietokonenäppäimistöt on vaan huonosti siihen soveltuvia, kun koskettimet on yhdessä tasossa. F- j aJ-merkkien nystyrät hiukan jelppaa.


      • koiruuDenNähnyt

        No kumminkin sen verran kranttu olen että omaa yritystä en perusta, se katkaisee jatkossa ansiosidonnaiset.Liika stressaavaa.

        Toisekseen toi on riski että kannattaako.En ole niin supliikki että noin paljon tekisin isolla riskillä.

        Ehdoton vaatimus on varma firma varmalla palkalla ja oon työntekijä palkalla. Tai sitten kotisohva voittaa....tärkeetä on 100 -varmat ratkaisut; En ole kinnostunut 80% tai 90% todennäköisyyksillä toimiviin ideoihin vaan lähes 100% aidosti varmoihin diileihin.

        Jos kato palkanmaksu viivästyy, aina voi ottaa sairaslomaa ja liiton lakimiesten kautta vaatia joka sentin.

        Mutta aikas ideanikkari olet, hatunnostoa ja menestystä sulle !


    • vaihtoehtojaon

      Omat projektit voi auttaa. Tiedän joitakin, jotka ovat vaan tehneet omia softia nettiin ja hankkineet käytännön osaamista siten. Toinen vaihtoehto on, että erikoistuu johonkin missä on tosi hyvä ja millä on kysyntää. Joskus sain haastattelukutsun huomaamalla epäloogisen asian erään firman kotisivulla ja ehdottamalla parannusta siihen. Kenties oma kotisivu tai blogi voi auttaa saamaan työtä. Jotkut voivat arvostaa kursseja, mutta ei kaikki. Yhteen paikkaan en päässyt edes haastatteluun kun en ollut tehnyt githubiin mitään.

      Jos mulla olisi firma, niin arvostaisin eniten sellaisia hakijoita, jotka pystyvät ajattelemaan luovasti ja fiksusti ja osaavat tehdä vaikka edes pieniä parannuksia johonkin sellaiseen juttuun, jota ei ole vielä automatisoitu kunnolla. Vaikka edes mittaamalla oman kotikoneen näppäinpainallusten tai hiiren liikkeen määrää ja minimoimalla sitä.

      • koiruuDenNähnyt

        En kyllä ilmaseksikaan välittäis alkaa opettelee jotain softan tekoa.

        Haluan korvausta jo ensimmäisestä sekunnista kun aloitan työsopimuksen.

        Nyt näillä helteillä taidan panna jäihin tän työllistymisprojektin. Lomailen syyskuun loppuun asti. Katotaa jos lokakuussa keksittäis jotain. Hyvää kesää !


      • jaapajaa

        No ihan miten vaan. Voi olla vaikea erottautua haastattelussa edukseen, jos ei ole näyttöä kuin AMK:n Visual Basicistä. IT-alalla on kovaa kilpailua ja taito tulee koodausrutiinin ja teoreettisen osaamisen yhdistelmänä. Tiedän muutamia henkilöitä, jotka ovat antaneet ennen työsuhteen alkua kokeiluprojektin ja maksaneet palkkaa. Toivottavasti löydät sellaisen. Jotenkin kuulostaa, että koulutuksellasi ja näytöilläsi on tosi vaikea saada töitä.


      • koiruuDenNähnyt

        Pidän sanani ja vastaan jokaiselle,me ollaankin juteltu aiemmin.Tässä on nyt 4 viestiä kelle vastaan, ootte kirjotellu 1-2.6 ja mä ny vastaan 3.6.

        Joo, ihan mahdoton saada mun taustalla töitä.Toki tiedän miten helpolla joku on saanut 4k kuukausipalkan kun on päässyt vain firmaan missä on sitten opetettu automaatiotestauksen ohjelma. Sen YHDEN ohjelman osaamisen jälkeen on neljän kilon palkat juosseet. Parilla kaverillani on käynt tommonen mäihä, vaikka ovat niin heikkoja ja epämiehisiä ettei armeijaa ole kumpikaan kyennyt suorittamaan.

        En mä siitä VBA:stakaan mitään enää muista. Jännä jos joskus olis joku koulutusohjelma jossa ton vois oppia. Motivaationi on kieltämättä aika alhainen, ehkäpä yllättävän rikastumiseni vuoksi tai sen takia.

        Tarianani on ihmu juttu, kun luvataan aikanaan että kun 25-30 vuotiaana opiskelee amk -tutkinnon, tosissaan yrittää ja suorittaa opinnot, niin saa töitä. En saanut.Nyt siis jo luovuttanut,niin henkisesti kuin fyysisesti.

        Toki urheilen paljon ja oon sillai onnellinen ja hyvässä kunnossa. En juurikaan nykysin dokaa, kinä koskenu huumeisiin,en nuuskasta välitä, mutta satunnainen perkuleen röökihimo iskee välillä...ja sitä rölkii sit imen vaika on aika ristiriidassa kuntoilun kaa..


    • Datanoomi

      Mulla on hieman eri polku, koska olen ollut yrittäjä (lue: ollut y-tunnus voimassa) ja olen sen vuoksi aina voinut "selittää" työttömyysjaksot. Toki olen myös "tienannut", mutta en oikeasti ole tienannut yrittämisellä oikeastaan yhtään mitään. No niin, se siitä avautumisesta...

      Tällä koulutuksella ei pääse oikein kuin help deskiin ja siellä on ollut myös monia tradenomeja. Palkka isoissa firmoissa on kuitenkin reilut 2000 ja jos teet hommat hyvin, voit päästä ylenemään ns. omien koulutustasojen hommiin.

      Ehdottaisin siis, että haet reilusti käyttötuen tehtäviin (ja muihin vastaaviin "ruohotason" hommiin), vaikka sulla on tradenomin paperit. Parin tai muutaman vuoden päästä voit päästä esim. järjestelmäasiantuntijaksi tai vastaaviin hommiin. Aloita pohjalta ja yritä kivuta ylöspäin.

      Jos asut pienellä paikkakunnalla ja siellä ei ole kyseisiä töitä tarjolla, niin ole valmis muuttamaan suurempaan kaupunkiin. Esim. Tampere, Oulu tai pääkaupunkiseutu. Varmasti löytyy töitä lopulta jos niin vain haluat.

      Pitkä työttömyys on näköjään takana, joten jos et suuremmissa kaupungeissa pääse edes haastatteluun, niin käy vaikka joku kurssi ja perusta sivutuloinen yritystoiminta OP-kevytyrittäjyyden kautta (voit nostaa työttömyystukia samalla, kunhan jokainen työkeikka on alle 2 vkoa). Näillä voit hieman selittää sitä, että miksi on ollut taukoa työnteossa.

      Suurin osa työllistyneistä kuitenkin aina tekee jotain tai hakee töitä. Jos syleskelee kattoon vuosikymmenen, eikä tee mitään muuta, niin vaikuttaa aika huonolta. Jos töitä ei löydy, niin ole edes "sivutoiminen yrittäjä" työttömyyskorvauksilla muutama kuukausi ennen työnhakua tai ainakin silloin jos töitä ei tahdo löytyä.

      Kannattaa laittaa varmuuden vuoksi myös työhakemus eri vuokrafirmoihin, koska it-alan töissä vuokrafirmoja käytetään paljon ja työpaikka ei vaihdu parin viikon välein. Esim. itse olen ollut suuressa yrityksessä ns. vakihommissa reilut pari vuotta vuokrafirman kautta. Hakemus esim. Adecco, Barona ja StudentWork.

      • koiruuDenNähnyt

        Kuule, enköhän mä ihan pääkaupunkiseudulla asu. Ja kaikki vuokrafirmat kokeiltu ja aikanaan cv:t tehty sekö haastattelut käyty. Arviolta lähes 700 hakemusta kunnes lopetin.Haatatteluja ehkä 25-35 kappaletta kun lasketaan kaikki vuokrafirmakäymiset ja jokainen haastattelukierros erillisenäkäyntinä, siis taahtumana kun meen fyysisesti paikan päälle tentattavaksi.

        Ite en ota yrittäjyyttä, tiedän nää jutut ja ymmärräthän säkin että aina on riski että TE -toimisto katsoo pienyrittäjän päätoimiseksi, vaikkei tulotkaan juokse eikä yriyys tuota, jaTE -keskus katkasee lausunnollaan tuet. Mut oot han varmaa ottanu asioista selvää, be careful.

        Mielenkiintoinen on toi aiheesi, referoisin sen "cv ja sen tärkeys".

        On paljon puhuttu UlostePaskaa siitä miten tärkeetä on ettei ansioluettelossa ole taukoja. Aukot vuosien aikana ja työsuhteiden välissä ovat kuin rutto työmarkkinoilla...ja niitähän sä tossa paikkailet huuhaa touhuillasi?

        Toi taukojen ja työttömänä olemisen kyttääminen on mielestäni aika patska juttu, kuten kommunistisessa Neuvostoliitossa, uskottiin työnvoimaan ja joutilaana ei kukaan ollu ja jos oli, se oli vastoin puolueen tahtoa ja siitä voitiin rangaista.

        Ei sen pitäisi olla näin, aivan sairasta !! Oma CV:ni on siten reikäjuustoa.

        TOSIN, ite teen sitä hanttihommaa minimit, teen alalla jossa kukaan ei tarkista kuinka paljon teen ja millon ollu poissa ja miten kauan. Työsopparit voi kikkailla näyttämään siten että olisin tehny koko ajan keikkaa, vaikka todellisuudessa teen just sen verta että ansiosidonnaiset juoksee ja pidän vuodenkin taukoja. Kumminkin aina palaan samaan lafkaan...ja lomailen tosi paljon.

        Paljon tuli asiaa, ja tsemii sullekin, toivotavaati pienyrityksesi tuottaa joskus rahaa..


    • Neuvot

      Jaaha. Että töihin pitäis päästä vaikka 10 vuoteen ei ole kehittänyt osaamistaan (eikä suostukkaan kehittämään ilman palkkaa), rohkeus riittää vain "100% varmoihin" paikkoihin, tradenomikoulussa ei meinannut kurssit mennä läpi.

      Mitä voisit tarjota potentiaaliselle työnantajalle, miksi sinut kannattaisi palkata?

      Jos haluat työn syrjään kiinni, aivan ensimmäiseksi pitäisi saada asenne kuntoon. Katkeruus pois, kehittää omia taitoja ahkerasti tämän päivän tarpeisiin, tarvittaessa uudella tutkinnolla.

      Pitkäjänteisyys ja ahkeruus ovat työssä tarvittavia taitoja. Tässä ketjussa totesit jo muutaman päivän jälkeen että laitat projektin jäihin syksyyn asti. Ei hyvä.

      • koiruuDenNähnyt

        Totta puhut. Olen ollut junnuna parikymppisenä tosi pitkäjänteinen, ahkera ja kärsivällinen. Oon vaan tehnyt niin paljon työharjoitteluita, ilmaisia koulutuksia ja kaikkee skeidaa ilman palkkaa. Tiedät kuinka kovaa on käydä armeija ja aliupseerikoulu runsain metsäaamuin, lasken senkin mukaan ilmaistöihin ja palvelukseksi yhteiskunnalle.

        Enäävaan ei jaksa ilmaseksi motivoitua. Ja totta, melkoisen katkera olen... se ei käskemällä lähde p.ois


    • AjatustenTuuletus

      Kyse ei ole siitä että maailma on epäreilu ja epäoikeudenmukainen. Sellainen maailma tottavie on. Ei tarvitse kuin katsoa uutisia ja lukea lehtiä. Kyse on enempikin siitä että itsellä on vinksahtanut näkemys reiluudesta ja oikeudenmukaisuudesta. Elämä käy varsin mahdottomaksi kulkea jos alkaa vaatimaan maailmalta idealistista reiluutta ja oikeudenmukaisuutta. Täydellisiä vastauksia ja ratkaisuja ja oikeudenmukaisuutta on vain satukirjoissa. Elämä perustuu riskinottoon ja kilpailuun.

      • koiruuDenNähnyt

        Mietippä niitä kotiäitejä, jotka nuorena menevät naimisiin, on rikas mies ja vanhemmilta saatu paljon taloudellista tukea. Pahimmillaan autotkin saatu omasta perhepiiristä. Ite voinut keskittyä omien kersojen paapomiseen ja luomaan omaan elömöön töydellisen optimaaliset säännöt välttääksen riskinotot ja asiat mitkä vaativat uhrauksia.

        Eli on olemassa paljon näkymättömiä työelämän välttäviä ihmisiä, joilla nyt kaikki tulee tarjottimella, ja mikä tärkeintä: he eivät kinä poistu mukavuusalueensa ulkopuolelle.

        Tahdon sanoa että joillakin ihmisillä on vain sellainen elämä ettei tarvitse ottaa riskejä; tällaiset ihmiset ovat kylläkin vielä aika pelokkaita sisimmässään vielä 40-50 vuotiaanakin ja pärjäisivät huonosti suuressa maailmassa ilman jatkuvaa tukea. Tällaisia ihmisiä ovat esimerkiksi nuorena sikinneet serkkutyttöni; kovia ovat kyllä tossukka miehiään komentamaan pienessä maailmassaan mutta työelämö ei maistu.

        Tätä sanotaan tuuriksi, onneksi heille tuli aikanaan tossukkamiehet ja perheeltä loputon tuki.

        Minulla on kokemusta selviytymisestä, yksinään liikkumisesta ja matkustelusta. Myös riskeistä; koen olevani hyvin vahva yksinäinen susi joka aina saalistaa keinolla jos toisella saaliin.

        Tosin it alan muottiin en ikinä päässy.

        Enää belikymppisenä en ota riskejä. Vain rehellinen peli käy: varma raha - varma työ.

        Säkin oot varmaan pelimies ja ota riskejä....tsemii sulle jatkossa !!


    • Anonyymi

      Ainahan voit ruveta koodaamaan Javascriptiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      101
      2150
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      433
      1645
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1343
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      15
      1173
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      79
      1152
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1085
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      185
      1031
    8. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      285
      1026
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      989
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      196
      855
    Aihe