Miehet eivät osaa tanssia

pysykääpoissa

Tanssikursseilla, tanssilavoilla, miehet luulevat osaavansa ja osa jopa olettaa olevansa oikeiasti "huippu" hyvä tanssija. Tanssikurssin käyneitä miehiä on paljon, mutta vain murto-osa osaa tanssia hyvin. Asento, kuivioit ja askeleet on opittu, mutta voi, se tanssin riemu puuttuu. On tepastelijoita, vingerretään jos jonkinlaista kuvioita, mutta se joustavuus puuttuu. Tanssilavan reunalla tepastellaan, venytellään ja kävellään kuin oltaisiin euroopan omistajia. Sitten kun kelpuutetaan joku tanssimaan, alkaa "ruikutus", että naisten tanssitaito ei riitä. Eihän se riitäkkään, kun kukaan ei halua tepastella jäykkäjalkaisen kuvioita kieputtavan "taiturin" kanssa. Toinen ongelma on, että kursseilla opetetaan, että miesten ei tarvitse ottaa askeleita esim fuskussa, vaan voivat viedä ja jammailla. Tämä on ok, mutta suurimmalta osalta häviää rytmi ja käsitys, milloin naista voi pyöräyttää ja viedä kuvioihin. Opetelkaa ensin perusteet ja sitten kun se on hallinnassa, voi sooloilla. Naisetkaan ei aina osaa, mutta se on jo toinen keskustelun aihe.

136

8703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daadirlandaada

      Sorry, yritin vain parhaani, en kiusaa enää uudelleen.

    • liiatluulotpois

      Se joustavuus ja keveys tulee sitten vuosien myötä -jos on tullakseen .

      Kursseilta saa vain pohjan - jota sitten sovelletaan lavoilla -niitä oppeja ei tarvitse orjallisesti noudattaa.

      Kukaan ei tule kursseilta valmiina "tanssioppineena"

      Sitten on tietysti niitäkin joilla sitä joustavanjouhevaa vientiä ei tule koskaan -näitäkin näkee.

      Näille "mukatäysinoppineille" pitäisi näyttää video omasta tanssista - se on hyvin paljastava ja siitä huomaa kyllä onko tanssi keveää vai "kyntävää raskasta jäykkää töpöttelyä".

      Itsensänäkeminen videolta auttaa muutenkin suhteuttamaan asioita - ei luule liikoja itsestään.

      Siitä huolimatta eikun lavoille tanssikilometrejä keräämään.

      • näköhavainto

        Kuullostaapa tutulta. Mutta aloittaja on kyllä oikeassa. Kursseilla
        kaikilla miespuolisilla on kysyntää ja osaamista kehutaan.
        Kaikista vain ei tule tanssijoita tekemälläkään.


      • Hulmuavathelmat

        Joo, kaikkia miehiä kurssilla kehutaan niin hirveästi kuinka hyviä ovat. Kun se osaaminen ei pidä paikkaansa, mutta voi, voi, kun miehet ei kestä sitä, että heille sanotaan, että huonoja ovat, pitää treenata lisää ja paljon! Sitten rassukat kun eivät itse tajua huonouttaan, luulevat olevansa hyviä kun ope sano! Opettaja voi kannustaa, mutta on karhunpalvelus kehua osaamista, kun se ei perustu faktaan. Kyllä miestenkin tulee tietää totuus taidoistaan!


      • Turha_kehu

        Lisähakujen toivossa tansseissa daamit kehuvat viejien taitoja, vaikka taidoissa olisi puutteitakin. Halataan ja kehutaan ihanaksi viejäksi. Karhunpalvelus sekin.


    • Hyvä_vienti

      Pohjanoteeraukseni viejistä on kävellä valssin molemmat kappaleet ympäri lavaa. Hyvää oli se, että viejä sanoi heti, ettei osaa tanssia ja vieläpä kysyi " onko tämä valssi". Johon totesin, jotta mennään sitten niinkuin sinä viet. En ryhtynyt neuvomaan.
      MUTTA lukuisia poikkeuksia toki on hyvin paljon. Eräs iäkkäämpi mies vei kerran todella harvinaisen rikaskuvioisen buggan. Jotkut vievät vain paria peruskuviota.
      On sattunut kohdalle myös ihanasti valssia, myös hidasta valssia, kuviohumppaa, foxia, tangoa, hidasta lavafoxia, fuskua ja wanhaa tangoa vieviä miehiä.

    • Ettästiiät

      Kokeneet tanssijat tulkitsevat musiikkia , koska tanssinopettajat ovat antaneet siihen luvan jatkokursseilla. Ei tarvitse käyttää vakio askeleita eikä kuvioita. Turha siinä on urputtaa

      • ettästiedätjatkaa

        Samoin eräällä jatkokurssilla opetettiin uusia kuvioita niin että ne piti keksiä itse. Sanottiin että vain aloittelijat ja urpot käyttää muiden keksimiä vakiokuviota.


      • Naisen pitää olla ennustaja, jos tuolla tavalla viedään. Menee tanssin nautinto kun saa olla varuillaan mitä se mies taas keksiiviikonloppuna. Normikuvioita kuitenkin riittäämaaseutu josita on kiva tanssia


      • Edellinen

        Nyt on joku virus puhelimessa. Lisäilee omiaan tekstiin


      • Anonyymi
        ettästiedätjatkaa kirjoitti:

        Samoin eräällä jatkokurssilla opetettiin uusia kuvioita niin että ne piti keksiä itse. Sanottiin että vain aloittelijat ja urpot käyttää muiden keksimiä vakiokuviota.

        Minusta hän, joka pulittaa jopa toistasataaeuroa siitä, että pääsee keksimään ikuvioita te, on urpo. Keskimäärinhän itse keksittävät kuviot kustantavat keksijälleen viiskuuskymppii tunti, joten vähänkin kuviourpoa höynäyttämällä, voi häneltä helposti kupata tuossa alussa mainitut toistasataa euroa ilman, tarvitsee opetus- tai missään muussakaan mielessä valmistella tanssituntia.


    • tatu8

      Yleensä naiset kommentoi: "Kun sä viet niin ihanasti..."
      Vien rytmiin, se riittää jo pitkälle. Ja tanssihuumoria on aina mukana.

      • sylioteriittää

        "Kun sä viet niin ihanasti..."
        Vien rytmiin, se riittää jo pitkälle. Ja tanssihuumoria on aina mukana.
        - Just näin . Hitaita pystyy hyvin tanssimaan oli tanssitaito tai ei.
        https://youtu.be/WlSjCzTcXjY


      • tatu8

        Paras kommentti, mitä olen daamilta saanut:"Sä viet kuin unelma!" Kyseinen nainen seurasi kyllä hienovaraisen upeasti. Tangoa mentiin!


    • Hyväyritysriittää

      Lienee totta toinen puoli. Mutta eihän jäykistelijätyyppi osaa eikä voi tanssilattiallakaan jäykälle luonteelleen mitään. Riemu, "joustavuus", rytmi, svengi ... ovat 'veressä', luonteessa, 'selkärangassa' ... tai sitten ne eivät ole.

    • huokaus

      Miksi aina pitää vertailla ja laittaa paremmuusjärjestykseen jne, otettais vaan rennosti ja nautittais kesästä -uusista tuttavuksista ja ennen kaikkea tanssin hurmasta

      • Iltatuulahdus

    • kiinnostuseitanssissa

      Ei se, että mies tulee tanssikurssille tarkoita automaattisesti sitä, että mies olisi aikeissa opetella tanssimaan edes suunnilleen niin kuin kurssilla opetetaan: nimittäin itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehet ovat aina olleet sievoisia summia lajinmukaiseen vientiseuraamiseen ja standardikuvioihin satsanneille naisille tanssikursseillakin yksi viheliäisimmistä vitsauksista.

      • PikkuTarkennus

        Ihan pikku tarkennus, naisilla ei ole mitään kuvioita vaan naiset seuraavat vientiä.


      • erikoismiehenpuhettase
        PikkuTarkennus kirjoitti:

        Ihan pikku tarkennus, naisilla ei ole mitään kuvioita vaan naiset seuraavat vientiä.

        Juuri noin itsekeksimiensä kuvioittensa ja tanssiasentojensa sekä vientinsä erikoismies tanssikurssillakin ajattelee ja myös toteaa sen sielläkin suureen ääneen.


    • lavatanssitkutsuumiestä
      • kulttis

        Itselleni on osunut noin 95% hyviä tanssittajia. Tanssin todella paljon ja rehellisyyden nimissä täytyy sanoa kyllä niitä tepastelijoita löytyy myös naistenpuolella. Joskus lavalla huomaa kun mies on hyvä viejä, mutta näyttää siltä kuin hän raahaisi kuudenkymmenen kilon jauhosäkkiä perässään.


    • surullinentarina

      On totta, että joillakin ihmisillä on ällistyttävän suuret luulot taidoistaan. Luulen, että juuri kyvyttömyys nähdä omia virheitään on esteenä kehittymiselle tanssijana. Olen seurannut sivusta, kun tällainen henkilö sättii vaimoaan lähes koko ajan heidän tanssiessaan yhdessä. Vaimon tanssitaidosta en osaa sanoa mitään, mutta miehen kanssa olen "tanssinut". Tanssinut lainausmerkeissä, koska tanssiminen oli lähes mahdotonta. Mies kampesi minua yhtenään pois tasapainosta ja sitten moitti, kun oli pakko ottaa askel kampeamissuuntaan. Hänellä ei ilmiselvästi ollut hajuakaan siitä, että hänen puutteellinen kehonhallintansa (ja muutama muu seikka) aiheuttivat koko ongelman!

    • Jotkut osaa jotkut ei.
      Viitsisitkö opettaa?

    • 479204758

      Mikään tanssi ei ole niin typerän näköistä kuin se kun mies teputtaa paikallaan ja nainen pyörii paita märkänä kuin väkkärä edessä ja ympärillä, ei sitä voi edes tanssiksi sanoa.....sitten ollaan muka niin osaavia ja kireä kestohymy naamalla väännetään......kun alkaa kunnon valssi tai muu perinteinen niin kiireesti pois lattialta kun ei enää osatakaan...….

    • juice

      Ne jotka osaa - tekee mitävaan

      Ne jotka ei - ne alkaa opettamaan.

      • näköhavainto

        Näihin teputtelijoihin, jotka alkavat heti opettamaan törmää joka
        paikassa. Itse menen aina joskus kursseille, kun haluan oppia
        jotain uutta tai kerrata osaamista. Kun sitten joutuu tällaisen
        "kestokurssilaisen" hyppyyttämäksi, menee tanssi- ja oppimishalut
        pitkäksi aikaa.


    • Öyenssöyen

      Minä en ainakaan välittäisi tanssia, vaikka osaankin. Päätetään siis niin, että miehet eivät osaa tanssia, niin ei tarvitse silloin minun tanssia :>

    • MautontaNälvintää

      Vastaus alotukseen:
      Osaa ne ihan yhtälailla kuin ämätkin.
      Ei se ole sukupuolikysymys TAAS , vaikka feministilesbojen aivopesemät vosut aina sortuvat tekemään joka asiasta sellaisia ja nälvimään ukkoja.

      • jäykkäjöpökkä

        Nokun TÄMÄ homma vaan nyt sattuu olemaan hyvin paljon miehestä kiinni.

        Vaikkei täysin kokonaan tietenkään ,mutta mies "tekee"sen tanssin ja nainen seuraa perässä.

        Miehen tulisi ensin vähän kuulostella miten naista viedään - ennenkuin alkaa neuvomaan ja opettamaan-varsinkin jos ollaan ennestään tuntemattomia.

        Jäykkiä on miehissä niinkuin naisissakin -- kaikkein pahimmat on kuitenkin ne asenteeltaan jäykät.

        Kun niitä jäykkyyksiä ei saa millään pois.


      • Jeeeeessssmies
        jäykkäjöpökkä kirjoitti:

        Nokun TÄMÄ homma vaan nyt sattuu olemaan hyvin paljon miehestä kiinni.

        Vaikkei täysin kokonaan tietenkään ,mutta mies "tekee"sen tanssin ja nainen seuraa perässä.

        Miehen tulisi ensin vähän kuulostella miten naista viedään - ennenkuin alkaa neuvomaan ja opettamaan-varsinkin jos ollaan ennestään tuntemattomia.

        Jäykkiä on miehissä niinkuin naisissakin -- kaikkein pahimmat on kuitenkin ne asenteeltaan jäykät.

        Kun niitä jäykkyyksiä ei saa millään pois.

        Koitas antaa suikkarit, kyl jäykkyys yleensä lähtee


    • RouvaHämeestä

      Useamman vuoden tanssineena ja monilla tanssilavoilla käyneenä on tullut koettua monenlaista vientiä tanssilattialla. Tanssitaipaleensa alussa olevilla viejillä on omat haasteensa eikä se tanssi aina tunnu miellyttävältä mutta pikku hiljaa kehitystä tapahtuu. Valitettavasti tilanne on kuitenkin sellainen että joillakin se raja tulee vastaan hyvinkin pian. Sellaisen ohjeen voisin antaa viejille että mieluummin hyvin viety perusaskel kuin huonosti ja väärään rytmiin vietyjä kuvioita. Tottakai tuttujen kanssa tulee tanssittua paljon mutta jokaiseen iltaan pitää viedä sisällyttää uusia hakuja ja toivon että myös minua hakisi uudet viejät. Muutama viikko sitten koin uuden hakijan muodossa uskomattoman tanssikokemuksen hitaassa valssissa eräällä Etelä-Suomen lavalla. Hakija oli siististi pukeutunut mutta hyvinkin vaatimattoman oloinen herra jonka olemassaoloa en ollut noteerannut. Hän osoittautui kuitenkin sanavalmiiksi ja hyvinkin huumorintajuiseksi kaveriksi jonka vienti tuntui uskomattoman hyvältä. Sitä on vaikea kuvailla mutta vienti oli pehmeää mutta samalla määrätietoista. Selkeästi vietyjä ja musiikkiin sopivia kuvioita. Kun seurasin loppuillasta hänen tanssiaan niin hän tanssi ihan pro-naisten kanssa ja myös heikommilla taidoilla olevien seuraajien kanssa mutta merkille pantavaa oli se että hän sopeutti vientinsä seuraajan mukaan. Juuri näin viejän pitääkin toimia. Tarkempia tuntomerkkejä en aio kertoa koska en usko hänen haluavan tällaista kuuluisuutta.

      • MaalimaaNähnyt

        Älä tuntomerkkejä, vaan missä ja milloin?
        Asianomainen vois siitä arvailla. Me kaikki miehet voitas ajatella. "Hän puhuu minusta😉" Näin ainakin minä vaatimattomana ajattelen😀


      • ilmanpunkkipantaaei

        Huumalla se on haku päällä taas. Jos minä olisin RouvaHämeestä, niin en kyllä päästäisi Huumaa sisään, nimittäin jouduttuaan koko alkukesäksi ulkoruokintaan Huuma on saanut nokkospuskista koko joukon punkkeja, joita kumminkin pudottelisi olohuoneenkin lattialle, kun ne on imeskelleet itsensä täytiin. Mikäli RouvaHämestä olisi yksinhuoltajaniin pahimmassa tapuksessa lapset voisivat luulla huuman joka paikkaan pudottelemia punkkeja popkorninsiemeniksi eikä siitä mitään hyvää todellakaan seuraisi.


      • RouvaHämeestä
        MaalimaaNähnyt kirjoitti:

        Älä tuntomerkkejä, vaan missä ja milloin?
        Asianomainen vois siitä arvailla. Me kaikki miehet voitas ajatella. "Hän puhuu minusta😉" Näin ainakin minä vaatimattomana ajattelen😀

        Mun pointti oli tuossa kirjoituksessa se että aina kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Mahtipontisilla liikkeillä ja isolla egolla oleva viejä ei välttämättä ajattele kuin itseään ja toisaalta taas tälläisia huipputanssijoita voi löytyä mutta he eivät tee itsestään suurta numeroa. Asianosainen kyllä tietää että missä ja milloin joten jätetään tuo salaisuudeksi.


      • viejjjä

        On hienoa, kun daami seuraa viejää ja vientiä, silloin itse koen sitä todellista tanssin riemua. Mutta tätä tapahtuu valitettavan harvoin. Usein daami miettii jo etukäteen, miten kuvion pitäisi mennä, eikä seuraa lainkaan vientiä. Jos mies viekin ihan eri tavalla, kuin daami ajatteli, niin silloin tanssi menee jäykäksi ja jopa daamiin voi sattua, kun kädet ovat väärään suuntaan varsinkin kädenalitansseissa. Joten, daamit, älkää olettako, vaan seuratkaa.


      • KehuttuTepastelija

        Olen tanssinut 70-luvulta lähtien ja olen kehittynyt ihan kelvolliseksi tepastelijaksi enkä väitä olevani huippu. (Ja haluan tässä lähettää kiitokseni sille Tarvashovissa olleelle naiselle, jota ensimmäiseksi uskaltauduin hakemaan ja joka valehteli päin naamaa, että minä juuri tanssikurssin käyneenä tanssin hyvin!:-)
        Ja aiheeseen: miehenä ja viejänä minun on sanottava, että vain noin yksi kymmenestä naisesta osaa seurata niin hyvin, että hän lakkaa kokonaan olemasta vastus. Se tuntuu silloin upealta! Ja saman verran on niitä, jotka eivät alussakaan kompurii, vaan he osaavat välittömästi mennä niin kuin minä vien. Menin minä sitten oikein tai väärin, hyvä pysyy perässä eikä yritä itse tanssia paremmin!
        Eikä keveys ole kilokysymys, sillä yksi hirveimmistä vääntäjistäni oli pieni ja hento tyttö ja isokin matami kyllä kykenee leijumaan kevyesti.
        Naisen pitää myös tietää, että kuvioiden yksinkertaisuus tai vähyys voi johtua siitäkin, että mies ei jaksa niitä hänen kanssaan tehdä, kun se tuntuu työläältä.


    • MaalimaaNähnyt

      Oliko Pavin keskiviikkotanssit?

      • MaalimaaNähnyt

        ...ja mies tuli hakeen hakuhässäkän lopussa.
        Alussa vei ihan standardkuviollai valssia (niinkuin kaikki, ei mitään uutta) pari ekaa säkeistöä, vaihto välillä slowarimeinkiin ja jatko taas valssilla. Toinen kappale olikin slowari-malli voittoinen?
        Olisko voinut olla sama mies?
        Hitsi kun en muista mistä puhuttiin. Auta vähän.
        Sanoit olevasi ekaa kertaa Pavila? Ainakin joku olisko ollut Tampeteelta vai Sastamalasta? ei mielestäni Hämeenlinnasta, kehu näin.
        Oltaiisko jopa ihmetelty miksei olla ennen tanssittu. Olitko kaverilla yökylässä.
        En muista. Paljon tanssi-iltoja joka iltaan 20 eri naista joista 4-5 uuttahakua.

        Sinulla yksivärinen mekko?


      • RouvaHämeestä

        Kyseessä oli hidas valssi. Annetaan nyt sellainen vinkki että naistenhaulla tämä mies ei ole tyrkyllä eturivissä vaan enemmänkin hakualueen reunamilla josta naiset kyllä osaavat hänet löytää.


      • MaalimaaNähnyt
        RouvaHämeestä kirjoitti:

        Kyseessä oli hidas valssi. Annetaan nyt sellainen vinkki että naistenhaulla tämä mies ei ole tyrkyllä eturivissä vaan enemmänkin hakualueen reunamilla josta naiset kyllä osaavat hänet löytää.

        Nimenomaan hidas valssi. Vaan ei tanssitu kuin noin puolet "standarikuvioilla." Loput vapaalla askelluksella ja hyvin vartaloläheisesti.


    • Tanssija

      Itse esim tanssin todella hyvin.
      Mutta miksi Suomessa tanssiminen liitetään aina humppaan ja tangoon???
      Itse olen syntynyt 60-luvulla ja kasvoin rockin parissa. Miksi pitäisi tanssia sellaisen kauhean metelin tahdissa kuin tangot, humpat ja se kauhea iskelmä??

      • pieni-vähemmistö

        Sitä soitetaan mistä kansa tykkää. Tanssilavat tyhjenisivät jos rokkia alettaisiin soittaa.


      • Tanssilajeja on aika monta. Olisi aika tylsää tanssia pelkän rokin tahdissa, ei ole kovin montaa vaihtoehtoa miten mennä
        Se rokki vasta metelimusiikkia onkin


      • Kaikkeapeliin
        aurinkorannat kirjoitti:

        Tanssilajeja on aika monta. Olisi aika tylsää tanssia pelkän rokin tahdissa, ei ole kovin montaa vaihtoehtoa miten mennä
        Se rokki vasta metelimusiikkia onkin

        Rokahtavaa musiikkia voi tanssia aika monella tavalla: ainakin vaihtoaskel, boogie-woogie, bugg, rockabilly ja rokki. Jos soitettaisiin vain tangoa, se olisi enemmänkin tylsää ja jopa surullista ja lavat katoaisivat. Yksipuolisuus ei sovi lavoille.


    • Eitoistakertaa

      En osaa enkä pidä tanssimisesta - en ole koskaan pidänyt ja tuskin tulen koskaan pitämäänkään.
      Valssi menee pakosta, muut ei edes pakosta.

    • metemmekehuskele

      Aidosti tanssitaitoisissa miehissä on todella vähän niitä, ketkä tekevät tanssitaidoistaan missään mitään numeroa: itsekin vaivaudun päsuorasti moiseen ainoastaan silloin, kun seuraaja yrittää vierittää syyt epäonnistumisistaan minun niskoilleni. Tällöinkään en kuitenkaan ala kehuskelemaan omilla tanssitaidoillani, vaan saatan kehnona iltanakin ainoastaan selittää seiraajalle, minkä cardinaalimunauksen hän itse teki ja kuvitteli sen jälkeen, että kykenisin hoitelemaan hänen aiheuttamansa katastrofin niin, että hänenkin tekemisensä edes näyttäisi tanssilta.

      Myös seuraajana uskoisin olevani useassa lajissa aika saakelin hyvä. Miehissä on muitakin hyviä seuraajia.

    • Pena55

      Tästä syystä etsin naista joka voisi opettaa tanssin salat,miehelle kenellä on päivisin aikaa 1.7 alkaen!

      • elämänsätanssinut

        Stereotypiaa... Olettamus, että naiset osaa tanssia. Mutta kun jatkuvasti törmää naisiin, jotka kuvittelevat osaavansa tanssia... On tosi ikävää tanssia naisten kanssa jotka eivät saa jalkojaan alta pois.
        Ei tanssitaito kokonaisuudessa todellakaan ole sitä, että jos on jossain diskossa hytkynyt ja hyllynyt nuorena ja kuvittelee, että sen jälkeen olisi tanssipartnerin vietävissä. Kyllä TANSSITAITOON sisältyy vähintään nautittava ja moitteeton valssintannsin osaamismistaito.


      • Valssaaja

        Noin kuin tuola yläpuolella sanottiin. 95% naisista osaa tanssia. Tosi on.
        Valssin taitajia on silti vain 10%


    • ontuvaerikssonni

      Aloittajan mielestä jokaisen pitäisi olla siis loistava tanssija, ennen kuin saa tanssioikeuden:) Entä se liikkumisen riemu, joka on hyväksi mielelle ja keholle vaikka taito luikerrella tanssilattioilla olisikin vajavainen? Minne oikein voisimmekaan tunkea kaikki ne jollakin tavalla epäkelvot ihmiset, joilta puuttuu jokin tärkeä taito... vaikkapa sallivuus ja tilan antaminen myös toisille?

      • Yönsalsaa

    • mattimies

      Heh. Opin tanssimaan keskikoulussa ja lukiossa. Vähän osasin tanssia siis, kiitos luokkatoverini Annen, joka oli kärsivällinen opettaja. Tanssini päättyivät nyöhemmin näihin itsetietoisiin kaikenosaaviin naisiin, joihin lavoilla törmäsin. Olisi pitänytkin olla heti se parkettien partaveitsi, perunajauhojen kuningas.

      Näin se menee, ystävät. Ei väliä onko kysymys miehestä tai naisesta, mutta sen vastakkaisen sukupuolen narsistiset, turhantärkeät p-närhet saavat kyllä tuntemaan itsensä tarpeettomaksi ja turhaksi. AP saa ihan itse miettiä onko hänen komenttinsa aiheellinen vai voisiko peiliinkin olla katsomista. Minä pysyn kyllä poissa parketeilta, etten pilaa naisten tanssinautintoa. Tanssikaa vaikka keskenänne.

      • sillontällöntanssija

        Tässä yksi syy miesten vähyyteen lavoilla.
        Heti alkaa tulla palautetta jos ei joitain tanssilajeja osaa/halua tanssia .

        Saatttaa tulla kommentti että mitäs tänne tulet.

        Välttävä tai kohtuullinenkaan osaamistaso ei enää riitä.

        Näitä vaatimuksia toki esitetään puolin ja toisin - fiiliksen ja tanssihalut ne vaan vie-
        ja sen motivaation tulla lavoille ollenkaan.


    • masapoika

      Eivät kaikki naisetkaan osaa tanssia. On tässä vuoden sisällä ollut muutama tapaus kun olen hakenut naisen hitaaseen valssiin eivätkä ole yhtään osanneet sen askelia. Vaikea siinä on yrittää viedä jos toinen ei yhtään osaa. Miksi siis ollenkaan lähtevät mukaan jos tietävät etteivät osaa. Olenkin alkanut ,kun hidas valssi on tulossa kysyä naisilta , tanssitko hidasta valssia.

      • Sama miehissä. Olen eräitä kertoja naistenhaulla kysynyt mieheltä tanssiiko hän cha-chata tai rumbaa, vastaus on kyllä - ja sitten tepastellaan vaihtoaskeleilla. Ottaa päähän


      • sillontällöntanssija

        Tarkottaako se vaihtoaskel AINA tepastelua- ja osaamattomuutta?

        Kyllähän silläkin voi rytmin mukaan mennä ja soitettuun musiikkiin - eikä ole niitä pakkokuvioita ja tilaa vaativia eleitä,jos on vaikka ruuhkaa.

        ja pääsee lähemmäs tanssittajaa - eikä tarvii keikkua metrien päässä erillään.

        Mikä ihmeen vika siinä vaihtoaskeleessa on?

        Ennemmin sillä, kuin jäykästi ja mukamas "oikeaoppisesti"


      • Edelliselle
        sillontällöntanssija kirjoitti:

        Tarkottaako se vaihtoaskel AINA tepastelua- ja osaamattomuutta?

        Kyllähän silläkin voi rytmin mukaan mennä ja soitettuun musiikkiin - eikä ole niitä pakkokuvioita ja tilaa vaativia eleitä,jos on vaikka ruuhkaa.

        ja pääsee lähemmäs tanssittajaa - eikä tarvii keikkua metrien päässä erillään.

        Mikä ihmeen vika siinä vaihtoaskeleessa on?

        Ennemmin sillä, kuin jäykästi ja mukamas "oikeaoppisesti"

        Useimmin tarkoittaa taidottomuutta. Puristetaan tanssijaa itseään vasten kuin hengenhädässä ettei tahdo saada pidettyä omaa tasapainoa


      • sillontällöntanssija

        höpöhöpö

        Mitään ei todista jos menee lajinomaisesti - sen voi mennä ihan jäykästi jä kökösti niinkin.

        Osaan mennä kumpaakin -ja hyvin mieluusti valitsen ruuhkassa vaihtoaskeleen - sillä voi mennä kevyesti liidellen -jos vaan on rytmitajua-ja pääsee puikkelehtimaan eikävaadi sitä 5metrin vapaata tilaa joka suuntaan.

        Vientiä ja seuraamista oppii parhaiten lähiotteessa

        Kun on tanssikilometrejä tarpeeksi -niin lajinomaisuus ei ole enää niin tärkeää eikä sen kanssa tarvii nipottaa.

        Keveys ja rytmi ja joustavuus - siinä se.


      • Keveys , rytmi ja joustavuus, aivan . Väitän omaavani nämä ominaisuudet ja tanssin myös kilpatansseja tanssiseurassa


      • Jopasjotain
        sillontällöntanssija kirjoitti:

        höpöhöpö

        Mitään ei todista jos menee lajinomaisesti - sen voi mennä ihan jäykästi jä kökösti niinkin.

        Osaan mennä kumpaakin -ja hyvin mieluusti valitsen ruuhkassa vaihtoaskeleen - sillä voi mennä kevyesti liidellen -jos vaan on rytmitajua-ja pääsee puikkelehtimaan eikävaadi sitä 5metrin vapaata tilaa joka suuntaan.

        Vientiä ja seuraamista oppii parhaiten lähiotteessa

        Kun on tanssikilometrejä tarpeeksi -niin lajinomaisuus ei ole enää niin tärkeää eikä sen kanssa tarvii nipottaa.

        Keveys ja rytmi ja joustavuus - siinä se.

        Rumbaa liidellen vaihtoaskelin.... Hmmm ?
        Rumba on sensuelli, jopa eroottissävyinen tanssi osaajien tanssimana, johon ei mielestäni liitely sovi


      • nähtyon
        aurinkorannat kirjoitti:

        Keveys , rytmi ja joustavuus, aivan . Väitän omaavani nämä ominaisuudet ja tanssin myös kilpatansseja tanssiseurassa

        Seura tekee kaltaiseksen..

        meillä kaikilla on omat puutteemme


      • kukintavallaan
        Jopasjotain kirjoitti:

        Rumbaa liidellen vaihtoaskelin.... Hmmm ?
        Rumba on sensuelli, jopa eroottissävyinen tanssi osaajien tanssimana, johon ei mielestäni liitely sovi

        no mene sitten raskaasti laahustaen - jos se susta on sensuellia


      • En todellakaan laahusta. Osaatko yleensä edes rumbaa ?


    • zzeb

      Kylläpä on teillä lattian laahustajilla ongelmat.

      • ent.tanssija

        Tanssi on diivailulaji -ollut aina - jotkut luulee että kilpatansijoiden elkeet voi tuoda sellaisenaan lavalle.

        Ja on sitten pettynyt -kun ei ketään vastaavanlaista oikein löydy.

        Lava- ja kilpatanssi on TÄYSIN eri asia.

        Sama juttu näiden just kurssilta tulleiden kanssa,

        Eivät ymmärrä että kursseilta saa vain alun ,ja sitten totutellaan ja sovelletaan niitä oppeja kulloisenkin parin kanssa. joskus onnistuu -joskus ei.

        Vaatii vuosia -ennenkuin on ns "hyvä" tanssija - joskus ei vuosikymmenetkään riitä.

        Lahjakkuuksia on harvassa -eikä semmoista voi edes lavoillla keneltäkään vaatia.

        Mutta hyvin rytmitajuisia saatttaa olla ihan tav kansassa - ja KOSKAAN mitään kursseja käymättömien joukossa!!

        Ei todista oikeasti YHTÄÄMITÄÄN jos on tahkonnut kursseja pilvin pimein.

        Älkää katsoko sitä kurssiceeveetä - ja tentako mitä kuvioita osataan- ja mitä ei.

        Katsokaa miten ihminen liikkuu siellä parketilla. Toisille tanssi on luontaista - ja toisille siihen ei auta kurssit eikä mitkään jos on jäykkä - niin on.

        Kaikkein pahimpia on sellaiset wannabe-tanssiharrastajat joilla tanssikengät ja muut releet on viimeisen päälle - ja kursseja käyty vuosia - mutta luontaiset edellytykset puuttuu. ja on suoraansanoen kömpelö.

        Näitäkin siellä "nirppanurkassa" on -

        En viitsi sanoa mitä heistä ajattelen.


      • Hyvähyvä

        Siinä oli harvinaisen hyvä kommentti.


      • Paljontanssinut
        ent.tanssija kirjoitti:

        Tanssi on diivailulaji -ollut aina - jotkut luulee että kilpatansijoiden elkeet voi tuoda sellaisenaan lavalle.

        Ja on sitten pettynyt -kun ei ketään vastaavanlaista oikein löydy.

        Lava- ja kilpatanssi on TÄYSIN eri asia.

        Sama juttu näiden just kurssilta tulleiden kanssa,

        Eivät ymmärrä että kursseilta saa vain alun ,ja sitten totutellaan ja sovelletaan niitä oppeja kulloisenkin parin kanssa. joskus onnistuu -joskus ei.

        Vaatii vuosia -ennenkuin on ns "hyvä" tanssija - joskus ei vuosikymmenetkään riitä.

        Lahjakkuuksia on harvassa -eikä semmoista voi edes lavoillla keneltäkään vaatia.

        Mutta hyvin rytmitajuisia saatttaa olla ihan tav kansassa - ja KOSKAAN mitään kursseja käymättömien joukossa!!

        Ei todista oikeasti YHTÄÄMITÄÄN jos on tahkonnut kursseja pilvin pimein.

        Älkää katsoko sitä kurssiceeveetä - ja tentako mitä kuvioita osataan- ja mitä ei.

        Katsokaa miten ihminen liikkuu siellä parketilla. Toisille tanssi on luontaista - ja toisille siihen ei auta kurssit eikä mitkään jos on jäykkä - niin on.

        Kaikkein pahimpia on sellaiset wannabe-tanssiharrastajat joilla tanssikengät ja muut releet on viimeisen päälle - ja kursseja käyty vuosia - mutta luontaiset edellytykset puuttuu. ja on suoraansanoen kömpelö.

        Näitäkin siellä "nirppanurkassa" on -

        En viitsi sanoa mitä heistä ajattelen.

        Näitä miehiä on paljon lavoilla, jotka on sijoittaneet sievoisiasummia tanssikursseihin rahaa, eikä silti osaa tanssia. Eiväkä opi, ellei käytä vapaa-aikaansa tannssimiseen.
        Lavoilla ne kateellisina katselee miten vierestä viedään.
        Luulis heidän tajuavan ettei tanssiin opi kursseilla.
        Jos oppis,olis lavoilla 2/3 hyviä viejiä. Nyt heitä on vain 1 /10 Eikä sitäkään, riippuu mitä tasoo pitää "hyvänä." Onko se taso johon itse pyrkii, silloin se on monelle. Jos jo on tässä 10% ryhmässä, ei ruuhkatansseissakaan näe montaa "hyvää" viejää.

        Naisille näiltä kusseilta ei jää mitään. Ellei lasketa sitä 10-15:min jonka pääsee tunnin (jos vähennetään pois höpinät ja yksin kävelyt, tanssiaika jää vielä vähempään jos ei ole viejiä tarpeeksi) aikana tanssiin. Sekin aika menee samaa kuvioo hankatessa, jota ei koskaan kukaan tule häntä viemään lavoilla.
        Jos joskus joku tanssitaitoinen sattuu viemään, tämä kuvio menis ilman sitä kurssiakin. Kuten kaikki tietä, olette kursseilla nähnyt miten helposti osaava vie naisen kuin naisen, naiselle tuntemattoman kuvion.
        Miten viejä sen tekee? Hän on opetellut tämän kuvion. Te kursseilla kävijät ette ole sielä oppimassa. Siitä opettajat pitää huolta.
        Joka kerta teille lyödään uusia kuvioita ja näin ette opi yhtään mitään.
        Omia rahojannehan te sinne viette, eli jatkakaa ihmeessä valitsemallanne tiellä.
        Tanssiin oppii vain tanssimalla.


      • daadirlandaada
        Paljontanssinut kirjoitti:

        Näitä miehiä on paljon lavoilla, jotka on sijoittaneet sievoisiasummia tanssikursseihin rahaa, eikä silti osaa tanssia. Eiväkä opi, ellei käytä vapaa-aikaansa tannssimiseen.
        Lavoilla ne kateellisina katselee miten vierestä viedään.
        Luulis heidän tajuavan ettei tanssiin opi kursseilla.
        Jos oppis,olis lavoilla 2/3 hyviä viejiä. Nyt heitä on vain 1 /10 Eikä sitäkään, riippuu mitä tasoo pitää "hyvänä." Onko se taso johon itse pyrkii, silloin se on monelle. Jos jo on tässä 10% ryhmässä, ei ruuhkatansseissakaan näe montaa "hyvää" viejää.

        Naisille näiltä kusseilta ei jää mitään. Ellei lasketa sitä 10-15:min jonka pääsee tunnin (jos vähennetään pois höpinät ja yksin kävelyt, tanssiaika jää vielä vähempään jos ei ole viejiä tarpeeksi) aikana tanssiin. Sekin aika menee samaa kuvioo hankatessa, jota ei koskaan kukaan tule häntä viemään lavoilla.
        Jos joskus joku tanssitaitoinen sattuu viemään, tämä kuvio menis ilman sitä kurssiakin. Kuten kaikki tietä, olette kursseilla nähnyt miten helposti osaava vie naisen kuin naisen, naiselle tuntemattoman kuvion.
        Miten viejä sen tekee? Hän on opetellut tämän kuvion. Te kursseilla kävijät ette ole sielä oppimassa. Siitä opettajat pitää huolta.
        Joka kerta teille lyödään uusia kuvioita ja näin ette opi yhtään mitään.
        Omia rahojannehan te sinne viette, eli jatkakaa ihmeessä valitsemallanne tiellä.
        Tanssiin oppii vain tanssimalla.

        Muutaman vuoden tätä touhua on seuraillut, enemmän lavan reunalta kuin parketilla ollen. Jonkun on huomannut vuosien saatossa kehittyneen todella paljon, mutta tietää myös, että taustalla tuhansia tunteja ja euroja. No harjoitteluvaiheen jälkeen voi aina ruveta opettamaan tanssimista, niin saa keräiltyä maksettuja euroja takaisin.

        Itsellä nimenomaan tuo tärkein osuus oppimisen ja osaamisen tiellä jää tekemättä. Kurssilla opetetaan kasa kuvioita ja sitten yrität seuraavalla kerralla viedä niitä lavalla jollekulle tuntemattomalle.

        Vielä jokin aika sitten alkeisjatkotason kurssit kokivat uudelleentulemistaan, mutta nyt vaikuttavat taas jäävän unohduksiin. On siis ihan alkeistason kurssitusta uusien houkuttelemiseen ja sitten jatkotason kursseja edistyneille tai siksi itseään luuleville.

        Mutta vähemmän harjoitteleville ei oikein löydy sopivaa tarjontaa. Siis missä opeteltaisiin peruskuvioita ja niiden suhteellisen yksinkertaisia muunnelmia ilman ihmeellistä häkkyröintiä. Ja ei edes yritettäisi opetella kuin pari kolme kuviota per kerta, mutta siten monta kertaa tanssien ja toistaen, että kuvion rytmiikka menee saman tien perille, Tällöin sen pystyy viemään kutakuinkin kenelle tahansa tuolla lavalla, ja sillain rauhallisesti, että tanssittavuus säilyy eikä kuvion läpiviemisestä tule itsetarkoitus.


      • Tanssivapuutarhuri
        ent.tanssija kirjoitti:

        Tanssi on diivailulaji -ollut aina - jotkut luulee että kilpatansijoiden elkeet voi tuoda sellaisenaan lavalle.

        Ja on sitten pettynyt -kun ei ketään vastaavanlaista oikein löydy.

        Lava- ja kilpatanssi on TÄYSIN eri asia.

        Sama juttu näiden just kurssilta tulleiden kanssa,

        Eivät ymmärrä että kursseilta saa vain alun ,ja sitten totutellaan ja sovelletaan niitä oppeja kulloisenkin parin kanssa. joskus onnistuu -joskus ei.

        Vaatii vuosia -ennenkuin on ns "hyvä" tanssija - joskus ei vuosikymmenetkään riitä.

        Lahjakkuuksia on harvassa -eikä semmoista voi edes lavoillla keneltäkään vaatia.

        Mutta hyvin rytmitajuisia saatttaa olla ihan tav kansassa - ja KOSKAAN mitään kursseja käymättömien joukossa!!

        Ei todista oikeasti YHTÄÄMITÄÄN jos on tahkonnut kursseja pilvin pimein.

        Älkää katsoko sitä kurssiceeveetä - ja tentako mitä kuvioita osataan- ja mitä ei.

        Katsokaa miten ihminen liikkuu siellä parketilla. Toisille tanssi on luontaista - ja toisille siihen ei auta kurssit eikä mitkään jos on jäykkä - niin on.

        Kaikkein pahimpia on sellaiset wannabe-tanssiharrastajat joilla tanssikengät ja muut releet on viimeisen päälle - ja kursseja käyty vuosia - mutta luontaiset edellytykset puuttuu. ja on suoraansanoen kömpelö.

        Näitäkin siellä "nirppanurkassa" on -

        En viitsi sanoa mitä heistä ajattelen.

        Kyllä tanssikengät on oikeasti tarkoituksenmukaiset varusteet. Kysykää ammattitanssijalta miksi, jos ei itse ymmärrä. Lattareihin lattarikengät ja vakioihin omansa. Paljon luontevampaa askeltaa oikein


      • kiinnostusloppunut
        daadirlandaada kirjoitti:

        Muutaman vuoden tätä touhua on seuraillut, enemmän lavan reunalta kuin parketilla ollen. Jonkun on huomannut vuosien saatossa kehittyneen todella paljon, mutta tietää myös, että taustalla tuhansia tunteja ja euroja. No harjoitteluvaiheen jälkeen voi aina ruveta opettamaan tanssimista, niin saa keräiltyä maksettuja euroja takaisin.

        Itsellä nimenomaan tuo tärkein osuus oppimisen ja osaamisen tiellä jää tekemättä. Kurssilla opetetaan kasa kuvioita ja sitten yrität seuraavalla kerralla viedä niitä lavalla jollekulle tuntemattomalle.

        Vielä jokin aika sitten alkeisjatkotason kurssit kokivat uudelleentulemistaan, mutta nyt vaikuttavat taas jäävän unohduksiin. On siis ihan alkeistason kurssitusta uusien houkuttelemiseen ja sitten jatkotason kursseja edistyneille tai siksi itseään luuleville.

        Mutta vähemmän harjoitteleville ei oikein löydy sopivaa tarjontaa. Siis missä opeteltaisiin peruskuvioita ja niiden suhteellisen yksinkertaisia muunnelmia ilman ihmeellistä häkkyröintiä. Ja ei edes yritettäisi opetella kuin pari kolme kuviota per kerta, mutta siten monta kertaa tanssien ja toistaen, että kuvion rytmiikka menee saman tien perille, Tällöin sen pystyy viemään kutakuinkin kenelle tahansa tuolla lavalla, ja sillain rauhallisesti, että tanssittavuus säilyy eikä kuvion läpiviemisestä tule itsetarkoitus.

        "Vielä jokin aika sitten alkeisjatkotason kurssit kokivat uudelleentulemistaan, mutta nyt vaikuttavat taas jäävän unohduksiin. On siis ihan alkeistason kurssitusta uusien houkuttelemiseen ja sitten jatkotason kursseja edistyneille tai siksi itseään luuleville".

        Tuo on kyllä totta. Kurssien järjestäjät kilpailevat osallistujista. On monenlaisia
        kursseja ja tanssileirejä, jonne houkutellaan porukkaa. Ei siinä kenenkään oppiminen ole pääasia. Opettajille on tärkeintä, että rahastus toimii.


      • väärässäpaikassa
        Tanssivapuutarhuri kirjoitti:

        Kyllä tanssikengät on oikeasti tarkoituksenmukaiset varusteet. Kysykää ammattitanssijalta miksi, jos ei itse ymmärrä. Lattareihin lattarikengät ja vakioihin omansa. Paljon luontevampaa askeltaa oikein

        Se joka käy muutaman kerran kesässä lavalla - ja muutenkin vaan sillontällön -niin harvemmin on jokalajin kenkiä mukana.

        Muutenkin suomi24 tanssipalsta ei ole mikään ammattitanssijoiden kokoontumisajo

        Tanssinetissä on teille ammattilaisille oma keskustelupalsta.

        Ei sovi sama lippalakki appelsiinille ja meloonille- eikä kannata lähteä mopolla moottoritielle.

        ,, se vaan on kuivunut kokoön se tanssinetin keskustelupalsta - sopii vaan kysyä että mistähän syystä ,,,


      • daadirlandaada

        Tanssinetin keskustelupalstan näivettyminen on kai ihan suora seuraus siitä, että siellä kirjoittaneista suurin osa käy vastaavat keskustelut nykyisin tanssiporukka-ryhmässä tai jossain pienemmässä lajiryhmässä. Ja muutama meistä pöljistä jäänyt tälle palstalle riekkumaan. Sinällään ihan toimiva alustahan se oli, valitettavasti ylläpitäjä taisi tehdä aika suuria parannuksia vielä "loppuvaiheessa". Tapahtumien osallistujaluettelot ovat korvanneet minne menossa-informaation.

        Mutta samalla kenkäparilla mennään joka laji kaikesta huolimatta :)


      • väärässäpaikassa
        daadirlandaada kirjoitti:

        Tanssinetin keskustelupalstan näivettyminen on kai ihan suora seuraus siitä, että siellä kirjoittaneista suurin osa käy vastaavat keskustelut nykyisin tanssiporukka-ryhmässä tai jossain pienemmässä lajiryhmässä. Ja muutama meistä pöljistä jäänyt tälle palstalle riekkumaan. Sinällään ihan toimiva alustahan se oli, valitettavasti ylläpitäjä taisi tehdä aika suuria parannuksia vielä "loppuvaiheessa". Tapahtumien osallistujaluettelot ovat korvanneet minne menossa-informaation.

        Mutta samalla kenkäparilla mennään joka laji kaikesta huolimatta :)

        Niin- saa kai tänne kirjottaa kuka hyvänsä -millä tanssitaustalla -ja tasolla sitten onkaan.

        Tää "keskustelu" on vaan samanlaista kun nakkarinjonossa klo 03 baari-illan jälkeen.

        Etuilijat ja besserwisserit ja tärkeilijät saa turpaansa.


      • tilaaomaälykkövillapaita

        Minust työ nyt ootta vähäsen antaneet ittiänne hämätä visuaalisest nimittäin ehä se tarkota et et keskustelu tanssimisestkaa ois sen järkevämpää pelkästää sil perusteel et jotkut esiintyy rohviili kuvajaisessaa älykkö villapaita päälläsä iha vakituisest ku niit voi tilata postimyynnist kuka vaa


      • mikäkieli
        tilaaomaälykkövillapaita kirjoitti:

        Minust työ nyt ootta vähäsen antaneet ittiänne hämätä visuaalisest nimittäin ehä se tarkota et et keskustelu tanssimisestkaa ois sen järkevämpää pelkästää sil perusteel et jotkut esiintyy rohviili kuvajaisessaa älykkö villapaita päälläsä iha vakituisest ku niit voi tilata postimyynnist kuka vaa

        Kuuklekääntäjä ei osaanu kääntää tota -

        Kirjota suomeks seuraavan kerran.


    • EnTanssi

      Tanssi on soidinta ja esileikkiä...haha.

      • LeikitLeikitty

        Ei enään nykyään.
        Tanssolavat om monille pelkkä temmellyskenttä, jossa esiteölään taitoja. Haetaan "henkilöä" tanssomaan.

        Aina vain käy harvemmaksi tanssijat joille tanssi on esileikkiä.


      • Jopasjotain

        Miksi sen pitäisi olla jotain esileikkiä, tanssi tanssina ?
        Seuranhakupalstoilta löytyy kuhertelunhaluisia


    • voihyvätihmiset

      Mitä enemmän asiasta valitetaan ja mitä vaativammaksi tanssilavoilla käydään- sitä vahemmän siellä on miehiä.


      Se on vappa-ajanviettoa -eikä mitään urheilua jota mitataan ja arvostellaan.

    • suksikaakuuhun

      Oiskohan parempi että nirppanokkanaiset tanssis keskenään vaan.
      Kun on naama nurinpäin jos joku kuvio ei onnistu - koko llta pilalla -ja koko elämä-
      valitetaan ja nillitetään netissä osaamattomia miehiä.
      Kuka tuollaisia seuraksi kaipaa -tanssiin tai mihinkään muuhunkaan.

      Pitäkää tunkkinne.

      • daadirlandaada

        Eiköhän tämä ryhmittäytyminen ole nykyisin siellä jo ihan toimivana olemassa, ei taida kauheasti olla aidan yli loikkijoita.


    • seuratanssi

      Kurssillahan opetetaan että mennään askeleet heikoimmin osaavan mukaan. Jos siis on tepastelijoita niin sitten tepastellaan ilman mitään mutinoita

    • pakkopullaaskel

      Hölmöläisten homma tuollainen pakkoaskelten toistaminen, jossa kaikki notkuvat samalla tavalla.

    • tosi_mies

      En tiedä mitään niin typerää touhua, kuin tanssiminen.
      Jonnin joutavaa rytkytystä....

      TOSI MIES EI TANSSI!

      • daadirlandaada

        Mutta näköjään tosimies lukee tanssiaiheista mielipidepalstaa :)
        Tansseissa pääsee sentään hieman lähemmäs naista kuin täällä, joten suosittelen edes kokeilemaan.


      • humppariippa
        daadirlandaada kirjoitti:

        Mutta näköjään tosimies lukee tanssiaiheista mielipidepalstaa :)
        Tansseissa pääsee sentään hieman lähemmäs naista kuin täällä, joten suosittelen edes kokeilemaan.

        Niin, kuumat naiset käyvät lavatansseissa ;)
        https://youtu.be/IIPsIDvPABo
        Kai haet parketille ....:-)


    • KalajoenKasanoova

      Jos ei pilhakkaa saa tanssimatta, niin terveet kädet pelastavat. Aina oom saannu tanssimattakin.

      • Muutatuskinsaat

        .....omaa händyäsi


    • neonniinkovakalloisia

      Ne ovat nuo itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehet syypäitä siihen, että sievoosia summia standardikuvioihin ja lajinmukaiseen vientiseurantaan satsanneitten naisten keskuudessa puhutaan, että vieläkin löytyy lavoilta miehiä, jotka eivät ole oppineet tanssimaan.

    • parastakeksittyätänään

      Itsekeksitty tanssi kaiken parasta antia.Siinä daami sekoaa ettei hän kaikkea osaakaan , menee hämilleen ja mene - tiedä antaa lohdutukseksi piirakkaa.

    • eipystyenäävetääoikeesti

      Olen ottanut tästä itsekeksitystä tanssista hieman selvää. Nimittäin itsekeksityn tanssin taustalla voi olla se, että ei ole opittu tanssimaan, mutta se ei ole ainoa selitys. Tutkiessani itsekeksittyä tanssia ja sen harrastajia havaitsin, että tanssitaidottomuuden jälkeen toiseksi yleisin syy itsekeksittyyn tanssiin on terveyden tilassa tapahtunut muutos siten, että ei enää kykene tanssimaan ns lajinomaisesti. Tämä terveydentilan muutos näyttäisi korreloivan myös tapauksissa, joissa on ryhdytty opettamaan itsekeksittyä tanssia. Kysymyksessä voi tällöin olla tukiraajan liikavarpaan ylirasittuminen.

      • myöskekseliäs

        Kyllä joskus törmää näihin kuviokeksijöihin, joilla on tapahtunut terveydentilan
        muutoksia. Kun harvemmin käy tanssimassa, ei mikään häiritse. Jos tällainen
        kekseliäs kaveri hakee tanssimaan, niin tanssin " muinamiehinä" ja kieltäydyn
        opetuksesta liikavarpaan ylirasituksen vuoksi.


      • vähänvaihtoehtojakovain

        Meneeköhän se sitten niin, että joutuu terveyden tilassa vääjäämättä tapahtuvan muutoksen minkä takia ei sitten enää pysty standardiseksikuvoihinkaan niin keksimään itse korvaavat seksikuviot? Onko siinä vaiheessa muita mahdollosuuksia kuin standardivaihtoehdot elikäs tantraseksi tai argentiinalainen tango?


      • miehiäeiriitähalukkaille
        vähänvaihtoehtojakovain kirjoitti:

        Meneeköhän se sitten niin, että joutuu terveyden tilassa vääjäämättä tapahtuvan muutoksen minkä takia ei sitten enää pysty standardiseksikuvoihinkaan niin keksimään itse korvaavat seksikuviot? Onko siinä vaiheessa muita mahdollosuuksia kuin standardivaihtoehdot elikäs tantraseksi tai argentiinalainen tango?

        argentiinalainen tango ei ainakaan tule vaihtoehtokysymykseen standardilavatanssiparin välisessä kanssakäymisessä, sillä argentiinalainen tango on kahden (meri)miehen välinen tanssi, joten hyvin pienelle osalle miehistä ja naisista tämä tulisi missään muussakaan mielessä kysymykseen, sillä tuskinpa kenenkään naisen tanssitunnelmaakaan kiihoittaisi ajatus siitä, että on siinä tilanteessa miehen korvikkeena, sillä eihän miehiä millään voi nykykaltaisella tanssiyleisöprofiililla riittää kaikille miehen kanssa tanssimisesta unelmoiville naisillekaan saati sitten miehille


    • uuttauuttauuttauutta

      Naisenhan tarvitsee vain seurata miestä. Silloin ei tarvitse ennakoida sen kun vaan seuraa miehen äkkinäisiä liikkeitä viiveellä. Itsekeksitty kuvio taikuviot sopii silloin kuin nakutettu kesäisille lavoille. Vanhojen kurssioppien mukaan voi taas joskus pyörähdellä

    • erjuery

      Tuolla ylempänä ihmiset valittavat niistä jotka sanovat osaavansa runbaa, chachaata yms, mutta tanssivat sitten vaihtoaskelta.
      Vaihtoaskeleella tanssiminen on usein paljon parempaa kuin huonosti vedetty lattari. Ei oikeastaan mikään ole lavalla niin kaameeta kuin kun huonosti osattu rumba tai chachaa. Nämä lajit kun tehdään riuhtomalla niin eipä ole erotiikkaa, muistuttaa enemmän ikkunanpesua.

      • daadirlandaada

        Tuohon voisi vielä lisätä, että useimmiten musiikki myös kuulostaa paljon paremmin vaihtoaskeleeseen istuvammalta kuin niin sanottuun lajinmukaiseen astuntaan. Vaihtoaskelhan on hyvin monipuolinen tanssityyli, jos vain unohtaa sen hhnn kaavan ja yrittää vain liikkua musiikkia mukaillen. Ehkä parempi ja kuvaavampi vaihtoaskeleen perusalgoritmi olisikin hnn tai nnh.


      • mitäsminäsanoin

        Siinähän se just on - kun suurin osa vetää niitä "oikeaoppisesti" - mutta niin jäykästi ja kömpelösti - ja hampaat irvessä tiukasti keskittyen.

        Pakkoliikkeiltä se näyttää - mut on kai sitten hienoa kun "osaa oikeasti"

        Jos ei ole aikaa/innostusta harjoitella PALJON ja usein - niin sellaiseksi se jääkin.

        Ja ruuhkassa tästä ei tuu mtn muutenkaan - joten ihan hyvä vaihtoehto se vaihtoaskel on.

        Ei se ole mikään häpeä ja osaamattomuuden merkki, jos se menee musiikin mukaan - Siihen saa vaihtelua -jos nyt on jonkun verran rytmitajua eikä sitä mene kyntäen ja
        nykien.


      • diivaaporukkaa

        Ei se yksistään siitä ole kiinni - vaan kun on saavuttanut tanssijana tietyn "statuksen"-niin siitä pidetään kiinni.

        Ei voi "alentua" menemään vaihtoaskeleella - mitä tanssiseurakaveritkin sanoisivat.

        Kyllä se vaan tuollaista on kun on siellä tanssimaaiilman portaikossa ylöspäin kiipeämässä.

        Ja tanssinopettajhan tätä on toitottaneet vuosia -- vaihtoaskel on humalaisten ravintolakävelijöiden tapa tanssia -- ei se ole "oikeaa" tanssia.

        Tietysti sanovat että saisivat asiakkaita.

        Tälläistä on tanssimmailma kun siihen joutuu/pääsee- jotkut eivät vaan myönnä sitä.

        Ei koske kaikkia mutta valitettavan suurta osaa.


      • ent.tanssija

        Tätä kutsutaan tanssihierarkiaksi- ja ihan tosissaan siitä puhuvat .

        Tälläkin palstalla siitä kirjoitti kilometrin pituisia esitelmiä eräs vanhempi herrasmies-(alan harrastaja)vielä muutama vuosi sitten.

        Tuli niinpaljon lokaa niskaan niistä kirjoituksista - ja muusta- että ei enää täällä kirjoittele.

        Tämän hierarkian mukaan pelkästään vaihtoaskeltajat ovat alempaa tasoa - sitä alempana ovat sitten vielä kävelijät.

        On myös "ovensuuleidejä" ja "kasilaukkutätejä"- joille nauretaan ja väheksytään

        ja lihavia ei tietenkään haeta - sehän on selvä.
        Eikä ennestään tuntemattomia noin periaatteesta - ennenkuin ovat todistaneet taitonsa jotenkin.

        Ja naisten paikka hakurivissä määräytyy iän ja tanssitaidon mukaan - tää on faktaa ja nykypäivää,,,

        Tervetuloa tanssimaailmaan - iloisten ja sosiaalisten ihmisten ja hienon harrastuksen pariin!


      • Suljetulla
        diivaaporukkaa kirjoitti:

        Ei se yksistään siitä ole kiinni - vaan kun on saavuttanut tanssijana tietyn "statuksen"-niin siitä pidetään kiinni.

        Ei voi "alentua" menemään vaihtoaskeleella - mitä tanssiseurakaveritkin sanoisivat.

        Kyllä se vaan tuollaista on kun on siellä tanssimaaiilman portaikossa ylöspäin kiipeämässä.

        Ja tanssinopettajhan tätä on toitottaneet vuosia -- vaihtoaskel on humalaisten ravintolakävelijöiden tapa tanssia -- ei se ole "oikeaa" tanssia.

        Tietysti sanovat että saisivat asiakkaita.

        Tälläistä on tanssimmailma kun siihen joutuu/pääsee- jotkut eivät vaan myönnä sitä.

        Ei koske kaikkia mutta valitettavan suurta osaa.

        "Ei voi "alentua" menemään vaihtoaskeleella - mitä tanssiseurakaveritkin sanoisivat."

        Vaihtoaskel mielletään yleensä suljetunotteen tansseihin.
        Minä en ALENNU tanssiin avoimmellaotteella mitään tanssia. Joskus säkeen väliin satan pyöräyttää naisen kädenali. Korkeintaan kerran iltaan.
        Nämä vaan ei sovi tanssiin jossa tanssitaan parile.


    • TanssiPekat

      Kyllä kurssitus on poikaa ..... Katajakin taipuu jiveen ;)
      Tässäkin näkyy miten oppi menee perille :-)
      https://youtu.be/Gm-_ISuS-7k
      Mies voi viedä ja jammailla musiikkiin näin paritanssia voi lavoillakin :-)
      https://youtu.be/usJsGOg1pnM
      Twistaa, sheikkaa, humppaa ja bailaa!

      Anna musiikin viedä sinut mukanaan. Et yksinkertaisesti voi tuntea oloasi huonoksi, kun kirmailet ja karkeloit lavalla !
      https://youtu.be/sAnVaTqtPak

      Antaa musiikin viedä ....

      • Monitaituri

      • PNP

      • Turvokehyisaatana
        PNP kirjoitti:

        Vai ei miehet osaa tanssia !
        Jotenkin katse on "apuva" hällä :-)


        https://youtu.be/BOsx7uzyK1s

        Maija siinä ———70 kg


      • Anonyymi
        PNP kirjoitti:

        Vai ei miehet osaa tanssia !
        Jotenkin katse on "apuva" hällä :-)


        https://youtu.be/BOsx7uzyK1s

        Heiii.... heitän
        haasteen "apuva" tyypille.
        Fuskataanko yhdet parit 😀👍
        Testataan vienti 😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heiii.... heitän
        haasteen "apuva" tyypille.
        Fuskataanko yhdet parit 😀👍
        Testataan vienti 😎

        Kyll Masa ansaitsee
        Tanssimiehen mitallin 🤗
        🥇
        Fuskussa on jousto ja lanteet irronneet 😋
        Opetus video muillekin kotiin....
        Käykää tanssimassa .


    • 2254115

      Pöljää on touhu, ei voi muuta sanoa....

    • Pysykäävainmukana

      Aloittaja taitaa puhua enemmän omista luuloistaan kuin totuudesta. Paritanssi on miehen ja naisen (pääasiassa) yhteinen "suoritus". Se voi onnistua näyttämättä jäykältä tai rytmittömältä vain, jos molemmat osaavat vähintään tyydyttävästi. Mies tai nainen, vaatii satoja tunteja ohjattua harjoittelua oppiakseen kohtuullisesti lajinomaisuuksia lavatanssien noin 20-25 lajissa. Harvoilla oppia on riittävästi takana, siksi "tanssisuoritukset" näyttävät joskus monien parien kohdalla enemmän tai vähemmän tyylittömältä. Tämä ei ole mikään valittamisen aihe, vaan luonnollinen oppimiseen kuuluva ilmiö. Asiaa ei ainakaan paremmaksi muutu, jos ei edes haluta opetella. On täysin väärä luulo, että paritanssin tulos riippuisi vain miehestä. Jos nainen ei osaa seurata, se ei aina johdu miehen viennistä. Uskoisin hyviä tanssijoita olevan suunnilleen yhtä paljon miehissä ja naisissa, mutta keskinkertaisia iäkkäämpiä naistanssijoita lienee selvästi enemmän, varsinkin jos puhutaan vain foksista/tangosta, humpasta, polkasta ja valssista.

      Jos mies joutuu yksinkertaistamaan tanssia, niin todennäköisesti nainen on silloin opeissaan jäljessä. Aika usein kirjoittajakin joutuu tähän tilanteeseen, vaikka omat taidot ovat vielä puutteellisia.

      Tanssin ihanuus piilee siinä, kun välillä saa käsiinsä naisen, jolla tanssitaidot ja/tai muut ominaisuudet istuvat hyvin omiin kykyihin ja mieltymyksiin. Toisessa ääripäässä, pakko myöntää, joskus "tanssi" on pakkopullaa, josta haluaisi eroon nopeasti.

      Jos aloittelijoiden ja keskenoppineiden pitäisi pysyä poissa, jäljellä jäisi 5-10%, mikä tietäisi tanssikustannusten merkittävää nousua.

      • Anonyymi

        Tanssin ihanuus piilee siinä, kun välillä saa käsiinsä naisen, jolla tanssitaidot ja/tai muut ominaisuudet istuvat hyvin omiin kykyihin ja mieltymyksiin. Toisessa ääripäässä, pakko myöntää, joskus "tanssi" on pakkopullaa, josta haluaisi eroon nopeasti.


    • eienääpolkkaakaan

      Näitä viestejä kun täältä lueskelee, niin ei tarvitse ihmetellä miksi nuoria ei
      lavatanssit kiinnosta. Vanhukset täällä toisilleen kiukuttelee polkan hyppelyistä.
      "Säkkijärvi se meiltä on poissa, mutt jäi toki sentään polkka".

    • miesoletettu-

      Lavoilla vakituisesti käyviä miehiä on väestöstä tosi pieni prosentti.

      Luultavasti 80-90% moehistä ei käy lavoilla koskaan
      Tämähän on selvästi näkyvissä lavoila. Yksin kävijöistä-- n2/3 on naisia.

      Pariskunnat yleensä sitten tanssivat vaan keskenään.
      Vaatimalla -haukkumalla ja vähättelemällä saadaan tämäkin mieseten määrä häviämään.

      Älkää hyvät ihmiset vaatiko ainakaan tuntemattomilta kohtuuttomia tanssitaidon suhteen.
      Kuka jaksaa lavoille tulla(miehistä) jos ollaan kokoajan vaatimassa jotain.

      Tälläistä saa kokea arkenakin tarpeeksi - ei jaksaisi enää sinä vähänä vapaa.aikana suorittaa jotain "oikeaoppista" tanssia nyrpeän naisen kanssa.

      Se on se valinnanvapaus - voi tehdä muutakin - "urheilusuorittaminen" viikonloppuisin ei iske.

      • parketeille

        Olisi hienoa, jos ne rennommatkin suomalaiset voisivat vielä joskus nousta sohviltaan ja lähteä lavoille hyvän livemusiikin pariin. Kyllä sinkkuja ja pareja riittäisi, jos kynnys olisi matalampi, ja riittäisi perustanssitaito niin kuin vielä 80-luvulla. Meillä töissäkin aina joku haaveilee kesäisistä lavatansseista ja Finlandersista, ei uskalla lähteä riviin kuitenkaan.


    • IiihanaaVientiä

      Jos ei mies osaakaan mennä lattialla ihan oikeaoppisesti, niin olisko sitten "sänkypolokassa" vastaavasti piirun verran ?

    • PVPaholainen

      Meinaan parempi piirun verran.

    • missämiehet

      "Tosin miehiä olisi saanut olla muutama enemmän. Osa naisista poistui jo ennen puolta yötä miespulan vuoksi."

      Toisesta ketjusta lainattua kommentointia. Missäs nämä kaikki tanssitaidottomat miehet
      oli, kun daameilla ei tanssittajia lavalla?

      • muutakinvoitehdä

        Ne pelästy varmaan luettuaan tän ketjun --lamppu syttyi viimeinkin.

        ja älysivät jäädä pois -mitäs sinne lavalle osaamattomat menee-muiden harmiksi.

        Jotkut ehkä hokasivat, että muutakin voi tehdä kun hioa kengillään parkettia -joka vkl nirppanokkanaisten kanssa.


      • perusfoksaaja

        Just joo , tätä tämä on , pitäisi osata kaikkien daamien kanssa osata tanssia heidän toivomallaan tavalla . Sitten osa miehistä hoksaakin olevansa väärään aikaan väärässä paikassa ja lähteekin seuraavaksi mökille kalaan tuttavien kans.

        Mutta voihan sitä tanssia tyttöparilla , eikö voikin ?


      • kaikkitytöteivätosaa
        perusfoksaaja kirjoitti:

        Just joo , tätä tämä on , pitäisi osata kaikkien daamien kanssa osata tanssia heidän toivomallaan tavalla . Sitten osa miehistä hoksaakin olevansa väärään aikaan väärässä paikassa ja lähteekin seuraavaksi mökille kalaan tuttavien kans.

        Mutta voihan sitä tanssia tyttöparilla , eikö voikin ?

        Jos miehet ovat huonoja tanssimaan, miksi naiset sitten menevät tyrkylle
        lavoille? Ei kaikki naisetkaan osaa tanssia ja seurata vientiä. Aika paljon
        on naisia, jotka ovat jäykkiä tanssitettavia, vaikka askellus olisikin hallussa.
        Harvemmin on valssi sujunut tuntemattoman daamin kanssa.


      • kaikkimuuttuu-

        Se valssi - hidas ja tavallinen on jäänyt näiden trendikkäämpien ja nykyään muodissa olevien lattarien varjoon.
        Samoin kädenalitanssit erityisesti bugg on aiheuttanut sen että edes perusfoxia ei kunnolla osata enää, kun suurin osa illasta vedetään metrien päässä tanssiparista.

        Se siitä tanssitaidosta.

        Se on hyvin suhteellinen käsite.

        Jotkut ovat olevinaan tanssitaitoisia kun ovat käyneet jotain kursseja - ja tulleet sen jälkeen lavoille- täysin tietämättöminä siitä että lavakulttuuri on muutakin kuin ,mitä se tanssinopettaja on kertonut.

        Lavoilla on hyvin eri taustaisia ihmisiä -jotka eivät kaikki tanssi samoin kuin jossain kursseilla on opetettu.

        Kenen syy ?- Ei varmaan kenenkään.

        Jos on tupsahtanut lavamaailmaan nyt lähivuosina kurssien kautta,ei voi varmaan millään käsittää lavakulttuuria ja kaikkia ihmisiä siellä.

        HUOM ! Lavatansseja on ollut Suomessa vuosikymmeniä ennen tätä nykyistä "kurssita itseäsi tai mene pois"- aikaa.

        Myös kaikkien aikojen yleisömääräennätykset lavoilla ovat olleet joskus vuosikymmeniä sitten.

        Suomen mittakaavassa tosi pieni prosentti harrastaa jatkuvasti lavatansseja enää.
        ,,saati että kurssttaisi itseään jatkuvasti.

        Tää on näillä näkymillä kuihtuva erikoislaji - johon erikoistuvat vaan harvat - eikä koko kansa niinkuin joskus aiemmin ,

        Ei siis kannata ihmetellä jos ei jokalajin tanssin osaajia löydy -tää vaatii kokoaikaista harjoittelua ,eikä siihen ole monellakaan aikaa,


      • Muuttuminenhyväksyttävä
        kaikkimuuttuu- kirjoitti:

        Se valssi - hidas ja tavallinen on jäänyt näiden trendikkäämpien ja nykyään muodissa olevien lattarien varjoon.
        Samoin kädenalitanssit erityisesti bugg on aiheuttanut sen että edes perusfoxia ei kunnolla osata enää, kun suurin osa illasta vedetään metrien päässä tanssiparista.

        Se siitä tanssitaidosta.

        Se on hyvin suhteellinen käsite.

        Jotkut ovat olevinaan tanssitaitoisia kun ovat käyneet jotain kursseja - ja tulleet sen jälkeen lavoille- täysin tietämättöminä siitä että lavakulttuuri on muutakin kuin ,mitä se tanssinopettaja on kertonut.

        Lavoilla on hyvin eri taustaisia ihmisiä -jotka eivät kaikki tanssi samoin kuin jossain kursseilla on opetettu.

        Kenen syy ?- Ei varmaan kenenkään.

        Jos on tupsahtanut lavamaailmaan nyt lähivuosina kurssien kautta,ei voi varmaan millään käsittää lavakulttuuria ja kaikkia ihmisiä siellä.

        HUOM ! Lavatansseja on ollut Suomessa vuosikymmeniä ennen tätä nykyistä "kurssita itseäsi tai mene pois"- aikaa.

        Myös kaikkien aikojen yleisömääräennätykset lavoilla ovat olleet joskus vuosikymmeniä sitten.

        Suomen mittakaavassa tosi pieni prosentti harrastaa jatkuvasti lavatansseja enää.
        ,,saati että kurssttaisi itseään jatkuvasti.

        Tää on näillä näkymillä kuihtuva erikoislaji - johon erikoistuvat vaan harvat - eikä koko kansa niinkuin joskus aiemmin ,

        Ei siis kannata ihmetellä jos ei jokalajin tanssin osaajia löydy -tää vaatii kokoaikaista harjoittelua ,eikä siihen ole monellakaan aikaa,

        Mikähän oli kirjoituksen tarkoitus. Ilmeisen vahvaa hyökkäystä kädenalitansseja ja kurssitusta vastaan. Kurssitus on hyödyllistä hitaalle valssille kuten kaikille muille lajeille. Ei kukaan tanssi paristaan metrien päässä, korkeintaan juopuneet lajittomasti jammailevat.

        Minun mielestä valssit eikä muutkaan lajit ole jääneet toistensa varjoon. Kaikki ovat mukavia onnistuessaan. Tietysti harmittaa, jos onnistumisia on illassa vähän eli samaa mieltä joskus taitojen vajavuudesta. Kun hakee tasoisiaan ja muutenkin kaltaisiaan tanssijoita, niin syntyy ihan nautittavia hetkiä. Kaikki muuttuu, joten ei ole mitenkään perusteltua vaatia uusia harrastajia tyytymään siihen miten joskus aikoinaan on toimittu.

        Vuosikymmeniä sitten lavat olivat enemmän tutustumis- ja konserttipaikkoja. Tuskin niillä väkimäärillä mahtui mitenkään tanssimaan.


      • kaikkimuuttuu-

        Et tajunnut koko pointtia - kirjoituksesta näkee että tanssilavakulttuurin pitkän historian tuntemus puuttuu kokonaan.

        Muotivirtauksia tulee ja menee - niinkuin on aina mennyt.

        Tämänhetkinen tilanne on 10vuoden päästä ehkä ihan toinen- jos tanssilavat ovat vielä toiminnassa

        Perinteiset tanssit (valssi mukaanlukien) eivät ole NYT suosiossa.
        ja osaaminen sitäkautta hiipuu- ainakin heikkenee.
        60-luvulla oli tangobuumi- mikään muu laji ei ollut mitään
        70- luvulla discotanssi oli muotivirtauksena -paritansia pidettii eläkeläisten touhuna.
        ja sille ennustettiin loppua.
        80-luvulla oli Agents -ilmiö -joka toi paljon uusia ihmisiä lavoille - ja alkoi uusi nousu.
        ja samalla tuli kitaravetoiset bändit lavoille.

        Missä se hyökkäys kädenalitanssiia vastaan oli ?- Kyllä niitä itsekin veivaan.

        -Muutaman vuoden päästä ne on ehkä väistyneet jonkun muun tieltä-ja niitä pidetään vanhanaikaisina.

        Ainoa huolenaihe on ,että jos tanssiporukka erikoistuu/erakoituu omaksi porukakseen - niin tämän joukon pitää olla huomattavasti suurempi pitääkseen lavat hengissä.

        Tai sitten niitä jää vain muutama.
        Tarvitsisi jonkun ilmiön taas että saataisiin suuremmat joukot lavoille.

        Siis ihan jokamies/nainen -osaamiseen katsomatta.
        '
        Vai onko niin ettei sitä haluttaisi,,,ei amatöörejä lavoille-älkää tulko, Kun tää on meidän reviiri.
        jos asenne on tuo niin silloin ei hyvä heilu- kenellekään.


      • Anonyymi
        kaikkitytöteivätosaa kirjoitti:

        Jos miehet ovat huonoja tanssimaan, miksi naiset sitten menevät tyrkylle
        lavoille? Ei kaikki naisetkaan osaa tanssia ja seurata vientiä. Aika paljon
        on naisia, jotka ovat jäykkiä tanssitettavia, vaikka askellus olisikin hallussa.
        Harvemmin on valssi sujunut tuntemattoman daamin kanssa.

        Valssin voi tanssia tangon tyyliin
        https://youtu.be/ZO79aDvuSME
        Valssitango on valssimusiikkiin tanssittavaa suomalaista tangoa. Nimitämme tätä lajia tällä tavoin siksi, että tangovalssi-nimitys on vakiintunut tarkoittamaan argentiinalaista valssiversiota. Suomessakin nopea valssimusiikki sopii tanssittavaksi tangon askelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valssin voi tanssia tangon tyyliin
        https://youtu.be/ZO79aDvuSME
        Valssitango on valssimusiikkiin tanssittavaa suomalaista tangoa. Nimitämme tätä lajia tällä tavoin siksi, että tangovalssi-nimitys on vakiintunut tarkoittamaan argentiinalaista valssiversiota. Suomessakin nopea valssimusiikki sopii tanssittavaksi tangon askelin.

        Silloin kun vielä noilla tanssilavoilla vieraili, niin suurin osa valsseista tuli tanssittua valssitangon tai tangovalssin mukaisella tyylillä. Ihan vain siitäkin johtuen, että valssit soitetaan turhan nopeina eikä tuolla sitten kuitenkaan ollut kovin usein mahdollisuutta mennä sitä wienervalssin tyyliin. Joten valssin töpöttely ei jaksanut innostaa. Vieläköhän sitä ylipäänsä osaa tanssia, jos ja kun tuonne takaisin menee joskus ensi vuonna. Jos nyt silloin enää kukaan edes lavatansseja järjestää.


    • yleinenväärinkäsitys

      Omien kokemusteni perusteella miehen ei tosiaankaan tarvitse osata tanssia, sillä ainakin minä olin naisten keskuudessa erittäin suosittu ja hyvin haluttua seuraa jo ennen kuin opettelin huvikseni tanssimaan.

      • Anonyymi

        Kyllä se vsrsinkon tällaisina kriisiaikoina korostuu miesten jako kahtiin: nimittäin miehet, jotka olivat suosittuja jo silloin, kun lavatanssi ei olisi voinut vähempää kiinnostaa, voivat edelleenkin treffsta naisia turvallisesti tarvitsematta lähteä etsimään nais seuraa oman henkensä uhalla ja läheistensä ja firmojensa henkien uhilla koronariskitansseista, joita joissain tapauksissa ryhtyvät jopa järjestämään nais seuran elin ikäisissä puutteissaan riutuvat epätoivoisimmat miehet.


    • yrittäkääedes

      Miehet ei osaa :

      -pukeutua
      -syödä
      -juoda
      -lähestyä
      -olla lähestymättä
      -tanssia
      -kotitöitä
      -flirttailla
      -olla flirttailematta
      -olla romanttisia
      -antaa olla rauhassa
      -rakastella
      -käyttäytyä
      -hoitaa lapsia
      -hoitaa parisuhdetta
      -erota
      -tienata yhtä vähän kuin naiset
      -elää yhtä kauan kuin naiset
      -olla
      Ei vaikka niitä kuinka haukkuisi netissä/kotona /töissä/tansseissa /kadulla /baareissa/telkussa/radiossa

      Mikä teitä miehiä oikein vaivaa,,,,?
      !!

      ja se on paskapuhetta että naiset ois vaativia - ja mukamas mahdottomia miellyttää

    • priorisointia

      Miksi miesten pitäisikään osata tanssia? Keksin helposti vähintään sata muuta, miehelle tanssitaitoa paljon tärkeämpää taitoa, joista monista on iloa myös naiselle, paljon enemmän kuin hyvästä tanssitaidosta.

      • kikkeliskokkelis678

        Hyvällä tanssitaidolla saa helposti vierasta.


    • Anonyymi

      Hyväksi tanssijaksi oppiminen on pitkä prosessi ja vaatii asianmukaista kouluttautumista. Siksi tuo osaamattomuus on todella yleistä, miehillä ja naisilla. Koska tanssi on parityöskentelyä, se tuskin näyttää ulospäin hyvältä tai kevyeltäkään, jos joko miehellä tai naisella on selviä puutteita osaamisessa. Omasta taidosta ei ole varmuutta, koska saan sekä kiitosta että moitteita, ihan yksittäisissä tanssilajeissa. Kursseja on kyllä käyty jopa tuhat tuntia.

      Ehkä korkeintaan yhden kymmenestä naisesta koen oikeasti "tarjoutuvan" vietäväksi. En moiti, mutta näin asian koen, siis oppiminenhan vie aikaa. Tämä koskee erityisesti buggia, cha chaata, rumbaa ja salsaa, ja harvoin kummassakaan valsissa kokee nautinnollisia hetkiä. Yllättävän moni näyttäisi osaavan fuskua jo vähintäin tyydyttävästi.

      Ei kivaa, jos tanssi ei suju, kummallekaan. Todella monet naiset luulevat osaavansa näitä uusiakin lajeja, ja monet haluavat niitä "tanssia", vaikka tunnustavat heikon taitonsa. Mitä tästä seuraa? No juuri se, että tanssi voi näyttää ilottomalta, väkinäiseltä ja epärytmiseltä. Kyseessä ei siis ole läheskään aina tarkoituksellinen väkisinvienti.

    • Anonyymi

      Asento,askeleet ja kuviot opittu..no silloinhan osaa jo suurimmaksi osaksi tanssia.Varsinkin tanssiasento on kaiken a ja o
      Todella huvittava kommentti jossa ensiksi luetellaan mitä miehet osaavat ja sitten lopussa todetaan etteivät osaakaan mitään tai luulevat osaavansa.

    • Anonyymi

      Ei voi sanoa enää, että miehet eivät osaa tanssia.
      Pitää sanoa: VIEJÄT eivät osaa tanssia!

      • Anonyymi

        Kyllä miehiltä jalkoja löytyy aina
        tanssimisen 😋
        ja muuhunkin mukavaan .


    • Anonyymi

      Erikoista,että kaikki,jotka ei osaa tanssia,ovat miehiä.

      • Anonyymi

        Tarkemmin sanottuna itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehiä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2180
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1701
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1577
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe