40 + ja vielä vauva

mamikolmelle

Onko täällä muita 40 vuotiaita, jotka haaveilevat vauvasta tai ovat raskaana? Minä täytän pian 44 vuotta, ja haaveissa on neljäs lapsi. Olenkohan jo liian vanha?

118

4297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamikolmelle

      Onko meitä muita?

    • Nikita1234

      Hei, on muita. Kaksi lasta ja kolmannesta haaveilen uuden miehen kanssa. 42 täytän kohta. Varovaista haaveilua nyt vaan, liikoja stressaamatta.. Onhan noita riskejä ja raskauden mahdollisuuskin jo aika pieni. Vaan eihän kukaan estä haaveilemasta.

    • mamikolmelle

      Olisi kiva kirjoitella tuntemuksista vähän enemmänkin. Onko teillä nyt yritys päällä? Meillä on.

    • Nikita1234

      No ei ihan varsinaista yritystä, mutta saa tulla jos on tullakseen. Kierukka lähti tossa joku aika sitten. Kyllähän se vähän hirvittääkin, että miten sitä vielä jaksaa vauvan kanssa. Miehellä ei ole lapsia, joten häntä mietityttää myös miten osaisi asennoitua uuteen elämäntilanteeseen. Silti halu saada yhteinen lapsi ajaa kaikkien huolien ohi.

      • mamikolmelle

        Onko sulla käytössä ovulaatiotestit. Mulla on.


      • Nikita1234

        Hei, ei ole koska kuten sanoin, saa tulla jos on tullakseen, liikoja stressaamatta. Sen verran usein hommaillaan, että ovistesteille ei ole tarvetta. En varmasti ovuloi joka kuukausi, mutta huomaan itse ovulaation aika selvästi oireista.


    • Ajatelkaa

      Ajatteletteko koskaan sitä lasta murrosiässä, hänellä kuuskymppinen äiti. Itse häpesin äitiäni, vaikka oli nuorekas ikäisekseen. Olin parikymppinen kun äitini kuoli, lapsillani ei ole koskaan ollut mummoa. Tosi itsekkäitä olette, jotka lapsista haaveilette mummo-iässä.

      • Anonyymi

        No kaikki ei voi saada lasta vaikka monia vuosia on yrittänyt että eihän se ole keneltäkään pois ei edes sinulta jos muut haluavat tehdä lapsia vaikka vanhemmalla iällä🤬


      • Anonyymi

        Itse olet itsekäs koska et antaisi ihmisten elää kuten tahtovat. Se ei kuulu sulle miten muut valitsee.


    • mamikolmelle

      Minkä ikäisenä äitisi sai sinut? Itse ajattelen, että niin kauan raskaus on luonnollista kun se luonnollisesti tapahtuu.

    • WishingOnAStar

      Juuri 40 tuli mittarin ja puoli vuotta on ollut haave ”tulee jos on tullakseen”. Kaksi lasta edellisestä liitosta, nyt uusi mies, joka minua 10 vuotta vanhempi. Tiedostamme riskit, mutta jokaisella on oikeus haaveisiin, ja jos molemmilla on sama haave, miksei sitä kohti voisi mennä. Takaraivossa minulla tosin joka kuukausi jyskyttää, kun ei ole onnistanut toistaiseksi. Mies testattiin, elokuussa lääkärille menen, jos mitään ”positiivista” ei ole tullut sitä ennen. Lääkäri sanoi, että ei kannata toiveita heittää roskakoriin vielä ollenkaan, mutta liikaa ei ole aikaa tuhlattavaksi. Kuukautiset ovat suht säännölliset 25-28 kp. Nyt mennään kp 28-29, kotitestit näyttävät negaa. Piinaavaa..

      • WishingOnAStar

        Lisään vielä sen verran, että oma äitini on synnyttänyt 5 lasta, viimeisin 39-vuotiaana. Hyvin kaikki lapset ovat maailmassa pärjänneet, ja kuten äitini sanoo, lapset pitävät nuorena.


    • sdhusyaf

      Omasta ja miehen terveydestähän se riippuu.
      Eräs tuttava oli 50-vuotias saadessaan ainoansa, terveen tytön. Omatkin mukulat tuli (2 kpl)noin 40 vuoden iässä.

      • mamikolmelle

        Mahtoikohan tämä sinun 50-vuotias tuttava tulla raskaaksi luonnollisesti ja omilla munasoluilla?


    • polkkic

      olen saanut lapseni 30, 40- ja 43 vuotiaana. Ikä vähentää ovulaatioiden määrää mutta osa naisista tulee jopa helpommin raskaaksi 40 iässä kuin siinä 35 ikävuoden kohdalla. syytä ei tiedetä. on epäilty että hedelmällisyys nousisi hitusen ennen kuin se kääntyy vaihdevuosien suuntaan ja heikkenee.

    • mamikolmelle

      Minä olen 44 vuotta ja olen tikuttanut ovulaatioita. Olen huomannut, että ei niitä ovulaatioita ihan kauhean usein tule. Onko muita 40 vuotiaita haaveilijoita?

    • äityli41

      Minä olen himpun yli 40-kymppinen nainen ja kyllä toivoisin kovasti vielä saavani pikkuisen. Lapsia meilläkin on kolme. Kaksi on kouluikäistä ja nuorin 5 vuotias.
      Elokuun lopulla multa poistettiin kierukka gynekologisen toimenpiteen yhteydessä ja luovuin hormonaalisesta ehkäisystä. Ei mies siitä kauheasti pitänyt, mutta ei hän myöskään itse ottanut kortsuja käyttöön josta olin todella iloinen.
      Nyt kun mulla kuukautiskierto on syksynmittaan normalisoitunut niin haaveilen, että vielä tärppää. No seksiä meillä on vähän liian harvakseen raskautumistani ajatellen, suunnilleen kerran viikossa. Molemmat ollaan siis töissä niin ne kierron otollisimmat päivät on tähän saakka menneet ohi. Nyt on pikkuisen saumaa ja pitää saada mies innostumaan, kun ovislaskurin mukaan kierron parhaat tärppipäivät sattuu tähän viikonloppuun. Onko teidän toisten 40 miehet kovasti innostuneita ja tukemassa teidän vauvahaaveita?

      • mamikolmelle

        Saitko miestä innostumaan viikonloppuna? Ovulaatiosta et varmaan puhunut mitään?


    • mamikolmelle

      Ei meilläkään mies ole kyllä ollut innostunut, mutta ei ole enää viime aikoina huolehtinut ehkäisystä. Nyt olen muutamat viime kuukaudet huomannut kun olen tikuttanut ovulaatioita, että niitä ei niin usein enää tule. Olen nyt varaamassa ajan gynegologilta, jos saisi jonkun munasoluja kypsyttävän lääkkeen käyttöön. Olisi kyllä tosi kiva kirjoitella sinun sinun äityli 41 tai jonkun muun kohtalokaverin kanssa. Ikää mulla on jo 44-vuotta, eli viimeisiä vedellään. Lapsia mulla on kolme, 17, 14 ja 11 vuotiaat.

    • äityli41

      No mulle sopii kyllä alkaa kirjoitella ja purkaa ajatuksia sinun kanssa tänne silloin tällöin, siis kun vain töiltäni ennättää.
      Teidän lapset on jo kaikki yläaste ikäisiä. Meidän esikoinen on 10 vuotias ja toisen kerran tulin raskaaksi esikoisen ollessa reilu puolen vuoden vanha, eli noilla meidän kahdella vanhimmalla lapsella ei ole kuin reilu vuosi ikäeroa ja ne on peräkkäisillä luokilla alakoulussa. En edes tajunnut tulleeni esikoisen jälkeen melkein heti raskaaksi, kuin vasta vauvaa neuvolassa käyttäessä ihmettelin niille rintamaidon ehtymistä vaikka mun tissit oli koko ajan täyden pinkeän oloiset ja oudon arat. Ei me kyllä miehen kanssa tarkoitettu toista lasta ihan heti siihen perään, että täydellinen yllätys raskaus se oli.
      Silloin toisen lapsen synnyttyä, etenkin alussa mulla oli kahden pienen kanssa tosi rankkaa ja olin rätti väsynyt. Mun mies on yrittäjä ja teki silloinkin koko ajan pitkiä työpäiviä, joten vauvat ja kaikki kotana jäi yksin mulle. Nyt jälkeenpäin, kun nuo vanhimmat lapset on keskenään melkein kuin kaksoset, täytyy vain todeta oikeastaan hyvän vahingon tuon silloin olleen.
      Ja nyt se tärkein. Limoista päätellen ovuloin eilen. Olin muutoinkin kuin kissa pistoksissa koko eilisen ja mikä parasta. Mieskin illalla halusi vaimoaan ja sain siltä koko viikon lastit sisälleni. En noussut rakastelun jälkeen tavalliseen tapaani pissalle ja huuhtelemaan, vaan sinnittelin melkein ja pitkitin vessakäyntiä melkein aamuun.
      En tiedä auttaako tuo mitään, mutta toivottavasti jotain alkais tapahtua, kerron sitte missä mennään.
      Miten teillä ja ennen kaikkea, missä vaiheessa sinulla kierto on menossa?

      • mamikolmelle

        Täällä ihmiset kommentoi kaikenlaista tyhmää jos kirjoittaa jotakin henkilökohtaista. Olisi ehkä parempi jos vaihdettaisiin spostiosoitteet. Mun spostiosoitteessa on mun nimi. Olisiko sinulla sellaista osoitetta jossa ei olisi sun nimeä. Tosi hienoa, että sait miehesi sänkyyn. Et varmaan puhunut ovulaatiosta mitään? Mulla on nyt vasta alkukierto, eli ovulaatiota ei nyt varmaan ihan heti ole. Muutenkin olen epäillyt, että ovulaatioita ei joka kuukausi enää ole. Olen menossa nyt joulukuussa gynelle ja pyydän jonkun lääkkeen munasolujen kypsymistä ajatellen. Minkälaisia sun raskaudet ovat olleet? Mulla on ollut järkyttävää kuvotusta.


    • äityli41

      Kohta on eka viikko hujahtajunat ovulaatiosta ja siitä, kun miehen kanssa touhuiltiin. Mitään mainittavaa ei kyllä ole vielä suuntaan tai toiseen havaittavissa, mutta liian varhaistahan tuo olisi muutoinkin vielä mahdollisesta hedelmöittymisestä. Odotellaan toiveikkaana kiten mamman käy.
      "mamikolmelle" arvasit oikein. En sanonut miehelle mitään ovulaatioistani. En vaikka hän jotain taisi mainita märkyydestäni.
      Mun raskaudet on olleet varmaan aika normaaleja. Alussa pientä pahoinvointia ja loppupuolella selkä / issiasvaivoja. Raskauskiloja on myös tullut kaikissa raskauksissa yli taulukoitten ja niiden kanssa on saanut jojoilla takaisin normaalipainoon päästäkseen.
      Tuo kokemasi raskauksiin liittynyt kuvotus on kyllä kurjaa, etenkin jos sitä on vielä paljon. Olithan muuten tietoinen siitä tavallaan haittavaikutuksesta, että noilla munasolujen kypsymistä lisäävillä lääkkeillä riski monisikiöiseen raskauteen myös kasvaa?
      Minusta meidän on parasta kirjoitella vain tänne palstalle ja etenkin jos saataisiin vielä mukaan kirjoittelemaan myös muita ikäisiämme vauva haaveisia naisia.

    • mamikolmelle

      Kirjoitellaan näin ja toivotaan että saadaan lisää "järkeviä" kirjoittelijoita mukaan. Ilmoittele sitten jos teet raskaustestin. Minäkin ilmoittelen, jos tulee jotakin uutta.

    • äityli41

      Tänään rinnat olleet turvoksissa ja tuntuneet sille, että liivien kuppikoko saisi olla vähintään numeroa suurempi. Muutenkin tissit on tuntuneet jotenkin koville ja aroille, siis toisella lailla kipeille kuin arkuus ennen menkkojen alkua. Lisäksi mulle tuli ihmeellinen väsynyt ja vetämätön olo iltapäivällä töissä. Toivottavasti nuo enteilee raskautta, vaikka toisaalta, voipa nuo myös ennakoida kohta alkavia menkkoja. Mitä luulet mamikolmelle, olisiko mulla jo näin pian tärpännyt? Muuten millaisia oireita sinulla oli heti raskauksien alussa ennen plussaamista?

    • mamikolmelle

      Minulla on ollut jo ennen kun kuukautiset pitäisi alkaa kuvotusta. Tuossa vaiheessa kuvotus on pikkuhiljaa alkanut. Jos raskaus on tapahtunut, niin nyt kiinnittyminen on tapahtunut ja oireita voi hyvinkin jo tulla. Onko sinulla syyllisyys siitä kun tämä raskaaksi tulo on enemmän sinun idea kuin miehesi? Minulla kyllä on. Mutta toisaalta, jos mies ei ole huolehtinut ehkäisystä, niin onhan asia hänenkin vastuulla. Olisi niin ihanaa kun voisi yhdessä miehen kanssa haaveilla. Mutta en uskalla puhua aiheesta mitään kun arvaan että mies sanoo, että hän ei halua ja alkaa keskeyttämään yhdynnän.

    • äityli41

      Minun rinnat on edelleen kipeät, kosketukselle arat ja turvoksissa. Yöhousuihin oli tullut pienen pieni verinen tuhnu ja luulin menkkojen jo alkavan, mutta pyyhkiessä paperiin ei tullut enää mitään, vatsaan on kyllä nyt iltapäivällä koskenut, että voisiko tuo tuhnu olla kiinnittymisvuoto? Tämä on kyllä nyt niin jännää tämä odottelu, että alkaa menkat. Enkä kyllä osaisi kokea syyllisyyttä siitä, jos nyt olisin tullut raskaaksi. Omasta halusta mieheni rakasteli ja varmasti tuon ikäinen mies tietää naisista sen verran, mitä siitä saattaa seurata kun vaimonsa sisään spermansa ruiskii. Vaikka en kyllä ollut kertonut miehelle, että juuri silloin on se kuukauden otollisin aika minun tulla raskaaksi, mutta toisaalta tuskin mies olisi silti ajoissa malttanut lopettaa ja vetää ulos kun vauhtiin pääsi. Se tietää, että mä en tykkää lakanoitten sotkemisesta. Ja vielä. Voiko miehen kanssa edes yhdessä haaveilla vauvasta? Ehkä sinun on voinut, mutta minun miehen kanssa ei ole voinut kuin ehkä hiukan silloin, kun esikoista laitettiin alulle. Nämä muut minun raskaaksi tulemiset on olleet miehelle melkeinpä päinvastoin. Silloin, kun aloin yllärinä odottaa tuota meidän toista lasta ja ensimmäinenkin oli vasta puolivuotias ja vielä tissillä, niin mies etupäässä vaan tiuski ja syyllisti minua uudesta raskaudesta, vaikka itse hutiloi kumien käytössä. Minulla ei silloin olleet vielä ehkäisypillerit otettu imettämisen vuoksi uudelleen käytöön. Mies oli luvannut käyttää kumeja, silti käytti mun väsymystä hyväksi ja menikin loppuun ilman luottaen etten voisi vielä uudelleen raskautua kun imetin. Muutenkin se odotus aika on ollut ainakin minulla aika yksinäistä, vaikka lapsen synnyttyä mies on sitte kyllä ollut todella hyvä ja huolehtiva isä mitä töiltään on vaan joutanut.
      Minusta sinä kyllä tunnet ehkä turhaan syyllisyyttä. Kyllähän miestenkin pitää tietää, että jopa meidänkin ikäiset naiset voi vielä raskautua jos ehkäisyä ei ole.

    • mami3lle

      Siitä miehen kanssa haaveilusta: Sama mulla että ensimmäistä lasta yritettiin yhdessä innolla. Mutta kahteen jälkimmäiseen olen saanut kinua lupaa. Nyt neljänteen en tule lupaa saamaan, joten kannattaa pitää suu kiinni. Monet äidit juttelevat, että miehille on kova paikka jos keskenmeno tulee ja miehet ovat innolla synnytyksessä. Kyllä mullakin on mies mukana ollut, vaikkakaan ei kovinkaan innokkaasti. Sama juttu se on meillä, että hyvä isä on ollut lapsilleen sitten kun ovat olemassa. Sullahan on ilmeisesti kaksi viikkoa yhdynnästä/ovulaatiosta? Kiinnittymisvuotoa ei tässä vaiheessa ole. Kysymyksessä voi olla merkki raskaudesta ( kuukautisista tulee vain lyhyt, pian loppuva vuoto tai sitten sulla on alkamassa kuukautiset. Sinähän voisit tehdä jo raskaustestinkin. Onko sinulla keskenmenoja tai muuten epäonnistuneita raskauksia? Minä olen tehnyt seitsemän positiivista testiä, mutta lapsia on vaan kolme. Mistäpäin Suomea kirjoittelet? Me asumme Satakunnassa.

    • mami3lle

      Sain nyt miehen innostumaan. Ovulaatiosta en ole kylläkään varma.

    • äityli41

      Taas aamulla pyyhkiessä tuli hiukan veristä tuhrua paperiin, mutta menkat ei ole alkaneet. Kierukan poiston jälkeen vakiintuneen kierron mukaan niiden piti alkaa eilen tai tänään, että voihan nuo tuhrut enteillä kuukautisia. Toisaalta mulla menkat on yleensä alkaneet heti kunnon vuodolla, eikä tiputellen. Ostin jo testin, mutta yritän malttaa odottaa sen tekemisen kanssa ainakin huomis aamuun. Rinnat on edelleen arat ja nännit nöpöllä niin kuin kylmässä. Alavatsaan on koskenut, mutta voi johtua myös siitä, että kahteen päivään vatsa ei ole toiminut normaalisti.
      Sinulla on ollut paljon keskenmenoja. Minulla on yksi, olin silloin ensimmäisellä kolmanneksella. Teilläkö siis oli "onnistunut hetki" illalla, eikä miehesi temppuillut?

      • äityli41

        Ai niin unohtui. Me ollaan Päijät-Hämeestä.


    • mami3lle

      Aluksi mies pitkään keskeytti yhdynnän, mutta nyt se on unohtanut ilmeisesti koko aiheen kun ei ole enää keskeyttänyt. Mutta tiedän kyllä, että se ei lasta halua. Mä olin tänä aamulla tosi ahdistunut. Jostakin syystä tuli raskauden aikainen ahdistus mieleen. Silloin ahdistus johtui pahoinvoinnista, toivoin että raskaus keskeytyisi että pääsisi pahoimvoinnista eroon. Ihan älytöntä kun haluan taas itseni siihen helvetilliseen tilaan. Kyllä sä voit olla raskaana jos yleensä sun menkat ei ala tiputtelulla.

    • äityli41

      Menkat alkoi vanhaan malliin, että se siitä. Eipä kerennyt testien kanssa jännäillä, vaikka kierto oli tässä kuussa päivää pidempi kuin pari edellistä.

    • mami3lle

      Harmi homma. Oletko ajatellut ostaa ovistikkuja, vai ehdotteletko miehellesi kahden viikon päästä ja toivot ovista?

    • Älytöntä

      Mä en tajua näitä iltatähden tekijöitä. Kaupoissakin näkee vanhempia lapsien kanssa, joista ei tiedä onko ne isovanhempia vai vanhempia, kuin vasta sitten kun lapsi kutsuu äitiä tai isiä.

    • mami3lle

      Mulla on ollut tänään sellainen olo vatsassa ja selässä, että kuukautiset alkavat pian. Voihan se tietenkin johtua mahdollisesta raskaudesta. Tuskinpa kuitenkaan. Sulla taitaa olla äityli41 noin viikon päästä ovuöaatio käsillä. Meinaatko yrittää hyödyntää? Minä olen joulun jälkeen menossa gynelle, katsotaan saanko munasoluja kypsentävää lääkettä.

    • äityli41

      Menkat kesti taas joksenkin pitkään, eiliseen saakka . Tänään on kp/8 ja kun kierto on nyt vaihdellut tuolla 30 -31 päivän paikkeilla, niin taitaa ovulaatio mennä tässä kierrossa tuonne aivan joulunaluspäiville johonkin 23 päivän tietämiin. Sikäli hyvin sattuu, että tulossa on niin pyhäistä aikaa ja mieskin pitää paljon vapaita, niin toivon mukaan se jaksaa olla silloin aktiivisempi sillä saralla ja saan hyödynnettyä ne otollisimmat päivät.
      Kumpaan suuntaan, menkkoihin vai mahdolliseen plussaan sinun olo on kääntymässä?

    • mami3lle

      Vielä ei tiedä, mutta painotus on selkä- ja vatsakipujen vuoksi menkoissa. Mielenkiintoista kun mulla on pian se lääkäri. Saa ultrata munasarjat ja katsoa onko siellä vielä elämää. Nyt iän ja ylipainon takia tullut jonkun verran vaivoja, jotka ei välttämättä sovi raskauden kanssa yhteen ainakaan tällä iällä. Mulla on ollut liian kauan korkea verenpaine ilman lääkitystä. Nyt olen saanut sen lääkityksen kanssa kuriin. Toivottavasti korkea verenpaine ei ole tehnyt mitään peruuttamatonta tuhoa. Kyllä se on jotakin munuaisille tehnyt, koska multa löytyi proteiinia virtsasta. Tilanne nyt tosiaan varmaan normalisoituu koska sain lääkityksellä verenpaineen sopivaksi. Onko sulla sairauksia tai lääkityksiä. Pelkäätkö kromosomipoikkeavaa sikiötä, nyt kun iän myötä riskit niihin on kasvanut aika isoksi. Minä kyllä pelkään. Minulla on ollut mpnenlaisia ongelmia raskauksissa, vaikka ikää on ollut vähemmän. Oletko miettinyt, että minkä ikäiseksi asti yrität? Minulla on mielessä noussut kokoajan tämä yläraja. Aikaisemmin se oli ehdoton 42- vuotta. Nyt tiedän, että minut tästä vauvakuumeesta pelastaa vain vaihdevuodet.

    • äityli41

      Mulla ei ole vielä toistaiseksi ollut mitään sellaista pahempaa kremppaa, että jatkuvasti joutuisin käyttämään jotain lääkkeitä. Painon kanssa kyllä joudun jojoilemaan ja yritän pitää sen kurissa liikuntaa harrastamalla. En minä oikeastaan mitenkään erityisemmin pelkää tällä iällä ja tässä kunnossa raskaaksi tuloa ja sen mahdollisia riskejä. Suomessa on niin hyvä ja kattava tuo odottavien äitien neuvolatoiminta ja aika vanhanahan minä lapsenteon muutoinkin aloitin, kun nuorempana puuttui se oikeanlainen mies. Minun mies on niin paljon mua vanhempi, vaikkakin vielä hyvä kuntoinen, mutta ehkä tämä haaveilu ja yritys pitää varmaan vuoden - parin sisään lopettaa jos pikkuista ei ala ennen sitä kuulumaan.
      Älä nyt pahastu, mutta sinulla on aika paljon terveydellisiä riskitekijöitä raskautta ajatellen. Siis jopa siinä määrin, että sinun sijassasi en taitaisi enää edes uskaltaa yrittää.
      Ylipainon kanssa minäkin joudun koko ajan taistelemaan ja se on kyllä yksi sellainen tekijä, minkä lääkäri sanoi minulle haittaavan raskaaksi tulossa. Liikutko sinä paljon ja millaista työtä teet?

    • mami3lle

      Olen sosiaalialalla, enkä valitettavasti liiku. Se olisi kyllä tosi tärkeätä. Millä alalla sinä olet? Täällä yleisellä palstalla saa koko ajan jännittää, että lukeeko joku tuttu ( luultavasti tunnistaa). No, täytyy toivoa että tuttuja ei ole kuulosalla.

    • äityli41

      Onko sielläpäin mitään tapahtunut kumpaankaan suuntaan? Minä olen restonomi ja töissä hotellissa.

    • mami3lle

      Ei vielä mitään kumpaankaan suuntaat. Mitä restonomi tekee. Huomaa, että ei oikein tunne mitään muuta kuin omaa sosiaali- ja terveysalaa. Teetkö vuorotyötä? Minä teen kolmivuorotyötä ohjaajana kehitysvammaisten asuntolassa. Tammikuussa aloitan sairaanhoitaja-opinnot Diakissa.

    • äityli41

      Sinulla on varmaan aika rankka ja vaativa työ. Restonomit on talouden, ruokahuollon ja matkailun ammattikorkeakoulutuksen saaneita erikois- ja moniosaajia. Minä olen hotelissa nyt vuoropäällikkönä joten työajat vähän vaihtelee. Pääasiassa kyllä pyrin nykyisin tekemään päivävuoroja, mutta toki tarvittaessa teen joskus muitakin vuoroja.
      Eikö tuo Diakki ole Helsingissä ja sinähän olit Satakunnasta? Ettei tulisi vähän rankaksi nuo matkat, vai oletteko muuttamassa?

    • mami3lle

      Diakkeja on monta. Satakunnassa on myös. Mulla alkoi nyt kuukautiset. Onneksi pian on gynegoligi ja sulla pian ovulaatio:).

    • äityli41

      Niinkö. Tuota mä en Diakista tiennytkään. Samassa veneessä ollaan menkkojen kanssa. Ei auta kuin toivoa, että ehkä tässä alkaneessa kierrossa tärppää. Laskurin mukaan ovuloisin aaton tietämissä ja toivottavasti tuo mieskin innostuu taas viikonvaihteessa ottamaan omansa.

    • mami3lle

      Saitko miestä innostumaan? Onko teillä muuten seksiä, vai vaan näinä mahdollisina ovulaatio-ajankohtina? Meillä on aikalailla hiljaista. 27.pvä mulla on se gynegologi.

      • äityli41

        Sain joo ja kolmenakin iltana. Lauantaina oltiin ja mies tuli silloin kunnolla loppuun asti. Tosin se aaton rakastelu ja mulla ovulaatio parhaimmillaan, niin se alkoi pelleilyn keskeytyksen kanssa. Siinä sen sählätessä kuitenkin spermaa taisi karata sisäänikin, koska sillä kalu ruiski jo ulosvetäissä mun karvoitukselle ja alavatsalle. Olin kietonut jalkani sen jalkojen ympäri ja vedin käsilläni sitä itseäni vasten mahdollisimman syvälle sisääni, niin ei siitä niin vaan nopeasti mies silloin irtaudu.
        Ei meillä normaaleina arkiviikkoina hirveesti seksiä ole. Suunnilleen ehkä kolmena viikonloppuna kuukaudessa, mutta lomilla sitte useammin. Minusta se on toisaalta helpotus, mutta sitte taas joskus sitä haluais vielä olla se miehen huomion tavoiteltu keskipiste. Kaipaisitko sinäkin joskus enemmän mieheltä sellaista huomiota ja vipinää peittoihin? Mitähän gynegologi sinulle huomenna sanoo?


      • mami3lle
        äityli41 kirjoitti:

        Sain joo ja kolmenakin iltana. Lauantaina oltiin ja mies tuli silloin kunnolla loppuun asti. Tosin se aaton rakastelu ja mulla ovulaatio parhaimmillaan, niin se alkoi pelleilyn keskeytyksen kanssa. Siinä sen sählätessä kuitenkin spermaa taisi karata sisäänikin, koska sillä kalu ruiski jo ulosvetäissä mun karvoitukselle ja alavatsalle. Olin kietonut jalkani sen jalkojen ympäri ja vedin käsilläni sitä itseäni vasten mahdollisimman syvälle sisääni, niin ei siitä niin vaan nopeasti mies silloin irtaudu.
        Ei meillä normaaleina arkiviikkoina hirveesti seksiä ole. Suunnilleen ehkä kolmena viikonloppuna kuukaudessa, mutta lomilla sitte useammin. Minusta se on toisaalta helpotus, mutta sitte taas joskus sitä haluais vielä olla se miehen huomion tavoiteltu keskipiste. Kaipaisitko sinäkin joskus enemmän mieheltä sellaista huomiota ja vipinää peittoihin? Mitähän gynegologi sinulle huomenna sanoo?

        Sinullakin on sitten hankaluutena tuo keskeyttämisjuttu? Sinulla taitaa olla sama juttu, että mies ei halua lasta? Mutta et uskalla puhua asiasta, koska tiedät mitä mies sanoisi ja et halua että hän alkaa varomaan? Minulla on ainakin just näin. Kävin gynellä. Sain ovulaatiota vauhdittavan lääkkeen. Se otetaan käyttöön kierron alussa, joten tämä kierto menee näin luomuna. Oletko varma, että et halua vaihtaa jollakin tavalla spostiosoitteita? Me kirjoitellaan tänne niin henkilökohtaisia juttuja, että en haluaisi kaikkien lukevan näitä. Ajattele jos vaikka miehemme eksyisi tänne palstalle, siitä ei hyvää seuraisi. Ainakin minä saisin heittää hyvästit vauvahaaveille.


      • äityli41

        Tosi harvoin mies minulle tuon tekee koska se tietää, että mä en tykkää niistä sotkuleikeistä sängyssä, mutta joku siihen nyt iski. Erehdyin kai siinä tilassani jotain huokaisemaan. Harmi vaan, että se teki sen juuri nyt kun oli paras hetki minun hedelmöittymiseni kannalta. Tosin meni siltä varmasti ekoista ruiskauksista ainakin osa sisälleni ja miehen sotkuja siivotessa koetin sormella saada karvoitukselta osan sisälleni. No onneksi silloin lauantai yönä mies veti loppuun ihan kympillä, että kyllä tässä jonkinmoiset mahdollisuudet on ja vajaan parin viikon sisällä se selviää.
        Kysyitkö mitään sen saamasi lääkkeen mahdollisista haittavaikutuksista? Minä olen kauhean vauhko kaikista lääkkeistä, kuten huomaat.
        No minun mies ei kyllä näitä naisten palstoja lue ja yleensäkin se surffaa hyvin harvoin netissä millään palstoilla, edes miesten. Se tekee netissä vain firmaansa ja työhönsä liittyviä asioita. Toisekseen mulla ei ole käytössä sellaista SP-osoitetta jonka voisin tänne jakaa. Jos sinusta tuntuu sille, niin voidaan me lopettaa, tai ainakin harventaa tätä kirjoittelua, vaikka jotenkin ihanan terapeuttista tämä kyllä on.


      • mami3lle
        äityli41 kirjoitti:

        Tosi harvoin mies minulle tuon tekee koska se tietää, että mä en tykkää niistä sotkuleikeistä sängyssä, mutta joku siihen nyt iski. Erehdyin kai siinä tilassani jotain huokaisemaan. Harmi vaan, että se teki sen juuri nyt kun oli paras hetki minun hedelmöittymiseni kannalta. Tosin meni siltä varmasti ekoista ruiskauksista ainakin osa sisälleni ja miehen sotkuja siivotessa koetin sormella saada karvoitukselta osan sisälleni. No onneksi silloin lauantai yönä mies veti loppuun ihan kympillä, että kyllä tässä jonkinmoiset mahdollisuudet on ja vajaan parin viikon sisällä se selviää.
        Kysyitkö mitään sen saamasi lääkkeen mahdollisista haittavaikutuksista? Minä olen kauhean vauhko kaikista lääkkeistä, kuten huomaat.
        No minun mies ei kyllä näitä naisten palstoja lue ja yleensäkin se surffaa hyvin harvoin netissä millään palstoilla, edes miesten. Se tekee netissä vain firmaansa ja työhönsä liittyviä asioita. Toisekseen mulla ei ole käytössä sellaista SP-osoitetta jonka voisin tänne jakaa. Jos sinusta tuntuu sille, niin voidaan me lopettaa, tai ainakin harventaa tätä kirjoittelua, vaikka jotenkin ihanan terapeuttista tämä kyllä on.

        Ei lääkäri sanonut mitään lääkkeen haittavaikutuksista. Mä luotan kyllä, että uskaltaa syödä sellaisia lääkkeitä joita on tutkittu raskaana olevilla. Etkö sinä uskalla syödä raskausaikanakaan mitään lääkkeitä? Mä olen vauhko taas puolestani näissä tunnistettavuus-asioissa täällä netissä. Mutta minä en osaa uutta spostiosoitetta luoda ja minun tämän hetkisessä on mun nimi. Toisaalta mun tutut on jo mun kanssa samaa ikäluokkaa, ja yleisesti reilu 40 kymppiset naiset pitää raskautumista aivan järjettömänä. Eli toivottavasti palstalle ei niitä eksy. Toisaalta minäkin tykkäisin kyllä kirjoitella, mutta täytyisikö vaihtaa keskustelupalstaa. Menisi muille lukijoille vähän hankalammaksi tämä keskustelujemme seuraaminen.


      • äityli41

        Olen sellainen aika "valikoiva" oikeastaan ihan kaikessa, mitä suuhuni pistän, oli se sitte ravintoa, tai lääkettä. Käytän kaikkia lääkkeitä hyvin harkiten ja mulla on siinä sellainen ajatus, että mitä vähemmin niitä pieniin vaivoihin käyttää, niin sitte kun niitä todella tarvii, niin ne silloin myös tehoaisi paremmin. En sit tiiä onko tuossa kaavailussani mitään järkeä, mutta tämmöinen hassu minä olen. Sama juttu vähän minun kavereilla. Niiden nuorimmaiset lapset on minun esikoiseni ikäisiä. Itse en kyllä pidä itseäni mitenkään liian vanhana tulemaan vielä kerran raskaaksi ja äidiksi. Sinulla taitaa ovulaatio sattua tuohon vuodenvaihteen tietämiin? Toivottavasti pääset hyödyntämään.


      • äityli41

        Olisiko tärpännyt vai onko minulla menkat alkamassa nyt jo viikko etuajassa. Eilen illalla mies halusi seksiä ja sen jälkeen nipisteli kyllä vatsaa. Nyt tänään aamupäivällä pissalla käydessä pari hailakan punaista raitaa jäi pyyhkiessä paperiin, mutta siihen se toistaiseksi on jäänyt.


      • mami3lle
        äityli41 kirjoitti:

        Olisiko tärpännyt vai onko minulla menkat alkamassa nyt jo viikko etuajassa. Eilen illalla mies halusi seksiä ja sen jälkeen nipisteli kyllä vatsaa. Nyt tänään aamupäivällä pissalla käydessä pari hailakan punaista raitaa jäi pyyhkiessä paperiin, mutta siihen se toistaiseksi on jäänyt.

        Minulle tulee mieleen kolme vaihtoehtoa: kiinnittymisvuoto, kuukautisten alku ( olet sen ikäinen että kuukautiskierto usein luhentyy, jonka jälkeen tulee viimeinen hedelmällisyyden vaihde jolloin kierto taas pitenee "minä olen tässä viimeisessä vaiheessa") tai yhdyntä teki jonkun pienen vaurion ja vatsakipu johtuu jostakin muusta syystä. Veikkaan kuuksutisten alkamista, mutta asia selvinnee lähipäivinä. Mitäs puuhailette nyt uuden vuoden aattoiltana?


      • äityli41

        Kyllä harmittaa. Oikein arvelit, minulla menkat alkoi ja nyt suunnilleen puoliviikkoa etuajassa. Ei auta, kuin odotella vaan ja yrittää saada mies innostumaan taas oikeaan aikaan.
        Ei meillä eilen mitään sen kummempaa. Naapurit oli illalla käymässä ja miehet ampui lapsien iloksi muutaman raketin. Oli se kyllä taas aika häsläystä. Me naiset keskenämme puhuttiin, että Ihan hyvin voisivat yksityisiltä paukuttelut ainakin meidän puolesta kieltää.
        Miten teillä ja entä se sinun ovulaatio ja etenkin sen hyödyntäminen?


      • mamikolmelle
        äityli41 kirjoitti:

        Kyllä harmittaa. Oikein arvelit, minulla menkat alkoi ja nyt suunnilleen puoliviikkoa etuajassa. Ei auta, kuin odotella vaan ja yrittää saada mies innostumaan taas oikeaan aikaan.
        Ei meillä eilen mitään sen kummempaa. Naapurit oli illalla käymässä ja miehet ampui lapsien iloksi muutaman raketin. Oli se kyllä taas aika häsläystä. Me naiset keskenämme puhuttiin, että Ihan hyvin voisivat yksityisiltä paukuttelut ainakin meidän puolesta kieltää.
        Miten teillä ja entä se sinun ovulaatio ja etenkin sen hyödyntäminen?

        Meillä oli eilen yritystä, lapsi tuli kuitenkin kotiin ja hommat keskeytyi. Me oltiin ihan vaan kotona, oli juuri ollut yövuoro takana eikä tämänkään takia jaksanut yöpukua päivävaatteisiin vaihtaa koko päivänä. Toisaalta ei tämän keskeytymisen niin väliä ole, uskon että ovulaationi on vielä edessä.


      • äityli41

        Noin on muuten meillekin joskus käynyt. Lapset on kyllä niin ihania, mutta silloin jos ne törmää vanhempien makkariin vähän väärään aikaan, niin se on autsista.
        On tää joskus niin piinaavaa, mutta toivottavasti onnistut hyödyntämään tämän kierron.


      • heippa7777
        äityli41 kirjoitti:

        Tosi harvoin mies minulle tuon tekee koska se tietää, että mä en tykkää niistä sotkuleikeistä sängyssä, mutta joku siihen nyt iski. Erehdyin kai siinä tilassani jotain huokaisemaan. Harmi vaan, että se teki sen juuri nyt kun oli paras hetki minun hedelmöittymiseni kannalta. Tosin meni siltä varmasti ekoista ruiskauksista ainakin osa sisälleni ja miehen sotkuja siivotessa koetin sormella saada karvoitukselta osan sisälleni. No onneksi silloin lauantai yönä mies veti loppuun ihan kympillä, että kyllä tässä jonkinmoiset mahdollisuudet on ja vajaan parin viikon sisällä se selviää.
        Kysyitkö mitään sen saamasi lääkkeen mahdollisista haittavaikutuksista? Minä olen kauhean vauhko kaikista lääkkeistä, kuten huomaat.
        No minun mies ei kyllä näitä naisten palstoja lue ja yleensäkin se surffaa hyvin harvoin netissä millään palstoilla, edes miesten. Se tekee netissä vain firmaansa ja työhönsä liittyviä asioita. Toisekseen mulla ei ole käytössä sellaista SP-osoitetta jonka voisin tänne jakaa. Jos sinusta tuntuu sille, niin voidaan me lopettaa, tai ainakin harventaa tätä kirjoittelua, vaikka jotenkin ihanan terapeuttista tämä kyllä on.

        No just ootko noin epätoivoinen se lapsi tulee jos on tullakseen, panee ku siltä tuntuu eikä laske mitään typeriä ovulaatio päiviä enemmän se stressiä tuottaa.


    • SetäJuuttaan

      Hitto teitä naisia. Mami kolmelle ja vielä haluttaa vauvat ja yöllä valvomiset:)
      Olokkeehan ny vähemmällä.

    • 41plussa

      Täällä äiti 41-vuotias raskaana alkumetreillä. Vaihdan mielellään ajatuksia. Lapsia ennestään ja ovat jo isoja.

    • mamikolmelle

      Ihanaa, tervetuloa mukaan keskustelemaan. Mikä raskausviikko sinulla on? Onko sinulla raskausoireita?

      • 41plussa

        Ihan alussa rv5 siis vasta menossa. Alavatsan nippailua vain oireina. Kesällä oli keskenmeno ja oli kyllä alusta asti kaikki oireet.


    • mamikolmelle

      Kirjoittelethan jos tulee uusia oireita? Oletko kärsinyt aiemmissa raskauksissa pahoinvoinnista? Onko sinun mies innostunut?

      • 41plussa

        Ei edelleenkään yhtään mitään oireita. Selkeän plussan kuitenkin tehnyt, joten tottakai tämä on. Pahoinvointia on ollut aina raskauksissa. Saattanut alkaa heti plussan jälkeen etova olo, mikä on sitten ollut pahimmillaan jotain viikot 6-9.
        Mies on innostunut :)

        Millaisia fiiliksiä täällä muilla?

        Olisi kyllä niin paljon kivempi kirjoitella jossain, ei niin julkisella palstalla. Vinkkejä?


    • mamikolmelle

      Minua kanssa häiritsee tämä julkisesti kirjoittelu, mutta minun spostiosoitteessa on minun nimi, joten sitä en viitsi tänne kirjoittaa.

    • äityli41

      Tervetuloa minunkin puolesta "41plussa" ja Onnittelut plussasta!
      Ihanaa saada lisää porukkaa tähän meidän ikäluokan ketjuun. Minun kuukautiset oli tällä kertaa vaihteeksi harvinaisen lyhyet, tipotteluineen vain neljä päivää. Laskurin mukaan seuraava ovulaatio sattuu viikon päähän tiistain - keskiviikon tietämiin ja se on pikkuisen huonoa, että miten saan taas miehen houkutelluksi petipuuhiin. Harmi kun ne eivät viikolla juurikaan sitä innosta. Minkä ikäisiä teidän miehet muuten on? Minun mies on viiskymppinen.

      • mami3lle

        Jos saat miehen suostuteltua seksiin paremmin viikonloppuisin, niin teidän kannattaa olla edeltävänä ja seuraavana viikonloppuna. Edellinen viikonloppu on hyvä, on sitten siittiöitä valmiiksi odottelemassa ja voihan ovulaatio olla aiempaakin. Jälkimmäisenä viikonloppuna on myös hyvä, jos vaikka ovulatio on myöhempää. Kannattaa myös mitata ruumiinlämpöä. Jos ruumiinlämpö on kohonnut, niin sitten on jo usein myöhäistä


    • mami3lle

      Minun mies on myös 50- vuotias. Toivottavasti saatte tilaisuuden petipuuhiin ovulaation aikaan. Me oltiin kerran loppuun asti "silleen" tässä kuussa. Toivottavasti ei ollut liian aikaista ovulaatiota ajatellen. Toista mahdollisuutra en saanut, koska mies tuli kipeäksi eikä tästä syystä jaksanut innostua. Meillä mies ei normitilanteessakaan aina jaksa ryhtyä puuhaan. Onko teidän miehet aina valmiina?

    • 41plussa

      Minun mies on lähes samaa ikäluokkaa kanssani. Jaksaa innostua usein. Tuo äityli41 ovulaatiohan näyttäis olevan just hyvä jos edeltävänä viikonloppuna touhuaa.

    • mamikolmelle

      Samaa mieltä minä olen. Useinhan raskaus perustuu juuri tuohon, että on siittiöitä odottelemassa. Onko oireita raskaana olevalle äitylille ilmestynyt?

      • 41plussa

        Oireina mahan nippailu, vihlonta ja jomotus, varsinkin sillä puolen missä tunsin puolivälin tässä kuussa. Keskellä alamahaa tuntuu sellaista repimistä välillä. Huonoa oloa tai rintojen kipeytymistä ei ole yhtään vaikka kesän raskaudessa, keskenmenossa, ne alkoivat heti. Heikotusta oli yhtenä aamuna, mutta olin kyllä nukkunut yön huonommin. Yöunet vähän olleet huonommat. Liekkö jännitystä.


    • äityli41

      Menipä taas jännäksi tuon minun ovulaation kannalta. Minun mies innostui perjantai-illan huumassa ja halusikin tänään. Jäi vielä tultuaan sisääni ja uudelleen kovenneena tuli toistamiseen. Makoilin taas sen jälkeen sängyllä vielä hyvän tovin, vaikka pissatti ihan kamalasti. No tuskin tuostakaan kikasta mitään hyötyä nyt oli. Mies pitäisi vaan vielä saada houkutelluksi petipuuhiin ennen tuota laskemaani ovulaation ajankohtaa, tai tämä kierto on ehkä muuten taas menetetty.
      Miten teillä toisilla? 41plussa, Onko oireet lisääntyneet ja oletko ottanut jo yhteyttä neuvolaan? Entä mitä mamikolmelle kuuluu? Ja kun taannoin kysyit miten meidän miehet jaksaa innostua, niin minun miestä ei kyllä viikolla juuri kiinnosta. Muutaman alkuhuuman vuoden jälkeen se muuttui seksinosalta lähinnä vkl.mieheksi.

    • mami3lle

      Nyt minulla on jännät ajat. Aika pian selviää, että olenko raskaana vai alkaako kuukautiset. Lämpöä mitatessa ainakin on selvää, että loppukierrossa ollaan koska lämpöä on jopa hieman päälle 37. Kyllä saat olla tyytyväinen, jos saat miehen innostumaan edes viikonloppuisin. Meillä ei oikein jaksa kun kerran tai ei kertaakaan kuukaudessa. Monenmoista vaivaa tuntuu olevan, väsymystä nyt kaikkein eniten. Hankala kirjoittaa näin julkisesti, tunnistettavuuden vuoksi kovinkaan tarkasti kaikkea.
      Täytin jo 45 vuotta, eli paljoakaan ei ole enää aikaa...

    • 41plussa

      Minä täällä jännittelen teidän puolesta. Oireina edelleen vain nuo alavatsan tuntemukset. Ehkä myös janon tunne lisääntynyt. Juon vettä muutoinkin mutta nyt tullut kunnon janokohtauksia. En muista, että ennen raskauksissa olisi ollut tällaista. Neuvola-aika varattu noin kuukauden päähän. Mietin vain kuinka ehdin sitten verikokeisiin ajoissa, ne ehkä onnistuu jo etukäteen varata mutta voi mennä vasta käynnin jälkeen. Mietinnässä varhaisultrassa käynti.

    • mamikolmelle

      Minulla on ollut niin paljon ongelmia raskauksien kanssa, että tällä kokemuksella menisin varhaisultraan.

    • mami3lle

      Vatsassa on sellainen kipu, että kuukautiset alkavat pian. Nyt seuraavassa kierron otan käyttöön ovulaatiota vahvistavan lääkkeen.

      • 41plussa

        Mikä sellainen lääke on?


    • mami3lle

      Mä en muista sen nimeä. Ennen oli käytössä Clomifen, enää sitä ei käytetä. Onko oireita sinulla plussanneella vieläkään?

      • 41plussa

        Kaikki klassiset oireet ilmaantuneet nyt muutaman päivän sisään. Ei niin mukavaa tämä etova olo. Muiden oireiden kanssa nyt pärjää.


      • mamikolmelle
        41plussa kirjoitti:

        Kaikki klassiset oireet ilmaantuneet nyt muutaman päivän sisään. Ei niin mukavaa tämä etova olo. Muiden oireiden kanssa nyt pärjää.

        Vaikka en etovaa oloa sinulle toivo, niin olen hiljaa mielessäni miettinyt että toivottavasti kaikki on hyvin. Usein raskausoireet ovat hyvä merkki raskauden normaalista kulusta ja kertoo HCG-hormonin normaalista noususta. Minä olen kaikesta huoöimatta kokenut tuo etovan tuntee helvrtilliseksi. Se on ollut ainakin mimulla ympäri vuorokautista. Syömisellä sitä sai hetkeksi aikaa helpotettua. Auttaako sinulla mikään?


      • 41plussa

        On tämä huonovointisuus kyllä niin hirveetä. Syöminen vähintään parin tunnin välein ja lepääminen auttaa. Veden juominenkin tuntuu helpottavan. Onhan se totta, että on hyvä raskauden merkki tämä olo. Hajuaisti on tosi herkkä. Kävin elokuvissa ja haistoin kaikki mahdolliset tuoksut ihmisissä ja ympäristössä monen metrin säteellä. Ei meinannut tulla keskittymisestä mitään koko elokuvaan.

        Miten teillä muilla, onko yritystä/jännitystä?


    • mami3lle

      Mä odottelen kuukautisia pian alkavaksi. Uskallatko sinä plussannut41 kertoa mitään itsestään näin julkisesti. Minkä ikäisiä lapsia, ja onko sama miehen kanssa? Ja missäpäin Suomea asustelet?

      • 41plussa

        Olisikohan mahdollista jotain einäinjulkista- ryhmää olemassa, jonne voisikin kirjoitella itsestä enemmän.


    • mamikolmelle

      Minä mietin kanssa samaa. Minua vaivaa myös tämä julkinen kirjoittelu. Minä en keksi muuta kun spostien jakamisen, mutta senkään julkituominen ei ole ongelmatonta joa siinä on koko nimi. Minulla alkoi kuukautiset.

    • äityli41

      Minulla ovulaatio oli 15 päivä tiistaina ja miehen kanssa oltiin silloin perjantaina 11 päivä ja sain kuin sainkin sen houkutelluksi naimapuuhiin vielä sunnuntaina ja nyt taisi tärpätä. Ainakin olo on ollut eilen ja tänään sen suuntainen, tai sitte minulle on tulossa joku todella ihme tauti. Ajattelin tehdä ekan testin sunnuntai aamuna.

    • mami3lle

      Toivotaan parasta. Katsotaan mitä miehesi tuumaa, jos raskautuminen onnistui.

      • äityli41

        Olen nyt niin innoissani, että taidan tehdä etuajassa jo aamulla raskaustestin sillä kaikki nuo minun oireet on nyt niin vahvasti sen suuntaisia, että tällä naisella on napannut.
        Tein kokeeksi vau.fi nettiraskaustestin. Siis sen, joka joka perustuu pelkkiin oireisiin ja tuntemuksiin ja tulos oli. "Olet mitä todennäköisemmin raskaana".
        Siinäpä sitä on miettimistä miten ja milloin miehelle kerron ja miten hän suhtautuu jos nyt raskaana olisin. No kaikki aikanaan, kun tämä nyt vain ensin varmistuisi todeksi.


    • mami3lle

      Onko sinulla kuvotusta? Peukut pystyyn. Mä aloitin nyt syömään sitä lääkettä. Tein äsken ovulaatiotestin. Näyttäisi siltä, että mulle on tulossa ovulaatio ennenkuin kuukautiset edes kunmolla kerkeää loppumaan. Mies on nyt taas niin vetämättömissä, että en tiedä saanko sitä mihinkään houkutelluksi. Ei paljon mitään muutenkaan uskalla puhua, kun sillä on tapana ärsyyntyä ihan tavallisesta puheestakin. Onko teidän muiden miehet helposti huonolla tuulella?

    • äityli41

      Testissä plussaa! On kuule kuvotusta ja paljon muitakin alun vauvaoireita, joten olin jo ennen testin varmistusta asiasta melko varma, että tärpännyt on. Pikkuisen jännittää miten saan miehelle kerrottua. Pitänee kait vain odottaa vielä joitain päiviä saadakseni sopivan tilaisuuden alkaa ihmetellä onko sille käynyt vahinko kun minun kuukautiset ei ole alkaneet. Saa nähdä miten se tähän suhtautuu. Toivottavasti alun mökötyksen jälkeen hyvin.
      Aika usein on meilläkin mies örmynä ja naimisissa kotonakin töittensä kanssa. Ei sitä silloin juuri minun, tai lasten passaa häiritä. Ehkä tuo on jokin luontainen miehinen piirre suurimmassa osaa niillä ja näköjään ainakin meidän miehillä se esiintyy.

    • mamikolmelle

      Onnea!!!!!!! Teillä on ehkä hieman eri tilanne kun meillä, mutta meillä olisi riskinä että jos kertoisin heti raskaudesta ja raskaus keskeytyisikin, niin toista tilaisuutta en enää saisi. Eli mies heräisi tilanteeseen, eikä enää antaisi mennä loppuun asti. Mutta ehkä sinun miehesi on minun miestäni myönteisempi, eikä tällaista pelkoa ole. Voisitko aloittaa uuden keskusteluketjun, vaikka tästä alkaneesta raskaudesta? Tämä meidän nykyinen keskustelu alkaa olla ehkä liian kiinnostava ulkopuolisille. Voisin tulla keskustelemaan eri nimimerkillä. Tämä myös toiselle plussanneelle tiedoksi.

    • 41plussa

      Paljon onnea raskauteen äityli41!

      • mami3lle

        Onko sinulla 41plussa kuvotus lähtenyt pahenemaan? Mikä raslausviikko nyt on? Oletko vielä harkinnut varhaisultraa?


      • 41plussa
        mami3lle kirjoitti:

        Onko sinulla 41plussa kuvotus lähtenyt pahenemaan? Mikä raslausviikko nyt on? Oletko vielä harkinnut varhaisultraa?

        Pahoinvointia on pitkin päivää. Välillä enemmän ja välillä jopa siedettävää. Rinnat niin kipeät ettei voi ilman liivejä olla. Kävin ultrassa. Kaikki ok ja syke näkyi. Pientä huolta ollut tuhruvuodosta mutta ultraaja ei sitä pitänyt epänormaalina.


    • mami3lle

      Puhuttiinko sinulle mitään näistä myöhäisen iän vaaroista? Kuinka monta lasta sinulla on? Koska sinulla on verikokeet ja niskaturvotus-ultra? Menetkö niihin? Olitko ekan utran yksityisellä?

      • 41plussa

        Ikään liittyvistä vaaroista ei ollut puhe varhaisultrassa yksityisellä. Verikoe on 9 viikolla ja ultra 12 viikolla. Menen niihin ehdottomasti.


    • mami3lle

      Mitäs teille plussanneille kuuluu?

    • Täällä ei ilmeisesti saa jakaa spostiosoitteita. Minä tein tänne tunnuksen ja tähän samaan voi laitella spostiakin. Voitais keskustella ilman julkista seinää.

      t. 41plussa

    • Mitenköhän tämä nyt toimii? Minä myös rekisteröidyin. Osaatteko te plussanneet laittaa minulle ei-julkista viestiä esimerkiksi sähköpostitse?

      • Oletko luonut postin tänne myös?


      • Laitoin testiviestiä sulle mamikolmelle sähköpostilla. Onkohan tullut perille? Itse en enää halua täällä julkisesti kirjoitella. Meitä tämän ikäisiä odottajia on kuitenkin niim vähän. Eli minut saa kiinni tuolta tämän sivuston sähköpostista mamas40plus alkuosalla. Mielellään vaihtelen kuulumia.

        -41plussa


      • mamas40plus kirjoitti:

        Laitoin testiviestiä sulle mamikolmelle sähköpostilla. Onkohan tullut perille? Itse en enää halua täällä julkisesti kirjoitella. Meitä tämän ikäisiä odottajia on kuitenkin niim vähän. Eli minut saa kiinni tuolta tämän sivuston sähköpostista mamas40plus alkuosalla. Mielellään vaihtelen kuulumia.

        -41plussa

        Olen yrittänyt osata toimia tämän kanssa. Osaatko mamas40plus neuvoa?


    • Loin nyt postin tänne. Mitähän äityli41 kuuluu?

      • äityli41

        Ihan hyvää kuuluu. Asiaan kuuluvia oireita toki on. Rinnat niin pinkeän arat, että normaalien liivien kanssa rupeaa olemaan jo vaikeuksia ja sitä kuvotuksen tunnetta ja muita asiaan kuuluvia oireita toki on. Olen nyt töissä, mutta pitänee päivittää paremmalla ajalla vkl. kun on vapaata.


    • Mites mies on reagoinut? Oletko kertonut? Miten olet selvinnyt töissä kuvotuksen kanssa?

    • äityli41

      En ole vielä kertonut. Pantaan tietoa kun tämä nyt on vasta näin alussa ja mitä vain voi vielä sattua. Alan loppukuusta ihmetellä miehelle, onko se taas laittanut minut raskaaksi, kun menkat on jo paljon myöhässä ja olokin vähän semmoinen. Vähän kyllä jännittää miehen reaktio ja suhtautuminen kun saa tietää minun olevan raskaana. Kuvotusta on yleensä heti aamulla ylös noustessa ja aamupalaa perheelle tehdessä. Onneksi sen kanssa vielä on tullut toimeen. Muutaman kerran pyyhkiessä tullut myös pientä tuhnua, mutta niin on ollut jossain vaiheessa noissa aiemmissakin raskauksissani. Rinnat kovasti kosketukselle arat ja turvonneet ja mies tietenkin haluaa nyt niitä sängyssä oikein leipoa ja puristella eikä oikein paljastumatta tilaansa voi vielä sanoa syytäkään miksi tissit pitäisi jättää vähemmälle huomiolle. Pissalla käynnit on myös jo nyt näin varhaisessa vaiheessa tihentyneet ja onhan noita muitakin vauvaoireita jo ilmaantunut, mutta nehän kuluu asiaan, kunhan kaikki nyt muutoin vain menisi hyvin.
      Muuten minä en varmaan avaa tiliä tänne. Siirryn neuvolakäyntien alkaessa toisille odottajien vauvasivuille.

      • Minulla vähän alkanut pahoinvointi helpottaa. Jännää olisi lukea mitä miehesi tuumaa raskaudestasi. Ja olisipa niin mukava kuulla sinun äityli41 kuulumisia lisää. Tiedät minun ja mamikolmelle sähkärit, jos haluat joskus kertoilla kuulumisia meille.

        - 41plussa


      • äityli41

        Miten teillä "mami... ja mamas..."menee?
        Minulla on rv. 6 lopuillaan ja vihdoin meillä mieskin tietää. Tai itseasiassa se alkoi viikolla yhtenä iltana ihmetellä noita minun aamukuvotuksia ja kysellä koska minulla on ollut viimeksi kuukautiset ja olenko TAAS raskaana kun sen mielestä merkit on muutaman viikon olleet sellaiset. No siinä kun kerroin miehelle, että niin on päässyt käymään niin mökötyshän siitä puhkesi.


    • mami3lle

      Minulle ei kuulu mitään uutta. Onko miehesi jo paremmalla tuulella? Minä yritän olla suututtamatta miestäni, pian on taas se vaihe että miehenkin pitäisi olla hyvällä tuulella...

    • äityli41

      Poistavat jostain syystä mun vastauseni, joten poistun siis minäkin tästä keskustelusta ja samalla koko palstalta.

    • äityli41

      Minulta meni kesken rv 9 alussa. Edellisen viikon tuli päivittäistä tuhruvuotoa, mutta neuvolassakin olivat sitä mieltä, että oli normaalia. No ykskaks vaan sunnuntai aamuna alkoi sitte vuotaa kunnolla. Minua surettaa, mutta minkä tälle voi. Mies on varmaan tyytyväinen vaikka yrittää minulle esittää muuta.

    • Anonyymi

      Moikka
      Täällä vauva toiveissa ja ikää kohta 42. Äityli otan osaa suruusi ja toivotan voimia jatkoon. Minä ja mieheni olemme olleet naimisissa jo 20 vuotta, mutta lasten aika on vasta nyt. Opiskelut ja työt ovat vieneet leijonan osan elämästä... Viisi vuotta on vauva vähän niin kuin saanut tulla jos on tullakseen, mutta ensimmäisen kerran tärppäsi viime kesänä. Keskenmeno rv12 ja nyt toisen kerran rv8. Olemme olleet lapsettomuusklinikan asiakkaita viime syksystä lähtien ja ajatus on, että kunhan keho sallii aloitamme hoidot kunnolla. Biologinen kello tikittää niin, että korvat soi, joten.

      Rohkaisen kaikkia kypsiä naisia yrittämään lasta jos sielu sitä halajaa. Olen saanut elää itselleni, laittaa pesän kuntoon ja varmistaa talouspuolen. Nyt minulla olisi mahdollisuus olla hyvä äiti pienelle ja tulevaisuudessa isommalle lapselle. Olen hyväkuntoinen ja mieli on tasapainossa, joten lähtökohdat voisivat olla huonommatkin.

      Uskon, että meitä yli 40 vee naisia lapsitoiveiden kanssa on tämän päivän yhteiskunnassa paljon. Syitä myöhäiseen starttiin lienee runsaasti ja niitä sen enempää tässä ruotimaan. Toivon teille kaikille onnea yritykseen ja kuulisin mielelläni miten menee.

    • Hei Anonyymi. Jos tykkää kirjoitella minulle joskus näistä vauvakuume-jutuista, niin olisi kiva saada sähköpostia. Olen luonut postin tänne.

    • Anonyymi

      Täällä yksi 42v odottaja, rv 39 4 menossa joten kohta saadaan pikkunelonen meidän perheeseen. Tämä on ensimmäinen yhteinen lapsi nykyisen puolisoni kanssa, edellisestä liitosta lapset ovat jo 21, 17 ja 13 vuotiaita. Toiveissa jo nyt saada pikkuiselle vielä sisarus

      • Nyt olet Anonyymi saanut jo varmaan pienokaisen?


      • Anonyymi
        mamikolmelle kirjoitti:

        Nyt olet Anonyymi saanut jo varmaan pienokaisen?

        MAMIKOLMELLE!!!
        Hei "mamikolmelle"! Seuraatko vielä tätä palstaa?
        Olen tuo silloinen nim. "äityli41" , nyt siis 44. Jos vielä seuraat, niin olisipa kivaa kuulla saitteko te vielä miehesi kanssa kaipaamaasi perheenlisäystä?
        Meillä nimittäin sinnikkyyteni vauva-asiassa kannatti ja itselläni tärppäsi vielä tuon 2019 keskenmenon jälkeen ja kuopus on nyt toisella vuodella.
        #äityli41#


    • Anonyymi

      Onko puoliso myös innokas saada toinen ?

      • Anonyymi

        Kyllä, yhdessä asiasta on puhuttu ja toiveet molemmilla samanlaiset. Jos puoliso ei haluaisi toista lasta, niin hautaisin minäkin sen haaveen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, yhdessä asiasta on puhuttu ja toiveet molemmilla samanlaiset. Jos puoliso ei haluaisi toista lasta, niin hautaisin minäkin sen haaveen.

        Kiva että olette sama mieltä, ja ei ulkopuolista apua tarvita!


    • Anonyymi

      Vanha aloitus, mutta olisihan se kiva kuulla mitä näille naisille nyt kuuluu ja onnistuiko heidän haaveet perheen lisäyksestä.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta minulle nyt kovin ajankohtainen.
      Olisi kivaa vaihtaa ajatuksia eli onko muita, vai olenko ainut pian nelikymppinen nainen joka haaveilee. Meillä kaksi lasta 13 v ja 7 v. ennestään.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1185
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      15
      1091
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      32
      1034
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe