Maksullista apua Tampereelta?

Toivoton_Tampereella

Olen kuusikymppinen vammainen nainen, joka yrittää aloittaa purjehdusharrastusta yksin. Moottori pitäisi saada paikalleen, se on minun nostettavakseni liian painava. Kohta pitäisi nostaa masto, jotta saisi veneen katsastetuksi. Yksin en fyysisesti näistä hommista selviä, vaikka tietoa onkin riittävästi ja vene- ja purjehduskirjoja pari hyllymetrillistä. Olen kysellyt apua paikallisilta veneseuroilta netin kautta, tuloksetta. Vaikka jäseniä on useita satoja, kukaan ei halua auttaa. Mistä voisin saada maksullista apua tällaisiin tilanteisiin?

16

683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isoantilla

      Yleensä kyllä paikallisen veneseuran satamassa tuollaiset asiat ratkeavat ihan itsekseen. Se harrastus olisi muutenkin viisainta viritellä rannassa, missä asioista voi kysellä, pyytää neuvoa ja ihan apuakin. Olisi myös vähän valvovaa silmää virhetoimintojen varalle. Noin ihan positiivisesessa mielessä eikä mitenkään piruillen

      • Toivoton_Tampereella

        Olen aivan samaa mieltä kanssasi, juuri näin on ollut tarkoitus tehdä. Mutta alkuun pääseminen on vaikeaa ilman apua. Olen kyllä edelliskesinä kokeillut yksinpurjehdusta. Mutta yksin, ilman mitään apuneuvoja, toinen käsi skuutissa, toinen peräsimessä, siitä ei tule mitään eikä se ole turvallista. Leveällä avoimella selällä olen pyöriskellyt, mutta en ole uskaltanut lähteä minnekään, sillä halssia vaihtaessa aina vene joutuu hetkeksi pois hallinnasta.

        Asiat eivät valitettavasti ole ratkenneet itsekseen, eikä apua ole helposti saatavilla. Kuusikymppistä naista ei selvästi haluta mukaan joukkoon. Jos joskus saan jonkun auttamaan vaikkapa maston nostossa, toisen kerran rannalla tavatessa - vaikka ei olisi edes mitään avun tarvetta - aivan selvästi vältellään ja piileskellään, kun havaitaan, että olen paikalla.


      • Isoantilla

        Minkäslaisella kalustolla harrastustasi virittelet?


    • Toivoton_Tampereella

      Pienellä 22 jalan eväkölisellä perheveneellä, jota olen varustanut liikuntavammaiselle sopivaksi.

    • NoNääs

      Harmillinen tilanne. Onko veneesi jossain yleisessä kaupungin laiturissa vai oletko jonkun seuran jäsenenä ja seuran laiturissa? Luulen, että seuran me-henki olisi asia joka takaa apua.
      Auttaisin mielelläni noissa pienitöisissä asioissa mutta matka on liian pitkä.

      Toivottavasti joku nääsnääs-mies lukee tämän ketjun ja uhraa tarvittavan ajan ja saa hyvän mielen.

      • Isoantilla

        Entäs nuo järvipartiolaiset? Jospa joku venekunta ottaisi sinut kaveriksi.


    • Toivoton_Tampereella

      Yksinäisten purjehtijoiden satunnainen avustaminen vaikkapa maston nostossa voisi olla jollekulle hyvä bisnesidea ehkä muun veneisiin liittyvän toiminnan ohessa, esim. venevarusteiden myynnin. En varmaankaan ole ainoa epätoivoinen avuntarvitsija.

    • Kysele, ketkä siellä päin nostavat veneitä hiab-nosturilla. Soita sellaisen kuskille. Ne ovat niin monta mastoa nostaneet, että osaavat auttaa. Kuski sinä saatte yhdessä maston ylös tai kuski saisi sen yksinkin. Hiab-nosturilla se on helppoa ja maksaa luokkaa satasen.

    • nässynseilaaja

      Hei, lähetä yhteystiedot niin soitan sinulle . Eiköhän asia järjesty.
      [email protected]

      • Rannikkoseilaaja

        Hienoa lukea tämä ”nässynseilaajan” postaus. Onhan se todellinen häpeä purjehtijoille, jos tälle aloittajalle ei apua löydy.


    • olen.valmis.auttamaan

      vanhempi nainen estii maksullista "apua", mitä mahtaa olla puumalla mielessä....

      • Isoantilla

        Olisihan tuonkin "vitsikkyyden" joutanut jättää tänne ulostamatta.


      • SatunnainenTarkkailija
        Isoantilla kirjoitti:

        Olisihan tuonkin "vitsikkyyden" joutanut jättää tänne ulostamatta.

        Nämä trollit ovat kuin puutarhan tuholaisia - aina löytävät reitin mistä luokerrella sisään.


      • sldkjhflsdfj
        Isoantilla kirjoitti:

        Olisihan tuonkin "vitsikkyyden" joutanut jättää tänne ulostamatta.

        Se oli kirjoittajan hätähuuto - hänkin tarvitsee apua


      • paasoittaen
        sldkjhflsdfj kirjoitti:

        Se oli kirjoittajan hätähuuto - hänkin tarvitsee apua

        Maksullista apua???


    • nässynseilaaja

      Onko apua siis jo löytynyt, kun pyynnöt loppuneet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe