Sitä monikin miettii nyt kun on rutikuivaa, eikä matoja näy eikä löydy. Tyhjään koukkuun ei kala käy. Peltomaata kun lapiolla kääntää, niin multakokkareissa näkyy vain matojen tyhjiä onkaloita, mutta ei matoja. Madot menevät sinne, missä on kosteutta maassa. Mutta eivät madot liiallisesta märkyydestä pidä. Hukkuvat veteen. Joskus niitä näkee pyöräteillä luikertelevan, kun on satanut paljon.
Ojanpohjasta löytyi muutamia matoja lapiolla kääntäessäni ojanpohjaa. Ja nyt kastelen perunamaanreunaa vedellä, jospa ne sinne tulisivat.
Ongelle ajattelin mennä, mutta mistä löytyy matoja
12
1180
Vastaukset
- ValkeaRusakko
Tongi persuustasi,mieluummin lapiolla, kai sieltä muutama matokin löytyy...vaan.
- Ahvenaa
Minäpä annan , oivan neuvon : kun oot sitä maata käänelly niin kaada muutama ämpärillinen vettä sihen murakkoon ja anna veden vetäytyä, vedä sitten siihen sähköt ! Turvallisempi tapa ois kun kytkisit sähköpaimen OLLIN ! a" vott jo alkaa matosille multa käydä ahtaaksi ! sit" vaan poimit matoset purkkiin ja ahvenia narraamaan ;)
- make..vann1
Ahvenaa kirjoitti:
Minäpä annan , oivan neuvon : kun oot sitä maata käänelly niin kaada muutama ämpärillinen vettä sihen murakkoon ja anna veden vetäytyä, vedä sitten siihen sähköt ! Turvallisempi tapa ois kun kytkisit sähköpaimen OLLIN ! a" vott jo alkaa matosille multa käydä ahtaaksi ! sit" vaan poimit matoset purkkiin ja ahvenia narraamaan ;)
Aina nuo rusakot täällä kummittelee. Vai että lapiolla! Ei löydy. Vai että sähköt ja sähköpaimenet. Kuulostaa monimutkaiselta. Vesiämpäri, vesi, ojanpohja tai perunapenkinreuna. Sinne vettä, johan matoja. Jälkimmäinen on yksinkertaisin tapa.
- ostinrasian
oletko kokeillut kumimatoja?
- mitäsitäturhaankaivamaan
Halpa hallista voi ostaa matoja.
- make..vann1
En ole ikinä kuullut mistään kumimadoista. Minkälaisia ne on? Halpahallistako matoja? Leipää minun piti mennä ostamaan. Voita ja makkaraa on, mutta leipä puuttuu. En oikein usko, että matoja kaupassa, halpahallissa. Et oo tosissas.! On sulla huumoria!
- onkipekka
make..vann1 kirjoitti:
En ole ikinä kuullut mistään kumimadoista. Minkälaisia ne on? Halpahallistako matoja? Leipää minun piti mennä ostamaan. Voita ja makkaraa on, mutta leipä puuttuu. En oikein usko, että matoja kaupassa, halpahallissa. Et oo tosissas.! On sulla huumoria!
Kyllä sitä on kumimatoja ostettu kaupasta ja niillä ongittu mutta saman asian ajaa vanhanajan polkupyörän venttiilikumin pätkä...
- make..vann1
onkipekka kirjoitti:
Kyllä sitä on kumimatoja ostettu kaupasta ja niillä ongittu mutta saman asian ajaa vanhanajan polkupyörän venttiilikumin pätkä...
Et ole tosissasi, sinä pelleilet, että venttiilikuminpätkä. Mikään ei vedä vertoja aidolle kastemadolle. Kaikki muut kumit voi unohtaa.
- onkipekka
make..vann1 kirjoitti:
Et ole tosissasi, sinä pelleilet, että venttiilikuminpätkä. Mikään ei vedä vertoja aidolle kastemadolle. Kaikki muut kumit voi unohtaa.
Kyllä se on tosijuttu kun huomasin että kaupasta ostettu kumimato oli kovasti venttiilikumin näköinen. Kumimato näytti kyllä enemmän madolta mutta parin sentin venttiilikumillakin sai kaloja.
Mites sinä et ole näistä tietoinen jos kerta kalastelet!
Mustekalan retkut käyvät hyvin paremmille kaloille.
Hetken aikaa keitetty kippuramakaroonikin on kokeiltu kun ei ollut matoja talvella. - make..vann1
onkipekka kirjoitti:
Kyllä se on tosijuttu kun huomasin että kaupasta ostettu kumimato oli kovasti venttiilikumin näköinen. Kumimato näytti kyllä enemmän madolta mutta parin sentin venttiilikumillakin sai kaloja.
Mites sinä et ole näistä tietoinen jos kerta kalastelet!
Mustekalan retkut käyvät hyvin paremmille kaloille.
Hetken aikaa keitetty kippuramakaroonikin on kokeiltu kun ei ollut matoja talvella.No, en ole tietoinen, kun kastematoja käytän onkimisessa. Niillä tulee parhaiten kaloja. Joku sanoi, että savimadoilla, jotka ovat vaaleempia, niin huonommin kala niihin nappaa. Varmaan niitä kumimatojakin on. En väitä etteikö olisi. Talvella voi onkia, pilkkimällä, käyttäen kärpästentoukkia. Makaroonilla kaloja? No, jos joku on niillä saanut, kai siihen on uskominen, tai venttiilin kumella. Nyt sitten löytyi perunapenkin vierestä kastematoja.
- Kashuku
Tuu meiltä huomenna hakeen.
. Löytyy matoja ja jos ei ni kumma on... mut huomiseen. - perttitaas
Keitetty makaroni,spagetti niin kyllä nappaa ei matoja tarvii turhaa tappaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006