Viikonloppu K-haminassa, Finnairin mobiiliselvitys, Helsinki-Vantaalla laukku baggage droppiin ja matkalle. Kotiin tultaessa kaikki oli toisin. One Worldin kenttävirkailijat saapuivat paikalle yksi kerrallaan ja sinä aikana aasialaisturistit olivat ehtineet ryhmittyä servce deskin eteen, mutta heitä alettiin käskyttää pois check in-alueelta uutta ohjausta varten. Viesti ei oikein mennyt jakeluun, osa matkustajista livahti omia aikojaan uuteen jonoon, mikä sai iäkkäitä kiinalaisia päätä pitemmät tanskalaiset aloittamaan huutokilpailun ja lähes painiottelun heidän kanssaa. Itsekin jouduin vaihtamaan jonoa pariin kertaan ja lopulta osin malttinsa menettänyt kenttävirkailija käski mennä tulostamaan laukkutarran automaatilta. Finnairin selkeä mobiilipaketti oli siis täysin turha jos mukana on matkatavaraa. Tilannetta pahensi se, ettei lähtöselvitysmasina suostunut toimimaan varustunnyksella, lentolipun numerolla sentään. Neuvojia ei näkynyt missään, joten ainakin Pihtiputaan mummolle se olisi ollut tekemätön paikka. Viereisessä Star Alliancen terminaalissa näytti olevan vielä muutama palveluhenkilökin baggage dropissa, vaikka sielläkin matkustajat usutettiin automaateille. One Worldin hihnalle laukku piti toimittaa itse, rekisteröidä ja lähettää menemään, ja tulihan se näinkin perille. Kaikki tämä, jotta One Worldin yhtiöt säästäisivät muutaman killingin jopa omien työntekijöidensä hermojen kustannuksella. Olen jo pitkään kiertänyt Kap Hornin tosi kaukaa ja nyt Kööpenhamina pääsi samaan sarjaan.
Kaaos kööpenhaminassa
6
433
Vastaukset
- 10xreissua_vuodessa
Miksi ihmeessä raahata viikonlopun reissuun ruumalaukkua?
- riannif
No minä olen vähän dille.
- AY1331
Ehkä sinäkin seuraavaa lyhyttä matkaa suunniteltaessa mietit kerran jos toisenkin , kannattaako sitä ruumalaukkua raahata mukanaan ja vielä maksaa ylimääräistä siitä. Itse teen paljon 3-5 vrk matkoja ja jos suinkin mahdollista yritän pärjätä pelkillä käsimatkatavaroilla, vaikka saankin monilla perinteisillä lentoyhtiöillä yhden ruumalaukun ilmaiseksi kyytiin ja saisin sen jonottamatta jätettyä lähtöselvitystiskille.
- oikeariannif
Olisi näköjään kannattanut rekisteröidä tuo nimimerkki, koska muutkin sitä käyttävät; mutta asiaan - matkatavaroissa oli mennessä puolentoista litran muovitonkka koivumahlaa, mistä sikäläinen tuttava väsää terveysjuomia muile samanuskoisille, joten laukkua tarvittiin. Noista aasialaisten ja henkilökunnan pystypaineista sen verran, että kenttäihmisten olisi pitänyt olla valmiina ohjaamaan matkustavaisia kun nuo check in-portit tasan kaksi tuntia ennen lähtöä ilmaantuivat näytöille, eikä vääntäytyä paikalle myöhässä yksi kerrallaan.
- vääräarianninif
Kirjoittaisitko vielä vähän epäselvemmin?
- apuasaaatu
Kiitos tilanneraportista jonka avustuksella päiväni etenee mallikkaasti norsun v mielessä kohden lopullista antautumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742502Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721802Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461467Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2671465- 851292
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3921255Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3431232Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3681208- 1281185