Kaaos kööpenhaminassa

riannif

Viikonloppu K-haminassa, Finnairin mobiiliselvitys, Helsinki-Vantaalla laukku baggage droppiin ja matkalle. Kotiin tultaessa kaikki oli toisin. One Worldin kenttävirkailijat saapuivat paikalle yksi kerrallaan ja sinä aikana aasialaisturistit olivat ehtineet ryhmittyä servce deskin eteen, mutta heitä alettiin käskyttää pois check in-alueelta uutta ohjausta varten. Viesti ei oikein mennyt jakeluun, osa matkustajista livahti omia aikojaan uuteen jonoon, mikä sai iäkkäitä kiinalaisia päätä pitemmät tanskalaiset aloittamaan huutokilpailun ja lähes painiottelun heidän kanssaa. Itsekin jouduin vaihtamaan jonoa pariin kertaan ja lopulta osin malttinsa menettänyt kenttävirkailija käski mennä tulostamaan laukkutarran automaatilta. Finnairin selkeä mobiilipaketti oli siis täysin turha jos mukana on matkatavaraa. Tilannetta pahensi se, ettei lähtöselvitysmasina suostunut toimimaan varustunnyksella, lentolipun numerolla sentään. Neuvojia ei näkynyt missään, joten ainakin Pihtiputaan mummolle se olisi ollut tekemätön paikka. Viereisessä Star Alliancen terminaalissa näytti olevan vielä muutama palveluhenkilökin baggage dropissa, vaikka sielläkin matkustajat usutettiin automaateille. One Worldin hihnalle laukku piti toimittaa itse, rekisteröidä ja lähettää menemään, ja tulihan se näinkin perille. Kaikki tämä, jotta One Worldin yhtiöt säästäisivät muutaman killingin jopa omien työntekijöidensä hermojen kustannuksella. Olen jo pitkään kiertänyt Kap Hornin tosi kaukaa ja nyt Kööpenhamina pääsi samaan sarjaan.

6

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10xreissua_vuodessa

      Miksi ihmeessä raahata viikonlopun reissuun ruumalaukkua?

      • riannif

        No minä olen vähän dille.


    • AY1331

      Ehkä sinäkin seuraavaa lyhyttä matkaa suunniteltaessa mietit kerran jos toisenkin , kannattaako sitä ruumalaukkua raahata mukanaan ja vielä maksaa ylimääräistä siitä. Itse teen paljon 3-5 vrk matkoja ja jos suinkin mahdollista yritän pärjätä pelkillä käsimatkatavaroilla, vaikka saankin monilla perinteisillä lentoyhtiöillä yhden ruumalaukun ilmaiseksi kyytiin ja saisin sen jonottamatta jätettyä lähtöselvitystiskille.

    • oikeariannif

      Olisi näköjään kannattanut rekisteröidä tuo nimimerkki, koska muutkin sitä käyttävät; mutta asiaan - matkatavaroissa oli mennessä puolentoista litran muovitonkka koivumahlaa, mistä sikäläinen tuttava väsää terveysjuomia muile samanuskoisille, joten laukkua tarvittiin. Noista aasialaisten ja henkilökunnan pystypaineista sen verran, että kenttäihmisten olisi pitänyt olla valmiina ohjaamaan matkustavaisia kun nuo check in-portit tasan kaksi tuntia ennen lähtöä ilmaantuivat näytöille, eikä vääntäytyä paikalle myöhässä yksi kerrallaan.

    • vääräarianninif

      Kirjoittaisitko vielä vähän epäselvemmin?

    • apuasaaatu

      Kiitos tilanneraportista jonka avustuksella päiväni etenee mallikkaasti norsun v mielessä kohden lopullista antautumista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe