Kaaos kööpenhaminassa

riannif

Viikonloppu K-haminassa, Finnairin mobiiliselvitys, Helsinki-Vantaalla laukku baggage droppiin ja matkalle. Kotiin tultaessa kaikki oli toisin. One Worldin kenttävirkailijat saapuivat paikalle yksi kerrallaan ja sinä aikana aasialaisturistit olivat ehtineet ryhmittyä servce deskin eteen, mutta heitä alettiin käskyttää pois check in-alueelta uutta ohjausta varten. Viesti ei oikein mennyt jakeluun, osa matkustajista livahti omia aikojaan uuteen jonoon, mikä sai iäkkäitä kiinalaisia päätä pitemmät tanskalaiset aloittamaan huutokilpailun ja lähes painiottelun heidän kanssaa. Itsekin jouduin vaihtamaan jonoa pariin kertaan ja lopulta osin malttinsa menettänyt kenttävirkailija käski mennä tulostamaan laukkutarran automaatilta. Finnairin selkeä mobiilipaketti oli siis täysin turha jos mukana on matkatavaraa. Tilannetta pahensi se, ettei lähtöselvitysmasina suostunut toimimaan varustunnyksella, lentolipun numerolla sentään. Neuvojia ei näkynyt missään, joten ainakin Pihtiputaan mummolle se olisi ollut tekemätön paikka. Viereisessä Star Alliancen terminaalissa näytti olevan vielä muutama palveluhenkilökin baggage dropissa, vaikka sielläkin matkustajat usutettiin automaateille. One Worldin hihnalle laukku piti toimittaa itse, rekisteröidä ja lähettää menemään, ja tulihan se näinkin perille. Kaikki tämä, jotta One Worldin yhtiöt säästäisivät muutaman killingin jopa omien työntekijöidensä hermojen kustannuksella. Olen jo pitkään kiertänyt Kap Hornin tosi kaukaa ja nyt Kööpenhamina pääsi samaan sarjaan.

6

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10xreissua_vuodessa

Miksi ihmeessä raahata viikonlopun reissuun ruumalaukkua?

• riannif

No minä olen vähän dille.

• AY1331

Ehkä sinäkin seuraavaa lyhyttä matkaa suunniteltaessa mietit kerran jos toisenkin , kannattaako sitä ruumalaukkua raahata mukanaan ja vielä maksaa ylimääräistä siitä. Itse teen paljon 3-5 vrk matkoja ja jos suinkin mahdollista yritän pärjätä pelkillä käsimatkatavaroilla, vaikka saankin monilla perinteisillä lentoyhtiöillä yhden ruumalaukun ilmaiseksi kyytiin ja saisin sen jonottamatta jätettyä lähtöselvitystiskille.

• oikeariannif

Olisi näköjään kannattanut rekisteröidä tuo nimimerkki, koska muutkin sitä käyttävät; mutta asiaan - matkatavaroissa oli mennessä puolentoista litran muovitonkka koivumahlaa, mistä sikäläinen tuttava väsää terveysjuomia muile samanuskoisille, joten laukkua tarvittiin. Noista aasialaisten ja henkilökunnan pystypaineista sen verran, että kenttäihmisten olisi pitänyt olla valmiina ohjaamaan matkustavaisia kun nuo check in-portit tasan kaksi tuntia ennen lähtöä ilmaantuivat näytöille, eikä vääntäytyä paikalle myöhässä yksi kerrallaan.

• vääräarianninif

Kirjoittaisitko vielä vähän epäselvemmin?

• apuasaaatu

Kiitos tilanneraportista jonka avustuksella päiväni etenee mallikkaasti norsun v mielessä kohden lopullista antautumista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      244
      4268
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      120
      2724
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2482
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      84
      1519
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1466
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1199
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1117
    8. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      986
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      983
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      173
      965
    Aihe