Olen siis 14v tyttö ja keräilen nukkeja. Nykyään enään vain Reborn nukkeja. Olen keräillyt nukkeja jo pienestä asti! Olen aina halunnut taaperon kokoista nukkea mutta on vaan niin kallista. Löysinpäs sitten kerran yhden aivan ihanan taapero nuken. Mutta se maksaa 670 euroa ja kun on sen 80cm niin postikulutkin varmasti maksavat. Tarvitsen neuvoja rahan säästämiseen! Tällä hetkellä saan 50 euroa kuussa ja joskus vähän ekstraa (10-20 euroa) läpi kuun. Mutta tarvitsisin sitä rahaa jotenkin vielä enemmän. Tätä menoa pystyn ostamaan hänet vasta noin 8-10 kuukauden päästä ja se on aika paljon aikaa odotella. Miten voisin saada enemmän rahaa? Kotitöitä tekemällä voin korottaa kuukausirahaa noin 10-20 eurolla mutta mitenkään muuten en oikeen sitä rahaa äidiltä ainakaan luultavasti saa kun isää ei ole. Toivon että saan vastauksia!
Miten kerätä/säästää paljon rahaa?
1
227
Vastaukset
- rebornnukk1
Saat jo nyt paljon rahaa vanhemmiltasi. Moni ikäisesi ei saa välttämättä mitään viikko- tai kuukausirahaa, eli olet hyvin onnekkaassa asemassa.
Tässä kuitenkin muutama vinkki:
- yritä tyytyä halvempiin vaihtoehtoihin
- etsi käytettyjä nukkeja
- laita kaupan ilmoitustaululle tai Facebookin ryhmiin ilmoitus hanttihommista, joita olisit valmis tekemään rahaa vastaan (koiran ulkoilutus, lasten hoitaminen, ruuan tekeminen, siivoaminen)
- hae kesätöitä
- opettele itse tekemään nukke
- vie kirpputorille myytäväksi vaatteitasi, tavaroitasi ja käsitöitäsi
- järjestä juhlat/bileet jonne olisi pääsymaksu
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Reborn-nukke voi olla...
- keräilykohde
- koriste-esine
- harrastus
- mallinukke itse tehdyille vauvan vaatteille
- lohtu lapsettomuudesta kärsivälle
- ilo vauvan hoitamisesta pitävälle
- piristys vanhainkodin asukkaille
- näytelmän/elokuvan hahmo
- lelu isommalle lapselle
Ennakkoluuloisten ja asennevammaisten ihmisten mielipiteistä ei kannata välittää. Jokaisen tulisi saada elää ja käyttää oman elämänsä niin kuin itse parhaaksi näkee. Olipa harrastuksesi tai mieltymyksesi mikä tahansa, aina on ihmisiä jotka eivät sitä ymmärrä. Suurin osa reborn-nukkien omistajista on aivan tavallisia ihmisiä, eivätkä esimerkiksi jostakin asiasta traumatisoituneita.
Parhaimmillaan reborn-nukke on niin aidon näköinen ja tuntuinen, että sitä voisi luulla aidoksi vauvaksi. Nuket painotetaan oikean vauvan painoisiksi ja niiden hiukset istutetaan käsin päähän karva kerrallaan. Kalleimmilla nukeilla on jopa istutetut kulmakarvat ja ripset. Reborn-nuken idea oli alunperin olla oikean vauvan "kopio", mutta nykyään reborn-nuket saattavat esittää myös satuhahmoja, avaruusolioita tai eläimiä.
Käytetyttyjä reborn-nukkeja myydään noin 150-400 eurolla. Uusista voit joutua pulittamaan jopa 500-2500 euroa. Hintaan vaikuttavat mm. taiteilija (onko tunnettu ja osaava) ja nuken materiaalit. Useimmissa nukeissa materiaali on vinyylin ja silikonin sekoitusta. Reborn-nukkeja voidaan tehdä myös täyssilikonisina, jolloin ne ovat huomattavasti pehmeämpiä, joustavampia ja aidomman tuntuisia. Silikoniset reborn-nuket ovat huomattavasti kalliimpia kuin vinyyliset.
KALLIS NUKKE:
- hiukset istutettua mohair-karvaa tai jopa aitoa ihmisen hiusta
- ripset ja ehkä jopa kulmakarvat on istutettu
- täysin saman painoinen kuin oikea vauva
- maalattu vettä kestävillä maaleilla
- mahdollista kylvettää, mikäli nukke ei ole kangasvartaloinen
- silmät lasia
HALPA NUKKE:
- hiukset: peruukki, maalatut tai täysin kalju
- ripset ovat liimatut tekoripset
- ei kulmakarvoja ollenkaan tai ne on maalattu
- näyttää nukelta, ei oikealta vauvalta
- silmät muovia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103