Kysyin kuulontutkijalta mitä saamani koje maksaisi jos privaatisti pitäisi ostaa. 1000 e, sanottiin. Sitten sairaalasta tuli lappu, jossa oli hinta 150 e. Onko laitteilla noin suuri kate, jos privaatisti ostaa.
Siis viiden tonnin laite maksaisi oikeesti n. 800 e.???? Älytöntä kiskomista.
Laitteen kate
7
619
Vastaukset
- Admiration
julkisellahan nuo saa ilmaiseksi, ei edes poliklinikkamaksua mene.
- Otoslerosis
Kyllä julkiseltakin saa liki uutta tekniikka. Ainakin itse sain. Uskoisin potilaan käytöksellään osoittavan kuulohuollossa aktiivisuuttaan ratkaisevan asian. Jos näyttää siltä että kuulolaite hankitaan vain sen vuoksi kun sen saa ilmaiseksi niin turha on huippulaitetta antaa kun sitä kuitenkaan ei käytetä.
- Kokenutoon
Admiration: tiedätkö, että julkiselta saa halvimmat ja huonoimmat laitteet. Säädöt ovat aina pielessä. Jos haluaa hyvän laitteen, jossa on puhdas ääni, pitää se itse ostaa.
- 123jake
Ei nyt noin sentään.
Kuulokeskukset eivät toki kalleimpia kojeita jaa, mutt hyviä kyllä.
Ne on mahdollisesti ns ’edellisen sukupolven’ kojeita - eli vuosi, kaksi sitten myyntiin tulleita, joita Kuuloskukset hankkivat paljon ja saavat toki edullisemmin kuin tavallinen asiakas yhdet kojeet ostaessaan, juu... mutt antavat ne vuorostaan maksuttomasti tarvitseville. Etu ja hyöty kummallekin
Ja toiseksi, onko uusimmat kojeet parempia oikeesti, kuin edellisen vuoden kojeet? Sen tietänee vain valmistaja sen käyttämä mainostoimisto - 123jake
ja toki, aktiiviset nuoremmat, työssäkäyvät ja opiskelijat, jms saavat tietty senkin vaihtoehdoista paremmat laitteet kuin esim yksin elävät, vain itsekseen puhelevat eläkeläiset. Olkoon sitt oikein tai väärin
- huonokuulo
kiinnostaisi tietää mitä maksaa korvan sisäinen kuulolaite, lähes näkymätön? Tätähän ei tietty kunnalliselta puolen saa, mutta onhan kuulokoje varmaankin lähes ikuinen. En nyt kymppitonnia kuitenkaan ole valmis maksamaan.
- Hyväksi.Havaittu
Itse sain maksutta vuosi sitten kuulokojeet molempiin korviin. Näitä parempia en osaa kuvitella.
Kuulokojeet eivät tietenkään koskaan tuo nuoruuden hyvää kuuloa takaisin, mutta mahdollistavat täysipainoisen elämän, harrastukset ja osallistumisen kaikkiin mieleisiini tapahtumiin.
Kuulokojeitani voin hyvin helposti säätää tilanteen mukaan vaimeammalle tai voimakkaammalle. Sellainen ei vain koskaan juolahda mieleenikään. Enhän voinut säätää terveitäkään korviani, vaan kuulo oli mitä oli. Minusta kuulokojeilla hifistely olisi rasittavaa!
Uudet kojeet voi saada halutessaan viiden vuoden välein maksutta, joten kauhean vanhanaikaisilla ei tarvitse kuunnella äänimaailmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472