Laitteen kate

Retuhiiri

Kysyin kuulontutkijalta mitä saamani koje maksaisi jos privaatisti pitäisi ostaa. 1000 e, sanottiin. Sitten sairaalasta tuli lappu, jossa oli hinta 150 e. Onko laitteilla noin suuri kate, jos privaatisti ostaa.

Siis viiden tonnin laite maksaisi oikeesti n. 800 e.???? Älytöntä kiskomista.

7

640

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Admiration

julkisellahan nuo saa ilmaiseksi, ei edes poliklinikkamaksua mene.

• Otoslerosis

Kyllä julkiseltakin saa liki uutta tekniikka. Ainakin itse sain. Uskoisin potilaan käytöksellään osoittavan kuulohuollossa aktiivisuuttaan ratkaisevan asian. Jos näyttää siltä että kuulolaite hankitaan vain sen vuoksi kun sen saa ilmaiseksi niin turha on huippulaitetta antaa kun sitä kuitenkaan ei käytetä.

• Kokenutoon

Admiration: tiedätkö, että julkiselta saa halvimmat ja huonoimmat laitteet. Säädöt ovat aina pielessä. Jos haluaa hyvän laitteen, jossa on puhdas ääni, pitää se itse ostaa.

• 123jake

Ei nyt noin sentään.
        Kuulokeskukset eivät toki kalleimpia kojeita jaa, mutt hyviä kyllä.
        Ne on mahdollisesti ns ’edellisen sukupolven’ kojeita - eli vuosi, kaksi sitten myyntiin tulleita, joita Kuuloskukset hankkivat paljon ja saavat toki edullisemmin kuin tavallinen asiakas yhdet kojeet ostaessaan, juu... mutt antavat ne vuorostaan maksuttomasti tarvitseville. Etu ja hyöty kummallekin

Ja toiseksi, onko uusimmat kojeet parempia oikeesti, kuin edellisen vuoden kojeet? Sen tietänee vain valmistaja sen käyttämä mainostoimisto

• 123jake

ja toki, aktiiviset nuoremmat, työssäkäyvät ja opiskelijat, jms saavat tietty senkin vaihtoehdoista paremmat laitteet kuin esim yksin elävät, vain itsekseen puhelevat eläkeläiset. Olkoon sitt oikein tai väärin

• huonokuulo

kiinnostaisi tietää mitä maksaa korvan sisäinen kuulolaite, lähes näkymätön? Tätähän ei tietty kunnalliselta puolen saa, mutta onhan kuulokoje varmaankin lähes ikuinen. En nyt kymppitonnia kuitenkaan ole valmis maksamaan.

• Hyväksi.Havaittu

Itse sain maksutta vuosi sitten kuulokojeet molempiin korviin. Näitä parempia en osaa kuvitella.

Kuulokojeet eivät tietenkään koskaan tuo nuoruuden hyvää kuuloa takaisin, mutta mahdollistavat täysipainoisen elämän, harrastukset ja osallistumisen kaikkiin mieleisiini tapahtumiin.

Kuulokojeitani voin hyvin helposti säätää tilanteen mukaan vaimeammalle tai voimakkaammalle. Sellainen ei vain koskaan juolahda mieleenikään. Enhän voinut säätää terveitäkään korviani, vaan kuulo oli mitä oli. Minusta kuulokojeilla hifistely olisi rasittavaa!

Uudet kojeet voi saada halutessaan viiden vuoden välein maksutta, joten kauhean vanhanaikaisilla ei tarvitse kuunnella äänimaailmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4727
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2043
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1742
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      174
      1363
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1231
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1076
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      973
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      946
    9. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      16
      937
    10. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      912
    Aihe