Moi.
Ongelma nyt ettei kone edes lupaa huomioimatta pössäytystä välillä kun starttaa, vaihdoin bensapumpun alkuperäis osaan eli mekaaninen ei sähkö ja bensaputken kun vanha putki vuosi tuon uuden pumpun tultua kuvioon, kone kävi ja lähtikin käymään hyvinkin vaatimattomalla bensiinin saannilla nyt sitä kyllä "tulvii" kaasariin, tulpat tsek sekä kaasari suuttimet, kipinä tuli tulpalle mitä nyt kirkkaassa päivänvalossa toki vaatimattomana näki, mutta kipinä on.
Välillä tuntuu sähköiseltä vialta välillä taas siltä, että bensiiniä saa liikaa, mutta miten se mahdollista kun mekaaninen alkuperäis pumppu, voiko kaasarissa olla häikkää, kun vielä pitkän starttauksen jälkeen bensiiniä valuu tai pulppuaa hiukan kurkkuihin? Mistä tänään jatkaisi? Kelit paremmat kuin vuosikausiin.
Mercruiser alpha one gen1 3ltr ei käynnisty
16
875
Vastaukset
Tämä voi olla melkein mitä tahansa. Mutta jos sinulla kaasari tulvii niin se viittaisi siihen että uimurin neulaventtiili ei katkaise bensansyöttöä vaan kaasari tulvii, siis siellä on roska. Sitten katsoisin kärjet, vesihiontapaperilla ja tulpat pois. Kerro miten käy.
Voi myös olla että uimuri vuotaa ja on täynnä bensaa jolloin se ei sulje.Muuta ei tule mieleen.
- KimSala
Jep, tänään on kaasarin puhdistus ja kävin jo hakee kaikki johdot tulpan ja puolan, puolan johto oli hälyttävän väljä, olisiko ollut "hyppy kipinällä"
Huomenna näkee pörähtääkö, nyt sitten uutta tankista lähtien, letku joka menee uuteen bensasuodattimeen jonka ostin sellaisen jossa vedenerotin myös pohjassa, siitä letku myös uutta joka menee bensapumppuun ja bensapumppu uusi sekä siitä lähtevä bensaputki, nyt sitten kaasarin tsekkaus ja jos ei auta ehkä siihen korjaussarja, koneella ei paljoo ajettu noin 260 h, mutta kun ostin sen se oli seissyt 11 vuotta traktori tallissa, on kuitenkin pyöritelty ja rasvattu ja bensatankki putsattu, ainakin niin silloin lupasivat ostovaiheessa.
Eli ei pitäisi olla kuluvia osia mutta hatettuneita mm.bensapumppu ja kyllähän mm.letkut oli ihan morjens. - lihamylly2
Sehän on vasta sisäänajettu jos 260 h.Mutta moottorin seisominen saa aikaan hapettumia ja haurastumia. Toivottavasti saat pelin kuntoon.
Muuten mitä tarkoittaa otsikon gen1 ?- KimSala
Käsittääkseni gen. tarkoittaa generation eli esim.sukupolvi, tämä sitten julkistettu silloin uuden sukupolven koneeksi ja gen2 on tullut tämän jälkeen, siihen jtn muutoksia tehty, näin kuitenkin pitää ilmottaa kun esim. osia tilaa.
- KaikkiaSitäNykyään
lihamylly1 kirjoitti:
OK.Helpotti .
Gen voi tarkoitta myös genitaalia.
- KimSala
No niin, nyt kaasari putsattiin kasattiin ja vielä ultralla putsaus, johdot vaihdettiin ja uutta yritystä, sama juttu ei prkl käynnistynyt pitkään startatessa pari kertaa pössäyttää joten nyt aloin todellakin olemaan varma, että virtapuolella vika, kävin taas virranjakajan kimppuun kärjet tsek ja väli ok, lähdin kyliltä hakemaan varaosa liikkeestä puolaa 32€ joten sen otin ja takaisin veneelle ja kiinni ja yritys, lähes heti lupaili ja hetken päästä kävi hetken, sen jälkeen starttailin meni täysin mykäksi ei lupaillut katoin kipinän ei mitään enään, menikö kondensaattori? se ainakin melko kurjan vanhan näköinen maksaa muutaman euron se seuraavaksi, olisiko samantien hajonnut tuo varaosa puola? pitääkö se olla alkuperäis osa? ei kai??
Nyt tarkoitus kuitenkin tilata tai hakea kaasariin korjaus-sarja, kärjet, virranjakajan kansi, kondensaattori, ?puola?, johdothan näihin uusisin tänään, alkaisko jo näillä?
Niinhän se tälläisessä ilmeisesti mentävä et uusittava näitä härpäkkeitä kunnes alkaa "vörkkii".Moi
Tulviiko kaasari enää ?
En usko että pitää olla alkuperäispuola .
Yksi juttu tuli mieleen. Onko puolassa etuvastusta, ja onko se ehjä ? Meidän koneessa jos se abiko liitin hyppää pois paikoiltaan niin moottori käy niin kauan kun startti on päällä (ja puola saa virtaa suoraan startilta).
Olet varmaan mitannut että puolalle tulee jännite (kun kärjet on kiinni).- KimSala
lihamylly1 kirjoitti:
Moi
Tulviiko kaasari enää ?
En usko että pitää olla alkuperäispuola .
Yksi juttu tuli mieleen. Onko puolassa etuvastusta, ja onko se ehjä ? Meidän koneessa jos se abiko liitin hyppää pois paikoiltaan niin moottori käy niin kauan kun startti on päällä (ja puola saa virtaa suoraan startilta).
Olet varmaan mitannut että puolalle tulee jännite (kun kärjet on kiinni).Kiitos taas näistä, kyllähän hieman kaasari tulvii vielä, mutta toisaaltaan automaatti ryyppyhän tätä tekee.
Siksi kuitenkin korjaussarjan kaasarille koska neulan päässä oleva tumma kärki on kumia ja kumi taasen pitkään seistessä hapertuu ja jos siinäkin yksi tekijä ja sen ja muut saisi uusilla liikkuvilla osilla suljettuun pois.
Täytyypä huomenna etuvastusta etsiä puolan johdoistako mielestäni ei ole. En ole mitannut jännitettä.kondensaattori oli huolestuttavan heikon näköinen, kova koppura johto ja kupari tummunut, toivonkin, että olisi siinä sehän nyt halvimmasta päästä. Nyt muistuu mieleen yksi juttu Mercruserista. Niillä oli se etuvastus puolan virtajohdossa, siis näin 20 vuotta sitten.Kytke ohi, siis akusta suoraan puolalle. Tässä taitaa olla se vika. Voit tietenkin myös mitata.
- u-kubbe
lihamylly1 kirjoitti:
Voiko sinulla olla koneessa joku esto joka estää käynnistymisen, esim.
vaihde päällä ?Joskus vaihteenvalitsimen tai kaukosäädön mikrokytkin aiheutti erinäisiä ongelmia käynnistykseen.
- KimSala
Kiitos erityisesti lihamylly1, tuon puolan vaihdon jälkeen kun huomasin, että sieltä heräilee vaikkakin se kipinä hävisikin totaallisesti, pe. aamulla motonettiin ja kondensaattorin haku sen vaihto ja taas jännitys kaakkoon kun virta-avaimesta kääntämään ja heiiii se lähti laakista sekä ei ainoastaan käynyt jotenkuten vaan virheettömästi kuin "singer" ;) useampi starttaus ja aina heti kun vain hieman pyöräytti ja kun tuo ryyppy naksahti pois kierrokset laski ja nekin heti sopivat huh huhh, olikin aika pieni ja halpa vika, nyt vaihdan kaikki johdot ja kaapelit, akunkaapelit tulee jonkin verran maksamaan, mutta ne aivan liian pitkät ja huonossa hapessa.
Saattaa olla, että marinepartsilta tilaan mm.kärjet,kannen,pyörijän,kondensaattorin ja puolan ei montaa kymppiä ole yhteensä ja vielä tuo kaasarin korjaus sarja joka siellä 52€ ja mm.us.partsilla 79€. Tästä oli myös apua KAIKILLE JA HYVÄÄ KESÄÄ ;) Onneksi olkoon, sait kuntoon, ja kiitos kiitoksista. Mikään ei ole niin turhauttava kuin reistaileva moottori. Ei muuta kuin hyvää kesää sinullekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912910Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991686Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461557- 871391
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021384Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4001307Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21089Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257855