Nyt tarvitaan apua päätöksen tekoon, eli kokemuksia Tampereen lukioista.
Alustavasti olen ajatellut rellua, clasua, tammerkosken yleislinjaa sekä sammon yleislinjaa.
Kuulisin mielelläni kaikenlaisia kommentteja erit. näistä edellämainituista.. Kiitos!
TAMPEREEN LUKIOT!
7
770
Vastaukset
- seppo
Mene Kaarilaan. Siellä leivotaan oppilaista menestyviä maailmankansalaisia.
- kokemusta!
Ja voin vaan sanoa että hieno lukio. Kaikki tuntuu toimivan, henkilökunta ja opettajat on ystävällisiä. Rehtori on mainio!
Näin toki voi olla muissakin lukioissa, mutta tämä ainakin mainio lukio. SUOSITTELEN!- rellusta
Rreksistä en tiedä, mutta opetus on laadukasta... kirjoittaneiden keskiarvo m:n ja e:n hujakoilla.
- Siitä naapurista...
rellusta kirjoitti:
Rreksistä en tiedä, mutta opetus on laadukasta... kirjoittaneiden keskiarvo m:n ja e:n hujakoilla.
Tiedä noitten rellulaisten fiksuudesta... :) Huhut kertovat, että olivat tuossa taannoin abiristeilyllä onnistuneet laittamaan vessan uuteen uskoon. Ja vielä heti ensimmäisten tuntien aikana... Lasku perässä: 800e. Onnea vaan rellulaisille, oli ilo seurata touhujanne! Teille nauretaan.
- Myöskin rellusta
Edellä lista omiin kokemuksiini perustuvista mielipiteistä.
Kaarila - Tampereen huonomaineisimpia kouluja. Oli ainakin aikaisemmin, en tiedä onko viime vuosina parantunut (älkää hyökätkö kimppuuni, ehkä olen vain kuullut huonoista puolista).
Klasu - Hyvä koulu, jossa kuulemma hyvät opettajat ja muutenkin korkea taso. Ainoa tuttuni sieltä on ainakin viihtynyt.
Sammon lukio - Urheilulukio, jossa on vähän kaikenlaista porukkaa. Kuulemma huonot kieltenopettajat ja ahtaat tilat sekä suppea kurssivalikoima. Urheilupainotuksen takia joustava vaihtoehto.
Rellu (oma kouluni) - Kilpailuhenkinen paikka. Äitini kävi kyseisen koulun 20 vuotta sitten ja piti joitain opettajia tyranneina - niitä on siellä yhä. Kilpailuhenkisyys suosii voittajia, keskinkertaisuutta ja huonoa menestystä katsotaan kieroon. Surkea ruoka. Hyviä opettajia enimmäkseen, mutta epämiellyttäviäkin löytyy.
Rehtori on kuusikymppinen täti ja koulun imago myös sen mukainen. Vararehtori on virkaintoinen pikkumies, jolla on tappava halu karsia kaikki hissinkäyttäjät maailmasta.
Koulurakennus on vanha, ruokala ankeahko kellari, jossa on vain pienet ikkunat.
Oppilaiden (joita on yli 600) joukkoon mahtuu vaikka minkälaisia, friikit eivät edes erotu joukosta.
Olen hieman vittuuntunut tätä kirjoittaessani, mutta koulussa oloni aikana olen vakuuttunut siitä, että olisin onnellisempi jossain muualla. Vaikkakaan tuskin sen parempi oppilas, päinvastoin.
En ylistä tätä kouluani lainkaan, niin kuin kaksi edellistä. Hyvässä koulussakin on varjopuolensa.- Kohta pääsee pois!!!
Kiva, että joku puhuu kerrankin suoraan! Itse olen naapurikunnan lukiossa, jossa meno on kuin eläintarhassa. Porukka käyttäytyy edelleen kun olis ala-asteella. Kieroja, kateellisia, pikkumaisia ja äärettömän lapsellisia ihmisiä koko laitos täynnä.
Puolet porukasta on rasisteja. Jos joku poikkeaa muista niin sellanen otetaan heti uhriks. Opettajat ei enää jaksa väittää vastaan niin että oikeestaan koko paikka alkaa olla aika syvältä. Itse onnistunut pysytteleen siinä sivussa, sanonu takasin tarpeen tullen kunhan ei liikaa ärsytä. Mutta kyllähän tää silti syö, että lukiosta jäi näin paha maku. Oma moka, kun hain vaan lähimpään lukioon. Olis voinu päästä jonnekin tasokkaampaan paikkaan, mutta kun ei ajatellu ajoissa. Mutta luonnetta tämä on kasvattanut! Sen vaan sanon, että kesäkuun neljäs päivä astun kyllä viimesen kerran tuon paikan ovista. Isäkin lupas laitta kravatin kaulaan ja tarjota konjakkiryypyn pihalla.
- ??????
Anteeksi, mutta en tiedä millaista Tampereen lukioissa on. Itse olen kiinnostunut Klasusta ja Rellusta. Sattuisko joku tietään niistä jotain?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204774
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831722Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871586Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741544Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561428Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121170Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351167Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651053