lapsen vuokratakuut

isoraha

Lapsi on jo aikuinen - tai 22 kun pääsee armeejasta.
Olen ajatellut että hänen on nyt aika muuttaa omilleen.
En halua että hän on enää minun jääkaapilla.
Kuka maksaa vuokratakuut? tai mistä moinen raha pojalle?
Voinko velvoittaa Isän maksamaan?

7

445

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinTäällä

Ei vuokratakuut ole sinun eikä lapsesi isän velvollisuus.
      Jos annat pojallesi häädön, viin kunnan/kaupungin pitää etsiä hänelle asunto ja maksaa myös takuuvuokra jos (eli kun) pojallasi ei siihen ole varaa.

En siis odota, että alkaisit inhottavaksi pojallesi, mutta näin voi byrokratiaa käyttää myös hyväksi.

• ÄitiJokaRakastaa

Olen aina maksanut kaikkien lasteni vuokratakuut, eikä heidän ole tarvinnut palauttaa niitä tililleni, jolleivat ole halunneet muuttaessaan toiseen kämppään. Taidan olla ns. lapsistani välittävä äiti. Rahaa ei saa hautaan mukaansa.

• Mamirakastaa

Niin minäkin olen avustanut ja tukenut alkoholisoitunutta 40v poikaani, olen rakastava mami.

• Ukkorakastaa
        Mamirakastaa kirjoitti:

Niin minäkin olen avustanut ja tukenut alkoholisoitunutta 40v poikaani, olen rakastava mami.

Niin minäkin olen avustanut- ja tukenut "viranomais-" menettelyssä vieraannutettuja lapsiani- lapsen ja
        isän, isovanhempien ym. välinen kanssakäyminen- ja
        suhde "viranomais-" menettelyssä tarkoitushakuisesti
        tuhottu-

• IsäJokaRakastaa

tiesitkö- että valtio maksaa nämä vuokratakuut, kun vuokrasopimus tehty armeijan aikana-

• vuokravakuus

Kun muutat vuokra-asuntoon, sinulta vaaditaan yleensä muutaman kuukauden vuokran suuruinen vuokravakuus tai takuuvuokra. Tarvittaessa vuokranantaja maksaa sillä esimerkiksi huoneistossa tapahtuneiden vahinkojen korjauksia.

Kela voi myöntää perustoimeentulotukea vuokravakuutta varten. Vuokravakuus annetaan yleensä maksusitoumuksena vuokranantajallesi.

Vuokravakuus voidaan myöntää esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:
      avo- tai avioero
      terveydelliset syyt
      perhekoon muutos
      asunnottomuus
      asunnottomuuden uhka
      työpaikan tai opiskelupaikan saanti toiselta paikkakunnalta
      muutto kimppa-asunnosta omaan asuntoon
      asunnon vaihtaminen edullisempaan Kelan tai kunnan kehotuksesta.

http://www.kela.fi/toimeentulotuki-vuokravakuudet

• paokepoe

Ei voi velvoittaa sinua tai exääsi. Ihan on aikuisen lapsen oma asia kerätä rahat takuuvuokraan. Niin tekee moni muukin nuori. Eikö hän säästä mistään? Eikö ole koskaan käynyt töissä? Voisiko mennä heti armeijan jälkeen kuukaudeksi töihin, jos sen aikaa vielä pitäisit nurkissasi? Erikoiselta tuntuu, ettei tuon ikäisellä ole vielä edes tonnia säästössä pois muuttoa varten. Tällaisia asioita kannattaisi miettiä jo hieman etukäteen.

Toki te vanhemmat voitte halutessanne yhdessä tai erikseen auttaa takuusumman keräämisessä, mutta ei ole pakko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet liian komea!

Ei tuollaisia uskalla lähestyä 🤔
      Ikävä
      143
      1916
    2. Mitä haluaisit ?

Mitä tahtoisit sanoa hänelle, muttet uskalla ?
      Ikävä
      97
      1619
    3. Martina uinnin jälkeen sijalla 436! Tästä tuli riemun päivä!

Martina painaa menemään sitkeästi kuin sissi! Rambolla ja Martinalla on molemmilla hidas aamu 🤣
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1385
    4. Haha, nyt vähän naurattaa:)

Kun täällä on kovasti ollut aloituksia niistä M syömistä, niin nyt on M ja Mimmin stooreissa hirveä valkopyykkipäivä terveellisestä ruoasta.. 😂 Miksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1290
    5. Mitä kaipaat.......

Mitä kaipaat hänessä eniten ? ♥️
      Ikävä
      60
      1287
    6. luomua olla pitää

sitä sinä olet :) ei "tahroja" ihossa ei turhaa meikkiä eikä feikkiä. just siitä tykkään, olet se kaunis oma itsesi :) äläkä nyt sano että et ole kaun
      Ikävä
      127
      1156
    7. Martina neljäs sija

Eiköhän kaikki onnitella upeasta suorituksesta ,omassa sarjassa neljäs sija 💯hienoa Martina 🇫🇮👌💯
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      951
    8. Parasta mitä hän ....

Mikä on parasta mitä ikävöimäsi henkilö on sanonut sinulle?
      Ikävä
      38
      917
    9. Sofian dj-deitti

No nyt on päässy hyvään seuraan, joko päästään romanssin makuun? :)
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      914
    10. Tuleeko mielipiteestä rikos?

Sananvapaus kyseenalaistetaan? Tuleeko sodan toisen osapuolen puolustusmielipide rikolliseksi toiminnaksi? Tai vastaavasti sodan osapuolen tekojen syy
      Maailman menoa
      465
      896
    Aihe