lapsen vuokratakuut

isoraha

Lapsi on jo aikuinen - tai 22 kun pääsee armeejasta.
Olen ajatellut että hänen on nyt aika muuttaa omilleen.
En halua että hän on enää minun jääkaapilla.
Kuka maksaa vuokratakuut? tai mistä moinen raha pojalle?
Voinko velvoittaa Isän maksamaan?

7

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinTäällä

      Ei vuokratakuut ole sinun eikä lapsesi isän velvollisuus.
      Jos annat pojallesi häädön, viin kunnan/kaupungin pitää etsiä hänelle asunto ja maksaa myös takuuvuokra jos (eli kun) pojallasi ei siihen ole varaa.

      En siis odota, että alkaisit inhottavaksi pojallesi, mutta näin voi byrokratiaa käyttää myös hyväksi.

    • ÄitiJokaRakastaa

      Olen aina maksanut kaikkien lasteni vuokratakuut, eikä heidän ole tarvinnut palauttaa niitä tililleni, jolleivat ole halunneet muuttaessaan toiseen kämppään. Taidan olla ns. lapsistani välittävä äiti. Rahaa ei saa hautaan mukaansa.

      • Mamirakastaa

        Niin minäkin olen avustanut ja tukenut alkoholisoitunutta 40v poikaani, olen rakastava mami.


      • Ukkorakastaa
        Mamirakastaa kirjoitti:

        Niin minäkin olen avustanut ja tukenut alkoholisoitunutta 40v poikaani, olen rakastava mami.

        Niin minäkin olen avustanut- ja tukenut "viranomais-" menettelyssä vieraannutettuja lapsiani- lapsen ja
        isän, isovanhempien ym. välinen kanssakäyminen- ja
        suhde "viranomais-" menettelyssä tarkoitushakuisesti
        tuhottu-


    • IsäJokaRakastaa

      tiesitkö- että valtio maksaa nämä vuokratakuut, kun vuokrasopimus tehty armeijan aikana-

    • vuokravakuus

      Kun muutat vuokra-asuntoon, sinulta vaaditaan yleensä muutaman kuukauden vuokran suuruinen vuokravakuus tai takuuvuokra. Tarvittaessa vuokranantaja maksaa sillä esimerkiksi huoneistossa tapahtuneiden vahinkojen korjauksia.

      Kela voi myöntää perustoimeentulotukea vuokravakuutta varten. Vuokravakuus annetaan yleensä maksusitoumuksena vuokranantajallesi.

      Vuokravakuus voidaan myöntää esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:
      avo- tai avioero
      terveydelliset syyt
      perhekoon muutos
      asunnottomuus
      asunnottomuuden uhka
      työpaikan tai opiskelupaikan saanti toiselta paikkakunnalta
      muutto kimppa-asunnosta omaan asuntoon
      asunnon vaihtaminen edullisempaan Kelan tai kunnan kehotuksesta.

      http://www.kela.fi/toimeentulotuki-vuokravakuudet

    • paokepoe

      Ei voi velvoittaa sinua tai exääsi. Ihan on aikuisen lapsen oma asia kerätä rahat takuuvuokraan. Niin tekee moni muukin nuori. Eikö hän säästä mistään? Eikö ole koskaan käynyt töissä? Voisiko mennä heti armeijan jälkeen kuukaudeksi töihin, jos sen aikaa vielä pitäisit nurkissasi? Erikoiselta tuntuu, ettei tuon ikäisellä ole vielä edes tonnia säästössä pois muuttoa varten. Tällaisia asioita kannattaisi miettiä jo hieman etukäteen.

      Toki te vanhemmat voitte halutessanne yhdessä tai erikseen auttaa takuusumman keräämisessä, mutta ei ole pakko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe