Hei!
Onko täällä kellään subutexin käyttäjällä kokemuksia vieroitusoireista? Olisin eri kiitollinen kun joku KOKENUT vastaisi minulle ja kertoisi niistä... Kestosta ja oireista. Onko vieroittautuminen ylipäätään sietämätöntä avohoidossa? Sietääkö "olot" ilman laitoshoitoa?En halua keltään kaikkitietävältä ääliöltä vastausta joka on kerran eläessään kokeillut pilveä ja kuvittelee tietävänsä kaiken huumeista, tai on kuullut huhua vain. Toki raittiitkin voi vastata, mutta toivon että sinulla on sitten kokemusta subutexin käyttäjien hoidosta, tai olet sivusta seurannut läheisesi oireita. Kiitos paljon jos joku viitsii vastata asiallisesti. *Kiitos ja kumarrus*
Subutex?
10
4419
Vastaukset
- Late
Subuista, joo Mä oon ottanu kielen alle ja ränniin, molemmat kokeilemisen arvoisia "rusheja", suosittelen. Bubrenorfini on siinä mielessä hyvää staffii, et överit jää takavasemmalle. Katos ku staffi on kliinii. Ei mitään refloja muutamasta päivästä, ja nukuttuu saa erinomaisesti. Paljon parempii ku vaikka bentsot. Ainoa haittapuoli mun mielestä on et niit ei taho saada mistään, jos halus saada niitä lisää. No se ei oo mikää ongelma, voi ottaa tai olla ottamatta,itestä kiini. Ei niiku nikotiinissa, antaa vitunmoiset niket jos ei pariin p'äivään blaadaa. Voin suositella, kokeilemisen arvonen keissi.
- hanski
Jos haluat vierottautua subuista niin ainakin seuraavaa tiedän: viekkarit ei oo yhtä pahat periaatteessa ku esim jos yritttää irti heposta, tosin vastakkaisiakin mielipiteitä on kuultu.
Sanoisin ite kyllä et ei oo.
Sun kannattais ottaa yhteyttä johki A-klinikan tahoo ja tehdä toimintasuunnitelma jossa funtsisit millasilla määrillä vois yrittää ruveta vähentämään.
Vähitellen aina pienennät annosta. Se on aika hidasta puuhaa, mut subuahan on helppo ite annostella aina pienemmäks ku se on turvallisesti tablettimuodossa.
AIna yhdellä viikolla vaikka joka kolmas päivä vähän pienempi annos (tai annokset), sen jälkeen kaks päivää se mihin on tottunu- sit pidät yllä seuraavan viikon sitä tasoa johon oot "päässy"- ja taas seuraavalla viikolla yks päivä lisää jollon annos pienenee, ja taas siitä eteenpäin viikko sillä annoksella.
Tai sitten voit ite suunnitella jotain vastaavaa, idea on se ettet missään vaiheessa nosta annosta, vaan se on koko ajan pienenemään päin.
Koko tähän prosessiin menee helpostikin pari vuotta, joten ois hyvä jos saisit jostain asiantuntijasta tukihenkilön. - nti-61
hanski kirjoitti:
Jos haluat vierottautua subuista niin ainakin seuraavaa tiedän: viekkarit ei oo yhtä pahat periaatteessa ku esim jos yritttää irti heposta, tosin vastakkaisiakin mielipiteitä on kuultu.
Sun kannattais ottaa yhteyttä johki A-klinikan tahoo ja tehdä toimintasuunnitelma jossa funtsisit millasilla määrillä vois yrittää ruveta vähentämään.
Vähitellen aina pienennät annosta. Se on aika hidasta puuhaa, mut subuahan on helppo ite annostella aina pienemmäks ku se on turvallisesti tablettimuodossa.
AIna yhdellä viikolla vaikka joka kolmas päivä vähän pienempi annos (tai annokset), sen jälkeen kaks päivää se mihin on tottunu- sit pidät yllä seuraavan viikon sitä tasoa johon oot "päässy"- ja taas seuraavalla viikolla yks päivä lisää jollon annos pienenee, ja taas siitä eteenpäin viikko sillä annoksella.
Tai sitten voit ite suunnitella jotain vastaavaa, idea on se ettet missään vaiheessa nosta annosta, vaan se on koko ajan pienenemään päin.
Koko tähän prosessiin menee helpostikin pari vuotta, joten ois hyvä jos saisit jostain asiantuntijasta tukihenkilön.päihdetyöntekijänä ja läheiseni kamppailua seuranneena sen sujuvan kuitenkaan noin kepeästi
ja silirimpsis,kuin tanssi konsanaan.
Vaikka kuin laatisi suunnitelmaa,johon harvat YKSIN
pystyvät.Laadittu suunnitelma pitäisi vielä toteuttaa ja ehdottomasti tässä vaiheessa on turval-
lisinta ja varminta,että ammatti-ihmiset ovat mukana
kuviossa.Älä ala sooloilemaan,jos olet tosissasi.
Vieroitus voi tietty epäonnistua valvotusti hoidettunakin ja usein niin käykin.Mutta se oli se kerta ja seuraava voi onnistua.... - hanski
nti-61 kirjoitti:
päihdetyöntekijänä ja läheiseni kamppailua seuranneena sen sujuvan kuitenkaan noin kepeästi
ja silirimpsis,kuin tanssi konsanaan.
Vaikka kuin laatisi suunnitelmaa,johon harvat YKSIN
pystyvät.Laadittu suunnitelma pitäisi vielä toteuttaa ja ehdottomasti tässä vaiheessa on turval-
lisinta ja varminta,että ammatti-ihmiset ovat mukana
kuviossa.Älä ala sooloilemaan,jos olet tosissasi.
Vieroitus voi tietty epäonnistua valvotusti hoidettunakin ja usein niin käykin.Mutta se oli se kerta ja seuraava voi onnistua....Tääl on tänään harvinaisen paljon valikoiva-lukutaitosia ihmisiä. Mähän just kirjotin tohon ed. viestiini ensimmäiseks virkkeeks et: "ota yhteyttä johki A-klinikan tahoon". Ja oletin et sen ymmärtäis just niin ku oli tarkotuski, et siis ammatti-ihmisen kanssa se suunnitelma.
Mut ku tääl luetaan viestit sillee et vaan joka toinen virke tai ennemminkin ne virkkeet jotka on sellasii joista voi jotain riidantynkää vääntää.
Kai se sit on hauskaa. - Narppi
hanski kirjoitti:
Koko tähän prosessiin menee helpostikin pari vuotta, joten ois hyvä jos saisit jostain asiantuntijasta tukihenkilön.* nauraa* Olen vetänyt subua reilusti yli kolme vuotta suoneen, ja toisen vuoden maissa yrittänyt vähentää. Vähentämisessä kävi niin että annokseni sekä toleranssini kaksinkertaistui. Itsensä kusettamista jos itse luulee pystyy vähentävänsä. jos on kunnon koukussa, ei se onnistu. Nykyään menee 1,5-2 päivässä. Suonet ovat karmeassa kunnossa.
- Ei edam
Juu totako mä kysyin!?! Huh huh...Kerroin myös etten tarvitse kokeilijoilta vastauksia, VAAN KOUKAHTANEILTA SUBUNISTEILTÄ TAI ALAN HOITAJILTA TAI OMAISILTA JOTKA OVAT JOUTUNEET SEURAAMAAN VIERESTÄ! Kyllä joo kannattaa kokeilla ja pilata elämänsä kuin minä! Oletko todella noin vitun tyhmä että sanot:"Kannattaa kokeilla". No yhtä tyhmä taidan olla minäkin kun olen tähän jamaan itseni ajanut. En kuitenkaan niin aivoton vielä ole että kannattaisin kovaan ääneen huumeiden kokeilua, edenkin opiaattien! hoh hoijjaa...Tuollaisten takia narkkareilla on idiootin maine...
- hanski
Narppi kirjoitti:
* nauraa* Olen vetänyt subua reilusti yli kolme vuotta suoneen, ja toisen vuoden maissa yrittänyt vähentää. Vähentämisessä kävi niin että annokseni sekä toleranssini kaksinkertaistui. Itsensä kusettamista jos itse luulee pystyy vähentävänsä. jos on kunnon koukussa, ei se onnistu. Nykyään menee 1,5-2 päivässä. Suonet ovat karmeassa kunnossa.
Näinhän se mones tapauksessa on kuten sanoit, toimintasuunnitelma oli ehkä turhan lyhykäinen ja tiivistetty jonkinlainen lähtökohta, jossa ehkä olennaista on loppujen lopuks toi yhteydenotto A-klinikkaan.
Sen tiedän ja oon nähny että monet on kuitenki bupresta eroon päässy, jotku tosiaan vähitellen vähentämällä, toiset käy hakemassa sen päivittäisannoksensa x-pisteestä, jotku pärjäilee sillä, jotku ottaa aamulla porsketta et pääsee käyntiin, helppoo se ei oo kellään. Monet väittää jopa et buprest on vaikeempi päästä eroon ku pollest, ite en oo sen kans ollu kuses, siis subun (tai teemun).
- Nainen joka petti itsensä
Kukaan ei vastannut kysymyksiisi, pelkkää paskaa olet saanut vastaukseksi :)
Subun FYYSISET viekkarit kestää viikosta kahteen. Pahinpina ne ovat viidentenä päivänä. Ne alkavat toisena tai kolmantena päivänä otetusta annoksesta. Viekkarit alkavat kylmä-kuuma-oloilla -> "kylmä kalkkuna". Myös tulee unettomuutta, voimattomuutta, pahoinvointia (eri asteista ihan riippuen ihmisestä), kolotusta, varsinkin jalkojen, silmät ja nenä vuotaa, ikään kuin flunnsa iskisi, ripuli, heikotus, levottomuus ja ruokahaluttomuus. Itse olin myös kovin itkuinen. Kuitenkin olot kestää. Ne kestää varmasti jos vain itse haluaa lopettaa. Ne kuulostavat pahemmilta tuossa kuin ovatkaan. Kaikista pahinta siinä on aineen himo, ja yritys olla ottamatta. Kuitenkin olemme erilaisia ja toinen voi tarvia laitoshoidon, toinen avohoidon, kolmas ei mitään hoitoa. Kuitenkin kannattaa todella hommata jokin ammatillinen hoitosuhde johonkin. Itse pääsin eroon avohoidossa, ja olen ollut 5 kuukautta kuivilla. Käytin texiä melko vähän tuttaviini verrattuna. Mutta kuitenkin lähes päivittäin -> (n. 2-3mg/pv.). Kannustan sinua todella topettamaan! varmasti kestät kitkut avossa jos vain löydät motivaation itsestäsi! Vieroitusoireisiin ei voi kuolla, ja mitä enemmin päiviä kuluu sitä suuremmin olet kuivilla! Hyvää jatkoa! Olisi kiva kuulla miten sinun kävi! Uskon että hyvin jos vain tahdot tarpeeksi!- Ari_80
Kiitos paljon vastausesta. En osannut odottaa noin kattavaa vastausta. En ole saanut vielä aikaiseksi lopetettua vetämistä. Kuitenkin jo mielessäni käyn läpi lopettamista ja kerään motivaatiota. Pikkasen olen annosta pystynyt pienentämään mutta pidemmän päälle pienentäminen ei tuo loppua koukusta, vaan vaadin itseltäni että sitten kun se on loppu, niin se on kanssa aikuisten oikeesti loppu. Senkään vuoksi en ole tehnyt vielä päätöstä etten sitten petä itseäni. Sillä jos sen teen, niin sitten menee totaalisesti usko itseen. Päivä päivältä olen varmempi lopettamisestani. Kun se päivä tulee, lupaan informoida tänne itsestäni jos vain kykenen ja jaksan. Ehkä sen verran jaksan, sillä kaipaanhan kaltaisiltani tukea ja kannustusta. Ja täällä onkin ainoat narkkarit joiden kanssa sitten olen enää tekemisissä. Kerron sitten onko subun vai herskan olot kamalammat! Yms.
Mutta vinkkinä teille ketkä elelette huumeiden parissa tai lähettyvillä: Älkää saatana kajotko subuun. Sitä luulee koko ajan että itse on niskan päällä ja ettei ole koukussa, ja että pystyy lopettamaan koska vaan. Ei se niin mene. Yks kaks sitä onkin naksahtanut ja sitten oltiinkin kusessa. En ole koskaan ollut näin ahdistunut, masentunut ja epätoivoinen kuin nyt. Älkää kajotko tähän kuraan. Tänä päivänä vetää vaikka kuinka paljon, ei tule hyvää oloa, pelkästään olot pysyy poissa. - narkomaanin äiti
Ari_80 kirjoitti:
Kiitos paljon vastausesta. En osannut odottaa noin kattavaa vastausta. En ole saanut vielä aikaiseksi lopetettua vetämistä. Kuitenkin jo mielessäni käyn läpi lopettamista ja kerään motivaatiota. Pikkasen olen annosta pystynyt pienentämään mutta pidemmän päälle pienentäminen ei tuo loppua koukusta, vaan vaadin itseltäni että sitten kun se on loppu, niin se on kanssa aikuisten oikeesti loppu. Senkään vuoksi en ole tehnyt vielä päätöstä etten sitten petä itseäni. Sillä jos sen teen, niin sitten menee totaalisesti usko itseen. Päivä päivältä olen varmempi lopettamisestani. Kun se päivä tulee, lupaan informoida tänne itsestäni jos vain kykenen ja jaksan. Ehkä sen verran jaksan, sillä kaipaanhan kaltaisiltani tukea ja kannustusta. Ja täällä onkin ainoat narkkarit joiden kanssa sitten olen enää tekemisissä. Kerron sitten onko subun vai herskan olot kamalammat! Yms.
Mutta vinkkinä teille ketkä elelette huumeiden parissa tai lähettyvillä: Älkää saatana kajotko subuun. Sitä luulee koko ajan että itse on niskan päällä ja ettei ole koukussa, ja että pystyy lopettamaan koska vaan. Ei se niin mene. Yks kaks sitä onkin naksahtanut ja sitten oltiinkin kusessa. En ole koskaan ollut näin ahdistunut, masentunut ja epätoivoinen kuin nyt. Älkää kajotko tähän kuraan. Tänä päivänä vetää vaikka kuinka paljon, ei tule hyvää oloa, pelkästään olot pysyy poissa.mielelläni jos jaksat että mikä sai subun alotuksen aikaan?
ja työstä iitseäsi lopettamaan..aika helvettiä subu toi minun lapsen elämään ja hoidon jälkeen retkahduksen/uuden hoidon/retkahduksen...nyt kuivilla....olisiko nyt se oikea kuivilla kerta!mutta hoitokertoja on tähän ainakin tarvittu,ja pitkiäkin hoitojaksoja takana!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64125Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va922227Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J58950- 47834
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va37833Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?185810- 34801
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119755- 35744