Kani VUOKRAkerrostaloon?

karonen

Hei!

Olen muuttamassa yksiöstä kaksioon ja olen miettinyt sinne mahdollisesti kahden naaras kanin ottamista samasta poikueesta. Kanit asustaisivat keittiössä silloin kun en ole kotona ja muuten vapaana asunnossa. Minua ei niinkään huoleta kanien vahtiminen silloin kun olen itse paikalla, mutta uskaltaako niitä jättää vapaana keittiöön vai syövätköhän ne kaikki listat yms? En haluaisi pitää kaneja pienessä häkissä päivällä kun olen poissa enkä halua kovin isoakaan häkkiä ostaa viemään tilaa.

Onko siis kokemuksia, ovatko kaikki kanit sellaisia että syövät kaiken ympäriltään vaikka niillä olisi niille tarkoitettua pureskeltavaa? Onko liian riskialtista ottaa vuokrakerrostaloon kani?
Kiitos!

5

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksipuputtia

      Se on varmaan tosi kanikohtaista että mitä päättävät tehdä, itselläni on kaksi kania ja asun vuokralla, toinen kaneista ei ole koskaan yrittänytkään järsiä mitään mitä ei saisi, toinen taas on mieltynyt makkarin ovenpielen seinään ja nakerrellut siihen pienen loven sekä söisi kaikki johdot poikki jos vain pystyisi mutta ne olen suojannut.

    • näintäällä

      Hei:) Itselläni on kaksi kania ja asun tilavassa kaksiossa vuokralla. Kanit ovat järsineet keittiön kulman ja siinä olevan listan lähes kokonaan vaikka niillä on pajuja ja pahvilaatikoitakin järsittävänä. Siitähän tulee sitten melkoinen lasku asunnossani on 5kk vanha laminaatti jossa on jo nyt kanin kusesta jäänyt valkoisia pieniä läiskiä vaikka pääsääntöisesti osaavatkin kusta laatikkoon. Ovat silti ihania ja rakkaita <3 Joka päivähän pitää siivota kun muuten kyllä alkaa haisemaan,varsinkin uros kanin papanat haisevat. Suosittelen siis mietimmään erittäin tarkkaan :)!

      • Zedä

        Valkoiset kalkkitahrat lähtee pois kun pesee etikalla ;)


    • karonen

      Moikka ja kiitos vastauksista!

      Mitenköhän perimä vaikuttaa, auttaakoohan yhtään jos kyselee kasvattajalta ovatko vanhemmat kovia jyrsimään vai onkohan se sitten todella yksilöllistä....

    • Kaninomistaja

      Vaikkaisin että mitä enemmän niillä on mökkejä tunneleita keppejä yms virikkeitä sen vähemmän ne tuhoavat huonekaluja. Oma kanini on jättönyt onneksi listat rauhaan ja uskon että osittain siksi koska sillä on koko ajan paljon virikkeitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2910
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2155
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe