Limuviinat innoittivat minun juomaan!

Betia

Kaupoissa on nykyisen lainsäädännön nojalla entistä makoisampia ja houkuttelevampia alkoholijuomia, joita en itse kykene vastustamaan. On baileysin kahvilimua, joka on liiankin hyvää. Eihän siinä ole, kuin 4%.vol alkoholia, mutta juoma on niin sanoinkuvaamattoman hyvää, että sellaisen kulautan aina aluksi. Tämän jälkeen menee jos minkäkilaista limuviinaa joita kaupoissa alkaa olla jo aika laajahkotkin valikoimat. On myös todella hyvän makuisia Croc-tail juomia, erilaisia viini-, viski yms lonkeroita. Margaritaa, valkovenäläistä yms yms. Älkääkään kysykö, mistä tiedän nämä juomat! Enhän minä tiennytkään ennen lain astumista voimaan. Tai no eihän heti vuoden alussa lainmuutos vielä näkynyt hyllyillä, mutta nyt näkyy. Olen ihan uteliaisuuttani testaillut ja mikä parasta, limuviinapullot eivät useinkaan edes näytä alkoholijuomilta. Niissä on toinen toistaan upeampia etikettikuvioita ja monissa vieläpä kirkas pullo. Ja tölkeistä varsinkaan ei tavan juomaton maallikko tajua, että ne sisältävät hippasen miestä väkevämpää. Näin ollen näitä juomia uskaltaa ostaa jäämättä kii, toisin kuin bulkkikaljaa, joiden logot ja etiketit kaikki hartaimmatkin uskovaiset tuntevat. Ennen jouduin ostaa kaljat kauimmaisesta kaupasta, eivätkä ne olleet edes hyviä. Limuviinasekoitukset sen sijaan on. Ja niitä olen nyt alkanut ryystää. Ai niin joo. Olen yhä uskovainen, mutta juomisesta en kylillä huutele.

11

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunnut olevan hyvin selvillä asioista, älä anna pettää itseäsi.
      Kaikki kotikaljaa väkevämmät on liikaa, heikko ei pysy erossa.
      -

      • Vanhollinen_minäkin

        Tekikö Jeesus kotikaljaa, ei vaan oikeaa viiniä, jossa prosentit on aivan toista.


    • PalaanMonopolikauppaan

      Ajattelepa, noissa kaupoissa olevisa litkuissa on usein liki 95% vettä. Niin moni elämä on traagisesti päättynyt siihen hukkumalla.
      Maistaisit niitä 5,5% etyylialkoholia sisältäviä litkuja; kyllä ovat kamalia!

    • Minttumandariini

      Ite otan usein rentouttavat hörpyt ja mikä parasta, kaikissa alkoholijuomissa ei edes päällimmäisenä tuoksu alkoholi, vaan se jää muiden tuoksujen varjoon. Esimerkiksi margaritaa pystyy ihan hyvin juomaan smoothiena, eikä kukaan tajua, että siinä joku kiskoo naista väkevämpää. On paljon smoothiemaisia huippujuomia, joista ei äkkiseltään tajua, että ne nousevat nuppiin. Kaupoissakin on näitä nykyjä aika raikkaalle tuoksuvia nupin sekoittajia!

      • Minttumandariini

        Mansikkamargarita on siis sellaista, josta ei heti tajua, että se on naista väkevämpää. Oon tehnyt tehosekoittimellla monenlaisia smoothieita, joissa kyytityttönä tequilaa tai jotai muuta nopeasti päähän nousevaa lientä. Sitä voi ihan hyvin sitten nauttia vaikka parvekkeella muiden uskovaistenkin nähden. Antaa muille sitten normismoothien ja he luulevat juovansa samaa juomaa.


    • Kalsarikännit

      Raamattu sai minut ryyppäämään. Luin sitä ja siellä sanottiin että tappakaa homot, naiset ovat alempiarvoisia, orjuus on ok. Ei sitä kestänyt selvinpäin.

    • hlbllbbb

      Huono esimerkki epäonnistuneesta ihmisestä. Nostan hattua niille joilla on selkärankaa olla juomatta! Pahinta mitä ihminen voi olla on uskovainen juoppo joka elää valheessa ja kaapissa.

      • Betia

        Taidat olla oikeassa! Ehkä tässä mun salajuomisessa ei ole mitään järkeä. Vaikka en olekkaan juonut, kuin kohtuudella ja vähän, niin ymmärrän, ettei tässä touhussani silti ole mitään järkeä. Alkoholi on solumyrkky ja ehkä sen takia minäkin saatan olla hivenen pöljä. Samalla terdellä muiden nauttiessa limsaa, kahvia tms, niin minä nautinin väkevämpiä ja vieläpä heidän tietämättään. Ymmärrän, että olen todella epäonnistunut ja surkea ihminen ja haluan tähän muutosta!


      • Betia kirjoitti:

        Taidat olla oikeassa! Ehkä tässä mun salajuomisessa ei ole mitään järkeä. Vaikka en olekkaan juonut, kuin kohtuudella ja vähän, niin ymmärrän, ettei tässä touhussani silti ole mitään järkeä. Alkoholi on solumyrkky ja ehkä sen takia minäkin saatan olla hivenen pöljä. Samalla terdellä muiden nauttiessa limsaa, kahvia tms, niin minä nautinin väkevämpiä ja vieläpä heidän tietämättään. Ymmärrän, että olen todella epäonnistunut ja surkea ihminen ja haluan tähän muutosta!

        Alkoholi (siis etyyli-) EI ole solumyrkky. Kuuluko moisen väittäminen nykyiseen vl-vääristelyyn?


    • Voltitkohdallaan

      Kyllä kotikaljakin voi olla aika topakkata...

    • Purkka

      Alkoholi on hermomyrkky. Ei kannata nauttia. Olen antiteisti joten tämä ei ole vl-propagandaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      370
      8394
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2344
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1712
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1569
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      81
      1324
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1312
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      353
      1154
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1025
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1002
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      112
      941
    Aihe