Hehkulanka pitäisi vaihtaa wallas 2400-lämmittimeen. Ketä suosittelisitte Turussa/Raisiossa joka tulisi sen veneelle vaihtamaan. Vene on Raision rannassa.
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
Vastaukset 9
Vanhimmat
Onko se liimattu veneeseen kiinni ettei voi viedä huoltoon?
Siitä että osaa irroittaa lämppärin on aika lyhyt matka siihen että vaihtaa itse. Eihän se ole mitenkään vaikeaa.
Mutta ilmeisesti tekniset avut tai aikapula tai joku muu syy on kysymyksen syynä. Siispä enempää pohtimatta kysyjän lähtökohtia, kannattaisi keskittyä vastaukseen, mikä huoltoliike voisi hoitaa homman veneellä.
Juurikin näin. En ole lämmintä koskaan irroittanut, en myöskään itse huoltanut. Tiedän että Raision rannassa käy tähän aikaan päivittäin ihmisiä jotka näiden kanssa ovat puljanneet niin tässä olisi asiakas valmiina.
Riippumatta siitä miten asia järjestettäisiin olen sitä mieltä että huollon suorittaminen huoltopisteessä olisi parempi ratkaisu. Esim. veneellä on harvemmin saatavana paineilmaa jolla on kätevä puhaltaa noet pois polttimesta ja lämmönvaihtimesta. Samoin koekäyttö ja säätöarvojen tarkastaminen.
Tuohan on kiinni huoltoliikkeestä. Vaihtavat veneellä jos vaihtavat, tai irrottavat ja käyvät verstaalla vaihtamassa. Työn tilaajan näkökulmasta ykshailee. Varsinaiseen kysymykseen ei ole tullut vastausta, eikä ehkä tule. Nyt saattaa olla venehuoltajilla niin kiireaikaa, ettei raha kelpaa.
Ite olen kyllä vaihtanut veneellä ilman kätevää paineilmaa (käteviä messinkiharjoja eri kokoja), eikä ole tarvinnut mitään säätää kun pistää vaan oikean huoltopakkauksen paikalleen.
Mitenkään harmaaseen talouteen yllyttämättä - jos löytyy seurasta tunnetusti kätevä käsistään kaveri, niin konjamiiniputeli voisi olla sopiva vaivanpalkka lämppärin irroituksesta (irroittaahan se pitää vaikka vaihdetaan veneellä) ja hekulangan vaihdosta. Ehken tunnin homma, huolellisesti tehden.
Palanar 44d korjaa nuo hehkulankaongelmat
Soittamalla Wallas-huoltopisteille kai parhaiten selviää. Ainakin suositeltava https://www.heater.fi/fi/huolto-ja-asennus mainostaa Turussakin asennuspalveluja, joten varmaan voi myös hehkulangan vaihtaa. Kuten varmaan myös http://www.venesahko.com . Tosin kaikki ovat varmasti kevätruuhkassa äärimmäisen kiireisiä, mutta rahalla varmasti pääsee ruuhkalistan kärkeen.
Sinänsä toi homma on yksinkertainen. Lämppärin irrotus 3 x letkuklemmari ja 2 x pultti. Jos lämppäri helpossa asennuspaikassa.
Jos asennuspaikka haastavampi, kuten tilanne saattaa esimerkiksi olla eräissä ruotsalaisissa laatuveneissä, eli puoli venettä joutuu purkamaan ennen kuin lämppäriin pääsee käsiksi tilanne mutkistuu ja kallistuu. Jos lämppärin saa irti omatoimisesti ja vietyä sen huoltoon saattaa homma onnistua nopeastikin ihan muutamalla kympillä tai saturaisella osan hinta, mikä olisiko suuruusluokassa jotain 30 € .
Veneellä teetettynä ammattilaisen ottama hinta matka ja sivukuluineen saattaa hipoa uuden lämppärin hankintahintaa, jolloin jos tuohon maksuvalmius ja halukkuus tilaajalla riittää, niin näin sesonkiaikana yksi ihan perusteltu vaihtoehto voisi olla heittää vanha lämppäri pihalle ja ostaa uusi tilalle jolloin säästyy laitteen avaamiseen ja putsaamiseen tarvittava työaika.
Jos vene on Raisionrannassa, niin siellähän on kävelymatkan sisällä veneiden varusteluun liittyvien härpäkkeiden huoltofirma. Josko kysyjä kääntyisi heidän puoleensa. Säästyy ainaskin nuo matkakulut...