Hehkulangan vaihto Wallas 2400? Kuka vaihtaisi Tur

Hehkulanka pitäisi vaihtaa wallas 2400-lämmittimeen. Ketä suosittelisitte Turussa/Raisiossa joka tulisi sen veneelle vaihtamaan. Vene on Raision rannassa.

9

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmetellen

Onko se liimattu veneeseen kiinni ettei voi viedä huoltoon?

• Jurristikko

Siitä että osaa irroittaa lämppärin on aika lyhyt matka siihen että vaihtaa itse. Eihän se ole mitenkään vaikeaa.
        Mutta ilmeisesti tekniset avut tai aikapula tai joku muu syy on kysymyksen syynä. Siispä enempää pohtimatta kysyjän lähtökohtia, kannattaisi keskittyä vastaukseen, mikä huoltoliike voisi hoitaa homman veneellä.

• Jurristikko kirjoitti:

Siitä että osaa irroittaa lämppärin on aika lyhyt matka siihen että vaihtaa itse. Eihän se ole mitenkään vaikeaa.
        Mutta ilmeisesti tekniset avut tai aikapula tai joku muu syy on kysymyksen syynä. Siispä enempää pohtimatta kysyjän lähtökohtia, kannattaisi keskittyä vastaukseen, mikä huoltoliike voisi hoitaa homman veneellä.

Juurikin näin. En ole lämmintä koskaan irroittanut, en myöskään itse huoltanut. Tiedän että Raision rannassa käy tähän aikaan päivittäin ihmisiä jotka näiden kanssa ovat puljanneet niin tässä olisi asiakas valmiina.

• Riippumatta siitä miten asia järjestettäisiin olen sitä mieltä että huollon suorittaminen huoltopisteessä olisi parempi ratkaisu. Esim. veneellä on harvemmin saatavana paineilmaa jolla on kätevä puhaltaa noet pois polttimesta ja lämmönvaihtimesta. Samoin koekäyttö ja säätöarvojen tarkastaminen.

• Jurristikko

Tuohan on kiinni huoltoliikkeestä. Vaihtavat veneellä jos vaihtavat, tai irrottavat ja käyvät verstaalla vaihtamassa. Työn tilaajan näkökulmasta ykshailee. Varsinaiseen kysymykseen ei ole tullut vastausta, eikä ehkä tule. Nyt saattaa olla venehuoltajilla niin kiireaikaa, ettei raha kelpaa.
        Ite olen kyllä vaihtanut veneellä ilman kätevää paineilmaa (käteviä messinkiharjoja eri kokoja), eikä ole tarvinnut mitään säätää kun pistää vaan oikean huoltopakkauksen paikalleen.
        Mitenkään harmaaseen talouteen yllyttämättä - jos löytyy seurasta tunnetusti kätevä käsistään kaveri, niin konjamiiniputeli voisi olla sopiva vaivanpalkka lämppärin irroituksesta (irroittaahan se pitää vaikka vaihdetaan veneellä) ja hekulangan vaihdosta. Ehken tunnin homma, huolellisesti tehden.

• eiikinäwallasta

Palanar 44d korjaa nuo hehkulankaongelmat

• Puhelinkäyttöön
    • Jälkiviisastelua

Sinänsä toi homma on yksinkertainen. Lämppärin irrotus 3 x letkuklemmari ja 2 x pultti. Jos lämppäri helpossa asennuspaikassa.

Jos asennuspaikka haastavampi, kuten tilanne saattaa esimerkiksi olla eräissä ruotsalaisissa laatuveneissä, eli puoli venettä joutuu purkamaan ennen kuin lämppäriin pääsee käsiksi tilanne mutkistuu ja kallistuu. Jos lämppärin saa irti omatoimisesti ja vietyä sen huoltoon saattaa homma onnistua nopeastikin ihan muutamalla kympillä tai saturaisella osan hinta, mikä olisiko suuruusluokassa jotain 30 € .

Veneellä teetettynä ammattilaisen ottama hinta matka ja sivukuluineen saattaa hipoa uuden lämppärin hankintahintaa, jolloin jos tuohon maksuvalmius ja halukkuus tilaajalla riittää, niin näin sesonkiaikana yksi ihan perusteltu vaihtoehto voisi olla heittää vanha lämppäri pihalle ja ostaa uusi tilalle jolloin säästyy laitteen avaamiseen ja putsaamiseen tarvittava työaika.

• TurunTautiako

Jos vene on Raisionrannassa, niin siellähän on kävelymatkan sisällä veneiden varusteluun liittyvien härpäkkeiden huoltofirma. Josko kysyjä kääntyisi heidän puoleensa. Säästyy ainaskin nuo matkakulut...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      168
      2887
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2496
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2199
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      73
      1819
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1763
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1611
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      92
      1373
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      217
      1141
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1110
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1069
    Aihe