En ole onnellinen

Tunteetsekaisin

Pakko avautua.. Mitä ihmettä teen. Olen 25 vuotias ja olen seurustellut reilu 4vuotta naisystäväni kanssa, meillä on 3 vuotias yhteinen poika. Parisuhteemme on totaalisesti kuollut eikä parannusta ole näkynyt vaikka molemmat on siitä puhunut. Raskaus ilmeni kun olimme seurustelleet vajaa puolivuotta ja yhteisesti odotettiin vaikka ei suunniteltu ollutkaan. Ja lapsi ei tässä ongelma olekaan. Meillä ei vaan ole välillä juuri mitään, kavereita saman katon alla. Ei koskaan tehdä mitään yhdessä, edes kotona. En ole ollut täydellinen mies, ei kumpikaan meistä. Jotenkin tuntuu että lapsi sitoi meidät ns pakosta suhteeseen vaikka ei oltu edes tutustuttu kunnolla.. Poikaa rakastamme molemmat ja se tässä hirvittääkin jos osoite olisi eri miten hän reagoi tai minä.. En haluaisi elämää ilman että poika olisi jokapäivä kuvioissa. Naisen kanssa elo on vain tyhjää, haluaisin parisuhteessa olevan myös jotain eloa. Olen jo ennestään etävanhempi vajaa 6w tytölleni mutta ero hänen äidin kanssaan tapahtui jo ennen tytön syntymää ja tilanne/tarina ihan eri. Mutta siis tiedän miten prseestä se on. Tilannetta kärvistää myös se nainen ei täysin hyväksy tytärtäni, aina kun on meillä tunnelma on pelkkää tiuskimista ja pelkkiä sääntöjä. Nainen on myöntänyt ongelman tässä ja luvannut jo 3vuotta parantaa asennettaan mutta mitään ei ole tapahtunut. En ole edes varma rakastanko naista enää, saati rakastaako hän minuakaan. Voiko tätä edes paikata. Mitä teen? :( Onko muilla kokemusta?

14

2225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikkomatias

      Ei ole kokemusta muusta kuin 46 vuoden yhdessä asumisesta toista sukupuolta olevan ihmisen (naisen) kanssa. Mekin mentiin yhteen hyvin pikaisesti tutustumisen jälkeen. Lapsi tuli saman tien myös.

      Oot alottanu lasten tekemisen aivan helvetin nuorena ja toistanu saman mokan kaks kertaa. Tuntuu vähän siltä, että sulla on vaikeuksii oppii virheistäs, mutta tehty mitä tehty, niiden kanssa sun pitää elää.
      Elämässä ja parisuhteessa on sellanen ongelma, että niistä pitää itse tehdä elettävää ja mukavaa. Ei niitä yhteisiä mukavia asioita tule jos niiden eteen ei laita tikkua ristiin. Jos vaimosi ei ole kauheen innokas keksimään mitään porukkakivaa, niin sitten se on sun tehtävä. Toimii silleen joka päivä kun sen asenteen otat. Ei sitä yhdessä olemista oo, jos sitä ei tekemällä aluks tee.
      Kun tuut töistä himaan, alatte tekeen kimpassa ruokaa, sinä vaimo ja poika ja kun sun tyttös on teillä niin hän myös mukaan. Siivoukset, iltasadut sun muut, ei muuta kuin kolmin - neljän hengen voimin. Ulkoilette yhdessä, meette leikkipuistoon, kiipeileen, meillä toimi hyvin lähellä oleva kotieläinpuisto. Siellä vietettiin aika paljon aikaa. Samaten urheilukentällä koko perheen voimin. Talvisin käytiin luistelemassa, pulkkamäessä, laskettelemassa ja appiukon kesämökillä moottorikelkkailemassa. Kesälomat vietettiin kimpassa matkailuvaunu auton perässä ja sen jälkeen matkailuauton kanssa. Pienessä kopissa Euroopassa 5 ihmistä, neljä viikkoo, oli pakko elää opetella elään sovussa, ei siitä muuten olisi tervepäisenä himaan tullut kukaan.

      Meillä oli lomilla muutama sääntö joita jokaisen piti noudattaa. Tää sääntötaulukko tuli kun eka loma oli ihan perseestä. Yhtä riitaa toraa ja tappeluu ja pienimmäinen katos suutuspäissään tunniks istumaan pusikkoon kuusen alle.

      1. minnekään ei saa lähtee ilman että kertoo siitä aikuiselle, päti myös minuun ja vaimoon.
      2. veteen ei saa mennä ilman lupaa, ei aikuisetkaan.
      3. Jos on paha mieli tai suututtaa, pitää sanoo ääneen, nyt olen vihainen ja se asia mistä on vihainen.
      4. Muut ei saa suuttua eikä alkaa vänkyttää vastaan sille joka on vihanen, pitää kuunnella suuttunutta ja yrittää sovussa ratkasta asia.
      5. ketään ei saa lyödä, ei raapia, ei potkia, eikä kiusata. Pitää koittaa olla sovussa.

      Toimii yhä 40 vee lähestyvän jälkikasvun kanssa. Teinivuodetkin meni silleen mukavasti kun 13 vee koetteli rajojaan kotiintuloaikojen kanssa, kun tuli kaks tuntii myöhässä ja aiheutti vanhemmilleen melkein sydärin, niin teini huus, että sinä oot aivan helvetin vitun urpo, nyt perään nyt oon saatanan vihainen, ja minä siihen, että ymmärrän että sulla on paha mieli, mutta... naurukshan se kun kumpikin tajusi, että hei täähän on tuttua huttua.
      Sen jälkeen pysty asioista keskusteleen teininkin kanssa niinku silleen aikuisten kesken.

      Samaten se että sanot vaimolles, relataan vähän, hullutellaan, pidetään hauskaa. Kyllä sä tiedät millä konstilla sun vaimos saa nauramaan. Miten se rentoutuu, mistä se tykkää. Joten sitä vaan kehiin. Kun vaimos mieliala kääntyy positiivisemmaks, teidän kaikkien elämä tulee mukavammaks, sen käytös sun tyttöäs kohtaan paranee taatusti ja sen myötä koko perheellä on paljon parempi mieli. Kenenkään ei tarttee enää olla niin takakireenä. Ja huom! sulla ittelläs on myös kivaa jos oot täydestä sydämestäs mukana hommassa. Parempi mieli, saat parempaa seksiikin, toimii, tiedän omasta kokemuksesta.

      Elämä on yhdessä tekemistä, mutta se hyvä parisuhde ei tuu ittestään eikä rakkautta toiseen tuu eikä se kestä ilman päivittäisiä huoltotoimia. Sun pitää priorisoida vaimo ja lapset, teidän neljän kimppa ykköseks sun elämässä, muut jutut tulee vasta sitten.

      Tai sitten vaihdat eukkoo aina kun entinen muuttuu tylsäks. Mä oon kattonu tota vaimonvaihtoja mun omassa kaveripiirissä ja sen voin sanoo, että ei niillä kavereilla oo ollu helppoo. Joo, ne löytää hemasevan mimmin ja ovat taivaassa hetken aikaa, mutta se onni haihtuu muutamassa vuodessa, tulee taas se perkeleen tylsä arki ja samat ongelmat eteen. En vaihtais osia niitten kanssa, mieluummin pysyn tässä naisessa jonka kanssa tiedän voivani olla onnellinen hautaan saakka.

      • Tunteetsekaisin

        "Oot alottanu lasten tekemisen aivan helvetin nuorena ja toistanu saman mokan kaks kertaa. Tuntuu vähän siltä, että sulla on vaikeuksii oppii virheistäs, mutta tehty mitä tehty, niiden kanssa sun pitää elää"
        Johan sanoin että en lapsia kadu mitenkään ja tykkään niiden Kanssa touhuta, ei lapsiarki harmita. Vaan puuttuva kemia naisen kanssa. Tähän asti olen ollut se joka sen yhteisen tekemisen keksinyt, vaikka sitä paljoa ole ollutkaan. Sulla on tekstissä hyviä pointteja mutta kuulostaa siltä että koet että elämässä ei ole muita vaihtoehtoja kun olla ja mennä sen yhden kanssa vaikka väkisin? Ja enkä väitä että vaihtamalla paranisi mutta paraneeko tämä suhde tästä mitenkään..


      • Mikkomatias
        Tunteetsekaisin kirjoitti:

        "Oot alottanu lasten tekemisen aivan helvetin nuorena ja toistanu saman mokan kaks kertaa. Tuntuu vähän siltä, että sulla on vaikeuksii oppii virheistäs, mutta tehty mitä tehty, niiden kanssa sun pitää elää"
        Johan sanoin että en lapsia kadu mitenkään ja tykkään niiden Kanssa touhuta, ei lapsiarki harmita. Vaan puuttuva kemia naisen kanssa. Tähän asti olen ollut se joka sen yhteisen tekemisen keksinyt, vaikka sitä paljoa ole ollutkaan. Sulla on tekstissä hyviä pointteja mutta kuulostaa siltä että koet että elämässä ei ole muita vaihtoehtoja kun olla ja mennä sen yhden kanssa vaikka väkisin? Ja enkä väitä että vaihtamalla paranisi mutta paraneeko tämä suhde tästä mitenkään..

        ei tietenkään parisuhde parane jos ja kun asenne on tuo mikä sulla on päällä. Ei ole kemiaa naisen kanssa. On onhan sitä nyt ollut sen verran että kakruja pystyt siittään.
        Kaks lasta eri naisten kanssa ja yhä ruikutat, että mikä on kun kemiaa ei löydy. Et kadu kersojen tekemistä, mutta etpä tuota osaa näköjään elää niitten äitien kanssa.
        Sitä se arki on, töissä, kotona, lasten hoitoo, kotitöitä, vähän harrastuksii, illalla vaimon viereen nukkumaan, silleen se rumba pyörii päivästä toiseen. Arjesta saa just niin hyvän kun mitä itse siitä tekee. Samaten parisuhteesta. Kantsuu alkaa viihtymään sen ihmisen kanssa minkä olet kumppanikseks valinnut.
        Ei naiset oo mitään kertakäyttöesineitä jotka voi heittää nurkkaan muutaman vuoden päästä.
        Jos nyt eroot, suosittelen sulle vasektomiaa. Muuten taas on puolen vuoden päästä joku sulle ei sopiva typy raskaana ja taas ruikutat, että miten tässä näin kävi.

        Sun pitäis pikkuhiljaa kasvaa aikuiseks mieheks ja alkaan miettiin oman napas sijaan sitä mitä kaikkee sun nykyinen vaimos tarttee sinulta perheen toisena aikuisena.


    • odotatkohanliikaa

      Minä luulen että asian ydin on toisen kunnioituksessa. Jos ei voi kunnioittaa, ei edes halua, toista, niin se muuttuu arkipäiväksi ja se siitä.
      Kunnioitus = toisen arvostaminen, toisen auttamista, tasapainon etsimistäkin elämään.
      Kun kummatkin sitä tekee, niin olette onnellisia.
      Toisaalta ihmiset luulevat parisuhteen olevan jotain muuta kun mitä se on.
      Odotetaan enemmän ja petytään kerta toisensa jälkeen.
      Mitään taivasta parisuhteesta ei tule, mutta turvaa, apua, hyvää mieltä ja joitakin yhteisiä asioita.

    • Hei Tunteetsekaisin.

      Kuten nimimerkkisikin kertoo, joskus tunteet ovat sekaisin ja ne tarvitsevat 'siivousta'. Se ei tarkoita, että negatiiviset tunteet lakaistaan maton alle vaan sitä, että asioita tarkastellaan. Jos suhteessa on enemmän negatiivista kuin positiivista, silloin se on merkki siitä, että jonkin asian pitää muuttua. Muutos lähtee, kuten tiedät, aina itsestä. Jos kaipaat enemmän emotionaalista läheisyyttä, sinun itsesi pitää osoittaa sitä. Jos tarvitset jotain muuta, sinun tulee se ilmaista. Jos jokin asia suututtaa tai pahoittaa mieltäsi, sinun tulee esittää toiselle pyyntö, miten asian voisi korjata. Koska kerrot tilanteenne jatkuneen jo jonkin aikaa, ja perheessänne on lapsia, olisi erittäin tärkeää saada muutos mahdollisimman pian. Minä kannustaisin sinua ottamaan yhteyttä esim seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukseen ja varaamaan ajan, jotta voitte alkaa tarkastella suhdettanne. Mitä siinä on säilyttämisen arvoista, mitä pitää korjata, mistä luopua. Tämän 'siivouksen' lopputulosta ei voi etukäteen tietää, mutta lopputulosta tärkeämpi saattaakin olla se prosessi, jolla parisuhdettanne tutkitte. Se antaa taitoja ja uusia oivallusta koko loppuelämää varten, tapahtuipa mitä tahansa.

      Viisautta ja muutoskyvykkyyttä toivottaen

      Merja. diakoni

      • prhnvj

        Seurakunnan perheneuvojilla on oma elämä sekaisin kuin seinäkello.


    • Kannattaisiko opetella käyttämään sitä ehkäisyä. Tietysti nyt alkaa olla jo myöhäistä, kun on jo housuissa. Onko sinulla mitään hallintaa itsestäsi? Miten olet voinut mennä yhteen naisen kanssa, joka ei hyväksy tytärtäsi?

    • Tunteetsekaisin

      Turhaan täällä julistatte ehkäisyä. En lapsiani vaihtaisi mihinkään, oli tilanne heidän äitiensä kanssa mikä hyvänsä. En kadu enkä tekisi toisin. Kysyin vertaistukea tai neuvoja miten tämä parisuhde rakennetaan takaisin kuntoon, lähtökohta on ollut koko ajan että eroa ei tarvita. Onneksi sain apua muualta, netissä saa vaan joukko lynkkauksen päälle. Kysyi melkein mitä tahansa. En toisaalta täältä mitään järkevää odottanutkaan. Helpotti vain kirjoittaminen. Loistavaa loppuelämää teille mielensäpahoittajat.

      • Saithan täältä ihan oikeankin neuvon tuolta Merjalta. Hyviä neuvoja olikin

        Täytyy myöntää, että ehkä tuli hiukan ilkeästi herkuteltua tyhmyydelläsi. Poltit näppisi kuumalla hellalla ja sitten taas lykkäämään käsi hellalle. Anteeksi ilkeyteni.

        Hyvä, että olet saanut elämäsi järjestykseen. Kannattaa lukea näitä palstoja täällä on ihan viisaitakin juttuja, kuten esimerkiksi se, että naisten on vaikea hyväksyä miehen entisestä avioliitosta olevia lapsia tai se, että ehkäisyä kannattaa käyttää.


      • tätämieltäminänaisena
        Yogamies kirjoitti:

        Saithan täältä ihan oikeankin neuvon tuolta Merjalta. Hyviä neuvoja olikin

        Täytyy myöntää, että ehkä tuli hiukan ilkeästi herkuteltua tyhmyydelläsi. Poltit näppisi kuumalla hellalla ja sitten taas lykkäämään käsi hellalle. Anteeksi ilkeyteni.

        Hyvä, että olet saanut elämäsi järjestykseen. Kannattaa lukea näitä palstoja täällä on ihan viisaitakin juttuja, kuten esimerkiksi se, että naisten on vaikea hyväksyä miehen entisestä avioliitosta olevia lapsia tai se, että ehkäisyä kannattaa käyttää.

        Äläpä, taas, yleistä omaa mielipidettäsi koskemaan kaikkia naisia.

        Olen sitä mieltä, että naisten ei ole yhtään sen vaikeampaa hyväksyä miehen entisestä avioliitosta olevia lapsia siinä kuin miestenkään naisen lapsia.

        Ja myös sitä mieltä, että naiset eivät suhtaudu ehkäisyyn yhtään sen kielteisemmin kuin miehetkään!


      • tätämieltäminänaisena kirjoitti:

        Äläpä, taas, yleistä omaa mielipidettäsi koskemaan kaikkia naisia.

        Olen sitä mieltä, että naisten ei ole yhtään sen vaikeampaa hyväksyä miehen entisestä avioliitosta olevia lapsia siinä kuin miestenkään naisen lapsia.

        Ja myös sitä mieltä, että naiset eivät suhtaudu ehkäisyyn yhtään sen kielteisemmin kuin miehetkään!

        "Olen sitä mieltä, että naisten ei ole yhtään sen vaikeampaa hyväksyä miehen entisestä avioliitosta olevia lapsia siinä kuin miestenkään naisen lapsia. "

        Olenko väittänyt niin tuossa ylempänä? Olen vain sanonut, että naisten on vaikea hyväksyä. En ole tehnyt vertailua miehiin?

        "Ja myös sitä mieltä, että naiset eivät suhtaudu ehkäisyyn yhtään sen kielteisemmin kuin miehetkään!"

        Sanoinko niinkään? En edes viitannut ehkäisyn käyttämisessä naisiin saati sitten tehnyt vertailua miesten ja naisten välillä.

        Sinun pitäisi vähän miettiä maailmankatsomustasi, koska näet jokapaikassa kilpailuasetelman miesten ja naisten välillä.


    • mummopupu

      Hei, mulla tuli kyllä ajatus että jospa ottaisit vaikka rakastajan itsellesi, kuten Ranskassa on tyyli. Noin se suhde saa sitä eliksiiriä kun ainakin mies on iloinen ja dopamiinissä.
      Aina ei ne kemiat pelaa elämässä vaikka olis niitä lapsia tehtykin.

    • pijsdijhtyyyyy

      Nyt kunnolla niskasta kiinni itteäsi! Varaatte yhdessä ajan parisuhdeterapiaan, ja rupeatte kunnolla hakemaan hyviä juttuja! Eihän se mistään muusta ole kiinni. Suotta te keskenänne synkistelette.

      Ja äitipuolen rooli on joillekin vaikea pitkän aikaa. Se on luonnollista. Puoliso kaipaa hurjasti sinun tukea ja positiivista kannustusta, että alkaisi nähdä siinäkin hommassa valoisia puolia. Oletko ajatellut, miten hän asian kokee? Olen itsekin äitipuoli (ja äiti), eikä se ensimmäisen parin vuoden aikana ihan helppoa ollut. Tai itseasiassa ihan alussa oli, mutta sitten alkoi tulla ajan kanssa ärsytystä itselle pintaan. Näin lapsessa koko ajan piirteitä hänen äidistään, näin miten oma lapseni oli mustasukkainen iskästä, näin miten iskä lelli sitä muualla asuvaa lasta jne jne. Nämä seikat alkoivat hiertämään, vaikka kuinka yritin olla välittävä aikuinen. Oli jopa kausi, että inhosi lapsipuoltani! Mutta jossain kohtaa tilanne rauhottui, ja meillä se tapahtui, kun puolisoni alkoi tukea minua tosissaan. Olimme samalla puolella, ja se puoli oli lapsista välittämisen puoli. Ei yhden lapsen lellimistä, vaan yhteiset pelisäännöt jne. Nykyään lapsipuoleni on minulle hyvin tärkeä, ja meillä on myös ihan kahdenkeskisiä menoja.

      Olen huomannut oman esikoiseni äitipuolella olleen ihan sama kaava. Hän oli hyvin etäinen useita vuosia esikoiseni kanssa, mutta nykyään käyvät joskus yhdessä pyörälenkeillä yms. Heidän välinsä ovat vuosien varrella hyvin lämmenneet. :)

      Oikeasti, menkää pariterapiaan. Ei se kumppani sulla nyt vaihtamalla parane, vaan tutustumalla ja töitä tekemällä suhteen eteen. :)

    • EikovinonnellinenN

      Tilanteeni on aika erilainen kuin sinun, mut yhtäkaikki en minäkään ole onnellinen, enkä haluaisi erotakaan. Olen huomannut ihastuvani liiton ulkopuolisiin ihmisiin. Mitään en ole tehnyt, enkä ehkä teekään, mut mielialan näkökulmasta ihastukset on ihania. Olen miettinyt et mitkä minun tarpeeni ovat. Sitten olen miettinyt mitä tarpeita tämä suhde täyttää (hyvä seksi mut ei kovin usein, harmi, ja turvallisuus, lapsille kelpo koti), ja todennut et sen muun mitä en tästä liitosta saa, haen muualta. Olen puhunut tästä kotona avoimesti, ja olen tajunnut että myös mun pitää sallia miehelleni mahdolliset muut tai ihastukset. Huonoa tässä on se, että olen kuitenkin sidottu suhteeseen, vaikka toisaalta olisin vapaahko sivusuhteen pitoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe