Huono palaute

Er_no

Olen useamman vuoden ollut jo alalla (matematiikan opettaja, aikuislukio) ja nyt tuli vastaan ensimmäinen erityisen huono palaute opiskelijalta, hänen mielestään opetuksessani ei ollut mitään hyvää, opetusmenetelmät väärät, ei pitänyt peleistä, en seurannut tarpeeksi orjallisesti antamaani kurssisuunnitelmaa. Tuntuu melko pahalta vaikka toki tästä voin jotain ottaa onkeenikin esimerkiksi aikataulun seuraamisen suhteen (mutta välillä tulee väkisinkin poikkeuksia). Onko kukaan muu ollut samassa tilanteessa?

2

667

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuroplastinen

Ei kaikkia voi miellyttää. Eikä pidäkään. Jos opiskelijoiden palaute ja palautteen yleisilme on asiallista ja rakentavaa niin silloin opetuksesi toimii. Kun puhutaan aikuisista ihmisistä niin painopiste on aina omatoimisessa ja itsenäisessä itseopiskelussa. Erityisen huono palaute yksittäiseltä opiskelijalta kertoo, että hänellä on isoja ongelmia itseopiskelutaidoissa. Hän koettaa kenties ulkoistaa sinulle puutteensa opiskelutaidoissa. Jotkut opiskelijoista ovat varmasti opiskelleet jutut etupeltoon. Heille on selvinnyt "miksi" opiskelevat. Ovat silloin valovuoden edellä muita. Kysymys "Miksi" on kaiken A ja O. Joku syvempi juttu. Pelkkä valkolakki ei siihen riitä. Muutamat harvat saattavat peesaata jäykkäniskaisesti vain annettua kurssisuunnitelmaa. Odottaen vain sinun uusia komentojasi ja liikkeitäsi. Rima on ripustettu matalalle. Silloin tulee mainitsemiasi huonoja palautteita kun rima putoaa. Opiskelija saattaa jopa uhriutua. Maailma on jyrkästi häntä vastaan. On hyvä että aina määräajoin teet uudistuksia ja parannuksia omiin opetusmateriaaleihisi. Syyllistä ei tietenkään pidä etsiä huonoon palautteeseen. Miten teidän aikuislukiossa on neuvontaa tarjolla liittyen opiskelutaitoihin, tiedonhankintaan, itsensä kehittämiseen ja asioiden priorisointiin esim 80/20 periaatteen mukaisesti. Aikuinenkin oppii hyvin. Aivot eivät kivety 25 vuotiaana kuten joskus uskottiin vaan säilyvät varsin neuroplastisina läpi elämän. Vanha koira oppii uusia temppuja. Nytkin 82 vuotias kaveri sai valkolakin. Melkoinen temppu.

BTW suosittelen seuraamaan youtube- kanavaa Thomas Frank. Kaverilla on kerrottavana erinomaisia niksejä miten opiskella tehokkaasti, tavoitteellisesti ja tuloksellisesti. Iloisella mielellä ja huumorilla.

• Lukio_ope

Heh, no jaksat sentään kerätä palautetta. Ja järjestää jotain pelejä. Annat opiskelijoille kurssisuunnitelmat etukäteen jne. Ei ollenkaan huono.

Itse opetan tavallisessa lukiossa ja kurssisuunnitelman muodostaa kirjan sisällysluettelo. Siitä sitten kappale kerrallaan tahkotaan niin pitkälle kuin keritään, joskus maaliin saakka. En ole enää vuosiin kysellyt pahemmin palautetta. Kai se hyvin menee kun kerran on aiemminkin mennnyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1550
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      100
      758
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      588
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      500
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe