Kääntyykö huono onneni?

Epäonninen

Kirjoitin tänään muistikirjaani: Älä odota/toivo mitään, mihin et voi itse vaikuttaa.

Sain tänään kuulla, ettei erittäin haittaavaa fyysistä vikaani voida korjata leikkauksella. Että seuraavat vuodet ovat vuoristorataa kärsimyksen ja siedettävyyden välillä. Ongelmani on rampauttava ja sen ainoa hoito on valtava määrä vahvoja kipulääkkeitä. Niistäkin huolimatta tulen olemaan vaikeasti liikuntarajoitteinen aika ajoin. Ja tietenkin jatkuvasti kipeä.

Romahdin tämän tuomion kuultuani. Olen kärsinyt tästä vaivasta lisääntyvässä määrin nyt neljä vuotta. Olen vasta nelikymppinen ja joutunut jättämään kaikki rakkaat liikuntaharrastukseni. Joinakin päivinä pystyn käveöemään vain sata metriä ilman raastavaa kipua.

Joudun tekemään etätöitä. Olen vankina omassa asunnossani, enkä pysty lähtemään mihinkään ilman jatkuvaa pelkoa siitä, että pilaan kaikkien muidenkin ilon tuskillani.

Elämässäni kaikki menee tätä samaa rataa, mikäli vaikutusmahdollisuus asioihin ei ole itselläni. Kuljen aina sen kovimman tien kautta saamatta hippustakaan onnea ilmaiseksi. Ymmärrän, että asioiden eteen täytyy tehdä työtä ja sitä totisesti teenkin. Tästä huolimatta mietin toisinaan, enkö voisi esim. voittaa edes kerran arpajaisissa tai onnistua löytämään aidon rakkauden. Edes kerran elämässä.

Läheiseni ympärilläni vitsailevat huonolla tuurillani. Minulle sattuu käsittämättömiä onnettomuuksia ja jos mikä tahansa, esim leikkaus voi mennä pieleen - se menee. Olen kävelevä Murphyn laki.

Olisin iloinen ja erittäin kiitollinen, jos joku ystävällinen sielu jaksaisi katsoa ja kertoa, että tätäkö tämä on loppu elämäni? Että onko minulle luvassa vain vastoinkäymisiä vastoinkäymisten perään vai näkyykö elämässäni edes jotakin valoa? Olen musertumaisillani.

Etukäteen jo kiitos vaivannäöstä!

1

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäonninenap

No ei näköjään käänny. Oli typerää toivoa vastausta. Muutun näkyväksi vain silloin, jos joku tarvitsee minulta jotakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      61
      7216
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      20
      6858
    3. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      27
      4659
    4. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      232
      3834
    5. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      33
      3093
    6. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      13
      2786
    7. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      108
      2738
    8. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      15
      2541
    9. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      45
      2431
    10. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      2413
    Aihe