Tavoitteenani olisi hakea lääkikseen vuoden päästä 2019 yhteishaussa, kirjoitin siis tänä keväänä ylioppilaaksi. Matemaattisista aineista kirjoitin pitkän matikan ja biologian, mutta fysiikasta ja kemiasta olen käynyt molemmista vain 2 kurssia kun lääkishaaveet tulivat mieleen vähän liian myöhään ehtiäkseni kirjoittaa nuo aineet. Pitkä matematiikka sujui kuitenkin kohtalaisen vaivattomasti, joten mietin onko minulla mitään mahdollisuuksia päästä, jos opiskelisin nyt vuoden aikana itsenäisesti loput pääsykokeisiin vaadittavat fysiikan ja kemian kurssit? Sillä kai ei pitäisi olla väliä olenko opiskellut asiat lukiossa vai vapaa-ajalla, kunhan vain hallitsee ne pääsykokeissa?
Pääsykokeisiin fysiikka ja kemia itsenäisesti?
1
380
Vastaukset
- abfbfgb
Jos pian aloitat, niin miksi ei. Jos matikka sujuu, on ainakin jo pohja valmiina. Kannattaa kuitenkin olla realistinen ja pitää mielessä, että lääkiksen pääsykokeista sisäänpääsy vaatii aika pitkälti ällän suoritusta biologiassa, kemiassa ja fysiikassa. Realismia on myös se, ettet todennäköisesti pääse ensimmäisellä kerralla sisään. Tämän vuoksi ei kannatta halveksua todistusvalintaa, joka tulee mukaan 2020 https://www.laakisvalmennus.fi/laaketieteellisen-paasykoe/laaketieteellisen-paasykoe-2020/. Kirjoita vaikka harjoituksen vuoksi ensi keväänä fysiikka ja kemia, ja sitten korotat tarvittaessa muita aineita. Ja tiedän, että pointti oli lukea itse nämä aineet, mutta suosittelen kyllä ehdottomasti jotain valmennuskurssia, koska itselleni ainakaan ei olisi mitenkään riittänyt lukiokirjojen tehtävät laskurutiinia varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818