Käki! Lintupopulaation terroristi!

Vaikka sitä käenkukuntaa haikeinmielin odottaa,mutta sen linnun sosiaalinen käytäytytyminenen tekee milestäni siitä hylkiön?

Olissiko nykyyhteiskunnta antanut miehille käeenominaisuuden ,koska olen huomannut että,hekin munivat toisten pesiin ja jättävät elatusvelvoitteet naisen sekä lapsen yhteiskunnan hartioille?
Kukuntaan osallistui ama

59

970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oman.arvon.tunto

      Jopas on kapea näkemys miehistä. Kyllä siihen lapsen tekoon kaksi tarvitaan. Naisella on vastuunsa omasta kropastaan, kenen antaa ja miten siihen kajota. Yhteiskunta kyllä hoitaa nämäkin holtittoman käytöksen seuraukset, monenlaisia tukia annetaan.

      • oman.arrvon.tunto Kiitos!
        Oletko aivan varma,että se nainen,joka leikkiin ryhtyy haluaa lasta?
        Miehet heitteleilevät siittiöitään ja vain nainen tulee raskaaksi.
        Onko todella niin,että yhteiskunnallisettuet auttavat yksinhuoltajaäitiä saamaan yhteiskunnallisenarvon?
        Tämä häntäheikki voi jatkaa siitoskykyään,taas seuraavalle pesälle??


      • kaikella.onsyynsä

        Ja nainenko ei tiedä ehkäisyistä ama? Nyt sysäät vain sokeasti kaiken vastuun miehelle oman karvaan kokemuksesi vuoksi.
        Ei pitäisi vetää samalla kammalla kaikkien yli, jos oma miehesi menikin vieraisiin!


      • kaikella.onsyynsä kirjoitti:

        Ja nainenko ei tiedä ehkäisyistä ama? Nyt sysäät vain sokeasti kaiken vastuun miehelle oman karvaan kokemuksesi vuoksi.
        Ei pitäisi vetää samalla kammalla kaikkien yli, jos oma miehesi menikin vieraisiin!

        kaikella.onsyynsä!
        Olet todella alaarvoisella mielipiteellä liikenteessä?
        Jos se sinun imagoasi nostaa puskajussi,nauti kesästä!


      • kaikella.onsyynsä kirjoitti:

        Ja nainenko ei tiedä ehkäisyistä ama? Nyt sysäät vain sokeasti kaiken vastuun miehelle oman karvaan kokemuksesi vuoksi.
        Ei pitäisi vetää samalla kammalla kaikkien yli, jos oma miehesi menikin vieraisiin!

        Jos oman imagon kohotus,on toisen herjaaminenen ?
        Minä olen leski,eikä minun mieheni tiettävästi käy vieraissa,kun ei sitä miestä edes ole??


      • syy.seuraus
        rituliini_38 kirjoitti:

        Jos oman imagon kohotus,on toisen herjaaminenen ?
        Minä olen leski,eikä minun mieheni tiettävästi käy vieraissa,kun ei sitä miestä edes ole??

        Olet kertonut miehesi tehneen toiselle naiselle lapsen,samaan aikaan kuin sinulle. <Mitäs tuosta kun itse olet kertonut, ei kaikki miehet silti ole käkejä !


      • amayksin
        syy.seuraus kirjoitti:

        Olet kertonut miehesi tehneen toiselle naiselle lapsen,samaan aikaan kuin sinulle. <Mitäs tuosta kun itse olet kertonut, ei kaikki miehet silti ole käkejä !

        Pitää paikkansa! syys.seuraus!
        Minähän tämän asian kanssa olen elänyt!
        Ei kaiketi ole sinun elämääsi haitannut!
        Onko sinun elämäsi niin tasapaksua,että joudut elämään tosten elämää,kun omaa elämääsi ei todella ole???
        Kivat sinulle! Nauti hyvä ihminen kesästä,sen teen minäkin,kiitollisena ama


      • Makriina.ei.kirj
        kaikella.onsyynsä kirjoitti:

        Ja nainenko ei tiedä ehkäisyistä ama? Nyt sysäät vain sokeasti kaiken vastuun miehelle oman karvaan kokemuksesi vuoksi.
        Ei pitäisi vetää samalla kammalla kaikkien yli, jos oma miehesi menikin vieraisiin!

        Aijai. Nyt teki ritulini pahan! Syytti miehiä. Voi sentään. Se on aina virhe.
        Miehen älähdys on niin ymmärrettävä. Totta kai naisen tehtävä on hoitaa se käenpesä, jos kerran ei huolehdi ehkäisystä. Miten mies voisi siihen puuttua. Miespolo ei muuta halua kuin hetken onnen. Ja siitä sitten pitäisi muka maksaa 18 vuotta. Voi.

        Naiset hoitavat asian. Yhteiskunta tukee. Kela hoitaa. Leipäjonot odottavat. Mitä murhetta naisella voi olla.
        Miestä vain ajetaan vastuunkantajaksi. Kohtuutonta!


      • kannanottoa
        amayksin kirjoitti:

        Pitää paikkansa! syys.seuraus!
        Minähän tämän asian kanssa olen elänyt!
        Ei kaiketi ole sinun elämääsi haitannut!
        Onko sinun elämäsi niin tasapaksua,että joudut elämään tosten elämää,kun omaa elämääsi ei todella ole???
        Kivat sinulle! Nauti hyvä ihminen kesästä,sen teen minäkin,kiitollisena ama

        Älä tee vääriä kuvitelmia mielenrauhasi vuoksi, vaikka saitkin oikeutettua vastusta, silloin tällöin ilmenevälle miesvihallesi.
        Verrattuna yksinäiseen elämääsi, olen kiitollinen omasta tapahtumarikkaasta vuorovaikutussuhteesta niin sukuuni kuin ystäviini!
        Samaahan minäkin sinulle toivon, ja ihanan kesän jatkoa!


      • kannanottoa kirjoitti:

        Älä tee vääriä kuvitelmia mielenrauhasi vuoksi, vaikka saitkin oikeutettua vastusta, silloin tällöin ilmenevälle miesvihallesi.
        Verrattuna yksinäiseen elämääsi, olen kiitollinen omasta tapahtumarikkaasta vuorovaikutussuhteesta niin sukuuni kuin ystäviini!
        Samaahan minäkin sinulle toivon, ja ihanan kesän jatkoa!

        kannanottoa!
        Ei minulla mitään miesvihaa ole,minkätähden olisi?
        Olen avoin ulospäinsuuntautunut mimmi,enkä näe miestaivaallani pilvisyyttä??
        Yksinäistä minun elämäni ei todellakaan ole,minulla on niin paljon halottavia haapapöllejä tossa pihassani ja lokit kirkuvat kalasaalistaan.
        Kuinka minä voisin tuntea yksinäisyyttä??


      • Makriina.ei.kirj kirjoitti:

        Aijai. Nyt teki ritulini pahan! Syytti miehiä. Voi sentään. Se on aina virhe.
        Miehen älähdys on niin ymmärrettävä. Totta kai naisen tehtävä on hoitaa se käenpesä, jos kerran ei huolehdi ehkäisystä. Miten mies voisi siihen puuttua. Miespolo ei muuta halua kuin hetken onnen. Ja siitä sitten pitäisi muka maksaa 18 vuotta. Voi.

        Naiset hoitavat asian. Yhteiskunta tukee. Kela hoitaa. Leipäjonot odottavat. Mitä murhetta naisella voi olla.
        Miestä vain ajetaan vastuunkantajaksi. Kohtuutonta!

        Aivan ihanaa Makriina!
        Jos olisin avaukseni tehnyt pelkistetysti käestä,siitä epäsosiaalisesta yksilöstä?
        Kuinka moni olisi osallistunut keskusteluun??
        Haasteita täyttyy olla avauksella!

        Minusta ketju on kulkenut aivan oletetulla tavalla.
        Olen kiitollinen teille kaikille mukanaolosta!
        Ei sohaisu ampiaspesään aina ole turhaa,siinä mitataan meidän älykkysosamäärää?
        Teille kiitollinen ama


      • vaihtoehdot

        "" Naisella on vastuunsa omasta kropastaan, kenen antaa ja miten siihen kajota."""
        Niinkö tosiaan??

        Kyllä mies monet kerrat kajoaa luvatta, jopa tyttövauvan kehoon on kajonnut!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • veljeäni.vielä.moikkaan
        kannanottoa kirjoitti:

        Älä tee vääriä kuvitelmia mielenrauhasi vuoksi, vaikka saitkin oikeutettua vastusta, silloin tällöin ilmenevälle miesvihallesi.
        Verrattuna yksinäiseen elämääsi, olen kiitollinen omasta tapahtumarikkaasta vuorovaikutussuhteesta niin sukuuni kuin ystäviini!
        Samaahan minäkin sinulle toivon, ja ihanan kesän jatkoa!

        Sukukin muodostuu tutunoloisista ihmisistä. Olen vapaaehtoisesti lakannut pitämästä yhteyttä edes joulukortin vertaa.
        Ei ne sellaista kiviriippaa kuin meikä, mielellään kauaa kannattele. Toisaalta rahallinen apu kyllä kelpaisi. Siihen oli kierrettävä tulppa.


      • veljeäni.vielä.moikkaan kirjoitti:

        Sukukin muodostuu tutunoloisista ihmisistä. Olen vapaaehtoisesti lakannut pitämästä yhteyttä edes joulukortin vertaa.
        Ei ne sellaista kiviriippaa kuin meikä, mielellään kauaa kannattele. Toisaalta rahallinen apu kyllä kelpaisi. Siihen oli kierrettävä tulppa.

        Sinulle veljeäni.vielä moikkaan!
        Oletko erakoitunut?
        Kyllä meistä jokainen on ihmisarvonsa ansainnut!
        Meillä on toimiva sosiaalijärjestelmä,mene ja hae apua!
        Sinulla on netti,sen takana on kaikki palvelut!


    • mäki-matti

      Tänä keväänä jäi käen kukunta kuulematta. Ne kukkuvat tietenkin kylän lehtometsissä naapurikylissä, mutta myös naapurikylässä järven takana.
      Saattaa niitä maailmalta muitakin loispesijöitä löytyä kuin käki, mutta en osannut googleen oikeaa hakusanaa valita. Paljon niitä näkyy olevan suomessakin.
      https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002903517.html

      On se ihme konnalaji tuo monille kevään tuoja, käki. Ihmettelee matti.

      • loisiakaikki

        Käki munii toisten pesiin, satiainen pesii toisten muniin.


      • Sinulle mäki-matti!
        Käkihän kukkuu,kunnes ohranvihne jää sen kurkkuun,sanoo vanhakansa!
        Eilen se kukkui tossa riihen takana koko päivän ja senvuoksi aloituksenkin tein!
        Loiskasveja tietääkseni on,mutta loiseläimiä kaiketi aika vähän.
        Ramoona todella kertoi käenominaisuuden täydellisesti,kiitos vielä siitä!

        Jotenkin ihminen,siis minäkin,alkaa pehnemään vanhemmiten,siis tunne,että olen osa luontoa,vahvistuu.
        Minulla on kusiaisenpesä liiterin päädyssä,enkä häiritse heidän rauhaansa.
        Naapuri tosin sanoi,että hanki jotain myrkkyä ja hävitä toi pesä.
        Sanoin,en kai minä voi mennä tappamaan noita työmyyriä,jotka kantavat kortensa kekoon???
        Se on heidän kotinsa! Kaiketi naapuri piti minua "vanhuudenhöperönä" ,joskaan ei sitä ääneen lausunut?? ama


    • sini.sirkku.ek

      Minäkin kuulin käen kukunnan eilen. Kaivon kannella istuessani valokuvasin metsänreunassa oleva pientä harmaata mökkiä, joka istui muuttumattomassa maisemassa kuin sadan vuoden takaa. Välillämme oli tuulessa aaltoilevaa niittyä kukkineen, ehkä 800 metrin verran. Kaunista muinaisuutta, taustan metsän silhuetti sinistä taivasta vasten.

      Siellä se kukkui rinnanriemusta uroskäki,..narraa naaraansa munimaan naapurin pesään, että taas on vapaa ruokintahuolista se käkihulttion morsio 😊

      Ihmeen juoni osaakin olla mokoma, sääliksihän ihan käy emon oma poikue, käen työntäessä ne yli pesäreunan saadakseen itselleen kaiken ruuan.

    • Todella! Minusta tuntuis aivan hirveältä pudota omasta kodostani surmansuuhun?
      Ajatelkaa niitä lintupoloja,jotka joutuvat heittämään henkensä?
      Aivan kuin meidät syöstäis omasta kodistamme?

    • Ramoona_

      Tänä viikonloppuna minäkin käen kukunnan kuulin, odotettu kesän merkkihän sekin on. Käkinaaras se vasta ovela onkin : se kiertää munimassa kaikki munansa eri pesiin yhden kerrallaan, samalla vierittää alkuperäisen asukkaan munista yhden pois, ettei petosta huomattaisi. Lintumaailmassa poikashävikkiä syntyy kovin paljon eri tavoin. Petolintujenkin on elettävä. Merellä huomion kiinnitti taas taivaalta kuuluva vihainen kuorokiljunta : lokit ajoivat porukalla merikotkaa, joka oli ollut pesärosvona. Naapuri kertoi, että puolikesy varis oli kuin ylpeillen esitetellyt orvanpoikasta saaliinaan. Meillä on vajan seinässä pikkuvarpusia varten poikittain oleva pönttö, sellaiseen varpuset pesivät. Runsaat pari viikkoa sitten poikaset kuoriutuivat ja nyt jo emo houkuttelee niitä ulos ja omin päin ruokansa hankkimaan. Lyhyt on varpusenpojan lapsuus, emo saa vielä toisetkin poikaset kesän aikana.


      Kirjosieppokaan ei kovin kiltti lintu ole. Se valtaa usein talitiaisten pesän, työntää munat ulos tai jopa kyhää oman pesänsä niiden päälle. Kovia taisteluita käydään pesän herruudesta, ei tinttikään suosiolla periksi anna. Ihmisillä taitaa tosiaan olla lintumaisia piirteitä, puhutaanhan viskisiepoista, baarikottaraisista, pyryharakoista mäkikotkista, joku voi olla kännissä kuin käki tai pirteä kuin peipponen. Milloin verrataan olemusta kanaan tai kalkkunaan, hengenlahjoja pöllöön tai hanheen. Näytetään närhen munat ja kynitään kanat, aikainen lintu madon löytää.

      Voi miten nopeasti kesä on edennyt, kaikki kukkii etuajassa, mitä jää enää juhannukseen, ainakin minun juhannusruusuni on jo avannut kukkiaan ja jopa pioni ! Vettä kaivataan tänne rannikolle ja näyttää kulovaroitus olevan lähes koko maassa. Iltaisin olen sadettajalla kastellut kukkia ja pikkuviljelyksiäni, nurmikko alkaa jo kuivua. Hedelmäpuissa on paljon raakileenalkuja, kai niillekin on jossain vaiheessa vettä annettava. Kylmää navakan tuulen kera on muutama päivä luvassa, mutta kuivuus jatkunee. Kaunista kesää teille !

      • amaitse38

        Kiitos Ramoona!
        Sain inspiksen! Raivasin ,siis poistin voikukat ja koiranputket puutahastani!
        Se puutarha kätkätkee viisi koiraani ja neljä kissaani!
        Juttelin siellä yksiksinen ja punarinta tuli keskustelemaan kanssani,en sitä nähnyt,mutta puhuimme samaa kieltä?

        Kesä todella kulkee etuajassa! Kyllä meidän vain tarvitsee nauttia näistä kuulaista suviöistä,kyllä on ollut ihanaa tuntea kesän lämpö,joskin järveen on ollut pakko pulahtaa,kun ei jaksa kaikkea lukujärjestyksen mukaista lada?
        Aamulla tuntuu,että nyt teen sitä ja tätä,mutta jotenkin uupumus yllättää.
        Kaiketi toi ikäjakautuma lyö kapuloita rattaisiin??

        Minulla kirjosiepot ja haarapääskyt pesivä,pääskyt osa navetanvintissä ja osa navetassa.
        Kirjosiepoiille on pesäpöntöt.
        Huomion,että pesivät linnut vähentyneet?

        Se minun Jämsänäijäni,rengastettu selkälokkini tuli,joskin viiveellä,että kaikki hyvin aman ranntamaisemissa


      • amaitse38 kirjoitti:

        Kiitos Ramoona!
        Sain inspiksen! Raivasin ,siis poistin voikukat ja koiranputket puutahastani!
        Se puutarha kätkätkee viisi koiraani ja neljä kissaani!
        Juttelin siellä yksiksinen ja punarinta tuli keskustelemaan kanssani,en sitä nähnyt,mutta puhuimme samaa kieltä?

        Kesä todella kulkee etuajassa! Kyllä meidän vain tarvitsee nauttia näistä kuulaista suviöistä,kyllä on ollut ihanaa tuntea kesän lämpö,joskin järveen on ollut pakko pulahtaa,kun ei jaksa kaikkea lukujärjestyksen mukaista lada?
        Aamulla tuntuu,että nyt teen sitä ja tätä,mutta jotenkin uupumus yllättää.
        Kaiketi toi ikäjakautuma lyö kapuloita rattaisiin??

        Minulla kirjosiepot ja haarapääskyt pesivä,pääskyt osa navetanvintissä ja osa navetassa.
        Kirjosiepoiille on pesäpöntöt.
        Huomion,että pesivät linnut vähentyneet?

        Se minun Jämsänäijäni,rengastettu selkälokkini tuli,joskin viiveellä,että kaikki hyvin aman ranntamaisemissa

        Teille kaikille yhteisesti!
        Jotenkin tuli mieleeni ihania muistoja suunnistusleireiltä!
        Se ihana iltanuotio ja se yhteenkuuluvuvuus?
        Onko meistä kadonnut jotain,jota se yhteenkuuluvuvuus aikoinaan meille loi?
        Jotenkin olemme menettäneet avokkainta,olemme menettäneet arvostelukykymme


      • Makriina.ei.kirj
        amaitse38 kirjoitti:

        Kiitos Ramoona!
        Sain inspiksen! Raivasin ,siis poistin voikukat ja koiranputket puutahastani!
        Se puutarha kätkätkee viisi koiraani ja neljä kissaani!
        Juttelin siellä yksiksinen ja punarinta tuli keskustelemaan kanssani,en sitä nähnyt,mutta puhuimme samaa kieltä?

        Kesä todella kulkee etuajassa! Kyllä meidän vain tarvitsee nauttia näistä kuulaista suviöistä,kyllä on ollut ihanaa tuntea kesän lämpö,joskin järveen on ollut pakko pulahtaa,kun ei jaksa kaikkea lukujärjestyksen mukaista lada?
        Aamulla tuntuu,että nyt teen sitä ja tätä,mutta jotenkin uupumus yllättää.
        Kaiketi toi ikäjakautuma lyö kapuloita rattaisiin??

        Minulla kirjosiepot ja haarapääskyt pesivä,pääskyt osa navetanvintissä ja osa navetassa.
        Kirjosiepoiille on pesäpöntöt.
        Huomion,että pesivät linnut vähentyneet?

        Se minun Jämsänäijäni,rengastettu selkälokkini tuli,joskin viiveellä,että kaikki hyvin aman ranntamaisemissa

        Olet onnekkaassa asemassa, kun sinulla on vielä pääskyjä. Ei ole minun kesäpaikallani enää vuosiin näkynyt, eikä kottaraisiakaan, sillä pellot ovat kadonneet, vähät karjat navetoissa, hyönteiset kadonneet.
        Kotipaikalla asumalähiössäni on talitinttejä ja mustarastaita, mutta varpuset ovat kadonneet. Me hävitämme luonnon, kun rakennamme vieri viereen. Kun aikoinaan muutimme tähän, oli lähiseudulla hevostila, ja varpusia riitti meidänkin pensaikkoihin. Nyt on laitumet istutettu täyteen koivua. ja linnut tiessään, samoin hevoset.
        Hauskaa, että se sinun lokkisi taas tuli. Kuinka pitkäikäisiä lintuja ne ovat?


      • tietoalöytyy
        Makriina.ei.kirj kirjoitti:

        Olet onnekkaassa asemassa, kun sinulla on vielä pääskyjä. Ei ole minun kesäpaikallani enää vuosiin näkynyt, eikä kottaraisiakaan, sillä pellot ovat kadonneet, vähät karjat navetoissa, hyönteiset kadonneet.
        Kotipaikalla asumalähiössäni on talitinttejä ja mustarastaita, mutta varpuset ovat kadonneet. Me hävitämme luonnon, kun rakennamme vieri viereen. Kun aikoinaan muutimme tähän, oli lähiseudulla hevostila, ja varpusia riitti meidänkin pensaikkoihin. Nyt on laitumet istutettu täyteen koivua. ja linnut tiessään, samoin hevoset.
        Hauskaa, että se sinun lokkisi taas tuli. Kuinka pitkäikäisiä lintuja ne ovat?

        Tässä artikkelissa on paljon asiaa lintujen iästä. Lokit kuuluvat pitkäikäisiin, voi olla 20-vuotiaita.

        http://www.kaleva.fi/teemat/luonto/kotkien-todellinen-ika-on-yha-arvoitus/7818/


      • Niin Ramoona!
        Luin jostakin joskus vitsin,kuinka nuorikko oli kehunut naapurinrouvalle :mieheni puhuttelee minua laululinnukseen,peipposekseen ja sillei?
        No muutaman vuoden kuluttua naapurinrouva kysäisi?
        Vieläkö lintusekseen kutsuu miehesi? Kyllä mutta nyt olen "helevetinmetso"


    • Sinulle Makriina!
      Todella,kyllä linnut vaativat eläimiä ympärilleen,siis silloinkun minulla oli hevonen ja pari lammasta täällä tilallani,siis eläköitymisen jälkeen,niin keltasirkkuja oli sadan populaation parvi kauroja syömässä!

      Pääskyt viihtyvät täällä,kun toi järvi on täynnä ruokaa.Voin seurata säätilaa,kun pääskyset lentävät korkealla,niin ötökötkin ovat korkealla,siis korkeapaine vallitsee ?
      Pääskystenlento kun alkaa hipaista järvenpintaa,niin matalapaine on odotettavissa?

      Saunanlämmityshommeleissa olen huomannut saman asian,jos on matalapaine,niin tiettysti savu ei löydä tietään ulos,vaan eksyy sisätiloihin??
      Ole siinä sitten savusukeltaja? Kaasukäyttoisentouhon olenkin varustanut lähietäisyydelle ja jopa se homma lutviintuu?

      • elämä.on.julmahovi

        Oletko nuohonnut tai nokisutarin tilannu Ama? Jos paljon lämmittää niin joka toinen vuosi pitäisi noet ja karstat piipuista poistaa.
        Minulla on päärakennuksessa huonosti vetävät hormit. Tyynellä ilmalla 0n savun alkuun vetämisongelmaa.
        Linnuista pirullisin on harakka. Kun lintuemot ovat ruuan hakupuuhissa, harakka menee pesäpöntön suuaukon lähelle kahistelemaan.
        Nälkäiset poikaset piipittämään että tuo iskä tai äiti ruokaa kun on kiljuva nälkä. Pihaharakka jää kyttäämään siinä vaiheessa pöntön lähelle kun poikaset lentävät ulos.
        Se napsii niistä jokaisen pahassa tapauksessaa. Vie jemmaan tappamansa poikasen ja palaa "ruokakomeron" lähelle uudestaaan.
        Voisin harakat ampua luodikolla, mutta silloin puuttuisin kuulemma luonnon kiertokulkuun, jossa pienempi ja avuton on saalis. Niin nuo juhalaaksoset asian selittävät.
        Mutta suututtaahan se silmittömästi.


      • Makriina.ei.kirj
        elämä.on.julmahovi kirjoitti:

        Oletko nuohonnut tai nokisutarin tilannu Ama? Jos paljon lämmittää niin joka toinen vuosi pitäisi noet ja karstat piipuista poistaa.
        Minulla on päärakennuksessa huonosti vetävät hormit. Tyynellä ilmalla 0n savun alkuun vetämisongelmaa.
        Linnuista pirullisin on harakka. Kun lintuemot ovat ruuan hakupuuhissa, harakka menee pesäpöntön suuaukon lähelle kahistelemaan.
        Nälkäiset poikaset piipittämään että tuo iskä tai äiti ruokaa kun on kiljuva nälkä. Pihaharakka jää kyttäämään siinä vaiheessa pöntön lähelle kun poikaset lentävät ulos.
        Se napsii niistä jokaisen pahassa tapauksessaa. Vie jemmaan tappamansa poikasen ja palaa "ruokakomeron" lähelle uudestaaan.
        Voisin harakat ampua luodikolla, mutta silloin puuttuisin kuulemma luonnon kiertokulkuun, jossa pienempi ja avuton on saalis. Niin nuo juhalaaksoset asian selittävät.
        Mutta suututtaahan se silmittömästi.

        Posauta pois se harakka, sillä luonto alkaa nyt jo köyhtyä siihen malliin, että pikkulintuja ei enää ole missään. Luin Linkolan murheellisen kannanoton Hesarin kuukausiliitteestä, ja hän suree lintujen katoamista ja pelkää, että ne kuolevat sukupuuttoon. Hän sen tietää, ikänsä lintujen elämää seuranneena, aina 14-vuotiaasta asti pitänyt lintupäiväkirjaa.
        Linnuilla on kamala työ syöttää poikasensa, sillä eihän mitään höntiäisiä löydä luonnosta. Kärpäsetkin ovat kadonneet, omenat jäävät pölyttämättä, kun ei ole kimalaisia. Mustikka kaipaa apua myös ja sadat muut kasvit.
        Me tapamme ensin luonnon, sitten itsemme.
        Nyt on vihdoin herätty todella muovisaasteen haittoihin. Tuleekohan korjaus ajoissa?


      • elämä.on.julmahovi kirjoitti:

        Oletko nuohonnut tai nokisutarin tilannu Ama? Jos paljon lämmittää niin joka toinen vuosi pitäisi noet ja karstat piipuista poistaa.
        Minulla on päärakennuksessa huonosti vetävät hormit. Tyynellä ilmalla 0n savun alkuun vetämisongelmaa.
        Linnuista pirullisin on harakka. Kun lintuemot ovat ruuan hakupuuhissa, harakka menee pesäpöntön suuaukon lähelle kahistelemaan.
        Nälkäiset poikaset piipittämään että tuo iskä tai äiti ruokaa kun on kiljuva nälkä. Pihaharakka jää kyttäämään siinä vaiheessa pöntön lähelle kun poikaset lentävät ulos.
        Se napsii niistä jokaisen pahassa tapauksessaa. Vie jemmaan tappamansa poikasen ja palaa "ruokakomeron" lähelle uudestaaan.
        Voisin harakat ampua luodikolla, mutta silloin puuttuisin kuulemma luonnon kiertokulkuun, jossa pienempi ja avuton on saalis. Niin nuo juhalaaksoset asian selittävät.
        Mutta suututtaahan se silmittömästi.

        elämä.on julmahovi!

        Kiitos sinulle huomautuksesta,siis niistä hormeista??
        Kunta myi palvelunsa yksityiselle ja alaarvoiseksi meni nuohous?
        Pariskunta nettoaa rahaa ja viidenminsan imetys jollain imurilla piipunpäässä ja mies täällä sisällä paperit pellienympärillelaittajana ja 83,00 egee. No hellan ja takan alaröörit putsasin,että alkoivat edes jotenkuten vetämään?

        Soitin kuntaan! Ei kuulemma kukaan muu ole valittanut ja elinkeinoasiamies käski soittamaan
        firmaan? Lähetin viestin tälle firmalle ja sieltä sanottiin,että olisi pitänyt soittaa heille,ei kuntaan?
        Hommassa kusetuksen makua?

        Silloinkun sai kunnalta oman nuohoojan,niin homma toimi,mutta nyt noi kunnan ostamat palvelut?
        Voi taivahanvallat! En todellakaan halua joidenkin reppufirmojen kontolle jäädä,jotka käyvät vaipat vaihtamassa,jos sattuvat muistamaan??


    • katt..leija

      Tuosta rituliini_38:n viestin viimeisestä kappaleesta muljahti mieleen muisto vuodelta 1956.
      Minulla oli kylässä saksalainen työkaveri Elfriede. Valitettavasti vieraani oli jo lauteilla ja minä en ennättänyt nokilöylyjä heittää ennen. Siispä sai vieraani, joka oli ensi kertaa eläissään saunassa, ihan nokiseksi. No onhan saunassa vettä, huuhtelin saunan ja Elfriden, mutta varmasti hän muisti kertoa Saksassa saunakokemuksensa.
      Vuosikymmenet olimme kirjeenvaihdossa aina jouluisin, kunnes eräänä jouluna kirjettä ei enää tullut. Google auttaa aina. Etsin hänen kotikaupunkinsa ja sieltä hakien löytyi tieto Elfrieden kuolemasta jo kolme vuotta sitten, joten sain varmistuksen epäilylleni.

      • Kiitos katt..leija nauruista!
        Ja haleja ystäväsi poismenonjohdosta!
        Nyt meni sähköt,että pakko lopettaa!
        Myrsky aikamoinen


      • Makriina.ei.kirj

        Minun sukulaisellani oli 60-luvulla kesämökki ihan siinä meidän naapurissamme. Heille tuli saksalaisia vieraita, joille piti sitten saunomistakin esitellä. Rouva kertoi käyneensä kysymässä omalta lääkäriltään, voiko hän mennä saunaan, ja lääkäri oli hyvin epäileväinen ja arveli lämpöhalvauksen iskevän alta aikayksikön. Rouva oli peloteltu perusteellisesti.
        Niinpä sauna lämmitettiin vain haaleaksi. Kälyni avasi saunan oven ja rouva lähimain pyörtyi pukuhuoneeseen. Eipä saunomisesta tullut mitään.
        Siihen aikaan se oli niin ihmeellinen asia, kuten heidän lapsilleenkin, jotka kyllä oppivat saunomaan ja uimaan. Ihmettelyn aihe heille oli, ettei uiminen maksanut mitään.


      • naapurin-juoruja

        rituliinille
        3.6.2018 19:22

        "Vaikka sitä käenkukuntaa haikeinmielin odottaa,mutta sen linnun sosiaalinen käytäytytyminenen tekee milestäni siitä hylkiön?"

        Oletko tietoinen, että vain uros käki kukkuu ja naaras vie ne munansa toisen pesiin, jossa toimittaa sen harvennuksen?. Onko tuon uroksen vika, joka hoitaa hommansa, minkä Luoja on sille luonnut, mutta mitä naaras tekee, jos ainakin ajattelisi sitä ihmisiin? Naisenhan pitäisi ennenkaikkea tietää ehkäisynsä, eikä ainakaan luottaa johonkin "ukonmulkun kumiin", joka voi pienestä luiskahtaa liian aikaisin.

        Joku tuolla kertoi sinunkin miehesi tehneen tällaisen "käen munan" samaan aikaan, kun sinäkin sait lapsen, mutta niin teki minunkin naapurini, joten tuttua touhua on nuo käen poikaset. Olihan meillä naapureilla ihmettelimistä siitä, mutta niin vain sai entinen vaimo viereisen tontin ja rakennutti sinne talon, että niin sovussa olivat "uusi vaimo ja entinen vaimo" ja heidän yhteiset lapset..

        Nykyisin heillä menee hienosti kaikilla, joten se niistä "kukkuvankäen munista, jotka ovatkin naaraan.


      • naapurin-juoruja kirjoitti:

        rituliinille
        3.6.2018 19:22

        "Vaikka sitä käenkukuntaa haikeinmielin odottaa,mutta sen linnun sosiaalinen käytäytytyminenen tekee milestäni siitä hylkiön?"

        Oletko tietoinen, että vain uros käki kukkuu ja naaras vie ne munansa toisen pesiin, jossa toimittaa sen harvennuksen?. Onko tuon uroksen vika, joka hoitaa hommansa, minkä Luoja on sille luonnut, mutta mitä naaras tekee, jos ainakin ajattelisi sitä ihmisiin? Naisenhan pitäisi ennenkaikkea tietää ehkäisynsä, eikä ainakaan luottaa johonkin "ukonmulkun kumiin", joka voi pienestä luiskahtaa liian aikaisin.

        Joku tuolla kertoi sinunkin miehesi tehneen tällaisen "käen munan" samaan aikaan, kun sinäkin sait lapsen, mutta niin teki minunkin naapurini, joten tuttua touhua on nuo käen poikaset. Olihan meillä naapureilla ihmettelimistä siitä, mutta niin vain sai entinen vaimo viereisen tontin ja rakennutti sinne talon, että niin sovussa olivat "uusi vaimo ja entinen vaimo" ja heidän yhteiset lapset..

        Nykyisin heillä menee hienosti kaikilla, joten se niistä "kukkuvankäen munista, jotka ovatkin naaraan.

        Kiitos sinulle naapurin-juoruja!
        Minulla oli ihana biologianmaikka nainen,joka todella opetti erottamaan,jopa närhenmunat.

        Jos minun lasteni isä on elänyt elämäänsä aidatunalueen ulkopuolella 57v sitten,kuinka se minua enää voi koskettaa?
        Hänet on haudattu jo vuosikymmeniä sitten,joten eikö olisi sinunkin aiheellista siirtyä seuraavalle sivulle muistelmateoksessasi.? En suosittele sinulle Nobellinpalkintoa,koska tietosi eivät ole,kuin olettamuksia


    • Käki huolehtii jälkeläistensä määrästä. Käessä on hyvä malli suomalaisille ihmisille siitä miten ihmissukupolvia pitää kasvattaa.

      Roistona on naaraskäki, joka ne munat munii pikkulintujen pesiin. Käenpoika sitten suuremmilla voimillaan pudottaa pikkulinnun poikaset pois pesästä.

      Uroskäki vain kukkuu ja nai eli hedelmöittää munat. Edellinenkö se sitä suurta roistoistoutta on?

    • Kukku.luuruu

      Tjah. Miksei naiset ota oppia käkirouvista, kun joutuvat yksinhuoltajiksi ja mies katoaa näköpiiristä?
      Onko naisella se hoivavietti sittenkin niin voimakas, ettei jälkeläisestä pysty eroamaan?

      • kännikäet

        Nykyisin lapsia joudutaan sijoittamaan valtavasti, se jos mikä on kallista yhteiskunnalle. Äiditkin ryyppää ja rellestää, lapset unohtuu hakea päiväkodista. Päivähoitoon saa viedä lapset, vaikka ei kumpikaan vanhempi ole töissä. Sellausia käkiä naisetkin.


      • puhtaatkengät

        On naisia joilla on ryhtiä potkaista persuksiin, että munat vinkuu, noilla ihmiskunnan käillä, eli vastuuttomilla Playboylla!


      • Kukku.luuruu
        kännikäet kirjoitti:

        Nykyisin lapsia joudutaan sijoittamaan valtavasti, se jos mikä on kallista yhteiskunnalle. Äiditkin ryyppää ja rellestää, lapset unohtuu hakea päiväkodista. Päivähoitoon saa viedä lapset, vaikka ei kumpikaan vanhempi ole töissä. Sellausia käkiä naisetkin.

        Ainahan se niin on ollut, että miehet ovat poikia vaan ja viina maistuu. Pitää ymmärtää.
        Mutta naisten pitää muistaa kaikki äitin hyvät opetukset, välttää kohtuuttomuutta ja ottaa vastuu, ymmärtää miestä, on se sitten kotona tai kapakassa. Muuten lastenhoito tulee kalliiksi yhteiskunnalle, ei pelkästään yksinhuoltajalle.
        Naiset syyllistetään, jos alkavat ottaa samoja vapauksia kuin miehet. Miten käy lasten, kun äiti alkaa käyttäytyä kuin lasten isä!


      • huhhei

        Liiallista vaatia naisilta ymmärrystä kapakoissa viihtyviä perheensä isiä! Nynnyjen naisten neuvoja, naisten joilla ei puhtia löydy irroittautua alentavasta yhteiselosta! Minkälaisen naisenmallin he tyttärilleen jättävät? Kaikkeen suostuvan kunhan vain kulissit on koossa?


      • hah
        huhhei kirjoitti:

        Liiallista vaatia naisilta ymmärrystä kapakoissa viihtyviä perheensä isiä! Nynnyjen naisten neuvoja, naisten joilla ei puhtia löydy irroittautua alentavasta yhteiselosta! Minkälaisen naisenmallin he tyttärilleen jättävät? Kaikkeen suostuvan kunhan vain kulissit on koossa?

        Mihin siinä yhteiskuntaa on tarvittu, kun on kunnon miehiäkin yksinhuoltajille olemassa kautta aikojen.


      • Kukku.luuruu kirjoitti:

        Ainahan se niin on ollut, että miehet ovat poikia vaan ja viina maistuu. Pitää ymmärtää.
        Mutta naisten pitää muistaa kaikki äitin hyvät opetukset, välttää kohtuuttomuutta ja ottaa vastuu, ymmärtää miestä, on se sitten kotona tai kapakassa. Muuten lastenhoito tulee kalliiksi yhteiskunnalle, ei pelkästään yksinhuoltajalle.
        Naiset syyllistetään, jos alkavat ottaa samoja vapauksia kuin miehet. Miten käy lasten, kun äiti alkaa käyttäytyä kuin lasten isä!

        Kukku.luuruu!
        Miestenkö on todella maailma?
        Hyvä toi Meetoon esilletulo, jossa todella kerrotaan miesten vääristä omistusoikeuksista naisenkehoon!
        Yhteiskunnallisellaasemalla alistetaan naista seksiin,aivan sairasta!


    • mattieinari

      Yllätyin ja sitten repesi nauruun. Käki kukahti pari kertaa siinä lähietäisyydellä. Rautanaula tai metallilanka peltiä vasten tuon äänen teki.

      • No ei se mitään mattieinari!
        Minulla kahdensadanlitran peltitynnöri akkunani alla, jolle lataan oraville syötävää ja käpytikka kutsuu morsiamiaan,siis kaiketi kertoo,ettei täällä tarvita poikatikkoja?

        Kun tämä uros rummuttaa sitä tynnöriä,niin kauheenpaljon ei aamulla saa olla eileniltaista alkoholia veressä,pää halkeais??


    • mattieinari

      Käki se on Californian juoksukäkikin. Aikanaan se oli piirrettyjen sarjakuvasankari. Joku piirretty kojootti ajoi sitä takaa. näytti hauskalta, vaikka olin aikuinen. Se hauska musiikki.Joku muistaa tuon paremmin.
      Jostain syystä idän uunilintu eikä punavarpunenkaan lentänyt ilahduttamaan meitä erikoislla lauluillaan.
      Sen sijaan varikset olivat tehneet pesän tukkipuukokoa olevan kuuseen. Niitä on vain se yksi pariskunta meillä. Vien aina savukala tai graavilohen jämät niille.
      Leikkelen ne saksilla sopiviksi suupaloiksi. Älykkäät linnut oppivat että kutsu tarkoittaa ruokaa. Nyt kuivana aikana linnuilla ei juuri ole poikasille matoja viedä.

      • Kiitos mattieinari!
        Minulla on ollut suhde rengastettuun selkälokkiin noin 17 vuotta ja jokainen kevät hän saapuu järvelleni.
        Tiedot sain sieltä yliopistolliselta...mikä lieneekään aikoinaan.
        Näin minäkin ruokin lintuja

        Olet todella aito luonnosta huolehtiva mattieinari!
        Onhan se tietenkin surkeaa tämä kuivuus,linnuillekin


    • isoäiti_

      Hei ystävät älkää unohtako äimänkäkeä ( Cuculus cummastus ), sillä sehän on melko yleinen Pohjoismaissa. Lajin erottaa hyvin suurista silmistä ja avoimesta suusta, joka saada jäädä ammolleen pitkäksi aikaa. Äimänkäen ääntely on yksitoikkoinen "HÄH?",
      ilman toistoja. Turun tienoilla äimänkäkien laulanta on lyhyt "KUI?"

      ..... ja kevät on vie sinne mun kaihoni pohjaton

      • Kaiketi He kui veljekset!
        He Matti ja Teppo!
        Minäki dikkaan heitä!


      • sini.sirkku.ek

        Pääskyjen lennot ja närhen munat kieppuu voimallisesti, käen kukkuessa eilen Rituliinin riihen takana! Kukkumaan, taisi puhjeta hädissään Cuculus Cummastuskin, kun pari valkeaa Leghornin höyhentäkin leijaili nurmelle.
        Kui ....?
        Wiskysieppoja metsästävät baarikottaraiset ei tulleet näkyviin, vaimea ääntely hiljeni valoisaan kesäyöhön. Ilolinnut ei enää muuta visertele, ja taivasta vasten lenteli vain pikku pesänrakentajia.
        Aamun hiljaisuuden katkaisi täällä etelämpänä sepelkyyhkyjen hiljainen kujerrus,,...


      • metsästää.hiiriä
        sini.sirkku.ek kirjoitti:

        Pääskyjen lennot ja närhen munat kieppuu voimallisesti, käen kukkuessa eilen Rituliinin riihen takana! Kukkumaan, taisi puhjeta hädissään Cuculus Cummastuskin, kun pari valkeaa Leghornin höyhentäkin leijaili nurmelle.
        Kui ....?
        Wiskysieppoja metsästävät baarikottaraiset ei tulleet näkyviin, vaimea ääntely hiljeni valoisaan kesäyöhön. Ilolinnut ei enää muuta visertele, ja taivasta vasten lenteli vain pikku pesänrakentajia.
        Aamun hiljaisuuden katkaisi täällä etelämpänä sepelkyyhkyjen hiljainen kujerrus,,...

        Eikä kö uuttukyyhky kujertaa, mutta sepelkyyhky, muuten muuttolintu ja riistalintukin, toistaa sitä huhuilua; kyyh-kyyh-kyy-kyy.
        Viime metsästyskautena sattui Etelä-Suomessa erityinen tapaus. Sepelkyyhkyn metsästysaikana ammuttiin vahingossa uuttukyyhky eli pulu.
        Saaliskuvassa näkyi rauhoitettu pulu. Siitä määrättiin ampujalle isohko sakko. Jäi mieleen että sakko olisi ollut 560 €uroa.


    • näisevaamenee

      arvon naiset! ehkäisypillerit, eikä niitä käenpoikasia., eikä myöskään kuukautisvaivoja..

      • herääjo

        Olet 30 vuotta myöhässä. Et tarvitse ehkäisyä eikä sinulla ole ollut kuukautisia kymmeniin vuosiin !


      • Nyt meni yli hilseen?
        No ei se mitään!!
        Nainen alkaa elämään omaa elämäänsä vasta, kun lapset lähtevät ominn pesiinsä ja ei ole pelkoa raskaudesta.
        No mies,jos sellainen vielä on sisäruokinnassa,varmaankin laajentaa reviriään,kuten ilolintuihin,tai mitä kaikkia lintuja niitä lienee?
        Houkutuslintujakin,kaiketi miehille?


      • omasta.puolestani
        rituliini_38 kirjoitti:

        Nyt meni yli hilseen?
        No ei se mitään!!
        Nainen alkaa elämään omaa elämäänsä vasta, kun lapset lähtevät ominn pesiinsä ja ei ole pelkoa raskaudesta.
        No mies,jos sellainen vielä on sisäruokinnassa,varmaankin laajentaa reviriään,kuten ilolintuihin,tai mitä kaikkia lintuja niitä lienee?
        Houkutuslintujakin,kaiketi miehille?

        ihan pelottavaa tuo ritun miesviha ! Ja viha puskanikkejä kohtaan, jotka ei jaa tuota miesvihaa. Kyllä ainakin minä naisena olen saanut lasten pieninäkin ollessa omaa aikaa ja tilaa, se on järjestelylysymys. Lapset on niin vähän aikaa pieniä, ei mieli edes tehnyt liihotella maailmalla, eikä nytkään mummona. Ehkäisy on aina hoidettu niin hyvin, ettei raskaudenpelkoa ole ollut, on aina saanut täysillä nauttia seksistä. Ei vahinkoraskauskaan olisi niin kamala katastrofi ollut, lapsi olisi ollut ihan yhtä rakas kuin suunnitellut.


      • omasta.puolestani kirjoitti:

        ihan pelottavaa tuo ritun miesviha ! Ja viha puskanikkejä kohtaan, jotka ei jaa tuota miesvihaa. Kyllä ainakin minä naisena olen saanut lasten pieninäkin ollessa omaa aikaa ja tilaa, se on järjestelylysymys. Lapset on niin vähän aikaa pieniä, ei mieli edes tehnyt liihotella maailmalla, eikä nytkään mummona. Ehkäisy on aina hoidettu niin hyvin, ettei raskaudenpelkoa ole ollut, on aina saanut täysillä nauttia seksistä. Ei vahinkoraskauskaan olisi niin kamala katastrofi ollut, lapsi olisi ollut ihan yhtä rakas kuin suunnitellut.

        Kiitos sinulle omasta puolestani!
        Jos olisin potenut miesvihaa,olisinko synnyttänyt neljää lasta?
        Kyllä sinä nyt yrität kerätä tyylipisteitä,joita et todella ole ansainnut??

        Olen kaiketi sinulle punainenvaate? Aivan sama,mitä kirjoitan,niin ne sinun aivonystyräsi näkevät minut epäeoikeutettuna avauksiin,tästähän on kysymys!
        Jos ja kun avaukseni kulkee,niin sinun maailmasi kaatuu,koska omat aloituksesi eivät tuota osallistujamäärää,jonka varaan aloituksesi olit asettanut?

        Jospa sinäkin tulisit avoiminkortein saitille,niin voitais ihan oikeesti tehdä aiheest kaskustelu!
        Selkäänpuukotus ja jatkuva toisen mollaus puskasta ei ole mielestäni edes kirjoittamisen perimmäinen tarkoitus.
        Mielipide tietty,mutta sinulle on muodostunut pakkomielle,vain vihata minun aloituksian,että josko antaisit armoa omalle itsellesi ja lopettaisit ton selkäänpuukottamisen anonyyminä!


      • omasta.puolestani kirjoitti:

        ihan pelottavaa tuo ritun miesviha ! Ja viha puskanikkejä kohtaan, jotka ei jaa tuota miesvihaa. Kyllä ainakin minä naisena olen saanut lasten pieninäkin ollessa omaa aikaa ja tilaa, se on järjestelylysymys. Lapset on niin vähän aikaa pieniä, ei mieli edes tehnyt liihotella maailmalla, eikä nytkään mummona. Ehkäisy on aina hoidettu niin hyvin, ettei raskaudenpelkoa ole ollut, on aina saanut täysillä nauttia seksistä. Ei vahinkoraskauskaan olisi niin kamala katastrofi ollut, lapsi olisi ollut ihan yhtä rakas kuin suunnitellut.

        Ja vielä sinulle omasta.puolestani!
        Minä olen ollut neljän lapsen yksinhuoltaja yksitoista vuotta aikoinaan,että eiköhän me todella olla hiukan eriarvoisia arvostelemaan toistemme tunnetiloja?
        Tein kahta duunia! Montako työtä sinä olet tehnyt,olemalla mallikelpoinen perheen äiti?


    • Kukku.luuruu

      Minä tein vuosia kahta duunia. vaikka perheen ns, pää eli samassa taloudessa. Veroilmoituksen aikaan hän ivallisesti sanoi tienaavansa enemmän kuin minä kahdessa duunissa.
      Mutta sainhan velkamme maksettua! Sittemmin maksoin miehen työpaikalle förskotteja takaisin vanhan markan kymppitonnin edestä. Koti säilyi, muksut kävivät koulunsa eikä opiskeluunkaan tarvinnut lainaa ottaa.
      Ne ajat ovat kaukana takanapäin. Tulivat vain mieleen tästä käkikeskustelusta.

      • Sinulle Kukku.luuruu!
        En ole aivan varma,kuka teistä syyttää minua ja kuka kertoo tositarinna,kun nicciänne ei avoimesti näy??
        Toi piilohelmaissus,jossa miehetkin esiintyvät naisina ei tue avointa keskustelua?

        Minä olen avoiminkortein liikenteessä,joten eiköhän nämä käen tekemät hairahdukset
        tulleet jo käsitellyiksi!
        Minä kiitän teitä kaikkia osallistujia,oli avartavaa kulkea kanssanne tämän olemattoman käenpesän rakentaminen kiitollisena ama


      • Sinulle Kukku,luuruu vielä täydennös!
        Meillä on miehestä nimitys perheenpää!! Kaiketi miehesi oli sinulle ihminen,jota rakastit?
        Sinä kerroit kuinka sinä teit kahta duunia ja sait velkanne maksettua? Oliko niin,että sinä olitkin se perheenpää??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe