Meillä on parvekkeen yläosan lasitus kiskoilla ja ne saa siististi nippuun parvekkeen toiseen reunaan missä ne voi pestä helposti sisä- ja ulkopuolelta. Ongelma on parvekekaiteen alapuolinen osa mikä on myös lasitettu ja kiinteä. Miten tuon alaosan saa pestyä ulkopuolelta? Tällaisia parvekkeita näyttää olevan kaikissa uusissa kerrostaloissa, joten jollain on varmasti tähän hyviä vinkkejä tarjota.
Vastaukset 7
- Tikkaatavuksi
Alumiinitikkailla parvekkeen ulkopuolelta peseminen käy helposti.
- Anonyymi
No ehe ehe, ai viidennessä kerroksessa ?
- Anonyymi
Taloyhtiölle kuuluu parvekelasien pesu siltä osin kun ovat kiinteitä (juurikin alaosan lasitus ulkopuolelta), alaosan sisäpuoli asukkaalle, yläosan lasitus myös asukkaalle, mikäli ne avautuvat.
- Anonyymi
Eipä taida kuulua. Siksi pesenkin itse alaosat ulkopuolelta varrellisella ikkunanpesimellä sitten kun yläosat on pesty ja nipussa parvekkeen toisessa reunassa.
Ikkunanpesimen kädensijaan olen tehnyt muovitetusta pyykkinarusta lenkin (siinä on kolo sitä varten), jonka pujotan ranteen ympärille varmistukseksi, ettei pesin pääse lipsahtamaan otteesta ja putoamaan pihalle (4. krs).
Eli samanlainen lenkki ranteen ympärille kuin trapetsitaiteilijoilla ja sitten pesu samalla varoen, ettei kukaan liiku alhaalla ja kastu, jos pesuvettä pisaroi ylhäältä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä taida kuulua. Siksi pesenkin itse alaosat ulkopuolelta varrellisella ikkunanpesimellä sitten kun yläosat on pesty ja nipussa parvekkeen toisessa reunassa.
Ikkunanpesimen kädensijaan olen tehnyt muovitetusta pyykkinarusta lenkin (siinä on kolo sitä varten), jonka pujotan ranteen ympärille varmistukseksi, ettei pesin pääse lipsahtamaan otteesta ja putoamaan pihalle (4. krs).
Eli samanlainen lenkki ranteen ympärille kuin trapetsitaiteilijoilla ja sitten pesu samalla varoen, ettei kukaan liiku alhaalla ja kastu, jos pesuvettä pisaroi ylhäältä.Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
Taas on joku sellainen suunnitellut, joka ei itse siivoa.
Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä."Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä"
Eikö noiden pitäisi noin lähtökohtasesti olla itsepesytyvää lasia?
Sitä paitsi 99 % asukkaista asennuttaa niihin näkestokalvot, joten eipä niitä ole tarpeen yleensä pestä.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä"
Eikö noiden pitäisi noin lähtökohtasesti olla itsepesytyvää lasia?
Sitä paitsi 99 % asukkaista asennuttaa niihin näkestokalvot, joten eipä niitä ole tarpeen yleensä pestä....Jossain taitavat vaatia että on kaikilla samanlaiset näkösuojat, muuten voi olla verhoa ja ritilää, mitä vaan, eikä ainakaan täällä ole läheskään kaikissa mitään. Omassa asunnossa onneksi betonia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lehtikankaan oppilas kuolema
Mistä lie tyttöparka löytyny, mikä ajaa tekemään itsemurhan tuon ikäsenä 😞251061Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S65978- 34857
- 109839
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125806- 38723
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.77622Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66601- 42599
- 47596
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.31576Nyt kaatuu Kuisla
Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee27533Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei2512- 49508
Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev116489- 94486
- 60464
Miks oot niin helverin itsepäinen ja tyhmä, että et ymmärrä kuinka pidän susta
Se satuttaa minua todella paljon.. - naiselle42442- 45436
- 39433