Parvekelasien pesu ulkopuolelta

lasitpuhtaiksi

Meillä on parvekkeen yläosan lasitus kiskoilla ja ne saa siististi nippuun parvekkeen toiseen reunaan missä ne voi pestä helposti sisä- ja ulkopuolelta. Ongelma on parvekekaiteen alapuolinen osa mikä on myös lasitettu ja kiinteä. Miten tuon alaosan saa pestyä ulkopuolelta? Tällaisia parvekkeita näyttää olevan kaikissa uusissa kerrostaloissa, joten jollain on varmasti tähän hyviä vinkkejä tarjota.

7

5478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tikkaatavuksi

Alumiinitikkailla parvekkeen ulkopuolelta peseminen käy helposti.

• Anonyymi

No ehe ehe, ai viidennessä kerroksessa ?

• Anonyymi

Taloyhtiölle kuuluu parvekelasien pesu siltä osin kun ovat kiinteitä (juurikin alaosan lasitus ulkopuolelta), alaosan sisäpuoli asukkaalle, yläosan lasitus myös asukkaalle, mikäli ne avautuvat.

• Anonyymi

Eipä taida kuulua. Siksi pesenkin itse alaosat ulkopuolelta varrellisella ikkunanpesimellä sitten kun yläosat on pesty ja nipussa parvekkeen toisessa reunassa.

Ikkunanpesimen kädensijaan olen tehnyt muovitetusta pyykkinarusta lenkin (siinä on kolo sitä varten), jonka pujotan ranteen ympärille varmistukseksi, ettei pesin pääse lipsahtamaan otteesta ja putoamaan pihalle (4. krs).

Eli samanlainen lenkki ranteen ympärille kuin trapetsitaiteilijoilla ja sitten pesu samalla varoen, ettei kukaan liiku alhaalla ja kastu, jos pesuvettä pisaroi ylhäältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä taida kuulua. Siksi pesenkin itse alaosat ulkopuolelta varrellisella ikkunanpesimellä sitten kun yläosat on pesty ja nipussa parvekkeen toisessa reunassa.

Ikkunanpesimen kädensijaan olen tehnyt muovitetusta pyykkinarusta lenkin (siinä on kolo sitä varten), jonka pujotan ranteen ympärille varmistukseksi, ettei pesin pääse lipsahtamaan otteesta ja putoamaan pihalle (4. krs).

Eli samanlainen lenkki ranteen ympärille kuin trapetsitaiteilijoilla ja sitten pesu samalla varoen, ettei kukaan liiku alhaalla ja kastu, jos pesuvettä pisaroi ylhäältä.

Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Taas on joku sellainen suunnitellut, joka ei itse siivoa.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä.

"Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä"

Eikö noiden pitäisi noin lähtökohtasesti olla itsepesytyvää lasia?

Sitä paitsi 99 % asukkaista asennuttaa niihin näkestokalvot, joten eipä niitä ole tarpeen yleensä pestä....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä"

Eikö noiden pitäisi noin lähtökohtasesti olla itsepesytyvää lasia?

Sitä paitsi 99 % asukkaista asennuttaa niihin näkestokalvot, joten eipä niitä ole tarpeen yleensä pestä....

Jossain taitavat vaatia että on kaikilla samanlaiset näkösuojat, muuten voi olla verhoa ja ritilää, mitä vaan, eikä ainakaan täällä ole läheskään kaikissa mitään. Omassa asunnossa onneksi betonia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      325
      7758
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2186
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1876
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1422
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1271
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1241
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1210
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe