Parvekelasien pesu ulkopuolelta

lasitpuhtaiksi

Meillä on parvekkeen yläosan lasitus kiskoilla ja ne saa siististi nippuun parvekkeen toiseen reunaan missä ne voi pestä helposti sisä- ja ulkopuolelta. Ongelma on parvekekaiteen alapuolinen osa mikä on myös lasitettu ja kiinteä. Miten tuon alaosan saa pestyä ulkopuolelta? Tällaisia parvekkeita näyttää olevan kaikissa uusissa kerrostaloissa, joten jollain on varmasti tähän hyviä vinkkejä tarjota.

7

6894

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tikkaatavuksi

Alumiinitikkailla parvekkeen ulkopuolelta peseminen käy helposti.

• Anonyymi

No ehe ehe, ai viidennessä kerroksessa ?

• Anonyymi

Taloyhtiölle kuuluu parvekelasien pesu siltä osin kun ovat kiinteitä (juurikin alaosan lasitus ulkopuolelta), alaosan sisäpuoli asukkaalle, yläosan lasitus myös asukkaalle, mikäli ne avautuvat.

• Anonyymi

Eipä taida kuulua. Siksi pesenkin itse alaosat ulkopuolelta varrellisella ikkunanpesimellä sitten kun yläosat on pesty ja nipussa parvekkeen toisessa reunassa.

Ikkunanpesimen kädensijaan olen tehnyt muovitetusta pyykkinarusta lenkin (siinä on kolo sitä varten), jonka pujotan ranteen ympärille varmistukseksi, ettei pesin pääse lipsahtamaan otteesta ja putoamaan pihalle (4. krs).

Eli samanlainen lenkki ranteen ympärille kuin trapetsitaiteilijoilla ja sitten pesu samalla varoen, ettei kukaan liiku alhaalla ja kastu, jos pesuvettä pisaroi ylhäältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä taida kuulua. Siksi pesenkin itse alaosat ulkopuolelta varrellisella ikkunanpesimellä sitten kun yläosat on pesty ja nipussa parvekkeen toisessa reunassa.

Ikkunanpesimen kädensijaan olen tehnyt muovitetusta pyykkinarusta lenkin (siinä on kolo sitä varten), jonka pujotan ranteen ympärille varmistukseksi, ettei pesin pääse lipsahtamaan otteesta ja putoamaan pihalle (4. krs).

Eli samanlainen lenkki ranteen ympärille kuin trapetsitaiteilijoilla ja sitten pesu samalla varoen, ettei kukaan liiku alhaalla ja kastu, jos pesuvettä pisaroi ylhäältä.

Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Taas on joku sellainen suunnitellut, joka ei itse siivoa.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä.

"Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä"

Eikö noiden pitäisi noin lähtökohtasesti olla itsepesytyvää lasia?

Sitä paitsi 99 % asukkaista asennuttaa niihin näkestokalvot, joten eipä niitä ole tarpeen yleensä pestä....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä"

Eikö noiden pitäisi noin lähtökohtasesti olla itsepesytyvää lasia?

Sitä paitsi 99 % asukkaista asennuttaa niihin näkestokalvot, joten eipä niitä ole tarpeen yleensä pestä....

Jossain taitavat vaatia että on kaikilla samanlaiset näkösuojat, muuten voi olla verhoa ja ritilää, mitä vaan, eikä ainakaan täällä ole läheskään kaikissa mitään. Omassa asunnossa onneksi betonia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      86
      7414
    2. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      222
      7275
    3. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      135
      5000
    4. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      115
      4647
    5. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      39
      4530
    6. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      82
      4236
    7. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      108
      4027
    8. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      158
      1667
    9. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      9
      1429
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      220
      1276
    Aihe