Parvekelasien pesu ulkopuolelta

lasitpuhtaiksi

Meillä on parvekkeen yläosan lasitus kiskoilla ja ne saa siististi nippuun parvekkeen toiseen reunaan missä ne voi pestä helposti sisä- ja ulkopuolelta. Ongelma on parvekekaiteen alapuolinen osa mikä on myös lasitettu ja kiinteä. Miten tuon alaosan saa pestyä ulkopuolelta? Tällaisia parvekkeita näyttää olevan kaikissa uusissa kerrostaloissa, joten jollain on varmasti tähän hyviä vinkkejä tarjota.

7

7503

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tikkaatavuksi

Alumiinitikkailla parvekkeen ulkopuolelta peseminen käy helposti.

• Anonyymi

No ehe ehe, ai viidennessä kerroksessa ?

• Anonyymi

Taloyhtiölle kuuluu parvekelasien pesu siltä osin kun ovat kiinteitä (juurikin alaosan lasitus ulkopuolelta), alaosan sisäpuoli asukkaalle, yläosan lasitus myös asukkaalle, mikäli ne avautuvat.

• Anonyymi

Eipä taida kuulua. Siksi pesenkin itse alaosat ulkopuolelta varrellisella ikkunanpesimellä sitten kun yläosat on pesty ja nipussa parvekkeen toisessa reunassa.

Ikkunanpesimen kädensijaan olen tehnyt muovitetusta pyykkinarusta lenkin (siinä on kolo sitä varten), jonka pujotan ranteen ympärille varmistukseksi, ettei pesin pääse lipsahtamaan otteesta ja putoamaan pihalle (4. krs).

Eli samanlainen lenkki ranteen ympärille kuin trapetsitaiteilijoilla ja sitten pesu samalla varoen, ettei kukaan liiku alhaalla ja kastu, jos pesuvettä pisaroi ylhäältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä taida kuulua. Siksi pesenkin itse alaosat ulkopuolelta varrellisella ikkunanpesimellä sitten kun yläosat on pesty ja nipussa parvekkeen toisessa reunassa.

Ikkunanpesimen kädensijaan olen tehnyt muovitetusta pyykkinarusta lenkin (siinä on kolo sitä varten), jonka pujotan ranteen ympärille varmistukseksi, ettei pesin pääse lipsahtamaan otteesta ja putoamaan pihalle (4. krs).

Eli samanlainen lenkki ranteen ympärille kuin trapetsitaiteilijoilla ja sitten pesu samalla varoen, ettei kukaan liiku alhaalla ja kastu, jos pesuvettä pisaroi ylhäältä.

Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Taas on joku sellainen suunnitellut, joka ei itse siivoa.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä.

"Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä"

Eikö noiden pitäisi noin lähtökohtasesti olla itsepesytyvää lasia?

Sitä paitsi 99 % asukkaista asennuttaa niihin näkestokalvot, joten eipä niitä ole tarpeen yleensä pestä....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä"

Eikö noiden pitäisi noin lähtökohtasesti olla itsepesytyvää lasia?

Sitä paitsi 99 % asukkaista asennuttaa niihin näkestokalvot, joten eipä niitä ole tarpeen yleensä pestä....

Jossain taitavat vaatia että on kaikilla samanlaiset näkösuojat, muuten voi olla verhoa ja ritilää, mitä vaan, eikä ainakaan täällä ole läheskään kaikissa mitään. Omassa asunnossa onneksi betonia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      368
      1621
    2. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      114
      1246
    3. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      129
      1181
    4. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      140
      1020
    5. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      25
      914
    6. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      842
    7. Otan vielä sut

Niin on tähtiin kirjoitettu. Nainen, turha on kohtaloa juosta pakoon.
      Ikävä
      46
      553
    8. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      112
      527
    9. Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!

Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      511
    10. Mulla on ikävä sua!

Enemmän kuin ikävä... sun kanssa oli niin helppo olla ja jutella!
      Ikävä
      18
      500
    Aihe