Parvekelasien pesu ulkopuolelta

lasitpuhtaiksi

Meillä on parvekkeen yläosan lasitus kiskoilla ja ne saa siististi nippuun parvekkeen toiseen reunaan missä ne voi pestä helposti sisä- ja ulkopuolelta. Ongelma on parvekekaiteen alapuolinen osa mikä on myös lasitettu ja kiinteä. Miten tuon alaosan saa pestyä ulkopuolelta? Tällaisia parvekkeita näyttää olevan kaikissa uusissa kerrostaloissa, joten jollain on varmasti tähän hyviä vinkkejä tarjota.

7

4235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tikkaatavuksi

      Alumiinitikkailla parvekkeen ulkopuolelta peseminen käy helposti.

      • Anonyymi

        No ehe ehe, ai viidennessä kerroksessa ?


    • Anonyymi

      Taloyhtiölle kuuluu parvekelasien pesu siltä osin kun ovat kiinteitä (juurikin alaosan lasitus ulkopuolelta), alaosan sisäpuoli asukkaalle, yläosan lasitus myös asukkaalle, mikäli ne avautuvat.

      • Anonyymi

        Eipä taida kuulua. Siksi pesenkin itse alaosat ulkopuolelta varrellisella ikkunanpesimellä sitten kun yläosat on pesty ja nipussa parvekkeen toisessa reunassa.

        Ikkunanpesimen kädensijaan olen tehnyt muovitetusta pyykkinarusta lenkin (siinä on kolo sitä varten), jonka pujotan ranteen ympärille varmistukseksi, ettei pesin pääse lipsahtamaan otteesta ja putoamaan pihalle (4. krs).

        Eli samanlainen lenkki ranteen ympärille kuin trapetsitaiteilijoilla ja sitten pesu samalla varoen, ettei kukaan liiku alhaalla ja kastu, jos pesuvettä pisaroi ylhäältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida kuulua. Siksi pesenkin itse alaosat ulkopuolelta varrellisella ikkunanpesimellä sitten kun yläosat on pesty ja nipussa parvekkeen toisessa reunassa.

        Ikkunanpesimen kädensijaan olen tehnyt muovitetusta pyykkinarusta lenkin (siinä on kolo sitä varten), jonka pujotan ranteen ympärille varmistukseksi, ettei pesin pääse lipsahtamaan otteesta ja putoamaan pihalle (4. krs).

        Eli samanlainen lenkki ranteen ympärille kuin trapetsitaiteilijoilla ja sitten pesu samalla varoen, ettei kukaan liiku alhaalla ja kastu, jos pesuvettä pisaroi ylhäältä.

        Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Taas on joku sellainen suunnitellut, joka ei itse siivoa.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Taas on joku sellainen suunnitellut, joka ei itse siivoa.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä.

        "Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Taas on joku sellainen suunnitellut, joka ei itse siivoa.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä"

        Eikö noiden pitäisi noin lähtökohtasesti olla itsepesytyvää lasia?

        Sitä paitsi 99 % asukkaista asennuttaa niihin näkestokalvot, joten eipä niitä ole tarpeen yleensä pestä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllähän tuo taitaa kuulua. Vastaavasti jos parvekkeen alaosaa ei ole lasitettu niin sen ulkopinta ei kuulu asukkaalle. Kokonaan toinen asia on sitten se, että miten taloyhtiö tai vuokranantaja huolehtii tuosta ulkopinnasta. Meillä on vissiin kerran pesty ulkopuolelta, muuten olen itse koettanut suhia jollain pitkävartisella, mutta eihän se oikein hyvin onnistu.
        Taas on joku sellainen suunnitellut, joka ei itse siivoa.
        Eikä luhtikäytävänkään laseja siivota, näemmä"

        Eikö noiden pitäisi noin lähtökohtasesti olla itsepesytyvää lasia?

        Sitä paitsi 99 % asukkaista asennuttaa niihin näkestokalvot, joten eipä niitä ole tarpeen yleensä pestä....

        Jossain taitavat vaatia että on kaikilla samanlaiset näkösuojat, muuten voi olla verhoa ja ritilää, mitä vaan, eikä ainakaan täällä ole läheskään kaikissa mitään. Omassa asunnossa onneksi betonia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe