Hei
Miten rutiinit toimivat jos siirrytään Saimaan kanavan kautta sisävesille? Mitä tulee ottaa huomioon rajamuodollisuuksissa? Jaksaako toppitakilaisella käydä järvellä kääntymässä vai onko syytä unohtaa moinen kerettiläisyys. Oma syväys 1,9 m ja ylätilaa ottaa n. 16 m.
Antakaa käytännön vinkkejä alueelle.
Saimaalle siirtymisen päivitys
4
365
Vastaukset
- Moi-vaan1
Hei,
Ajantasaiset ohjeet kanavassa liikkumiseen löydät liikenneviraston sivuilta (tässä tämän vuoden ohjeet
https://www.liikennevirasto.fi/documents/20473/23440/VENELIIKENNEOHJEET 2018.pdf/e922ee2c-7bb1-429c-bcb8-98e1615e94ed)
Itsellä syväyttä ja korkeutta enemmän ja kyllähän sitä ainakin liikkua voi Saimaalla purjehtiminen taas jakaa mielipiteitä - cfsjhsdujuu7
Venäjän rajavartiosto käyttää viestilippuja, kannattaa opetella ne ja noudattaa lipun viestiä.
- SailingMaster
Ei kai ne niitä muuten käytä kuin pysähtymiskäskyä tarkoittavaa L-lippua.
Syväväylää pääsee Kuopioon asti (tai Siilinjärvelle) ja alituskorkeus siinä on 24m. Sivupistot sitten haastavampia kun sillat ja sähköjohdot alempana. Hae Saimaan merikorttisarja kirjastosta. Siinä on yksi karttalehti, jossa merkattu kaikki korkeudet ja toimii hyvin suunnittelun apuvälineenä.
Vesistönä Saimaa on upea, mutta purjehdus hyvin erilaista kuin merellä. Väylät ovat kapeita ja tuuli saataa pyöriä paljonkin. Vaatii hyvää tuulenlukutaitoa, mutta onnistuu. Luonnonsatamia paljon ja kaupunkeihin pääsee ihan keskustaan veneellä. Savonlinnan luoteispuolella upea Linnasaaren kansallispuisto.
Savonlinnan Kyrönsalmen sillat avataan vain aikataulun mukaan ja pitää ilmoittaa tulo etukäteen puhelimella. Muuten riittää kun ilmestyy paikalle, ja kanavasulut ovat joko automaattisia tai pitää nykäistä narusta. Paikotellen kova virta kapeikoissa. Kanavaa 9 kannattaa kuunnella, sillä toimii VTS ja paikallinen ammattiliikenne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk1164296Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n312364Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj882207Olen parasta a-luokkaa
Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge371700Se mua jotenkin harmittaa
Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et111363- 371295
Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä
Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk161234Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.481119Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o281095Shakki ja matti
Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit801024