ja tulee niin mahdottomasti että eilenkin oli sähköt poikki illalla kolme tuntia
plussan on semmonen 7.5 astetta
no eipä tarvii tänään ulos nokkaansa laittaa
eilen kun ajelin iltapäivällä töistä kotiin
niin mustia pilviä pyöri taivaalla siellä sun täällä
vesipisaroita tuli auton tuulilasiin aina välillä muutama
mutta satanu ei täällä meillä tipan tippaa onneks
ja kyllä toi tuuli varmaan tänäänkin sähköt vielä katkasee
netti uutisoi että maastopaloja on ollu paljon
millähän ne niitä saa sytytettyä eiks se pitäs olla kaikille selvää
sanomattakin kun vettä ei oo tullu niin maasto on rutikuivaa
oisko se sit niin että ne sais alkunsa jostain työkoneista
koska suolla on ainakin tietääkseni sellainen rajoitus
että jos on liian kuivaa siellä ei voi turvetta nostaa
mahtaisko olla sit sama juttu noitten metsäkoneiden kanssa
kun nyt ainakin täällä meilläpäin kaadetaan puita oikeen urakalla
varmaan hinta kohdallaan tai metsänomistajilta rahat loppu
tässä tämänaamuisia mietteitä
tuulista ja viileetä kesäkuun alun päivää kaikille.
no nyt on viileetä
16
319
Vastaukset
- hompsantuusa_
Huomenta!
14 Ja todellakin kova tuuli. Aurinko paistaa silti pilvettömältä taivaalta.
Luulisi tosiaan ihmisten tietävän ettei sitä avotulta sytytetä ja ne tupakat sammutettua huolella. Noista koneista en tiedä hölkäsen pöläystä, mutta saattanet osua oikeaan.
Kiitos ja samoin mukavaa päivää.
P.S. Nyt kuivuisi paksuksikin matto joutuisasti, vaan ei tarvi nyt pyykätä.täällä on edelleenkin vaan 8.5 asteella noussu aamusta
ja taivas pilvessä
matonkuivuu ilma olis todella hyvä
mutta kun ei viitti ruveta mattoja painepesurilla peseen
kun varmaan kastus itekkin siinä touhussa ton tuulen takia.
- tuskin.moittii
Olisihan tämän voinut pistää hunksin blogaukseen eikä tehdä omaa.
onko täällä joku laki siitä ettei saa tehdä aloituksia
vaan pitää aina laittaa jonkun muun tekemään aloitukseen
anteeks etten hatsansaan aloituksesta tienny
koska eihän noissa otsikoissa näy kuka aloituksen tekee
ja tein aloituksen kylmästä ilmasta
ihan noin ensi silmäyksellä en huomannut
siitä aiheesta tehtyä aloitusta
kommentoin myös pussikalja vai mikä se oli aloitukseen
ja siellähän keskusteltiinkin miten paikkojen nimet taivutetaan
ja siinä mulla oli kommentoimista yhteen kirjoitukseen
koska itse olen törmännyt samaan asiaan useestikkin.
Täällä meistä länteen joen toisella puolella pari vuotta riehunut suuri metsäpalo jonka kajo näkyi joen yllä meidänkin ikkunoista oli kai alkanut jostain metsäkoneen aiheuttamasta kipinästä. Nytkin on useampia pienempiä metsäpaloja menossa ja eilen lähialueen palokunnalla oli töitä kun sammuttelivat yhtä venepaloa ja kahta metsäpaloa samaan aikaan. Viime viikolla syttyi radanvarsi tuleen useammassa kohtaa länsi-Ruotsissa kun juna jarrutteli ja kipinät lensivät kuivaan radanvarteen.
Tänään ohjelmassa porkkanapenkin harvennusta. Vissiin laitettava takki ja farkut päälle kun lämmintä on edelleenkin vain kymmenisen astetta.- Bengalitikku
Täällä takametssä puut huojuvat kuin heikkopäiset; ensin ryhmänä ja sitten kukin itsekseen kiertyen ja vääntyen. Vähän pelottaa, josko joku juurinen kaatuisi, tulisi pahaa jälkeä. Kaupungin vastuulla. Tsekkavat vain, jos useasti pyydetään. Onkohan kunnilla mitään vakuutusta?
No, kohta lähden fillarilla laitattamaan frisyyriä. Uusi pää, sisällä samat kujeet. mää kävin kasvihuoneesta hakeen lehtikaalia ja pinaattia
niitä pinaatteja nyppiessä meinas kädet paleltua.Bengalitikku kirjoitti:
Täällä takametssä puut huojuvat kuin heikkopäiset; ensin ryhmänä ja sitten kukin itsekseen kiertyen ja vääntyen. Vähän pelottaa, josko joku juurinen kaatuisi, tulisi pahaa jälkeä. Kaupungin vastuulla. Tsekkavat vain, jos useasti pyydetään. Onkohan kunnilla mitään vakuutusta?
No, kohta lähden fillarilla laitattamaan frisyyriä. Uusi pää, sisällä samat kujeet.täälläkin huojuu
en minä vaan puut
käytiin tossa kylällä niin oli tienvarsilla katkenneita puita
ehkä ne juurineen kaatuvat on tällä kertaa säästyny
en tiedä onko noi luonnonilmiöt kenenkään vastuulla
toiset kotivakuutukset korvaa myrskyn aiheuttamat tuhot
toiset taas ei
jos on autolla liikenteessä ja puu kaatuu päälle
niin en tiedä korvaako sitä mikään.- Bengalitikku
Veni, vidi, vici.
T-paita, ohut pusakka, pätkikset, paljaat sääret ja kesäkengät.
Olipas kalsaa.
Ja olipas sekin ihanaa, kun avasi kotioven ja pääsi lämpöiseen.
On ihmeen hyvä kotiin tulla taas. Osui nappiin.
Terv. Tauno Tasatukka
Koleaa on korvessakin. Hyvä syy paneutua laiskottelemaan. Annoin itselleni luvan jouten oloon. Tulin kirkolle huilaamaan. Olen onnistunut nukkumaan 10,5 tuntia viime yönä vaikka otin eilen iltapäivällä parituntiset päikkärit. Illalla kylvin ja piiskasin itseäni pihakoivun vihdalla, jonka jälkeen oli mieluista kömpiä maate. Tämä viikko aina perjantaihin jouten oloa. On mahtavaa antaa itselle luvan olla mitään tekemättä. No, kuhan muistaa syödä ja nesteyttää niin mikäpä hänessä.
kyllähän sitä pitää antaa ittelleen lupa olla mitään tekemättä
sellaisinakin päivinä kun aurinko paistaa
mahtavat unenlahjat sulla
todennäköisesti meet eessuntaas koko päivän
niin kyllä se sen jälkeen nukuttaakin
mää oon muuten muistanu sit syödä oikeen
koska kolesteroli oli kohdallaan kun sain tänään tulokset
se on ollu jo parikymmentä vuotta lähllä kuutta
aina on tarjottu lääkkeitä mutten oo koskaan ottanu vastaan
mutta nyt on ruokailutottumukset kohdillaan
ja juoda olen muistanut sitä en kyllä koskaan unohda.- Bengalitikku
Tuo on hyvä saavutus, että kolesteroliarvo on laskenut.
Voip olla tyytyväinen.
- hompsantuusa_
Jopas tuuli teetätti töitä ostosreissulla. Meinasi sivutuuli sillalla viskata pyörineen kaikkineen jorpakkoon. Sai sotkee muutenkin polkimilla urakalla, että sai reissun tehtyä. Käsiä paleli, kun ei hanskoja tullut laitettua. Meni energiaa niin paljon, että saa syödä tupla-annoksen. Sopiihan se minulle.
Ai niin, ja kuivia oksia viskoontui puista muttei puita kaatunut.onneks ne lupas jo lauantaille kesää
siihen tottu ja nyt ei taho tareta sisälläkään
onneks saa lähtee sisätöhin ettei tarvii olla ulkona
mutta sateet on kiertäny meidän kohdan hyvin onneks
vettä ei oo tullu kun pari tippaa.- hompsantuusa_
viivatiina kirjoitti:
onneks ne lupas jo lauantaille kesää
siihen tottu ja nyt ei taho tareta sisälläkään
onneks saa lähtee sisätöhin ettei tarvii olla ulkona
mutta sateet on kiertäny meidän kohdan hyvin onneks
vettä ei oo tullu kun pari tippaa.Ei oo täälläkään vettä tullut. Tuuli on nyt tyyntynyt ja aurinko paistaa. Olisihan tuo saanut sataakin samaan syssyyn tuon kolean ilmamassan kanssa. Sunnuntaille jo hellettä lupasivat. Jos se pitää paikkansa, niin ei tämä kesän alku niin huono ole. Kyllä nämä muutamat päivät koleaa kestää, niin sitten nauttii taas niistä hellepäivistäkin enemmän.
Mukavaa päivää! hompsantuusa_ kirjoitti:
Ei oo täälläkään vettä tullut. Tuuli on nyt tyyntynyt ja aurinko paistaa. Olisihan tuo saanut sataakin samaan syssyyn tuon kolean ilmamassan kanssa. Sunnuntaille jo hellettä lupasivat. Jos se pitää paikkansa, niin ei tämä kesän alku niin huono ole. Kyllä nämä muutamat päivät koleaa kestää, niin sitten nauttii taas niistä hellepäivistäkin enemmän.
Mukavaa päivää!siellä täällä ripsas vähän vettä hyvin vähän
kun ajelin kotiin
tähän kohtaan ei oo vielä kuuroo osunu
juu onneks se jo lupas lauantaille lämpenevää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412458Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101858Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse731766Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801295- 651218
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171178TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161058Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901050Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42904- 70882