Metropolia hoitotyön pääsykoe 2018

Kääk

Oliko kukaan tänään metropolian hoitotyön pääsykokeessa? Miten meni...?

13

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 99994

      Ei kovin hyvin... tuntui siltä että hätiköin. Saiko vääristä vastauksissa miinus pisteitä? En sitä edes tajunnut katsoa...

    • Ykslähärivaan

      Matikka meni hyvin, uskoisin. Mutta se kirjallinen osuus, voi voi, mun aivot oli ihan solmussa.
      Jos tuollaisia tekstejä on koulussa niin ihan hyvä jos en pääse.

    • Ykslähärivaan

      Hain myös Diakiin. Olikohan siellä helpompi teksti?

    • 99994

      Osaako kukaan kertoa saiko kokeessa vääristä vastauksista miinus pisteitä?

      • Ykslähärivaan

        Matikkaosuudessa luki että vääristä vastauksista (ja tyhjästä vastauksesta) tuli miinusta. Olikohan se -0.5p.
        Kirjallisesra osuudesta en huomannut lukea


      • 99994

        Okei hyvä! Eli kannatti vastata jtn vaikka ei ollut ihan varma matikassa. Vastasitko ite kaikkiin kohtiin aineisto-osuudessa, vaikka et olisi ollut täysin varma?


      • Ykslähärivaan

        Vastasin kaikkiin kohtiin mutta valitettavasti suurin osa meni yli mun ymmärryksen. 60min ei riittänyt minulle siihen materiaalin opetteluun, eikä mun muistiinpanoista ollut mitään hyötyä.
        Uskon että lukion käyneille se oli helpompi. Minun lähäriopinnoista on jo 10vuotta.


    • Koe

      Juu se kirjallinen osuus oli kyllä järkyttävän vaikea :D Lotolla meni vastaukset :/ vääristä vastauksista ei tullut miinuksia.

    • Jyväskylänpaluumuuttaja

      Olin itse eilen kirjallisessa kokeessa ja tällä hetkellä matkall kello 10 alkavaan ryhmätilanteeseen. Tukena teille hankaluutta ihmetteleville (oli itsellenikin aika rutistus tuo kirjallinen), että kyllä ne aikalailla yhtävaikeita ovat tekstit varsinkin lääkeopissa ja anatomiassa nuo jutut... Opiskelen ite tällä hetkellä Jamkilla sairaanhoitajaksi, mutta haen siirtohaun lisäksi varmuuden vuoksi yhteishaun kautta, jos jompaa kumpaa kanavaa pitkin pääsisi Helsinkiin, kun täällä kuitenkin asuu.
      Matikassa ei minusta taas tullut miinusta? Katsoin vielä moneen kertaan, että mistään ei miinusta tullut? Voi olla, että siinä kynä sauhuten mentäessä ei huomannut, mutta vastaamatta jättämisestä ja tyhjästä kohdasta sai mielestäni molemmissa osuuksissa vain 0p?
      Millainen fiilis ihmisille jäi kysymyksistä yleisesti? Omasta mielestä kysyttiin vähän turhan nippeliä aineiston pohjalta, vaikka itselle nuo solukalvon aineenvaihdunnalliset asiat onkin tuttuja niin kyllä meni sormi suuhun! Ihan vieraita käsitteitä vaikka hakenut lääkikseenkin aikoinaan... Jyväskylään pääsi sisään ihan vaan hymyilemällä ja jakokulman matikan tehtävissä osaamalla 😂 Ei ihme, että tänne on vaikea päästä.....

      • Ykslähärivaan

        Jos koulussa kokeet on tuota tasoa kuin pääsykokeessa niin hyvä etten pääse kouluun 😂


    • Pettynytujouteensa

      Eilinen aineistokoe oli aika vaikea, arvalla suurin osa. Matematiikka taas ihan liian helpon oloinen . Tänään oli ryhmä keskustelu joka olisi voinut mennä paremmin. Osallistuin keskusteluun mutta ryhmässä pari ketkä olivat todella puheliaita. Tietääkö kukaan miten nuo pisteet jakautuvat kokeen ja ryhmätilanteen välillä? Kumpi painaa kupissa enemmän?

      • Supu

        Mäkään en tiedä miten pisteet jakaantuu. Viime vuonna oli kai niin, että kirjallisesta osiosta tuli 40p ja ryhmätilanteesta 30. Mikä teillä oli keskustelun aiheena?


      • Pettynytujouteensa
        Supu kirjoitti:

        Mäkään en tiedä miten pisteet jakaantuu. Viime vuonna oli kai niin, että kirjallisesta osiosta tuli 40p ja ryhmätilanteesta 30. Mikä teillä oli keskustelun aiheena?

        Aihe oli tulevaisuuden haasteet työelämässä. Tavallaa suppea aikaan nähden ja lopussa kaikki puhui jotain ihan täysin ympäripyöreetä paskaa ohi aiheen. Toivottavasti kokeella on enemmän vaikutusta niin kuin sanoit!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe