finnairin sijoitus ROMAHTI!!!11!!

PålleTietää

24

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raha__ratkaisee

      Tämä oli tiedossa. Tärkeintä on kuitenkin, että Finnairin voitot pysyvät korkealla surkeiden korvausten ja muiden asiaan vaikuttavien seikkojen takia.

    • laatua_pitää_olla

      Milläs nyt savolaiset vyölaukkujuntit ja rehupuntit menee roodokselle? Qatarillako?

    • Laatua_EiOo

      Niin siis Finnairhan ei eroa millään tavalla halpalentoyhtiöstä. Käy sääliksi niitä aasialaisia, jotka matkustavat Helsingin kautta esim. Espanjaan - 4 tuntia koneessa pelkän veden voimin. On ihan ok, jos alle 2 tunnin lennoilla ei tarjoilla ruokaa, mutta kyllä pidemmillä pitäisi olla edes jokin kurainen sämpylä tarjolla. Kaiken kruununa on lennot Dubaihin - 6 tuntia ilman ruokaa. Esimerkiksi TAP Air Portugal tarjoilee aterian Lissabonin lennoilla (4,5h).

      Mikä on siis ero halpalentoyhtiöihin? Ei mikään.

      Helsinki-Vantaa taas on nykyiseltään ihan tukossa iltapäivisin. Terminaali 1 on yksi hirveä, virtsanhajuinen, ahdas putki. Kenenköhän neronleimaus oli, että porteille kuljetaan kahviloiden läpi? Ja nyt kenttää laajennetaan niin, että jatkossa kentän päästä päähän tulee matkaa lähemmäs kaksi kilometriä. Olisi ollut fiksumpaa rakentaa kokonaan uusi terminaali kiitoteiden väliin, kuten kaikilla nykyajan lentokentillä rakennetaan. Mutta mihinpä sitä valtion pestissä kaukonäköisyyttä tarvittaisiin, rakennetaan sitten 2030-luvulla uusiksi koko homma!

      • HuonotNeuvotSulla

        Satelliittiterminaalit ne vasta peräsuolesta onkin. Ensin tunkeudut sata metriä maan alle päästäksesi hikiseen junaan ja sitten kiivetään yhtä paljon. Sujuvista vaihdoista ei ole tietoakaan.


      • Laatu_EiOo

        Ei sinne mitään satelliittiterminaalia olisi rakennettu vaan kokonaan uusi pääterminaali. Se oli yhtenä vaihtoehtona vielä 4-5 vuotta sitten. Ei Viinikkalaan turhaan rakennettu asemavarausta Kehäradalle.

        Liikenne tulee kasvamaan myös tulevaisuudessa, joten saamme lukea paljon aktiivisten kiitoteiden ylityksistä tulevaisuudessa.


      • lohku
        Laatu_EiOo kirjoitti:

        Ei sinne mitään satelliittiterminaalia olisi rakennettu vaan kokonaan uusi pääterminaali. Se oli yhtenä vaihtoehtona vielä 4-5 vuotta sitten. Ei Viinikkalaan turhaan rakennettu asemavarausta Kehäradalle.

        Liikenne tulee kasvamaan myös tulevaisuudessa, joten saamme lukea paljon aktiivisten kiitoteiden ylityksistä tulevaisuudessa.

        mitä ja mistä niistä ylityksistä saadaan lukea?


      • Laatua_EiOo

        Uutisista, aivan kuten viimekin vuosina.


      • lohku
        Laatua_EiOo kirjoitti:

        Uutisista, aivan kuten viimekin vuosina.

        kiljupäisen sekoiluja


      • Laatu_EiOo

        Jos et lue uutisia, niin mahtoi tulla yllätyksenä sinulle.


      • Seiska
        Laatu_EiOo kirjoitti:

        Jos et lue uutisia, niin mahtoi tulla yllätyksenä sinulle.

        Linkkiä sun uutisiin ?


      • Laatua_EiOo

        Sopii itse googletella, esim. hakusanoilla "vaaratilanne helsinki-vantaa". Alla kaksi pikaisesti kiitotieylityksiin liittyvää, lukuisia muuntyyppisiäkin on parin viime vuoden ajalta.

        Helsingin Uutiset 29.6.2017:

        "Helsinki-Vantaan lentokentällä on tapahtunut vakava vaaratilanne. Lennonjohto antoi epähuomiossa luvan rullaavalle Finnairin matkustajalentokoneelle ylittää laskeutuvan liikenteen aktiivisen kiitotien, jossa oli juuri laskeutumassa SAS:n matkustajalentokone."

        Savon Sanomat 31.10.2016:

        "Onnettomuustutkintakeskus käynnistää tutkinnan Helsinki-Vantaan lentoasemalla viime perjantaina tapahtuneesta vakavasta vaaratilanteesta.

        Vakava vaaratilanne syntyi perjantaina 28.10., kun Finnairin rullaava lentokone sai luvan lennonjohdolta ylittää kiitotien, johon oli samanaikaisesti laskeutumassa SAS:n lentokone."
        ...
        "Nurmen mukaan tämänhetkisten tietojen perusteella tilanne oli hyvin vaarallinen."


      • KapteeniIlmailija
        Laatua_EiOo kirjoitti:

        Sopii itse googletella, esim. hakusanoilla "vaaratilanne helsinki-vantaa". Alla kaksi pikaisesti kiitotieylityksiin liittyvää, lukuisia muuntyyppisiäkin on parin viime vuoden ajalta.

        Helsingin Uutiset 29.6.2017:

        "Helsinki-Vantaan lentokentällä on tapahtunut vakava vaaratilanne. Lennonjohto antoi epähuomiossa luvan rullaavalle Finnairin matkustajalentokoneelle ylittää laskeutuvan liikenteen aktiivisen kiitotien, jossa oli juuri laskeutumassa SAS:n matkustajalentokone."

        Savon Sanomat 31.10.2016:

        "Onnettomuustutkintakeskus käynnistää tutkinnan Helsinki-Vantaan lentoasemalla viime perjantaina tapahtuneesta vakavasta vaaratilanteesta.

        Vakava vaaratilanne syntyi perjantaina 28.10., kun Finnairin rullaava lentokone sai luvan lennonjohdolta ylittää kiitotien, johon oli samanaikaisesti laskeutumassa SAS:n lentokone."
        ...
        "Nurmen mukaan tämänhetkisten tietojen perusteella tilanne oli hyvin vaarallinen."

        Yksi ja sama tapaus. Etkö osaa lukea?


      • Laatua_EiOo

        Osaatko itse? Kyse oli uutisista, joita pyydettiin jakamaan, ja niin myös tein.


      • Onko_nälkä

        Koneessa voi ostaa syötävää ja vaihtaessa terminaalissakin ehtii syödä ja ostaa eväitä.


      • 777
        Onko_nälkä kirjoitti:

        Koneessa voi ostaa syötävää ja vaihtaessa terminaalissakin ehtii syödä ja ostaa eväitä.

        Ei sieltä skybistrosta mitään voi ostaa. Kaksi kokemusta 3 h ja 9 h lennoilta. Kuvastossa mainittuja syömätuotteita ei vaan ole, vaikka pitäisi olla. Kyse ei ole siitä että tuotteet olisivat loppuneet. Todellisuudessa muuta myytävää ei ole muuta kuin nuudeleita.


      • puupääfinniposki
        Laatua_EiOo kirjoitti:

        Osaatko itse? Kyse oli uutisista, joita pyydettiin jakamaan, ja niin myös tein.

        Jaoit uutisesta. Kysy erityisopettajaltasi mikä ero on monikolla ja yksiköllä. Et ehkä tajua mutta kysy kuitenkin.


    • Köyhätkyykkää

      Kaiken lisäksi hintoja on nostettu tulevalle syksylle verrattuna samaan aikaan viime vuonna. Ehkä tulevalle toimitusjohtajalle pitää maksaa isompaa palkkaa kuin väistyvälle. Nykyinen sai firman taloudellisesti kannattavaksi, mutta kuten tämäkin tutkimus osoittaa, on toiminnan taso täysin romahtanut. Miksi sitten pitää matkustaa Finnairilla? Valitettavasti monelle kaukoreitille ei ole todellista kilpailevaan lentoyhtiötä.
      Mitä tulee Helsinki Vantaan lentoasmaan, on se lähinnä huono voisi. Surkea ettei kaikille koneille pääse terminaalista putkea pitkin vaan viedään bussilla koneen luokse. Kyllähän se hyvällä kelillä, mutta talvella pakkasessa tai sateessa ei ole kiva odotella koneeseen pääsyä. Joskus on tuntunut siltä että karjaluokan matkustajia seioitetaan ihan tahallaan ulkona.

      • Asioita_seurannut

        No tottakai. Toimitusjohtajalle lisää palkkaa. Sehän se on pakko olla syynä kaikkeen.

        Öljyn barrelihintojen tuntuvalla nousulla ei varmasti ole mitään tekemistä asioiden kanssa. Eihän lentokerosiini vastaa kuin reilua kolmannesta kaikista lentoyhtiöiden kuluista.


      • Lentokerosiinin

        Toimituksissa, tuotannossa ja hinnoittelussa on suuria puutteita ja vajavaisuuksia. Epäsäännöllinen ja epävarma tuotanto ja toimitus ovat minimoineet lentoyhtiöiden kannattavuutta kaikilla sektoreilla läpi maailman.


      • hintojennostosta

        Ei ole mitään kiinteitä hintoja, joita olisi nostettu vaan hinnat määräytyvät kysynnän mukaan. Jos kysyntä lisääntyy, niin hinnat nousevat varsinkin, jos tarjontaa ei voida lisätä samassa suhteessa. Ihan normaalia liiketoimintaa.


    • Raha__ratkaisee

      Finnair ei pyri sijoittumaan korkealle muissa kuin tuottavuustilastoissa. Liput myydään tietysti mahdollisimman korkealla hinnalla. Tämä on normaalia liiketoimintaa. Jos sinä myyt vanhan autosi, pyrit tietysti myymään sen mahdollisimman kalliilla hinnalla, et halvalla. Finnair myy liput samalla periaatteella, ja niin tekevät kaikki lentoyhtiöt.

      Finnair tuottaa voittoa tällä konseptilla. Ei ole mitään järkeä lähteä muuttamaan sitä.

      • Faktaonnäin

        Finnair on tuottanut voittoa edelliset pari vuotta vain siitä syystä, että öljyn hinta on ollut matalalla ja sektorilla on mennyt hyvin maailmantalouden parantumisen myötä. Vähän joka yhtiö teki viime vuonna ennätystuloksen.

        Kohta ollaan taas Finnairilla miinuksella ja rankasti.


      • Tarralenkkarimies
        Faktaonnäin kirjoitti:

        Finnair on tuottanut voittoa edelliset pari vuotta vain siitä syystä, että öljyn hinta on ollut matalalla ja sektorilla on mennyt hyvin maailmantalouden parantumisen myötä. Vähän joka yhtiö teki viime vuonna ennätystuloksen.

        Kohta ollaan taas Finnairilla miinuksella ja rankasti.

        Sanoo kivenkova liikemaailman ammattilainen kontulan sossun jonosta.


    • TotuusJaKokoTotuus

      Tutkimuksen toteutti AirHelp… No onko Finnairin sijoitus näinkin puolueettoman toimijan tutkimuksessa yllätys? Finnairin ihan paras kaveri?
      Sinällään sääli, että Suomessa on aina ollut sellainen aika ääneskäskin joukko, joka jostain syystä toivoo epäonnea suomalaisille yrityksille ja tuotteille. Ei kun joukolla kaatamaan tätäkin suomalaista firmaa, vai sittenkin teidän työnantaanne?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1837
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe