Vuodessa maksettavien verojen ja maksujen erotus dieselin vahingoksi on jo vähintään 470 euroa. Lisäksi diesel on kalliimpi kuin hybridi tai tavallinen polttomoottori auto. Sen huollot ja korjaukset ovat kalliimpia kuin hybridin huollot ja korjaukset, jos nyt yleensä hybridillä on korjauksia lainkaan.
Vanha hokema: Diesel on edullinen paljon ajaville ei pidä enää paikkaansa. Miksi se silti vain yhä elää! Laskepa kuinka paljon mitättömän pienellä litrahinnan erotuksella pitää ajaa, että saa pelkästään tuon vuotuisten maksujen erotuksen takaisin.
Muinoin päteneet asiat eivät päde enää nykyään kuten, diesel on edullinen paljon ajavalle ja Octavia on halpa auto. Jos ostaa diesel-Octavian kokee kaksinkertaisen petoksen.
Hybridi vastaan diesel, kaksinkertainen petos
32
887
Vastaukset
- JihuuMitäÄlykköjä
Olet todellinen nero. Vai oletko??
- JihuuNäinSeMenee
Toyota on petos, ei kelpaa oikeaan ajoon ja kuluttaa maantiellä vähintään 6 litraa satasella. Ja sitten se ruostuminen.
- ÄläValehtele
Kumpikaan väitteistäsi ei pidä paikkaansa ja jokainen suomalainen tietää sen.
- Äläitevalehtele
ÄläValehtele kirjoitti:
Kumpikaan väitteistäsi ei pidä paikkaansa ja jokainen suomalainen tietää sen.
Ai MINKÄ jokainen suomalainen tietää? Öööööööööööööööö.
- turhaanPeittelet
ÄläValehtele kirjoitti:
Kumpikaan väitteistäsi ei pidä paikkaansa ja jokainen suomalainen tietää sen.
Testattua tietoa Auriksesta, yli kuusi litraa maantie kulutus ja helmenä jumalaton melu yli 83db. Ei ole kehumista ajo-ominaisuuksissakaan, vaeltaa laidasta laitaan. AUtohullut testasi ja totesi Auriksen kurjaksi autoksi.
- surkeetakuu
USA:ssa VW:llä on 6 vuoden takuu. Suomessa 2:n. Suomalaiset kiltit kuluttajat tuonkin ovat hyväksyneet.
- HolistiossssSekoaa
Suomessa VW toimii ja tuotevastuu on toimiva järjestelmä.
- Järkyttävää
Työntävät sellaista mönjää ilmaan, että pitää autotuotanto keskeyttää. On se vaan niin naurettavaa kun ajattelee Toyotan pieniä päästöjä:
https://www.apu.fi/artikkelit/uusi-wltp-mittaus-aiheuttaa-paanvaivaa-volkswagen-joutuu-keskeyttamaan-autotuotannon- HolistinAivopierut
Hieman jälleen Holistiomaa tulkinta ja värikynää, tuossa suora lainaus tekstistä:
"WLTP nostaa auton virallisia päästöarvoja noin 20 prosentilla aiemmasta, joka saattaa nostaa autojen verotusarvoa. Tämän takia valmistajat odottavat syyskuun alkuun asti, ennen kuin alkavat myymään taas uusia autoja"
- dieselpower
Vastatuulessa kulutus nousee hyrrässä aivan mahottomaksi, kun joutuuu kierrättää singerii punasellla alueella..
- Uusintateknologiaa
En huolisi kumpaakaan. Säästäväinen bensakone antaa käytännössä enemmän potkua, on halvin osta ja on ympäristöystävällinen valinta. Eurooppalaiset ei edes ruostu. VW:n tsi ei toki ole luotettavin näistä - onneksi vaihtoehtoja on. Silti sekin kestää oikein käytettynä.ja hyvin huollettiuna pitempään kuin hybridin akku. Eikä euroauto edes ruostu kuten sinkittömät japanilaiset ruostepesät. Kyllä autoilu on sitten huoletonta ja miellyttävää!
- Uusiteknologia
Kyllä uutta autoa ostettaessa diesel antaa enemmän ’potkua’, on ympäristöystävällisempi ja kokonaistaloudellisesti parempi, jos kilometrejä kertyy vähänkin enemmän.
Muuten olenkin kokolailla samaa mieltä kanssasi . - njet.nafta
Uusiteknologia kirjoitti:
Kyllä uutta autoa ostettaessa diesel antaa enemmän ’potkua’, on ympäristöystävällisempi ja kokonaistaloudellisesti parempi, jos kilometrejä kertyy vähänkin enemmän.
Muuten olenkin kokolailla samaa mieltä kanssasi .Vanhemman Euro5-normin dieselit saastuttavat jopa 18-kertaisesti rajoihin nähden ja monet Euro6-norminkin dieselit ylittävät päästörajat, joten on järjetöntä väittää, että dieselauto olisi bensa-auto ympäristöystävällisempi vaikka ajaisi 10-kertaisen ajomäärän.
Kyllä dieselmoottori henkilöauton voimalähteenä on tulossa tiensä päähän nykymuodossaan ja tultaneen pakottamaan paalattavaksi Suomessakin ennenaikaisesti. Niin, että ostakaa vaan edullisia käytettyinä maahantuotuja muitten maitten hylkiöromuja ja saatte mustanpekan käteenne yllättävän nopeasti. - HolistiAivopirutJatkuu
Kaikki saastuttaa enemmän kuin mitä lupaavat ja vielä enemmän tosiajossa, sen tietää ihan kaikki, mutta se ei olekaan se oleellinen asia. Myös Toyotan hybridit saastutavat huomattavasti enemmän kuin lupaus ja kun lasketaan se lisäsaaste mitä hybridin valmistus aiheuttaa verrattuna perinteiseen autoon, niin on siinä Holistille purtavaa jälleen kerran.
- Tosi.Tero
HolistiAivopirutJatkuu kirjoitti:
Kaikki saastuttaa enemmän kuin mitä lupaavat ja vielä enemmän tosiajossa, sen tietää ihan kaikki, mutta se ei olekaan se oleellinen asia. Myös Toyotan hybridit saastutavat huomattavasti enemmän kuin lupaus ja kun lasketaan se lisäsaaste mitä hybridin valmistus aiheuttaa verrattuna perinteiseen autoon, niin on siinä Holistille purtavaa jälleen kerran.
Toyota ei lupaa mitään vaan ilmoittaa päästöt jo nyt uuden wltp-normin mukaisesti. Taitaa olla siinäkin suhteessa edelläkävijä. Toyotista ei ole löydetty huijausohjelmistoja, joita näyttää olevan lähes kaikilla eurooppalaisilla valmistajilla. Viimeisin epäily koskee Mersuja ja tällä viikolla kerrottiin myös isoista Audeista löytyneestä huijausohjelmistoista.
- Faktahomma
Millään muulla valmistajalla Euroopassa ei ole huijausohjelmaa josta olisi todisteet. Mazdalla on kyllä kaunisteltu kulutuslukemia yli 20 vuotta.
- RUPUSAKINAUTOJA
TOYOTAN DIESELIT MITÄÄN KESTÄ LOHKO TAAS HALKESI AVENSISKI 2012 MALLII
- mistä.teitä
Kuka älykäs autoilija laskee kymmeniä tai muutamia satoja euroja, se on köyhien hommia.
- life.is.life
Fiksulla ihmisellä on elämä muualla kuin autoissa. Auto saattaa kuitenkin olla välttämätön kulkuväline syystä tai toisesta, nykyisin yhä harvemmalle ja tulevaisuudessa vielä harvemmalle yksinomistettuna. Monen auto seisoo paikallaan yli 80 prosenttia elinkaarensa aikana.
- Iso.ristiriita
"Fiksulla ihmisellä on elämä muualla kuin autoissa."
Sanoo kaveri joka ei pelkästään lue autopalstaa vaan myös kokee asiakseen postata tänne. Jos olet fiksu ihminen ja elämäsi on muualla niin miksi hengailet täällä ja otat kantaa autokeskusteluihin? - Tämä.on.todistettu
Diesel on väärä vertailukohde tojon mukahybrideille. Tuore vertailu televisiossa näytti konkreettisesti miten aivan tavallinen bensa-auto kuluttaa vähemmän kuin tojon mukahybridi.
Mitä sitten? Mukava kyyti, tilava auto, kulkee edullisesti.
Missä on ongelma?- h.anuri
Lyijyä luontoon ja sementtiä koijärveen! Viherpiipertäjä saa ajella sillä "vähäpäästöisellä" hybridillä. Ottakaa asioista selvää, diesel on helvetin paljon ympäristöystävällisempi kuin hybridi. Kun ne päästöt ei ole se tekijä, hybridin akkuihin tuhlataan enemmän ympäristöä kuin päästö huijattu diesel voi ikinä kuluttaa. Muutenkin auto on liikkumista varten, henkilökohtaisesti ei kiinnosta paskaakaan kuinka paljon se ympäristöä rasittaa. Jos auton myynti on sallittu se on sallittua omistaa. Miuluummin isolla dieselillä ja hevosilla kuin alitehoisella hybridillä.
- Sitä.odotellessa
Milloin tulee bensahybridi-paku, jolla voisi kuskata muutakin kuin tyhjiä kirjekuoria.
- Faktahomma
Diiselini vuotuiset verot on n. 500 . Muita maksuja ei ole. Kaupunkipainotteisessa ajossa keskikulutus on n.4.4 litraa. Ostohinta autollani oli 15000. Ajomäärä ostohetkellä 37tkm. Paljonko kokonaiskuluissa hybridi olisi halvempi, kun ajomääräni vuodessa on n. 27 tkm.
- h.anuri
Kuten myös alitehoiset hybridit, jotka kätevästi estävät muiden liikkumisen. Oletko muuten tietoinen, että dieseleitä on muillakin valmistajilla kuin VW-konsernilla?
- Kaikkea_kokeillut
h.anuri kirjoitti:
Kuten myös alitehoiset hybridit, jotka kätevästi estävät muiden liikkumisen. Oletko muuten tietoinen, että dieseleitä on muillakin valmistajilla kuin VW-konsernilla?
Penttihän se täällä taas yrittää uskotella dieselien järkevyyttä hybridiin verrattuna. Tehtävä on tavalliselle autonkäyttäjälle toivoton ja vain todella paljon ajaville dieseliä voi varauksella suositella. Silloinkin sen on oltava joku iso 6-sylinterinen jotta jotain kestää ja joka tuntuu oikealta autolta. Pienet tärisijät ja pärisijät eivät edes kestä mitään ja huollot korjaukset pyrkivät karkaamaan tavallisen ihmisen käsistä.
- h.anuri
Kaikkea_kokeillut kirjoitti:
Penttihän se täällä taas yrittää uskotella dieselien järkevyyttä hybridiin verrattuna. Tehtävä on tavalliselle autonkäyttäjälle toivoton ja vain todella paljon ajaville dieseliä voi varauksella suositella. Silloinkin sen on oltava joku iso 6-sylinterinen jotta jotain kestää ja joka tuntuu oikealta autolta. Pienet tärisijät ja pärisijät eivät edes kestä mitään ja huollot korjaukset pyrkivät karkaamaan tavallisen ihmisen käsistä.
En ole Pentti, ja miten pitää uskotella voima vastaan lehmä makuulta? Niistä teidän paljon hehkuttamista hybrideistä kun ei löydy tarpeeksi voimaa ajaa muun liikenteen mukana. Säästäminen kun ei ole kaikkien juttu, toiset haluaa liikkua ripeästi paikasta toiseen, ei onnistu kun hybridi säästää ja vetää letkaa reilusti alle rajoituksen- vaan pelkästään se yksi desi bensaa mielessä. Pitäisi sakottaa alinopeudesta. Totta ei tunneta laissa, mutta liikenteen tarpeeton estäminen tunnetaan ja tähän pitäisi puuttua.
- voi.hyvät.hyssykät
Tuollainen 500 € on yksi ravintolailta juomineen ja takseineen, ei siitä kannata laulua tehdä.
- pemaristi_armosta
höbönböbböä. Kuka haluaa kiduttaa ihteensä tojohypritilä kun voi ajaa voimavehkeellä eli kunnon diiselillä? ja siis kunnon vehkeellä kuten BMW 530d 2010 josta kalleimmat kilsat ajettu. loistoluokan vehje edelleen ja ykskään tojo ei yllä samaan mukavuuteen ja potkuun.
- Vaiettäedullisempi
Jos ajaa vuodessa vähintää 600.000 km niin siitä alkaa säästö hybridiin verrattuna.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528913Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492649- 482427
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282427Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971827
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231723Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä451259Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136