Citroën-, Peugeot- ja DS-malleissa käytettävät Turbo PureTech -bensiinimoottorit on palkittu jälleen nimikkeellä Kansainvälinen Vuoden Moottori.
Groupe PSA saa palkinnon jo neljännen kerran perättäin sarjassa bensiinimoottorit 1,0–1,4 litraa.
Uuden sukupolven 3-sylinteristä PureTech-moottoria käytettiin ensimmäisen kerran vuonna 2017 uudessa Peugeot 308:ssa. Tällä hetkellä sitä käytetään yleisesti Groupe PSA:n malleissa (Citroën, Peugeot ja DS) yli 70 maassa. Myös Opelin nokalta löytyy samanlaisia moottoreita.
Moottorit täyttävät sekä Euro 6d-TEMP- että Kiinan 6b-standardit.
PureTech 3-sylinteristen moottorien tuotanto tullaan vuoden 2018 aikana kaksinkertaistamaan Ranskassa.
Pure Tech valittiin jälleen parhaaksi moottoriksi
15
449
Vastaukset
- RellunPaikka
Noilla nimityksillä ei ole mitään tekemistä kestävyyden kanssa.
Mm tipparellu valittiin aikoinaan vuoden autoksi, no vuodenhan se kestikin.- Älä.itke.tojotero
Tuliko tippa silmään ja itkupotkuraivari tojoterolle.
- RellunPaikka
Älä.itke.tojotero kirjoitti:
Tuliko tippa silmään ja itkupotkuraivari tojoterolle.
En tiedä, itse ajan 406 pösöllä.
- paras_moottori-PSA
Voi tuon trollin tuskaa, joutui vetämään jonkun tipparellunkin mukaan lokakampanjaansa.
- RellunPaikka
paras_moottori-PSA kirjoitti:
Voi tuon trollin tuskaa, joutui vetämään jonkun tipparellunkin mukaan lokakampanjaansa.
Lokakampanja?
Puretech, vaikka ilmeisesti edeltäjiäänsä (THP, VTi) parempi kestoltaan onkin, siitä on nyt alkanut kuulumaan huonojakin juttuja.
Moottorilla on ilmeisesti voimakas taipumus karstoittaa imukanavia ja sitä kautta sytytystulppia vaurioituu. Myös nokkahihnan kestosta on alkanut kuulumaan kyseenalaisia juttuja.
Kun nyt moottori on saanut mitaleita ja palkintoja, niin olisi kohtuullista että alle 50tkm ajomäärällä ei kyseisen kaltaisia ongelmia syntyisi.
Ei mulla mitään tuskaa ole, harmi sinänsä että eivät saaneet tuotakaan toimimaan kuten omassa autossani oleva dinosaurus-aikakauden XU moottori. 380tkm mittarissa, ilman ongelmia. - Kuulemma
RellunPaikka kirjoitti:
Lokakampanja?
Puretech, vaikka ilmeisesti edeltäjiäänsä (THP, VTi) parempi kestoltaan onkin, siitä on nyt alkanut kuulumaan huonojakin juttuja.
Moottorilla on ilmeisesti voimakas taipumus karstoittaa imukanavia ja sitä kautta sytytystulppia vaurioituu. Myös nokkahihnan kestosta on alkanut kuulumaan kyseenalaisia juttuja.
Kun nyt moottori on saanut mitaleita ja palkintoja, niin olisi kohtuullista että alle 50tkm ajomäärällä ei kyseisen kaltaisia ongelmia syntyisi.
Ei mulla mitään tuskaa ole, harmi sinänsä että eivät saaneet tuotakaan toimimaan kuten omassa autossani oleva dinosaurus-aikakauden XU moottori. 380tkm mittarissa, ilman ongelmia.Mitä muuta hevosmiesten tietotoimistoon kuuluu tojotero?
- RellunPaikka
Kuulemma kirjoitti:
Mitä muuta hevosmiesten tietotoimistoon kuuluu tojotero?
Onpas sulla paha olla elämäsi kanssa. Dokaatko viikonloppuisin vai joku muu asia pännityttää?
Koitahan jaksella, moido. - hajoa_ruosteeseen
RellunPaikka kirjoitti:
Onpas sulla paha olla elämäsi kanssa. Dokaatko viikonloppuisin vai joku muu asia pännityttää?
Koitahan jaksella, moido.Vedä tojopelle vittu päähäs. Ei se meidän vika ole että tojo ruostuu.
- dffdgdgdf
Upea moottori kyseessä. Jos tästä tulis vielä tehokkaampi versio joskus niin olis ihan hyvä.
- PeraKo
Todella upea moottori ajossa. Harmi vain kun imuventtiilit karsoittuu ja jatkuvia tulppavikoja. Karstoittumisen vuosi on jouduttu tekemään myös muutamia moottorin vaihtoja. Mutta vain vuoden moottoriksihan tämän on tarkoitettu.
- Anonyymi
Onhan se vähäpäästöinen kun se Karsta jää imusarjaan ja moottorit hajoaa takuuaikana, ei paljon kerkeä yksi moottori saastuttaa elinaikanaan.
- Anonyymi
Itsellä edellinen puretech vm 2013 hyvin toimi. Ei mitään vikaa.
Nyt alla uusi puretech vm 2020.
Olen ihan tekniikan ihminen ja tiedän mihin rahani laitan.
Hyvät ihmiset vaihtaakaa öljyt usein puretechiin.
Ei tule ongelmia ja hihna kestää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä edellinen puretech vm 2013 hyvin toimi. Ei mitään vikaa.
Nyt alla uusi puretech vm 2020.
Olen ihan tekniikan ihminen ja tiedän mihin rahani laitan.
Hyvät ihmiset vaihtaakaa öljyt usein puretechiin.
Ei tule ongelmia ja hihna kestää.Koskee kaikkia nykyaikaisia turbokoneita. Ne pelaavat kyllä, mutta eivät anna antaaksi jos laiminlyöt öljynvaihdon tai käytät halpa-hallin suodattimia.
PSA tekee muutenkin laadukkaita autoja nykyään. Ranskalaisten ruostuminen on vain muisto jostain 70-80- luvulta. Tosin Rellu taitaa nykyään olla se vähäruosteisin auto. Eipä olis aikonaan uskonut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskee kaikkia nykyaikaisia turbokoneita. Ne pelaavat kyllä, mutta eivät anna antaaksi jos laiminlyöt öljynvaihdon tai käytät halpa-hallin suodattimia.
PSA tekee muutenkin laadukkaita autoja nykyään. Ranskalaisten ruostuminen on vain muisto jostain 70-80- luvulta. Tosin Rellu taitaa nykyään olla se vähäruosteisin auto. Eipä olis aikonaan uskonut.Öljy on niin edullista vaihtaa.
Ajattelin tähän uuteen vaihtaa 7500 km välein.
Sanoo muut mitä sanoo.
Mobil 0w30 psa hyväksyttyä laitan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öljy on niin edullista vaihtaa.
Ajattelin tähän uuteen vaihtaa 7500 km välein.
Sanoo muut mitä sanoo.
Mobil 0w30 psa hyväksyttyä laitan.Pysyy kyllä tuolla hammashihna ja öljysihti kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774612- 1801877
- 1241580
- 1231110
- 351026
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161021- 78923
- 52876
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78862- 4818