Hermokipulääkkeet

Kokemuksia ?

Onko kellään kokemuksia hermokipulääkkeiden käytöstä ? Millaisiin vaivoihin annettu ? Auttavatko ? yms...

10

15578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saksa

Olen saanut gapapentiiniä kolmoishermosärkyyn. Käytetään myös epilepsialääkkeenä. Popsin pillereitä parisen kuukautta. Veivät alussa yhdessä kipulääkkeiden kanssa pahimmat kivut pois, mutta lopetin niiden käytön kivun muuttuessa erilaiseksi ja inhoavani pilvessä olevan olotilaa. Tarkoitus oli vaihtaa toiseen lääkkeeseen, mutta onnekseni kivut vähenivät siirtoaikana niin paljon, että lopetin lääkkeiden oton omasta aloitteesta kokonaan. Nyt olen kaksi viikkoa pärjännyt ilman ja riemuitsen jokaisesta lisäpäivästä..

• Nimetön

Minä käytän jalkapohjien hermosärkyyn Rivatril 0.5mg
        3/pv. Ja olen täysin kivuton, eikä sivuvaikutuksia .
        Sitä käytetään myös epilepsian hoitoon, auttaa myös
        paniikkihäiriöön ym. Hyvä ja turvallinen lääke,
        näin on useampi neurologi sanonut! Kysy neurologiltasi.

• kipuilija

Itse sai kokeiltavaksi hermokipuun ensin Neurontin lääkettä ja sen jälkeen Lyrica nimistä. Kivut kovia jalkaterissä ja muuallakin kehossa. Suurimmat jaloissa. Auttavat pahinpaan kipuun, mutta pientä kipua jää lääkkeen otonkin jälkeen. Aluksi lääkkeet tekivät uneliaaksi ja "pönttö" meni ihan sekaisin. Ne onkin aloitettava niin, ettei ole työssä, koska haittavat suorituskykyä ja tarkkaavaisuutta. Toki jokainen reagoi eri tavalla. Mutta yleensä ottavat noin viikon aikaa tottuakseen lääkkeeseen. Sellasta. Jaksamista ja hyvää jatkoa.

• Itselläni oli VYÖRUUSU kaulassa mutta se parani lääkehoidolla mutta sain sen johdosta kaulaani hermosäryn johon on kokeiltu jo kolmea eri lääkettä ensin Pregabalinia ja Tramalia mutta olo oli kuin humalaisella joten lopetin sen käytön ja tilalle vaihdettiin Gabapentiini joka auttaa jos kovasti uskoo sen auttavan , vaan kun EI auta ja säryt ovat karmeat koko ajan, ainut konsti jolla saan edes vähän helpotusta näihin särkyihin on ottaa Gabapentiinin kanssa panacodia.

• Testannut

Tramaliin vaatii tottua ja ota vähemmän kerralla. Kerro lääkärillesi . Itse sain todella pahan crps oireilun kun jätin adrinexin käytön sivuvaikutuksiin, eikä kukaan kehottanut kokeilemaan pelkkää kodeiinia yksin tai tramlia lyhytvaikutteisina tippoina diapamin kanssa tai lyhytvaikutteisia oksia rimapenin entsyymivaikutuksen kanssa ja fentavalmisteita furosemidin kanssa kun mitään en kestänyt kauan enkä ilman apuainetta/kompensoijaa. Jotkut kestävät vain lyhytvaikutteisia versioita tai rotatoiden eli vaihtelemalla muutamaa lääkettä vuoropäivin tai vuorotellen.
        Kaikille ei kaikki vain käy!
        Tsemppiä.
        Itse tuumin jotain infuusià

• Monisairas

Kotikäytössä olen pärjännyt Panacodilla. Tarvittaessa ihan maksimiannoksia, mutta joskus jää pieni kipu tästä huolimatta. Pärjäilen kuitenkin ja luulen, että minulla on keskimääräistä korkeampi kipukynnys.
      Haitat suhteellisen vähäisiä, enimmäkseen liittyy sosiaalisiin tilanteisiin eli ajatus ja etenkin puhe voi takuta tavallistakin enemmän. Voi olla, että ilmeestä jotain erottaa, joskus ainakin vähän jotain kuullut. Maksimiannos saattaa vähän väsyttää, mutta kun mulla väsymys voi selittyä muullakin (kuten muuten puhekin). Muihin asioihin, kuten autoiluun ei ole vaikutusta. En myöskään koe saavani mitään fiiliksiä Panacodista. Epäsuorasti kipua vähentää myös Sirdalud (kapseli).

• Anonyymi

Sirdalud hyvä relaksantti moniin hermostoperäisiin kipuihin

• Selkäydinvammainen

Aluksi kokeiltiin Lyricaa muttei se auttanut eikä sopinut minulle. Lyrica voi myös myös kertyä elimistöön. Nukahtelin pitkin päivää. Sitten sain Gabapentiinin annostusta nostettiin kohtalaisen nopeasti. Aluksi oli vähän tokkuraista, mutta pidempää käytettynä ei enää tunnu missään. Nykyinen annostus Gabapentiiniä 800 mg 1 1 2 tablettia päivässä, lisäksi arcoxia 90 mg, cymbalta 120 mg ja tarvittaessa Panacodia. Selkäydinvamman aiheuttamaan laaja-alaiseen hermosärkyyn. Olo on lähes kivuton satunnaisia läpilyöntikipuja lukuunottamatta joihin sitten otan panacodia ja pääkin toimii niin että pystyy opiskelemaan.

• Anonyymi

Kyllä on mm.fibramyalgia yhdistettynä selkärankareumaan

• Anonyymi

Auttaa eturauhasen kipuun itellä. Lyrica sekä gabapentin. Pyytäkää lääkäriltä jos kärsitte vaivasta. T. Vuoden ollut ilman kipuja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe