Hermokipulääkkeet

Kokemuksia ?

Onko kellään kokemuksia hermokipulääkkeiden käytöstä ? Millaisiin vaivoihin annettu ? Auttavatko ? yms...

10

14249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saksa

      Olen saanut gapapentiiniä kolmoishermosärkyyn. Käytetään myös epilepsialääkkeenä. Popsin pillereitä parisen kuukautta. Veivät alussa yhdessä kipulääkkeiden kanssa pahimmat kivut pois, mutta lopetin niiden käytön kivun muuttuessa erilaiseksi ja inhoavani pilvessä olevan olotilaa. Tarkoitus oli vaihtaa toiseen lääkkeeseen, mutta onnekseni kivut vähenivät siirtoaikana niin paljon, että lopetin lääkkeiden oton omasta aloitteesta kokonaan. Nyt olen kaksi viikkoa pärjännyt ilman ja riemuitsen jokaisesta lisäpäivästä..

      • Nimetön

        Minä käytän jalkapohjien hermosärkyyn Rivatril 0.5mg
        3/pv. Ja olen täysin kivuton, eikä sivuvaikutuksia .
        Sitä käytetään myös epilepsian hoitoon, auttaa myös
        paniikkihäiriöön ym. Hyvä ja turvallinen lääke,
        näin on useampi neurologi sanonut! Kysy neurologiltasi.


    • kipuilija

      Itse sai kokeiltavaksi hermokipuun ensin Neurontin lääkettä ja sen jälkeen Lyrica nimistä. Kivut kovia jalkaterissä ja muuallakin kehossa. Suurimmat jaloissa. Auttavat pahinpaan kipuun, mutta pientä kipua jää lääkkeen otonkin jälkeen. Aluksi lääkkeet tekivät uneliaaksi ja "pönttö" meni ihan sekaisin. Ne onkin aloitettava niin, ettei ole työssä, koska haittavat suorituskykyä ja tarkkaavaisuutta. Toki jokainen reagoi eri tavalla. Mutta yleensä ottavat noin viikon aikaa tottuakseen lääkkeeseen. Sellasta. Jaksamista ja hyvää jatkoa.

    • Itselläni oli VYÖRUUSU kaulassa mutta se parani lääkehoidolla mutta sain sen johdosta kaulaani hermosäryn johon on kokeiltu jo kolmea eri lääkettä ensin Pregabalinia ja Tramalia mutta olo oli kuin humalaisella joten lopetin sen käytön ja tilalle vaihdettiin Gabapentiini joka auttaa jos kovasti uskoo sen auttavan , vaan kun EI auta ja säryt ovat karmeat koko ajan, ainut konsti jolla saan edes vähän helpotusta näihin särkyihin on ottaa Gabapentiinin kanssa panacodia.

      • Testannut

        Tramaliin vaatii tottua ja ota vähemmän kerralla. Kerro lääkärillesi . Itse sain todella pahan crps oireilun kun jätin adrinexin käytön sivuvaikutuksiin, eikä kukaan kehottanut kokeilemaan pelkkää kodeiinia yksin tai tramlia lyhytvaikutteisina tippoina diapamin kanssa tai lyhytvaikutteisia oksia rimapenin entsyymivaikutuksen kanssa ja fentavalmisteita furosemidin kanssa kun mitään en kestänyt kauan enkä ilman apuainetta/kompensoijaa. Jotkut kestävät vain lyhytvaikutteisia versioita tai rotatoiden eli vaihtelemalla muutamaa lääkettä vuoropäivin tai vuorotellen.
        Kaikille ei kaikki vain käy!
        Tsemppiä.
        Itse tuumin jotain infuusià


    • Monisairas

      Kotikäytössä olen pärjännyt Panacodilla. Tarvittaessa ihan maksimiannoksia, mutta joskus jää pieni kipu tästä huolimatta. Pärjäilen kuitenkin ja luulen, että minulla on keskimääräistä korkeampi kipukynnys.
      Haitat suhteellisen vähäisiä, enimmäkseen liittyy sosiaalisiin tilanteisiin eli ajatus ja etenkin puhe voi takuta tavallistakin enemmän. Voi olla, että ilmeestä jotain erottaa, joskus ainakin vähän jotain kuullut. Maksimiannos saattaa vähän väsyttää, mutta kun mulla väsymys voi selittyä muullakin (kuten muuten puhekin). Muihin asioihin, kuten autoiluun ei ole vaikutusta. En myöskään koe saavani mitään fiiliksiä Panacodista. Epäsuorasti kipua vähentää myös Sirdalud (kapseli).

      • Anonyymi

        Sirdalud hyvä relaksantti moniin hermostoperäisiin kipuihin


    • Selkäydinvammainen

      Aluksi kokeiltiin Lyricaa muttei se auttanut eikä sopinut minulle. Lyrica voi myös myös kertyä elimistöön. Nukahtelin pitkin päivää. Sitten sain Gabapentiinin annostusta nostettiin kohtalaisen nopeasti. Aluksi oli vähän tokkuraista, mutta pidempää käytettynä ei enää tunnu missään. Nykyinen annostus Gabapentiiniä 800 mg 1 1 2 tablettia päivässä, lisäksi arcoxia 90 mg, cymbalta 120 mg ja tarvittaessa Panacodia. Selkäydinvamman aiheuttamaan laaja-alaiseen hermosärkyyn. Olo on lähes kivuton satunnaisia läpilyöntikipuja lukuunottamatta joihin sitten otan panacodia ja pääkin toimii niin että pystyy opiskelemaan.

    • Anonyymi

      Kyllä on mm.fibramyalgia yhdistettynä selkärankareumaan

    • Anonyymi

      Auttaa eturauhasen kipuun itellä. Lyrica sekä gabapentin. Pyytäkää lääkäriltä jos kärsitte vaivasta. T. Vuoden ollut ilman kipuja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe