Keppra vieroitusoireet

Tärinätyyppi

Hei!

Olisiko muilla jaettavana kokemuksia?
Olen syönyt Keppraa pian 3 vuotta lähes tuloksetta. Annoskoot ovat vaihdelleet paljon näiden vuosien aikana ja mm. Vimpatia on kokeiltu tähän rinnalle.
Tällä hetkellä Keppra puretaan toivottavasti kokonaan pois. Purku aloitettiin kun annos oli 1500mg 1500mg. Eli siis 3tbl 3tbl.
Alku sujui suht. kivuttomasti, ainakin siihen nähden mitä nämä nykyiset viikot ovat olleet.
14. toukokuuta lähtien annos on ollut 2 tb 2tbl ja olo on ihan KAMALA!
Päivät sinänsä selviää, mutta aamut ja illat olen kuin joku huumeriippuvainen..

Aamuyöstä herään usein kylmänhikiseen oloon ja ahdistukseen (ja kokeiltu on eri asuja, eri paksuisia peittoja, kylmässä/lämpimässä huoneessa nukkumista jne..), joka ei helpota vasta kuin n. puoli tuntia lääkkeenoton jälkeen.
Olen myös huvikseni mittaillut verenpainetta ja seuraillut sykettä. Omasta takaa lukemat ovat olleet usein matalia, mutta nyt laskeneet vielä entisestään. Tosin sykkeen kanssa voi olla myös niin, että ennen lääkkeenottoa se on nopeahko. Sydän tykyttää nopeaan tahtiin tai sitten hitaasti mutta "lujan" tuntoisesti..
Toisinaan on päiviä, jolloin en pysty kuin makaamaan koska muuten pyörtyisin.

Iltaisin n. klo 7 jälkeen alkaa ihan hirveä tärinä, jolloin tuntuu että mun on ihan välttämätön pakko saada jotain! Koko keho kramppaa ja tuntuu kuin olisin täynnä jotain sähköä. Inhottaa tehdä mitään, olen kuin peura ajovaloissa.
Välillä tärinä on niin kovaa, että tekisi mieli sitoa itsensä päästä varpaisiin johonkin tiukkaan naruun ettei heiluisi niin hemmetisti.
Raivostuttaa niin paljon, että tekisi mieli heitellä astioita. Ei ollenkaan omalle persoonalleni tyypillistä, olen yleensä vähän liiankin rauhallinen.
Tämäkin helpottaa lääkkeenoton jälkeen.

Polille en ole soittanut, mutta varmaan kohta pitää alkaa soitella.. En todellakaan pysty tästä vielä vähentämään lääkkeitä!

Toivottavasti joku vastaisi, olisi kiva kuulla millaista muilla on ollut. Ja että onko joku saanut esim. rauhoittavia tms. avuksi tähän hullunmyllyyn.. Tiedän kyllä että nekin ovat oma lukunsa, mutta tämä olo on oikeasti ihan jotain älytöntä.

Jokatapauksessa mukavia ja kohtauksettomia kesäpäiviä kaikille!

4

1339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopettanut

      Tsemppiä.

      Ite lopettelin Keppran parisen vuotta sitten oma-aloitteisesti ilman lääkärin lupaa (todella typerää, tiedän sen enkä suosittele kenellekään) aika nopeaankin tahtiin, tosin lähtöannostus mulla oli pienempi enkä kerinnyt olla Keppralla kovinkaan pitkään. Alle vuoden. Ja ei toiminut mulle yhtään, kouristuskohtauksia en enää Keppran aikana saanut enkä ole onnekseni ainakaan toistaiseksi saanut sen jälkeenkään, mutta paikallisalkuisia Keppralla oli vähintään sen verran mitä ilmankin lääkitystä. Plus sitten ihan helvetilliset sivuoireet joiden takia lopetin melkein seinään koko roskan kun en vaan kestänyt enää.

      Oireena mulla oli lopettaessa ihan hillitön väsymys ja päänsärky ja ärtymys. Hikoilua muistan olleen myös, mutta asuinkin kyllä tropiikissa tuolloin. Pahin meni ohi sillä että jumittauduin kotiin nukkumaan ja puremaan hammasta sillä ajatuksella, että nyt vaan kärsin ja hankkiudun irti tästä myrkystä eikä paluuta enää tule, ja kyllähän se olo siitä parin viikon päästä helpottikin. Huudot sain tietysti jälkikäteen lääkär(e)iltäni, vähintään olisi pitänyt rauhallisempaan tahtiin lopetella ja tottahan se tietysti on. Olis kyllä itelle ollut kova paikka käyttää kuukausia tuohon vieroitukseen, tuli siitä sen verran kurjat olot jo noin matalalta lähtötasolta pudottaessa mitä itellä oli. Mutta mulle myös se lääkityksellä oleminen oli yhtä helvettiä eikä silloinen neurologi suostunut uskomaan sivuvaikutuksia lääkkeen aiheuttamiksi vaan väitti niiden olevan itse epilepsiaa, olisi vaan nostanut lääkitystä ja määräsi vielä Frisiuminkin kylkeen. Sitä en kyllä aloittanut koskaan enkä aio enää aloittaa mitään muutakaan, ellei sitten tajuttomuuskohtaukset jossain vaiheessa tee paluuta.

      Että en nyt tiedä oliko tästä mitään apua tai iloa, mutta kovasti toivottelen täältä jaksamista sinne lopetteluun. Eiköhän se ajan kanssa helpota sinullakin vielä.

    • Tärinätyyppi

      Kiitos!

      Joo ihan sama juttu, paikallisalkuisia kohtauksia on edelleenkin ollut..

      Oli apua kirjoituksesta, helpottaa kuulla kaikki tähän liittyvät jutut. Toki jokaisellahan kroppa reagoi omalla tavallaan, mutta usein niitä samankaltaisia oireita kuitenkin löytyy..
      Onneksi sinulla ei tullut mitään pahempaa vaikka lopetitkin itse lääkkeenoton. Toivottavasti pysyykin kohtaustilanne hyvänä!

      Eiköhän se jossain vaiheessa helpota. Välillä vaan tuntuu että sekoaa näiden olojen kanssa.
      Lopettamista motivoi onneksi ajatus siitä, että ehkä olen hieman enemmän se oma itseni joka olin ennen tämän myrkyn aloittamista.

      • tokalaskija

        Aikaisempina vuosina vähensin omin päin Keppra 500:n annoksesta 1 1,5 annokseen 1 1. En havainnut mitään ongelmia. Olo parani selvästi. Isommalla annoksella väsytti vielä 12 tunnin yöunenkin jälkeen, nykyisellä 1 1 ei ole haittaa. Kummallakaan annoksella ei ole tullut yhtään kohtausta.


      • Tärinätyyppi

        Niin no kuten sanottua, jokaisen keho reagoi eri tavalla. Sinulla tuo pudotettu määrä ei ole kovin suuri ollut.
        Hyvä että kohtaukset pysyneet kurissa!
        Väsymys on tuttua..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe