Pääsykoe tulokset

Malttamaton

Tehdäänkö tästä virallinen tulosten odottelu-ketju? Kolmen viikon sisään pitäisi kaikille tulla tulokset. Kertokaa myös minne haitte!

222

53400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sosionomiksivieläjoskus

      Heips!
      Poriin samk sosionomiksi haettu ensisijaisena. Malttamattomana tuloksia pitäisi jaksaa odottaa. Ei enää toista välivuotta kiitos, ellei saisi enemmän töitä sitten täyttämään arkea. :D
      Ala on vaan se, jota toivon koko sydämestä päästä opiskelemaan.

      Mites muut? :)

      • samksosionomi

        Mä olin myös Samkin kokeissa! Jännittää kyllä aivan älyttömästi et menikö koe tarpeeksi hyvin.


    • Malttamaton

      Hain sh Laurea. Mitä muut tykkäsi valintakokeessa?

      • Toinentyötön

        Tuloksia myös jännäten. Viime vuonna osa sai tuloksia jo ennen juhannusta. Hain restonomiksi


    • Oulusitiiown

      Farmasiaan! Helsinki ekana ja kuopio tokana. Paikkaa en usko kyllä saavani

    • Fyssariks

      Mulla ekana Metropolia fyssariks!

    • Kouluunjo

      Mulla ekana samk huittinen trade ja tokana samk rauma trade monimuotoo molemmat

    • Viila

      Miten voi päästä opiskelemaan, jos ei osaa edes kirjoittaa suomea oikein?

      • Häh

        Kenelle tämä on tarkoitettu?


      • Yhdyssana

        Jo pelkästään otsikossa on kielioppivirhe.


    • Unelmaa

      Xamk sh ja ensihoitaja monimuoto Porvoo sh monimuoto. Toivottavasti nyt tärppäis,on jo pari kertaa yritetty ja viimeks jäin ekalle varasijalle. Täytyy sanoa et kilpailu on kovaa mut toivo elää :)

      • Hakija

        Mäkin hain xamk ensihoito...millasilla pisteillä jäit viimeks varasijalle?


      • Unelmaa
        Hakija kirjoitti:

        Mäkin hain xamk ensihoito...millasilla pisteillä jäit viimeks varasijalle?

        Mä jäin ensin 4. varasijalle mut nousin ekalle. En muista pisteitä mut jäi kolmesta pisteestä kiinni. Oisko ehkä joku 53..en oo varma.
        Ja sillon hain Lamkiin sairaanhoitajaks.


    • Eimitääntietoaeikätaitoa

      Ekana Helsingin YO tietojenkäsittely ja sit matikkaa, fysikkaa jne. Olisi niin siistii päästä.

    • hoitotiede

      Terveystieteet Tampere yliopisto. Saapa nähdä riittääkö pisteet.

    • eis

      Mulla ekana JAMKin tietotekniikka monimuotona ja sitten sama vaan päivätoteutuksena

    • Malttamaton

      Diakiin/Metropoliaan hoitsuksi, Helsinkiin.
      Hitsi kun on pitkä aika odottaa!!

    • Plöö

      Samk. Tradenomi päivätoteutus. Onko kenelläkään tietoa samkin viimevuoden pisterajoista?

      • mamikolmelle

        Samk ei ymmärtääkseni julkaise niitä. Tähän heillä perusteluna oli, että vaikuttaa kuulemma kouluun hakeutumiseen. Kyllä silti luulisi, että ne julkaisisi lopullisesti päässeiden pisterajat. Esivalinnan pisterajoja ne ei ainakaan terveydenhoitopuolella julkaissut, kuten Diakissa tehtiin.


      • Hiio-hoi-ja-hei

        Samk tradenomi pisterajoja ei julkaista, sillä niin alhaiset. Jonain vuonna yhteispisteet oli alle 60p, kun todistuksesta pystyi saamaan max 60p.


    • geronimoksi

      Xamk, geronomi, monimuoto.
      Todella pettynyt olen, mikäli en paikkaa saa.

      • Kouvola

        Minä hain myös! Haluan niin kovasti opiskelemaan ja en tiedä miten maltan odottaa vielä pari viikkoa tuloksia. Mitä mieltä olit pääsykokeesta? Eniten ehkä jännittää se, että en ole ensikertalainen joten se vaikeuttaa sisäänpääsyä huomattavasti...


    • kärsimätön

      Metropoliaan ja Laureaan sosionomiksi. Tuntuu jo nyt kamalalta tämä tuloksien odottelu :D Toivottavasti osa tuloksista tulisi ennen tuota 28. päivän deadlinea.

    • Malttamaton

      Onko jossain kouluissa vielä pääsykokeita pitämättä?

      • Joojuu18

        Juu liikuntatieteellisen on vielä tiistaina ja keskiviikkona ainakin


    • Psyka

      Hain psykologiaa Joensuuhun. Toinen hakukerta jo niin olis kiva nyt päästä. Jännittää ihan pirusti koska ne tulokset voi tulla koska vaan.

    • Odottavan_aika_on_pitkä

      3. Vaihtoehto BBA monimuoto, opiskelupaikka jo myönnetty. Ykkösenä mediatuotanto monimuoto, pari viikkoa jännitellään.

    • Saralotta

      Vamk sairaanhoitaja.

    • Esme

      Onko niitä tuloksia tullut jo joiltakin aloilta/maisterihausta?

      • Aavass

        UEFin maisterihaun tuloksia odottelen minäkin. Sen mitä sain irti viime vuotisista keskusteluista, niin korkeintaan muutaman päivän ennen ovat tulleet. Toivottavasti tänä vuonna tulisivat vähän äkkiämmin, jo tässä on 3 kuukautta odoteltu pelkän todistusvalinnan tuloksia...


    • mamikolmelle

      Diak sairaanhoitaja/diakoni

      • toinenmami

        onko kuulumut mitään??


    • Jänskättää

      kamk tietojenkäsittely tradenomi. Ei ole tullut tuloksia. Jossain luki, että tulisivat aikaisintaan 14.6.

      • Tarleena123

        Xamk sosionomi, onko kukaan kuullut et onko mahdollista et tulokset tulis ennen tota 28.6.? 🙄


      • Anna1
        Tarleena123 kirjoitti:

        Xamk sosionomi, onko kukaan kuullut et onko mahdollista et tulokset tulis ennen tota 28.6.? 🙄

        Olen hakenut joo viime vuonna niin tulokset tuli noin viikkoa ennen deadlinea.


    • Epätoivo01

      Sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja Karelia.. en usko pääseväni. Odotan tuloksia silti

    • Xen

      Bioanalyytikko Turun AMK.

    • Xen

      1. Biolääketiede UTU

    • Malttamaton

      Tampereen ja Jyväskylän yhteiskuntatieteellinen. Katsoin instagramista että tuttu oli saanut tietää jo saaneensa paikan Oulun yliopistosta maantiedettä opiskelemaan. 😄

    • Zankku

      Sairaanhoitajaksi Metropoliaan haen ensimmäistä kertaa. Kyllä jännittää tulosten odottelu. Olen kokonaan vaihtamassa alaa mikäli opiskelupaikan saan.

      • ykslähärivaan

        onko kuulunut mitään?


    • Malttamaton2

      Itse odottelen Vierumäelle ja Rovaniemelle tuloksia. Vuosi sitten jäi muutaman pisteen päähän, jospa nyt tärppäisi :D

    • pääseekö

      Vaasan yliopiston kauppatieteiden tuloksia odottelen..!

    • Malttamattomana

      Onko kukaan saanut tuloksia ennen tuota 28.päivän dedlinea?

      • Pääseetaiei

        Olen kuullut, että kohteissa, joissa pitää saada minimipisteet kaikista osioista päästäkseen sisään, on tullut tuloksia aikaisemmin. Siis tieto, ettei pääse. Esim Helsingin valtiotieteellinen on tällainen paikka. Tuttuni sai tiedon ennen juhannusta viime vuonna muistaakseni.


    • Tomoya

      APUA! Nyt tippu Tamk:in medianomitulokset itselle ja koulu kutsuu!!!!

      • kade

        Onnea!


      • Tomoya
        kade kirjoitti:

        Onnea!

        Kiitos!!


    • hngg

      Onko kenellekään muulle tullut tuloksia jo?

    • liiba

      Hei mikä se sivusto oli, jossa voi seurata ainakin eri ammattikorkeakoulujen tulosten valmistumista...olikohan se opetushallituksen sivuilla vai missä? Ainakin syksyllä porukka seurasi sitä tiiviisti viimeisinä päivinä ennen tulosten julkistamista.

      • Saikkari91

        Tää kiinnostais muakin, tietääkö joku?


      • Venailua

        Vipunen, ehkä? Sieltä ainakin löytyy tilastoista paikan vastaanottaneet.


      • liiba

        https://wiki.eduuni.fi/display/csckshj/Kelpoisuus-, esivalinta- ja koekutsulaskennat (syksy 2017) - suositusta noudattavat hakukohteet AMK

        Tämä on se sivusto, mutta en nyt tähän hätään löytänyt tältä keväältä vielä mitään. Nuo tiedot siis syksyltä 2017.


      • liiba
        liiba kirjoitti:

        https://wiki.eduuni.fi/display/csckshj/Kelpoisuus-, esivalinta- ja koekutsulaskennat (syksy 2017) - suositusta noudattavat hakukohteet AMK

        Tämä on se sivusto, mutta en nyt tähän hätään löytänyt tältä keväältä vielä mitään. Nuo tiedot siis syksyltä 2017.

        Täältä siis näkee esim. milloin valintakoepisteet on laskettu ja siirretty sijoitteluun ja millä koululla tulokset on valmiina. Jos siis joku löytää kevättä 2018 jostain :)


      • 221
        liiba kirjoitti:

        https://wiki.eduuni.fi/display/csckshj/Kelpoisuus-, esivalinta- ja koekutsulaskennat (syksy 2017) - suositusta noudattavat hakukohteet AMK

        Tämä on se sivusto, mutta en nyt tähän hätään löytänyt tältä keväältä vielä mitään. Nuo tiedot siis syksyltä 2017.

        Sivua ei löydy


      • sjglrj

        Löytyy se kun kopioit linkin etkä vain klikkaa sinistä.


    • Saikkari91

      Jamkiin hain sairaanhoitajaksi, tuloksia jännitän kauheesti sillä pääsykokeista jäi todella epävarma olo. Toivottavasti tulisi jo ensi viikolla tieto

    • Dldldkfl

      Joku meinas, että opintopolkua on turha käydä ihmettelemässä, koska sieltä tulee sähköpostiin ilmoitus.

      • stiinaliinu

        En tiedä onko näissä eri käytäntöjä eri oppilaitoksilla, ja riippuunee siitä onko ykköshakukohde vai jokin muu. Itse hain vuoden alussa englanninkieliseen koulutukseen josta on tullut jo päätökset. Tämä haku oli yhteishaussani sijalla kolme ja odottelen nyt ykköshakuni tuloksia. Olen tullut hyväksytyksi tähän kolmanteen hakukohteeseen, näkyy hyväksyttynä opintopolussa mutta sähköpostia en ole saanut, johtunee siitä että odottaa muita tuloksia.


    • Saikkari91

      Tietääkö joku milloin esim kesällä 2017 ilmoitettiin tuloksista Jamkiin päässeille? Menikö vikaan päivään asti?

      • Trrr

        Jamkin sosiaalialan tulokset taisivat 2017 tulla pari päivää ennen ja tulokset (varasijat) elivät paljon vielä muiden Soteli-tulosten valmistuttua.


    • JönnitysJännitys

      Ykkösvarasija Tornioon kuvataiteilijaks... Jänskää

    • dgfjd
    • Lexi
      • huohh

        "valitsemaasi tiedostoa ei löydy"


      • Lexi

      • Lexi

      • Lexi
        Lexi kirjoitti:

        ..ja ei...perk...
        No sitten suoraan sivun kautta...täältä sivun oikeasta laidasta "Analyysiraportit" -otsikon alta valitsee "Korkeakoulujen hakeneet ja paikan vastaanottaneet".
        https://vipunen.fi/fi-fi/yhteiset/Sivut/Hakeneet-ja-hyväksytyt.aspx

        ...tuo linkki pitää näköjään copy pastena laittaa koska jättää linkistä pois tuon loppuosan.


      • huumoria

        Nyt pistit kyllä minun datanomi pääni aivan pyörälle Lexi XD


      • Lexi
        huumoria kirjoitti:

        Nyt pistit kyllä minun datanomi pääni aivan pyörälle Lexi XD

        :D.... Eli tämä linkki maalataan, ja copy pastella osoitekenttään:
        https://vipunen.fi/fi-fi/yhteiset/Sivut/Hakeneet-ja-hyväksytyt.aspx

        Kun katsot linkkiä tarkemmin niin näet että loppuosa linkistä on eri kokoisella ja värisellä tekstillä, tämä suomi24 sivusto tekee linkin väärin, loppuosa jää pois ja jos linkkiä klikkaa niin ohjautuu väärään osoitteeseen.

        Ja sitten sivun oikeasta laidasta "Analyysiraportit" -otsikon alta valitsee "Korkeakoulujen hakeneet ja paikan vastaanottaneet".


    • Lexi
      • jännittynyt

    • Vive

      OAMK tuloksia odotellaan... Ei taida tulla, kuin vasta ihan viimeisinä päivinä :/

    • Semppa

      Täällä kans malttamaton odottaja! Hain Tamkiin ja Hamkiin sairaanhoitajaksi.. hyvin on avainlukulista kulunut😁 tää odotus on ihan raastavaa! Toivottavasti tulis jotain tietoo pian! Tsemppiä kaikille kouluun hakeneille:)

    • Maijalandia

      Odotan tuloksia Oulun yliopiston luokanopettajien pääsykokeista :) Tulispa tulokset pian, niin pääsis tästä jännityksestä (1. hakuvaiheen tulokset tuli meinaan luvattua myöhemmin tietoon..)! :W

      • Venailua

        Mie oottelen Oulusta enkun tuloksia, koe oli jo 9.5 niin elättelen toiveita että vois vähän etuajassa tulla!


    • parsnip

      Tuloksia odotellaan UEFstä ja Helsingin yliopistolta... Lapin yliopisto oli jo antanut kasvatustieteellisen LO ja kasvatusalan koulutuksen tulokset, joten jos ylemmät kohteet ei tärppää, niin Rovaniemi kutsuu opintopolun mukaan (hyväskytty, odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia) :)

      • windows

        Onnittelut opiskelupaikasta! Kaveri opiskelee Rollossa ja on tykännyt :)


      • Vastaaja

        Onnea!! Tuliko opintopolusta sähköpostia vai kävitkö itse katsomassa?


      • Yhdyssana

        Ainakin talven yhteishaussa (jossa oli vain muutamia paikkoja haussa) tieto näkyi Opintopolussa jo muutama päivä aikaisemmin ennen kuin asiasta tuli sähköpostia.


      • parsnip

        Näin yhden kaverin laittaneen, että opintopolussa on Rollon tulokset tulleet luokanopettajille. Itsellä oli sinne laitettu hakuun kasvatusala, joten menin huvikseni katsomaan ja siellä näkyikin sitten toi hyväksytty :D olen kyllä iloinen tästäkin ja innolla otan paikan vastaan, vaikka se ei ole ykkösvaihtoehto.


      • parsnip

        Niin ja kiitos kaikille onnitteluista! Toivottavasti tulee ajoissa myös kaikille muille tieto.


    • liitu

      Jos joku miettii, viime vuonna tieto opiskelupaikasta Kamkilta tuli 29.6. Koittakaa kestää! :)

    • Yhdyssana

      Haaga-Heliasta (tradenomi YAMK) on ainakin jotain tuloksia tippunut Opintopolkuun.

    • Stressaantunut

      Isä pisti viestiä eilen: "Tänään tulee/tuli hakujen tulokset, pääsitkö sisään ?". Kun itse olin ymmärtänyt että voi mennä kuun loppuun asti. Seuraavana yönä heräilin 30 minuutin välein tarkistamaan puhelimesta josko olisi tullut ilmoitus... eipä ollut.

      Ei ole oikein kiusata näin neuroottista ihmistä :d

      • Yhdyssana

        Oliko isäsi sekoittanut lukioiden ja ammattikoulujen tuloksiin, jotka tuli eilen? Ja tieto voi tosiaan löytyä Opintopolusta ennen kuin saat siitä viestiä. Varsinkin, jos on niitä alemman hakutoiveen tuloksia.


    • Odottelija

      Savonian tradenomienpäivätoteutuksen tuloksia odottelen.
      Pääsykokeen valvoja sanoi että 15.6. pitäisi jo näkyä mutta ei ainakaan vielä näkynyt

    • HaluanKouluun

      Miksi niissä päätösten tekemisissä kestää näin kauan?? Iso osa kokeista kai kuitenkin luetaan elektronisesti, joten luulisi tulostenkin olevan jo valmiina...

      • Kärsivällisyyttä

        Ne tosiaan heitetään koneeseen, mistä vastaus tulee saman tien, mutta uskon että ne pitää kuitenkin käsin kaikki käydä läpi ja tarkistaa. Vaikea uskoa, että kone ihan satavarmasti osaa tulkita kaikkia merkkejä.


    • Jhgjkl

      Onko kukaan vielä saanut tuloksia Opintopolkuun näkyviin? Jos on niin mihin hakukohteeseen?Ehkä ensi viikolla tulokset ainakin opintopolussa näkyvissä.Onko se niin,että jos tuloksia tulee,mutta itsellä lukee kesken niin käytännössä se sitten tarkoittaa varasijaa😑

      • Kesken

        Kyllä jengi on saanut ihan tiedon monesko varasija tipahti. Niin kauan kuin lukee "valinta kesken", se on kesken.


    • AikalaillaPimennossa

      Ite odottelen edelleen Tampereen Yliopistoon englannin kielen linjalle tuloksia, mutta fiilis ei oo kauheen hyvä....
      Tietääkö kukaan onko Tampereen Yliopistosta tullut vielä tuloksia kenellekään?

      • Venailua

        Ei mulle ainakaan


    • Marjuttu

      Ihan hirveetä tämmönen odottelu. Oamk tuloksia täälläkin ootellaan..

    • Turhautunut

      Ehkä tänään tai edes tällä viikolla.

    • TahtoisJoTietää

      Joko joko joko? Täällä kuumeisesti itsekin odottelen tietoja. Haku monimuotona sh Xamkiin Savonlinnaan. En ole ensikertalainen hakija, joten saas nähdä. Pääsykokeet olivat kyllä aika haasteelliset.

    • Jännittäää

      Kellään kokemusta noista Pääoma Oy:n psykologitiimin vetämistä pääsykokeista? Kun kaikista osioista pitää saada hyväksytty, tarkoittaakohan tämä jakoa psykologin haastatteluun, kirjalliseen kokeeseen sekä soveltuvuustestiin? Vai esim. kun kirjallinen koe oli jaettu äidinkieleen, matematiikkaan, päättelytestiin, että näistä kaikista kolmesta osiosta on saatava se hyväksytty, vai ovatko yhdessä yksi kokonaisuus.. Meni meinaan hieman penkin alle tuo päättelytesti, matikassa taas kaikki oikein ja äidinkieli meni varmasti ihan ok..

      • Entiedä

        Tarkoitatko päämäärää? Mä oon miettinyt ihan samaa, mutta en osaa kyllä vastataniin sun kysymykseen. Mä veikkaan, että myös kirjallisista pitää saada joka osiosta hyväksytty. Mulla ei ollut matikan osiota ollenkaan, mutta sen sijaan oli englantia. Paljonkohan pisteitä pitää saada kustakin osiosta, että menee läpi?


      • Jännittääää
        Entiedä kirjoitti:

        Tarkoitatko päämäärää? Mä oon miettinyt ihan samaa, mutta en osaa kyllä vastataniin sun kysymykseen. Mä veikkaan, että myös kirjallisista pitää saada joka osiosta hyväksytty. Mulla ei ollut matikan osiota ollenkaan, mutta sen sijaan oli englantia. Paljonkohan pisteitä pitää saada kustakin osiosta, että menee läpi?

        Sitäpä juuri tarkoitin, muistin väärin. Jännän äärellä ollaan.


      • Malttamaton

        Itse olin nyt ensimmäistä kertaa Päämäärän järjestämässä pääsykokeessa ja olo oli kyllä kokeen jälkeen todella pettynyt. Koin, ettei koe mitannut millään tavalla omia valmiuksiani alalle :/.


      • mamikolmelle

        Kaikista noista osioista pitää saada hyväksytty, ainakin siinä koulutuksesta johon hain, eli äikkä, matikka ja päättely. Hain Diakin sairaanhoitaja/diakoniksi. Mulla loppui aika kesken ja olen jännittänyt sitä päättelyosiota, että kerkesinköhän siitä tehdä tehtäviä ainakaan niin paljon että olisin saanut hyväksytyn tuloksen. Muistatko, että mitä kysymyksiä päättelyosuudessa oli? Mihin hait?


    • eijaksaoottaa

      Onko muita jännäämässä Oulun Yliopiston yleisen kasvatustieteen tuloksia?

      Mikä fiilis jäi pääsykokeesta? Koitin miettiä, mitä kasvatustieteen esseetehtävässä todella haettiin ja otin omassa tekstissäni pieniä riskejä esimerkiksi kyseenalaistamalla asioita. Toivottavasti ei kostaudu.

      • Odotuspalkittu

        Tänään tuli tulokset, miten sulla meni? pääsitkö sisään


    • Yhdyssana

      HUMAKin yhteisöpedagogi YAMK-tulokset napsahti sähköpostiin justiin.

    • DiakYamk

      Diakin Yamk tulokset tulleet, sisään menin!

      • mamikolmelle

        Onnea! Saitko sähköpostiviestin? Vai mistä näit? Tuliko tulokset aiempaa kun niiden viimeistään piti tulla?


    • Laama

      Helsingin yliopistoon kielitieteitä hain lukemaan. Ei ole tuloksia vielä tullut.

    • malttamaton

      Täällä kanssa malttamattomana odotetaan tuloksia ensihoitajakoulutukseen.. Hain mm. Metropoliaan ja Xamkiin. En ole enää ensikertalainen, joten jännittää oikein ekstrapaljon vaikka ainakin Metropolian pääsykokeet meni mielestäni ihan ok :D

    • opehakija

      Minä se täällä odottelen luokanopettajan tuloksia Itä-Suomen yliopistoon Joensuuhun. Soveltuvuuskokeet oli vähä vajaa pari viikkoo sitten. Kovasti sanoivat vanhat opiskelijat siellä, että heille tuli tieto ennen juhannusta viime vuosina. No tänään menin opintopolkuun nyt viikonlopun jälkeen ihan äsken, mutta eipä sielä mitään muuta ollut kuin kesken. Toivon niin että tulis ennen juhannusta, ettei tarvis juhlii enää epätietosuudesa. Tuntuu vaan että tuohon 28.6 on vielä ikuisuus :/

    • Juttajjj

      Xamk sh päivätoteutus Mikkelin kampus tuloksia täällä odotellaan. Vielä lukee opintopolussa että kesken :/

    • LauraKiviranta

      Oikiksestakaan ei ole vielä kuulunut mitään.

    • jamkjamk

      Ootteleeko täällä kukaan JAMK sote-alojen tuloksia? Ite hain päivätoteutuksena sairaanhoitajaks, toimintaterapeutiks ja sosionomiks.

      • Saikkari91

        Täällä mä odotan myös Jamkin tuloksia sairaanhoitaja monimuoto ja päiväopinnoista :)


      • Pööö

        Mä odotan kans sh monimuodosta


      • Fyssariksi

        Laitoin jo alemmas, Jamkin fyssarituloksia (päivä) odottelen. Onko kukaan hakenut viime vuonna, millaisilla pisteillä tuli hyväksytyksi? Onko varassijalta realistista päästä jatkoon?


    • epätietoinen123

      Hei, tuloksia odotellaan täälläkin. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa siitä, että vaikuttaako opiskelijavalintaan se monentena haettu koulutus on ollut hakuvaihtoehdoissa? Jos esimerkiksi koulutus X on ollut hakuvalinnoissa nro 3, mutta pääsykoe on mennyt hyvin ja pisteet ovat paremmat kuin hakijalla jolla sama koulutus on ollut hakuvalinnoissa ykkösenä, niin onko mahdollisuutta päästä sisään huolimatta siitä että koulutus ei ole ollut ykkös vaihtoehtona? Oletteko löytäneet vielä 2018 tietoja/tilastoja hakijoista/kokeeseen osallistuneista?

    • mamikolmelle

      Olin Diakin pääsykokeissa (sairaanhoitaja/diakoni). Pääsykokeissa oli kohta jossa kysyttiin, että onko tämä ensimmäinen hakutoive. Uskon, että jos se olisi ensimmäinen hakutoive, niin pääsykokeista olisi näin saanut yhden ylimääräisen pisteen (meillä oli alalle suuntautuneisuus-osio pääsykokeissa). Mutta ei sillä mielestäni muuta merkitystä ole. Maksimipiste pääsykokeissa meillä oli 70 ja tästä olisi saanut ehkä yhden pisteen, eli ei sillä kauhean suurta merkitystä ole.

    • Aaapuva

      Vipusen mukaan Metropolian hoitotyön tulokset olisivat valmistuneet. Onko joku sinne hoitsuksi hakenut saanut tulokset opintopolkuun? Tuliko sähköpostia? Mulla Metropolia 2. vaihtoehtona (ykkösenä diak), ja opintopolussa lukee "valinta kesken".

      • Entajua

        Mistä näit, että tulokset on valmiit?


      • fgh

        Miksi niin ajattelet? Eikös se oikea tapa katsoa on syksy 2018? koska opinnot alkavat silloin. Sekoitatko kevät 2018?


      • Aaapuva

        Vipunen.fi - > ammattikorkeakoulutus - > sivuvalikko - > haku ja valinta - > ammattikorkeakoulu


      • kukra

        Joo siis pitää valita se "syksy" sieltä koulun aloitusajankohdasta. Muuten näyttää viime syksyn yhteishaun tulokset.

        Vai mistä Aaapuva puhuu? Voisit linkata tuon :D


    • arrollss

      Vaasan yliopiston kauppatieteiden maisterihaun tuloksia odottelen. Olen ymmärtänyt, että Vaasa panttaa tuloksiaan viimeiseen asti yleensä? En ole käynyt kertaakaan opintopolussa, ajattelin, että kaipa sieltä viestiä tulee sitten, jos on päässyt sisään.

      • KTMhakija

        Täälläkin odotellaan jännityksellä Vaasan kauppiksen maisterihaun tuloksia. Haitko mihin maisteriohjelmaan, jos saa kysyä? :) Jotenkin sellainen kutina kyllä on, että tulosten tuleminen menee aika viime hetkille.


      • arrollss
        KTMhakija kirjoitti:

        Täälläkin odotellaan jännityksellä Vaasan kauppiksen maisterihaun tuloksia. Haitko mihin maisteriohjelmaan, jos saa kysyä? :) Jotenkin sellainen kutina kyllä on, että tulosten tuleminen menee aika viime hetkille.

        Hain talousoikeuteen. Mihin sinä? Tällä hetkellä työelämässä on niin kova vauhti päällä, että vähän kauhistutta ajatus siitä, että pääsisin sisään, oli vähän eri tilanne keväällä, kun laitoin paperit :) Eli varasijoille jääminen ei olisi niin kova isku, yrittäisin ensi vuonna sitten uudelleen. Mutta jos onni on myötä, niin saan kyllä kuviot järjestymään siten, että opinnot onnistuu työn ohellakin.


      • KTMhakija

        Hain puolestaan taloustieteeseen. Hienoa, että työelämän puolella menee sulla noin hyvin - tilanteet muuttuu, ja aina ei voi hakiessa ennustaa, mitä sen ja tuloksien välillä tapahtuu. Mutta toivotaan kuitenkin, että pääset :) Täällä jännitetään lähinnä sitä, mitä ne sanoo mun pohjatutkinnosta (kandi, mutta eri alalta), vaikka pisteitä ainakin pitäisi tulla kriteerien mukaan aika mukavasti vaadittavista opinnoista.


      • arrollss
        KTMhakija kirjoitti:

        Hain puolestaan taloustieteeseen. Hienoa, että työelämän puolella menee sulla noin hyvin - tilanteet muuttuu, ja aina ei voi hakiessa ennustaa, mitä sen ja tuloksien välillä tapahtuu. Mutta toivotaan kuitenkin, että pääset :) Täällä jännitetään lähinnä sitä, mitä ne sanoo mun pohjatutkinnosta (kandi, mutta eri alalta), vaikka pisteitä ainakin pitäisi tulla kriteerien mukaan aika mukavasti vaadittavista opinnoista.

        Tilanteet muuttuu tosiaan, mutta oli työtilanne mikä hyvänsä, niin mielelläni sen AMK-tutkinnon päivittäisin KTM-tutkintoon, jos sen voisi parissa vuodessa tehdä. Katsotaan miten käy. Paljonhan se taas vaatisi opiskella työn ja perheen ohella, kuten viimeksikin.
        Pidän peukkuja, että pääsisit :) Minulla pitäisi myös olla ihan mukavasti hakupisteitä, mutta kaikki jää lopulta kiinni siitä, että mitä opintoja hyväksytään haussa mukaan. Uskon kyllä, että vasta juhannuksen jälkeen saadaan tuloksia.


      • KTMhakija

        Tottakai, ja varmasti ne asiat saa kyllä järjestettyä niin, että opiskelu onnistuu. Tuskin siis kannattaa jättää paikkaa ottamatta, jos sellainen napsahtaa :) Jep, pidetään molemmille peukkuja! Ja tosiaan veikkaan myös, että ennen ens viikkoa ei kuulu mitään.


    • onnestasoikee

      Pääsin nyt toisella yrittämällä opiskelemaan psykologiaa yliopistoon! Ihan uskomaton fiilis vieläkin, vaikka jo eilen tuli :3

      • mamikolmelle

        Onnea. Olet kyllä tosi taitava kun pääsit! Psykologiaa lukemaan on kuulemma tosi vaikea päästä.


      • onnestasoikee
        mamikolmelle kirjoitti:

        Onnea. Olet kyllä tosi taitava kun pääsit! Psykologiaa lukemaan on kuulemma tosi vaikea päästä.

        Kiitos! Onhan sitä, kun hakijoita on se 1100 ja aloituspaikkoja vaan 40, mutta jotenkin mä tein sen! Ihan huikeeta :D


    • Jaksaaaaa

      Onko Turun yliopistosta tullut kenellekään tuloksia?

      • Xen

        Ei vielä..Mihin hait?


      • ttttp

        Rauman OKL:n vastaus tuli eilen, se siis myös Turun yliopistoa.


      • Xen

        "opiskelijavalinta kesken" sekä yo, että Turun AMKin kohdalla. Muistaakseni viimekin vuonna tuloksia tuli joko edellis tai ihan viim.päivänä. :/


    • Oamk

      Täällä odotellaan OAMK:n tuloksia.. 🙄 Odottavan aika on hyvin pitkä.

      • Samaan odotellaan.. Kauankohan viime vuonna meni, että tuli tulokset? Ei varmaan ennen juhannusta tarvi odotella...


      • 11111
        vivesteri1 kirjoitti:

        Samaan odotellaan.. Kauankohan viime vuonna meni, että tuli tulokset? Ei varmaan ennen juhannusta tarvi odotella...

        Viime vuonna tuli muistaakseni päivä tai kaksi ennen määräaikaa.


    • OdottavanaikaonPITKÄ

      Lapin yliopistosta onko kukaan saanut vielä tuloksia? :)

      • parsnip

        LO ja kasvatusalan koulutus tulleet :)


    • Hämmentynyt

      Sattuuko kukaan täällä tietämään mitä tarkoittaa jos opintopolussa koulutuksen kohdalla lukee "Pakollisen syötettävän kentän arvo on merkitsemättä (tunniste HH_marata_kirjallinen_monivalintaosio)"? Kyseessä Haaga Helien restonomi koulutus.

      • Xljihf

        Soita Haaga-Helian opintotoimistoon asiasta.


    • hdtjgrsj

      Vielä kerran vääntäkää rautalangasta mistä näette mihin on jo valintoja tehty? Vipusessa en näe syksyn kohdalla mitään ja eduuni pakottaa kirjautumaan tai väittää ettei ole lupaa sivuille jonne yitän mennä...

      • Entiedä

        Mäkään en ymmärrä!


      • Aaapuva

        Katsoin varmaan vahingossa syksyn tietoja - anteeksi!


    • nin

      opintopolku.fi näkyy tulokset (jos niitä on tullut), kun kirjautuu sinne Oma Opintopolku -osioon

      • ghsfahdjjhsfd

        Juu sen tiedän, mutta täällä jaeltu muita linkkejä, missä oletin että näkyy jos joihinkin kouluihin on paikkoja jo jaettu (ei siis omia) Tietäis sitten onko omiin hakukokuluihin jo jaettu paikkoja...


      • Khggjjg

        Vipusessa tääl jaetussa linkissä on ylhäällä sarake: paikan vastaanottaneet. Niiden kohteiden tulokset on tullut ainakin osittain esim. todistuksella valitut, koska jotku on pystyneet paikan ottaa vastaan. Siinä sarakkeessa on silloin joku luku.


      • shdfjHASDF

        Mut jos laitat "koulutuksen aloitusajankohdaksi" syksy, niin en näe yhtään lukua. Eli katsooko kaikki vanhoja, eli "aloitusajankohta kevät" lukuja?


      • Voiny

        Vipunen on täys feikki... mutta jatkakaa vaan


      • Jhhhjjk
        shdfjHASDF kirjoitti:

        Mut jos laitat "koulutuksen aloitusajankohdaksi" syksy, niin en näe yhtään lukua. Eli katsooko kaikki vanhoja, eli "aloitusajankohta kevät" lukuja?

        Päävalikosta valitset joko yliopistokoulutus tai ammattikorkeakoulutus. Sen jälkeen sivuvalikosta: haku ja valinta. Sit otsikon: Hakeneet ja paikan vastaanottaneet alapuolelta: hakukohde.


      • ahjsgdjashfd

        Niiiin..... edelleen jos siitä rajaat koulutuksen alkamisajankohta "SYKSY", niin en näe yhtään "paikan vastaanottaneet"-lukua... Eikö nuo luvut ole Keväällä alkaneita opintoja, eli Syksyn 2017 haun paikkoja?


    • Fyssariksi

      Jamkin fysioterapia tuloksia odottelen. Onko tietoa millaisilla pisteillä tuli viime vuonna hyväksytyksi? Löydän vain 2011-2014 pisterajat.

      • Saikkari91

        Muakin kiinnostais pisterajat varsinkin keväältä jamkin sairaanhoitajien osalta


    • Pääseetaiei

      Vipunen.fi:ssä näyttää siltä, että jotain tietoja on jo kaikista muista oppilaitoksista, paitsi Hgin yliopistosta ja maanpuolustuskorkeakoulusta.

    • Kkkfhl

      Teinä en lukisi vipusta tai f12 koodinpätkiä. Molemmat on luokkaa iltapaskan päivän horoskooppi...
      miettikää nyt, miksi yliopistot panttais tietoja ja eka laittaisi vipuseen tiedon että nyt me odotellaan koska viitsittäisiin julkaista? Ei niillä resurssit riitä ja monissa paikoissa on väärin hakijoiden määrät, eli yliopisto ilmoittaa sivuillaan yhtä ja vipusessa aivan muuta.

      Valoja tauluun, sitä tuutte tarviimaan koulussa ja paljon, jos sinne asti edes selviätte...

    • Varasijalla

      Hei näkeekö jostakin onko aikaisempina vuosina päässyt varasijoilta?? Onko tällaista mihinkään merkattu ?

      • noup

        ei nää


    • Tuloksiaodotellessa

      Hei mitä tuo meinaa, jos hakijatilastoissa on esimerkiksi että aloituspaikkoja on esimerkiksi 100 ja hyväksyttyjä 110, eivätkai ne 10 "ylimääräistä" sinne ota, vai tarkoittaako sitä, että 10 on päässyt varasijalta?? Vähän tuohon aikaisempaan kysymykseen viitaten

      • tintantintan

        Vai tulisiko ne ylimääräiset 10 siitä, et on ollu tasapistetilanne ja ne on päättäny ottaa kaikki? Ku tasapistetilanteessa eka katotaan halujärjestystä, ja jos se on kaikilla sama ni koulu saa päättää ottaako kaikki, ei ota ketään vai arpooko... näin mä kuvittelisin, mut vois olla myös tuo varasijajuttu 🤔


      • NäinSEAMK

        Kaikkialla ei ole varasijoja, vaan ottavat ylimääräisiä, kun on aina joku joka ei paikkaa ota,niin ei jää ryhmät vajaaksi


      • Tuloksiaodotellessa

        Okei, kun mietin tuossa, että esimerkiksi olisikohan se ollut viime vuonna Oulun liiketalouteen olisi ollut aloituspaikkoja 200 ja valittuja 250, joten uskoisin että nämä ovat varasijalla olleita, koska Oulu ei välttämättä ole kaikkien se ykköskohde jne. Ja tuskin milään koululla on resursseja ottaa 50 ylimääräistä. Ja kun taas katsoo esim lääkiksen tilastoja, yleensä aloituspaikkoja on määrä x ja valittuja sama määrä, koska hyvin harvoin kukaan luopuu paikastaan lääkiksessä.


    • dgfjd
    • enosaa

      @Opetushallitus
      15. kesäk.
      Vastauksena käyttäjille @Opetushallitus, @mikkorouru ja @timoperala
      Tällainen vastaus tuli tuohon lähdekoodihommaan: Kyseessä ei ole Opintopolun lähdekoodi, vaan Oma Opintopolku -palvelun saama rajapintavastaus. Siitä voi nähdä myös kokonaispisteensä, jotka näytetään myös tuloskirjeellä. Kirje tulee löytymään myös Oma Opintopolusta 28.6.


      Kertokaa miten omat pisteet saa jo nyt katsottua?

    • Kanaemo

      Unessani olin varasijalla 2 ja toiseen paikkaan (mihin en oikeasti ole edes hakenut), varasijalla 9...Samkiin hain tradenomiopintoihin

    • Kouluun2018Jee

      Hamk:in tuloksia tippui tänne! Koulupaikka tuli :)

      • Minäodotan

        Mitä pääsit opiskelee?


      • Kaaasss

        Pojalle tuli tänään tieto Turun kasvatustieteistä. sisällä.


      • asdfgjkll

        Ala?


      • Kaaasss

        Kasvatustiede


      • asdfgjkll
        Kaaasss kirjoitti:

        Kasvatustiede

        Kysyin hamkilaiselta


    • Jännittäjä_hamk

      Onko liiketalouden tuloksia tullut mistään?

      • jännittäjä_samk

        toivottasti tulisi tänään, ettei taritse jussin yli odottaa.


    • 95abi

      Milloin Lapin yliopiston opettajankoulutukseen hakeneet saavat tietää tulokset?

      • Glfol

        Ajallaaan


      • kfsddsf

        Lapin yliopiston luokanopettajakoulutuksen tulokset tuli jo viime viikolla.


    • Jännittää95

      HAMK:iin hain liiketalouden koulutukseen monimuotoon ekana vaihtoehtona. Tulisipa jo tulokset

    • Kanaemo

      Samkissa alkaa syksyllä yamk :)

      • monkaSHAKE

        Onnea :) Mulla alkaa kyseisessä mestassa liiketalous, monimuoto :D


    • ömmöp

      SAMK julkaissut tulokset!

      • pöö123

        Mikä ala?


      • Mmmmmmmil

        Eipä näy minulla. Liiketalous ja päivätoteutus kyseessä.


      • monkassss

        Mulla oli Samkin liiketalouden päiväopinoissa tila että "Tämä jono on käytössä vain ylioppilastutkinnon suorittaneilla"


    • Xamkilainen

      Onko kukaan xamkista saanu tuloksia? Taitaa mennä juhannuksen yli kun ei mitään kuulu..

      • blääh

        Ei kuulunut tänäänkään.. :(


    • Niuaaa1

      TAMk (th ja kätilö) oli omaan opintopolkuun päivittynyt "et saanut opiskelupaikkaa, pisteesi eivät riittäneet valintakutsuun"

      Tietoa odottelen SEAMK ja JAMK

    • Blääh

      TAMK (ensihoitaja) tulokset oli näkyvillä opintopolussa, jännityksellä juhannuksen yli odotellaan Metropoliaa ja Xamkia..

    • Tietojenkäsittelyäpls

      Jyväskylän sekä Oulun tkt:n tulokset oli näkyvillä tänään!

    • Nessi

      Ei oo Savoniastakaan tullut (tradenomi, wellness-liiketoiminta monimuotototeutus) kyllä ärsyttävää.

    • ymp123

      Biologia ja ympäristötieteet tulleet (helsingin yliopisto).. eipä tärpännyt! Mitenköhän mahtaa varasijat liikkua?

      • varmaatietoasiis

        Biologian varasijat alkaa varmaan liikkua, kunhan lääkis ja farmasia julkaisee tuloksiaan.


    • Juupss

      Sosiaalitiede Hki tullut. En päässyt, tosin ei ollut ykkösvaihtoehto. Vielä jännätään loppuja.

    • ykslähärivaan

      Onko joku jo saanut tuloksia/kutsun Metropolia ja Diak Sairaanhoito ????

    • Malttamaton22

      Ei ole tullut tuloksia metropolia tai diak:sta

    • Esme

      Helsingin yliopiston maisterihauista on tullut tuloksia.

    • parsnip

      Pääsin ykkösvaihtoehtooni, eli UEF opinto-ohjaaja!! En voi uskoa tätä <3

      • odottaja

        sydämmelliset onnittelut.


      • malttamaton2

        Onko eilen/ tänään tullut tuloksia ?:o vai onko aikaisemmin jo tullut? Mutta paljon onnea!!


      • parsnip

        Torstaina sain tietää :)


    • Jänskättäää

      Onko kukaan saanu Turun AMK kätilö/SH tuloksii:))))

      • Maivaa

        Mun mielestä Turun AMK ei oo vielä ilmottanu mistään alasta tuloksia.
        Ainakin kaikki mun tutut on tuloksia vaikka, itsekin kun hain sosionomiksi :)


      • Jänskättäää

        Okei:)


      • jhgfkjhgf

        Turun amk antoi ainakin mulle ja frendille hyväksyvän tuloksen jo viime viikolla


      • Jänskättäää

        Mikä Ala?


    • ewah

      Onko tänään päivittynyt varasijat ?

      • varasijalla

        Ei ainakaan mulla :/


      • phFgfd

        Varasijajonoja ei päivitetä viikonloppuisin. Itsekin olen varasijalla, joten toivottavasti maanantaina jonot ovat liikkuneet sitten kunnolla.


    • tyhmä

      Eikö ne tulokset päivity automaattisesti? siis jos joku hylkää paikkansa sähköisesti opintopolussa niin 1. varasijalla ollut pääsee järjestelmässä automaattisesti tilalle? Vai pitääkö jonkun ihmisen päivittää noi tiedot opintopolkuun?

      • gsgsdnretnjrtjrjrtjkdrj

        Olen ymmärtänyt, että opintopolun sisältö päivitetään kerran vuorokaudessa. Automaattisesti toki, mutta se tapahtuu ainoastaan tiettyyn kellonaikaan. Ilmeisesti siksi, ettei ihmiset päivittäisi sivustoa koko ajan ja kaataisi sitä, kuten kävi pari vuotta sitten päiväksi. Tosin tuosta ei ole informoitu, joten eiköhän ihmiset sivustoa päivitä jatkuvasti taas arkena.

        (ja tietty varasijat liikkuu ensi viikolla myös siksi, kun jotkut onnekkaat saavat opiskelupaikan jostain, jonka ovat rankanneet korkeammaksi kuin paikan, jonka jo saivat viime viikolla.)


    • eräshakija

      Jamk tradenomi ei vielä tuloksia...

    • pööhhh

      Farmasian tulokset tulleet!

      • Jännärit

        Kuopion farmasiasta ei ainakaa mulle oo vielä tullu


      • Jännärit
        Jännärit kirjoitti:

        Kuopion farmasiasta ei ainakaa mulle oo vielä tullu

        Ei ku olihan ne tullukki nimimerkillä tuleva farmaseutti


    • Strigoi

      Onko kukaan saanut tuloksia Jyväskylän yliopiston monialaisen kieliasiantuntijan kandi maisterikoulutuksesta?

    • mine

      Mulle tuli jo aikoja sitten ilmoitus todistusvalinnalla pääsystä, mutta odotti ylempiä hakutuloksia. Nyt se oli hävinnyt, siinäkin luki "valinta kesken". Voiko tämä vihjata siihen, että olen päässyt ylempään? :D En kestä odottaa enää, tämä katkaisi nyt kamelin zenin. :D

    • Sepodepo

      Kellään tullut Turun valtsikkaan tuloksia?

    • mal

      OAMK sote tuloksia odotellaan edelleen.. en olis kyllä uskonut että näin vaikeaa tekee odottaa. Hirviä ahdistus kun lukee vaan että valintatilanne kesken...

      • Törrö

        LAMK jaXAMK täällä odotuksessa (sote) ja pii-naa-vaa...


    • emh

      Onko JAMKista YAMK tulokset jo tullut jollekin?

    • siirtykääsinne

      Hypätkääs tuonne vol.2 ketjuun niin ei tartte montaa ketjua seurata :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe