Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Talostani tuli kubistinen veistos

KoivikonManta

Sovein taloni ulkovuorauksen uusimisesta paikallisen rakennusliikkeen kanssa viime keväänä. Silloisen "hoitoni" juuri amiksesta valmistuneen pojan piti tulla hanslankariksi ja opettelemaan mestarin opastuksella miten töitä oikeasti tehdään. Kävi kuitenkin niin,että mestari poikkesi työmaalla sillointällöin ja oppi-kloppi-hanslankari korotti itse itsensä mestariksi. Ei kysellyt tarpeeksi neuvoja mestarilta,vaan internetiltä,pohdiskeli uusia utopistisia ratkaisuja työtapoihin,kunnes kävin ilmoittamassa,että jos nyt tekisit kuten mestari käski. Kloppi tuli myöhässä töihin,muutenkin liioitteli työtuntejaan,vietti "luovia taukoja",osoitti muuta asiaan kuuluvaa nuorta ammattitaitoa,yms. Julistin työsulun siinä vaiheessa,kun yhden seinän 3:n ikkunan vesipellit olivat kaikki eri kaltevuuskulmassa. Töitä jatkettiin vasta kun mestari ehti itse tulla valvomaan töitä. Talvikuntoon ehdittiin mökki saada,keväällä piti alkaa korjaukset. Mutta ei.Yhä on vuorilaudat vinksallaan sinnesuntänne,vesipellit vinksinvonksin,smyykit nyrsitty häsyrillä sellaisiksi,jotta osa pitää uusia...se kierosilmä onnistui järsimään osan jopa kaareviksi! Alajuoksuissa on mutkia. Ulkoeteisen nurkkalaudat väärän levyiset. Ullakoiden ilmanvaihtoaukot tekemättä,tuuletus hoituu ikkunoiden kautta. Ja paljon,paljon,muuta on kesken tahi korjausta vailla... Ihmissuhteisiinkin tämä kaikki vaikutti. Nakkasin ystäväni mierontielle,koska hän ei halunnut/osannut nähdä poikansa olevan kroponikkari. Itseäni vihaan ehkä eniten,koska en valvonut töitä tarkemmin,mutta kun se EI kuulunut toimenkuvaani; minä olen vain talon omistaja,työn tilaaja ja maksaja! Tosin osa on vielä maksamatta ja pysyykin toistaiseksi,koska eihän työkään ole vielä valmis. Ja pruukataan taloja maalaillakin. Ensin vain pitäisi olla puuhommat tehty. Pitänee mennä vielä hetkeksi pintaa syvemmälle...selluvillaa kului paljon. Eristys on kunnossa. Ja tuulensuojalevyt ovat siellä missä pitääkin ja asianmukaisesti laitetut. Mutta tämä esteettinen puoli! Kuka uskoo,että vuorauksen alkuvaiheesta mitään on tehty oikein,kun talo näyttää KUBISTISELTA VEISTOKSELTA!!! ...ja niin paljon jäi vielä kertomatta :-(

1

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäilyttävää

      Mikä oli aloituksen pointti ja eikö muka yöllä enempää proosaa olisi ehtinyt kirjoittaa ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2404
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2151
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1983
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1410
    Aihe