Mitäs popula on siitä mieltä?
Itteeni ainakin vi* utti, kun huomasi dronen lentelevän siinä yläpuolella..Teki mieli heittää kivellä..
( Tosin mäkin haluaisin semmosen)
Mut siis hei, joku raja..
Dronella kuvaaminen uimarannalla
68
2010
Vastaukset
- EdesUnissa
.... rusketusraja.
Ei mielestäni ole väliä onko se uimaranta vai muu paikka. Toisten kuvaaminen tuntemattomien taholta on tätä päivää. Sitä näkee kaikkialla. Minusta se on aina kohdetta loukkaavaa.Joo, mä tiedän että vähän jokapaikassa kuvataan, mutta mä en halua olla tietoinen siitä just sillä hetkellä. Saati että niitä videoita lykätään jonnekin juutubeen, tai uutislähetyksiin.
Huoh.- EdesUnissa
Wwuwuw kirjoitti:
Joo, mä tiedän että vähän jokapaikassa kuvataan, mutta mä en halua olla tietoinen siitä just sillä hetkellä. Saati että niitä videoita lykätään jonnekin juutubeen, tai uutislähetyksiin.
Huoh.Eilen baarissa pari kaunista tyttöä lauloi karaokea. Yksi jo vanhempi mies kuvasi heitä ja tunki kamerapuhelimineen niin liki tyttöjä, että toinen hermostui ja löi puhelimen miehen käsistä.
Mies keräsi puhelimensa ja jatkoi kuvaamista pöydästään.
Ongelma noissa tilanteissa on että suurin rikollinen oli se tyttö joka vahingoittamis-tarkoituksessa löi sitä puhelinta.
Moraalisesti koko tilanteen aiheutti kuitenkin se mies kuvaamalla. Laki ei kiellä kuvaamista julkisella paikalla, ainoastaan materiaalin julkaisun. Mutta käytöstavat vaativat mielestäni luvan kysymisen.
Oltiin eilen sen verran selvin päin että estettiin moinen turha kiusaaminen, ja jututettiin miestä asettuen hänen ja tyttöjen väliin niin kauan ettei kuvaaminen onnistunut. Samalla tavalla mua vituttaa nuo pakolaiset jotka änkee baareihin kuvaamaan naisia. Huonot käytöstavat ovat jotakuinkin ainoa asia maailmassa joka saa minut ärsyyntymään. Huonot käytöstavat osoittavat toisten ihmisten halveksuntaa. EdesUnissa kirjoitti:
Eilen baarissa pari kaunista tyttöä lauloi karaokea. Yksi jo vanhempi mies kuvasi heitä ja tunki kamerapuhelimineen niin liki tyttöjä, että toinen hermostui ja löi puhelimen miehen käsistä.
Mies keräsi puhelimensa ja jatkoi kuvaamista pöydästään.
Ongelma noissa tilanteissa on että suurin rikollinen oli se tyttö joka vahingoittamis-tarkoituksessa löi sitä puhelinta.
Moraalisesti koko tilanteen aiheutti kuitenkin se mies kuvaamalla. Laki ei kiellä kuvaamista julkisella paikalla, ainoastaan materiaalin julkaisun. Mutta käytöstavat vaativat mielestäni luvan kysymisen.
Oltiin eilen sen verran selvin päin että estettiin moinen turha kiusaaminen, ja jututettiin miestä asettuen hänen ja tyttöjen väliin niin kauan ettei kuvaaminen onnistunut. Samalla tavalla mua vituttaa nuo pakolaiset jotka änkee baareihin kuvaamaan naisia. Huonot käytöstavat ovat jotakuinkin ainoa asia maailmassa joka saa minut ärsyyntymään. Huonot käytöstavat osoittavat toisten ihmisten halveksuntaa."Laki ei kiellä kuvaamista julkisella paikalla, ainoastaan materiaalin julkaisun"
Mä en usko tätä. Perustuen niihin mun parin tutun uutisten yhteydessä kuvattuihin juttuihin. Tosin, en ole satavarma, että kysyttiinkö heiltä lupaa..epäilen.
Ai niin, mutsikin oli kerran jonkun ohjelman katsomossa kuvattuna, siitä nyt ei ainakaan lupia kyselty.
Ja oletko sä Palstamäki? Vastaa, kiitos.- EdesUnissa
Wwuwuw kirjoitti:
"Laki ei kiellä kuvaamista julkisella paikalla, ainoastaan materiaalin julkaisun"
Mä en usko tätä. Perustuen niihin mun parin tutun uutisten yhteydessä kuvattuihin juttuihin. Tosin, en ole satavarma, että kysyttiinkö heiltä lupaa..epäilen.
Ai niin, mutsikin oli kerran jonkun ohjelman katsomossa kuvattuna, siitä nyt ei ainakaan lupia kyselty.
Ja oletko sä Palstamäki? Vastaa, kiitos.En ole Palstamäki. En harrasta mitään muuta nikkiä kuin tätä EdesUnissa. Alkaako palstaparanoia vaivata sinuakin ? Itseasiassa en ole huomannut että Palstamäki olisi kirjoittanut yhtäaikaa usealla nickillä, joten en tiedä kuka haluaa levittää sellaista uskomusta. Palstamäen kaltaiset kirjoittajat joilla on vahva mielipide eivät tarvitse kahta nickkiä, Olen havainnut useamman nickin käyttöä vain pönttiksellä, dissidentillä ja teknodonnalla. Heille se sopii koska sanottavaa ei ole, vaan ketjun tarkoitus on olla keskustelua. Usealla nickillä voi sitten keskustella.
ITSE ASIASTA:
Jos sinua haastatellaan uutisissa on sinulta kysytty suostumus haastatteluun, joten ei tietysti erillistä lupaa kysytä.
Katsomossa ollessa kuvattuna henkilö ei ole joko tunnistettavissa, tai sitten katsotaan että kuva ei voi aiheuttaa vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa. Eli kuvan jakelu ei ole kaikissa tilanteissa kiellettyä, mutta silloin ottaa aina riskin että siitä nousee juttu. Esimerkiksi nuo tytöt olisivat voineet päätyä YouTubeen, mutta heillä olisi ollut mahdollisuus sanoa että se vaikutti vaikkapa heidän maineeseensa ja silloin lataaja olisi taas syyllinen. EdesUnissa kirjoitti:
En ole Palstamäki. En harrasta mitään muuta nikkiä kuin tätä EdesUnissa. Alkaako palstaparanoia vaivata sinuakin ? Itseasiassa en ole huomannut että Palstamäki olisi kirjoittanut yhtäaikaa usealla nickillä, joten en tiedä kuka haluaa levittää sellaista uskomusta. Palstamäen kaltaiset kirjoittajat joilla on vahva mielipide eivät tarvitse kahta nickkiä, Olen havainnut useamman nickin käyttöä vain pönttiksellä, dissidentillä ja teknodonnalla. Heille se sopii koska sanottavaa ei ole, vaan ketjun tarkoitus on olla keskustelua. Usealla nickillä voi sitten keskustella.
ITSE ASIASTA:
Jos sinua haastatellaan uutisissa on sinulta kysytty suostumus haastatteluun, joten ei tietysti erillistä lupaa kysytä.
Katsomossa ollessa kuvattuna henkilö ei ole joko tunnistettavissa, tai sitten katsotaan että kuva ei voi aiheuttaa vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa. Eli kuvan jakelu ei ole kaikissa tilanteissa kiellettyä, mutta silloin ottaa aina riskin että siitä nousee juttu. Esimerkiksi nuo tytöt olisivat voineet päätyä YouTubeen, mutta heillä olisi ollut mahdollisuus sanoa että se vaikutti vaikkapa heidän maineeseensa ja silloin lataaja olisi taas syyllinen.No niin, no niin. Kunhan kysyin..
Joo no haastattelu on eri asia. Aika veteen vedetty viiva taitaa olla..- EdesUnissa
Wwuwuw kirjoitti:
No niin, no niin. Kunhan kysyin..
Joo no haastattelu on eri asia. Aika veteen vedetty viiva taitaa olla..En suinkaan loukkaantunut kysymyksestä. Arvomaailmamma ovat hyvin lähellä toisiaan, vain näkökulmamme poikkeavat koska meillä on erilaiset taustat. Luulen että olemme molemmat 50v miehiä /- 2 vuotta. Palstamäki asunee jossain Helsinki-Tampere linjan länsipuolella, kun taas minä itäpuolella. Hän muistaa asioita historiasta joita minä en muista, joten voisi olla 1-2 vuotta minua vanhempi. Tosin olen ollut niin paljon poissa että Suomen asiat eivät ole minulla muutoinkaan ajan tasalla, joten tämä vaikutelma voi pettää.
Isoin ero välillämme on se että mielestäni Palstamäki väilllä tietoisesti provosoi ja ärsyttää ihmisiä, kun taas minä olen passiivinen palstailija. Kommentoin mielelläni toisten kirjoituksia, mutta en ole ikinä tehnyt aloitusta. En myöskään usko ärsyttämiseen tai provosointiin keskustelussa. Ne ovat kuin kiduttaminen kuulustelussa. Saat kyllä tunnustuksen, mutta et tiedä itsekään onko se aito.
Minun taustani on toimitusjohtaja jolloin olen tottunut tarkkailemaan ihmisiä yleisesti, ja samalla asettamaan ne omaan arvoonsa osan päästessä toisesta korvasta ulos. Luulen että Palstamäki on ollut myyntipäällikkö. Siinä tehtävässä oppii tarkkailemaan ihmisten rooleja, mutta ihmiskuva muovautuu väistämättä siten kuin Palstamäki sen esittää. Myyjät pyrkivät aina paljastamaan vastapuolen kortit, sillä se on osa ammattitaitoa. Siksi he ovat useasti hyvin tarkkasilmäisiä. - mkiuhn
EdesUnissa kirjoitti:
En ole Palstamäki. En harrasta mitään muuta nikkiä kuin tätä EdesUnissa. Alkaako palstaparanoia vaivata sinuakin ? Itseasiassa en ole huomannut että Palstamäki olisi kirjoittanut yhtäaikaa usealla nickillä, joten en tiedä kuka haluaa levittää sellaista uskomusta. Palstamäen kaltaiset kirjoittajat joilla on vahva mielipide eivät tarvitse kahta nickkiä, Olen havainnut useamman nickin käyttöä vain pönttiksellä, dissidentillä ja teknodonnalla. Heille se sopii koska sanottavaa ei ole, vaan ketjun tarkoitus on olla keskustelua. Usealla nickillä voi sitten keskustella.
ITSE ASIASTA:
Katsomossa ollessa kuvattuna henkilö ei ole joko tunnistettavissa, tai sitten katsotaan että kuva ei voi aiheuttaa vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa. Eli kuvan jakelu ei ole kaikissa tilanteissa kiellettyä, mutta silloin ottaa aina riskin että siitä nousee juttu. Esimerkiksi nuo tytöt olisivat voineet päätyä YouTubeen, mutta heillä olisi ollut mahdollisuus sanoa että se vaikutti vaikkapa heidän maineeseensa ja silloin lataaja olisi taas syyllinen.Kyllä palstamäki välillä puskista huutelee. En ole seurannut käyttääkösilloin jotain tiettyä nimimerkkiä. Jutun sisällöstä olen joskus hänet bongannut: kertonut samasta asiasta (hänelle tapahtunutta) kahdella eri nikillä.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
"Laki ei kiellä kuvaamista julkisella paikalla, ainoastaan materiaalin julkaisun"
Ja oletko sä Palstamäki? Vastaa, kiitos.Paikkaa voi kuvata mutta ihmistä jos kuvataa niin siihen pitää kysyä lupa
Soita poliisi paikalle jos ei lopu. Toisen omaisuuttakaan ei saa kuvata ilman lupaa
Noin niin kuin maalaisjärjellä ajatellen oisit voinut sen pudottaa. Jos omistaja tulee itkemään olisit voinut uhata salakatselusyytteellä:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000163866.html
Tuossa tuli pudottamisesta tosin sakot mutta varmaan siksi kun haulikolla pudotti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005256793.html
Jos saa kivellä tiputettua uskon että menee salakatselun piikkiin, tuli liian liki tirkistelemään ja turha itkeä jos sattuu putoamaan. Jos omiistajalla on onnistuneen ilmapommituksen jälkeen asiaa voihan sitäkin sitten kivellä vähän mojauttaa niin uskoo ettei asiaa kannata viedä eteenpäin.- utrurturtrurrurtu
No ei se että toinen tekee jotain anna mitään etuoikeutta vahingon tekoon, jos vaikka jonkun pervon kalliin kameran polkee paskaksi niin eiköhän siinä molemmat saa rapsut ja itse joutuisi sen vielä korvaamaan.
utrurturtrurrurtu kirjoitti:
No ei se että toinen tekee jotain anna mitään etuoikeutta vahingon tekoon, jos vaikka jonkun pervon kalliin kameran polkee paskaksi niin eiköhän siinä molemmat saa rapsut ja itse joutuisi sen vielä korvaamaan.
Kyllähän sä voit vaikka kameralla ottaa videokuvaa julkiselta paikalta, esim nyt uimarannalta ja lykätä sen nettiin muilta kysymättä?
utrurturtrurrurtu kirjoitti:
On olemassa kirjoihin kirjoitettu laki ja sitten olemassa täyden järjen laki, Jos mun ympärille tulis drone pörräämään ihan kiusallaan niin vaikka tiedän että siitä voi joutua edesvastuuseen se drone tippuu ja jos lennättäjä on näköpiirissä sekin ehkä tippuu ios tulee inisemään. Aika vaikea sen on sitten myöhemmin vastuuseen saada jos tuo tapahtuu yleisellä paikalla, eihän se mun nimeä tiedä ja jos poliisille menee itkemään niitä kiinnostaa kuin kilo paskaa jonkun häirikköhörhön pudonnut kopteri.
- jyeyejsek564j
Harmaaritari kirjoitti:
On olemassa kirjoihin kirjoitettu laki ja sitten olemassa täyden järjen laki, Jos mun ympärille tulis drone pörräämään ihan kiusallaan niin vaikka tiedän että siitä voi joutua edesvastuuseen se drone tippuu ja jos lennättäjä on näköpiirissä sekin ehkä tippuu ios tulee inisemään. Aika vaikea sen on sitten myöhemmin vastuuseen saada jos tuo tapahtuu yleisellä paikalla, eihän se mun nimeä tiedä ja jos poliisille menee itkemään niitä kiinnostaa kuin kilo paskaa jonkun häirikköhörhön pudonnut kopteri.
Ei se vouti teikän "järjen laista" välitä paskaakaan vaan jos tulee maksulappu niin siinähän maksat tai annat mennä ulosottoon. Onhan se toki "miehekästä" joutua maksamaan jollekin pervolle korvauksia, kyllä siinä selkään taputtelijoita saa kuinka kova äijä on tms.. Jollei rahalla ole väliä niin menee sitten vaikka ostamaan sen kopterin pois ja saa itselleen uuden leikkikalun, mutta siinä ei saa sitä kiihotusta kun muut kehuvat kovaksi jätkäksi.
- ÄtmiToteaa
Mut eihän tuossa tapahdu salakuvaamista, kun dronesta lähtee sellainen äämi, että varmasti jokainen kyllä huomaa, jos dronella tulee joku kuvaamaan.
Viime kesänä joku pörräsi dronella taajaman yllä ja selvä pörinä kuului, vaikka drone oli ainaski 100m korkeudella, että pienenä pisteenä erottu.
Julkisella paikalla saa kuvata ja salakuvaamista ei ole silloin, jos kamera on näkyvillä ja mitä sitten vaikka julkisella paikalla salakuvais, kunhan ei kuvaa sellaista, joka loukkaa toista, eikä ainakaan laita kuvia/videoita nettiin, koska kuvattavalta täytyy olla suostumus, että videon voi netissä julkaista.
Omaan käyttöön voi kyllä kuvata julkisella paikalla. jyeyejsek564j kirjoitti:
Ei se vouti teikän "järjen laista" välitä paskaakaan vaan jos tulee maksulappu niin siinähän maksat tai annat mennä ulosottoon. Onhan se toki "miehekästä" joutua maksamaan jollekin pervolle korvauksia, kyllä siinä selkään taputtelijoita saa kuinka kova äijä on tms.. Jollei rahalla ole väliä niin menee sitten vaikka ostamaan sen kopterin pois ja saa itselleen uuden leikkikalun, mutta siinä ei saa sitä kiihotusta kun muut kehuvat kovaksi jätkäksi.
Joopa joo, voin ottaa sen riskin, poliisia tuskin kiinnostaa inisevä dronehyypiö niin paljoa että etsintäkuulutuksen laativat :) Eikä siinä ole mitään tekemistä kovuuden kanssa vaan sen ettei toisia saa häiriköidä tahallisesti.
ÄtmiToteaa kirjoitti:
Mut eihän tuossa tapahdu salakuvaamista, kun dronesta lähtee sellainen äämi, että varmasti jokainen kyllä huomaa, jos dronella tulee joku kuvaamaan.
Viime kesänä joku pörräsi dronella taajaman yllä ja selvä pörinä kuului, vaikka drone oli ainaski 100m korkeudella, että pienenä pisteenä erottu.
Julkisella paikalla saa kuvata ja salakuvaamista ei ole silloin, jos kamera on näkyvillä ja mitä sitten vaikka julkisella paikalla salakuvais, kunhan ei kuvaa sellaista, joka loukkaa toista, eikä ainakaan laita kuvia/videoita nettiin, koska kuvattavalta täytyy olla suostumus, että videon voi netissä julkaista.
Omaan käyttöön voi kyllä kuvata julkisella paikalla.Niinpä nuo surisee kuin kilo kärpäsiä...
- poooooop
Harmaaritari kirjoitti:
Joopa joo, voin ottaa sen riskin, poliisia tuskin kiinnostaa inisevä dronehyypiö niin paljoa että etsintäkuulutuksen laativat :) Eikä siinä ole mitään tekemistä kovuuden kanssa vaan sen ettei toisia saa häiriköidä tahallisesti.
Huomaa että teikän puheet ovat pelkkää kuumaa ilmaa, jokin nettikovis ilmeisesti yrität olla kun ei oikeassa elämässä rahkeet riitä.
poooooop kirjoitti:
Huomaa että teikän puheet ovat pelkkää kuumaa ilmaa, jokin nettikovis ilmeisesti yrität olla kun ei oikeassa elämässä rahkeet riitä.
Miksi otat tämän jonakin kovisteluasiana kun tuolla aiemmin kirjoitin "pörräämään ihan kiusallaan", totta munassa kuka tahansa normaali-ihminen semmoisesta ärsyyntyy, huidothan sinäkin itikoita jos ne käy kimppuun. Jos nyt olet itse joku dronekuski joka luottaa siihen että "lminä saan" niin älä luota liikaa, tuntemistani ihmisistä jokainen varmaan tiputtais häiriköivän dronen ja ne on ihan tavis-ihmisiä kaikki. Voithan sä toki alkaa kokeilemaan, veikkaan että leijunta loppuu jossain vaiheessa.
poooooop kirjoitti:
Katsos tuosta kohdasta 0:20 eteenpäin:
https://www.youtube.com/watch?v=qh7XbkGb31c
Ei näyttänyt kovikselta vaan tavikselta, sitä vaan vitutti se drone :DHarmaaritari kirjoitti:
Katsos tuosta kohdasta 0:20 eteenpäin:
https://www.youtube.com/watch?v=qh7XbkGb31c
Ei näyttänyt kovikselta vaan tavikselta, sitä vaan vitutti se drone :DSe loppu, kun joku nainen luuli voivansa ottaa rauhassa aurinkoa katolla..niin vaan pääty sekin juutubeen.
👊😡
Sillä tuskin saa kauhean yksityiskohtaista kuvamateriaalia, ellei se lennä ihan ahterissa kiinni. Hävytöntähän se on jos yrittää salakatsella muita lennokin avustuksella, muutenhan jos vain lennättää ja ottaa maisemakuvaa ilman että siinä on mitään yksilöä tai hänen strategisia paikkoja erotettavissa. Se että lennättää lennokkia uimarannalla ja kuvaa uimarantaa eikä aiheuta pahennusta on ihan ok.
Maisemakuvaaminen oleellisesti muuttuu, tapahtuuko se Marjaniemessä vaiko Pihlajasaaressa.- htrrhtrhrhshsthsh
Suomalaisilla ihmisillä on ihme fobia kuvatuksi joutumisesta, tässä vuosien saatossa kun on kavereiden bändejä kuvaillut niin useamman kerran tullut joku käppänä urputtamaan. Pahinta siinä on että usein työntekijät ovat sen verran ignorantteja tai vaan munattomia etteivät osaa sanoa urputtajalle suoraan että pitää päänsä kiinni.
Tykkäisitkö ite jos joutuisit kysymättä kohteeksi?
Mä muistan kaksi eri uutislähetystä, joissa oon nähnyt tuttuja.
Toisessa pariskunta käveli katua pitkin lastenrattaiden kanssa. Toisessa taas yks tuttu mies korjas autonromuaan.
Mä myönnän et mä en halua tulla kuvatuksi, ainakaan ilman lupaa, ei se sentäs fobia silti ole.- htrrhtrhrhshsthsh
Itsehän sinne on mennyt, turha siitä silloin on uikuttaa. Mutta noissa omissa kokemuksissani on kyseessä ollut tilanne ettei urputtajaa ole edes kuvannut vaan bändiä, ainoastaan yhdessä paikassa omistaja sanoi valittajalle niinkuin pitäisi muissakin paikoissa että mitäs täällä sitten teet. Ulkomailla jos on kuvaillut niin ainuttakaan vastaavanlaista ongelmaa ei ole tullut eteen.
- YksityisyydenSuoja
Wwuwuw kirjoitti:
Tykkäisitkö ite jos joutuisit kysymättä kohteeksi?
Mä muistan kaksi eri uutislähetystä, joissa oon nähnyt tuttuja.
Toisessa pariskunta käveli katua pitkin lastenrattaiden kanssa. Toisessa taas yks tuttu mies korjas autonromuaan.
Mä myönnän et mä en halua tulla kuvatuksi, ainakaan ilman lupaa, ei se sentäs fobia silti ole.Yle uutisissa oli kerran uutispätkä, jossa yle oli kuvanut, kun asiakas maksoi kortilla ja näppäili tunnuslukua.
Kuvaaja kuvasi vielä takaapäin, ettei asiakas ollut kuvauksesta tietoinen ja kuvaaja oikien yritti että asiakkaan näppäilemä tunnusluku olisi tullut selville.
Oliko Ylen kameramies kysynyt lupaa moiseen kuvaamiseen.
Tuossahan syyllistytään ja rikotaan yksityisyyden suojaa vai haluaisiko kukaan, että pää uutisissa julkaistaan video pätkä, jossa näytetään pin luvun näppäilemistä. YksityisyydenSuoja kirjoitti:
Yle uutisissa oli kerran uutispätkä, jossa yle oli kuvanut, kun asiakas maksoi kortilla ja näppäili tunnuslukua.
Kuvaaja kuvasi vielä takaapäin, ettei asiakas ollut kuvauksesta tietoinen ja kuvaaja oikien yritti että asiakkaan näppäilemä tunnusluku olisi tullut selville.
Oliko Ylen kameramies kysynyt lupaa moiseen kuvaamiseen.
Tuossahan syyllistytään ja rikotaan yksityisyyden suojaa vai haluaisiko kukaan, että pää uutisissa julkaistaan video pätkä, jossa näytetään pin luvun näppäilemistä.Eiköhän se pointti ollu jossain muualla.
Wwuwuw kirjoitti:
Eiköhän se pointti ollu jossain muualla.
Mutta olispa kiva jos joku drone tulis siihen taakse pörisemään..
- tapus.risumies
Risumiestä kuvattiin tavallisella videokameralla. Lopputuloksen tietävät kaikki. Luvaton kuvaaminen käy uhrin voimille.
- kygjfjwtrsjstjstj
Kuvata saa julkisella paikalla mutta julkaista välttämättä ei, risukäppänänkin tapauksessa virheen teki kun näytti ukon naaman.
Risumiehenkin olis vaan pitänyt kopauttaa mulkkua jollain kepakolla ohimoon, ottaa kamera talteen ja poistua paikalta, jos olisi tullut jälkipuheita olis vaan kiisänyt kaiken. Olis ollut paljon parempi ratkaisu hänen kannalta.
Saiko se kuvaaja sitten jonkun syytteen?
Mä en tiedä missä menee raja ja tuskin tietää suurin osa meistä.- 01251202052
Harmaaritari kirjoitti:
Risumiehenkin olis vaan pitänyt kopauttaa mulkkua jollain kepakolla ohimoon, ottaa kamera talteen ja poistua paikalta, jos olisi tullut jälkipuheita olis vaan kiisänyt kaiken. Olis ollut paljon parempi ratkaisu hänen kannalta.
Monesti se risun kanssa kopauttelemaan lähtevä joutuu itse kopautuksen kohteeksi, ei se äksyily mitään merkkaa. Suurin osa jostain oman käden oikeuksista lässyttäjistä ovat tosipaikan edessä vain vinkuvia kiukuttelijoita, kuin pikkulapsia.
01251202052 kirjoitti:
Monesti se risun kanssa kopauttelemaan lähtevä joutuu itse kopautuksen kohteeksi, ei se äksyily mitään merkkaa. Suurin osa jostain oman käden oikeuksista lässyttäjistä ovat tosipaikan edessä vain vinkuvia kiukuttelijoita, kuin pikkulapsia.
Joo niin voi joutua mutta se riski pitää ottaa. Minua ainakin ärsyttää "minulla on oikeus" ihmiset jos ne käyttää sitä oikeuttaan toisten ilmiselvään häiriköintiin. Niin ja nimenomaan ei pidä jäädä siihen kiukuttelemaan vaan määrätietoisesti kamera pois ja sitten siitä kortti pois, niin minä varmaan toimisin jos joku tulis kiusallaan kuvaamaan. Todennäköisesti ei koskaan tuile kun mulla ei ole tapana häiriköidä ihmisiä ja odotan sitä toki muiltakin,
Humallahden kalliot ovat pamppujen asuntojen takia no-drone-zonea, joten siellä saa lekotella rauhassa.
Wwuwuw kirjoitti:
Kiitos tiedosta.
Vaan kun en ole pamppu, enkä nuija.Pampuilla tarkoitin pressaa ja pääministeriä. Mutta eivät ne sitä koko aluetta omista, kyllä siellä saa hengailla,
outsider1 kirjoitti:
Pampuilla tarkoitin pressaa ja pääministeriä. Mutta eivät ne sitä koko aluetta omista, kyllä siellä saa hengailla,
No Dah!
Joka vitun Miehenoikeudella...
😊
- ÄtmiToteaa
Varmasi jokainen on tullut kuvatuksi jossakin, koska kännykkä ja älypuhelimia on jokaisella ja kuvia otetaan tolkuttomia määriä, kuten myös videoita, kun se on niin helppoa.
Ei ennen otettu kuvia, kuten nykyään, kun kamerassa oli filmirulla 24/30 kuvaa ja kuvat piti erikseen kehittään ja joka kuvasta maksaa.Niinpä.
Toisaalta mä en välitä paskan vertaa, mutta jotenkin se, että kuvaamiseen kysyttäisiin edes lupa ainakin ennen sen julkaisua!
Muistan kun kerran joku tyttö kysy luvan kuvan ottamiseen jossain klubissa..eikä siinä mitään..mutta jos tuo ois alkanu räpsimään noin vaan, niin oisin varmaan syöttäny sille sen puhelimen...
Oishan se ihan kiva lelu, mutta vähän keljua jos mennää just jonnekin tubeen julkistamaan kuvamateriaalia.
Aivan.
Mä aattelin että vois lintuja kuvailla, vaan miten sen pörinän kanssa lie..sais varmaan varikset kimppuun..- Laajakuvakulma
Wwuwuw kirjoitti:
Aivan.
Mä aattelin että vois lintuja kuvailla, vaan miten sen pörinän kanssa lie..sais varmaan varikset kimppuun..Sä tietty haluut kuvata sen petolinnun perseen, kun siitä on ollut puhetta.
Wwuwuw kirjoitti:
Aivan.
Mä aattelin että vois lintuja kuvailla, vaan miten sen pörinän kanssa lie..sais varmaan varikset kimppuun..Heh, en tiiä vois ne varikset lähteä ehkä karkuunkin.
Mä tykkäisin vaklata mettänelukoita ja kuvata luontoa ilmasta käsin. Mut kun pelkään korkeita paikkoja, niin tuollanen apulaite olisi hyvä hoitamaan ilmakuvauksen. Mahtaa olla kallis?LadyZorro kirjoitti:
Heh, en tiiä vois ne varikset lähteä ehkä karkuunkin.
Mä tykkäisin vaklata mettänelukoita ja kuvata luontoa ilmasta käsin. Mut kun pelkään korkeita paikkoja, niin tuollanen apulaite olisi hyvä hoitamaan ilmakuvauksen. Mahtaa olla kallis?Reilua, ihtee ei sasi kuvata mutta metänelukkaa kyllä, niitäkin voi vituttaa jos tulee drone pesän päälle pörräämään :D
LadyZorro kirjoitti:
Heh, en tiiä vois ne varikset lähteä ehkä karkuunkin.
Mä tykkäisin vaklata mettänelukoita ja kuvata luontoa ilmasta käsin. Mut kun pelkään korkeita paikkoja, niin tuollanen apulaite olisi hyvä hoitamaan ilmakuvauksen. Mahtaa olla kallis?Hei lady & ritari, nyt teillä on liian samanlaiset kuvat..
Mennöö sekasin..- Anonyymi
Kyssää en osaa vastata mut taas vein roskiksen johon kusin 13 kertaa.
Senkin hakee ilmaiseksi
. Laitoin sinne tuoretta leipää ja paketin naudan lihaa. Hyvää tavaraa mutta siellä ne marinoitu mun kusessa. Jos kodittomille maistuu ni hakekaa pois. Lihassa oli eräpäivä eilen mut menee vielä.
- HommaiskoDronen
Jospa hommais dronen ja lähtis kuvaan auringossa makaavia pilluja ja kuvais omaan käyttöön....
Droneahan voi lennättää sellasil kätsil videolaseil 10 km päästä ja sit vaan häippäsis karkuun 5 km korkeuteen ja sieltä sit kotiin, niin kukaan ei tietäs minne se drone porhalsi, kun yrittävät jäljestää. - ÄtmiToteaa
Naiset on niin rumia, ettei ne halua tulla kuvatuksi, siinä on se syy!!!!
Uimavalvojalle haulikko, niin eiköhän se siitä...
; )Olitko yläosattomissa?
- NauranPöljälle
Harmaa ritari on olematon laihaläski netti kovis! Nauran! Miten tuollainen harmaa paska pudottaisi dronen ilman pyssyä. Hahahhahaahha!
Mitä te valitatte droneista. Lopettakaa valitus tai leikataan teidän pillun karvat dronen ropellilla ja sitten nussittaan väkisin!Kannattaisikohan opetella kirjoittamaan yhdyssanat oikein ennen kuin alkaa "pöljille" naureskelmaan, olis vähän vakuuttavampaa siten. Muutenkin viestintäsi osoittaa että aidat olla joku kehari :D
- dronepaneskelia
Kuvata saa ja drone lentää äkkiä pois teidän läheltä
ja mitään ette voi! - Kaisanoasaa
Dronella saa kuvattua kaikki naiset jotka ottaa arskaa yläosattomissa. Sehän onkin dronessa parasta.
.. No Joo.. Onhan Sellainen Toiminta Persiistä.. Kuinkahan pieneen tilaan Kunnollinen Häirintä/Kaappaus Laitteisto mahtais mennä?.. *miettii*.. ;D
https://media.defense.gov/2017/Jan/03/2001683651/780/780/0/090127-F-7383P-100.JPG
.. Tollanen.. Vois olla Kyllä Aikast Kiva.. ;DVoisiko sitä vaikka huitoa tulemaan lähemmäksi ja sitten tuulettaa kainaloitaan ja vaikka raottaa housun etumusta, että tuulettas muniakin hiukan siinä pörrätessään.... ??
Ajattele positiivisen kautta Wuppis näitä hommia....- Anonyymi
Se on kiellettyä sori vaan
- Anonyymi
Kaupassakaan ei saa kuvata
- Anonyymi
Jos on yleinen paikka niin saa kuvata, mutta siltikään ei saa kuvata ketään "tunnistettavasti", eli on laitettava resoluutio droonissa maksimissaan 32x32 pikseliä.
- Anonyymi
Niinhän laki kyllä sanoo selkeästi että tunnistettavasti ei saa kuvata yleensä ottaen ihmisiä ilman heidän kirjallista asiakirjaa ja lupaansa, ELI:
Ota 3x3 pikselin muoto käyttöön droonissa ja sitten digitaalisesti ZOOMAAT niitä pikseleitä suuremmiksi palikoiksi vaikka Photo Shopoilla :D
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747