Raamatussa on mielenkiintoinen kirjoitus Isännän luottamuksesta palkollisiinsa.
Palvelijoille uskotut rahat.
Kopioin pohjaksi sen lyhennettynä.
Matt 25;
14 "Silloin on käyvä näin: Mies oli muuttamassa pois maasta. Hän kutsui puheilleen palvelijat ja uskoi koko omaisuutensa heidän hoitoonsa.
15 Yhdelle hän antoi viisi talenttia hopeaa, toiselle kaksi ja kolmannelle yhden, kullekin hänen kykyjensä mukaan. Sitten hän muutti maasta.
16 "Se, joka oli saanut viisi talenttia, ryhtyi heti toimeen: hän kävi niillä kauppaa ja hankki voittoa toiset viisi talenttia.
17 Samoin se, joka oli saanut kaksi talenttia, voitti toiset kaksi.
18 Mutta se, joka oli saanut vain yhden talentin, kaivoi maahan kuopan ja kätki sinne isäntänsä rahan.
19 "Pitkän ajan kuluttua isäntä palasi ja vaati palvelijoiltaan tilitykset.
20 Se, joka oli saanut viisi talenttia, toi toiset viisi niiden lisäksi ja sanoi: 'Herra, sinä annoit minulle viisi talenttia. Kuten näet, olen hankkinut voittoa toiset viisi.'
21 Isäntä sanoi hänelle: 'Hyvin tehty! Olet hyvä ja luotettava palvelija. Vähässä olet ollut uskollinen, MINÄ PANEN SINUT PALJON HALTAIKSI. Tule herrasi ilojuhlaan!'
22 "Myös se, joka oli saanut kaksi talenttia, tuli ja sanoi: 'Herra, sinä annoit minulle kaksi talenttia. Kuten näet, olen hankkinut voittoa toiset kaksi.'
23 Isäntä sanoi hänelle: 'Hyvin tehty! Olet hyvä ja luotettava palvelija. Vähässä olet ollut uskollinen, MINÄ PANEN SINUT PALJON HALTAIKSI. Tule herrasi ilojuhlaan!'
24 "Viimeksi tuli se palvelija, joka oli saanut vain yhden talentin, ja sanoi: 'Herra, minä tiesin, että sinä olet ankara mies. Sinä leikkaat sieltä, minne et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, minne et ole siementä viskannut
25 Minä pelkäsin ja kaivoin talenttisi maahan. Tässä on omasi.'
26 Isäntä vastasi hänelle: SINÄ KELVOTON JA LAISKA PALVELIA! Sinä tiesit, ETTÄ MINÄ LEIKKAAN SIELTÄ, MINNE EN OLE KYLVÄNYT, JA KOKOAN SIELTÄ, MINNE EN OLE KYLVÄNYT.
30 HEITTÄKÄÄ TUO KELVOTON PALVELIA ULOS JA PIMEYTEEN. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.'
Mitä tämä merkitsee?
Isäntä on Jumala ja talentti on uskosta ulkona olevat ihmiset, jotka eivät koskaan ole kuulleetkaan Jeesuksesta.
Pyhälle seurakunnalle, Hän antaa useamman talentin, suuremman alueen, josta on hyvä etsiä Jumalalle Poikansa Jeesuksen seuraajia. Tämä seurakunta on kuuliainen ja tekee lähetystyötä Jeesuksen ohjeen mukaan.
Seurakunta oli kaksinkertaistanut tavoitteen, josta saa arvomaininnan; MINÄ PANEN SINUT PALJON HALTAIKSI
Toinen myös kaksinkertaisti määrän ja sai kiitoksen; MINÄ PANEN SINUT PALJON HALTAIKSI
Mutta kolmas; Vain Me seurakunta tupisivat vain keskenään ja kätki maahan lähetyskäskyn (Menkää kaikkeen maailmaan ja opettakaa heitä elämään, kuten minä elin ja kastakaa Heidät minuun, Matt 28;18- 20).
Heille Jumala sanoo Jeesuksessa;
SINÄ KELVOTON JA LAISKA PALVELIA! Sinä tiesit, ETTÄ MINÄ LEIKKAAN SIELTÄ, MINNE EN OLE KYLVÄNYT, JA KOKOAN SIELTÄ, MINNE EN OLE KYLVÄNYT.
30 HEITTÄKÄÄ TUO KELVOTON PALVELIA ULOS JA PIMEYTEEN. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.'
Usko ilman tekoja on kuollut.
Pitäisikös tehdä parannus.
Kes.
Onko SRK se kelvoton palvelia, josta Matteus puhuu
34
2105
Vastaukset
- mistä.mato.koukkuun
Taisit mennä vesille. jossa ei nappaa.
Kyllä Kesitas tehdään lähetystyötä, mekin avustetaan siinä. Parhaillaan on menossa seurat ranskaksi tulkattuina.
http://nettiradio.srk.fi/fi/Kerrotko toimita alueet, sekä lähetytyön tekijöiden nimet.
Kristillisillä seurakunnilla, jopa pienilläkin on omia lähettejä, jonka kulut maksetaan ja nimet ovat julkisia.- eihyvänenaika
No kuule tutki nyt ensin mitä on lähetystyö ja ala sitten höpöttää ranskan tulkauksista hah mitä pönttöä !
eihyvänenaika kirjoitti:
No kuule tutki nyt ensin mitä on lähetystyö ja ala sitten höpöttää ranskan tulkauksista hah mitä pönttöä !
Olen siinä asiassa tutkintani tehnyt, nyt on Sinun vuoro, mutta kun ei ole mitään vietävää, ei kannata sitten edes vaivautua.
Näin se teillä menee.
- lujaa-halle-lujaa
Mitähän tarkoittaa PALVELIA ja HALTAI , joita Raamattu ei tunne.
Sinun olisi syytä opetella alkeet, miten kirjoitetaan.
Jatka rinta rottingilla harhojesi suoltamista.
Kesitas tupisi yksinään tekojensa kanssa ja kummastui, kun pimeys lankesi ylle.Sinäkö vastaat niin, että opetat minua kirjoittamaan? Huh sentään, ja asiaan ei enää viisautesi riittänytkään?
Haltia, josta Raamattu puhuu, löytyy Raamatusta 69 kertaa.
Taas Palvelija löytyy 824 kertaa.
Näin minä täytän oman ”talenttini” kertomalla Sinulle Jumalan Sanaa.
Miksi minun kannattaa rintaani rottinkisoida, sillä kärsivällisett perivät Taivasten (Jumalan) Valtakunnan.
Kukaan ei todella tajua, kuinka kärsivällinen tulee olla ja tehdä kovasti työtä, että saisi edes joitakin Kerhon ihmisiä anatmaan itsensä Jeesukselle.
- Kesitaspoistäältäkiitos
Alottaja tekojuutalainen nimim. Kesitas voisi poistua tältä palstalta. On ärsyttävämpi ja myötähäpeää herättävämpi besserwisser kuin ns. kerholaiset...
Mikä sinä olet outona käsittelemään minun etnistä taustaani, jonka minä tiedän 100 prosenttisesti.
Toisaalta avaus ei käsitellyt sitä, pidä sinä pakana vain omista sukurutsauksista kiinni.
Fiksuus ärsyttää usein hieman "heikoilla kynillä kirjoittajia" kuten me juutalaisetkin.
- Outojuttu
Mitä olet tai luulet saaneesi aikaan noilla kirjoituksillasi kesitas. Kummallista käytöstä ihmiseltä joka sanoo olevansa uskovainen.
Mitäkö? Se on Jeesuksessa, joka minut tänne on aikapäiviä sitten asettanut, tuomaan Valoa pimeyteenne.
Uuden testamentin alkutekstissä ei ole uskovainen sanaa, vaan usko, ja minä uskon Jeesukseen. Sinä et, koska et usko todeksi sanomaa, joka koskee lahkoasi.
Jos mennään asiaan, miksi ette tottele kaakkivaltaista Jeesusta ja ala viemään Sanaa Hänestä tiettömien teiden taakse.
Näin tekee kristityt seurakunnat, laidasta laitaan. Siihen on vain yksi selitys, ei teillä ole vietävää, koska ei ole Henkeä, eikä Jeesusta, joten olette jääneet omillenne.
Onko se kummallista käytöstä, jos kirkastaa Jeesusta??- näin
Kesitas kirjoitti:
Mitäkö? Se on Jeesuksessa, joka minut tänne on aikapäiviä sitten asettanut, tuomaan Valoa pimeyteenne.
Uuden testamentin alkutekstissä ei ole uskovainen sanaa, vaan usko, ja minä uskon Jeesukseen. Sinä et, koska et usko todeksi sanomaa, joka koskee lahkoasi.
Jos mennään asiaan, miksi ette tottele kaakkivaltaista Jeesusta ja ala viemään Sanaa Hänestä tiettömien teiden taakse.
Näin tekee kristityt seurakunnat, laidasta laitaan. Siihen on vain yksi selitys, ei teillä ole vietävää, koska ei ole Henkeä, eikä Jeesusta, joten olette jääneet omillenne.
Onko se kummallista käytöstä, jos kirkastaa Jeesusta??Kuitenkin Jeesus aikoinaan sanoi osuvasti sinusta.
Luuk. 6:45
Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. - mikä.mies
Onko tosi, että uskot Jeesuksen sinut asettaneen lähetystyöhön suomi24 vanhoillislestadiolaisten palstalle? Milloin ja miten tämä olisi tapahtunut?
Kuulostaa oudolta. näin kirjoitti:
Kuitenkin Jeesus aikoinaan sanoi osuvasti sinusta.
Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.Juuri tätä olen teiltä oikaisemassa?
Käsitätkö?
Kaikkien kristittyjen mieli on maassa, kun yksi lahko, Kerho opettaa täysin Raamatun vastaisesti.
Siksi hyväsydämmiset ihmiset pyrkivät teidät ohjaamaan parannukseen ko. lahkosta.
Oikeasta asiasta olet huolissasi.mikä.mies kirjoitti:
Onko tosi, että uskot Jeesuksen sinut asettaneen lähetystyöhön suomi24 vanhoillislestadiolaisten palstalle? Milloin ja miten tämä olisi tapahtunut?
Kuulostaa oudolta.kuulostaa varmasti kerhossa, jossa ei kuulla Jeesusta, ja JUmala ei vastaa muille kun Jeesukselle.
Siitä alusta, se alkoi toteutua Jeesuksen ohjeessa juuri silloin kun aloitin.- näin
Kesitas kirjoitti:
Juuri tätä olen teiltä oikaisemassa?
Käsitätkö?
Kaikkien kristittyjen mieli on maassa, kun yksi lahko, Kerho opettaa täysin Raamatun vastaisesti.
Siksi hyväsydämmiset ihmiset pyrkivät teidät ohjaamaan parannukseen ko. lahkosta.
Oikeasta asiasta olet huolissasi.Olen huolissani sinusta sairaiden, pilkkaavien, harhaisten kirjoituksiesi vuoksi.
Kuitenkin Jeesus aikoinaan sanoi osuvasti kesitaksesta, joka tuo esiin vain pahaa.
Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. - Voimalaitos-mies
näin kirjoitti:
Olen huolissani sinusta sairaiden, pilkkaavien, harhaisten kirjoituksiesi vuoksi.
Kuitenkin Jeesus aikoinaan sanoi osuvasti kesitaksesta, joka tuo esiin vain pahaa.
Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.Eikö tämä ole niitä pedofilian saarnamiesten sanomaa?
- Se 7 vuotinen tyttö pukeutui niin kauniisti, vei minut mennessään?
- kert-y
Onko akoittajan kommentti ttuollaista "hammasten kiristystä" vanhurskaita vastaan! jäänyt "maailman kylmälle lattialle!"
Eihän se ole kommentti, vaan kysymys, että millä muka Kerho pelastuu, vanhurskautuu, koska ei elä, kuten Jeesus opettaa, sekä käskee ja yhtenä elemementtinä on lähetystyön laiminlyönti.
Se jopa viivästyttää Jeesusken toista tulemista.- 777555
Kerho pelastuu , kumma kun ei laskiaispulla. Vapahtaja kutsuu jokaista erikseen henkilökohtaisesti, ei ole mitään joukko sieltä toinen tuolta juttua.
- Kannattakojättää
Joopa joo kesitas. Niin isänikin haukkui uskovia, mutta elämän viime metreillä tuli synnin tuntoon.
Keneen hän alkoi uskoa.
Jeesushan sanoo; Isä vetää puoleeni (Joh 6;44)? Eli vetikö Isääsi synti?- 445544
Itse just kirjoitit että , isä vetää puoleeni . Eli herättää synnin tunnon.ja pelstumisen mietelmän.
445544 kirjoitti:
Itse just kirjoitit että , isä vetää puoleeni . Eli herättää synnin tunnon.ja pelstumisen mietelmän.
Kohta missä Isä vetää, ei synnistä, eikä tunnosta puhuta mitään.
Synnin tunto on mainittu vain yhden kerran Raamatussa, siinä kontektissa, missä missä Paavali kertoo Lain tehtävästä, ei Jumalan, ei Jeesuksen ja Laki saa aikaan synnin tunnon.
Se löytyy Room 3;20 Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.
Taas Isän rooli on aivan toinen;Joh. 6:44
Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.- 00557
Ei siinä niin väitetty että alkoi lakiin uskomaan, eikä ollut edes sama nimimerkki. Keksit Kes. . . Room.5:20
00557 kirjoitti:
Ei siinä niin väitetty että alkoi lakiin uskomaan, eikä ollut edes sama nimimerkki. Keksit Kes. . . Room.5:20
Ei tietenkään?
Ennen Lakia ei ollut syntiä, Laissa se tuli ja Laki kertoo saman nytkin, mutta kristityille Jeesus on sen sovittanut.
Kerho on eri juttu, sillä vilkuttelulla ja maalikko puhujat jakelevat noita syntejä, myös tekosyntejä anteeksi, kolehdin toivossa.- voivoisinua
Kesitas kirjoitti:
Ei tietenkään?
Ennen Lakia ei ollut syntiä, Laissa se tuli ja Laki kertoo saman nytkin, mutta kristityille Jeesus on sen sovittanut.
Kerho on eri juttu, sillä vilkuttelulla ja maalikko puhujat jakelevat noita syntejä, myös tekosyntejä anteeksi, kolehdin toivossa.#Ennen Lakia ei ollut syntiä, Laissa se tuli ja Laki kertoo saman nytkin, mutta kristityille Jeesus on sen sovittanut.#
Sääliksi käy sinua vapaakirkollinen hengellinen rikollinen, joka näet tehtäväsi oleva Raamatun sanoman kumoaminen.
Room. 5:13
Olihan synti maailmassa ennen lain antamistakin, mutta missä lakia ei ole, siellä ei synneistä pidetä kirjaa
Sinuunhan ei synti tartu, koska eihän sinulla ole lakiakaan. Amen. voivoisinua kirjoitti:
#Ennen Lakia ei ollut syntiä, Laissa se tuli ja Laki kertoo saman nytkin, mutta kristityille Jeesus on sen sovittanut.#
Sääliksi käy sinua vapaakirkollinen hengellinen rikollinen, joka näet tehtäväsi oleva Raamatun sanoman kumoaminen.
Room. 5:13
Olihan synti maailmassa ennen lain antamistakin, mutta missä lakia ei ole, siellä ei synneistä pidetä kirjaa
Sinuunhan ei synti tartu, koska eihän sinulla ole lakiakaan. Amen.Mitä säännöllä on todellisuutta, ellei sitä pidetä kirjaa.
Synti kriminalisoitui vasta Laissa, sitä ennen se oli lankeemusta kuuliaisuudesta.
Eihän Suomessakaan ollut nopeusrajoitusta 1800 luvulla, joten siihen ei ollut sanktiota.- voivoisinua
Kesitas kirjoitti:
Mitä säännöllä on todellisuutta, ellei sitä pidetä kirjaa.
Synti kriminalisoitui vasta Laissa, sitä ennen se oli lankeemusta kuuliaisuudesta.
Eihän Suomessakaan ollut nopeusrajoitusta 1800 luvulla, joten siihen ei ollut sanktiota.Sinun olisi tarpeen hakea apua, ennenkuin pimahdat täysin.
Jos Paavali aikoinaan totesi, että synti oli ennen lakia, niin lopeta kriminaali höpötyksesi. voivoisinua kirjoitti:
Sinun olisi tarpeen hakea apua, ennenkuin pimahdat täysin.
Jos Paavali aikoinaan totesi, että synti oli ennen lakia, niin lopeta kriminaali höpötyksesi.Paina mieleen maalikkona, että kaikki tärkeä on mainittava molemmissa Testamenteissä, silloin se on sitova.
Pave ei ollut Siinailla Lain antamisen aikaan, vai oliko mielestäsi.
Sinä olet jo pimahtanut, vain onko tyhmyys lukemattomuutta, vai mitä.
Kaikki on Raamatussa tosia, hyviä elämänohjeita, mutta tärkeät asiat ovat vahvistettuja molemmissa liitoissa.- voivoisinua
Kesitas kirjoitti:
Paina mieleen maalikkona, että kaikki tärkeä on mainittava molemmissa Testamenteissä, silloin se on sitova.
Pave ei ollut Siinailla Lain antamisen aikaan, vai oliko mielestäsi.
Sinä olet jo pimahtanut, vain onko tyhmyys lukemattomuutta, vai mitä.
Kaikki on Raamatussa tosia, hyviä elämänohjeita, mutta tärkeät asiat ovat vahvistettuja molemmissa liitoissa.Älähän uhoa oman mielesi mukaan. Käärme on sinut pettänyt. Synti oli ennen lakia ja Jumala näki hyväksi säätää lain, jotta sinäkin tulisit tuntemaan synnin.
voivoisinua kirjoitti:
Älähän uhoa oman mielesi mukaan. Käärme on sinut pettänyt. Synti oli ennen lakia ja Jumala näki hyväksi säätää lain, jotta sinäkin tulisit tuntemaan synnin.
Mikä synti mm jonka elit todeksi?
- näin.se.vaan.on
Palvelia on kelvoton, palvelija käypäinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017011- 474766
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa552656Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52138Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811113Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101078Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921023Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242853Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30846Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179783