SAMK tradenomi monimuoto

Kouluunjo

Miten meni sähköiset valintakokeet ihmisillä? :)

340

27904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BusinessLaw

      1. tehtävästä 10/10 ja 3. tehtävästä 19/20.

      Vähän jäi tuo 3. tehtävän yksi virhe harmittamaan, koska siinä tuli ns. ajatuskatkos. Esseistä jäi toki paljon pisteitä saatavaksi, mutta harmittaa, jos sisäänpääsy esim. nousi pystyyn tuon yhden pisteen takia. Esseet eivät kummassakaan tehtävässä olleet mielestäni mitään järin haastavia. Tuloksia odotellassa.

      • Retee12

        Itellä ekasta tehtäväst 4/10 ja 3. Tehtävästä 19/20. Esseet meni vähän niin ja näin. Millaisilla pisteillä mahtoi viime vuonna päästä sisään?


    • Karo18

      1. 8/10 3. 19/20. Saitteko merkkimäärää täyteen siihen koeaika esseeseen?

      • BusinessLaw

        Noin 4800 merkkiä sain itse.


    • Kouluunjo

      Mulla ekasta 7/10 ja kolmannesta 17/20, esseekysymyksistä ei oikeen hajuakaan että miten mahto mennä sen näkee sitten :D

    • Höhö

      Millä pisteillä viime vuonna sisään?

    • BusinessLaw

      Eipä ole kuitenkaan esseet menneet sitten kovin kummoisesti, vaikka itse en niitä haastavina pitänytkään. Varasijalla 48. ja hyvää yötä.

    • Onnellinen123

      Sisälle pääsin ilman varasijoja!! :)

    • Kouluunjo

      Itse toiseen varasijalla 42 ja toiseen varasijalla 6 pidetään peukkuja pystyssä et toi pienempi luku mätsäis 😂

      • Huhuhuhuhu

        Siis mitä helv.... Omasta mielestä nuo esseet meni erittäin hyvin. Silti varasijalla 11. Viime vuonna vedin koko kurssin aivan vitsinä ja sijalla... Jokin mättää.


      • Kouluunjo

        No kyllä ne varmaan omasta mielestä on mennytkin hyvin, mutta ei välttämättä sitten oikeasti. Toivotaan silti et mätsäis tolla sijalla :)


    • TyhmästäPäästäKärsin

      Ekasta tehtävästä 8/10 ja kolmannesta 19/20. Esseet meni mielestäni ok:sti, mutta varasijat 15 ja 51 kertoo toista.. Kyllä sapettaa! Noh, näköjään tää ei sit oo mun juttu

    • Karo18

      Pääsin myös suoraan ilman varasijaa :) Keitä muita mukana? :)

    • Kouluunjo

      Itse noussut varasijalle 4 😬 peukut pystyssä

      • CoS

        Huittisiin vai Raumalle?


      • CoS

        Oon varasijalle 3 Raumalle, mitenhän mahtaa käydä. Joka kymmenennen pitäis jäättää paikka ottamatta.


      • Kouluunjo

        Raumalle minäkin 😁 peräkkäin ollaan


      • CoS

        Ootko kuullu mistään, et onko aiemmin varasijoilta tonne päässy?


      • Kouluunjo

        Enpäs oo kuullut ennen mitään 🤔


    • Samk223

      Millaisilla pisteillä pääsitte sisälle?

      • Kouluunjo

        Pisterajat on julkastu tuloskirjeissä 👍🏻


      • BusinessLaw

        Itse, kun en ensikertalainen ollut, niin 90 pistettä ois tarvinnut sisäänpääsyyn eli armottoman kovat ois pisteet pitäneet olla. 79,5/100 on toki pieni pettymys itselle, mutta en jaksa uskoa että 90 ois mitenkään irronnut, vaikka aikaa olisi ollut enemmän näissä ajallisesti rajallisissa tehtävissä.


    • Karo18

      Sain 87 pistettä ja pääsin sillä Huittisiin..

    • Pienestäkiinni

      Itsellä 1. Varasija Huittisiin, mutta luovuin jo toivosta että pääsisin. On meinaan ollut tuo varasija jo viikkokausia. 10. Päivä mennessähän nuo paikat on otettava vastaan, ja olen edelleen varasijalla. Uskon siis kaikkien jo vastaanottaneen paikkansa, ja valmistaudun henkisesti jo seuraavaan yhteishakuun.

      Pienestä jäi kiinni, muistaakseni 0,2 pisteen ero. Harmittaa pirusti, mutta omapa on vikani kun en näköjään tarpeeksi panostanut. :) Itsellä oli ensisijaiset hakutoiveet mukana valtakunnallisessa valintakokeessa, mutta sen onnistuin tyrimään joten tämä oli sitten viimeinen toivo. Onnea teille jotka pääsitte sisään!

      • MLT

        Ei oo varasija liikkunu yhtään.. Moniko täällä meinaa viimeistään huomenna vastaanottaa paikkansa?


      • Pienestäkiinni
        MLT kirjoitti:

        Ei oo varasija liikkunu yhtään.. Moniko täällä meinaa viimeistään huomenna vastaanottaa paikkansa?

        Itse olin alussa toiveikas, että kai nyt YKSI ihminen jättää paikan vastaanottamatta, jonottaa esimerkiksi vielä muualle. Mutta tosiaan viime päivinä on jo toivo mennyt. Eiköhän kaikki ole jo paikat ottaneet vastaan tuonne Huittisiin. Onneksi seuraava yhteishaku on jo syksyllä, ei muuta kuin panostan vielä lisää sitten.


      • Kouluunjo

        Aijaa ihme juttu, siitä välistä sit vissiin liikkunut kun mulla tippunut varasija 43 -> 36 mutta ei kyllä toivoakaan et pääsis 😁 raumalle jämähtäny varasijalle 4


      • MLT
        Kouluunjo kirjoitti:

        Aijaa ihme juttu, siitä välistä sit vissiin liikkunut kun mulla tippunut varasija 43 -> 36 mutta ei kyllä toivoakaan et pääsis 😁 raumalle jämähtäny varasijalle 4

        Mikä oli Raumalle vähimmäispisteet?


      • Pienestäkiinni
        Kouluunjo kirjoitti:

        Aijaa ihme juttu, siitä välistä sit vissiin liikkunut kun mulla tippunut varasija 43 -> 36 mutta ei kyllä toivoakaan et pääsis 😁 raumalle jämähtäny varasijalle 4

        Ilmeisesti varasijoilla olijoita on sitten ottanut paikan jostain muualta vastaan, kun noin käy. :D Ikuisuuden katselin toivoa täynnä, josko tuolta paikka irtoaisi. Tuskastuttavaa kun tietää, ettei se tarkistelu mitään hyödytä vaan tieto kyllä tulee jos tulee. Taidan kyllä hakea myös SAMKiin heti syksyllä uudelleen.


      • Anonyymi

        Mitä tuota harmittele vaan, kun työttömäksi olisit kouluttautunut. Ja ne jotka saa töitä, niin huonolle palkalle jäävät. Olisitte hakeutuneet sairaanhoitajaksi, niin palkka ois paljon parempi ja satavarmasti vakityöpaikka tarjolla. Pätkä- jaa silpputöitä joutuu ihmiset tekemään, mutta hoitajat saavat vakityön ja sillä on iso merkitys elämän varrella ja asuntolainan kysellessä.


    • mmmi

      ei vieläkään muutosta.. :(

      • Pienestäkiinni

        Olen ajatellut, ettei enää muutoksia tule, kun kerran paikat on pitänyt ottaa jo toissapäivänä vastaan. Vai onko läsnäolevaksi tai poissaolevaksi ilmoittautuminen vielä käynnissä, oletin että olisi loppunut yhtä aikaa? Ainakaan ensikertalaisista ei ilmeisesti kukaan luopunut paikasta, koska olen ensikertalaisten jonossa varasijalla 1 eikä muutoksia ole tullut koko aikana. Vaikka olisivat itse jääneet jonottamaan paikkaa muualta, on opiskelupaikan vastaanottaminen jo muuttunut sitovaksi tässä vaiheessa. Toistelen vähän itseäni täällä, sori. Oli vaan niin iso pettymys.

        Jostain syystä tilana näkyy silti edelleen kesken, vaikka hakijapalveluista sanottiin varasijatäytön sulkeutuvan heti kun ei ole enää jaettavia paikkoja. Harmillista, muissa hakukohteissani olin huonoilla varasijoilla, ja nuo ovat liikkuneet paljonkin, toinen jopa 12 sijaa. Mutta ehkä niissäkin on kyse vain siitä, että nimenomaan varasijalaisia on tiputtautunut pois jonosta.


      • mmmi
        Pienestäkiinni kirjoitti:

        Olen ajatellut, ettei enää muutoksia tule, kun kerran paikat on pitänyt ottaa jo toissapäivänä vastaan. Vai onko läsnäolevaksi tai poissaolevaksi ilmoittautuminen vielä käynnissä, oletin että olisi loppunut yhtä aikaa? Ainakaan ensikertalaisista ei ilmeisesti kukaan luopunut paikasta, koska olen ensikertalaisten jonossa varasijalla 1 eikä muutoksia ole tullut koko aikana. Vaikka olisivat itse jääneet jonottamaan paikkaa muualta, on opiskelupaikan vastaanottaminen jo muuttunut sitovaksi tässä vaiheessa. Toistelen vähän itseäni täällä, sori. Oli vaan niin iso pettymys.

        Jostain syystä tilana näkyy silti edelleen kesken, vaikka hakijapalveluista sanottiin varasijatäytön sulkeutuvan heti kun ei ole enää jaettavia paikkoja. Harmillista, muissa hakukohteissani olin huonoilla varasijoilla, ja nuo ovat liikkuneet paljonkin, toinen jopa 12 sijaa. Mutta ehkä niissäkin on kyse vain siitä, että nimenomaan varasijalaisia on tiputtautunut pois jonosta.

        Kas, nyt oli muuttunut, taisit päästä sisään :) Mulla vielä matkaa riittää ihan liikaa..


      • Pienestäkiinni
        mmmi kirjoitti:

        Kas, nyt oli muuttunut, taisit päästä sisään :) Mulla vielä matkaa riittää ihan liikaa..

        Ei ollut mulla muuttunut...joko sieltä varasijoilta jättäytyi taas joku pois, tai sitten olemme eri jonoissa. Harmittaa, miten en jotain yhtä pistettä enemmän saanut itsestäni irti, niin olisin nyt sisällä! Mutta aina ei voi voittaa. :D Ehkä olemme sitten seuraavassa haussa hyväksyttyjen joukossa, kuka tietää.


      • Kouluunjo

        Mulla taas valunu huittisiin jono 36 -> 33 mutta ei hyödytä mitään ku just se väärä jono mihin ei tsäänssejä 😂


      • Pienestäkiinni
        Kouluunjo kirjoitti:

        Mulla taas valunu huittisiin jono 36 -> 33 mutta ei hyödytä mitään ku just se väärä jono mihin ei tsäänssejä 😂

        Tyypillistä. :D Mulla sama juttu muiden hakukohteiden kanssa, yhdessä kivunnut about 13 varasijaa ylöspäin, mutta tämä ei sitten liikkunut koskaan mihin olisin luullut olevan hyvät mahikset. Taitaa olla lähinnä päiväopiskelun puolella, missä noilta varasijoilta pääsee hyvin sisään?

        Oon miettinyt, että oliko moni ihminen sitten hakenut vain tuonne SAMKiin, kun se ei ollut mukana valtakunnallisessa valintakoeyhteistyössä. Vieläkin harmittaa koko juttu, näin kauniisti sanottuna. Harkitsen parhaillaan lisähaussa hakemista International Business-koulutusohjelmaan erääseen toiseen kouluun, mutta se ei ole ideaali koska lähiopetusta on joka kuukausi ja koulun sijainti kannaltani huono...saa siis nähdä.


      • MLT
        Pienestäkiinni kirjoitti:

        Tyypillistä. :D Mulla sama juttu muiden hakukohteiden kanssa, yhdessä kivunnut about 13 varasijaa ylöspäin, mutta tämä ei sitten liikkunut koskaan mihin olisin luullut olevan hyvät mahikset. Taitaa olla lähinnä päiväopiskelun puolella, missä noilta varasijoilta pääsee hyvin sisään?

        Oon miettinyt, että oliko moni ihminen sitten hakenut vain tuonne SAMKiin, kun se ei ollut mukana valtakunnallisessa valintakoeyhteistyössä. Vieläkin harmittaa koko juttu, näin kauniisti sanottuna. Harkitsen parhaillaan lisähaussa hakemista International Business-koulutusohjelmaan erääseen toiseen kouluun, mutta se ei ole ideaali koska lähiopetusta on joka kuukausi ja koulun sijainti kannaltani huono...saa siis nähdä.

        Mietin samaa, että päiväopiskeluun varasijat liikkuu varmaan paremmin.. En ole aiemmin hakenut enkä perehtynyt vaikka ikää on jo yli 30, joten en aiemmasta tiedä, mut olettaisin että muutkin monimuotoon hakevat on jo vanhempia kuin suoraan lukiosta tulevat ja tietää jo mitä aikoo.

        Itse hain vain Samkiin, mutta harmittaa, kun tarkoitus oli hakea toissijaisesti Raumalle. Sinne olisi ilmeisesti päässyt alemmilla pisteilla, Huittisiin puuttui 2, jotain alimmasta hyväksytystä. Jossain kohtaa on mennyt vikaan tuo hakemuksen täyttö koska siinä näkyy vain toinen korkeakoulu ja ilmoitus "hylätty" koska hakija ei osallistunut pääsykokeeseen.. Että joo..


      • Pienestäkiinni
        MLT kirjoitti:

        Mietin samaa, että päiväopiskeluun varasijat liikkuu varmaan paremmin.. En ole aiemmin hakenut enkä perehtynyt vaikka ikää on jo yli 30, joten en aiemmasta tiedä, mut olettaisin että muutkin monimuotoon hakevat on jo vanhempia kuin suoraan lukiosta tulevat ja tietää jo mitä aikoo.

        Itse hain vain Samkiin, mutta harmittaa, kun tarkoitus oli hakea toissijaisesti Raumalle. Sinne olisi ilmeisesti päässyt alemmilla pisteilla, Huittisiin puuttui 2, jotain alimmasta hyväksytystä. Jossain kohtaa on mennyt vikaan tuo hakemuksen täyttö koska siinä näkyy vain toinen korkeakoulu ja ilmoitus "hylätty" koska hakija ei osallistunut pääsykokeeseen.. Että joo..

        Itselläni oli näin, alavalinta oli selvä ja teen kokopäivätyötä, josta johtuen esimerkiksi Metropolian monimuotokoulutus ei sopinut hakuvaihtoehdoksi, siellä kun oli muistaakseni useana iltana viikossa oltava fyysisesti paikalla., enkä asukaan pääkaupunkiseudulla. Varmaankin sama tilanne on (lähes) kaikilla, ja siksi kilpailu on kovaa.
        Onpa harmillista, että hakemuksessasi meni jotain mönkään. Mitenkäs polkuopinnot? Niitä harkitsen myös parhaillaan, pääsisi aloittamaan opinnot kuitenkin syksyllä, jos vain pääsisi polkuopiskelijaksi. Noitakin paikkoja on vain aina aivan muutama alaa kohden. SAMKista en löytänyt tietoa, montako hyväksyvät polkuopiskelijaksi.


      • MLT
        Pienestäkiinni kirjoitti:

        Itselläni oli näin, alavalinta oli selvä ja teen kokopäivätyötä, josta johtuen esimerkiksi Metropolian monimuotokoulutus ei sopinut hakuvaihtoehdoksi, siellä kun oli muistaakseni useana iltana viikossa oltava fyysisesti paikalla., enkä asukaan pääkaupunkiseudulla. Varmaankin sama tilanne on (lähes) kaikilla, ja siksi kilpailu on kovaa.
        Onpa harmillista, että hakemuksessasi meni jotain mönkään. Mitenkäs polkuopinnot? Niitä harkitsen myös parhaillaan, pääsisi aloittamaan opinnot kuitenkin syksyllä, jos vain pääsisi polkuopiskelijaksi. Noitakin paikkoja on vain aina aivan muutama alaa kohden. SAMKista en löytänyt tietoa, montako hyväksyvät polkuopiskelijaksi.

        Polkuopintoja olen myös harkinnut, ja muutenkin tilanne on melko samanlainen kun sulla; kokopäivätyö eli lähiopetukseen osallistuminen ei onnistu ja päätin jo hakuvaiheessa että panostan ja osallistun vain yhteen valintakokeeseen. On tässä vähän aikaa ennen hakua tutkia miten se polkusysteemi toimii.


      • Pienestäkiinni
        MLT kirjoitti:

        Polkuopintoja olen myös harkinnut, ja muutenkin tilanne on melko samanlainen kun sulla; kokopäivätyö eli lähiopetukseen osallistuminen ei onnistu ja päätin jo hakuvaiheessa että panostan ja osallistun vain yhteen valintakokeeseen. On tässä vähän aikaa ennen hakua tutkia miten se polkusysteemi toimii.

        Mikä varasija sulla on? Kyselin hakijapalveluista, muuttuuko tila Opintopolussa peruuntuneeksi vasta 31.7. Kun vielä näkyy olevan auki. Monilla kun on jo aiemmin sulkeutunut nuo varasijajonot, koska ei ole varasijapaikkoja tarjota enää. Noh, sain kuulla että jollain on edelleen paikan hyväksyminen ehdollinen, jonottaa siis jonnekin muualle.

        Melkein jo ehdin toivoa...Mutta kysyessäni asiaa sieltä vastattiin, että jos paikka vapautuu se menee juuri sen toisen jonon ensimmäiselle kuin jossa itse olen ykkösenä. Eli, jollain muulla voi vielä olla pieni mahdollisuus. Itse en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Molempia varmaan.


      • MLT
        Pienestäkiinni kirjoitti:

        Mikä varasija sulla on? Kyselin hakijapalveluista, muuttuuko tila Opintopolussa peruuntuneeksi vasta 31.7. Kun vielä näkyy olevan auki. Monilla kun on jo aiemmin sulkeutunut nuo varasijajonot, koska ei ole varasijapaikkoja tarjota enää. Noh, sain kuulla että jollain on edelleen paikan hyväksyminen ehdollinen, jonottaa siis jonnekin muualle.

        Melkein jo ehdin toivoa...Mutta kysyessäni asiaa sieltä vastattiin, että jos paikka vapautuu se menee juuri sen toisen jonon ensimmäiselle kuin jossa itse olen ykkösenä. Eli, jollain muulla voi vielä olla pieni mahdollisuus. Itse en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Molempia varmaan.

        Sen verran kaukana oon että toivo on jo menny, sijalle 13 nousin.. Aluksi ajattelin että oliskin toivoa kun kuulemma jonnekkin on joskus päässyt jostain 20 sijoiltakin, mutta Samkin ja eritoten tuon monimuodon osalta en mitään rohkaisevaa tietoa löytänyt.

        Kiitos tiedosta, sulla on kyllä vielä harmittavamman lähellä kun mulla!


    • Tradenomiksi

      Hakiko kukaan nyt tässä syksyn haussa? Miten meni valintakoekurssi? Omasta mielestä meni tosi hyvin mutta tänä vuonna haki noin 500 sisään Huittisiin niin en usko pääseväni.

      • valintakoe

        Valtava hakijamäärä. Sain monivalintatehtävistä 24 pistettä. Kirjoitustehtävistä en osaa sanoa, viimeinen tehtävä oli ainakin aika vaikea.


    • Ensikertalainen

      Miten meni valintakurssi nyt syksyllä hakeneilla? Mielenkiintoista asiaa oli täynnä. Itsellä monivalinnoista ok pisteet, mutta esseet mietityttää.

    • Tradenomiksi

      Pääsin sisään Huittisiin monimuotoon ilman varasijaa äsken :) miten muilla meni? Valtava hakijamäärä oli tosiaan, olisi kiva tietää millä pisteillä pääsi sisään.

      • Pääsin

        Minäkin pääsin sisään suoriltaan :) iloinen yllätys oli, kun olin varma, että tehtävät menivät poskelleen.


      • Anonyymi
        Pääsin kirjoitti:

        Minäkin pääsin sisään suoriltaan :) iloinen yllätys oli, kun olin varma, että tehtävät menivät poskelleen.

        Pistemäärät päässeillä kiinnostaisivat. Tänä syksynä 560 valintakurssin tekijää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistemäärät päässeillä kiinnostaisivat. Tänä syksynä 560 valintakurssin tekijää..

        Sama, ois ihanaa jos joku sisään päässeet kertoisi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama, ois ihanaa jos joku sisään päässeet kertoisi :)

        Nyt sitten jännitetään että mitä pisteitä sieltä tulee. Katson että kourallinen valintakurssille osallistuneista ei ollut avannut Moodlea enää rekisteröitymisen jälkeen, eli oli taidettu lyödä hanskat tiskiin heti alkuun.

        Miten teistä kurssi meni, oliko helppo? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten jännitetään että mitä pisteitä sieltä tulee. Katson että kourallinen valintakurssille osallistuneista ei ollut avannut Moodlea enää rekisteröitymisen jälkeen, eli oli taidettu lyödä hanskat tiskiin heti alkuun.

        Miten teistä kurssi meni, oliko helppo? :)

        Sekavahan se oli.. en kyllä yhtään tiedä miten meni. 6p eka tehtävä ja 16/20 monivalinta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekavahan se oli.. en kyllä yhtään tiedä miten meni. 6p eka tehtävä ja 16/20 monivalinta

        Mulla 8/10 eka (en tiiä tuleeko lisää pisteitä siihen kun siinä oli virheitä) ja 18.75/20 toinen monivalinta. Sit vaan jännitetään miten muiden tehtävien on käyny..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla 8/10 eka (en tiiä tuleeko lisää pisteitä siihen kun siinä oli virheitä) ja 18.75/20 toinen monivalinta. Sit vaan jännitetään miten muiden tehtävien on käyny..

        Mulla 5/10 ja 17/20
        Ekan tehtävän jälkeen tunsin itseni ihan epäonnistujaksi. Esseet meni omasta mielestä hyvin, mutta mahdoton sanoa kun ei tiedä tasoa..
        Mielestäni tuo aihealue oli aika haastava, kun en lähtökohtaisesti ole kiinnostunut suuntautumaan oikeustradeksi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla 5/10 ja 17/20
        Ekan tehtävän jälkeen tunsin itseni ihan epäonnistujaksi. Esseet meni omasta mielestä hyvin, mutta mahdoton sanoa kun ei tiedä tasoa..
        Mielestäni tuo aihealue oli aika haastava, kun en lähtökohtaisesti ole kiinnostunut suuntautumaan oikeustradeksi..

        Onko opiskelijavalinnat julkaistu vasta viimesinä päivinä? Nimimerkillä malttamaton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko opiskelijavalinnat julkaistu vasta viimesinä päivinä? Nimimerkillä malttamaton

        Täällä toinen...ei jaksa odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä toinen...ei jaksa odottaa.

        Vikana päivänä ne yleensä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikana päivänä ne yleensä tulee.

        Jeee! Minä pääsin sisään! 🥳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeee! Minä pääsin sisään! 🥳

        Minä myös!!! 🥳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä myös!!! 🥳

        Onnea!
        Itse jäin pahasti varasijoille.. :(.
        Mitähän mahtaa tarkoittaa Vipusessa että aloituspaikkoja 50 ja valittuja 55?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea!
        Itse jäin pahasti varasijoille.. :(.
        Mitähän mahtaa tarkoittaa Vipusessa että aloituspaikkoja 50 ja valittuja 55?

        Ovat valinneet muutaman ylimääräisen opiskelijan esim. tasapisteiden takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea!
        Itse jäin pahasti varasijoille.. :(.
        Mitähän mahtaa tarkoittaa Vipusessa että aloituspaikkoja 50 ja valittuja 55?

        Harmi :( Omat pisteet voi muuten kysyä hakijapalveluiden sähköpostista/soittamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi :( Omat pisteet voi muuten kysyä hakijapalveluiden sähköpostista/soittamalla.

        Onko kukaan kyselly omia pistemääriään? Kiinnostais millaisilla pisteillä on päästy sisään. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kukaan kyselly omia pistemääriään? Kiinnostais millaisilla pisteillä on päästy sisään. :)

        Mikä mitkä maksimipisteet olikaan?
        Mulla tämä mystinen applications sivu sanoo pisteiksi 58.44. Sisään en päässyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä mitkä maksimipisteet olikaan?
        Mulla tämä mystinen applications sivu sanoo pisteiksi 58.44. Sisään en päässyt...

        Max pisteet 100, itse en ole vielä saanut tietoa enkä soittanut paljon omat pisteeni oli. Pääsin sisälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Max pisteet 100, itse en ole vielä saanut tietoa enkä soittanut paljon omat pisteeni oli. Pääsin sisälle.

        Pääsin pisteillä 90,08/100 . Kiinnostaa kyllä mikä on ollu lopullinen pisteraja.


    • Anonyymi

      Kertoisiko joku, millainen kurssi oli kysessä?

      • Anonyymi

        Ainakin tänä vuonna vaikuttaa helpolle:)


    • Anonyymi

      Miten meni tänä vuonna? Hakijoita ilmeisesti tosi paljon. Luin jostain että 11 hakijaa per 1 paikka.

    • Anonyymi

      Ensikertalaisten alin hyväksytty pistemäärä 85/100.

      • Anonyymi

        Juu pääsin sisään.


    • Anonyymi

      Minä pääsin myös, omat pisteet 92,5/100

    • Anonyymi

      Mikä oli vuoden 2020 valintakurssin aihe? Millaisia tehtäviä, mitkä kirjat?

      • Anonyymi

        Kannattaa enempi ottaa selvää esim. koulun kautta ja on muutamia hyviä blogeja aiheeseen liittyen. Tässä ketjussa hyvin annettu oksviittaa et minkälainen on valintakurssi.


    • Anonyymi

      Siis anteeks mut miten tästä valintakurssista ois pitäny tulla tieto? Hain pääsääntöisesti Helsinkiin, mutta huittisten kampus oli viimeisenä. Tänään katsoin että "opiskelija ei osallistunut valintakurssille" josta en ollut maantaivaallisen tietoinen. Siis mitä ihmettä?? 😂

      Oisko mun pitäny itse lukea koulun sivuja että olisin tämän tiennyt? Koska _kaikki_ muut koulut käyttävät valtakunnallista valintakoetta, yksi koulu joka ei, on poikkeus. Kyllä mun mielestä tommosesta nyt pitäis ilmottaa 😅 vähän kummallinen käytäntö.

      • Anonyymi

        Kyllä nyt viimeistään korkeakouluun haettaessa pitää olla sen verran oma-aloitteinen ja fiksu, että osaa lukea jokaisen AMKin sivuilta valintaperusteet erikseen. Ei kukaan opo tai muukaan enää tässä vaiheessa pidä kenenkään kädestä kiinni ja neuvo hakuasioissa.

        Et voi vaan olettaa valintaperusteiden olevan samat joka hakukohteeseen.


      • Anonyymi

        Kyllä esim. opintopolussa tästä valintakoekurssista oli selvä maininta koulutusohjelman valintaperusteet-kohdassa


    • Anonyymi

      Hakiko porukka tänä keväänä? Hakijoita ilmeisesti hurja 1300. Millaisia ne esseet oli aiemmin? Saako tehtävänannon vasta koetilanteessa? 600 sanaa puoleentoista tuntiin kuulostaa aika hurjalta

    • Anonyymi

      Hain ja pääsin toiseen vaiheeseen 😊 tietääkö joku millä pisteillä ei päässyt sisään?

      • Anonyymi

        51,5 oli alin hyväksytty pistemäärä toiseen vaiheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        51,5 oli alin hyväksytty pistemäärä toiseen vaiheeseen.

        Mistä pisteet näkyy,? Entäs tuo kokonaishakijamäärän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä pisteet näkyy,? Entäs tuo kokonaishakijamäärän?

        Kaveri ei päässyt toiseen vaiheeseen ja sähköpostiviestissä kerrottiin oma pistemäärä sekä alin hyväksytty pistemäärä toista vaihetta ajatellen. Hyväksytyssä viestissä en itse pistemäärää myöskään saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä pisteet näkyy,? Entäs tuo kokonaishakijamäärän?

        Kaveri ei päässyt toiseen vaiheeseen ja sähköpostiviestissä kerrottiin oma pistemäärä sekä alin hyväksytty pistemäärä toista vaihetta ajatellen. Hyväksytyssä viestissä en itse pistemäärää myöskään saanut...


    • Anonyymi

      Kuinkahan moni noist 1300 pääsi toiseen vaiheeseen?
      Ite pääsin toiseen vaiheeseen. Ekan osion ryssin ja muissakaan en usko loistaneeni. 51,5 aika matala pistemäärä, ku esseest saa max. 20 eli ei mitään jakoo saada opiskelupaikkaa.
      1,5 h esseen tekoon aika nafti. Ei muuten, mut pitää pilkkuikin ehtii viilaa.

    • Anonyymi

      Pääsin toiseen vaiheeseen. Sinänsä monivalinnat oli helppoja, mutta osa kysymyksistä oli niin yksityiskohtaisia, että vaikea oli ulkoa muistaa. Mistä te löysitte tuon alimman pisterajan (51.5)

      • Anonyymi

        Kaveri ei päässyt toiseen vaiheeseen ja sähköpostiviestissä kerrottiin oma pistemäärä sekä alin hyväksytty pistemäärä toista vaihetta ajatellen. Hyväksytyssä viestissä en itse pistemäärää myöskään saanut. :-D


    • Anonyymi

      Mitä mieltä olitte 4 tehtävän esseestä?

      • Anonyymi

        Oli minusta hankala. Soveltaminen oli vaikeaa ja kuinka paljon olisi pitänyt soveltaa? Riittikö yksi näkökulma...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli minusta hankala. Soveltaminen oli vaikeaa ja kuinka paljon olisi pitänyt soveltaa? Riittikö yksi näkökulma...?

        Millainen essee kysymys oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen essee kysymys oli?

        Ei näitä kannata muille kertoa. Saavat hyötyä kokeeseen.


    • Anonyymi

      Hakijoita huittisiin 1317, 150 pääsi toiseen vaiheeseen. Kiinnostaisi myös tietää että mistä tuo alin hyväksytty pistemäärä on peräisin 😅
      Essee vähän jännittää kun ei tiedä yhtään mitä odottaa case yritykseltä 🙀

      • Anonyymi

        Mikä case yritys? Onko esseessä annettu siis jokin Case yritys mistä tehdä?


      • Anonyymi

        Oliko tämä tieto hakijamäärästä myös kerrottu niille, jotka eivät päässeet 4. tehtävään vai mistä sen osa tietää, kuinka paljon hakijoita on ollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko tämä tieto hakijamäärästä myös kerrottu niille, jotka eivät päässeet 4. tehtävään vai mistä sen osa tietää, kuinka paljon hakijoita on ollut?

        Hakijamääräthän on ihan julkista tietoa. Esim. Täältä näkee: https://yle.fi/uutiset/3-11866587


    • Anonyymi

      Kaveri ei päässyt toiseen vaiheeseen ja sähköpostiviestissä kerrottiin oma pistemäärä sekä alin hyväksytty pistemäärä (51,5/80) toista vaihetta ajatellen. Hyväksytyssä viestissä en itse pistemäärää myöskään saanut.

    • Anonyymi

      Miten essee meni? Omasta mielestäni suoriuduin kyllä hyvin. Sanamäärä tuntui lyhyeltä! En tietenkään tiedä, että millaista esseetä arvostelijat arvostavat...

    • Anonyymi

      Just kirjoitin esseen ja sain 400 sanaa. Kuinkahan paljon rangaistaan vähäisestä sanamäärästä :(.

      • Anonyymi

        Sehän riippuu varmaan siitä, että onko 400 sanaan saatu kaikki olennainen.


    • Anonyymi

      Vitsit että odotan jo tuloksia! Pitääköhän odottaa heinäkuuhun asti?

    • Anonyymi

      Ketuiks men!

    • Anonyymi

      Ensikertalaispisteet tullu Opintopolkuun.

    • Anonyymi

      Millaisillakohan pisteillä pääsi sisään?

      • Anonyymi

        Ensikertalaisilla alin hyväksytty 75,17p. Itse sain 93,83p, olen niiiin onnellinen, että kova työ vihdoin palkittiin opiskelupaikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensikertalaisilla alin hyväksytty 75,17p. Itse sain 93,83p, olen niiiin onnellinen, että kova työ vihdoin palkittiin opiskelupaikalla.

        Onnittelut! Tuliko tulokset kirjeenä, sähköpostina vai näkyikö vaan opintopolussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut! Tuliko tulokset kirjeenä, sähköpostina vai näkyikö vaan opintopolussa?

        Toistaiseksi vain opintopolussa, sähköpostilla tuli ilmoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut! Tuliko tulokset kirjeenä, sähköpostina vai näkyikö vaan opintopolussa?

        Itse en ole saanut sähköpostia, mutta opintopolussa hyväksytty. Nipinnapin sisällä!


    • Anonyymi

      Kirkkaasti sisällä! 😎

    • Anonyymi

      Pääsin 86,67 pisteillä. Alin hyväksytty ensikertalaisille oli 79, 08.
      Essee oli hankala, mutta näköjään siitäkin jokunen piste tuli.

    • Anonyymi

      Tiedän että essee tyssäsi mun matkan, mutta tulispa muutkin pisteet jo näkyviin. 😅

    • Anonyymi

      Mäkin pääsin sisään! Kova työ palkittiin.

    • Anonyymi

      Näkyykö ei-ensikertalaisille vielä pisteet?

      • Anonyymi

        Ei näy ainakaan mulla vielä. Mikähän siinä kestää pidempään?
        Epäilen et ei-ensikertalaisilla kyl pisteet nousee aika ylös. Eiks ollu et vaan 9 pääsee? Itsellä eka osio meni päin peetä ja siitä just eniten pisteitä. Ja aika epävarma siitä esseestä myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näy ainakaan mulla vielä. Mikähän siinä kestää pidempään?
        Epäilen et ei-ensikertalaisilla kyl pisteet nousee aika ylös. Eiks ollu et vaan 9 pääsee? Itsellä eka osio meni päin peetä ja siitä just eniten pisteitä. Ja aika epävarma siitä esseestä myös.

        Ei näy täälläkään. Mietin, että voikohan noi toisen asteen tulokset venyttää niitä. Ne on kai tulossa huomenna viimeistään Opintopolkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näy ainakaan mulla vielä. Mikähän siinä kestää pidempään?
        Epäilen et ei-ensikertalaisilla kyl pisteet nousee aika ylös. Eiks ollu et vaan 9 pääsee? Itsellä eka osio meni päin peetä ja siitä just eniten pisteitä. Ja aika epävarma siitä esseestä myös.

        9 oli Huittisiin ja oisko ollu 6 Raumalle 🤔 Mut ei saumaa täälläkään, varmaan menee siellä 90p. puolella sisäänpääsy.


    • Anonyymi

      Sisään pääsin, mutta mistä te näätte nuo osioiden pisteet?

      • Anonyymi

        Onnea! Niitä ei kai nää erikseen mistään, eli olisin yhteydessä hakijapalveluihin, mikäli haluat tietää tarkemman pisteytyksen kurssista.


    • Anonyymi

      Mä sain 77,75 pistettä, eli pääsin sisään Raumalle. Miten mulla näyttää et Raumalle oli alin pistemäärä sen 74,92? Vai liikkuuko ne sitä mukaa mitä jengi hylkää noita paikkoja?

      • Anonyymi

        Joo liikkuu. Jos varassijoilta hyväksytty ottaa paikan vastaan niin se alin hyväksytty menee sen mukaan.


      • Anonyymi

        Liikkuu. Pääsin molempiin, mutta Rauma peruuntui automaattisesti, koska alempi hakutoive.


    • Anonyymi

      Minkä ikäistä sakkia on päässy Raumalle?

    • Anonyymi

      Mistähän syystä noita valintakurssipisteitä pihtataan? 😬 Ensikertalaispisteet kuitenkin tuli jo viikko sitten...

    • Anonyymi

      Olen varasijalla Huittisiin. Sijat ovat liikkuneet kaksi pykälää ylöspäin. Varasijakohdassa kuitenkin lukee, että ne eivät ole voimassa ennen kuin opiskelijavalinta on valmis. Mitä tämä tarkoittaa? Ja jos näin on, niin miten ihmeessä sijat ovat liikkuneet?

      • Anonyymi

        Odottelee tuloksia myös muilta hakijoilta, eli vain ensikertalaiset ovat saaneet pisteensä. Eli et voi tulla hyväksytyksi varasijoilta, ennekuin valinta vahvistuu. Sijat voi liikkua jos valintakurssilta suoraan päässeet hylkää paikkojaan, mutta et voi vahvistaa paikkaa vielä.


    • Anonyymi

      Mikä ihme niissä tuloksissa kestää.....

    • Anonyymi

      Rauman tulokset näkyy tulleen.

    • Anonyymi

      Onko täällä Raumalle päässeitä?

      • Anonyymi

        Onko täällä ketään, joka haki nyt syksyn haussa Samk:iin valintakurssin perusteella? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko täällä ketään, joka haki nyt syksyn haussa Samk:iin valintakurssin perusteella? :)

        Tänää tein juuri 4. tehtävän. Keväällä hain kans mut huonolla menestyksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänää tein juuri 4. tehtävän. Keväällä hain kans mut huonolla menestyksellä.

        Mitenkä kävi, pääsikö ketään vikaan vaiheeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkä kävi, pääsikö ketään vikaan vaiheeseen?

        Perjantaina sain sähköpostin toiseen vaiheeseen pääsystä. Ny ku yritän saada tehtävää auki ni ei onnistukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perjantaina sain sähköpostin toiseen vaiheeseen pääsystä. Ny ku yritän saada tehtävää auki ni ei onnistukkaan.

        MINULLA SAMA!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MINULLA SAMA!!

        Yritin olla koululle yhteydessä, mutta eihän ne sunnuntaina puhelimeen vastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perjantaina sain sähköpostin toiseen vaiheeseen pääsystä. Ny ku yritän saada tehtävää auki ni ei onnistukkaan.

        Aukesiko jo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perjantaina sain sähköpostin toiseen vaiheeseen pääsystä. Ny ku yritän saada tehtävää auki ni ei onnistukkaan.

        Sama homma täällä. Hyvä tietää etten ole ainoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perjantaina sain sähköpostin toiseen vaiheeseen pääsystä. Ny ku yritän saada tehtävää auki ni ei onnistukkaan.

        Ilmeisesti kaikilla sama ongelma.. hienosti :D millasia pisteitä saitte ekoista kahdesta tehtävästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perjantaina sain sähköpostin toiseen vaiheeseen pääsystä. Ny ku yritän saada tehtävää auki ni ei onnistukkaan.

        Herää ajatus, että josko osalle onkin lähetetty virheellisesti viesti jatkoon pääsystä. Toivottavasti ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herää ajatus, että josko osalle onkin lähetetty virheellisesti viesti jatkoon pääsystä. Toivottavasti ei.

        Hyi, älä pelottele :( Mietin sitä kyllä itsekin, mutta sitten laskin, että uskoisin pisteiden riittäneen, kun ekasta tehtävästä 10/10, tokasta 14,83/20 ja kolmas ja neljäs sitten yht. X/30 kuitenkin ja alaraja oli sen 46,17. Mutta eihän sitä koskaan tiedä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi, älä pelottele :( Mietin sitä kyllä itsekin, mutta sitten laskin, että uskoisin pisteiden riittäneen, kun ekasta tehtävästä 10/10, tokasta 14,83/20 ja kolmas ja neljäs sitten yht. X/30 kuitenkin ja alaraja oli sen 46,17. Mutta eihän sitä koskaan tiedä..

        Onko kenellekään auennut??
        Itsellä 24,5 ekoista tehtävistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kenellekään auennut??
        Itsellä 24,5 ekoista tehtävistä.

        Ei oo auennut :<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi, älä pelottele :( Mietin sitä kyllä itsekin, mutta sitten laskin, että uskoisin pisteiden riittäneen, kun ekasta tehtävästä 10/10, tokasta 14,83/20 ja kolmas ja neljäs sitten yht. X/30 kuitenkin ja alaraja oli sen 46,17. Mutta eihän sitä koskaan tiedä..

        Välähti vain mielessä, mutta uskon että on aika kaukaa haettu. Luulisi, että jos väärin olisi viestit menneet, niin se olisi jo huomattu. Tässä vain pyörii mielessä kaikenlaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välähti vain mielessä, mutta uskon että on aika kaukaa haettu. Luulisi, että jos väärin olisi viestit menneet, niin se olisi jo huomattu. Tässä vain pyörii mielessä kaikenlaista.

        No juu, kyllähän sitä tietty mielessä pyörittelee.. ei muuten, mutta jos saavat vaikka vasta huomenna auki, niin onpahan sitten yksi päivä vähemmän kohti deadlinea, joka muutenkin on esseetehtäväksi melko lyhyt, kun ottaa vaikeahkon kontekstin huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juu, kyllähän sitä tietty mielessä pyörittelee.. ei muuten, mutta jos saavat vaikka vasta huomenna auki, niin onpahan sitten yksi päivä vähemmän kohti deadlinea, joka muutenkin on esseetehtäväksi melko lyhyt, kun ottaa vaikeahkon kontekstin huomioon.

        Sepä juuri. Itselle ainakin minkä tahansa esseen vääntäminen on todella hankalaa ja tosiaan tässä aihekaan ei ole helpoimmasta päästä. Meinaa jo paniikki iskeä, kun ei pääse tutustumaan aineistoon ja tehtävään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritin olla koululle yhteydessä, mutta eihän ne sunnuntaina puhelimeen vastaa

        Taitaa vasta huomenna korjaantua tilanne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti kaikilla sama ongelma.. hienosti :D millasia pisteitä saitte ekoista kahdesta tehtävästä?

        Mä sain 9/10 ja 18,36/20 . Mitä mieltä kakkosvaiheeseen päässeet oli esseestä?


    • Anonyymi

      Minä pääsin 2 vaiheeseen jeee! :)

      • Anonyymi

        Onnittelut, täällä myös!! :)


    • Anonyymi

      Täällä myös yksi jolla ei tehtävä 5 aukea. Taitaa olla nyt iso tekninen virhe menossa. Sain toki viestin jatkoon pääsystä. Odotellaan nyt jos se vielä tänään aukeaisi.

    • Anonyymi

      Täälläkään ei 5 tehtävä aukea vaikka sain sähköpostin jatkoon pääsystä, pelästyin jo mutta näköjään muillakin samoja ongelmia... Toivottavasti saavat pian korjattua kun ei pysty ottamaan edes yhteyttä mihinkään näin sunnuntaina.

    • Anonyymi

      Täälläkin odotellaan 5. tehtävän aukaisua. Onneksi löysin tämän ketjun, niin ei tarvi ressailla, että olisi vain omalla kohdalla ongelma. Tsemppiä kaikille!

    • Anonyymi

      Aukesi!!

      • Anonyymi

        Näkyykö muilla 5. tehtävän tehtävänanto? Itsellä ei näy kuten aiemmissa tehtävissä. Jos tehtävä linkistä klikkaa, niin meneeköhän suorituskerta siihen vai aukeekohan tehtävä salasanalla kuten aiemmissa tehtävissä? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyykö muilla 5. tehtävän tehtävänanto? Itsellä ei näy kuten aiemmissa tehtävissä. Jos tehtävä linkistä klikkaa, niin meneeköhän suorituskerta siihen vai aukeekohan tehtävä salasanalla kuten aiemmissa tehtävissä? 🤔

        Ilmeisesti tehtävänanto aukeaa vasta, kun aloittaa tentin. Jos linkkiä klikkaat, niin ei mene vielä suorituskerta. Siellä on pisteytys ja ohjeet. Suoritus alkaa vasta kun klikkaat sitä "Aloita tentti nyt" -nappia. Mut eli näyttäisi siltä, et 3 tuntia aikaa tehdä essee lähteineen, alkaen siitä kun aloitat tentin :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti tehtävänanto aukeaa vasta, kun aloittaa tentin. Jos linkkiä klikkaat, niin ei mene vielä suorituskerta. Siellä on pisteytys ja ohjeet. Suoritus alkaa vasta kun klikkaat sitä "Aloita tentti nyt" -nappia. Mut eli näyttäisi siltä, et 3 tuntia aikaa tehdä essee lähteineen, alkaen siitä kun aloitat tentin :/

        Aikamoinen materiaali... Mitä muut mieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoinen materiaali... Mitä muut mieltä?

        Juu jestas sentään kun katsoin materiaalin ja 3h aikarajan essee tehtävän tekemiseen, huhh... No eipä muuta kuin pänttäämään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti tehtävänanto aukeaa vasta, kun aloittaa tentin. Jos linkkiä klikkaat, niin ei mene vielä suorituskerta. Siellä on pisteytys ja ohjeet. Suoritus alkaa vasta kun klikkaat sitä "Aloita tentti nyt" -nappia. Mut eli näyttäisi siltä, et 3 tuntia aikaa tehdä essee lähteineen, alkaen siitä kun aloitat tentin :/

        Ok, kiitos tiedosta 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu jestas sentään kun katsoin materiaalin ja 3h aikarajan essee tehtävän tekemiseen, huhh... No eipä muuta kuin pänttäämään!

        Jep, ihanat 150 sivua HE:tä pisti luun kurkkuun ainakin täällä :D Tsemppiä kaikille!


    • Anonyymi

      Mikä oli esseekysymys tehtävässä numero 5? :D

    • Anonyymi

      Itse en päässyt viimeiseen vaiheeseen, mutta kiinnostaisi tietää millainen tehtävä siellä oli?

    • Anonyymi

      Miten paljon kirjoititte tohon esseehen? Mulla tuli vain joku 1.5 sivua. Oli ihan selkeä kysymys ja vastaus siihen, niin en keksinyt miten oisin saanut pidemmän enkä kyllä olisi ehkä kerennytkään enempää. Meni kuitenkin aikansa etsiä lakiteksteistä oikeat kohdat.

      • Anonyymi

        Yhden sivun sain kirjoitettua ja siinäkin jo tuntui että tuli turhan paljon toistoa.

        Lähteiden etsimiseen tosiaan meni ihan liikaa aikaa ja en saanut "viilattua pilkkua" tarpeeksi tuossa ajassa. Paljon olisi ollut parantamisen varaa itse tekstissäkin, nyt kun jälkikäteen olen sitä lukenut... No, saa nähdä kuinka käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden sivun sain kirjoitettua ja siinäkin jo tuntui että tuli turhan paljon toistoa.

        Lähteiden etsimiseen tosiaan meni ihan liikaa aikaa ja en saanut "viilattua pilkkua" tarpeeksi tuossa ajassa. Paljon olisi ollut parantamisen varaa itse tekstissäkin, nyt kun jälkikäteen olen sitä lukenut... No, saa nähdä kuinka käy.

        Kahden lyhyemmän aineistomateriaalin perusteella päättelin aiheen ja luin he:stä ja filmeistä vaan ne...kolme sivua ja 3 min jäi aiķaa. Aihe oli mielestäni helppo mutta vastauksen muotoilu ei...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahden lyhyemmän aineistomateriaalin perusteella päättelin aiheen ja luin he:stä ja filmeistä vaan ne...kolme sivua ja 3 min jäi aiķaa. Aihe oli mielestäni helppo mutta vastauksen muotoilu ei...

        Millä ihmeellä noin yksinkertaiseen kysymykseen keksii kolmen sivun vastauksen niin ettei toista itseään saati kirjoita omia pohdintoja sekaan :D

        Olis kyllä kiva nähdä joku mallivastaus!

        Itse pänttäsin varmaan liikaakin, luin HE kokonaan ja lakitekstit useampaan kertaan, samoin ne kirjasta otetut skannaukset, sitten kun itse kysymys tuli niin oli ihan sekaisin että missä olikaan mitäkin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä ihmeellä noin yksinkertaiseen kysymykseen keksii kolmen sivun vastauksen niin ettei toista itseään saati kirjoita omia pohdintoja sekaan :D

        Olis kyllä kiva nähdä joku mallivastaus!

        Itse pänttäsin varmaan liikaakin, luin HE kokonaan ja lakitekstit useampaan kertaan, samoin ne kirjasta otetut skannaukset, sitten kun itse kysymys tuli niin oli ihan sekaisin että missä olikaan mitäkin..

        Hatun nostot että joku jaksanut lukea HE:n läpi. Itse selasin sisällysluettelon ja se riitti jo löytämään vastauksen esseeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä ihmeellä noin yksinkertaiseen kysymykseen keksii kolmen sivun vastauksen niin ettei toista itseään saati kirjoita omia pohdintoja sekaan :D

        Olis kyllä kiva nähdä joku mallivastaus!

        Itse pänttäsin varmaan liikaakin, luin HE kokonaan ja lakitekstit useampaan kertaan, samoin ne kirjasta otetut skannaukset, sitten kun itse kysymys tuli niin oli ihan sekaisin että missä olikaan mitäkin..

        Mäkään en ymmärrä miten sitä tekstiä tulee kolme sivua? Tosin olisin kyllä tarvinnut myös jonkun mallivastauksen, että mitä siihen saa kirjoittaa ja mitä ei... Vähän oli epäselvää, saako olla omia mielipiteitä ym. Ja nyt ärsyttää, ettei ikinä tiedä edes oikeaa vastausta, niin on paha parantaa... Lähinmä miten oppia vastaamaan oikein, viime koulustakin yli 20 vuotta :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkään en ymmärrä miten sitä tekstiä tulee kolme sivua? Tosin olisin kyllä tarvinnut myös jonkun mallivastauksen, että mitä siihen saa kirjoittaa ja mitä ei... Vähän oli epäselvää, saako olla omia mielipiteitä ym. Ja nyt ärsyttää, ettei ikinä tiedä edes oikeaa vastausta, niin on paha parantaa... Lähinmä miten oppia vastaamaan oikein, viime koulustakin yli 20 vuotta :D

        Mun mielestä siinä piti käsitellä niin monta pykälää ettei ne kaikki edes mahtuisi yhdelle sivulle. Mutta katsotaan miten käy, ei voi tietää yhtään oliko omassa esseessä liikaa vai liian vähän. Typeriä virheitä jäi itselle kun ei ehtinyt kunnolla oikolukea ja viimeistellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä siinä piti käsitellä niin monta pykälää ettei ne kaikki edes mahtuisi yhdelle sivulle. Mutta katsotaan miten käy, ei voi tietää yhtään oliko omassa esseessä liikaa vai liian vähän. Typeriä virheitä jäi itselle kun ei ehtinyt kunnolla oikolukea ja viimeistellä.

        Samaa mieltä; vastaukseen piti käsitellä montaa pykälä kohtaa. Itse hain jokaisesta ensìn oikean pykälän, sen jälkeen "avaavaa" tekstiä HE:stä, sitten selvitys, miten soveltuu ko. caseen.. ja en selitellyt omia juttuja, Mielestäni piti olla selkeää, yksinkertaista lakitekstiä. Voi titysti olle, että meni pieleen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä; vastaukseen piti käsitellä montaa pykälä kohtaa. Itse hain jokaisesta ensìn oikean pykälän, sen jälkeen "avaavaa" tekstiä HE:stä, sitten selvitys, miten soveltuu ko. caseen.. ja en selitellyt omia juttuja, Mielestäni piti olla selkeää, yksinkertaista lakitekstiä. Voi titysti olle, että meni pieleen...

        Itse käsittelin muistaakseni 7 eri pykälää ja ne kaikki liittyi aika vahvasti toisiinsa, joten mitään kauhean pitkiä avauksia en niistä jokaisesta saanut, että vain sivun pituinen vastaus tuli. No katsotaan kuinka pieleen meni. : /
        Mielestäni kuitenkin vastasin itse kysymykseen ja perustelin miksi niin, mutta sitä en sitten tiedä kuinka oikein vastasin eri lähteiden kautta.

        Harmi tosiaan ettei mistään näe lopuksi sitä "kuinka se piti kirjoittaa", jos toi oma vastaus nyt meni ihan metsään..


    • Anonyymi

      Aivan liian lyhyt aika esseelle. Kirjoitin kolme sivua, mutta aika loppui kesken niin etten ehtinyt hioa esseetä niin paljon kuin olisin halunnut.

      • Anonyymi

        Kolme sivua irtosi täälläkin, tiedosto väärässä muodossa ja mitäköhän vielä… Aivan liian lyhyt aika kirjoittaa, kun materiaalikin oli aika tolkuton määrä ja lakien etsimisessä meni oma aikansa. Tekstiviittauksestkin sinne päin…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme sivua irtosi täälläkin, tiedosto väärässä muodossa ja mitäköhän vielä… Aivan liian lyhyt aika kirjoittaa, kun materiaalikin oli aika tolkuton määrä ja lakien etsimisessä meni oma aikansa. Tekstiviittauksestkin sinne päin…

        Ihan mielenkiinnosta kysyn, siis tradenomi nykyään selvittelee työkseen jotain lakijuttuja ?! Tai lähinnä on pätevyys moiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kysyn, siis tradenomi nykyään selvittelee työkseen jotain lakijuttuja ?! Tai lähinnä on pätevyys moiseen?

        Osasta tulee oikeustradenomeja, mutta kaikille liiketalouden tradenomeiksi SAMKiin halajaville on tuo sama pääsykoe vaikkei oikeutta alkaisikaan opiskella.

        Ei tule pätevyyttä toimia juristina tai juristin tehtävissä, mutta lainkäyttöä avustavissa ja ainakin monissa julkisen sektorin tehtävissä juridiikan osaamisesta on tietysti hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osasta tulee oikeustradenomeja, mutta kaikille liiketalouden tradenomeiksi SAMKiin halajaville on tuo sama pääsykoe vaikkei oikeutta alkaisikaan opiskella.

        Ei tule pätevyyttä toimia juristina tai juristin tehtävissä, mutta lainkäyttöä avustavissa ja ainakin monissa julkisen sektorin tehtävissä juridiikan osaamisesta on tietysti hyötyä.

        Kiitos selvennyksestä! Eli jos ei lakijutut nappaa, niin perinteinen pääsykoe on siis "helpompi" reitti päästä opiskelemaan? Jos ei opiskelumuodolla ole väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos selvennyksestä! Eli jos ei lakijutut nappaa, niin perinteinen pääsykoe on siis "helpompi" reitti päästä opiskelemaan? Jos ei opiskelumuodolla ole väliä.

        En tiedä miten helppoa sisäänpääsy nyt yleensäkään on, mutta jos on edellytykset pärjätä siinä yleisessä AMK-kokeessa eikä eri lakien pykälä pykälältä pänttääminen kiinnosta, niin varmasti on ainakin miellyttävämpi reitti. Sitä en tiedä, että tuleeko tämä valintakurssin aihe aina ja ikuisesti olemaan juridiikka.


    • Anonyymi

      Vitsit odottavan aika on pitkä! Tulisipa jo tieto miten meni valintakurssi ja irtosiko opiskelupaikka vaiko ei 😅 Onko tietoa onko tulokset tulleet yleensä vasta ihan vikana päivänä vai toivetta tulosten tulemisesta aiemmin? 😊

    • Anonyymi

      Tulokset tulleet, itsellä varasija 9. Ei-ensikertalaisilla näyttäisi olevan 84.67 alin hyväksytty pistemäärä. Harmittaa vietävästi :)

    • Anonyymi

      Jee sain paikan! Ensikertalaisena hain, mutta ei-ensikertalaisenakin olisin päässyt sisään.

      • Anonyymi

        Kappas vaan! Niin pääsin minäkin. Yllättyin kyllä, essee kun ei kovin vahvasti mennyt ainakaan omasta mielestä. :D

        Mutta siis mulle ei tullut mitään sähköpostia? Opintopolusta vaan kävin katsomassa nyt kun näin tämän keskustelun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kappas vaan! Niin pääsin minäkin. Yllättyin kyllä, essee kun ei kovin vahvasti mennyt ainakaan omasta mielestä. :D

        Mutta siis mulle ei tullut mitään sähköpostia? Opintopolusta vaan kävin katsomassa nyt kun näin tämän keskustelun.

        Onnea! :)
        Mullekaan ei tullut sähköpostia.


    • Anonyymi

      Pääsin!! Sain nyt illalla sähköpostin opintopolusta. En ole ensikertalainen, niin kyllä jännitti, vaikka kurssi menikin hyvin. Huhh!!

      • Anonyymi

        Oliko sulla SAMK ykkösvalintana? Mulle ei ole tullut sähköpostia vaikka pääsin, mutta lienee siksi kun SAMK on vasta kakkosvalinta ja ykkösen tuloksia ei vielä ole :)


    • Anonyymi

      Näkeekö jostain hakijamäärät ja sisään päässeet? Onnea valituille 🙂

    • Anonyymi

      Onnea valituille! :)

      Mulla oli SAMK ykkösenä, mutta ei silti tullut mitään sähköpostia. Tosin hyväksyin heti paikan ja sen jälkeen opintopolusta tuli joku hyväksyminen vastaanotettu -viesti. Ja tuolla sivuilla näkyy lukevan "Valinnan tulokset julkistetaan viimeistään 26.11.2021 Opintopolussa, ja valituksi tulleille toimitetaan tällöin tarkempi ohjeistus opiskelupaikan vastaanottamiseen." Että ehkä jotain sähköpostia on sitten tulossa vielä. :)

    • Anonyymi

      Näettekö Moodlesta tehtäväkohtaiset pisteenne?

      • Anonyymi

        En näe.


    • Anonyymi

      Hei nyt ensi viikolla aloittavat.
      Oletteko saaneet tunnuksen jo tehtyä? Itse en onnistu ja pitäisi viimeistään 3.1. olla tehtynä. Pitää toivoa, etten itse ole töpeksinyt jotenkin opiskelupaikan vastaanoton kanssa ja siksi en saa tehtyä tunnusta.

      • Anonyymi

        Sama juttu täällä. Olisikohan niin, että niitä ei edes pääse tekemään ennen 3.1.?

        Samk-tunnusten ohjeessa lukee, että uuden tunnuksen voi ottaa käyttöön vasta opintojen alkamispäivämäärästä lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu täällä. Olisikohan niin, että niitä ei edes pääse tekemään ennen 3.1.?

        Samk-tunnusten ohjeessa lukee, että uuden tunnuksen voi ottaa käyttöön vasta opintojen alkamispäivämäärästä lähtien.

        Huh, kun helpotti. Itse kanssa ajattelin, että seuraavaksi kokeilen 3.1. Hämäsi vaan se, kun jossain ohjeessa luki, että tunnukset tulisi tehdä viikon alussa ja viimeistään 3.1. Katsoin opintopolusta, että opinto-oikeus on alkanut tänään.


    • Anonyymi

      Oletteko saaneet jotain infoa orientaatiopäivistä tai opiskelun aloittamisesta? Itselle ei ole tullut mitään opiskelupaikan saamisen jälkeen. Tänään kävin katsomassa opintopolusta, että olen ilmoittautunut läsnäolevaksi, eli se on ok.

      • Anonyymi

        SAMK.fi - infoa keväällä 2022 opiskelunsa aloittaville - monimuoto-opiskelun aloitustiedot - liiketalous.


      • Anonyymi

        Noniin, löytyihän kaikki tarpeellinen tuolta sivuilta. Ihmettelin vaan, kun ei ole mitään kuulunut, niin mietin olenko pudonnut joltain listalta pois...


    • Anonyymi

      Voisiko joku laittaa linkin valintakurssin moodesivulle?

      • Anonyymi

        Ihan mielenkiinnosta tulin kysymään, että mikä aihe on nyt kevään valintakurssissa? :)


    • Anonyymi

      Kaksiosainen valintakoe, ensimmäisessä osassa 3 tehtävää, jossa pääpiirteittäin markkinointia ja työoikeutta. Niistä 300 parasta pääsee 2. Osioon, jossa jokin essee.

      Onko aiemmilla antaa vinkkejä materiaalin sisäistykseen, eli kannattaako opetella kaikki termit englanninkielisien käänteiden kanssa vai riittääkö, että ymmärtää mistä puhutaan?

      Onko täällä muita jotka nyt osallistuu valintakokeeseen? ☺️

      • Anonyymi

        Moi, täällä yksi hakija! Tein juuri toisen tentin. Huominen ja sunnuntai aikaa lukea kolmoseen.. En sitten yhtään viimetippaan jättänyt! 😅👌

        Ekassa tentissä menin jotenkin "paniikkiin" siitä aikarajasta ja kompakysymyksistä vaikka toki niitä osasin odottaa. 😑 Toisen tentin tein onneksi rauhallisin mielin ja jäi fiilis, että vastasin kaikkiin kohtiin oikein..mutta saas nähdä 🤣

        Miten sulla on mennyt? 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi, täällä yksi hakija! Tein juuri toisen tentin. Huominen ja sunnuntai aikaa lukea kolmoseen.. En sitten yhtään viimetippaan jättänyt! 😅👌

        Ekassa tentissä menin jotenkin "paniikkiin" siitä aikarajasta ja kompakysymyksistä vaikka toki niitä osasin odottaa. 😑 Toisen tentin tein onneksi rauhallisin mielin ja jäi fiilis, että vastasin kaikkiin kohtiin oikein..mutta saas nähdä 🤣

        Miten sulla on mennyt? 😊

        Mahtavaa, että muitakin löysi ketjuun! 😍

        Mulla kaksi tenttiä tehty ja huomenna teen viimeisen. Oon lukenut materiaalin jo muutamaan kertaan ja viikonloppu on pyhitetty vielä kertaukselle, mutta vaikeaa on. Itselle täysin uutta asiaa ja sanastoa on niin paljon että on kyllä aivot aivan solmussa.🥵

        Eka tentti meni mulla samalla tavalla, et jotenkin paniikissa niiden kysymysten kanssa, mutta tokan kohdalla oli jo rauhallisempi olo ja sama fiilis jäi mulla et meni ihan ok. Jännä nähdä 😬 ja vihaan näitä kompakysymyksiä, ne joutuu miettii niin tarkkaan, että ymmärtää lauseen oikein ja sit kun pitää vielä aikaa vastaan yrittää etsiä oikeat vastaukset joissa ero voi olla yhdessä sanassa tai muodossa. No mut maanantaina selviää pitääkö jatkaa lukemista 😁

        Tsemppiä vikaan tenttiin sulle! ☺️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtavaa, että muitakin löysi ketjuun! 😍

        Mulla kaksi tenttiä tehty ja huomenna teen viimeisen. Oon lukenut materiaalin jo muutamaan kertaan ja viikonloppu on pyhitetty vielä kertaukselle, mutta vaikeaa on. Itselle täysin uutta asiaa ja sanastoa on niin paljon että on kyllä aivot aivan solmussa.🥵

        Eka tentti meni mulla samalla tavalla, et jotenkin paniikissa niiden kysymysten kanssa, mutta tokan kohdalla oli jo rauhallisempi olo ja sama fiilis jäi mulla et meni ihan ok. Jännä nähdä 😬 ja vihaan näitä kompakysymyksiä, ne joutuu miettii niin tarkkaan, että ymmärtää lauseen oikein ja sit kun pitää vielä aikaa vastaan yrittää etsiä oikeat vastaukset joissa ero voi olla yhdessä sanassa tai muodossa. No mut maanantaina selviää pitääkö jatkaa lukemista 😁

        Tsemppiä vikaan tenttiin sulle! ☺️

        Moi, kiva kuulla muidenkin kokemuksia :) Tuon kolmannen tehtävän materiaali oli kyllä aika puuduttavaa luettavaa! Mutta nyt on sekin tentti suoritettu! :'D Ihan ok fiilis jäi siitä mutta tosi vaikea arvioida..koska ne himpuran kompakysymykset!

        Toivottavasti päästään jatkoon! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi, kiva kuulla muidenkin kokemuksia :) Tuon kolmannen tehtävän materiaali oli kyllä aika puuduttavaa luettavaa! Mutta nyt on sekin tentti suoritettu! :'D Ihan ok fiilis jäi siitä mutta tosi vaikea arvioida..koska ne himpuran kompakysymykset!

        Toivottavasti päästään jatkoon! :)

        Mä tein tehtävä kolmannesta ensimmäiseen - järjestyksessä. Tuo kolmas liittyy työtehtäviin, joten oli kaikista helpoin. Aloin kyllä vahvasti epäilemään, onkohan musta opiskelemaan jos 1 ja 2 tehtävä oli noin vaikeita 😬 Luin materiaalit kuitenkin moneen kertaan ja tein muistiinpanotkin kahteen kertaan mut aihe on uusi itselle ja vieraita sanoja oli NIIN paljon, että huhheijaa.

        Onko tietoa onko monimuoto-linjalle hakeville eri koe kuin päiväopiskeluun hakeville? 🤔

        Tsemppiä ja tuu kertoo tuleeko paikkaa seuraavaan osioon. ☺️


    • Anonyymi

      Moi! Kiva että täällä muitakin. Mä tein kans tehtävät. Ekassa iski paniikki, kun ei oo vuosiin tarvinnut tehdä mitään tenttiä tai vastaavaa. Kaks muuta sujuikin jo paremmin. Mutta saa nähdä, miten käy. Viimeisen tehtävän palautin viimeisellä sekunnilla, toivottavasti onnistui.

    • Anonyymi

      Täällä kans yks, joka tekee kurssia tällä hetkellä.
      Tänään tuli tieto pääsikö 2. vaiheeseen ja itse pääsin. :)
      Miten teillä muilla tän kevään hakijoilla?

    • Anonyymi

      Mä pääsin myös! Saakohan mistään tietää välipiste- ja hakijoiden määrää? Olis kiva tietää, et missä pisteissä mennään tällä hetkellä ja kuinka paljon on ollut hakijoita ☺️

      • Anonyymi

        Ylen sivuilta löysin joskus, että hakijoita on ollut tänä keväänä 1091 muistaakseni.


    • Anonyymi

      Hei onnea myös sulle!
      Juu itseä kiinnostais kans kovasti tietää millä pisteillä on päässyt läpi tähän vaiheeseen ja ylipäätänsä kuinka paljon hakijoita oli.
      Luin ensimmäisen kerran esseen aihealueen läpi. Oli kiinnostava.

    • Anonyymi

      Kiitos ja samoin! Mä pidän tänään lepopäivän lukemisesta ja aloitan huomenna, sen verran tiivis viisi viikkoinen on ollut 😁 Tsemppiä hei vikaan osioon ☺️

    • Anonyymi

      Onnea kaikille! Mä pääsin kans jatkoon. Vielä kun ehtis jossain välissä lukea. On aika kiirettä töissä. Oli kyllä ihan mielenkiintoiselta vaikuttavaa asiaa.

    • Anonyymi

      Heippa,
      kuka tehny jo esseen? Mikä on esseen aihe;)

      • Anonyymi

        Tähän nyt tuskin kukaan viisas vastaa, jottei helpota muiden opiskelijoiden valmistautumista ;)


    • Anonyymi

      Miten muilla meni essee? ☺️

      Mä en osaa kyllä yhtään sanoa, koska kysymykset mihin piti vastata oli musta hieman outoja 😁 en siis oo varma et vastasiko kysymykseen. Alue oli kyllä tuttu ja olin tehnyt pohdintaa omalta osalta joten oli helppo peilata. Sanamääräksi sain n. 560 sanaa, eli en tiedä onko tämä riittävä 😁

      Nyt kuitenkin aivan sairaan helpottunut olo!

    • Anonyymi

      Vaikea sanoa miten meni essee. Osasin kyllä ja mielestäni tein kuten piti, mutta sanamäärä jäi kyllä vajaaksi. Saa nähdä miten käy. No, ei auta kuin odotella ja toivoa parasta!

    • Anonyymi

      En kans osaa yhtää sanoa miten essee meni. Kysymykset oli tosiaan toisaalta yksinkertaisia, mutta samalla vaikeita..
      Mulla jäi kans vajaaksi essee, mutta toivotaan et sisältö paikkaa uupuvaa sanamäärää. Nyt sit jännätään miten käy!

    • Anonyymi

      Onkos kukaan saanut vielä osiokohtaisia pisteitä tietoon? ☺️

      • Anonyymi

        Ne löytyy Moodlen kautta ja valitsee ko.koulun.


    • Anonyymi

      Millaisia pisteitä olette saanu? Vastasiko pisteet tenttien ja esseen jälkeisiä olotiloja siitä, miten meni?
      Ite yllätyin esseen pisteistä, 18/20. Kuvittelin kirjoittaneeni vähän ohi aiheen.

    • Anonyymi

      Heippa! Kävinpäs minäkin äsken katsomassa Moodlesta pisteet ja yllätyin, kun esseestä oli tullut 20/20! Nyt on iloinen fiilis. Vähän samaa ajattelin, että kirjoitin hitusen myös aiheen ohi, mutta näköjään osuikin sitten ihan hyvin pohdinnat siihen.😄

      • Anonyymi

        Vau, hienot pisteet esseestä!!


    • Anonyymi

      Joudutaankohan opiskelijavalinnan tuloksia odottelemaan heinäkuulle asti? Mikä kumma niis kestää, kun valintakurssin pisteet on kuitenkin annettu ja niiden perusteellahan valinnat tehdään....

      • Anonyymi

        Kevään 2022 korkeakoulujen toisen yhteishaun tulokset julkistetaan viimeistään pe 8.7.2022
        Odottavan aika on pitkä....


    • Anonyymi

      Ensikertalaisena 80p. Harmittaa niin esseessä mokaaminen. Mahtaakohan riittää tällä kertaa? :(

      • Anonyymi

        Mun pisteet 90,5, missä vaiheessa saadaan tietää rajat millä nappaa opiskelupaikan..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun pisteet 90,5, missä vaiheessa saadaan tietää rajat millä nappaa opiskelupaikan..?

        Mulla 75p. Rajat nähdään sitten kun näkyy tilanne opintopolussa. Aiempia pisteitä jos katsoo, niin sanoisin, että te ootte sisässä. Rajat olleet nimittäin 70-80 välillä. ☺️


    • Anonyymi

      Mulla kanssa 75p. Jännää!👀

    • Anonyymi

      Täällä pisteitä 74,55 ja en ole ensikertalainen. Näillä pisteillä ei kyllä taida päästä siihen 9 parhaan ei-ensikertalaisen joukkoon :(

    • Anonyymi

      Täällä päästiin sisään Huittisiin :)
      Löytyykö muita sinne päässeitä?

      • Anonyymi

        Onnea :) Pääsin myös sisään Huittisiin verkkototeutukseen. Oli mun ykköstoive. Paikka vastaanotettu ja läsnäolo ilmoittautuminen on tehty lukuvuodelle. Mitään infoa tms ei ole mailiin tullut vielä.


    • Anonyymi

      Täällä kans yks, joka tulossa Huittisiin verkkototeutukseen ☺️ Onnittelut opiskelupaikoista. Mä ehdin kans jo ilmoittautuu lukuvuodelle läsnäolevaksi, mutta en oo saanut vielä muuta infoa.

    • Anonyymi

      Heii onko ketään joka nyt verkkokurssilla huittisiin syksy 2022?

      • Anonyymi

        Täällä! Kaksi osiota saanut tehtyä eli kaksi vielä jäljellä. Aika raskasta on. 🤔


      • Anonyymi

        Täällä ollaan. Tuntuupas aiheet vaikeilta..


      • Anonyymi

        Täällä kans yksi hakija. Ei-ensikertalaisena oon ottanut aika kovat paineet tästä kurssista nyt itelleni vähän turhaankin. Neljännen osion tentti on vielä tekemättä, ei meinaa yhtään jäädä mieleen tuon osion asiat ja jännittää aloittaa tentti kun kolmannen osion tentissä tuli aika kiire, vaikka etukäteen luulin olevani hyvin valmistautunut.


      • Anonyymi

        Miten teillä muilla on mennyt esseetehtävän kanssa? Minulla kävi jo luovuttaminen mielessä, mutta päätin kuitenkin yrittää saada edes jonkinlaisen esseen kasaan. Vaikka on aiempia yliopisto-opintoja taustalla, niin tämä juridinen aihe aiheuttaa kyllä tosiaan haastetta :)


    • Anonyymi

      Mitä aiheita tehtävissä nyt on?

    • Anonyymi

      Hei, täällä kans yksi hakija. Mä oon töiden ohella suorittanut 3 ekaa tenttiä, ja luen nyt 4.tenttiin. Vasta eilen löysin Ylen tilastot, että paljonko on ollut 2022 keväällä hakijoita/aloituspaikkaa. Meinasin lentää pyllylleni! En osannut aavistaa, että Huittisiin olisi näin kova tunku... 😅 Mä oon kyllä mennyt tähän asti ihan liian rennolla otteella, että en nyt kauheen toiveikas ole, kun tajusin vasta tässä kohti, että kuinka kova taso on päästä sisälle tuonne.... Aihealuekin on itselleni haastava, kun olen enemmän kiinnostunut esimiestyöstä/HR puolesta. No jaa, kohta se nähdään miten käy. 🙃

      • Anonyymi

        Moi, melko puuduttavalta tuntuu vaikka onkin jonkin verran kokemusta lakiasioista. Aluksi tenteissä tuntuu, että aikaa on runsaasti, mutta aina tuntuu tulevan kiire.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi, melko puuduttavalta tuntuu vaikka onkin jonkin verran kokemusta lakiasioista. Aluksi tenteissä tuntuu, että aikaa on runsaasti, mutta aina tuntuu tulevan kiire.

        Juuri näin. Itsellä vielä viimeinen tehtävä tekemättä, kun käyn läpi materiaaleja uudestaan ja uudestaan. En uskalla aloittaa sitä. :/
        Paljonkohan viime vuonna olivat alimmat pisteet joilla pääsi 2.vaiheeseen? Tietääkö kukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi, melko puuduttavalta tuntuu vaikka onkin jonkin verran kokemusta lakiasioista. Aluksi tenteissä tuntuu, että aikaa on runsaasti, mutta aina tuntuu tulevan kiire.

        Jep, aika loppui kesken kyllä taas viimeisessäkin tentissä. 😅 Tai ei nyt varsinaisesti kesken, mutta en ehtinyt varmistaa ja tarkistaa kaikkia vastauksiani, ja osa vastauksista jäi siihen mututuntuman varaan. No mutta kylläpä silti helpotti että nyt toi eka vaihe on purkissa! Jollei sillä pääse seuraavaan vaiheeseen, niin ehkä täytyy keväällä koittaa uusiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Itsellä vielä viimeinen tehtävä tekemättä, kun käyn läpi materiaaleja uudestaan ja uudestaan. En uskalla aloittaa sitä. :/
        Paljonkohan viime vuonna olivat alimmat pisteet joilla pääsi 2.vaiheeseen? Tietääkö kukaan?

        Tsemppiä viimeiseen tenttiin! 🤗 En kyllä yhtään tiedä tosta alimmasta pistemäärästä. Itse sain sen käsityksen, että ne jotka pääsivät 2.vaiheeseen, eivät saaneet tietää 1.vaiheen jälkeen pistemääräänsä. Mutta ne jotka eivät päässeet jatkoon, saivat tietää heti 1.vaiheen päätyttyä pistemääränsä. Voi olla toki että käsitin väärinkin, ja voi myös olla että tämä vuosi poikkeaa edellisestä...


    • Anonyymi

      No niin. Kaikki osiot suoritettu ja lähetetty. Se vaan ihmetytti,kun itsellä näkyi "73% suoritettu kurssista", vaikka kaikkiin olin täpännyt "tehty" ja palauttanut tehtävät. No odotellaan.

      • Anonyymi

        Samaa ihmettelin, varsinkin kun joku oli tästä kysynyt ja kirjoittanut että on täpännyt kaikki ja näkyy että 76% suoritettuna ja itsellä näkyi tuo 73% 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa ihmettelin, varsinkin kun joku oli tästä kysynyt ja kirjoittanut että on täpännyt kaikki ja näkyy että 76% suoritettuna ja itsellä näkyi tuo 73% 😅

        Joo. Huomasin saman siellä moodlen kysymys/vastaus palstalla. Huomenna tulee tulokset. Jännittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Huomasin saman siellä moodlen kysymys/vastaus palstalla. Huomenna tulee tulokset. Jännittää.

        Nyt oli tullut spostilla tietoa 😊 omat pisteet riitti jatkoon, saas nähdä millainen tuo essee sitten on 😅


    • Anonyymi

      Jep. Tuli myös itselle 2.vaiheeseen kutsu. Tsemppiä meille!

    • Anonyymi

      Jee, mä sain myös kutsun 2.vaiheeseen! Näkyykö kellään noi 1-vaiheen pisteet? Jossain olin lukevinani, että ne tulis näkyviin tänään. 🤔

    • Anonyymi

      Itselle tuli kans kutsu 2.vaiheeseen!🥳
      Moodlesta näkyi 1.vaiheen pisteet. Itse sain vain (vähän ehkä pettynyt olen) 48/60, tarvii siis tehdä täydellinen essee 😂

      • Anonyymi

        Hienoa! Onko sulla ensikertalaisuus vielä jäljellä? :) Mulla lähes samat pisteet, mutta oon ei-ensikertalainen joten tarvii todellakin vielä panostaa 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa! Onko sulla ensikertalaisuus vielä jäljellä? :) Mulla lähes samat pisteet, mutta oon ei-ensikertalainen joten tarvii todellakin vielä panostaa 😅

        Ensikertalainen oon. Availin essee tehtävää ja tuntuu ahdistavalta, kun ei tiedä mistä aloittaa..
        Tsemppiä meille kaikille 5 tehtävän kanssa!🫣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa! Onko sulla ensikertalaisuus vielä jäljellä? :) Mulla lähes samat pisteet, mutta oon ei-ensikertalainen joten tarvii todellakin vielä panostaa 😅

        Kutsu 2.vaiheeseen tuli myös. Petyin pisteisiini, joten ei paras moti jatkaa viimeiseen tehtävään. Tulee nyt ainakin 5 op:tä lisää avoimen opintoihin.


    • Anonyymi

      Nooooh, mulla oli 47,01/60. Täytyisi todellakin saada täydellinen essee, ja siltikin menee varmaan tiukille. 😅

    • Anonyymi

      Huhhhuh, oon lukenut materiaalin ainakin 5 kertaa läpi, mutta tuntuu jotenkin vaikealta saada loogiseen järjestykseen asioita paperille. Kyllä 5 sivuun on saanut tuhrattua aikaa, ja silti lopputulos ei tunnu loistavalta. 😀 Miltäs muista on tuntunut tämä essee?

      • Anonyymi

        Vaikealta on tuntunut 😅😂 Alkuun oli hankaluuksia päästä liikkelle ja tuntuu, että muutamaan kohtaan olisi tarvinnut löytää materiaalin ulkopuolinen lähde. Saa nähdä, ei millään tavalla luottavainen olo. Huomenna vielä viimeistelyt töiden jälkeen...


    • Anonyymi

      Joo, ihan samaa mietin tosta materiaalin ulkopuolisesta lähteestä! Tuntuu niinkuin olisi valittu vähän tarkoituksella niukka lähdemateriaali... 🙄 Mulla on sama aikomus, huomenna töiden jälkeen vielä loppuhionta, ja sitten saa tämän pois päiväjärjestyksestä. Jää elämään taas vapaa-aikaa töiden jälkeen! 😁

    • Anonyymi

      Hmmmm....viime syksynä tulokset tulivat 10.11. ainakin mitä täältä ketjusta luin. Missäköhän ne nyt viipyvät?? Odottavan aika on pitkä. 🤔

      • Anonyymi

        No niinpä!!! Oon ollut ihan tulisilla hiilillä nämä 2 päivää. 🤯 No ehkä ensviikolla sitten.


      • Anonyymi

        Tulokset tulee 25.11 mennessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulokset tulee 25.11 mennessä.

        huh, en olis uskonut mutta pääsin tokakertalaisena sisään 🥳🥳🥳 t. yksi täällä kurssin aikana keskustellut


    • Anonyymi

      Nyt oli tullut SAMK valintakurssi valintatiedot opintopolkuun. Itse jäin varasijoille mutta todistushaussa aukesi paikka toiseen kouluun.

    • Anonyymi

      Itse tosi pienellä varasijalla kans. Onkohan noi varasijat liikkuneet lainkaan viime syksynä? Kokemuksia?

    • Anonyymi

      Jeeee, mä olin päässyt sisään ensikertalaisena! Pisteet 79, alin hyväksytty ensikertalaiselle 72. Mahtava fiilis! 🤩

      • Anonyymi

        Pisteet reilu 85 ja yllätti täysin, kun ensimmäisen tehtävän pisteet melko heikot.


    • Anonyymi

      Jee tulokset tulleet ja pääsin sisään! 😊 Mahtava fiilis!

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään tietoa kuinka monta otetaan yleensä polkuopintoihin Huittisiin? :)

    • Anonyymi

      Onko täällä ketään joka nyt keväällä haki tohon verkkototeutukseen ja alottaa vaöintakurssin?

      • Anonyymi

        Minä aloitin valintakurssin nyt. Haku huittisiin ja raumalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä aloitin valintakurssin nyt. Haku huittisiin ja raumalle.

        Ootko jo tutustunu materiaaleihin? Mikä fiilis? Mua jännittää se et on tentissä aikaraja, vähän pelottaa ettei kerkee lukeen ja vastaan ajoissa.. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko jo tutustunu materiaaleihin? Mikä fiilis? Mua jännittää se et on tentissä aikaraja, vähän pelottaa ettei kerkee lukeen ja vastaan ajoissa.. :D

        Oon ja jotenki inhottavaa tekstiä ku on jokanen lause asiatekstiä eikä pysty karsimaan oikein muistiinpanoilla pienemmäksi. Heitän toivon pääsystä menemään 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon ja jotenki inhottavaa tekstiä ku on jokanen lause asiatekstiä eikä pysty karsimaan oikein muistiinpanoilla pienemmäksi. Heitän toivon pääsystä menemään 😂

        Heips, täällä muita hakemassa sosionomi(monimuoto-)opintoihin? Jos on, oisin superkiitollinen jos joku viitsisi avata koemateriaalia "sosiaalipedagogiikka, kohti inhimillisempää yhteiskuntaa."-kirjan osalta. Tentittävät sivunimerot on ilmoitettu 183-298; joudun käyttään e-kirjaa ja sivunumerot on mitä sattuu. Voisiko joku ihana vihjata/valaista esim koealueeseen kuuluvat kappaleet tms. Kiitos jo etukäteen ja tsemppiä kaikille aiheen parissa puurtaville!


    • Anonyymi

      Täällä yksi joka hakenut Huittisiin verkko-opintoihin tulevaksi syksyksi. Olen tehnyt valintakokeessa kaksi osiota, vielä yksi tekemättä. Jos jatkoon pääsee niin jännittää tuo essee. Eipä ole tullut niitä kirjoiteltua kohta 20 vuoteen.. . Osaako joku kertoa tuosta esseestä, että minkälainen ollut aiemmin? Onko siinä valmiita kysymyksiä joihin vastaillaan vai tyyliin vapaasti itse kertoen mitä oppinut....

    • Anonyymi

      Mikä on tämän kevään aiheena valintakurssissa liiketalouteen?

    • Anonyymi

      Täällä kans yksi, joka haki Huittisiin ja Raumalle ja kahlaa nyt valintakurssia läpi. Jännittää tentit ihan valtavasti, olen vasta yhden uskaltanut suorittaa ja enää muutama päivä jäljellä! Menin ihan täysin paniikkiin ekassa, mutta sain onneksi tehtyä loppuun. Etenkin toinen tehtävä jännittää paljon (ja essee, jos sinne ikinä pääsen).

      • Anonyymi

        Saitko 2 osiosta vahvistusta sähköpostiin? Mulla loppui siinä aika kun tarkastelin vastauksia ja ekasta sain vahvistuksen, mutta toisesta en. Mietin tallentuiko se ollenkaan. :o


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saitko 2 osiosta vahvistusta sähköpostiin? Mulla loppui siinä aika kun tarkastelin vastauksia ja ekasta sain vahvistuksen, mutta toisesta en. Mietin tallentuiko se ollenkaan. :o

        Samoin kävi täällä 2 osiossa. Ajan loppuessa vastaukset tallentuu kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saitko 2 osiosta vahvistusta sähköpostiin? Mulla loppui siinä aika kun tarkastelin vastauksia ja ekasta sain vahvistuksen, mutta toisesta en. Mietin tallentuiko se ollenkaan. :o

        Samaa ihmettelin, eli vahvistus tuli vain ensimmäisestä. Mutta sivuilla näkyy kyllä tentti tehtynä ja odottaa arvosanaa, eli ehkä se vahvistus tulee vain ekan jälkeen kaikille?


    • Anonyymi

      Huh, juuri sain tehtyä viimeisen tentin. Tai oikeastaan ensimmäisen, koska tein tentit käänteisessä järjestyksessä. Aika paljon joutui kyllä kysymyksiä pohtimaan vaikka olin mielestäni valmistautunut hyvin. Mulle ei ole tullut mistään tentistä vahvistussähköpostia, kun tentti on sulkeutunut tarkastuskierrokseni aikana, mutta luotan että vastaukset tallentuneet kun ohjeissa niin sanotaan. Josko nyt pieni vapputauko ennen esseetehtävään orientoitumista!

    • Anonyymi

      Moi, pääsittekö II vaiheeseen? Mulle tuli sähköpostia, ett läpäisin I vaiheen. Omia kokonaispisteitä ei kerrottu. Alin hyväksytty pistemäärä II vaiheeseen oli 48,6.

      • Anonyymi

        Täällä myös pääsin toiseen vaiheeseen. Kiinnostaisi kyllä tietää nuo I-vaiheen pisteet.. Tuleekohan ne mihinkään näkyviin? Moodlessa ei ainakaan vielä näkynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä myös pääsin toiseen vaiheeseen. Kiinnostaisi kyllä tietää nuo I-vaiheen pisteet.. Tuleekohan ne mihinkään näkyviin? Moodlessa ei ainakaan vielä näkynyt.

        Eivät tule näkyviin tässä vaiheessa. Ne saa tietää vasta, kun homma ohi ja odotellaan, pääsekö sisään vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä myös pääsin toiseen vaiheeseen. Kiinnostaisi kyllä tietää nuo I-vaiheen pisteet.. Tuleekohan ne mihinkään näkyviin? Moodlessa ei ainakaan vielä näkynyt.

        Moodlessa lukee: ”Tehtäväkohtaiset pisteet julkaistaan valintakoekurssin päättymisen jälkeen, kun kaikki tehtävät 1-4 on arvioitu. Pisteet julkaistaan viimeistään 9.6.2023”

        Vähän elättelin toiveita, että tässä vaiheessa saisi jo tietää tehtävien 1-3 pisteet, mutta ilmeisesti vasta sitten kesäkuussa.


      • Anonyymi

        Täältäkin päästiin jatkoon. Nyt sitten jännittää ihan hirveästi tuo essee, kun en sellaisia ole 20 vuoteen kirjoittanut. Aloitin perehtymisen googlettelemalla miten essee kirjoitetaan :D

        Lähdemateriaaleja on päntätty, mutta ilmeisesti tässä kohtaa siitä ei lopulta ole välttämättä kauheasti apua. Kai sitä on vaan pakko uskaltaa avata tehtävä lähipäivinä ja yrittää parhaansa.

        Tsemppiä kaikille!


      • Anonyymi

        Ei tuo nyt niin kovin alhainen ole. Syksyllä 2022 2.vaiheeseen pääsyn raja Huittisiin oli 42,67 pistettä. 🤔


    • Anonyymi

      Tuo alin pistemäärä tuntuu jotenkin tosi matalalta, oliko siis tentit muillekin kuin vain itselle vaikeita...

      Mitenköhän tämä menee, jos on hakenut sekä Rauma, että Huittinen, vain yksi valintakurssi tehdään - tietääkö sitä mistään onko edelleen tsäänssit molempiin vai onko karsiutunut toisesta pois? Kaikkihan ei hae kumpaankin....

    • Anonyymi

      Tiedättekö, vaikuttaako sisäänpääsyyn vain 4. tehtävän pisteet, vai 1-4 tehtävän yhteispisteet?

      • Anonyymi

        Kaikkien tehtävien yhteispisteet.


    • Anonyymi

      Tänään tuli sähköposti, että pääsin toiseen vaiheeseen. Hieman jännittää tuo essee. Ihmettelin, kun siinä luki, että esseen sanamäärä 6000 +_500 sanaa. Ei kait se voi niin pitkä olla kun 90min aikaa. Vai tuleeko se virallinen sanamäärä sitten selville kun tehtävä aukeaa.

      • Anonyymi

        Vastauksen suosituspituus on +/- 6000 merkkiä sisältäen välilyönnit eli älä huoli, ei tarvii kirjoittaa kymmentä sivua 😅


    • Anonyymi

      Ok, kiitti tiedosta :)

    • Anonyymi

      Joko on joku tehnyt esseen? Miten meni? Itse vielä lueskellut materiaalia. En tiedä onko tuosta materiaalin lukemista miten paljon lopulta hyötyä...

      • Anonyymi

        En ole vielä uskaltautunut tekemään esseetä. Vähän sama fiilis materiaalista. Tietenkin hyvä tuntea se, jotta löytyy tarvittavat kohdat sitten nopeasti esseetä varten, mutta lukea pitää kuitenkin vielä uudelleen sitten kun tietää tehtävänannon. Kun edes vähän tietäisi millainen tehtävä on, onko laaja vai tarkka kysymys. 🤔


    • Anonyymi

      Joo, ei auta. Pakko se on parin päivän päästä esseetä yrittää. Saa nähdä millainen on. Ei ole kyllä minun vahvuus kirjoitella niitä. Vähän jännittää...Tsemppiä vaan kaikille essee vaiheeseen päässeille.

    • Anonyymi

      Miten teillä on aika riittänyt noissa tehtävissä?
      Minulla on jokaisessa kohdassa tullut kiire enkä ole ehtinyt tarkistamaan kunnolla. Esseessä on aikaa 90min ja nyt mietityttää, että onko sekin ajoitettu yhtä tiukasti kuin nuo aiemmat tehtävät?

      • Anonyymi

        On nuo kyllä aika tiukaksi mitoitettu. Ekassa tentissä vähän panikoin parin kysymyksen kohdalla ja aika tuntui siksi tosi lyhyeltä, mutta kahdessa muussa olin henkisesti paremmin valmistautunut ja aika riitti ihan hyvin.

        Essee kyllä jännittää tosi paljon juuri tuon aikarajan vuoksi. Suunnittelen tekeväni tentin huomenna ja kokeilin siksi tänään minkä verran ehdin kirjoittaa auki tuota esseen aineistoa 90 minuutissa. Oli kyllä tosi lyhyt tuo aika! Tuntui, että kirjoitin minkä kerkesin ja silti jäi sanamäärä vajaaksi ja teksti referaattimaiseksi. Tosin olen ollut aina aika hidas kirjoittamaan, kun jään liian helposti viilaamaan pilkkua sanamuodoissa. Mutta ei siinä siis mitenkään liikaa aikaa ole!


    • Anonyymi

      En kokenut esseessä aikarajaa tiukaksi, ihan hyvin ehti kirjoitella.

      Nyt vaan tuntuu kamalalta että pitääkö tuloksia oikeasti odottaa 2kk! :(

      • Anonyymi

        Hei toimiko siinä varsinaisessa tenttipohjassa se merkkilaskuri? Testipohjassa ei ainakaan ollut koko risuaitamerkkiä, vaikka painoi nuolen kuvasta lisäosion auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei toimiko siinä varsinaisessa tenttipohjassa se merkkilaskuri? Testipohjassa ei ainakaan ollut koko risuaitamerkkiä, vaikka painoi nuolen kuvasta lisäosion auki.

        Samaa ihmettelin, ei löydy koko merkkiä mistään. Vähän ihmetyttää, miksi tällaiseen ohjelmaan on tänä vuonna päädytty?


    • Anonyymi

      En saanut toimimaan kummassakaan...

    • Anonyymi

      Ei ole minullakaan sitä risuaita mitä tarvitaan siihen merkkimäärä tarkistukseen. Ihmettelinkin, että enkö osaa käyttää sitä :)

    • Anonyymi

      Nyt on essee tehty. Ajattelin, että olisi helpottunut olo, mutta fiilis on lähinnä lannistunut. Olin mielestäni panostanut paljon ja valmistautunut hyvin, mutta meni kyllä aivan vihkoon tuo essee. Merkkejä taisin saada lopulta vain vähän yli 4000 ja tekstin sisältökin jäi aika ohueksi.

      Onko ketään muuta jonka mielestä tehtävä oli vaikea?

    • Anonyymi

      Ajattelin kohta itsekkin esseen alta pois rykäistä. tuon sinun kommentin jälkeen en kyllä itsekkään kovin luottavaisin mielin lähde esseetä tekemään, vaikka mielestäni olen siihen hyvin valmistautunut.
      katsotaan miten suoritus menee ja palaan sitte n asiaan ellei v*tutus ole vienyt voittoa

      • Anonyymi

        Anteeksi, ei ollut tarkoitus huolestuttaa. Harmittaa vain niin kovasti oma typeryys, että teki mieli jossain purkaa. Taisin olla niin lukkiutunut teoriaan, että ei aivot taipuneet soveltamaan opittua.

        Tsemppiä kokeeseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, ei ollut tarkoitus huolestuttaa. Harmittaa vain niin kovasti oma typeryys, että teki mieli jossain purkaa. Taisin olla niin lukkiutunut teoriaan, että ei aivot taipuneet soveltamaan opittua.

        Tsemppiä kokeeseen!

        Essee tehty ja lähinnä itkettää vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Essee tehty ja lähinnä itkettää vaan.

        Sama fiilis. Tähän asti menny mielestäni hyvin ja oon panostanut tosi paljon koko valintakurssiin, mutta tää vei kyllä maton jalkojen alta. Voi vittu sanon suoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama fiilis. Tähän asti menny mielestäni hyvin ja oon panostanut tosi paljon koko valintakurssiin, mutta tää vei kyllä maton jalkojen alta. Voi vittu sanon suoraan.

        Samat fiilikset täälläkin. Tein eilen illalla. Ja olin kohtuu hyvin valmistautunut, mutta mä en tiedä, mikä löi pään vähän tyhjäksi ja kirjoitus jäi lyhyeksi . Veetys on niin syvää. Mielenkiintoista on nähdä, mitä pisteitä tulee I osion tehtävistä. Riittävätkö ne vai ei? :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Essee tehty ja lähinnä itkettää vaan.

        Sama.. meni niin huonosti, aika ei riittänyt alkuunkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama.. meni niin huonosti, aika ei riittänyt alkuunkaan.

        Sama homma, aika oli täysin alimitoitettu, tai sitten en ymmärtänyt tehtävänantoa alkuunkaan.
        Joka tapauksessa harmittaa aivan järjettömästi.

        Oliko teillä muilla minkäänlaista tekstieditoria siinä varsinaisessa tehtävässä käytössä? Minulla ei ollut!
        Harjoitusversiossa se oli näkyvissä ja toimi (vaikka merkkimäärän laskinta ei ollutkaan), mutta varsinaisessa tehtävässä ei ollut minkäänlaista editoria käytössä?!


    • Anonyymi

      Joo, just tein esseen ja meni ihan perseelleen. Nyt lähinnä vituttaa. Olin valmistautunut hyvin omasta mielestäni, mutta ei tullut mitään koko esseestä. En saanut oikein mitään irti ja teksti on mitä sattuu. Jotenkin löi pää ihan tyhjää aluksi ja en oikein saanut koko esseetä käyntiin missään vaiheessa . Teksti jäi lyhyeksi ja ei varmaan vastannut tehtävänantoa.
      Nyt jo tiedän, että en tule sisälle kouluun pääsemään.

      • Anonyymi

        Tuntui kuin oisin lukenut omia ajatuksia, kun luin tätä. Kiitos siis vertaistuesta, vaikka tosi harmi, että sulle kävi samoin kuin mulle eilen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntui kuin oisin lukenut omia ajatuksia, kun luin tätä. Kiitos siis vertaistuesta, vaikka tosi harmi, että sulle kävi samoin kuin mulle eilen!

        Ahdistaa ja paljon, töissä ollut valtava kiire ja kaaos jä pääsen vasta huomenna tekemään esseen. Kivasti jää taas viime hetkille.
        Nämä kommentit ei kyllä rohkaise, apua jos se on ihan mahdottoman vaikea!


    • Anonyymi

      Itse sain esseeseen vähän yli 5000 merkkiä ja tuntui,että kirjoitinkin vähän ohi aiheen..mites muilla meni?

      • Anonyymi

        No ei ole kyllä aavistustakaan montako merkkiä tuli, kun ei ollut minkäänlaista tekstieditpria käytössä. Ei auttanut kuin muina naisina kirjotella tyhjään valkoiseen laatikkoon. 🥲


    • Anonyymi

      Juu, ei mitään tietoa merkkimäärästä ja muutenkin meni koko essee perseelleen. Täytyy toivoa, että ensimmäinen osio olisi mennyt täydellisesti ja siitä tulis täydet pisteet niin ehkä joku pienenen pieni oljenkorsi olisi päästä sisään.

    • Anonyymi

      Millonkohan tuloksia voisi odotella. 7.7. mennessä kyllä, mutta voisko jo aiemmin, aiempina vuosina on ainakin tainnut tulla jo kesäkuussa.

      • Anonyymi

        Olisikohan jossain lukenut että 9.6. viimeistään julkaistaan kurssin pisteet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan jossain lukenut että 9.6. viimeistään julkaistaan kurssin pisteet?

        Eikö kesäkuun alussa tule ensimmäisen vaiheen pisteet näkyviin moodleen (mihin sinne, onko kenelläkään tietoa?), mutta lopulliset pisteet selviää vasta heinäkuun alkupuolella?


      • Anonyymi

        Kylläpäs odottavan aika on pitkä, ajoittain käynyt kyttäämässä joko ne pisteet ois tullu mutta ei 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpäs odottavan aika on pitkä, ajoittain käynyt kyttäämässä joko ne pisteet ois tullu mutta ei 😅

        kyllä siellä opintopolussa pisteet nyt näkyy....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä siellä opintopolussa pisteet nyt näkyy....

        Näköjään, pääsin sisään! Prkl! Vaikka essee meni omasta mielestä päin persettä 🙈


      • Anonyymi

        Tenttien ja esseen tulokset nyt näkyvillä myös. Vau, esseestä 17/20, vaikka omasta mielestä meni ihan perseelleen, merkkimäärä ei tullut täyteen ja ja jäi pahasti kesken. Ehkä tässä arvosteltiin jotain muuta kuin sisältöä 🤣 Täytyy olla kyllä ylpeä, että reilusti yli 1000 hakijan joukosta pääsi sisään, kova työ palkittiin. Ite en oo ensikertalainen, niin en olisi ikinä uskonut että olisi sen yhdeksän ei-ensikertalaisen joukossa 🙌🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tenttien ja esseen tulokset nyt näkyvillä myös. Vau, esseestä 17/20, vaikka omasta mielestä meni ihan perseelleen, merkkimäärä ei tullut täyteen ja ja jäi pahasti kesken. Ehkä tässä arvosteltiin jotain muuta kuin sisältöä 🤣 Täytyy olla kyllä ylpeä, että reilusti yli 1000 hakijan joukosta pääsi sisään, kova työ palkittiin. Ite en oo ensikertalainen, niin en olisi ikinä uskonut että olisi sen yhdeksän ei-ensikertalaisen joukossa 🙌🏻

        Mistä löysit nuo tulokset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä löysit nuo tulokset?

        Samaa kyselen, mistä tehtäväkohtaiset pisteet näkee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa kyselen, mistä tehtäväkohtaiset pisteet näkee?

        Löytyikin jo. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyikin jo. 😊

        Mistä siis löysit? 🤔 Onko ne nuo mitkä ilmaistu moodlessa prosentteina vai missä?


    • Anonyymi

      Näköjään Huittisten tulokset tuli ja sisässä ollaan! Onpa jännä että Rauman vielä puuttuu eikä Moodlessa näy pisteitä? Kai tuohon Opintopolkuun voi silti luottaa

    • Anonyymi

      Kävin myös katsomassa! 89 pistettä, vaikka se essee tuntui menevän aivan pieleen ja sanamääräkin jäi reilusti vajaaksi! Onpa jännittävää, se ois opiskelua tiedossa sitten syksylle!

    • Anonyymi

      Pääsin myös Huittisiin, aloitus syksyllä! Oon niin hämmentynyt 😅 Oli kuitenkin joku 1100 hakijaa!

    • Anonyymi

      Pääsin Raumalle! En olisi uskonut, niin pieleen meni essee. Mutta ensikertalaisena pisteet ihmeenkaupalla riitti

    • Anonyymi

      Rimaa hipoen, mutta sisällä ollaan!

    • Anonyymi

      Kepeesti Huittisiin sisälle.

    • Anonyymi

      ihan kärki varasijoilla raumalle, mitenköhän tulee liikkumaan :(

      • Anonyymi

        Itsekin varasijalla 10 Raumalle. Mahtaakohan tuolta varasijalta päästä vai elätänkö turhia toivoja?!


    • Anonyymi

      näettekö jostain mikä oli minimi määrä millä pääsi sisään?

      • Anonyymi

        72 ja risat oli Huittisiin


    • Anonyymi

      kolmannelta varasijalta sisään! mahtava fiilis!

      • Anonyymi

        Hieno juttu, onnittelut!


      • Anonyymi

        Sama juttu itsellä ja Raumalle pääsin. Alan vaihtajana kolmannelta varasijalta sisään. Eli aika pienen marginaalin sisään mahduin, koska ensikertalaisija otetaan tosi paljon enemmän sisään.


    • Anonyymi

      Miten näissä on arvottu kuka pääsee Huittisiin ja kuka Raumalle, en mielestäni missään vaiheessa valinnut kumpaakaan, mutta Huittisiin pääsin...

      • Anonyymi

        Kyllä sä olet itse hakuvaiheessa valinnut mihin kaikkialle haet ja missä järjestyksessä.


    • Anonyymi

      Muistaako joku minkälaisia kysymyksiä vanhoissa valintakursseilla on ollut? Ja miten esseen tehtävän anto tapahtui? Olisi kiva saada ihan oikeita koe kysymyksiä, jotta ymmärtäisi paremmin mitä on tulossa.

    • Anonyymi

      Tänään piti tulla ilmoitus pääseekö 2.vaiheeseen klo.22 mennessä. Vielä ei ole mitään kuulunut.🤔

      • Anonyymi

        Pääsitkö 2.vaiheeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsitkö 2.vaiheeseen?

        Pääsin. 🤗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsin. 🤗

        Odottavan aika on pitkä…
        Joka päivä katsoo opintopolun. Saisi tulla jo tulokset😂

        Kuinka paljon pisteitä sait 1. vaiheesta?☺️
        Itse pääsin nipin napin toiseen vaiheeseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odottavan aika on pitkä…
        Joka päivä katsoo opintopolun. Saisi tulla jo tulokset😂

        Kuinka paljon pisteitä sait 1. vaiheesta?☺️
        Itse pääsin nipin napin toiseen vaiheeseen

        Täällä kanssa yksi joka odottaa kuumeisesti tuloksia, mutta ei vaan näy eikä kuulu. 🥲 Toki olihan se että 24.11. mennessä...
        Itse pääsin lähes täysillä pisteillä toiseen vaiheeseen, mutta esseessä mokasin aika pahasti, mikä harmittaa tosi paljon. Etenkin kun tajusin asian lähes heti esseen palautettuani 😔 mutta jos nyt ei onnista niin ensi keväänä uusi yritys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kanssa yksi joka odottaa kuumeisesti tuloksia, mutta ei vaan näy eikä kuulu. 🥲 Toki olihan se että 24.11. mennessä...
        Itse pääsin lähes täysillä pisteillä toiseen vaiheeseen, mutta esseessä mokasin aika pahasti, mikä harmittaa tosi paljon. Etenkin kun tajusin asian lähes heti esseen palautettuani 😔 mutta jos nyt ei onnista niin ensi keväänä uusi yritys.

        Eikä😣 Toivotaan, että ”moka” ei vaikuttaisi hirveesti.

        Uskon, että monella muullakin mokia tullut! Olihan tehtävä vaikea, vaikkakin sitä oli aikaa näpytellä!


        Toivotaan, että tarkastajat antaa armoa tarkastaessaan tekstejä😂🙏🏽


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä😣 Toivotaan, että ”moka” ei vaikuttaisi hirveesti.

        Uskon, että monella muullakin mokia tullut! Olihan tehtävä vaikea, vaikkakin sitä oli aikaa näpytellä!


        Toivotaan, että tarkastajat antaa armoa tarkastaessaan tekstejä😂🙏🏽

        Joo niinpä! Keskityin ensin vaan hakemaan perusteluita materiaalista niin unohdin sitten täysin muokata ne kirjallisuuden viittaukset lopuksi omiksi sanoiksi eli 0 pistettä varmaan pärähtää lähteiden käytöstä. En edes tiedä miten on mahdollista noin perusasia unohtaa kun tekstiä hioin ties kuinka pitkään. Ilta meni sitten itkiessä omaa typeryyttä mutta minkäs teet.

        Pieni toivonrippunen silti vielä elää. 😅 Toivotaan parasta ja että tulokset pian ilmaantuisi! 🙏


    • Anonyymi

      Kuinka moni aikoo hakea polkuopintoihin? Itse hain, mutta sain niin surkeat pisteet kurssista, että mahtaakohan riittää.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe