SAMK tradenomi monimuoto

Kouluunjo

Miten meni sähköiset valintakokeet ihmisillä? :)

73

3915

Vastaukset

• 1. tehtävästä 10/10 ja 3. tehtävästä 19/20.

Vähän jäi tuo 3. tehtävän yksi virhe harmittamaan, koska siinä tuli ns. ajatuskatkos. Esseistä jäi toki paljon pisteitä saatavaksi, mutta harmittaa, jos sisäänpääsy esim. nousi pystyyn tuon yhden pisteen takia. Esseet eivät kummassakaan tehtävässä olleet mielestäni mitään järin haastavia. Tuloksia odotellassa.

• Itellä ekasta tehtäväst 4/10 ja 3. Tehtävästä 19/20. Esseet meni vähän niin ja näin. Millaisilla pisteillä mahtoi viime vuonna päästä sisään?

• 1. 8/10 3. 19/20. Saitteko merkkimäärää täyteen siihen koeaika esseeseen?

• Noin 4800 merkkiä sain itse.

• Mulla ekasta 7/10 ja kolmannesta 17/20, esseekysymyksistä ei oikeen hajuakaan että miten mahto mennä sen näkee sitten :D

• Millä pisteillä viime vuonna sisään?

• Eipä ole kuitenkaan esseet menneet sitten kovin kummoisesti, vaikka itse en niitä haastavina pitänytkään. Varasijalla 48. ja hyvää yötä.

• Sisälle pääsin ilman varasijoja!! :)

• Itse toiseen varasijalla 42 ja toiseen varasijalla 6 pidetään peukkuja pystyssä et toi pienempi luku mätsäis 😂

• Siis mitä helv.... Omasta mielestä nuo esseet meni erittäin hyvin. Silti varasijalla 11. Viime vuonna vedin koko kurssin aivan vitsinä ja sijalla... Jokin mättää.

• No kyllä ne varmaan omasta mielestä on mennytkin hyvin, mutta ei välttämättä sitten oikeasti. Toivotaan silti et mätsäis tolla sijalla :)

• Ekasta tehtävästä 8/10 ja kolmannesta 19/20. Esseet meni mielestäni ok:sti, mutta varasijat 15 ja 51 kertoo toista.. Kyllä sapettaa! Noh, näköjään tää ei sit oo mun juttu

• Pääsin myös suoraan ilman varasijaa :) Keitä muita mukana? :)

• Itse noussut varasijalle 4 😬 peukut pystyssä

• Huittisiin vai Raumalle?

• Oon varasijalle 3 Raumalle, mitenhän mahtaa käydä. Joka kymmenennen pitäis jäättää paikka ottamatta.

• Raumalle minäkin 😁 peräkkäin ollaan

• Ootko kuullu mistään, et onko aiemmin varasijoilta tonne päässy?

• Enpäs oo kuullut ennen mitään 🤔

• Millaisilla pisteillä pääsitte sisälle?

• Pisterajat on julkastu tuloskirjeissä 👍🏻

• Itse, kun en ensikertalainen ollut, niin 90 pistettä ois tarvinnut sisäänpääsyyn eli armottoman kovat ois pisteet pitäneet olla. 79,5/100 on toki pieni pettymys itselle, mutta en jaksa uskoa että 90 ois mitenkään irronnut, vaikka aikaa olisi ollut enemmän näissä ajallisesti rajallisissa tehtävissä.

• Sain 87 pistettä ja pääsin sillä Huittisiin..

• Itsellä 1. Varasija Huittisiin, mutta luovuin jo toivosta että pääsisin. On meinaan ollut tuo varasija jo viikkokausia. 10. Päivä mennessähän nuo paikat on otettava vastaan, ja olen edelleen varasijalla. Uskon siis kaikkien jo vastaanottaneen paikkansa, ja valmistaudun henkisesti jo seuraavaan yhteishakuun.

Pienestä jäi kiinni, muistaakseni 0,2 pisteen ero. Harmittaa pirusti, mutta omapa on vikani kun en näköjään tarpeeksi panostanut. :) Itsellä oli ensisijaiset hakutoiveet mukana valtakunnallisessa valintakokeessa, mutta sen onnistuin tyrimään joten tämä oli sitten viimeinen toivo. Onnea teille jotka pääsitte sisään!

• Ei oo varasija liikkunu yhtään.. Moniko täällä meinaa viimeistään huomenna vastaanottaa paikkansa?

• MLT kirjoitti:

Ei oo varasija liikkunu yhtään.. Moniko täällä meinaa viimeistään huomenna vastaanottaa paikkansa?

Itse olin alussa toiveikas, että kai nyt YKSI ihminen jättää paikan vastaanottamatta, jonottaa esimerkiksi vielä muualle. Mutta tosiaan viime päivinä on jo toivo mennyt. Eiköhän kaikki ole jo paikat ottaneet vastaan tuonne Huittisiin. Onneksi seuraava yhteishaku on jo syksyllä, ei muuta kuin panostan vielä lisää sitten.

• Aijaa ihme juttu, siitä välistä sit vissiin liikkunut kun mulla tippunut varasija 43 -> 36 mutta ei kyllä toivoakaan et pääsis 😁 raumalle jämähtäny varasijalle 4

• Kouluunjo kirjoitti:

Aijaa ihme juttu, siitä välistä sit vissiin liikkunut kun mulla tippunut varasija 43 -> 36 mutta ei kyllä toivoakaan et pääsis 😁 raumalle jämähtäny varasijalle 4

Mikä oli Raumalle vähimmäispisteet?

• Kouluunjo kirjoitti:

Aijaa ihme juttu, siitä välistä sit vissiin liikkunut kun mulla tippunut varasija 43 -> 36 mutta ei kyllä toivoakaan et pääsis 😁 raumalle jämähtäny varasijalle 4

Ilmeisesti varasijoilla olijoita on sitten ottanut paikan jostain muualta vastaan, kun noin käy. :D Ikuisuuden katselin toivoa täynnä, josko tuolta paikka irtoaisi. Tuskastuttavaa kun tietää, ettei se tarkistelu mitään hyödytä vaan tieto kyllä tulee jos tulee. Taidan kyllä hakea myös SAMKiin heti syksyllä uudelleen.

• ei vieläkään muutosta.. :(

• Olen ajatellut, ettei enää muutoksia tule, kun kerran paikat on pitänyt ottaa jo toissapäivänä vastaan. Vai onko läsnäolevaksi tai poissaolevaksi ilmoittautuminen vielä käynnissä, oletin että olisi loppunut yhtä aikaa? Ainakaan ensikertalaisista ei ilmeisesti kukaan luopunut paikasta, koska olen ensikertalaisten jonossa varasijalla 1 eikä muutoksia ole tullut koko aikana. Vaikka olisivat itse jääneet jonottamaan paikkaa muualta, on opiskelupaikan vastaanottaminen jo muuttunut sitovaksi tässä vaiheessa. Toistelen vähän itseäni täällä, sori. Oli vaan niin iso pettymys.

Jostain syystä tilana näkyy silti edelleen kesken, vaikka hakijapalveluista sanottiin varasijatäytön sulkeutuvan heti kun ei ole enää jaettavia paikkoja. Harmillista, muissa hakukohteissani olin huonoilla varasijoilla, ja nuo ovat liikkuneet paljonkin, toinen jopa 12 sijaa. Mutta ehkä niissäkin on kyse vain siitä, että nimenomaan varasijalaisia on tiputtautunut pois jonosta.

• Pienestäkiinni kirjoitti:

Olen ajatellut, ettei enää muutoksia tule, kun kerran paikat on pitänyt ottaa jo toissapäivänä vastaan. Vai onko läsnäolevaksi tai poissaolevaksi ilmoittautuminen vielä käynnissä, oletin että olisi loppunut yhtä aikaa? Ainakaan ensikertalaisista ei ilmeisesti kukaan luopunut paikasta, koska olen ensikertalaisten jonossa varasijalla 1 eikä muutoksia ole tullut koko aikana. Vaikka olisivat itse jääneet jonottamaan paikkaa muualta, on opiskelupaikan vastaanottaminen jo muuttunut sitovaksi tässä vaiheessa. Toistelen vähän itseäni täällä, sori. Oli vaan niin iso pettymys.

Jostain syystä tilana näkyy silti edelleen kesken, vaikka hakijapalveluista sanottiin varasijatäytön sulkeutuvan heti kun ei ole enää jaettavia paikkoja. Harmillista, muissa hakukohteissani olin huonoilla varasijoilla, ja nuo ovat liikkuneet paljonkin, toinen jopa 12 sijaa. Mutta ehkä niissäkin on kyse vain siitä, että nimenomaan varasijalaisia on tiputtautunut pois jonosta.

Kas, nyt oli muuttunut, taisit päästä sisään :) Mulla vielä matkaa riittää ihan liikaa..

• mmmi kirjoitti:

Kas, nyt oli muuttunut, taisit päästä sisään :) Mulla vielä matkaa riittää ihan liikaa..

Ei ollut mulla muuttunut...joko sieltä varasijoilta jättäytyi taas joku pois, tai sitten olemme eri jonoissa. Harmittaa, miten en jotain yhtä pistettä enemmän saanut itsestäni irti, niin olisin nyt sisällä! Mutta aina ei voi voittaa. :D Ehkä olemme sitten seuraavassa haussa hyväksyttyjen joukossa, kuka tietää.

• Mulla taas valunu huittisiin jono 36 -> 33 mutta ei hyödytä mitään ku just se väärä jono mihin ei tsäänssejä 😂

• Kouluunjo kirjoitti:

Mulla taas valunu huittisiin jono 36 -> 33 mutta ei hyödytä mitään ku just se väärä jono mihin ei tsäänssejä 😂

Tyypillistä. :D Mulla sama juttu muiden hakukohteiden kanssa, yhdessä kivunnut about 13 varasijaa ylöspäin, mutta tämä ei sitten liikkunut koskaan mihin olisin luullut olevan hyvät mahikset. Taitaa olla lähinnä päiväopiskelun puolella, missä noilta varasijoilta pääsee hyvin sisään?

Oon miettinyt, että oliko moni ihminen sitten hakenut vain tuonne SAMKiin, kun se ei ollut mukana valtakunnallisessa valintakoeyhteistyössä. Vieläkin harmittaa koko juttu, näin kauniisti sanottuna. Harkitsen parhaillaan lisähaussa hakemista International Business-koulutusohjelmaan erääseen toiseen kouluun, mutta se ei ole ideaali koska lähiopetusta on joka kuukausi ja koulun sijainti kannaltani huono...saa siis nähdä.

Tyypillistä. :D Mulla sama juttu muiden hakukohteiden kanssa, yhdessä kivunnut about 13 varasijaa ylöspäin, mutta tämä ei sitten liikkunut koskaan mihin olisin luullut olevan hyvät mahikset. Taitaa olla lähinnä päiväopiskelun puolella, missä noilta varasijoilta pääsee hyvin sisään?

Oon miettinyt, että oliko moni ihminen sitten hakenut vain tuonne SAMKiin, kun se ei ollut mukana valtakunnallisessa valintakoeyhteistyössä. Vieläkin harmittaa koko juttu, näin kauniisti sanottuna. Harkitsen parhaillaan lisähaussa hakemista International Business-koulutusohjelmaan erääseen toiseen kouluun, mutta se ei ole ideaali koska lähiopetusta on joka kuukausi ja koulun sijainti kannaltani huono...saa siis nähdä.

Mietin samaa, että päiväopiskeluun varasijat liikkuu varmaan paremmin.. En ole aiemmin hakenut enkä perehtynyt vaikka ikää on jo yli 30, joten en aiemmasta tiedä, mut olettaisin että muutkin monimuotoon hakevat on jo vanhempia kuin suoraan lukiosta tulevat ja tietää jo mitä aikoo.

Itse hain vain Samkiin, mutta harmittaa, kun tarkoitus oli hakea toissijaisesti Raumalle. Sinne olisi ilmeisesti päässyt alemmilla pisteilla, Huittisiin puuttui 2, jotain alimmasta hyväksytystä. Jossain kohtaa on mennyt vikaan tuo hakemuksen täyttö koska siinä näkyy vain toinen korkeakoulu ja ilmoitus "hylätty" koska hakija ei osallistunut pääsykokeeseen.. Että joo..

• MLT kirjoitti:

Mietin samaa, että päiväopiskeluun varasijat liikkuu varmaan paremmin.. En ole aiemmin hakenut enkä perehtynyt vaikka ikää on jo yli 30, joten en aiemmasta tiedä, mut olettaisin että muutkin monimuotoon hakevat on jo vanhempia kuin suoraan lukiosta tulevat ja tietää jo mitä aikoo.

Itse hain vain Samkiin, mutta harmittaa, kun tarkoitus oli hakea toissijaisesti Raumalle. Sinne olisi ilmeisesti päässyt alemmilla pisteilla, Huittisiin puuttui 2, jotain alimmasta hyväksytystä. Jossain kohtaa on mennyt vikaan tuo hakemuksen täyttö koska siinä näkyy vain toinen korkeakoulu ja ilmoitus "hylätty" koska hakija ei osallistunut pääsykokeeseen.. Että joo..

Itselläni oli näin, alavalinta oli selvä ja teen kokopäivätyötä, josta johtuen esimerkiksi Metropolian monimuotokoulutus ei sopinut hakuvaihtoehdoksi, siellä kun oli muistaakseni useana iltana viikossa oltava fyysisesti paikalla., enkä asukaan pääkaupunkiseudulla. Varmaankin sama tilanne on (lähes) kaikilla, ja siksi kilpailu on kovaa.
        Onpa harmillista, että hakemuksessasi meni jotain mönkään. Mitenkäs polkuopinnot? Niitä harkitsen myös parhaillaan, pääsisi aloittamaan opinnot kuitenkin syksyllä, jos vain pääsisi polkuopiskelijaksi. Noitakin paikkoja on vain aina aivan muutama alaa kohden. SAMKista en löytänyt tietoa, montako hyväksyvät polkuopiskelijaksi.

Itselläni oli näin, alavalinta oli selvä ja teen kokopäivätyötä, josta johtuen esimerkiksi Metropolian monimuotokoulutus ei sopinut hakuvaihtoehdoksi, siellä kun oli muistaakseni useana iltana viikossa oltava fyysisesti paikalla., enkä asukaan pääkaupunkiseudulla. Varmaankin sama tilanne on (lähes) kaikilla, ja siksi kilpailu on kovaa.
        Onpa harmillista, että hakemuksessasi meni jotain mönkään. Mitenkäs polkuopinnot? Niitä harkitsen myös parhaillaan, pääsisi aloittamaan opinnot kuitenkin syksyllä, jos vain pääsisi polkuopiskelijaksi. Noitakin paikkoja on vain aina aivan muutama alaa kohden. SAMKista en löytänyt tietoa, montako hyväksyvät polkuopiskelijaksi.

Polkuopintoja olen myös harkinnut, ja muutenkin tilanne on melko samanlainen kun sulla; kokopäivätyö eli lähiopetukseen osallistuminen ei onnistu ja päätin jo hakuvaiheessa että panostan ja osallistun vain yhteen valintakokeeseen. On tässä vähän aikaa ennen hakua tutkia miten se polkusysteemi toimii.

• MLT kirjoitti:

Polkuopintoja olen myös harkinnut, ja muutenkin tilanne on melko samanlainen kun sulla; kokopäivätyö eli lähiopetukseen osallistuminen ei onnistu ja päätin jo hakuvaiheessa että panostan ja osallistun vain yhteen valintakokeeseen. On tässä vähän aikaa ennen hakua tutkia miten se polkusysteemi toimii.

Mikä varasija sulla on? Kyselin hakijapalveluista, muuttuuko tila Opintopolussa peruuntuneeksi vasta 31.7. Kun vielä näkyy olevan auki. Monilla kun on jo aiemmin sulkeutunut nuo varasijajonot, koska ei ole varasijapaikkoja tarjota enää. Noh, sain kuulla että jollain on edelleen paikan hyväksyminen ehdollinen, jonottaa siis jonnekin muualle.

Melkein jo ehdin toivoa...Mutta kysyessäni asiaa sieltä vastattiin, että jos paikka vapautuu se menee juuri sen toisen jonon ensimmäiselle kuin jossa itse olen ykkösenä. Eli, jollain muulla voi vielä olla pieni mahdollisuus. Itse en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Molempia varmaan.

Mikä varasija sulla on? Kyselin hakijapalveluista, muuttuuko tila Opintopolussa peruuntuneeksi vasta 31.7. Kun vielä näkyy olevan auki. Monilla kun on jo aiemmin sulkeutunut nuo varasijajonot, koska ei ole varasijapaikkoja tarjota enää. Noh, sain kuulla että jollain on edelleen paikan hyväksyminen ehdollinen, jonottaa siis jonnekin muualle.

Melkein jo ehdin toivoa...Mutta kysyessäni asiaa sieltä vastattiin, että jos paikka vapautuu se menee juuri sen toisen jonon ensimmäiselle kuin jossa itse olen ykkösenä. Eli, jollain muulla voi vielä olla pieni mahdollisuus. Itse en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Molempia varmaan.

Sen verran kaukana oon että toivo on jo menny, sijalle 13 nousin.. Aluksi ajattelin että oliskin toivoa kun kuulemma jonnekkin on joskus päässyt jostain 20+ sijoiltakin, mutta Samkin ja eritoten tuon monimuodon osalta en mitään rohkaisevaa tietoa löytänyt.

Kiitos tiedosta, sulla on kyllä vielä harmittavamman lähellä kun mulla!

• Hakiko kukaan nyt tässä syksyn haussa? Miten meni valintakoekurssi? Omasta mielestä meni tosi hyvin mutta tänä vuonna haki noin 500 sisään Huittisiin niin en usko pääseväni.

• Valtava hakijamäärä. Sain monivalintatehtävistä 24 pistettä. Kirjoitustehtävistä en osaa sanoa, viimeinen tehtävä oli ainakin aika vaikea.

• Miten meni valintakurssi nyt syksyllä hakeneilla? Mielenkiintoista asiaa oli täynnä. Itsellä monivalinnoista ok pisteet, mutta esseet mietityttää.

• Pääsin sisään Huittisiin monimuotoon ilman varasijaa äsken :) miten muilla meni? Valtava hakijamäärä oli tosiaan, olisi kiva tietää millä pisteillä pääsi sisään.

• Minäkin pääsin sisään suoriltaan :) iloinen yllätys oli, kun olin varma, että tehtävät menivät poskelleen.

• Pääsin kirjoitti:

Minäkin pääsin sisään suoriltaan :) iloinen yllätys oli, kun olin varma, että tehtävät menivät poskelleen.

Pistemäärät päässeillä kiinnostaisivat. Tänä syksynä 560 valintakurssin tekijää..

• Anonyymi kirjoitti:

Pistemäärät päässeillä kiinnostaisivat. Tänä syksynä 560 valintakurssin tekijää..

Sama, ois ihanaa jos joku sisään päässeet kertoisi :)

• Anonyymi kirjoitti:

Sama, ois ihanaa jos joku sisään päässeet kertoisi :)

Nyt sitten jännitetään että mitä pisteitä sieltä tulee. Katson että kourallinen valintakurssille osallistuneista ei ollut avannut Moodlea enää rekisteröitymisen jälkeen, eli oli taidettu lyödä hanskat tiskiin heti alkuun.

Miten teistä kurssi meni, oliko helppo? :)

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt sitten jännitetään että mitä pisteitä sieltä tulee. Katson että kourallinen valintakurssille osallistuneista ei ollut avannut Moodlea enää rekisteröitymisen jälkeen, eli oli taidettu lyödä hanskat tiskiin heti alkuun.

Miten teistä kurssi meni, oliko helppo? :)

Sekavahan se oli.. en kyllä yhtään tiedä miten meni. 6p eka tehtävä ja 16/20 monivalinta

• Anonyymi kirjoitti:

Sekavahan se oli.. en kyllä yhtään tiedä miten meni. 6p eka tehtävä ja 16/20 monivalinta

Mulla 8/10 eka (en tiiä tuleeko lisää pisteitä siihen kun siinä oli virheitä) ja 18.75/20 toinen monivalinta. Sit vaan jännitetään miten muiden tehtävien on käyny..

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla 8/10 eka (en tiiä tuleeko lisää pisteitä siihen kun siinä oli virheitä) ja 18.75/20 toinen monivalinta. Sit vaan jännitetään miten muiden tehtävien on käyny..

Mulla 5/10 ja 17/20
        Ekan tehtävän jälkeen tunsin itseni ihan epäonnistujaksi. Esseet meni omasta mielestä hyvin, mutta mahdoton sanoa kun ei tiedä tasoa..
        Mielestäni tuo aihealue oli aika haastava, kun en lähtökohtaisesti ole kiinnostunut suuntautumaan oikeustradeksi..

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla 5/10 ja 17/20
        Ekan tehtävän jälkeen tunsin itseni ihan epäonnistujaksi. Esseet meni omasta mielestä hyvin, mutta mahdoton sanoa kun ei tiedä tasoa..
        Mielestäni tuo aihealue oli aika haastava, kun en lähtökohtaisesti ole kiinnostunut suuntautumaan oikeustradeksi..

Onko opiskelijavalinnat julkaistu vasta viimesinä päivinä? Nimimerkillä malttamaton

• Anonyymi kirjoitti:

Onko opiskelijavalinnat julkaistu vasta viimesinä päivinä? Nimimerkillä malttamaton

Täällä toinen...ei jaksa odottaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Täällä toinen...ei jaksa odottaa.

Vikana päivänä ne yleensä tulee.

• Anonyymi kirjoitti:

Vikana päivänä ne yleensä tulee.

Jeee! Minä pääsin sisään! 🥳

• Anonyymi kirjoitti:

Jeee! Minä pääsin sisään! 🥳

Minä myös!!! 🥳

• Anonyymi kirjoitti:

Minä myös!!! 🥳

Onnea!
        Itse jäin pahasti varasijoille.. :(.
        Mitähän mahtaa tarkoittaa Vipusessa että aloituspaikkoja 50 ja valittuja 55?

• Anonyymi kirjoitti:

Onnea!

Ovat valinneet muutaman ylimääräisen opiskelijan esim. tasapisteiden takia.

• Anonyymi kirjoitti:

Onnea!

Harmi :( Omat pisteet voi muuten kysyä hakijapalveluiden sähköpostista/soittamalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Harmi :( Omat pisteet voi muuten kysyä hakijapalveluiden sähköpostista/soittamalla.

Onko kukaan kyselly omia pistemääriään? Kiinnostais millaisilla pisteillä on päästy sisään. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Onko kukaan kyselly omia pistemääriään? Kiinnostais millaisilla pisteillä on päästy sisään. :)

Mikä mitkä maksimipisteet olikaan?
        Mulla tämä mystinen applications sivu sanoo pisteiksi 58.44. Sisään en päässyt...

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä mitkä maksimipisteet olikaan?
        Mulla tämä mystinen applications sivu sanoo pisteiksi 58.44. Sisään en päässyt...

Max pisteet 100, itse en ole vielä saanut tietoa enkä soittanut paljon omat pisteeni oli. Pääsin sisälle.

• Anonyymi kirjoitti:

Max pisteet 100, itse en ole vielä saanut tietoa enkä soittanut paljon omat pisteeni oli. Pääsin sisälle.

Pääsin pisteillä 90,08/100 . Kiinnostaa kyllä mikä on ollu lopullinen pisteraja.

• Kertoisiko joku, millainen kurssi oli kysessä?

• Ainakin tänä vuonna vaikuttaa helpolle:)

• Miten meni tänä vuonna? Hakijoita ilmeisesti tosi paljon. Luin jostain että 11 hakijaa per 1 paikka.

• Ensikertalaisten alin hyväksytty pistemäärä 85/100.

• Juu pääsin sisään.

• Minä pääsin myös, omat pisteet 92,5/100

• Mikä oli vuoden 2020 valintakurssin aihe? Millaisia tehtäviä, mitkä kirjat?

• Kannattaa enempi ottaa selvää esim. koulun kautta ja on muutamia hyviä blogeja aiheeseen liittyen. Tässä ketjussa hyvin annettu oksviittaa et minkälainen on valintakurssi.

• Siis anteeks mut miten tästä valintakurssista ois pitäny tulla tieto? Hain pääsääntöisesti Helsinkiin, mutta huittisten kampus oli viimeisenä. Tänään katsoin että "opiskelija ei osallistunut valintakurssille" josta en ollut maantaivaallisen tietoinen. Siis mitä ihmettä?? 😂

Oisko mun pitäny itse lukea koulun sivuja että olisin tämän tiennyt? Koska _kaikki_ muut koulut käyttävät valtakunnallista valintakoetta, yksi koulu joka ei, on poikkeus. Kyllä mun mielestä tommosesta nyt pitäis ilmottaa 😅 vähän kummallinen käytäntö.

• Kyllä nyt viimeistään korkeakouluun haettaessa pitää olla sen verran oma-aloitteinen ja fiksu, että osaa lukea jokaisen AMKin sivuilta valintaperusteet erikseen. Ei kukaan opo tai muukaan enää tässä vaiheessa pidä kenenkään kädestä kiinni ja neuvo hakuasioissa.

Et voi vaan olettaa valintaperusteiden olevan samat joka hakukohteeseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Greta Thunberg kritisoi Suomen hallitusta

”Tämä on epäonnistuminen”. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006515088.html Thunberg on liittänyt mukaan perustamansa Fridays for Future -liikkeen
      Maailman menoa
      270
      11112
    2. Tiesikö Martina miehensä taustat?

Turkkilainen miljonääri onkin irakilainen jolla huikea rikostausta? Askarruttaa tiesikö Martina mistä on kyse vai tuliko yllätyksenä. Joka tapauksessa
      208
      6323
    3. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      5535
    4. Stefu kärähti taas amfetamiinista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eikö tuolle sekoilulle näy loppua? https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b3a29a6e-ac7d-460f-bd45-23ee51898a72
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      4692
    5. Vapaavuorelle tuli kiire - Kaikki yleisötilaisuudet kielletään, mutta mites juottolat?

Pelimies Vapaavuoren loppupeli Helsingin johdossa meni kimuraiseksi koronakriisin vuoksi. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637875.html "Vapaavuori
      Maailman menoa
      104
      3257