Chromen laajennus tänne Suomi24:een

Hei!
Ärsyttääkö jonkun käyttäjänimen viestit? Eikö ketjuista saa selvää, kun viestejä on liikaa?
Ei huolta! Tämä uusi laajennus poistaa kaikki epätoivotut viestit ketjuista. Kirjoita vain käyttäjänimi (tai useampia, erottele pilkulla) ja paina "Poista viestit". Voit myös painaa "Poista viestit aina", jolloin viestit poistetaan jatkossakin kaikilta Suomi24 keskustelu-sivuilta. Nämä aina poistettavat voi perua alla olevasta listasta (tai tyhjentämällä selaimen localStoragen, johon ne tallennetaan)

Koodit löytyy osoitteesta: https://github.com/minkkilaukku/Suomi24ChromeExtension
Asennusohje: Clone or download > Download as ZIP. Chromessa sitten sivulle: chrome://extensions/
Ensin (jos se ei jo ole) pitää pistää kehittäjätila päälle.
Sen jälkeen siellä pitää valita ensin pakkaa laajennus ja etsittävä paikka, jonne ladatun ZIPin purki.
Sitten valitse (ja tämä on jotenkin erikoisen nimiseksi muutettu) "Lataus purettu" ja taas etsi se sama paikka, mihin koodit on purettu.
(Lisäohjeita chromen laajennusten asentamiseen tietysti löytyy netistä, esimerkiksi: https://www.youtube.com/watch?v=BuBDdPgYwPI , tolla videolla muuten vielä tuo selkeämmän näköinen chromen extensions-sivu, ainaki itelläni se on nykyää iha kamala: mahottoman kokoset kuvakkeet, tektit iha mitä puuttuu, kuten tuo "Lataus purettu" (mitä vittua, lataus purettu, mä haluun siis asentaa sen laajennuksen!!!). Oiskoha toho sivuun itessään jotain extensionia :-?) )

Mä aattelin jälkikäteen et tohon vois tehä semmosen ominaisuuden, että ne ketjut vois myös sulkea (eli piilottaa kommentit vastauksiin) eli se laajennus lisäis jokaiseen vastaukseen (jonka alla siis on kommentteja) napin, mistä se sulkeutuu. Oiskos semmone hyvä?

51

1688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ai nii, ja sitä laajennusta siis käytetään siten, että kuvakkeesta klikkaamalla semmosen popupin, jossa nuo ensin kuvaillut jutut (käyttäjänimen kirjoitus ja poista-napin painamiset) tehdään.

      • Anonyymi

        W10 on vakoileva haitake!


    • eivätpä_poistu

      Ei ne viestit mihinkään tuollaisella pilipalilla poistu. Ja se on hyvä.

      • Hehheh, ei tietenkään servereiltä, mutta käyttäjän päässä ne katoaa näkyvistä (asetetaan display: none eikä poisteta kokonaan DOM:ista mä muutin sen nyt sellaseks). Ja se voi olla hyvä jos haluaa selkeyttää näkymää.


      • Turbo-Urpo1

        Miksi sinä olet aina vitun tyhmä, ruma ja täys pilipali trolli ?


    • turhaa_työtä

      Turhaa vaivaa turhan asian takia.

      • Enpä nyt sanoisi ihan niinkään. Tosta hyvästä mä pistän sun viestit taustaltaan myrkyn vihreiksi. Joo, tämä on uusi ominaisuus tuossa laajennoksessa! En oo vaa vielä tunkenu sitä githubiin. Ja tohon indenttipalikkaan mä pistän sen pienentämis/sulkemis/[perkele, kun en muista nyt sitä sanaa, siis että kaatuu itseensä niinkuin tikapuut puola kerrallaan] -toiminnon.


      • minkkilaukku kirjoitti:

        Enpä nyt sanoisi ihan niinkään. Tosta hyvästä mä pistän sun viestit taustaltaan myrkyn vihreiksi. Joo, tämä on uusi ominaisuus tuossa laajennoksessa! En oo vaa vielä tunkenu sitä githubiin. Ja tohon indenttipalikkaan mä pistän sen pienentämis/sulkemis/[perkele, kun en muista nyt sitä sanaa, siis että kaatuu itseensä niinkuin tikapuut puola kerrallaan] -toiminnon.

        Noin, tuon näköinen se sitte ois: https://aijaa.com/AH7ZPa
        Ja tässä viestit poistettuna (piilotettuna): https://aijaa.com/npTn7l


      • Tässä vielä vähän lisäselvennöstä millane se collapse (joo nyt mä muistin sen enkuks, mut suomeks ei vielä tuu...) sit niiku olis: https://aijaa.com/dbhDhY


      • minkkilaukku kirjoitti:

        Tässä vielä vähän lisäselvennöstä millane se collapse (joo nyt mä muistin sen enkuks, mut suomeks ei vielä tuu...) sit niiku olis: https://aijaa.com/dbhDhY

        Romahduta, sehä se on!!!!


      • BSöd

      • nimimerkin_voi_vaihtaa
        minkkilaukku kirjoitti:

        Enpä nyt sanoisi ihan niinkään. Tosta hyvästä mä pistän sun viestit taustaltaan myrkyn vihreiksi. Joo, tämä on uusi ominaisuus tuossa laajennoksessa! En oo vaa vielä tunkenu sitä githubiin. Ja tohon indenttipalikkaan mä pistän sen pienentämis/sulkemis/[perkele, kun en muista nyt sitä sanaa, siis että kaatuu itseensä niinkuin tikapuut puola kerrallaan] -toiminnon.

        Turhaa vaivaa turhan asian takia...


      • Turbo-Urpo1
        BSöd kirjoitti:

        Hölmönaalikassi haluaa katsella vain omia typeriä viestejään.

        Sinun viestejäsi ei kukaan halua katsella ikinä, joten voit suksia vit..uun täältä melskaamasta paskaasi.


    • Turbo-Urpo1
      • työtä_turhaa

        No onpa hienoa.
        Nyt todella ymmärrän miksi ohjelmointialalla on hillitön työvoimapula...


      • Turbo-Urpo1
        työtä_turhaa kirjoitti:

        No onpa hienoa.
        Nyt todella ymmärrän miksi ohjelmointialalla on hillitön työvoimapula...

        Et sinä mitään ymmärrä, kuvittelet vaan.


      • Turbo-Urpo1
        työtä_turhaa kirjoitti:

        No onpa hienoa.
        Nyt todella ymmärrän miksi ohjelmointialalla on hillitön työvoimapula...

        "minkkilaukku" on ainut tämän yhteisön jäsen joka osaa oikeasti ohjelmoida, kaikki muut ovat turpaan vedettäviä paskahousuja.


      • möllendorff
        Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        "minkkilaukku" on ainut tämän yhteisön jäsen joka osaa oikeasti ohjelmoida, kaikki muut ovat turpaan vedettäviä paskahousuja.

        Kannattaa pysyä siellä yhteisössä, mikä se sitten lieneekin, jos täällä ei ole kivaa.


      • Turbo-Urpo1
        möllendorff kirjoitti:

        Kannattaa pysyä siellä yhteisössä, mikä se sitten lieneekin, jos täällä ei ole kivaa.

        Mitäs vittua vielä jaarittelet, eikun menoksi heti, suuta soittamasta, näitä turpansa pieksäjiä on jo ihan liikaakin. Jos joku näkee vaivaa toisten hyväksi, noinkin paljon kuin "minkkilaukku", niin ei ole paljon pyydetty, jos edes osattaisiin käyttäytyä ihmisten tavoin.

        Kaikki se hyvä mikä tännekin aikaan saadaan on näiden kusipäisten raukkojen heti polettava lokaan, kysyn vaan MIKSI hel..tissä te teette sen?


      • nogpog
        Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        Mitäs vittua vielä jaarittelet, eikun menoksi heti, suuta soittamasta, näitä turpansa pieksäjiä on jo ihan liikaakin. Jos joku näkee vaivaa toisten hyväksi, noinkin paljon kuin "minkkilaukku", niin ei ole paljon pyydetty, jos edes osattaisiin käyttäytyä ihmisten tavoin.

        Kaikki se hyvä mikä tännekin aikaan saadaan on näiden kusipäisten raukkojen heti polettava lokaan, kysyn vaan MIKSI hel..tissä te teette sen?

        Se on vihervasemmistososialismia. Sille on sietämätöntä ellei jengi ole tasapäisen tyhmää.


      • Turbo-Urpo1
        nogpog kirjoitti:

        Se on vihervasemmistososialismia. Sille on sietämätöntä ellei jengi ole tasapäisen tyhmää.

        Usein ihminen joka puree kättä joka häntä ruokkii, nuolee jalkaa joka häntä potkaisee.

        Kevennys:
        Tehhään akoelle kiusoo, paskataan hoosuin ja pestään ite.


      • möllendorff
        Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        Usein ihminen joka puree kättä joka häntä ruokkii, nuolee jalkaa joka häntä potkaisee.

        Kevennys:
        Tehhään akoelle kiusoo, paskataan hoosuin ja pestään ite.

        Pelkkää jaarittelua taas.


    • No nyt on laajennuksessa sitten lisätty etsintätoiminto. Sen avulla näkee kuinka monta viestiä kukin käyttäjänimi on ketjuun laittanut ja voi etsiä viestit sivulta. Lisäksi siis lisätty auto-complete käyttäjänimen syöttöön. Se näyttää kaikki käyttäjänimet, jotka kyseisessä ketjussa esiintyy.

      Vielähä tohon vois keksii muitakii toimintoja...
      Nyt tuliki just yks juttu mieleen: täältähä o joskus vaikee löytää ketjusta mihin kohtaan joku uusi kommentti on tullut. Se etsintä vois toimia silleen, että jos käyttäjänimen jättää tyhjäksi, niin se etsii kaikista viesteistä aikajärjestyksessä.

      Kiitoksia TurboUrpolle ja muille kannustavista kommenteista. Kyllähän tuommosiin toisenlaisiin kommentteihin törmää joka paikassa, eipä niistä nyt sen enemmän väliks.

      • tyhjää_räpellystä

        1. Mitä virkaa tuollaisella tilastoinnilla on? Suurin osa nimimerkeistä täällä on kuitenkin kertanikkejä.

        2. Jolla on silmät päässä näkee päivämäärän ja ajan kommentin alussa. Ja sen pvm:n voi etsiä selaimen hakutoiminnollakin sivulta.

        Tyhjänpäiväistä räpeltämistä tuollainen värkkääminen. Kuten suurin osa rupelihattujen muustakin touhuilusta.


      • Turbo-Urpo1

        Ikinään ei suomi24 sivulla ole ollut tämän parempaa tarjottavaa, ja luulen että ei myöskään tule, on tämä sinun ohjelmasi niin hieno ja hyvin toteutettu, että ihan kateeksi käy.

        LOISTAVAA TYÖTÄ "minkkilaukku".


      • Turbo-Urpo1

        Minulla olisi ehdotus, uusiman viestin paikannukseen, ja se menee näin:

        Olisko mahdollista paikantaa uusin viesti painamalla jotain näppäintä, vaikka Vasen vaihto-näppäin, tuota kun tulee hyvin harvoin mihinkään käyttäneeksi.

        Näppäin koodi: 16
        Näppäimen nimi: ShiftLeft


      • Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        Minulla olisi ehdotus, uusiman viestin paikannukseen, ja se menee näin:

        Olisko mahdollista paikantaa uusin viesti painamalla jotain näppäintä, vaikka Vasen vaihto-näppäin, tuota kun tulee hyvin harvoin mihinkään käyttäneeksi.

        Näppäin koodi: 16
        Näppäimen nimi: ShiftLeft

        Joo, tämähän ois näppärä. Ja sen vois laittaa asetuksiin mitä näppäintä siihen haluaa käyttää.
        Mä aattelin myös semmosta kirosanafiltteriä (jollane täällä joskus olikii), ja siihenkii vois laittaa omat sanat (regular expressionit), jotka mieltää kirosanoiks. Ne sit peitettäs jollai #!*☠ ja kuitenkii siitä päältä vois hiirellä näyttää alkuperäsen.

        En mä kyllä tuosta "hienoudesta" iha nii paljo tiiä :D. Mut oon mä kyllä oppinukki aika paljon uusia juttuja tätä tehessä, ni ei se mun omastakaa puolesta iha turhaa oo ollu.


      • Turbo-Urpo1
        minkkilaukku kirjoitti:

        Joo, tämähän ois näppärä. Ja sen vois laittaa asetuksiin mitä näppäintä siihen haluaa käyttää.
        Mä aattelin myös semmosta kirosanafiltteriä (jollane täällä joskus olikii), ja siihenkii vois laittaa omat sanat (regular expressionit), jotka mieltää kirosanoiks. Ne sit peitettäs jollai #!*☠ ja kuitenkii siitä päältä vois hiirellä näyttää alkuperäsen.

        En mä kyllä tuosta "hienoudesta" iha nii paljo tiiä :D. Mut oon mä kyllä oppinukki aika paljon uusia juttuja tätä tehessä, ni ei se mun omastakaa puolesta iha turhaa oo ollu.

        Näppäimistökoodit näytti jo olevan tuolla Gitissä mukana, mutta hallintapaneli taisi olla noiden osalta vielä kesken ?


      • Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        Näppäimistökoodit näytti jo olevan tuolla Gitissä mukana, mutta hallintapaneli taisi olla noiden osalta vielä kesken ?

        Ois niitte pitäny jo toimia, mutta siinä saatto olla jotain häikkää (jos mitään avaimia ei ole vielä tallennettu, se jäi vähän testaamatta). Ja ne tallennetaan muuten kaikki jutut nykyversiossa chrome.storage.sync: iin eikä localStorageen.

        Tämän näkönen siis ois se miten ne asetetaan:
        https://aijaa.com/MV4fdX
        Paina napista ja sitten näppäile näppäimistöllä haluamasi näppäin(-yhdistelmä). Ai niin, ja sitten pitää muistaa painaa "Tallenna" (tämä iteltäkii unohtu toisinaan, lisäsin siihen kyllä onbeforeunload-kyselyn, jos on tallentamattomia muutoksia). Ja laitoin sen "näppäimistö etsimisen" oletuksena pois päältä eli se pitää käydä sieltä asetuksista laittamassa.

        Muuten, "shiftejä" on vain yks (eli molemmilla sama koodi 16) Mut tuo shift ylänuoli, minkä olen itelleni asettanut on kätevä (nuolinäppäimiä jos muuten käyttää sivun vierittämiseen, mutta se shift on siinä lähellä painaa sen yhteydessä).


      • Turbo-Urpo1
        minkkilaukku kirjoitti:

        Ois niitte pitäny jo toimia, mutta siinä saatto olla jotain häikkää (jos mitään avaimia ei ole vielä tallennettu, se jäi vähän testaamatta). Ja ne tallennetaan muuten kaikki jutut nykyversiossa chrome.storage.sync: iin eikä localStorageen.

        Tämän näkönen siis ois se miten ne asetetaan:
        https://aijaa.com/MV4fdX
        Paina napista ja sitten näppäile näppäimistöllä haluamasi näppäin(-yhdistelmä). Ai niin, ja sitten pitää muistaa painaa "Tallenna" (tämä iteltäkii unohtu toisinaan, lisäsin siihen kyllä onbeforeunload-kyselyn, jos on tallentamattomia muutoksia). Ja laitoin sen "näppäimistö etsimisen" oletuksena pois päältä eli se pitää käydä sieltä asetuksista laittamassa.

        Muuten, "shiftejä" on vain yks (eli molemmilla sama koodi 16) Mut tuo shift ylänuoli, minkä olen itelleni asettanut on kätevä (nuolinäppäimiä jos muuten käyttää sivun vierittämiseen, mutta se shift on siinä lähellä painaa sen yhteydessä).

        Ja, kyllä toimiikin, en vain huomannut käyttää hiiren toista painiketta. Miten paha olis vaihtaa tuo nykyinen SELECT elementti, tähän Checkbox elementtiin, sais yhdellä kertaa ruksattua useamman. https://i.imgur.com/hTXbUJT.png


      • Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        Ja, kyllä toimiikin, en vain huomannut käyttää hiiren toista painiketta. Miten paha olis vaihtaa tuo nykyinen SELECT elementti, tähän Checkbox elementtiin, sais yhdellä kertaa ruksattua useamman. https://i.imgur.com/hTXbUJT.png

        Ei kovin paha, vähäsen vaan muuttaa siinä sitä ideaa. Nii, se oli search-tyyppinen input-elementti ennen, jolla oli list-attributtiina datalist noista nimistä. Mutta eihän sitä tosiaan varmaan halua muita nimiä asettaa piilotettavaksi kuin niitä mitä sillä sivulla on, joten tuollainen checkbox lista, josta valitaan on tosiaan parempi.

        Muuten, en kannata sensuuria :D! Tuo piilotus-ominaisuus vaan tuli ekana mieleen ja voihan sitä toki käyttää esim. selvästi spammin piilotukseen, mutta siinäkin on se vaara, että jos joku on laittanut oikeita viestejä samalla nimellä ni nekin menee pesuveden mukana.

        Niin, siis uusi versio on jo GitHubissa.


      • Turbo-Urpo1

        Latasin ja otin käyttöön, mutta, mutta . . .

        Kun avaan ketjun ja ennen kuin lähden ainuttakaan viestiä lukemaan, ruksaan joitakin varmoja roskaa kirjoittavien nimimerkkejä pois.

        Nyt sitten alan lueskelemaan, ja heti kohta törmään viestiin joka myös edustaa roskaa, ja pitää ruksata pois, niin eipä listassa enään olekkaan ainuttakaan ruksia paikallaan. Tuolle olis hyvä tehdä jotain.

        Ja kun otin tuon näppäimistöllä viestistä toiseen, siirtymisen käyttöön, se toimii hyvin. Mutta, mutta . . . . Voisko siihen saada viestin korostuksen, sille viestille joka nyt juuri on aktiivi:
        https://i.imgur.com/i9gBNJX.png


      • Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        Latasin ja otin käyttöön, mutta, mutta . . .

        Kun avaan ketjun ja ennen kuin lähden ainuttakaan viestiä lukemaan, ruksaan joitakin varmoja roskaa kirjoittavien nimimerkkejä pois.

        Nyt sitten alan lueskelemaan, ja heti kohta törmään viestiin joka myös edustaa roskaa, ja pitää ruksata pois, niin eipä listassa enään olekkaan ainuttakaan ruksia paikallaan. Tuolle olis hyvä tehdä jotain.

        Ja kun otin tuon näppäimistöllä viestistä toiseen, siirtymisen käyttöön, se toimii hyvin. Mutta, mutta . . . . Voisko siihen saada viestin korostuksen, sille viestille joka nyt juuri on aktiivi:
        https://i.imgur.com/i9gBNJX.png

        Muistithan painaa sitä nappia, poista (tai poista aina).
        Voishan sen kyllä laittaa niinkin, että pelkkä ruksaaminen riittää (ja oiskii ehkä loogisempi).

        Tuommone info-ruutu sille viestille mones on etsinnässä menossa mulla jo olikii työn alla. Ja valmiskin periaatteessa, mut mä törmäsin siinä aika outoon ongelmaan: Mä tein siinä inputin, et siihen ruutuunkin vois syöttää monenteenko viestiin haluaa mennä ja sitten lisäänsen inputin info-ruutuun kun sitä klikkaa (eli haluaa syöttää viestin numeron), mutta jos nyt yritän käyttää sitä valmista tallentamaani input-elementtiä, ni se ei toimi, vaan pitää etsiä se elementti info-ruudun sisältä, silloin toimii. Mistä tämä voisi johtua. Ja sit vielä, jos haluais piilottaa inforuudun, kun sen ulkopuolella klikkaa, ni mä en saanu sitä toimimaan, vaan se piiloutuu, kun klikkaa siinä päälläkin (olikos tässä joku event-bubbling, mä yritän siinä info-ruudun click-eventissä preventata defaultin, mut se ei auta).
        Mä laitan jo tän info-ruudullisen version GitHubiin, vaik siinä saattaakin vielä olla bugeja (ja niinkuin tietysti varmasti on bugeja muutenkin, eihän niitä ikinä kaikkia pois saakaan :D)


      • Turbo-Urpo1
        minkkilaukku kirjoitti:

        Muistithan painaa sitä nappia, poista (tai poista aina).
        Voishan sen kyllä laittaa niinkin, että pelkkä ruksaaminen riittää (ja oiskii ehkä loogisempi).

        Tuommone info-ruutu sille viestille mones on etsinnässä menossa mulla jo olikii työn alla. Ja valmiskin periaatteessa, mut mä törmäsin siinä aika outoon ongelmaan: Mä tein siinä inputin, et siihen ruutuunkin vois syöttää monenteenko viestiin haluaa mennä ja sitten lisäänsen inputin info-ruutuun kun sitä klikkaa (eli haluaa syöttää viestin numeron), mutta jos nyt yritän käyttää sitä valmista tallentamaani input-elementtiä, ni se ei toimi, vaan pitää etsiä se elementti info-ruudun sisältä, silloin toimii. Mistä tämä voisi johtua. Ja sit vielä, jos haluais piilottaa inforuudun, kun sen ulkopuolella klikkaa, ni mä en saanu sitä toimimaan, vaan se piiloutuu, kun klikkaa siinä päälläkin (olikos tässä joku event-bubbling, mä yritän siinä info-ruudun click-eventissä preventata defaultin, mut se ei auta).
        Mä laitan jo tän info-ruudullisen version GitHubiin, vaik siinä saattaakin vielä olla bugeja (ja niinkuin tietysti varmasti on bugeja muutenkin, eihän niitä ikinä kaikkia pois saakaan :D)

        Toimihan tuo ihan hyvin, ja saman asian ajaa kuin mitä tuossa edellisessä viestissäni toin esille siitä aktiivin viestin korostamisesta, silloin kun näppäimillä siirrytään viestistä toiseen.

        Minä vähän tyylittelin sitä info-ruutua, ja siirsin sen (postIndexInfo elementin) siihen sivuston
        div.comment-container elementin sisäpuolelle: https://i.imgur.com/s0SYT39.png
        Eikös tuo ole parempi paikka, vai mitä mieltä olet ?


      • Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        Toimihan tuo ihan hyvin, ja saman asian ajaa kuin mitä tuossa edellisessä viestissäni toin esille siitä aktiivin viestin korostamisesta, silloin kun näppäimillä siirrytään viestistä toiseen.

        Minä vähän tyylittelin sitä info-ruutua, ja siirsin sen (postIndexInfo elementin) siihen sivuston
        div.comment-container elementin sisäpuolelle: https://i.imgur.com/s0SYT39.png
        Eikös tuo ole parempi paikka, vai mitä mieltä olet ?

        Joo, se on. Eikä tarvitse tuolla tavalla tehdessä huolehtia siitä.
        Ensimmäisessä postauksessa kun ei ole samanlaista containeria kuin muissa ni niissä laitoin menemään user-info-big:in sisälle ja scrollauksen otsikkoon.
        Saitko muuten tuon prosenttiosuuspalkin tehtyä jollain tosi näppärällä tavalla? Mä tuunailin sen kanssa vähän turhankin pitkään. (Ei sitä varmaan saa millään ::before pseudoelementillä ku sinne sisään pitäs saaha muuttuva prosenttiluku?)
        Nuo box-shadowit saa hyvin laatikon tuntumaan erilliseltä sivustosta. Mähän olin unohtanut niiden olemassaolon kokonaan.

        Ai niin, ja ne checkboxilla suoraan piilottamiset: siinä on vaan se ongelma, että kun niitä checkaa, ni ei tiedä haluaako viestit piilottaa vain tällä kertaa vaiko aina.


      • Turbo-Urpo1
        minkkilaukku kirjoitti:

        Joo, se on. Eikä tarvitse tuolla tavalla tehdessä huolehtia siitä.
        Ensimmäisessä postauksessa kun ei ole samanlaista containeria kuin muissa ni niissä laitoin menemään user-info-big:in sisälle ja scrollauksen otsikkoon.
        Saitko muuten tuon prosenttiosuuspalkin tehtyä jollain tosi näppärällä tavalla? Mä tuunailin sen kanssa vähän turhankin pitkään. (Ei sitä varmaan saa millään ::before pseudoelementillä ku sinne sisään pitäs saaha muuttuva prosenttiluku?)
        Nuo box-shadowit saa hyvin laatikon tuntumaan erilliseltä sivustosta. Mähän olin unohtanut niiden olemassaolon kokonaan.

        Ai niin, ja ne checkboxilla suoraan piilottamiset: siinä on vaan se ongelma, että kun niitä checkaa, ni ei tiedä haluaako viestit piilottaa vain tällä kertaa vaiko aina.

        Vilkaise tuota: https://www.w3schools.com/code/tryit.asp?filename=FSDUE5F4WENO
        Se checkboxilla piilottaminen olis ihan hiton hyvä, kun se asettaa pysyvän tilan päälle, kun mielestäni se toinen on tarpeeton.


      • Turbo-Urpo1

      • Turbo-Urpo1
        minkkilaukku kirjoitti:

        Joo, se on. Eikä tarvitse tuolla tavalla tehdessä huolehtia siitä.
        Ensimmäisessä postauksessa kun ei ole samanlaista containeria kuin muissa ni niissä laitoin menemään user-info-big:in sisälle ja scrollauksen otsikkoon.
        Saitko muuten tuon prosenttiosuuspalkin tehtyä jollain tosi näppärällä tavalla? Mä tuunailin sen kanssa vähän turhankin pitkään. (Ei sitä varmaan saa millään ::before pseudoelementillä ku sinne sisään pitäs saaha muuttuva prosenttiluku?)
        Nuo box-shadowit saa hyvin laatikon tuntumaan erilliseltä sivustosta. Mähän olin unohtanut niiden olemassaolon kokonaan.

        Ai niin, ja ne checkboxilla suoraan piilottamiset: siinä on vaan se ongelma, että kun niitä checkaa, ni ei tiedä haluaako viestit piilottaa vain tällä kertaa vaiko aina.

        Mitäpä olisit mieltä jos tuon hallintapanelin "Järjestysvalinnan" muuttaa checkboxilla suoraan asetettavaksi, säästyy yhdeltä slikiltä. https://i.imgur.com/1bRPB3X.png


      • Etsinnän järjestysvalinta yhdellä klikillä, joo. Radiobuttonit sopi hyvin siihen.

        Käyttäjän piilotus tapahtuu nyt suoraan checkboxilla ja lisää/poistaa käyttäjänimen aina-poistettavien listaan/listalta. (Sivun uudelleenlataus kuitenkin vaaditaan, jos haluaa taas näyttää viestit). Yhden ongelman mä tossa piilotuksessa kuitenkin vielä nään: jos jossain toisessa ketjussa on viesti samalla käyttäjänimellä, jota ei haluaisikaan piilottaa.


      • Turbo-Urpo1
        minkkilaukku kirjoitti:

        Etsinnän järjestysvalinta yhdellä klikillä, joo. Radiobuttonit sopi hyvin siihen.

        Käyttäjän piilotus tapahtuu nyt suoraan checkboxilla ja lisää/poistaa käyttäjänimen aina-poistettavien listaan/listalta. (Sivun uudelleenlataus kuitenkin vaaditaan, jos haluaa taas näyttää viestit). Yhden ongelman mä tossa piilotuksessa kuitenkin vielä nään: jos jossain toisessa ketjussa on viesti samalla käyttäjänimellä, jota ei haluaisikaan piilottaa.

        Ei ole mikään onglma, paskahousu on paskahousu eikä se siitä miksikään muutu, ja jos sellainen ihme tapahtuu, niin sata varmasti myös luopuu siitä paskahousu nimimerkistäkin.

        Joo, minä tyylittelen, ja pistän GitLabbiin *.css tiedostot, jos kelpaa vaikka vaihtoehoiseksi templates jollekin.

        Muuten mitä olet mieltä jos siihen vielä sais yhden sivun, jolla olis tälläinen https://canvasjs.com/javascript-charts/dynamic-spline-chart/ tilasto viestien määrästä. Yks piste per vuorokausi tyyliin. Ja kokonaisuudessaan 1kk liukuvasti, riittäisi hyvin. olet varmaan huomannut solmujen unikin numeroinin, joka tarkoittaa että on tietokannan indeksoinin perusta. Siitä se lähtee kaikkien mielenkiinto lentoon, harkitse edes.


      • Turbo-Urpo1
        minkkilaukku kirjoitti:

        Etsinnän järjestysvalinta yhdellä klikillä, joo. Radiobuttonit sopi hyvin siihen.

        Käyttäjän piilotus tapahtuu nyt suoraan checkboxilla ja lisää/poistaa käyttäjänimen aina-poistettavien listaan/listalta. (Sivun uudelleenlataus kuitenkin vaaditaan, jos haluaa taas näyttää viestit). Yhden ongelman mä tossa piilotuksessa kuitenkin vielä nään: jos jossain toisessa ketjussa on viesti samalla käyttäjänimellä, jota ei haluaisikaan piilottaa.

        Niin juuri noitahan (radiobuttoneja) minä ajattelinkin.

        Pistin sen tyylittelyn tuonne keskeneräisenä, lataa ja korjaa virheet siitä jos haluat: https://gitlab.com/snippets/1725422


      • Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        Ei ole mikään onglma, paskahousu on paskahousu eikä se siitä miksikään muutu, ja jos sellainen ihme tapahtuu, niin sata varmasti myös luopuu siitä paskahousu nimimerkistäkin.

        Joo, minä tyylittelen, ja pistän GitLabbiin *.css tiedostot, jos kelpaa vaikka vaihtoehoiseksi templates jollekin.

        Muuten mitä olet mieltä jos siihen vielä sais yhden sivun, jolla olis tälläinen https://canvasjs.com/javascript-charts/dynamic-spline-chart/ tilasto viestien määrästä. Yks piste per vuorokausi tyyliin. Ja kokonaisuudessaan 1kk liukuvasti, riittäisi hyvin. olet varmaan huomannut solmujen unikin numeroinin, joka tarkoittaa että on tietokannan indeksoinin perusta. Siitä se lähtee kaikkien mielenkiinto lentoon, harkitse edes.

        Tein pylväsdiagrammin. Ai, mitäs sillä solmujen numeroinnilla tekis?

        Tohon aikajanan säätimen vois tehdä kaksnappisena liukujuttuna, harmi ku semmosta ei taida olla iha peruselementtinä olemassa.

        Tuo tyylihän oli hyvä! Onks siinä peräti samat sinisen sävyt ku Suomi24-sivustollakii?


      • Turbo-Urpo1
        minkkilaukku kirjoitti:

        Tein pylväsdiagrammin. Ai, mitäs sillä solmujen numeroinnilla tekis?

        Tohon aikajanan säätimen vois tehdä kaksnappisena liukujuttuna, harmi ku semmosta ei taida olla iha peruselementtinä olemassa.

        Tuo tyylihän oli hyvä! Onks siinä peräti samat sinisen sävyt ku Suomi24-sivustollakii?

        Unohda se solmujen numerointi, Color Boxin kuosiin vetäminen meni sähläämiseksi, koitan tuonnempana uudestaan. ☹


    • Turbo-Urpo1

      "minkkilaukku"
      Kuuleppas, voisko tuohon saada vielä mahdollisuuden lukea tiedostosta nämä estettyjen tunnukset, olis tarve siirtää selaimesta toiseen, ja noita näyttää kertyvän aika nopeasti melkoinen määrä.

      Ja vaikka jos sais listauksen olemassa olevista textarea -elementiin niin sais tallennettua helposti laajennoksen omaan kansioon jollakin tekstinkäsittely jutulla, kopioimalla ne tuosta textarea -elementistä.

      Se lukeminen olis hyvä kun se tapahtus niin että lisätään listaan jollei sitä jo ennestään ole siellä. Laajennos on hiton hyvä ja erittäin tarpeellinen.

      • Turbo-Urpo1

        Tulin tuossa ajatelleeksi, että eihän siihen tarvita edes sitä textarea-elementiäkään, kunhan vain on painike, joka mahdollistaa listan kopioinnin leikepöydälle, siitähän sen sitten voi liittää minne haluaa.


      • Mä lisäsin nyt tiedostosta aina-poistettavien nimien lukemisen. Laitoin napin sinne pop-upin listan luo, jolla voi suoraan ladata tiedoston, joka sisältää ne nimet oikeassa muodossa.

        Jatkoin myös sen tilasto-tabin kaksnappisen sliderin tekoa, mutta särjin sen piirtämisen kun yritin muuttaa, sitä vähän tehokkaammaksi (että vain pylväitä, joihin tulee posteja ollenkaan tarvitsisi ottaa huomioon).
        Voi helvetti, senhän pitäs olla ihan yksinkertainen: käydään vaan viestit läpi ja naksautetaan jokainen omaan kuuluvaan pylvääseensä (ja tehdään pylväitä sitä mukaa kun semmoiseen viesti ensimmäistä kertaa kolahtaa). Sehän siinä mua varmaan hämää, kun siinä on mukana nyky hetki ja sitten eka posti antaa kaukaisimman hetken, jota voidaan ottaa huomioon. Ja sitten se aikajana käännetään kaks kertaa, ja otetaan vain väliltä [sliderin low, sliderin up] viestit, näille lokerot...
        Joo, about noin sotkusesti mä sitä lähin tekemään, niin eihä siitä tullu hevon vittuakaa, mutta pittää kahtoo lähtistkö sitä tekemään kokonaan alusta. Aika mukavahan se kaavio oli ennen, mutta tuolla kaksnappisella sitä vois tutkia lähempääkin ja tehokkaamman sais kun tutkis vaan viestejä eikä kaikkia mahdollisia pylväitä. Sellastakii mä mietin, et laittas skaalaus-sliderin eikä niitä kategorioita 10min, tunti, päivä ja kk.


      • Turbo-Urpo1
        minkkilaukku kirjoitti:

        Mä lisäsin nyt tiedostosta aina-poistettavien nimien lukemisen. Laitoin napin sinne pop-upin listan luo, jolla voi suoraan ladata tiedoston, joka sisältää ne nimet oikeassa muodossa.

        Jatkoin myös sen tilasto-tabin kaksnappisen sliderin tekoa, mutta särjin sen piirtämisen kun yritin muuttaa, sitä vähän tehokkaammaksi (että vain pylväitä, joihin tulee posteja ollenkaan tarvitsisi ottaa huomioon).
        Voi helvetti, senhän pitäs olla ihan yksinkertainen: käydään vaan viestit läpi ja naksautetaan jokainen omaan kuuluvaan pylvääseensä (ja tehdään pylväitä sitä mukaa kun semmoiseen viesti ensimmäistä kertaa kolahtaa). Sehän siinä mua varmaan hämää, kun siinä on mukana nyky hetki ja sitten eka posti antaa kaukaisimman hetken, jota voidaan ottaa huomioon. Ja sitten se aikajana käännetään kaks kertaa, ja otetaan vain väliltä [sliderin low, sliderin up] viestit, näille lokerot...
        Joo, about noin sotkusesti mä sitä lähin tekemään, niin eihä siitä tullu hevon vittuakaa, mutta pittää kahtoo lähtistkö sitä tekemään kokonaan alusta. Aika mukavahan se kaavio oli ennen, mutta tuolla kaksnappisella sitä vois tutkia lähempääkin ja tehokkaamman sais kun tutkis vaan viestejä eikä kaikkia mahdollisia pylväitä. Sellastakii mä mietin, et laittas skaalaus-sliderin eikä niitä kategorioita 10min, tunti, päivä ja kk.

        Hyvin toimii !!


    • Laajennukseen pitäisi päivittää, että se klikkaa automaattisesti pois sen helvetin ärsyttävän ilmoituskyselyn. Mikä olisi paras tapa? Pitäisikö intervallissa tarkastaa onko kyselylaatikko olemassa ja sitten klikata estä-nappia kun se löydetään (minkä jälkeen voi lopettaa tarkastusintervallin)?

      Tällä koodilla sen saisi tehtyä (kun setIntervalliin laittaa ja ehkä pitäisi myös tarkastaa mitä selectori palauttaa ennen kuin klikkaa):

      document.querySelector(".ppg__link--light").click()

      Lisäksi ne cookie-kyselyt, mutta itselläni on niihin toinen, yleisesti toimiva, "I don't care about cookies"-laajennus, joten ne kyselyt eivät ole millään sivuilla vaivanneet onneksi enää aikoihin. Miten on, vieläkö niitä ylipäätään nettisivuilla edes tulee?

      Minä olen tästä ennenkin räntännyt, mutta siinä kyllä pilattiin netti kun laatikkoa vaan tulee laatikon päälle ja toinen juttu on nämä kaikki palkkipinot ja leijuvat palkit, joita joillain sivuilla näkee! Ihan pieni kaistale sitten näkyy sivun oikeaa sisältöä. Ja joskus vieläpä silleen, että mitä enemmän sivua rullaat niin sitä enemmän palkki vie sivusta!!

      • Anonyymi

        Poista evästeet niin kyllä niitä ( cookie = eväste) sitten taas tulee .


      • Ehkä se onkin helpointa vaan lisätä sääntönä Adblockeriin:

        keskustelu.suomi24.fi##.ppg__signin


      • Anonyymi
        minkkilaukku kirjoitti:

        Ehkä se onkin helpointa vaan lisätä sääntönä Adblockeriin:

        keskustelu.suomi24.fi##.ppg__signin

        Eväste käytännöt ovat hyvin monella sivulla samanlaiset, joten sivu-viittauksen voi jättää pois, laittaa vain suodatettavan elementi listalle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe