Yanmar polttoainelinjan vuodot

Kjgdtjkbb

Kyseessä Yanmar 3GM moottori ja polttoainelinjassa olevat banjoliittimet löystyvät ajossa. Miten perhana ne saa pysymään kiinni? Ei uskaltais lukitettakaan laittaa että ei tule muita murheita. Siirtopumpun ja hienosuodattimen banjoliittimet löystyy 10 tunnin ajon jälkeen ja alkavat tiputtaa polttoainetta. Kun ne kirii, niin pitävät kyllä muutaman tunnin. Kuparitiivisteet vaihdettu uusiin, mutta ilman tulosta. Ei uskalla alumiinirunkoon kovin lujaankaan vääntää.

10

1424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wertyuioiuytre

Alumiiniin kannattaa pultit kiristää momenttiavaimella valmistajan ilmoittamaan momenttiin, ei sillä, millä auton kannenpultit kiristetään, vaan pienemmällä ja tarkemmalla. Banjopulttiin ei saa myöskään jäädä putkesta jännitteitä, mitkä ravisuttaa pultin auki. Kierre pitää tietysti olla ehjä.
      Näillä eväillä pysyy kiinni, ei aukea itsestään, toimii kaikissa maailman moottoreissa muillakin.

• Kiyfcvjk

Joo mutta kun ei vaan toimi, ainakaan kaikissa. Tiedän ainakin kaksi Yanmaria missä tämä ongelma. Tuota putken jännitettä olen itsekin epäillyt, mutta siirtopumpun linjat on letkulla ja siinä sama homma. Ei auta momentit vaikka miten hienolla työkalulla kiristäis.

• Aloita_tästä
        Kiyfcvjk kirjoitti:

Joo mutta kun ei vaan toimi, ainakaan kaikissa. Tiedän ainakin kaksi Yanmaria missä tämä ongelma. Tuota putken jännitettä olen itsekin epäillyt, mutta siirtopumpun linjat on letkulla ja siinä sama homma. Ei auta momentit vaikka miten hienolla työkalulla kiristäis.

Mitä materiaalia sen tiivisteen pitäisi olla, kuparia, terästä, alumiiniä vai pitääkö olla tiivistettä ollenkaan? Ja pitääkö olla molemmissa väleissä jos pitää olla?

• Tyrnäväntorpedo

Kokeile usit-tiivistettä

• Jjgdfjoug

No kappas vaan, pitääpäs käydä tommosia kysymässä ja kokeilla niillä. Lueskelin ulkomaan foorumeita ja en näköjään ole yksin tuon ongelman kanssa.

• Tyrnäväntorpedo
        Jjgdfjoug kirjoitti:

No kappas vaan, pitääpäs käydä tommosia kysymässä ja kokeilla niillä. Lueskelin ulkomaan foorumeita ja en näköjään ole yksin tuon ongelman kanssa.

Varmista kuitenkin, että materiaali sopii yhteen dieselin ja sen lisäaineiden kanssa.

• momentum
        Tyrnäväntorpedo kirjoitti:

Varmista kuitenkin, että materiaali sopii yhteen dieselin ja sen lisäaineiden kanssa.

Mitä lisäaineita torpeedo käyttää dieselissään?
        Ei kai vaan 2-tahtiöljyä.

• Tyrnäväntorpedo
        momentum kirjoitti:

Mitä lisäaineita torpeedo käyttää dieselissään?
        Ei kai vaan 2-tahtiöljyä.

Jos ymmärsin kysymyksesi oikein, niin vastaan:
        En ole tahdosta riippumattomassa hoidossa.

• Kiurfhjkj

No niin, löytyhän se vika miksi tärisee liittimet auki. Hienosuodatin ei ollut kunnolla kiinni moottorissa ja pääsi tärisemään omaan tahtiinsa.

• volvoton

Siiryin sähköiseen polttoainepumppuun ja jätin alkuperäisen suodattimen pois käytöstä. Toki linjassa on imupuolella suodatin sakkakupilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      4913
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      526
      2537
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      146
      2117
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      2069
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      19
      1705
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1624
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1515
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      113
      1121
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      127
      894
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      869
    Aihe