Kirjottakaahan mielipiteitänne kyseisestä asiasta;
olen ajatellut itselleni kahta bestmania. Montako sinulla oli & mitä ajattelet kahden bestmanin ottamisesta? Kommentteja, pliis!
Montako bestmania?
3
10343
Vastaukset
Harvinaisempaa useampi bestman on, useampi kaaso onkin jo yleisempi juttu.
Olin itse kaasona viime vuonna ja mulla oli toinen kaaso apuna, bestmaneja oli yksi. Joten ei siinä mitään ihmeellistä ole, hyvä vaan kun työ jakautuu tasaisesti useammalle ihmiselle, koska yleensähän kaasot ja bestmanit tekee aika paljon häiden järjestämisessä. =)- naimisissa
Mielestäni yksi puhemies ja yksi päämorsiusneito (kaaso) on selvintä.
Lisäksi voi olla seremoniamestari, usein miespuolinen "se toinen bestman", joka käytännössä hoitaa hääohjelman kuuluttamiset yms. antaen bestmanille eli puhemiehelle hieman hengähdysaikaa.
Kaaso on päämorsiusneito, joka pitelee morsiamen kimppua vihkiseremonian ajan. Lisäksi on niitä morsiusneitoja ja sulhaspoikia, jotka jakavat riisejä ja karkkeja sekä kantavat morsiamen huntua.
Sitten voi olla vielä esim. musiikkivastaava tai muu. Nimikkeitä kannattaa jakaa tehtävien mukaan, ja isoissa häissä tehtäviä kyllä riittää.
Omissa häissäni seltvittiin yhdellä kaasolla ja yhdellä puhemiehellä. Lisäksi oli seremoniamestari (mies) ja avustava morsiusneito (nainen). On kyllä vähän naurattanut kun yksissäkin häissä näin kaksi bestmania, toinen piteli sormusta ja toinen pyöritteli peukaloitaan. Heh.- kd-tommi
Joo no itsekin ajattelin että olisi aika hassua jos toinen bestman pitää sormusta ja toinen pyörittelee peukaloitaan...
Täytyypä tässä miettiä... En vielä ole menossa naimisiin, mutta täytyyhän sitä ajoissa alkaa suunnittelemaan. Ajankohtainen se kuitenkin tässä jossain vaiheessa tulee olemaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."542212Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1992041- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki49872Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746