Ostimme 20 vuotta sitten maanomistajalta 5m tieoikeuden (ei siis maata) joka on merkitty virallisiin papereihin. Rakensimme n.3m levyisen tien ja ojat molemmin puolin. Nyt tienvierustat ovat puskittuneet niin ettei kuormaautoilija suostunut tuomaan sorakuormaa tontillemme. Kysymys kuuluukin saammeko raivata kaikki risut itse pois tien keskilinjasta 2.5m molempiin suuntiin vai pitääkö siihen saada kirjallinen maanomistajan suostumus? Kyseessä on siis vain meidän tollimme menevä tie.
Tiealueen ojien raivaus
5
626
Vastaukset
- tie_isäntä
Googlaamalla jo tietäisit
- NickNailer
Tieoikeuteen kuuluu oikeus/velvollisuus sen kunnossapitoon. Jos maanomistaja käyttää itsekin tietä, niin kulut voi jakaa.
Olen itse kunnostanut joitakin teitä muilta kysymättä. Eivät ole mitään sanoneet, joten jatkan samalla kaavalla. - Suomaiset_kiusaajia
Minä taasen omistan tiealueen jolle on tieoikeuksia muillekin. Pari vuotta sitten raivasin pusikoita tien reunoista kunnes se kiellettiin. En saa ilman tiehoitokunnan lupaa raivata pusikoita, en täyttää kuoppia jne. Omistamallani tiealueella minulta on kielletty kaikki! Se niis laista ja asetuksista.
- Kysyoikestapaikasta
Onko tullut mieleen kysyä maanomistajalta?
- Suomalaiset_kiusaajia
Olen omistaja=maanomistaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512