Itsepuolustustaitojen opettaminen tytöille!

Olen useampaan otteeseen ehdottanut naisiin kohdistuvien väkivaltarikosten ( sisältäen siis myös raiskaukset ja niiden yritykset) ehkäisemiseksi tyttöjen peruskouluun sisältyvän itsepuolustuskurssit liikuntatunneilla.

Mitä olette mieltä?

Sisäministeri Mykkänen uutisissa :" Meillä on kuitenkin maailman turvallisimmassa maassa Euroopan vaarallisimmat perheet. Perheväkivallan ja seksuaalisen väkivallan osalta tilanne on huolestuttava."

Jos miehet tiedostaisivat, että takaisin tulee ja ehkä jopa pahemmin, niin ikävimmätkin riitatilanteet saattaisivat jäädä sanallisiksi.

Naiset ovat muuten fyysisesti paljon vahvempia kuin itse uskovatkaan.

135

4781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mykkäsen lausuntoion sen verran että ehkäpä sde perheiden vaarallisuus on enemmän kiinni naistren valinnoista kuin miesmateriaalista.

      Mutta joo, mitä tulee tuohon sun ehdotukseen niin enpä tiedä, kikkailutaidot ei naista pelasta kun jännnä käy kimppuun. Mieluummminkin suosittelisin jotain pippurikaasujuttuja sun muita ulkona liikkumiseen ja järkeä miesvalintoihin parisuhdeväkivallan lopettamiseksi.

      • Kyllä sä tiedät itsekin, ettei kenenkään väkivaltataipumuksia voi etukäteen ennustaa. Jotain merkkejä voi olla joo, mutta ei naiset (oikeasti, tai ainakin luullakseni) ole sen parempia ihmisasiantuntijoita kuin miehetkään.

        Kyllä semmonen lapsesta lähtien opeteltu treeni vois pelastaa monen naisen. Eikä tässä ole kyse vain parisuhteista.

        Näin kerran yhden videon, jossa joku perseenpuristelija pillahti itkuun kun nainen sen nappaskin kiinni. Se video oli täällä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kyllä sä tiedät itsekin, ettei kenenkään väkivaltataipumuksia voi etukäteen ennustaa. Jotain merkkejä voi olla joo, mutta ei naiset (oikeasti, tai ainakin luullakseni) ole sen parempia ihmisasiantuntijoita kuin miehetkään.

        Kyllä semmonen lapsesta lähtien opeteltu treeni vois pelastaa monen naisen. Eikä tässä ole kyse vain parisuhteista.

        Näin kerran yhden videon, jossa joku perseenpuristelija pillahti itkuun kun nainen sen nappaskin kiinni. Se video oli täällä.

        Mä olen kertonut täällä, että itse olen joutunut raiskausyrityksen kohteeksi. ( en tykkää käyttää sanaa uhri), mutta selvisin siitä kuhmuilla päähän.

        Monta kertaa olen näissä tapauksissa kuullut ( lähinnä kai miesten suusta, eli näppikseltä ehdotuksia, että miksei naiset mene jonnekin itsepuolustuskursseille..)

        No näinhän se hoituisi.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kyllä sä tiedät itsekin, ettei kenenkään väkivaltataipumuksia voi etukäteen ennustaa. Jotain merkkejä voi olla joo, mutta ei naiset (oikeasti, tai ainakin luullakseni) ole sen parempia ihmisasiantuntijoita kuin miehetkään.

        Kyllä semmonen lapsesta lähtien opeteltu treeni vois pelastaa monen naisen. Eikä tässä ole kyse vain parisuhteista.

        Näin kerran yhden videon, jossa joku perseenpuristelija pillahti itkuun kun nainen sen nappaskin kiinni. Se video oli täällä.

        Kumma kyllä minä olen aina kyennyt tunnistamaan väkivaltaisuuteen taipuvaiset ihmiset, ei tarvii kauaakaan olla tekemisissä niin tajuaa.

        No joo mutta mies vaan on fyysisesti erilainen ja hulluksi kilahtanut satakiloinen jännä kun rymyää päälle ei siinä paljon 50-kiloisen tyttösen käsivarsilukko auta. Jos oikein haluaisi estää väkivaltaa niille pitäisi opettaas vittumaista asennette mutta sen ne oppii ilmankin, ainakin kilttejä & kunnollisia miehiä kohtaan. Jos taas sitten häikäilemättömsti opetettaisiin munille potkimaan arvaapa vaan ketä ne potkisi? ohji kävelevät kiltit & kunnolliset miehet varmaan saisi enimmäkseen ne potkut tuntea vaikkeivat mitään olisi tehneet.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä olen kertonut täällä, että itse olen joutunut raiskausyrityksen kohteeksi. ( en tykkää käyttää sanaa uhri), mutta selvisin siitä kuhmuilla päähän.

        Monta kertaa olen näissä tapauksissa kuullut ( lähinnä kai miesten suusta, eli näppikseltä ehdotuksia, että miksei naiset mene jonnekin itsepuolustuskursseille..)

        No näinhän se hoituisi.

        Onko sulle käynyt niin..? Kauheaa :( Hui..:(
        Teitkö rikosilmoituksen?


      • peltiheikki-

        Ritari ei nyh viittis neuvoa ilman parempaa tietoa.......
        Pippurikaasulupaa ei kelle tahansa annetakaan
        edes järjestysmieskurssin käyneellekään

        ritari voisi yrittää testata vaikka minua sumuttamaan
        ja saada itse haarniskansa kaasua täyteen

        olen kyllä junioirtytöillekin opettanut, miten pikkutyttö nappaa peltiheikeiltä
        kaasupurkin pois ja ritarit lentelevät kolisten, kuin kaljatölkkikassit


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kumma kyllä minä olen aina kyennyt tunnistamaan väkivaltaisuuteen taipuvaiset ihmiset, ei tarvii kauaakaan olla tekemisissä niin tajuaa.

        No joo mutta mies vaan on fyysisesti erilainen ja hulluksi kilahtanut satakiloinen jännä kun rymyää päälle ei siinä paljon 50-kiloisen tyttösen käsivarsilukko auta. Jos oikein haluaisi estää väkivaltaa niille pitäisi opettaas vittumaista asennette mutta sen ne oppii ilmankin, ainakin kilttejä & kunnollisia miehiä kohtaan. Jos taas sitten häikäilemättömsti opetettaisiin munille potkimaan arvaapa vaan ketä ne potkisi? ohji kävelevät kiltit & kunnolliset miehet varmaan saisi enimmäkseen ne potkut tuntea vaikkeivat mitään olisi tehneet.

        Ei se lukko, mutta ainahan voi purra.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kumma kyllä minä olen aina kyennyt tunnistamaan väkivaltaisuuteen taipuvaiset ihmiset, ei tarvii kauaakaan olla tekemisissä niin tajuaa.

        No joo mutta mies vaan on fyysisesti erilainen ja hulluksi kilahtanut satakiloinen jännä kun rymyää päälle ei siinä paljon 50-kiloisen tyttösen käsivarsilukko auta. Jos oikein haluaisi estää väkivaltaa niille pitäisi opettaas vittumaista asennette mutta sen ne oppii ilmankin, ainakin kilttejä & kunnollisia miehiä kohtaan. Jos taas sitten häikäilemättömsti opetettaisiin munille potkimaan arvaapa vaan ketä ne potkisi? ohji kävelevät kiltit & kunnolliset miehet varmaan saisi enimmäkseen ne potkut tuntea vaikkeivat mitään olisi tehneet.

        Enhän mä sitä väitä, että se kaikkia tapauksia poistaisi, mutta voisi hyvin toimia ennaltaehkäisyn lisäksi myös ihan käytännössä.

        Sotanorsu!

        Kuka semmosen kimppuun uskaltaisi..ha


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Onko sulle käynyt niin..? Kauheaa :( Hui..:(
        Teitkö rikosilmoituksen?

        En mä siitä halua tuon enempää puhua. Paitsi että oli tuntematon ja muistan vieläkin sen läskipään..yök..sanotaan nyt olemuksen..


      • peltiheikki- kirjoitti:

        Ritari ei nyh viittis neuvoa ilman parempaa tietoa.......
        Pippurikaasulupaa ei kelle tahansa annetakaan
        edes järjestysmieskurssin käyneellekään

        ritari voisi yrittää testata vaikka minua sumuttamaan
        ja saada itse haarniskansa kaasua täyteen

        olen kyllä junioirtytöillekin opettanut, miten pikkutyttö nappaa peltiheikeiltä
        kaasupurkin pois ja ritarit lentelevät kolisten, kuin kaljatölkkikassit

        Joo, mutta niitä myydään ihan normikaupoissa.
        Olen selvittänyt (ei tietenkään sitä tehokkainta, mutta toimivaa, lisäaikaa antavaa kamaa).


      • Wwuwuw kirjoitti:

        En mä siitä halua tuon enempää puhua. Paitsi että oli tuntematon ja muistan vieläkin sen läskipään..yök..sanotaan nyt olemuksen..

        Hyi! Sympatiat vaan sinne. :( Uh.

        (kylmät väreet)


      • kaasunamari
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Joo, mutta niitä myydään ihan normikaupoissa.
        Olen selvittänyt (ei tietenkään sitä tehokkainta, mutta toimivaa, lisäaikaa antavaa kamaa).

        Eipäs myydä, hupakko
        Poliisien paprikakaasua ei annettä muillle, kuin koultetuill poliiseila

        Portzarin kaasut ovat pelkkää silmädödöä vain
        sisätiloissa koko tupa tyhjeenee nopeasti pienelläkin suihkauxella

        Kovempaa kamaa on sotlaskäyttöön tehtyjä tappoaseita

        poliisikaasukin tipautta rosmon 10metrin päästä polvillensa oksentamaan


      • peltiheikki- kirjoitti:

        Ritari ei nyh viittis neuvoa ilman parempaa tietoa.......
        Pippurikaasulupaa ei kelle tahansa annetakaan
        edes järjestysmieskurssin käyneellekään

        ritari voisi yrittää testata vaikka minua sumuttamaan
        ja saada itse haarniskansa kaasua täyteen

        olen kyllä junioirtytöillekin opettanut, miten pikkutyttö nappaa peltiheikeiltä
        kaasupurkin pois ja ritarit lentelevät kolisten, kuin kaljatölkkikassit

        Hyvä vanhempi hommaakin laittoman sumuttimen eikä mitään markettien pilipalivehkeitä Eihän nekään varmoja ole tietenkään mutta voi ne ainakin hidastaa. Ja se mikä minusta olisi tärkeintä on yhteikunnan vastuu. Tänään oli uutinen kun ranskassako se oli taas 13v. tyttö raiskattu tiedätte kyllä minkälaisen jengin toimesta. ei olisi tyttö mahtanut taekwondopotkuilla mitään kun monta kimppuun käyjää, Euroopan päättäjät olisi mahtaneet mutta ei ne ole halunneet. Jos minä johtaisin yhteiskuntaa kaikenlaista väkivaltaa olisi vähemmän, ei pääsisi ainakaan tappajat/raiskaajat/pahoinpitelijät uusimaan tekoaan niin helposti.


      • kaasunamari kirjoitti:

        Eipäs myydä, hupakko
        Poliisien paprikakaasua ei annettä muillle, kuin koultetuill poliiseila

        Portzarin kaasut ovat pelkkää silmädödöä vain
        sisätiloissa koko tupa tyhjeenee nopeasti pienelläkin suihkauxella

        Kovempaa kamaa on sotlaskäyttöön tehtyjä tappoaseita

        poliisikaasukin tipautta rosmon 10metrin päästä polvillensa oksentamaan

        Ei minun pirsman purkissa ole paprikoita eikä pippureita, mutta

        https://www.prisma.fi/fi/prisma/safe-by-gaia-turvasumutin-ja-halytin-hiekka

        katso nyt.



      • Harmaaritari kirjoitti:

        Hyvä vanhempi hommaakin laittoman sumuttimen eikä mitään markettien pilipalivehkeitä Eihän nekään varmoja ole tietenkään mutta voi ne ainakin hidastaa. Ja se mikä minusta olisi tärkeintä on yhteikunnan vastuu. Tänään oli uutinen kun ranskassako se oli taas 13v. tyttö raiskattu tiedätte kyllä minkälaisen jengin toimesta. ei olisi tyttö mahtanut taekwondopotkuilla mitään kun monta kimppuun käyjää, Euroopan päättäjät olisi mahtaneet mutta ei ne ole halunneet. Jos minä johtaisin yhteiskuntaa kaikenlaista väkivaltaa olisi vähemmän, ei pääsisi ainakaan tappajat/raiskaajat/pahoinpitelijät uusimaan tekoaan niin helposti.

        Tuomiot kovemmiksi. Suomessa. Olen sitä mieltä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Tuomiot kovemmiksi. Suomessa. Olen sitä mieltä.

        Juu ja innokkaimmille uusijoile muutama metri multaa nokan päälle, sieltä on vaikee tulla raiskaamaan. Yhteiskunnan velvollisuushan se ois hoitaa noi asiat kuntoon ettei aina viattomat joutuis kärsimään.


      • punajuuriskapeppupönttö

      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juu ja innokkaimmille uusijoile muutama metri multaa nokan päälle, sieltä on vaikee tulla raiskaamaan. Yhteiskunnan velvollisuushan se ois hoitaa noi asiat kuntoon ettei aina viattomat joutuis kärsimään.

        Sulla on kuitenkin pikkusen kovemmat otteet kuin mulla öhöms..
        Mutta eihän täällä saisi näin paljon paapoa ja hyssytellä. En ole koskaan ymmärtänyt termiä "lievä raiskaus", miten helve*issä se voi koskaan olla lievä. Edes panna noita kahta sanaa yhteen.
        Mjoo-o, lakipykälissä korjaamisen varaa...


      • punajuuriskapeppupönttö kirjoitti:

        Noissa värisumuttmissa on kyl yx waara
        Koitapas sotkee mun luonnonsillkipuku

        nih sun peffaan ilmestuu punaisia kämmen jälkiä

        Toi sumutin itsessään oli ruman värinen tuossa. Mä otin mustan. Tyyli se olla pittää kiperämmässäkin paikassa.

        Vai että silkkipuku. Herra on hyvä vaan ja käyttäytyy sitten sen mukaan. Että notta puku pyssyy suorana ja tahriintumattomana, höh...ja äläkä nyt sinäkin ala noita piiskaleikkejä (vastahan niistä päästiin) ;)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Hyi! Sympatiat vaan sinne. :( Uh.

        (kylmät väreet)

        Siitä nyt on aikaa kymmeniä vuosia...Ei siitä mitään traumoja, eikä pelkoja ole jäänyt, mutta ei sitä unohdakaan...
        Kuvottaa, puistattaa yök. Jos se läskipää olis nyt tässä jossain koomassa, niin mä ottaisin veitsen ja vetäsisin silti munat irti... No justjust, pitikin muistella tota...

        Joiltain miehiltä tuntuu yksinkertasesti puuttuvan kyky tuntea empatiaa, eli samaistua raiskauksen, tai sen yrityksen kohteeksi joutunutta henkilöä kohtaan.. Joten mun mielestä he voivat miettä miltä tuntuisi jos joku heitä vahvempi mies yrittäisi perseraiskata heidät, tai tekisi sen.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sulla on kuitenkin pikkusen kovemmat otteet kuin mulla öhöms..
        Mutta eihän täällä saisi näin paljon paapoa ja hyssytellä. En ole koskaan ymmärtänyt termiä "lievä raiskaus", miten helve*issä se voi koskaan olla lievä. Edes panna noita kahta sanaa yhteen.
        Mjoo-o, lakipykälissä korjaamisen varaa...

        Joo no minä en valitewttavasti usko enää parannukseen siinä vaiheessa jos joku murhamies esim. kolmatta kertaa vapauduttuaan "vahingossa" taas ajautuu taas johonkin hässäkkään jossa sivullisia loukkaantuu/kuolee. Kyllä luulen että semmoisen kortteja on jo katsottu ihan riittävästi. Yhteikunnan tehtävä on suojella rauhallisia jäseniään, ei rauhattomia.


      • kaasunamari kirjoitti:

        Eipäs myydä, hupakko
        Poliisien paprikakaasua ei annettä muillle, kuin koultetuill poliiseila

        Portzarin kaasut ovat pelkkää silmädödöä vain
        sisätiloissa koko tupa tyhjeenee nopeasti pienelläkin suihkauxella

        Kovempaa kamaa on sotlaskäyttöön tehtyjä tappoaseita

        poliisikaasukin tipautta rosmon 10metrin päästä polvillensa oksentamaan

        Varmaan jostain thorin kautta sais ostettua tommostakin..


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo no minä en valitewttavasti usko enää parannukseen siinä vaiheessa jos joku murhamies esim. kolmatta kertaa vapauduttuaan "vahingossa" taas ajautuu taas johonkin hässäkkään jossa sivullisia loukkaantuu/kuolee. Kyllä luulen että semmoisen kortteja on jo katsottu ihan riittävästi. Yhteikunnan tehtävä on suojella rauhallisia jäseniään, ei rauhattomia.

        Texasissa on kova laki. Muistaakseni.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Siitä nyt on aikaa kymmeniä vuosia...Ei siitä mitään traumoja, eikä pelkoja ole jäänyt, mutta ei sitä unohdakaan...
        Kuvottaa, puistattaa yök. Jos se läskipää olis nyt tässä jossain koomassa, niin mä ottaisin veitsen ja vetäsisin silti munat irti... No justjust, pitikin muistella tota...

        Joiltain miehiltä tuntuu yksinkertasesti puuttuvan kyky tuntea empatiaa, eli samaistua raiskauksen, tai sen yrityksen kohteeksi joutunutta henkilöä kohtaan.. Joten mun mielestä he voivat miettä miltä tuntuisi jos joku heitä vahvempi mies yrittäisi perseraiskata heidät, tai tekisi sen.

        Pönttö lukee täällä vilunvärein. Uh..
        Miten tuommosesta yrityksestäkään voi selvitä..
        Luulisi, että jää totisesti ikuinen pelko..:'(

        Paha kokemus sinulle. On kyllä. :(
        Varmasti tulee yökötyksen fiilis..ja kaikkea.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juu ja innokkaimmille uusijoile muutama metri multaa nokan päälle, sieltä on vaikee tulla raiskaamaan. Yhteiskunnan velvollisuushan se ois hoitaa noi asiat kuntoon ettei aina viattomat joutuis kärsimään.

        Kuolemanrangaistuksella ei pahuutta poisteta. Kyllä se täytyy muulla tavoin saada vääryys kuriin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juu ja innokkaimmille uusijoile muutama metri multaa nokan päälle, sieltä on vaikee tulla raiskaamaan. Yhteiskunnan velvollisuushan se ois hoitaa noi asiat kuntoon ettei aina viattomat joutuis kärsimään.

        Jos näissä rangaistuksissa aletaan kiirehtimään, ensimmäisenä siinä atmit kärsii. Malttia täytyy olla, vaikka toki ymmärrettävää onkin vakavien rikosten kohdalla. Olen aikaisemminkin ottanut kantaa seksuaalirikosten rangaistuksiin. Oletko seurannut mun kirjoituksia. Kannattaa lukea.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15281897/kokoomus-ja-persut-aiheuttavat-atmiytta!



      • tyypillinenätmi

      • luunmurskaaja
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Toi sumutin itsessään oli ruman värinen tuossa. Mä otin mustan. Tyyli se olla pittää kiperämmässäkin paikassa.

        Vai että silkkipuku. Herra on hyvä vaan ja käyttäytyy sitten sen mukaan. Että notta puku pyssyy suorana ja tahriintumattomana, höh...ja äläkä nyt sinäkin ala noita piiskaleikkejä (vastahan niistä päästiin) ;)

        höpönassu
        Semmone väri on merkkamista varten
        polliisi tulee utelemaan, ett kukas sun naamas on tuhrinu ja rosmo jää kiinni

        Sixwarten äijä voi suuttuu pahemmän kerran

        femakkoämmät neuvoo munille potkimaan ja saat viäl kiukkuseeman päälles

        Yx ämmä tohtis sateenvarjon piikillä sohasta mun munille
        ja meninki ihan kippuraan siin ehtis kylläkin ämmälle tulla kallonmurtuma
        ja otsanhka repesi..........ei kannata testata reflexejä


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo no minä en valitewttavasti usko enää parannukseen siinä vaiheessa jos joku murhamies esim. kolmatta kertaa vapauduttuaan "vahingossa" taas ajautuu taas johonkin hässäkkään jossa sivullisia loukkaantuu/kuolee. Kyllä luulen että semmoisen kortteja on jo katsottu ihan riittävästi. Yhteikunnan tehtävä on suojella rauhallisia jäseniään, ei rauhattomia.

        Toki ymmärrän tuollaiset ääritapaukset. Jos mikään muu ei auta.
        Oleko lukenut eri asiantuntijoiden kannanottoja rangaistuksiin?
        Luitko psykopaatti artikkelin: psykopatia näkyy jo lapsena aivoissa. Miten tällaisen ihmisen elämä sun mielestä pitäis järjestää, joka saa jo syntymässään jonkun neurologisen "poikkeavuuden".
        https://yle.fi/uutiset/3-10200328


      • Harmikselle

        Noiden tilastojen ja prosenttien mukaan lähes kaikki suomalaiset miehet ovat väkivaltaisia, suurin osa tapauksistahan jää kirjaamattaja tilastoimatta. Ei tuollaisia määriä selitetä pelkästään naisten miesvalinnoilla, aivan turha esittää naiivia Harmis, ja sälyttää syytä uhrien päälle. Taidat itse olla aivan samanlainen paska jätkä, kun täällä jaksat jatkuvasti naisia pahasti yleistäen solvata.
        Ja aivan turha selittää "en minä vaan muut", sillä naisissakaan ei mielestäsi sellaista mahdollisuutta ole. Olet taas kerran puhunut itsesi pussiin, etkä omahyväisyydessäsi sitä edes huomaa.
        Tukehdu ruosteisen romuusi, olet kammottavan kaksinaamainen.

        PS. Pönttikselle: tyyppi on yksi palstan matalamielisimpiä ja katkerimpia naistenvihaajia, älä usko esitystään mukavasta kaverista .


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo no minä en valitewttavasti usko enää parannukseen siinä vaiheessa jos joku murhamies esim. kolmatta kertaa vapauduttuaan "vahingossa" taas ajautuu taas johonkin hässäkkään jossa sivullisia loukkaantuu/kuolee. Kyllä luulen että semmoisen kortteja on jo katsottu ihan riittävästi. Yhteikunnan tehtävä on suojella rauhallisia jäseniään, ei rauhattomia.

        Jos sinun kanta on vaan kovemmat rangaistukset, luepa tuo lause tuosta psykopatia-artikkelista.

        "Käytännössä ainoa keino saada psykopaatti muuttamaan käytöstään on silloin, jos muutoksesta on enemmän hyötyä kuin häiriintyneestä käytöksestä on haittaa.
        – Opetellaan, miten yhteiskunnassa voi toimia ilman, että loukkaa toisten ihmisten oikeuksia. Esimerkiksi että jos ei tapa, ei joudu vankilaan."

        Toki mainitaanhan tuossa artikkelissa sekin, että aikuista psykopaattia on äärimmäisen vaikea parantaa.
        On vaan tärkeä muistaa, että ätmit joutovat PALJON opettelee sosiaalisia taitoja naisten kanssa. Tämän takia mä varoisin yksiselitteisesti rangaistusten koventamista seksuaalirikoksissa. Täytyy tarkalleen määritellä seksuaalirikos kaikkine pienine yksityiskohtineen. Muuten mennään siihen, että tuomiot tulee aivan liikaa ätmeille, koska ätmi ymmärtämättömyyttään jotenkin "loukkaa" naista, vaikka todellisuudessa ätmi vaan vilpittömästi haluaa tutustua. Sinä olet paljon sinkut palstalla. Eikö tämä pitäisi olla sullekin tuttua nämä ätmien heikot sosiaaliset taidot. Toki tämä psykopaatti juttu voi olla ätmien kohdalla vähän kaukaa haettu, mutta halusin vaan tuoda erilaisia seikkoja, joita on tärkeä huomioida, jos rangaistuksia kovennetaan. Mä en ainakaan halua, että ätmien elämää vaikeutetaan entisestään, jos harkitsematta kovennetaan tuomioita.
        Tuo murhamiehen jatkuva rikosten uusiminen ja siitä asian mukainen tuomio on tietysti aiheellista, josta mainitsit.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kumma kyllä minä olen aina kyennyt tunnistamaan väkivaltaisuuteen taipuvaiset ihmiset, ei tarvii kauaakaan olla tekemisissä niin tajuaa.

        No joo mutta mies vaan on fyysisesti erilainen ja hulluksi kilahtanut satakiloinen jännä kun rymyää päälle ei siinä paljon 50-kiloisen tyttösen käsivarsilukko auta. Jos oikein haluaisi estää väkivaltaa niille pitäisi opettaas vittumaista asennette mutta sen ne oppii ilmankin, ainakin kilttejä & kunnollisia miehiä kohtaan. Jos taas sitten häikäilemättömsti opetettaisiin munille potkimaan arvaapa vaan ketä ne potkisi? ohji kävelevät kiltit & kunnolliset miehet varmaan saisi enimmäkseen ne potkut tuntea vaikkeivat mitään olisi tehneet.

        Pitää paikkansa - ätmien kömpelöt sosiaaliset taidot voidaan tulkita väärinkin. Järki täytyy olla aina mukana asioissa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä olen kertonut täällä, että itse olen joutunut raiskausyrityksen kohteeksi. ( en tykkää käyttää sanaa uhri), mutta selvisin siitä kuhmuilla päähän.

        Monta kertaa olen näissä tapauksissa kuullut ( lähinnä kai miesten suusta, eli näppikseltä ehdotuksia, että miksei naiset mene jonnekin itsepuolustuskursseille..)

        No näinhän se hoituisi.

        Eipähän tuo itsensäpuolustustaito huonokaan ole. Itellä on myös pelottava kokemus tuosta, kun yritetään raiskata. Valitettavasti myös kun on raiskattu...monestihan tuo raiskaaja on vieläpä tuttu.

        Jonka kohdalla suojamuurit on alhana...

        Tuommosissa tilanteissa kyllä voimakeinot on sallittavaa ottaa käyttöön..ja silloin niksit on tarpeen. Moni vaan kuuluu halvaantuvan noissa tilanteissa, siis henkisesti ja psyykkisesti menee toimintakyvyttömäksi...


      • LadyZorro kirjoitti:

        Eipähän tuo itsensäpuolustustaito huonokaan ole. Itellä on myös pelottava kokemus tuosta, kun yritetään raiskata. Valitettavasti myös kun on raiskattu...monestihan tuo raiskaaja on vieläpä tuttu.

        Jonka kohdalla suojamuurit on alhana...

        Tuommosissa tilanteissa kyllä voimakeinot on sallittavaa ottaa käyttöön..ja silloin niksit on tarpeen. Moni vaan kuuluu halvaantuvan noissa tilanteissa, siis henkisesti ja psyykkisesti menee toimintakyvyttömäksi...

        Raiskausrikokset on paljon yleisempiä kuin luullaan, niihin liitetty häpeä vain estää niistä puhumisen.

        Mä uskon, että itsepuolustustaitojen opettelu estäisi juuri nuo "halvaantumiset".

        Opetetaanhan armeijassakin puolustautumaan, hyökkäämään ja tappamaan...

        Miksei tytöille sitten voisi edes itsepuolustustaitoja opettaa, hyökkäyksen varalta?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Raiskausrikokset on paljon yleisempiä kuin luullaan, niihin liitetty häpeä vain estää niistä puhumisen.

        Mä uskon, että itsepuolustustaitojen opettelu estäisi juuri nuo "halvaantumiset".

        Opetetaanhan armeijassakin puolustautumaan, hyökkäämään ja tappamaan...

        Miksei tytöille sitten voisi edes itsepuolustustaitoja opettaa, hyökkäyksen varalta?

        Kyllä, totta. Kun nämä mainitsemasi seikat ottaa huomioon, niin ihan oikeassa olet. On kuitenkin taivahan tosi, että toiset ihmiset täällä on se uhka jita vastaan voi puolustautua. Se todennäköisin uhka vieläpä.

        Tietysti uhkakuvia aina elätellään ja myös vältellään luomasta, mutta ei tuo huono ideakaan ole. Kuten vaikka just tuo krav maga...

        Maailmalla kuitenkin tapahtuu ja ihmiset liikkuu ennätys paljon myös ulkomailla, missä myös sattuu ja tapahtuu...


      • trollikka
        Harmaaritari kirjoitti:

        Kumma kyllä minä olen aina kyennyt tunnistamaan väkivaltaisuuteen taipuvaiset ihmiset, ei tarvii kauaakaan olla tekemisissä niin tajuaa.

        No joo mutta mies vaan on fyysisesti erilainen ja hulluksi kilahtanut satakiloinen jännä kun rymyää päälle ei siinä paljon 50-kiloisen tyttösen käsivarsilukko auta. Jos oikein haluaisi estää väkivaltaa niille pitäisi opettaas vittumaista asennette mutta sen ne oppii ilmankin, ainakin kilttejä & kunnollisia miehiä kohtaan. Jos taas sitten häikäilemättömsti opetettaisiin munille potkimaan arvaapa vaan ketä ne potkisi? ohji kävelevät kiltit & kunnolliset miehet varmaan saisi enimmäkseen ne potkut tuntea vaikkeivat mitään olisi tehneet.

        Ihan vaan muistuttaisin sua ett 62,5 kg painoinen muija antaa kyllä hyvänkin ilmalennon 100kg painavalle karjulle... jos osaa käyttää omaa varttaan ja miehen voimaa.. hyökkäystilanteessa hyväkseen! Saadessaan hyökkääjän tasapainon horjumaan, lähtee äijä helpohkosti lannetta/ selkää apuvipuna käyttäen ilmojen halki... ja usein se alastulo ei ole; joutsenen sulava lasku lammelle. Siinä vaiheessa kun ottaa Ritolat sen enempää varmistamatta miten sen rysähtäneen kävi... pääsee pirun pitkälle karkuun ja yleensä myös turvaan.

        Minä en suostu olemaan se hiljainen uhri... kyllä pataan tulee, minkä ikinä pystyn vahingoittamaan kimppuuni käynyttä! Itseään saa syyttää jos huonosti siinä kamppailussa käy, minä en silloin sääli, koska se voi koitua silloin minun kohtalokseni. Masan mieluummin vaikka vahingonkorvauksia vammoista... oikeuden päätöksellä! ...ainoastaan!
        Oma nahka ensin pelastettava, olen todella itsekäs tässä kohtaa!

        Minut on Broidini opettaneet puolustamaan itseäni... ihan teini-ikäisestä asti. Toisinaan vieläkin harjoittelen niitä taitojani salilla... ne pitää; pitää hallinnassa aina ja ainoastaan harjoittelemalla ne pysyy ja vahvistuvat. Ovat ns. takaraivossa ja aina muistissa/käytössä tarpeen vaatiessa.
        Harjoiteltua itsepuolustusta... ei käytetä kuin tosi tilanteessa, ei kiukuspäiten koskaan sanasodan päätteeksi.

        Jonkun mielenvikaisen puukottajan hyökkäyksille olen kyllä varmaan yhtä altis kuin muutkin.
        Tuli mieleen Turun kauppatorin terroristi, ainoastaan ladattu ase kourassa vois nuo karkoittaa.


    • Ollaan ollaan vahvoja. Minä kävin yhdellä itsepuolustuskurssilla ja sain ite siellä vahingossa turpaan ja pötköttelin sitten kolme päivää sairaalassa. Mutta se oli kaiketi jäljestä päin ajeltuna oma moka. :D Kaikkea sitä voi sattuakin. Silti kyllä suosittelen niitä kursseja.

      Sittemmin hankin sen sähkövärivinkunalaitteen pirsmasta.
      Luulis siinä nyt jotain potkua olevan.

      • Ja kauanko se kurssi kesti?

        Ihan eri juttu kuin lapsesta lähtien opetellut taidot.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ja kauanko se kurssi kesti?

        Ihan eri juttu kuin lapsesta lähtien opetellut taidot.

        Se kesti päivän, mutta tarpeeksi pitkään, että pääsi neurolog. vuodeosastolle.
        Hävettää vieläkin.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Se kesti päivän, mutta tarpeeksi pitkään, että pääsi neurolog. vuodeosastolle.
        Hävettää vieläkin.

        Hyökkäyksen tullen misspönttis lakoaa maahan, rosmo yllättyy ja pakenee paikalta, toi voi olla ihan hyvä taktiikka :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Hyökkäyksen tullen misspönttis lakoaa maahan, rosmo yllättyy ja pakenee paikalta, toi voi olla ihan hyvä taktiikka :D

        Mitäs siellä nyt kuhistaan...:D pÖH...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mitäs siellä nyt kuhistaan...:D pÖH...

        Tai sit hommaan sen miehsn joka saa uhkaavissa tilanteissa ottaa pataan sun puolesta :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Tai sit hommaan sen miehsn joka saa uhkaavissa tilanteissa ottaa pataan sun puolesta :D

        En mä miestä siihen väliin ujuttaisi, ei niin raaskisi tehdä...mä puolustaisin mun ukkoa paremminkin :D, ehdin mennä ite ennen kuin 'puolustaja' tajuaa. Mulla on sellainen hölmö piirre siinä.

        Heh...Olen aina ollut aktiivinen osallistumaan kaikenmaailman rymyämisiin. Sitten ne kantaa teholle kukkia ja suklaata.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        En mä miestä siihen väliin ujuttaisi, ei niin raaskisi tehdä...mä puolustaisin mun ukkoa paremminkin :D, ehdin mennä ite ennen kuin 'puolustaja' tajuaa. Mulla on sellainen hölmö piirre siinä.

        Heh...Olen aina ollut aktiivinen osallistumaan kaikenmaailman rymyämisiin. Sitten ne kantaa teholle kukkia ja suklaata.

        Joo no onhan se oikeestaan ihan hyvä kun osaat suhtautua asiaan noin, että kukkasia ja suklaata . Mies saa kulkee turvassa sun seurassa :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo no onhan se oikeestaan ihan hyvä kun osaat suhtautua asiaan noin, että kukkasia ja suklaata . Mies saa kulkee turvassa sun seurassa :)

        Hih hih. 180 cm:nen ja yli tuntee olevansa turvassa 158 cm:sen seurassa, mutta minähän osaan murista ja väläytellä kulmahampaita...

        (naurua)

        Itsetunnon kohdalla ei koskaan kannata tinkiä. :D
        Sitten kun tulee lenkillä koira vastaan, mies saa noutaa minut kuusenlatvasta :'D
        Vaikka piski olisi ollut chihu.

        (oijoi nauraa pärskyy)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Hih hih. 180 cm:nen ja yli tuntee olevansa turvassa 158 cm:sen seurassa, mutta minähän osaan murista ja väläytellä kulmahampaita...

        (naurua)

        Itsetunnon kohdalla ei koskaan kannata tinkiä. :D
        Sitten kun tulee lenkillä koira vastaan, mies saa noutaa minut kuusenlatvasta :'D
        Vaikka piski olisi ollut chihu.

        (oijoi nauraa pärskyy)

        Sehän siinä vähän pelottavaa onkin jos oot semmonen että ajaudut aina vaikeuksiin ja sua saa sitten olla sieltä korjaamassa poijes :D

        Mikäs koirissa? ei ne oo pelottavia paitsi tietysti jos ne hoksaa että toi vois lähtee kuusenlatvaan kun vähän hyökkäsee :D

        Joo, no ny pitää lähtä nukkuu tai ainaki yrittää, hyviä öitä misspönttöselle & muillekin :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Sehän siinä vähän pelottavaa onkin jos oot semmonen että ajaudut aina vaikeuksiin ja sua saa sitten olla sieltä korjaamassa poijes :D

        Mikäs koirissa? ei ne oo pelottavia paitsi tietysti jos ne hoksaa että toi vois lähtee kuusenlatvaan kun vähän hyökkäsee :D

        Joo, no ny pitää lähtä nukkuu tai ainaki yrittää, hyviä öitä misspönttöselle & muillekin :)

        No joo, joskus on vallattomuuskohtauksia, mutta ainahan mua voi yrittää komentaa olemaan kunnolla :D, kyllä rauhallinen mies siihen pystyy.

        Koiria olen pelännyt koko ikäni. Vaikka se olisi sellainen rasselitukko. Nii silti. En vaan luota. En mene mielelläni lähelle enkä silitä. Koira vaistoo musta pelon..

        Mutta joo, kyllä se pitää. Työviikkokin jatkuu armotta, tosin iltavuorolla/yöllä.

        Sinulle ja kaikille, kauniit unet, kiitti iltachattailusta :)


      • EdesUnissa
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ja kauanko se kurssi kesti?

        Ihan eri juttu kuin lapsesta lähtien opetellut taidot.

        Tuo Wuppiksen ajatus on toteutuskelvoton. Ajatus että yhteiskunnan ongelmia ratkottaisiin erillisillä kursseilla, joissa opeteltaisiin tappelemaan sen sijaan että keskityttäisiin koulu-ohjelmaan.
        Saisimmeko täydellisen yhteiskunnan jos tytöt poistettaisiin kokonaan koulusta ja heille opetettaisiin vain aamusta iltaan itsepuolustustaitoja ? Poistaisimme yhden ongelman, mutta vain yhden, ja loisimme monta uutta, esim. naisten keskinäisen väkivallan lisääntymisen. Suurempi ongelma olisi tietysti naisten jääminen ulos työmarkkinoilta, koska eivät oppisi koulutaitoja.

        Ja vaatisihan se tietysti myös sen että miehiltä pitäisi kieltää kokonaan kunnon ylläpito ja ainakin kaikki voimailulajit.

        Liikuntatunnit eivät ole korvattavissa itsepuolustuslajien harrastuksilla. Ne pitäisi olla niiden lisäksi, sillä tarvitsevathan ne nuoret lapset ihan peruskuntoharjoittelua liikuntatunneilla. Kun liikuntatunteja on viikossa 2, niin tyypillinen treeni määrä itsepuolustuslajeissa on 8-10 tuntia.


      • EdesUnissa kirjoitti:

        Tuo Wuppiksen ajatus on toteutuskelvoton. Ajatus että yhteiskunnan ongelmia ratkottaisiin erillisillä kursseilla, joissa opeteltaisiin tappelemaan sen sijaan että keskityttäisiin koulu-ohjelmaan.
        Saisimmeko täydellisen yhteiskunnan jos tytöt poistettaisiin kokonaan koulusta ja heille opetettaisiin vain aamusta iltaan itsepuolustustaitoja ? Poistaisimme yhden ongelman, mutta vain yhden, ja loisimme monta uutta, esim. naisten keskinäisen väkivallan lisääntymisen. Suurempi ongelma olisi tietysti naisten jääminen ulos työmarkkinoilta, koska eivät oppisi koulutaitoja.

        Ja vaatisihan se tietysti myös sen että miehiltä pitäisi kieltää kokonaan kunnon ylläpito ja ainakin kaikki voimailulajit.

        Liikuntatunnit eivät ole korvattavissa itsepuolustuslajien harrastuksilla. Ne pitäisi olla niiden lisäksi, sillä tarvitsevathan ne nuoret lapset ihan peruskuntoharjoittelua liikuntatunneilla. Kun liikuntatunteja on viikossa 2, niin tyypillinen treeni määrä itsepuolustuslajeissa on 8-10 tuntia.

        Ei erillisillä kursseilla, vaan nimenomaan liikuntatunneilla. Kyllä siinä vuosien mittaan erittäin hyvät perustaidot saisi, toisin kuin yhden päivän kursseilla. 2 h viikossa riittää minkä tahansa lajin opetteluun.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei erillisillä kursseilla, vaan nimenomaan liikuntatunneilla. Kyllä siinä vuosien mittaan erittäin hyvät perustaidot saisi, toisin kuin yhden päivän kursseilla. 2 h viikossa riittää minkä tahansa lajin opetteluun.

        Yksikin tunti viikossa riittäisi.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        En mä miestä siihen väliin ujuttaisi, ei niin raaskisi tehdä...mä puolustaisin mun ukkoa paremminkin :D, ehdin mennä ite ennen kuin 'puolustaja' tajuaa. Mulla on sellainen hölmö piirre siinä.

        Heh...Olen aina ollut aktiivinen osallistumaan kaikenmaailman rymyämisiin. Sitten ne kantaa teholle kukkia ja suklaata.

        Heh, sama vika rahikaisella! Mulla on tuo sama häikkä, että koittasin pistää miehen ja lapset piiloon ja mennä itse päälle. Ei missään nimessä rakkaitaan tulilinjalle, vaan suojaan ja itse tulta päin.

        Se on joku alkukantainen juttu varmaan....ettei mene seläntaa piiloon, vaan suivaantuu ja menee päälle.


      • EdesUnissa
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ei erillisillä kursseilla, vaan nimenomaan liikuntatunneilla. Kyllä siinä vuosien mittaan erittäin hyvät perustaidot saisi, toisin kuin yhden päivän kursseilla. 2 h viikossa riittää minkä tahansa lajin opetteluun.

        "2 tuntia viikossa riittää minkä tahansa opetteluun." Miksi sitten itsepuolustuslajeja treenataan 8-10 tuntia viikossa ?
        Kuinka olisi perusteltavissa että tytöt saisivat vapautuksen koulun liikuntatunnista ja harjoittelisivat budoja ? Ajatus on kuolleena syntynyt.
        Pitäisikö heidät ottaa pois myös matematiikan tunnilta ja laittaa vaippoja vaihtamaan nukeille ?

        Pois englannin tunnilta ja opettelemaan kokkaamista ? Yhteiskunnan tehtävähän se on tietysti päättää minkälaisen roolin tyttö saa. Onko hän uhriutuva kokkaava äiti, vai tuleeko hänestä kenties monikansallisen yrityksen pääjohtaja.

        Huomaan että sinulla on päässäsi äärimmäisen vahvasti sukupuolten välinen roolitus. Siitä ei
        ole kuin haittaa, jos haluat viedä maailmaa eteenpäin.


      • EdesUnissa kirjoitti:

        "2 tuntia viikossa riittää minkä tahansa opetteluun." Miksi sitten itsepuolustuslajeja treenataan 8-10 tuntia viikossa ?
        Kuinka olisi perusteltavissa että tytöt saisivat vapautuksen koulun liikuntatunnista ja harjoittelisivat budoja ? Ajatus on kuolleena syntynyt.
        Pitäisikö heidät ottaa pois myös matematiikan tunnilta ja laittaa vaippoja vaihtamaan nukeille ?

        Pois englannin tunnilta ja opettelemaan kokkaamista ? Yhteiskunnan tehtävähän se on tietysti päättää minkälaisen roolin tyttö saa. Onko hän uhriutuva kokkaava äiti, vai tuleeko hänestä kenties monikansallisen yrityksen pääjohtaja.

        Huomaan että sinulla on päässäsi äärimmäisen vahvasti sukupuolten välinen roolitus. Siitä ei
        ole kuin haittaa, jos haluat viedä maailmaa eteenpäin.

        En minä tiedä mistä tuon kymmenen tuntia olet saanut...1 tai 2 tuntia viikko jonkin lajin harrastamiseen on ihan sopiva määrä.

        Kovasti ollaan olevinaan ministereitä myöten huolissaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta, mutta mitään konkreettista ei olla valmiita tekemään.

        Itsepuoluslajien harjoittelu on liikuntaa...ja kuten sanoin, niin voisi sinne pojatkin halutessaan osallistua.


      • EdesUnissa
        Wwuwuw kirjoitti:

        En minä tiedä mistä tuon kymmenen tuntia olet saanut...1 tai 2 tuntia viikko jonkin lajin harrastamiseen on ihan sopiva määrä.

        Kovasti ollaan olevinaan ministereitä myöten huolissaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta, mutta mitään konkreettista ei olla valmiita tekemään.

        Itsepuoluslajien harjoittelu on liikuntaa...ja kuten sanoin, niin voisi sinne pojatkin halutessaan osallistua.

        No olen harrastanut. Treenit oli minimissään 4 kertaa viikossa. 2 tuntia viikossa ei kata edes alkulämmittelyä.

        Mutta jos pojatkin osallistuisivat samoille tunneille, niin kuinka tilanne sitten yhteiskunnassa muuttuisi? Myös budo-lajeissa tilanne on se, että massalla ja voimalla on merkitystä.

        Koulujen liikunnan harrastuksen on tarkoitus olla monipuolista. Siksi siellä harjoitellaan useita eri liikuntamuotoja. Yhden lajin treenaaminen pienestä pitäen ei olisi lasten etu. Tokihan se nostaisi suomen imagon Pohjolan Pohjois-Koreaksi, jos uskot sen olevan pyrkimisen arvoinen.

        Lapsia ei pidä kouluttaa ajatusmaailmaan jossa maailma nähdään pelottavana. Jos haluaisit saattaa tuollaisen naisille suunnatun itsepuolustuskurssin voimaan, niin sitten parempi ratkaisu olisi vaikkapa naisten PAKOLLINEN armeija, jossa heille sotilastaitojen sijasta opetettaisiin lähitaistelutaitoja.

        (Siitä nousisi tietysti kysymys että miksei naisilla olisi sitten mahdollisuutta urakehitykseen armeijassa, jos se olisi heillekin pakollinen ja koulutus pitäisi laaja-alaistaa miehiä vastaavaksi.)


    • Ne opetetut otteet kyllä toimii.

      • mahd.uhri

        KÄÄÄK ..Pönttö voi taidoillansa raiskata minut

        *pakeni sängyn alle piiloon*


      • mahd.uhri kirjoitti:

        KÄÄÄK ..Pönttö voi taidoillansa raiskata minut

        *pakeni sängyn alle piiloon*

        Höperöinen, mutta pareehan se on muistaa tuo kerran sanottu hauiksen ympärysmittaustulos.
        Ei siinä miesten kannata silmille hyppiä :D

        Aika cuul oli se opettajasällikin..

        (kuka täällä surisee..)

        (naurua)


      • Pönttösafety
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Höperöinen, mutta pareehan se on muistaa tuo kerran sanottu hauiksen ympärysmittaustulos.
        Ei siinä miesten kannata silmille hyppiä :D

        Aika cuul oli se opettajasällikin..

        (kuka täällä surisee..)

        (naurua)

        Pönttömäisempi ja vapaasti kaupassa hälyttimet
        jokka pitää semmosen metelin, eet namusedät häipyy
        ja joku urhea seilori tulle pelastamaan Pöntön

        Semmossi on mm.rahakuljetulauikuissakin
        rosmo ei pitkälle laukkua vie, ku korviin sattuuu ujellus
        ja esm. rafloissakin sytttyy strobovalot
        eikä rosmo näe edes karkuun lähtee


      • hauix
        Pönttösafety kirjoitti:

        Pönttömäisempi ja vapaasti kaupassa hälyttimet
        jokka pitää semmosen metelin, eet namusedät häipyy
        ja joku urhea seilori tulle pelastamaan Pöntön

        Semmossi on mm.rahakuljetulauikuissakin
        rosmo ei pitkälle laukkua vie, ku korviin sattuuu ujellus
        ja esm. rafloissakin sytttyy strobovalot
        eikä rosmo näe edes karkuun lähtee

        Hauis.......hehee
        Isompi mullon, mutten välttämättä mihinkään tappeluun sitä tarttekaan
        äijän voi kaataa pikkusormelläkin


      • hauix kirjoitti:

        Hauis.......hehee
        Isompi mullon, mutten välttämättä mihinkään tappeluun sitä tarttekaan
        äijän voi kaataa pikkusormelläkin

        Älä nyt kun kerrankin on sauma taas leveillä sillä..
        Mutta eipä se L-Zkään yhtään huonommaksi jäänyt, nih :)

        Ruutia ruutia. Sano Pönttö.


      • kotikiusattu_
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Älä nyt kun kerrankin on sauma taas leveillä sillä..
        Mutta eipä se L-Zkään yhtään huonommaksi jäänyt, nih :)

        Ruutia ruutia. Sano Pönttö.

        Onx Pönttö joku Tamara Press --neukku moukarinheittäjä maatuska??

        ol mialuumin vaan söpö pikkuneitonen ja miähet suajelee
        ja kantaa sylissä makkariin
        ei miähet semmosta järkkyä Iso-Itta amtzoon huali
        ku joutt pelkäämään, ett kuin kovin se valurautapannullä päähän iskee..


      • kotikiusattu_ kirjoitti:

        Onx Pönttö joku Tamara Press --neukku moukarinheittäjä maatuska??

        ol mialuumin vaan söpö pikkuneitonen ja miähet suajelee
        ja kantaa sylissä makkariin
        ei miähet semmosta järkkyä Iso-Itta amtzoon huali
        ku joutt pelkäämään, ett kuin kovin se valurautapannullä päähän iskee..

        No ei minun tarvitse olla mikään moukarimörssäri, mutta joskus ehdin olla kovin aktiivinen kun kiivastun...Miehet ovat olleet yleensä maltilisempia kun minä ehdin kiihtyä, huutaa ja mesoa. Siihen se perustuu. :D

        Ai pitääkö minua suojella? Osaan minä heittäytyä siihenkin rooliin, johan tuo on nähty. Joo, voin kuristasuristahurista sylissäkin...Kyllä miehen pitää saada olla naiselle mies. En mä sitä tonttia vie vaikka joskus vähän pörhistelenkin.

        (kikattaa)

        Hetkinen...Kantamaan, minne? Onko nyt oma maatuska ojassa? Tuhmeli.

        (naurua)


      • pää.omattomat
        kotikiusattu_ kirjoitti:

        Onx Pönttö joku Tamara Press --neukku moukarinheittäjä maatuska??

        ol mialuumin vaan söpö pikkuneitonen ja miähet suajelee
        ja kantaa sylissä makkariin
        ei miähet semmosta järkkyä Iso-Itta amtzoon huali
        ku joutt pelkäämään, ett kuin kovin se valurautapannullä päähän iskee..

        Ei kaikkia naisia nähdä noin suojeltavina vaikka tarvittaisiinkin, vaixei niin hurrmaava osaisakkn olla kuin pönttö. Siksi edes tasavertaiset taxinstanssit kun ei sosiaalisesti heru&tipu.


      • SS.Karjala
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No ei minun tarvitse olla mikään moukarimörssäri, mutta joskus ehdin olla kovin aktiivinen kun kiivastun...Miehet ovat olleet yleensä maltilisempia kun minä ehdin kiihtyä, huutaa ja mesoa. Siihen se perustuu. :D

        Ai pitääkö minua suojella? Osaan minä heittäytyä siihenkin rooliin, johan tuo on nähty. Joo, voin kuristasuristahurista sylissäkin...Kyllä miehen pitää saada olla naiselle mies. En mä sitä tonttia vie vaikka joskus vähän pörhistelenkin.

        (kikattaa)

        Hetkinen...Kantamaan, minne? Onko nyt oma maatuska ojassa? Tuhmeli.

        (naurua)

        Minne kantamaan? Höh

        Vaikkapa tykkivene Karjalan skanssiin strippaamaan
        ja tankotanssii tykinpiipus


      • SS.Karjala kirjoitti:

        Minne kantamaan? Höh

        Vaikkapa tykkivene Karjalan skanssiin strippaamaan
        ja tankotanssii tykinpiipus

        Heh, no se on kyllä paras venho, mitä Turkkusesta löytyy.
        Joku duunannu sille hyvän nimen.

        Öitä nyt sinnekin herra paprikapippurisumute tskurr:)


    • raja.raaja

      Kuitenkin preferoisin ympäristöä jossa minä esim. psykoosiin mahdollisesti joutuessani lähtisin hortoilemaan normin vastaisissa varusteissa kaduille ja 99, 5% todennäköisyydellä päätyisin hoitoon enkä toisinpäin raiskatuksi fyysisesti tahi henkisesti (sosiaalisesti).

      Vakavasti (jo) traumatisoituneille voi kuitenkin olla henkisesti hyötyä kehotietoisesta itsepuolustusvalmiudesta jälkikäteenkin ihan pelkästään henkisen hyvinvoinnin kannalta.

    • Niin ja Wuhweli wohweli, aihe oli hyvä! Thänk juu, hyviä unia nyt:)

    • Täytyy kyllä todeta että minä suhtaudun tuohon ehdotukseen hyvin kriittisesti muutamasta syystä.

      Ensinnäkin tulee mieleen se kun joskus olin kuntonyrkkeilyssä ja ostin salilta seuran paidan. Normaalisti vapaa-aikana sitä voi käyttää mutta ei tulisi mieleenkään pistää sitä mihinkään baariin. Se olisi melkoinen päähänlyöntimagneetti ja epäilen että tällainen kurssi vain yllyttäisi miehiä tutkimaan missä se raja menee ja kuinka hyvin opit on menneet perille.

      Toinen juttu sitten on että tällä tavalla sitten hyväksyttäisiin yhteiskunnassa se asetelma että mies on aina paha ja nainen aina uhri. Miehenä on aika heikot eväät jos nainen onkin erittäin kykenevä henkiseen väkivaltaan etkä uskalla perheestä paeta koska yhteiskunta on antanut hänelle myös keinot ja työkalut joilla miehen voi myös pistää fyysisesti siltaan.

      Kolmas asia joka tuli mieleen tapahtui parisen viikkoa sitten. Tyttö päätti peruskoulunsa ja kuusi yhdeksättä luokkaa sai todistuksien lisäksi stipendejä. Paras- ja toiseksi paras saivat pienet kannustimet. Yhteensä siis kaksitoista stipendiä. Näistä kaksi meni pojille; toinenkin meni pojalle siksi että se oli erityisluokka jossa oli vain yksi tyttö. Ei ollut minulla itku kaukana kun muistelin pisa-tuloksia sekä suurta nuorten miesten syrjäytynyttä reserviä. En tiedä miksi koulu ei pysty tai halua poikia tukea ja nyt se se yksi aine jossa pojat voivat loistaa eli liikunta pistetään liipaisimelle. Miltä mahtaa nuoresta äänenmurrosta häpeilevästä miehenalusta tuntua kun liikunnanope kertoo että sillä aikaa kun tytöt käyvät parin viikon itsepuolustuskurssin niin te värkkäätte sudokuja tai teette kuperkeikkoja tampuriinin tahtiin jotta teidän fysiikka ei kehity ja tytöt sitten pärjäävät tappeluissa teille.
      Kyllä siinä varmaan monelle käy mielessä että olenko minä sukupuoleni perusteella tilanteessa jossa minulla ei ole oikeutta puolustaa itseäni. Onko minun elämäni jotenkin vähäpätöisempi? Toivoa sopii että kukaan ei kerro että varusmiespalvelus antaa kausilipun eturintamalle eli lähtökohtaisesti sinun elämäsi ei ole niin arvokas.

      Sinänsä kyllä itsepuolustuskurssia liikuntamuotona ja muutenkin kyllä suosittelen kaikille sukupuoleen ja ikään katsomatta.

      • kärsivä40v

        Vastalauseena voisin kysyä onko lukemaan kykenevä tyttöporukka velvollinen odottelemaan kaksi ekaa kouluvuotta poikien kehitystä samaan pisteeseen tuijottelemella kaukaisuuteen ja harjoittamalla kärsivällisyyden ja pitkäpiimästymisen hyvettä? Voisi varmaan mielekkäämminkin käyttää ajan... paitsi jos niistä tytöistä halutaan nimenomaan kärsivällisiä.


      • Mun nähdäkseni silloin nimenomaan astelma, jossa nainen on aina uhri ei pitäisi lainkaan paikkansa.

        Ja pojat saavat edelleen potkia palloa ja lätkiä kiekkoa..Ei poikien liikuntatunteja tarvitse muuttaa, mutta tyttöjen liikuntatunneilla opettettaisiin tambuurin tahdissa hyppelyn sijaan itsepuolustustaitoja. Sinun mukaasi ne lisäisivät naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, mutta minä uskon sen toimivan jopa enneltaehkäisevänä asiana.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mun nähdäkseni silloin nimenomaan astelma, jossa nainen on aina uhri ei pitäisi lainkaan paikkansa.

        Ja pojat saavat edelleen potkia palloa ja lätkiä kiekkoa..Ei poikien liikuntatunteja tarvitse muuttaa, mutta tyttöjen liikuntatunneilla opettettaisiin tambuurin tahdissa hyppelyn sijaan itsepuolustustaitoja. Sinun mukaasi ne lisäisivät naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, mutta minä uskon sen toimivan jopa enneltaehkäisevänä asiana.

        Ehkäpä juuri poikien ja miestenkin tietoisuus tyttöjen itsepuolutuskyvyistä hillitsisi yritysten määrää tai sitten teot muuttuisi aseellisiksi..suunnitelmallisiksi.

        Mutta spontaania päälletuloa nuo voisi hillitä, kun yleisesti tiedetään tyttöjen ja naisten omaavan tietotaitoa puolustautua.


      • EdesUnissa
        LadyZorro kirjoitti:

        Ehkäpä juuri poikien ja miestenkin tietoisuus tyttöjen itsepuolutuskyvyistä hillitsisi yritysten määrää tai sitten teot muuttuisi aseellisiksi..suunnitelmallisiksi.

        Mutta spontaania päälletuloa nuo voisi hillitä, kun yleisesti tiedetään tyttöjen ja naisten omaavan tietotaitoa puolustautua.

        Uskomattoman typerää aikuisilta naisilta. Uskotteko te vakavissanne että että itsepuolustuskurssilla olisi mitään vaikutusta spontaaneihin päälletuloihin ?

        Eihän aseelliset vartijat ole poistaneet pankkiryöstöjä, vaan pankkiryöstöt ovat lisääntyneet ja muuttuneet verisimmiksi.

        Spontaanit naisten päälle hyökkäämiset ovat pääsääntöisesti toisten naisten tekemiä. Ei miesten. Tässä keskustelussa menee selkeästi asiat aivan sekaisin. Puhuuko Wuppis raiskauksista vai väkivaltaisista hyökkäyksistä tuntemattomien taholta ?

        Mielestäni aivan yhtä perusteltua olisi ottaa tytöt pois vaikkapa ilmaisutaidon tunnilta ja opettaa heille nöyrää: "Kyllä Master, kielenkäyttöä jolloin tuo nöyristelevä, säälittävä tyttö ei joutuisi esimerkiksi kotiväkivallan kohteeksi. Tai opettaa vaikkapa kuinka sitoa lenkkitossut 3ssa sekunnissa, ja juosta nopeammin kuin muut"


      • EdesUnissa kirjoitti:

        Uskomattoman typerää aikuisilta naisilta. Uskotteko te vakavissanne että että itsepuolustuskurssilla olisi mitään vaikutusta spontaaneihin päälletuloihin ?

        Eihän aseelliset vartijat ole poistaneet pankkiryöstöjä, vaan pankkiryöstöt ovat lisääntyneet ja muuttuneet verisimmiksi.

        Spontaanit naisten päälle hyökkäämiset ovat pääsääntöisesti toisten naisten tekemiä. Ei miesten. Tässä keskustelussa menee selkeästi asiat aivan sekaisin. Puhuuko Wuppis raiskauksista vai väkivaltaisista hyökkäyksistä tuntemattomien taholta ?

        Mielestäni aivan yhtä perusteltua olisi ottaa tytöt pois vaikkapa ilmaisutaidon tunnilta ja opettaa heille nöyrää: "Kyllä Master, kielenkäyttöä jolloin tuo nöyristelevä, säälittävä tyttö ei joutuisi esimerkiksi kotiväkivallan kohteeksi. Tai opettaa vaikkapa kuinka sitoa lenkkitossut 3ssa sekunnissa, ja juosta nopeammin kuin muut"

        "Uskotteko te vakavissanne että että itsepuolustuskurssilla olisi mitään vaikutusta spontaaneihin päälletuloihin ? "

        - No ehkäei, mutta spekuloimme. Ihanteellisessa maailmassa kaikki voisi laittaa kivaan järjestykseen. Kaikki. Mutta oikeassa maailmassa mitään konstia ei ole estää jotakin tahvoa toimimasta mielensä mukaan...

        Kuten sanoin, hyökkäykset voisi muuttua suunnitellumiksi ei vain hetken mielijohteeksi..eli vaikkapa huumaus olisi yksi tapa, aseet...nyt kun on ukko vastaan akka. On helpompaa puolustautua voimiensa ja taitojensa turvin..nopeus, nokkeluus, ketteryys, notkeus yms apuina.

        Mutta ei kai valinnaisena itsepuolustus olisi sen huonompi vaihtoehto, kuin rättikässä tai kuvaamataito?


      • LadyZorro kirjoitti:

        "Uskotteko te vakavissanne että että itsepuolustuskurssilla olisi mitään vaikutusta spontaaneihin päälletuloihin ? "

        - No ehkäei, mutta spekuloimme. Ihanteellisessa maailmassa kaikki voisi laittaa kivaan järjestykseen. Kaikki. Mutta oikeassa maailmassa mitään konstia ei ole estää jotakin tahvoa toimimasta mielensä mukaan...

        Kuten sanoin, hyökkäykset voisi muuttua suunnitellumiksi ei vain hetken mielijohteeksi..eli vaikkapa huumaus olisi yksi tapa, aseet...nyt kun on ukko vastaan akka. On helpompaa puolustautua voimiensa ja taitojensa turvin..nopeus, nokkeluus, ketteryys, notkeus yms apuina.

        Mutta ei kai valinnaisena itsepuolustus olisi sen huonompi vaihtoehto, kuin rättikässä tai kuvaamataito?

        Tietynlaista nöyryyttä olisi kyllä ihan hyvä oppiakin, mutta uskon että elämä kyllä opettaa...siihen ei koulutunteja tarvita. Ja tuskin siellä sitä pystyis opettamaankaan, kun vaatii vähän enemmän käsitystä kuin sanoilla säätäminen.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Tietynlaista nöyryyttä olisi kyllä ihan hyvä oppiakin, mutta uskon että elämä kyllä opettaa...siihen ei koulutunteja tarvita. Ja tuskin siellä sitä pystyis opettamaankaan, kun vaatii vähän enemmän käsitystä kuin sanoilla säätäminen.

        Toisaalta peruskoulussa oli ennen jotakin niinkin älytöntä kuin uskonto opetus...niitäkään tunteja ei mihinkään elämässä ikinä tarvitse.

        Onneksi ovat historiaa...☺️


      • EdesUnissa kirjoitti:

        Uskomattoman typerää aikuisilta naisilta. Uskotteko te vakavissanne että että itsepuolustuskurssilla olisi mitään vaikutusta spontaaneihin päälletuloihin ?

        Eihän aseelliset vartijat ole poistaneet pankkiryöstöjä, vaan pankkiryöstöt ovat lisääntyneet ja muuttuneet verisimmiksi.

        Spontaanit naisten päälle hyökkäämiset ovat pääsääntöisesti toisten naisten tekemiä. Ei miesten. Tässä keskustelussa menee selkeästi asiat aivan sekaisin. Puhuuko Wuppis raiskauksista vai väkivaltaisista hyökkäyksistä tuntemattomien taholta ?

        Mielestäni aivan yhtä perusteltua olisi ottaa tytöt pois vaikkapa ilmaisutaidon tunnilta ja opettaa heille nöyrää: "Kyllä Master, kielenkäyttöä jolloin tuo nöyristelevä, säälittävä tyttö ei joutuisi esimerkiksi kotiväkivallan kohteeksi. Tai opettaa vaikkapa kuinka sitoa lenkkitossut 3ssa sekunnissa, ja juosta nopeammin kuin muut"

        Raiskaus on väkivaltainen hyökkäys..

        Naiset kohtaavat usein myös ex-miestensä kostoiskuja, ne saattavat olla harkittuja, mutta muutoin lähisuhdeväkivalta sitä tuskin on.


      • LadyZorro kirjoitti:

        "Uskotteko te vakavissanne että että itsepuolustuskurssilla olisi mitään vaikutusta spontaaneihin päälletuloihin ? "

        - No ehkäei, mutta spekuloimme. Ihanteellisessa maailmassa kaikki voisi laittaa kivaan järjestykseen. Kaikki. Mutta oikeassa maailmassa mitään konstia ei ole estää jotakin tahvoa toimimasta mielensä mukaan...

        Kuten sanoin, hyökkäykset voisi muuttua suunnitellumiksi ei vain hetken mielijohteeksi..eli vaikkapa huumaus olisi yksi tapa, aseet...nyt kun on ukko vastaan akka. On helpompaa puolustautua voimiensa ja taitojensa turvin..nopeus, nokkeluus, ketteryys, notkeus yms apuina.

        Mutta ei kai valinnaisena itsepuolustus olisi sen huonompi vaihtoehto, kuin rättikässä tai kuvaamataito?

        Kun pojilla ja tytöillä on jo nyt eri opetusta liikuntatunneilla, niin mun mielestä tämä on ihan toteutettavissa oleva idea. Voi sen tehdä niin, että jos joku poika haluaa osallistua myös näille tunneille, niin voi osallistua ja vastaavasti jos joku tyttö haluaa mielummin mennä futista pelaamaan, niin ihan ok.

        Tuskin kenenkään mielestä itsepuolustustaidot ole huono asia. Tässä vain tökkii tämä asetelma.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kun pojilla ja tytöillä on jo nyt eri opetusta liikuntatunneilla, niin mun mielestä tämä on ihan toteutettavissa oleva idea. Voi sen tehdä niin, että jos joku poika haluaa osallistua myös näille tunneille, niin voi osallistua ja vastaavasti jos joku tyttö haluaa mielummin mennä futista pelaamaan, niin ihan ok.

        Tuskin kenenkään mielestä itsepuolustustaidot ole huono asia. Tässä vain tökkii tämä asetelma.

        Niinpä. Siks vois olla yksi valinnaisistakin, kun kaikkia ei kiinnosta esim. jalis tai itsepuolustustaidot. Ja ilmanmuuta aina kaikille sukupuolille samat mahkut.


      • EdesUnissa kirjoitti:

        Uskomattoman typerää aikuisilta naisilta. Uskotteko te vakavissanne että että itsepuolustuskurssilla olisi mitään vaikutusta spontaaneihin päälletuloihin ?

        Eihän aseelliset vartijat ole poistaneet pankkiryöstöjä, vaan pankkiryöstöt ovat lisääntyneet ja muuttuneet verisimmiksi.

        Spontaanit naisten päälle hyökkäämiset ovat pääsääntöisesti toisten naisten tekemiä. Ei miesten. Tässä keskustelussa menee selkeästi asiat aivan sekaisin. Puhuuko Wuppis raiskauksista vai väkivaltaisista hyökkäyksistä tuntemattomien taholta ?

        Mielestäni aivan yhtä perusteltua olisi ottaa tytöt pois vaikkapa ilmaisutaidon tunnilta ja opettaa heille nöyrää: "Kyllä Master, kielenkäyttöä jolloin tuo nöyristelevä, säälittävä tyttö ei joutuisi esimerkiksi kotiväkivallan kohteeksi. Tai opettaa vaikkapa kuinka sitoa lenkkitossut 3ssa sekunnissa, ja juosta nopeammin kuin muut"

        "Uskomattoman typerää aikuisilta naisilta. Uskotteko te vakavissanne että että itsepuolustuskurssilla olisi mitään vaikutusta spontaaneihin päälletuloihin ? "

        No niinpä, siltä minustakin vähän vaikuttaa ettei voimaantuneet länsimaiset naiset oikein ymmärrä kun ei ne todellista pahuutta ole koskaan joutuneet kohtaamaan, Joku juopunut nakkikioskiahdistelija on vähän eri juttu kuin tosimielellä raiskaustyöhön ryhtyvä sotaveteraani. Vähän kuin että jos heittäisi lammasaitaukseen muovisia torahmapaita ja sanoisi lampaille että opetelkaa käyttämään niitä niin jos susi tulee niin purette sitten takaisin. Edelleenkin olen sitä mieltä että yhteiskunnan tulisi hoitaa hommansa niin ettei ne sudet viipota vapaana miten sattuu vaan että ne on kontrollissa eikä ne lampaat jotka laitetaan aitaukseen syötiksi, niidenhän pitäisi olla vapaana ja susien aitauksessa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Uskomattoman typerää aikuisilta naisilta. Uskotteko te vakavissanne että että itsepuolustuskurssilla olisi mitään vaikutusta spontaaneihin päälletuloihin ? "

        No niinpä, siltä minustakin vähän vaikuttaa ettei voimaantuneet länsimaiset naiset oikein ymmärrä kun ei ne todellista pahuutta ole koskaan joutuneet kohtaamaan, Joku juopunut nakkikioskiahdistelija on vähän eri juttu kuin tosimielellä raiskaustyöhön ryhtyvä sotaveteraani. Vähän kuin että jos heittäisi lammasaitaukseen muovisia torahmapaita ja sanoisi lampaille että opetelkaa käyttämään niitä niin jos susi tulee niin purette sitten takaisin. Edelleenkin olen sitä mieltä että yhteiskunnan tulisi hoitaa hommansa niin ettei ne sudet viipota vapaana miten sattuu vaan että ne on kontrollissa eikä ne lampaat jotka laitetaan aitaukseen syötiksi, niidenhän pitäisi olla vapaana ja susien aitauksessa.

        Njaa, kyllä ne ihan todellisia uhkia on nuokin olleet mitä itsekin kokenut. Yhdellä kertaa mulla oli onnea, että naapurin täti puuttui tapahtumiin ajoissa ja sai tyypin huomiota sen verran toisaalle, että pääsin kohdistamaan potkun sinne kulkusille ja työntämään sormeni jäppisen ranteeseen ( jossa sillä oli kipeä vamma) ja se sattui sen verran kumpikin puolustus, että päästi irti. Eikä pöhnä saanut juoksemalla kiinni.

        Minä sen sijaan juoksin varmaan juoksemiseni ennätyksen. Toisella kertaa mulla ei ollutkaan onnea puolellani. Eikä ketään auttamassa tilanteesta pois, ei edes mun vastaan lyöminen auttanut, kun kloppasi päin näköön niin että löin pääni pöytään ja äly pois.

        Siksi en pidä huonona omata taitoja, joilla voi tehokkaasti irroittautua otteesta tms. Mutta onhan aina mahdollista, että hyökkääjä on niin vahva ja voimissaan ( hullulla on hullun voimat) ettei pärjää vastaan.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Njaa, kyllä ne ihan todellisia uhkia on nuokin olleet mitä itsekin kokenut. Yhdellä kertaa mulla oli onnea, että naapurin täti puuttui tapahtumiin ajoissa ja sai tyypin huomiota sen verran toisaalle, että pääsin kohdistamaan potkun sinne kulkusille ja työntämään sormeni jäppisen ranteeseen ( jossa sillä oli kipeä vamma) ja se sattui sen verran kumpikin puolustus, että päästi irti. Eikä pöhnä saanut juoksemalla kiinni.

        Minä sen sijaan juoksin varmaan juoksemiseni ennätyksen. Toisella kertaa mulla ei ollutkaan onnea puolellani. Eikä ketään auttamassa tilanteesta pois, ei edes mun vastaan lyöminen auttanut, kun kloppasi päin näköön niin että löin pääni pöytään ja äly pois.

        Siksi en pidä huonona omata taitoja, joilla voi tehokkaasti irroittautua otteesta tms. Mutta onhan aina mahdollista, että hyökkääjä on niin vahva ja voimissaan ( hullulla on hullun voimat) ettei pärjää vastaan.

        No joo uskotaan että on niistä taidoista jotain hyötyä ´joskus mutta minua aina ihmetyttää näissä tämnmösissä se että kun minä vaadin kovempia rangaistuksia ja niiden pahantekijöiden laittamista kuriin saan kuulla olevani naistenvihaaja. se kun ihan oikeastikin olisi niin parempi että saataisiin yhteiskunta semmoiseksi ettei niitä tilanteita edes syntyisi mutta se vaan ei tunnu naisille sopivan noiin yleensä. Jos nyt ajatellaan että miljoonakin naista allekirjoittaisi adressin jossa vaatisivat kovempia rangaistuksia ja uusijoille kuolemantuomiota niin olis kai sillä jotain vaikutusta, ainakin enemmän kuin että keskustelupoalstoilla vuodatetaan vihaa niitä miehiä kohtaan jotka naisia ei ole pahoinpidelleet saati raiskanneet.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mun nähdäkseni silloin nimenomaan astelma, jossa nainen on aina uhri ei pitäisi lainkaan paikkansa.

        Ja pojat saavat edelleen potkia palloa ja lätkiä kiekkoa..Ei poikien liikuntatunteja tarvitse muuttaa, mutta tyttöjen liikuntatunneilla opettettaisiin tambuurin tahdissa hyppelyn sijaan itsepuolustustaitoja. Sinun mukaasi ne lisäisivät naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, mutta minä uskon sen toimivan jopa enneltaehkäisevänä asiana.

        Totta varmaan tuo että pitkässä juoksussa siinä mielessä tilanne muuttuisi että nainen ei olisi enää uhri; lähinnä mietin tuossa tuota lähtötilannetta jossa pelkästään puhuttiin tyttöjen itsepuolustuskurssista. Minulle, tosin myönnettävä että hieman vanhakantaisessa ajattelussa, tuo näyttäytyy asetelmana jossa valmiiksi lokeroidaan ketkä ovat hyviä ja ketkä pahoja.

        Se toimisiko tuo yllyttimenä vai olisiko sillä ennaltaehkäisevä vaikutus; vaikea sanoa, toinen meistä on oikeassa ja toivon tosiaan että se olisit sinä. Itse vain pelkään että tällaiselle linjalle jos lähdetään niin teot eivät ehkä tule yhtään suunnitelmallisemmiksi kuin nykyisinkään mutta raaistuvat. Toinen mikä sitten mietityttää miten tämä vaikuttaisi oikeuden antamiin tuomioihin. Melko yleinen puolustus olisi että nainen olisi halutessaan voinut lähteä tilanteesta koska hän on saanut itsepuolustuskoulutusta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No joo uskotaan että on niistä taidoista jotain hyötyä ´joskus mutta minua aina ihmetyttää näissä tämnmösissä se että kun minä vaadin kovempia rangaistuksia ja niiden pahantekijöiden laittamista kuriin saan kuulla olevani naistenvihaaja. se kun ihan oikeastikin olisi niin parempi että saataisiin yhteiskunta semmoiseksi ettei niitä tilanteita edes syntyisi mutta se vaan ei tunnu naisille sopivan noiin yleensä. Jos nyt ajatellaan että miljoonakin naista allekirjoittaisi adressin jossa vaatisivat kovempia rangaistuksia ja uusijoille kuolemantuomiota niin olis kai sillä jotain vaikutusta, ainakin enemmän kuin että keskustelupoalstoilla vuodatetaan vihaa niitä miehiä kohtaan jotka naisia ei ole pahoinpidelleet saati raiskanneet.

        No voi, en minä ainakaan teitä miehiä vihaa. En sinua enkä muitakaan täällä.

        En noita pahiksiakaan vihaa, jotka mulle pahaa aikoi ja tek, mutta inhoan kyllä. Niin että ikinä en unohda niiden tekoja. Nyt olen sen verran suurempi ja pahapäisempi, että antasin olantakaa selkään jos vielä samaa koittas.

        En oo enää pikkutyttö rääpäle.

        Tuomioista todella saisi tehdä rajumpia, mikään varastelu ei ole niin järkyttävä juttu, kun päälle käyminen. Mikä aiheuttaa elinikäisiä muistijälkiä, vaikka yksilöt etilailla toipuvatkin..ketkä toipuvat.

        Liian lepsua touhua mm.raiskaajien tuomiot. Mutta sitten myös perseestä sekin, että valehtelevia naisiakin paapotaan. Jotka tekee valheillaan hallaa paitsi miehelle, joka ei oikeasti ole raiskannut tms. Myös niille jotka oikeasti ovat uhreina...pilantekoa.

        Oikeista raiskauksista ja väkivallasta tiukempia rangaistuksia ja valehtelijoille myös...


      • kärsivä40v kirjoitti:

        Vastalauseena voisin kysyä onko lukemaan kykenevä tyttöporukka velvollinen odottelemaan kaksi ekaa kouluvuotta poikien kehitystä samaan pisteeseen tuijottelemella kaukaisuuteen ja harjoittamalla kärsivällisyyden ja pitkäpiimästymisen hyvettä? Voisi varmaan mielekkäämminkin käyttää ajan... paitsi jos niistä tytöistä halutaan nimenomaan kärsivällisiä.

        Mitä näihin viimeaikaisiin koulutuloksiin on uskominen ja mihin suuntaan miesten elämä on rakentumassa niin olen miettinyt että pitäisikö pojat laittaa kouluun vuosi tai pari myöhemmin. Toki lokerointiahan sekin olisi, enkä osaa sanoa mitä pojat sen "välivuoden" touhuaisivat.


      • Lzout
        LadyZorro kirjoitti:

        No voi, en minä ainakaan teitä miehiä vihaa. En sinua enkä muitakaan täällä.

        En noita pahiksiakaan vihaa, jotka mulle pahaa aikoi ja tek, mutta inhoan kyllä. Niin että ikinä en unohda niiden tekoja. Nyt olen sen verran suurempi ja pahapäisempi, että antasin olantakaa selkään jos vielä samaa koittas.

        En oo enää pikkutyttö rääpäle.

        Tuomioista todella saisi tehdä rajumpia, mikään varastelu ei ole niin järkyttävä juttu, kun päälle käyminen. Mikä aiheuttaa elinikäisiä muistijälkiä, vaikka yksilöt etilailla toipuvatkin..ketkä toipuvat.

        Liian lepsua touhua mm.raiskaajien tuomiot. Mutta sitten myös perseestä sekin, että valehtelevia naisiakin paapotaan. Jotka tekee valheillaan hallaa paitsi miehelle, joka ei oikeasti ole raiskannut tms. Myös niille jotka oikeasti ovat uhreina...pilantekoa.

        Oikeista raiskauksista ja väkivallasta tiukempia rangaistuksia ja valehtelijoille myös...

        Ongelma vain usein on liian hatarat todistusaineistot...jää paljon tulkinnanvaraa tuomiota päättäville.

        Kirjauduin jo ulos, mutta puskana...tää vielä piti lisätä. ☺️


      • EdesUnissa
        LadyZorro kirjoitti:

        "Uskotteko te vakavissanne että että itsepuolustuskurssilla olisi mitään vaikutusta spontaaneihin päälletuloihin ? "

        - No ehkäei, mutta spekuloimme. Ihanteellisessa maailmassa kaikki voisi laittaa kivaan järjestykseen. Kaikki. Mutta oikeassa maailmassa mitään konstia ei ole estää jotakin tahvoa toimimasta mielensä mukaan...

        Kuten sanoin, hyökkäykset voisi muuttua suunnitellumiksi ei vain hetken mielijohteeksi..eli vaikkapa huumaus olisi yksi tapa, aseet...nyt kun on ukko vastaan akka. On helpompaa puolustautua voimiensa ja taitojensa turvin..nopeus, nokkeluus, ketteryys, notkeus yms apuina.

        Mutta ei kai valinnaisena itsepuolustus olisi sen huonompi vaihtoehto, kuin rättikässä tai kuvaamataito?

        "Mutta ei kai valinnaisena itsepuolustus olisi sen huonompi vaihtoehto, kuin rättikässä tai kuvaamataito?"

        Jos se olisi vapaasti valinnainen, se olisi hyvä asia. Silloin koulutettavat haluavat oppia. Budo-lajit ovat lisäksi erittäin hyvä keino pitää kuntoaan yllä, mikäli kouluttaja on hitusenkaan vaativa. (Ei pidä kuitenkaan luulla että lajeja harrastetaan 2 tuntia viikossa. Se on aika joka käytetään pelkän peruskunnon ylläpitämiseen.)

        Oman alaikäisen tyttäreni kohdalla olen toiminut siten että olen opettanut hänelle yksinkertaisimmat irtautumisotteet, ja vastustajan saattamisen hitaammin liikkuvaksi. Sen jälkeen on parempi paeta.

        Lisäksi olen opettanut hänelle OC-kaasun käytön, mutta selittänyt että ne ovat toistaiseksi laittomia, saattavat vahingoittaa vastustajaa ja lisäksi helposti kääntyvät sinua itseäsi vastaan. Järkevänä tyttönä hän päätti ettei kanna niitä mukanaan Suomessa, mutta suostui pitämään äänihälytintä.


      • trollikka
        Harmaaritari kirjoitti:

        No joo uskotaan että on niistä taidoista jotain hyötyä ´joskus mutta minua aina ihmetyttää näissä tämnmösissä se että kun minä vaadin kovempia rangaistuksia ja niiden pahantekijöiden laittamista kuriin saan kuulla olevani naistenvihaaja. se kun ihan oikeastikin olisi niin parempi että saataisiin yhteiskunta semmoiseksi ettei niitä tilanteita edes syntyisi mutta se vaan ei tunnu naisille sopivan noiin yleensä. Jos nyt ajatellaan että miljoonakin naista allekirjoittaisi adressin jossa vaatisivat kovempia rangaistuksia ja uusijoille kuolemantuomiota niin olis kai sillä jotain vaikutusta, ainakin enemmän kuin että keskustelupoalstoilla vuodatetaan vihaa niitä miehiä kohtaan jotka naisia ei ole pahoinpidelleet saati raiskanneet.

        Tuossa nyt vaan on yks aika varma ajatus virhe sulla: Noita kovennettuja rangaistuksia kyllä kannatan... mutt rangaistukset uusinta teosta... kuolemanrangaistus!

        Kuule ei varmaan ketään noista "jännistä" uusinta rikoksen tekijöistä: jättäisi uhriaan raiskauksen jälkeen enää henkiin. Ei olisi todistajia, ei olis kertojia mitä on tapahtunut!
        Siinä sitten ois ainoastaan aihetodisteet ehkä... eikä niihinkään aina voi 100%:sti luottaa.
        Siinä vois joku syytön mieskin silloin tulla mestatuksi, aihetodisteiden peruusteella, virheitäkin sattuu. On myös valehtelevia naisia valitettavasti... niillekin pitäisi laki löytyä, muuta kuin sakot!

        Syylliset raiskaajat jatkaisivat toimintaansa, sillä jos ei jää kiinni niistä rikoksista se varmasti nostaa itsetuntoa ja homma heillä pyörisi kuin villissä lännessä...ns. uussuomalaisittain.
        Siinä olet oikeassa ett laki on lepsu ja tuomiot vähintääkin ihmeellisiä: 10 vuotiaan raiskaus ei ollut törkeää kun lapsi ei ollut fyysisesti vastustellut tarpeeksi tekoa!
        Vastakkain: 10 vuotias lapsi ja aikuinen mies! Siis HALOO!
        Laissa kyllä on suoja ikäraja; mitähän varten? Nyt tekijä pääsee vapaaksi alta aikayksikön, tuolla pienellä rangaistuksella... ensikertalaisena ja hyvällä käytöksellä ym. ym.

        Näitä asioita kyllä työstetään naisten toimesta koko ajan... mutt on muutamia tosi isoja kantoja kaskessa... joista ei kärsi edes julkisesti puhua, kunnianloukkaus syytteiden takia.
        Mutt aikansa kutakin... valta vielä vaihtuu, jos ei muuten niin ajan kanssa.

        Illanjatkoja kaikille!


    • egarerqrqrgqg

      Kyllähän kouluissa voisi jotain lajia opettaakin, mutta se ei kylläkään ketään suojele. Itseasiassa voisi vain lisätä riskiä, niinkuin aseetkin, koska ihminen ei silloin välttele uhkaavia tilanteita yhtä hyvin vaan voi jopa pyrkiä sellaiseen.

    • Itsepuolustuskurssin voisi laittaa kaikille valinnaiseksi. Ehkä kuitenkaan pakolliseksi " aineeksi" en sitä laittais, kun pääasiassa hyvillä käytöstavoilla ja muiden kunniottamisella olisi hyvä pärjätä. Tai meidän yhteiskunta rakentuu pitkälti näille arvoille.


      Äää, mutta ei nuo taidot pahitteena kellään ole. Lintukoto ajat taitaa olla historiaa...

      • Eli käytöstapojen ja muiden ihmisten erilaisuuden kunnioittaminen oppiaineeksi kouluihin. 😊

        Käytöstavat on ihan ensisijainen oppiaihe, kun ihmislaumoihin lapsi lykätään. Se on valttikortti.


      • Moni tyttö olis kyllä kiitollinen jostain krav maga - taitojen osaamisesta kun joku raiskari yrittää käydä kimppuun.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Moni tyttö olis kyllä kiitollinen jostain krav maga - taitojen osaamisesta kun joku raiskari yrittää käydä kimppuun.

        Ihan varmasti. Itsellekin olis ollut joskus tarpeen...mutta väkivallalla selvisin väkivallalta.

        Ennen aina neuvottiin lyömään sormet silmämuniin, potkia munaskuille, kaulaan, purra ja huutaa mitä vaan ...nää tietysti toimii edelleen, jos on vielä tilaisuus toteuttaa.

        Mut just jos on teräase uhka...vaikkapa, niin mitäs sitten. Sitä harvoin opetetaan kuinka toimia.


      • Mr.Seagull.merilokki
        LadyZorro kirjoitti:

        Ihan varmasti. Itsellekin olis ollut joskus tarpeen...mutta väkivallalla selvisin väkivallalta.

        Ennen aina neuvottiin lyömään sormet silmämuniin, potkia munaskuille, kaulaan, purra ja huutaa mitä vaan ...nää tietysti toimii edelleen, jos on vielä tilaisuus toteuttaa.

        Mut just jos on teräase uhka...vaikkapa, niin mitäs sitten. Sitä harvoin opetetaan kuinka toimia.

        Zorratäti ainaskin on nähny mun fb-kuvankin--en viitti nyh uudestaan julkaista trolleille
        Siin näkyy miten 9v vietnamilainen flikka treeneis heittää 80kg miähen
        ilman mitään aseita tai homolajin taekwondo pelleilyjä

        Aikido on japanissa naispoliiseille pakollinen treeni, ett pukka suomijuopon mustamaijaan
        vahigoittamatta asiakasta...puhdas aikido on täysin defensiivinen laji

        Hyökkääkjän oma voima tekee työt
        Aseet aina johtavat kilpavarusteluun- teargas sumuja käyttävät rosmot
        mummojen ryöstämiseen
        Vain rikolliset aseita kantavat.....tavisnarkkareilla on aina fölissä Morapuukko

        semmosia mullom ja kokoelma rosmoilta napattuja
        https://www.shambhala.com/videos/aikido-master-morihei-ueshiba-o-sensei-rare-aikido-demonstration-1957/


      • Mr.Seagull.merilokki kirjoitti:

        Zorratäti ainaskin on nähny mun fb-kuvankin--en viitti nyh uudestaan julkaista trolleille
        Siin näkyy miten 9v vietnamilainen flikka treeneis heittää 80kg miähen
        ilman mitään aseita tai homolajin taekwondo pelleilyjä

        Aikido on japanissa naispoliiseille pakollinen treeni, ett pukka suomijuopon mustamaijaan
        vahigoittamatta asiakasta...puhdas aikido on täysin defensiivinen laji

        Hyökkääkjän oma voima tekee työt
        Aseet aina johtavat kilpavarusteluun- teargas sumuja käyttävät rosmot
        mummojen ryöstämiseen
        Vain rikolliset aseita kantavat.....tavisnarkkareilla on aina fölissä Morapuukko

        semmosia mullom ja kokoelma rosmoilta napattuja
        https://www.shambhala.com/videos/aikido-master-morihei-ueshiba-o-sensei-rare-aikido-demonstration-1957/

        Juu olen nähnyt sen kuvan tai senkin kuvan. ☺️
        Eiköhän ihmisellä ole aina ollut luontaista puolustautua, joskin harvoilla on jatkuvaa tarvetta puolustautumiseen. Koska sivistys jne...

        Mutta ompihan tuo taitona hyvä, ei kai sitä muutoin olisi kukaan koskaan keksinytkään ellei tarvettakin olisi ollut.


      • i7tktyketyketket7ke
        Mr.Seagull.merilokki kirjoitti:

        Zorratäti ainaskin on nähny mun fb-kuvankin--en viitti nyh uudestaan julkaista trolleille
        Siin näkyy miten 9v vietnamilainen flikka treeneis heittää 80kg miähen
        ilman mitään aseita tai homolajin taekwondo pelleilyjä

        Aikido on japanissa naispoliiseille pakollinen treeni, ett pukka suomijuopon mustamaijaan
        vahigoittamatta asiakasta...puhdas aikido on täysin defensiivinen laji

        Hyökkääkjän oma voima tekee työt
        Aseet aina johtavat kilpavarusteluun- teargas sumuja käyttävät rosmot
        mummojen ryöstämiseen
        Vain rikolliset aseita kantavat.....tavisnarkkareilla on aina fölissä Morapuukko

        semmosia mullom ja kokoelma rosmoilta napattuja
        https://www.shambhala.com/videos/aikido-master-morihei-ueshiba-o-sensei-rare-aikido-demonstration-1957/

        Tatamilla "heittely" on kuitenkin aikas kaukana todellisuudesta, missä pikkulikka ei todellakaan mitään päällekäyvää ukkoa viskelisi. Lähinnä erilaiset otteet toimivat vain jos vastustaja ei pistä tosissaan hanttiin, jos pistää niin siinä ei usein auta kuin vetää porukalla lattiaan. On niitä tapauksia suomessakin ollut että yhdellä ukolla on ollut kyttä roikkumassa joka raajassa mutta silti tehnyt vaikeaa taltuttaa.


      • Wwuwuw
        Mr.Seagull.merilokki kirjoitti:

        Zorratäti ainaskin on nähny mun fb-kuvankin--en viitti nyh uudestaan julkaista trolleille
        Siin näkyy miten 9v vietnamilainen flikka treeneis heittää 80kg miähen
        ilman mitään aseita tai homolajin taekwondo pelleilyjä

        Aikido on japanissa naispoliiseille pakollinen treeni, ett pukka suomijuopon mustamaijaan
        vahigoittamatta asiakasta...puhdas aikido on täysin defensiivinen laji

        Hyökkääkjän oma voima tekee työt
        Aseet aina johtavat kilpavarusteluun- teargas sumuja käyttävät rosmot
        mummojen ryöstämiseen
        Vain rikolliset aseita kantavat.....tavisnarkkareilla on aina fölissä Morapuukko

        semmosia mullom ja kokoelma rosmoilta napattuja
        https://www.shambhala.com/videos/aikido-master-morihei-ueshiba-o-sensei-rare-aikido-demonstration-1957/

        Nimenomaan kyse on itsensä puolustamisesta. Esim. tällaisessa tapauksessa..
        https://www.iltalehti.fi/uutiset/2016040821383565_uu.shtml

        Ja väitänpä, että se kotiin tuleva känninen mieskin jättää naisensa rauhaan, jos tietäisi lentävänsä itse päin seinää..


      • hulikaani
        LadyZorro kirjoitti:

        Juu olen nähnyt sen kuvan tai senkin kuvan. ☺️
        Eiköhän ihmisellä ole aina ollut luontaista puolustautua, joskin harvoilla on jatkuvaa tarvetta puolustautumiseen. Koska sivistys jne...

        Mutta ompihan tuo taitona hyvä, ei kai sitä muutoin olisi kukaan koskaan keksinytkään ellei tarvettakin olisi ollut.

        Tosta jäipi mainizematta, ett Jaappanis koulujen liikuntatunneilla
        kaikki penskat, pissisetkn treenaavat _judoa_

        Mikä onkin tehokas itsepuolustuxeenkin

        Vaikka Jigoro Kano kehitti Judon =pehmeä tie l. oppi Ju-jutzusta kilpaurhelulajixi,
        jossa monet kuristuxet ja lukot sun muut filungitemput on kielletty

        Junnuille alle 15v ei saa edes opettaa semmosia

        Mulla harrastus alkoi jo 5vuotiaana judosta

        Noissa lajeissa ei saa opettaakaan "salaisia" hermokurituxia tms
        Japanissa alle 40vuotiaille----Kiinassa ei alle 50vuotiaille

        Karate..=tyhjä käsi ei ole alkujaan japanilainen laji
        vaan Okinawalta, jossa kiinalaisorjuuden aikaan ei saanut omistakaan aseita

        ja Pönttöbundet kehittivät varstat ja tonfut aseixi, joita finskien mellakkapoliisit
        murjovat mustia ja persuja
        Semmosilla Pönttökin aloittaa potkupallohuliganisminsa


      • asfalttitazka
        i7tktyketyketket7ke kirjoitti:

        Tatamilla "heittely" on kuitenkin aikas kaukana todellisuudesta, missä pikkulikka ei todellakaan mitään päällekäyvää ukkoa viskelisi. Lähinnä erilaiset otteet toimivat vain jos vastustaja ei pistä tosissaan hanttiin, jos pistää niin siinä ei usein auta kuin vetää porukalla lattiaan. On niitä tapauksia suomessakin ollut että yhdellä ukolla on ollut kyttä roikkumassa joka raajassa mutta silti tehnyt vaikeaa taltuttaa.

        blaablaa.....oletko jo montakin asfalttitazkaa naamaasi saanut "asiantuntetemuxestasi"
        pikkulikkakin voi sinut kampata nenälles katuun


      • 01110000000
        asfalttitazka kirjoitti:

        blaablaa.....oletko jo montakin asfalttitazkaa naamaasi saanut "asiantuntetemuxestasi"
        pikkulikkakin voi sinut kampata nenälles katuun

        Teikän kaltaiset ätmit nyt kaataa pelkkä oma itsesääli.


      • häirikkö
        01110000000 kirjoitti:

        Teikän kaltaiset ätmit nyt kaataa pelkkä oma itsesääli.

        Pelle huutelee puskista, ku faca to face ei uskalla

        Taitaa olla rollaattorimummo


      • neitejataallavaanon
        häirikkö kirjoitti:

        Pelle huutelee puskista, ku faca to face ei uskalla

        Taitaa olla rollaattorimummo

        Ihme nettikovis sielläkin, taidat niitä rollaattorimummojakin pelätä.


      • EdesUnissa
        Wwuwuw kirjoitti:

        Nimenomaan kyse on itsensä puolustamisesta. Esim. tällaisessa tapauksessa..
        https://www.iltalehti.fi/uutiset/2016040821383565_uu.shtml

        Ja väitänpä, että se kotiin tuleva känninen mieskin jättää naisensa rauhaan, jos tietäisi lentävänsä itse päin seinää..

        Wuppis,
        "Lentää päin seinää" lauseesi voivat olla sinusta hauskoja, mutta oletko ymmärtänyt että Budo-lajien harrastajien tulee ensisijaisesti paeta paikalta ? Eli myös tuo nainen, jonka känninen mies tulee kotiin on ensisijaisesti velvollinen pakenemaan paikalta. Mikäli hän käyttää taitojaan miestään vastaan, tuomitaan hänet selkeästi suuremmasta teosta kuin känninen häirikkö mies.

        Käytännössä budolajien harrastajat saavat jokaisesta "matsista" pahoinpitelysyytteen, myös sellaisista joissa itsepuolustus tuntuu ainoalta mahdollisuudelta. Mutta jos oli mahdollisuus paeta, niin on paettava.


      • sprintteri-
        EdesUnissa kirjoitti:

        Wuppis,
        "Lentää päin seinää" lauseesi voivat olla sinusta hauskoja, mutta oletko ymmärtänyt että Budo-lajien harrastajien tulee ensisijaisesti paeta paikalta ? Eli myös tuo nainen, jonka känninen mies tulee kotiin on ensisijaisesti velvollinen pakenemaan paikalta. Mikäli hän käyttää taitojaan miestään vastaan, tuomitaan hänet selkeästi suuremmasta teosta kuin känninen häirikkö mies.

        Käytännössä budolajien harrastajat saavat jokaisesta "matsista" pahoinpitelysyytteen, myös sellaisista joissa itsepuolustus tuntuu ainoalta mahdollisuudelta. Mutta jos oli mahdollisuus paeta, niin on paettava.

        Budoseuroista saa lemput pahoinpitelystä
        ja oikeudessa katsotaan raskuttawaxi taitojen väärinkäyttö

        Kovakuntoinen voi kyllä masentaa pukaria juoxemalla vähän matkaa karkuun
        ja huutaa, että tuu tänne tappelemaan ja juosta taas matkan karkuun
        pukari tajuaa olevansa liian huonkuntoinen ja luopuu........


    • Kuikelo

      No jaa. Kierteleehän tuolla psykologeja ylikonstaapelit vanavedessään seminaarista toiseen korostamassa naisiin kohdistuvaa uhkaa. Ja lähtökohtana luodaan ajatusta uhan tunteesta, eli jokin olematonkin esimerkki siellä kotona voidaan tarvittaessa liittää tekosyyksi "koetun" väkivallan piiriin, vaikkapa leivän viipaloinnin jäljiltä pöydälle jäänyt, tai kuvitelkaapa..jätetty..leipäveitsi? Niin, tällaisia ajatusmalleja toistetaan ja toistetaan....

    • Kaisanoasaa

      Naisen tarvii olla ammattilais nyrkkeilijä tai joku karate mestari että voi suojautua jännämiehiltä. Muuten ei ole miehiä vastaan mitään jakoa puolustautua. Nykynaiset on vaan todella nyhveröitä ettei niistä ole mihinkään.

      • Lzout

        Ei nyt ihan noinkaan, mutta hullulla on hullun voimat...fyysiset ja henkiset.


    • Kaisanoasaa

      Naiset voisi kelpuuttaa kilttejä ja kunnollisia miehiä niin ei tarvii miettiä mitään itsepuolustuskursseja. Mutta naiset ne vaan haluaa jännämiesten kanssa olla parisuhteessa.

    • Kyllä sen pojatkin pitäisi oppia💕🌸💕🌸💕🌸 koulukiusaaminen on todella ikävää.🤔

      • En koe itsepuoluksen olevan vain naisille tarkoitettu.


      • pullaveitsiRose
        valtakunta kirjoitti:

        En koe itsepuoluksen olevan vain naisille tarkoitettu.

        Ei itsepuolusta vain meetoo ämmät karvahirviösä waahdixi tarvitze

        Ämmät enemmin sohivat ppullaveitsellä ja kaulimilla äijiä vainajaxi
        Yhdelt exavokilta nappasin 50kertaa pullaveitsen pois

        Kerran se höynä yritti viedä munatkin saxilla pois nukkessani
        onnex heräsin ajoissa ja nyt sen ämmän siluettikuva on makkarin
        betoniseinässä


      • pullaveitsiRose kirjoitti:

        Ei itsepuolusta vain meetoo ämmät karvahirviösä waahdixi tarvitze

        Ämmät enemmin sohivat ppullaveitsellä ja kaulimilla äijiä vainajaxi
        Yhdelt exavokilta nappasin 50kertaa pullaveitsen pois

        Kerran se höynä yritti viedä munatkin saxilla pois nukkessani
        onnex heräsin ajoissa ja nyt sen ämmän siluettikuva on makkarin
        betoniseinässä

        Itsepuolustus on aseista riisumista ja käpälöistä irtautumista, ei satuttamista.
        Ei sitä taisteluataitoja kehittämistä.


      • Mr.Merilokki
        valtakunta kirjoitti:

        Itsepuolustus on aseista riisumista ja käpälöistä irtautumista, ei satuttamista.
        Ei sitä taisteluataitoja kehittämistä.

        Rosetäti hokasi idean

        Naiset usein kyselevät jotain pikakursseja, miten Ukkoansa kurittaisi
        Ei nuo kirjekurssit mihinkään toimi

        Järkkäsin kyllä kerran seuran flikoille muutaman treenin suljetuin ovin
        ja pelkät pikkarit treenipukuna esitin muutamia nixejä
        namukkaille neitosilla......njom njom-----flikat tykkäs nakuilla;)

        Ensisijaisesti pitäisi oppia irtipääsyn nixejä
        ett pääsee edes karkuun ja hämmentää namusedän

        Tässon pikkasen neuvoo ja tuubista löytyy lisääki

        https://www.youtube.com/watch?v=KVpxP3ZZtAc


      • Mr.Merilokki kirjoitti:

        Rosetäti hokasi idean

        Naiset usein kyselevät jotain pikakursseja, miten Ukkoansa kurittaisi
        Ei nuo kirjekurssit mihinkään toimi

        Järkkäsin kyllä kerran seuran flikoille muutaman treenin suljetuin ovin
        ja pelkät pikkarit treenipukuna esitin muutamia nixejä
        namukkaille neitosilla......njom njom-----flikat tykkäs nakuilla;)

        Ensisijaisesti pitäisi oppia irtipääsyn nixejä
        ett pääsee edes karkuun ja hämmentää namusedän

        Tässon pikkasen neuvoo ja tuubista löytyy lisääki

        https://www.youtube.com/watch?v=KVpxP3ZZtAc

        Minusta tulee liukas käsille kuin sulaa vahaa, jo on olla vaikia saada kiinni.💕🌸💕🌸💕🌸


      • hihhuhuli
        valtakunta kirjoitti:

        Minusta tulee liukas käsille kuin sulaa vahaa, jo on olla vaikia saada kiinni.💕🌸💕🌸💕🌸

        Rosen kaatoon mitään homojen taekowndon kata pellejen korkeita potkuja tarvita

        Nappaa vaan söpöstä pikkuvarpaasta kiinni ja koko Rose kaatuu sänkyyn
        seljällensä hame korvissa ja sanoo:"maitta" eli antaudun

        Roseen ei tarvitse koskeakaan edes, ku seilori katsoo vain silmiin
        Nih Rose on selätetty--niinku Niilo Ylivainion hihhuli


      • 7j6rt56rwyjtj
        Mr.Merilokki kirjoitti:

        Rosetäti hokasi idean

        Naiset usein kyselevät jotain pikakursseja, miten Ukkoansa kurittaisi
        Ei nuo kirjekurssit mihinkään toimi

        Järkkäsin kyllä kerran seuran flikoille muutaman treenin suljetuin ovin
        ja pelkät pikkarit treenipukuna esitin muutamia nixejä
        namukkaille neitosilla......njom njom-----flikat tykkäs nakuilla;)

        Ensisijaisesti pitäisi oppia irtipääsyn nixejä
        ett pääsee edes karkuun ja hämmentää namusedän

        Tässon pikkasen neuvoo ja tuubista löytyy lisääki

        https://www.youtube.com/watch?v=KVpxP3ZZtAc

        Kyllä palstan ätmeillä näköjään fantasioita riittää.


      • hihhuhuli kirjoitti:

        Rosen kaatoon mitään homojen taekowndon kata pellejen korkeita potkuja tarvita

        Nappaa vaan söpöstä pikkuvarpaasta kiinni ja koko Rose kaatuu sänkyyn
        seljällensä hame korvissa ja sanoo:"maitta" eli antaudun

        Roseen ei tarvitse koskeakaan edes, ku seilori katsoo vain silmiin
        Nih Rose on selätetty--niinku Niilo Ylivainion hihhuli

        Kyllä iskeytyy siveysvyö rossin polveen myös unissa.💕🌸💕🌸💕🌸


    • .. NaisenLogiikan OppiTunti näemmä (Taas.. ;D) menossa.. Mut joo.. Sitä Parempi, mitä Useammin OikeatKarvat on Esillä.. Ainakin Mun MiäLest.. ;P

      • Miten sun mielestä nainen vois parhaiten puolustautua esim. raiskaajan hyökkäystä vastaan?

        ( Ja juu, pojatkin saisivat osallistua noille tunneille, kuten tuli jo mainittua.)


      • puffeli
        Wwuwuw kirjoitti:

        Miten sun mielestä nainen vois parhaiten puolustautua esim. raiskaajan hyökkäystä vastaan?

        ( Ja juu, pojatkin saisivat osallistua noille tunneille, kuten tuli jo mainittua.)

        Kuka wanhan wuffelin raiskaisi?

        wuffeli ehtis jo ennen raiskaamaan semmosen ätmin


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Miten sun mielestä nainen vois parhaiten puolustautua esim. raiskaajan hyökkäystä vastaan?

        ( Ja juu, pojatkin saisivat osallistua noille tunneille, kuten tuli jo mainittua.)

        .. Huoh.. Keventelet.. ;P

        .. En lähde nyt tähän.. On Aika LaajaAlainen aihe.. IkiVänkäVaara Ilmeinen.. Ja LoppuTulos on se, että Samasta Aiheesta Käydään Varpisti Samat Vänkäykset YhäUudelleen ja Uudelleen.. Ja Vielä Uudelleen.. ;P


      • EdesUnissa
        Wwuwuw kirjoitti:

        Miten sun mielestä nainen vois parhaiten puolustautua esim. raiskaajan hyökkäystä vastaan?

        ( Ja juu, pojatkin saisivat osallistua noille tunneille, kuten tuli jo mainittua.)

        Ehdottomasti paras puolustus on käsittää erilaisten tilanteiden vaarat edeltä, ja sellaisen tilanteen sattuessa siitä huolimatta eteen, pyrkiä pakenemaan. Jos on välttämätöntä tapella, niin sitten on parempi olla kouluttamaton.
        Kaikkia asioita ei maailmassa voida estää nostamalla väkivallan opetusta tai rangaistuksia. Se ajatuskaava on keskiajalta, jolloin poikkeavia naisia poltettiin roviolla ja syntiset heitettiin myllynkiven kanssa järveen.
        Paras tapa estää naisten raiskaukset on laittaa heille kaikille siveysvyö, jonka avain on kaupungintalolla ja sitä saa lainata valvotuissa olosuhteissa. Ei ole luultavaa että palaisimme tähän ratkaisumalliin, vaikka voisi senkin perustella juuri naisten suojelemisella kuten aikoinaan tehtiinkin.


    • PolvenToisen

      Kyllä kaikille naisille pitäisi opettaa - ainakin samat taidot kuin Suomen armeijassa !

      Oma vika jos ei ymmärrä omaa parastaan !

      Siis oppisivat puolustamaan itseään ja maataan !

      • liikuntalautakunta

        Onhan liikuntasalit piukassa monenkin lajin harrastajia

        Kaupunki avustaakin näitä seuroja jäsenmäärän mukaan

        Junnusta eli alle 19v maxetaan saman verran, kuin EM tason aktiivista

        ku viitti vaan nousta soffalta ja sammuttaa pelikoneet
        matkalla ja pukuhuoneessakin voi räplätä ääliökännylla Tinderiä
        ja lukea tasoteoriaakin tarpeexi


      • mielikuvitus.sensei

        Ei Suomen armeijassa edes saa opettaa mitään lähitaistelutekniikoita
        muussa kuin ohjesääntökirjoissa ja opetusfilmeissä vain

        Puolustusministeriö ei ole koskaan antanut varoja lähitaistelukoulutxeen
        edes sinibareteille ..

        --Lähitaistelukouluttaja--TheOne --vanginvartija Heiskari puhuu paskaa vaan

        Kaikilla Kakolan venkuloilla on musta vyö karatessa.....just juu

        Kamppailulajiseurat joutuvat ilmoittamaan seuran jäsenet paikallisviranomaiselle
        eikä saa olla mitään väkivaltataustaa sillä, jolle saa opettaa


    • Tuon logiikan mukaan miehiin kohdistuvia väkivallantekoja ei sitten pitäisi edes olla olemassa, tai niitä pitäisi olla ainakin reilusti vähemmän kuin naisilla.

      Tietysti kaikille pitäisi opettaa sen verran itsepuolustusta, ettei jäätyisi uhkatilanteessa, vaan pystyisi ainakin huutamaan.

    • pisspönttöuuni--

      Naista ei soap lyyvä miekii mottaan kuonoon miehii vaan

    • Kiltti-Ja-Kunnollinen

      Naiset on liian heikkoja ja eivät usko että komea jännämies vois olla pahis joten eivät harrasta mitään itsepuolustuslajia.

    • kaasupönttö

      Yxinkertaisin temppu estää raiskaaminen.........

      Tarvi muuta ku paskantaa housuun--varoixi syö karjalaista kaalipiirakkaa

      • Kyllä minä tein niin mutta jatkoi silti minulla oli vatsa roikulilla ja sain pahan tulehduksen munuaisiin.

        Se on sairaita kun kuvittelevat voida kehoa käyttää mielin määrin.Minä häpesin ja syytin itseäni.


    • klfdlkdfhh

      Tuo pitäisi ottaa vain kasvatukselliseksi tavoitteeksi saada hyvä elämänlaatu henkisesti ja fyysisesti käymällä karate tunneilla ja saada tervettä vanhanaikaista järkeä ja itsetuntoa päähän ettei liiku väärissä seuroissa tai joudu tilanteeseen missä joutuisi puolustamaan itseään. Karaten tarkoitus on juuri se ja vasta viimeikseksi itsepuolustus ääritilanteessa missä ei enään pakoon lähteminen auta tai pääse pakoon.


      Totuus on kuitenkin se että nuo itsepuolustus lajit eivät ole mitään seksikkäitä keimailu lajeja jossa haetaan huomiota vartalolla ja siksi nyky naiset eivät pidä niistä, koska eivät pääse vaihtamaan silloin ulkonäköään komean jännämiehen resusseihin kuten urheilulliseen bemariin jolla voi kauno romanttisesti ajella juhannuksena auringon laskuun.

      Naisethan hakee myös sitä jännämiestä juuri sen takia, koska ne haluaa jättää itsensä puolustuksen juuri miehen huoleksi, koska nainen haluaa tuntea olevansa pieni hentoinen suojeltava olento sen jännä karjun kainalossa. Tässäpä sitten se risti riita piileekin, kun se jännä jyystäri steroidi karju antaakin kilahdettuaan pataa sille naiselle steroidi päissään vaikka sen piti suojella naista.

    • k76k56ke6ke6ek

      Itse kyllä uskon että suurimmalle osalle tekisi hyvää joutua jotain treenaamaan pentuna, mutta ei se väkivallalta estä yhtä hyvin kuin järkevä pää. Ehkä jos sitä tatamilla ottaisi porukalla vähän osumaa niin kiusaamisiakin olisi vähemmän, aikoinaan isäukko meikällekin antoi neuvon että jos joku yrittää kiusata niin vedä pataan niin loppuu. Eipä ole edes tarvinnut kun tässä ei ole mitään kiukutteluja ollutkaan ikinä

    • Nimimerkkixxw

      Ei mikään huono idea, ei siitä ainakaan vähemmän hyötyä olisi kuin pesäpallosta. Ja toki niin, että painoarvo itsepuolustuksessa ja väkivallattomuuteen tähtäämisessä. En tiedä sitten miten se lopulta perheväkivaltaan vaikuttaa, koska siinä on etenkin henkimaailman jutut mukana. Itse tiedän yhden naistapauksen, joka on purjehtinut vaarallisesta suhteesta vielä vaarallisempiin. Sellaisiin siis, että itse en uskalla paljoakaan tekemisissä edes olla ja pelko on, että joskus tulee vielä uutisotsikoita, joissa ihmetellään miksi. Tässä ei siis ole kyse siitä, että nainen ei tarvittaessa osaisi väkivaltaa käyttää vaan pääkopasta. Ja jos haluaisi keittiöpsykologiksi ryhtyä, niin lapsuudesta asti löytyisi tekijöitä, jotka tuota ehkä voisi selittää. Mietin vaan, että potkujen harjoittelu ei tuohon auta - millainen oppitunti sopisi siihen, että omanarvontunto ja toisaalta vastuu itsestään (ja pahimmassa tapauksessa jälkikasvustaan) sekä kyky/uskallus havaita ne aikaiset merkit JA TOIMIA parantuisi? Ja millä oppitunnilla vahvistettaisiin poikien kykyä käsitellä niitä ongelmia ja korjata ajattelumalleja, jotka voi johtaa siihen että on ok olla väkivaltainen toista ihmistä kohtaan?

      Kun omista pienestä toimintaympäristöstä ja kuvioista tilannetta katsoo, niin on jotenkin vaikeaa edes mieltää että Suomessa olisi väkivaltaiset perheet. Itse en ole omassa lapsuuden tai nykyisessä perheessä ikinä sellaista todistanut ja yllä mainittu esimerkki ainoa. Joskus ulkomailla kun on joutunut tilanteisiin, joissa hyvin agressiivisesti yritetään iskeä (lähinnä siis muut länkkärivaltioiden kasvatit) niin kyllä olen miettinyt, että suomalaiset miehet näyttäytyvät tässä paremmassa valossa.

      Oikeastaan oma aviomies on tästä lähinnä ollut huolissaan ja opettanut eri niksejä itsepuolustukseksi. Ja ylipäätänsä itsellä se kuva, että kyllä ainakin omina nuoruusvuosina pojat ja miehet olivat hyvin tarkkoja, että vähänkin ikäviltä näyttäviltä tilanteissa tyttöjä ja naisia puolustettiin ja huolehdittiin, että kaikki hyvin. Täytyy kyllä perehtyä noihin väittämiin ja niiden taustalla oleviin faktoihin, jotta ymmärtäisi ehkä sitten paremmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe