Volkswagen joutuu taas taloushaasteisiin kun se joutuu maksamaan miljardin euron sakot päästöhuijauksestaan Saksalle. Yhtiö ei edes uskalla valittaa asiasta. Myös muut saksalaisvalmistajat ovat hiirenhiljaa ja maanantaina uutisoitiin Mercedeksen päästöhuijausepäilystä.
Ympäristöä ajatteleva ihminen ei osta enää saksalaista autoa, ainakaan dieseliä, koska voi joutua päästöylitysten maksajaksi tulevaisuudessa.
Miljardisakot VW:lle Saksassa
26
1339
Vastaukset
- Väliäkö
Hyvinhän tuo on noita maksellut.
Mutta mitä haluat tuolla kertoa?
Kyllä tuon uutisen on jokainen asiasta kiinnostunut lukenut. Ei vaikuta mitenkään autoilijan arkeen.- SulleVäliäEiMulle
No onko kiva olla tuon kaiken osamaksaja? Vastauksestasi päätellen ajat saksalaisella kikottimella, ja näin ollen olet maksaja, ja sillä siisti.
- kansankoijari
Ihan valtakunnan uutisissa kerrottiin. Oma vika jos ei tiedä. Iloista maksajaa konserni rakastaa
- HolistiAivopirutJatkuu
SulleVäliäEiMulle kirjoitti:
No onko kiva olla tuon kaiken osamaksaja? Vastauksestasi päätellen ajat saksalaisella kikottimella, ja näin ollen olet maksaja, ja sillä siisti.
Ei kannata vetää johtopäätelmiä yhden kirjoituksen pohjalta voit ampu pahasti metsään.
Tulkintasi asioista on muutenkin omituisia ja kääntelet selviä asioita jos se ei sovi ajatuskulmaasi. - SulleVäliäEiMulle
HolistiAivopirutJatkuu kirjoitti:
Ei kannata vetää johtopäätelmiä yhden kirjoituksen pohjalta voit ampu pahasti metsään.
Tulkintasi asioista on muutenkin omituisia ja kääntelet selviä asioita jos se ei sovi ajatuskulmaasi.Millä tavalla kääntelen selviä asioita, ja tulkintani on muka omituista? VW joutuu maksamaan, ja on jo maksanut tähän mennessä miljardeja euroja päästöhuijauksestaan, eikä loppua edes vielä näy. Itse en haluaisi maksaa automerkistä, joka käyttää voittonsa sakkojen maksamiseen sen sijaan, että käyttäisi ne esim. jo erittäin kalliiden karvalakkimalliensa parempaan varusteluun, ja luotettavuuteen. Ja jos lukea osaat, ja vielä ymmärrät lukemasi sisällön, niin vilkaiseppa näitä alla olevia linkkejä. Turha muuten yrittää puolustella huijaria, vaikka sellaisen puolella selvästi oletkin. Ymmärrän toki, että ottaahan se pattiin, kun on ostanut hyvässä uskossa merkin, joka sitten lyökin kuin märällä rätillä päin pläsiä. Ainahan voit kuitenkin yrittää päästä siitä eroon, mutta hyvitys saattaa sekin olla sinulle järkytys....
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/paastohuijaus-ei-ota-loppuakseen-viranomainen-maarasi-kymmeniatuhansia-audeja-korjattavaksi/zZSvq5dK
https://yle.fi/uutiset/3-10253564
- huijaushuumaa
Paljonkos tuollainen pikkusakko jo tekee yhtä huijattua asiakasta kohden?
- Omistajien.murhe
Oma volsu on maksettu ajat sitten. Eivät ole tulleet pyytämään lisää rahaa tuota eikä mitään muutakaan varten.
Ei vaikuta mitenkään asiakkaaseen. Osingoista pois. - VW-
Miljardi sinne tai tänne.Ei mitään vaikutusta VW talouteen.
Rahaa on kyllä maksaa nämä sakot.- Ei.koskaan.enää_Vw
Mutta tuotekehitykseen rahaa ei ole enää riittänytkään. Jonkin kromilistan lisääminen ja ledipolttimoiden asentaminen ei paljoa maksa ja silti sitä mainostetaan faceliftinä. Totuus on että konserni roikkuu konkurssin partaalla.
- cgm
VW on varannut viime vuonna reilut kolme miljardia tämän vuoden dieselskandaalin kuluihin. Viime vuoden voitto oli 17 miljardia.
- Kansa.tietää
Kun haluaa pettää itseään ja pistää pää pensaaseen niin voihan sitä konsernin itse tarkoituksellisesti aiheutettua törkeää huijausta nimittää vaikka dieselskandaaliksikin, niin ei tunnu niin pahalta. Rahat nyt vaan tulevat autojen myynnistä, eli asiakkailta. 17 mijardia maksoivat ylimääräistä jotta huijaukseenkin rahaa riittäisi???
- typeryksen.kommentti
Jokainen valmistaja myy autonsa niin kalliilla kun saa niitä kaupaksi menemään. Kertyneestä summasta vähennetään kulut ja jäljelle jääneet rahat jaetaan osakkaiden kesken.
Ei Volsu olisi myynyt autojaan yhtään sen halvemmalla vaikka ei olisikaan maksanut korvauksia. Se olisi jakanut isommat osingot. Samoin ei Volsu pysty korottamaan hintoja kuluihn vedoten. liian kalliit autot jäävät kauppoihin.
Täällä on kyllä porukka niin pihalla markkinataloudesta ja liiketoiminnasta ettei mitään rajaa. - Lutherus
typeryksen.kommentti kirjoitti:
Jokainen valmistaja myy autonsa niin kalliilla kun saa niitä kaupaksi menemään. Kertyneestä summasta vähennetään kulut ja jäljelle jääneet rahat jaetaan osakkaiden kesken.
Ei Volsu olisi myynyt autojaan yhtään sen halvemmalla vaikka ei olisikaan maksanut korvauksia. Se olisi jakanut isommat osingot. Samoin ei Volsu pysty korottamaan hintoja kuluihn vedoten. liian kalliit autot jäävät kauppoihin.
Täällä on kyllä porukka niin pihalla markkinataloudesta ja liiketoiminnasta ettei mitään rajaa.Sekin miljardi on pois esimerkiksi tuotekehittelystä, joten kyllä sakoilla on merkitystä kovasti kilpailulla alalla. Satasenkin lisäkulu tuotettua autoa kohden on merkittävä, mutta kansanauton ostajathan ovat tottuneet askeettiseen varustukseen. Kärsimys maanpäällä auttaa saamaan taivaspaikan luterilaisessa uskomuksessa.
- vähän.faktaa
Lutherus kirjoitti:
Sekin miljardi on pois esimerkiksi tuotekehittelystä, joten kyllä sakoilla on merkitystä kovasti kilpailulla alalla. Satasenkin lisäkulu tuotettua autoa kohden on merkittävä, mutta kansanauton ostajathan ovat tottuneet askeettiseen varustukseen. Kärsimys maanpäällä auttaa saamaan taivaspaikan luterilaisessa uskomuksessa.
"Sekin miljardi on pois esimerkiksi tuotekehittelystä, joten kyllä sakoilla on merkitystä kovasti kilpailulla alalla"
Tottakai sakoilla on merkitystä. Pointti oli se ettei yritys voi siirtää kulujaan tuotteidensa hintaan noinkin kilpailulla alalla. Jos kulut nousevat niin se on pois tuloksesta.
VW:n tuotekehitys-budjetti on aivan omilla luvuillaan myös dieselgaten jälkeen. VW R&D budjetti on luokkaa 13 miljardia kun tojon vastaava on noin 7 miljardia.
https://www.statista.com/statistics/566234/volkswagen-automotive-division-research-development-spending/
https://www.statista.com/statistics/279648/research-and-development-spending-at-toyota/ - totuusgate
vähän.faktaa kirjoitti:
"Sekin miljardi on pois esimerkiksi tuotekehittelystä, joten kyllä sakoilla on merkitystä kovasti kilpailulla alalla"
Tottakai sakoilla on merkitystä. Pointti oli se ettei yritys voi siirtää kulujaan tuotteidensa hintaan noinkin kilpailulla alalla. Jos kulut nousevat niin se on pois tuloksesta.
VW:n tuotekehitys-budjetti on aivan omilla luvuillaan myös dieselgaten jälkeen. VW R&D budjetti on luokkaa 13 miljardia kun tojon vastaava on noin 7 miljardia.
https://www.statista.com/statistics/566234/volkswagen-automotive-division-research-development-spending/
https://www.statista.com/statistics/279648/research-and-development-spending-at-toyota/"Dieselgate"?? Jos nyt puhutaisiin edes asioiden oikeilla nimillä. Olisiko huijausgate tai petosgate oikeampi? Ei ryöstämistä ja kavallustakaan kutsuta omaisuusgateksi! Ei suunnitellun törkeän rikoksen vähättely tee rikollisesta rehellisempää. Olihan se huijauskin "tuotekehitystä". Mikäköhän mahtoi olla osuus seuraamuksineen koko kehityspudjetista ja mikä oli hyöty? Ketkä loppupeleissä ovat maksajia?
- volsukuski
"Ketkä loppupeleissä ovat maksajia?"
Golfista maksoin aikoinani minkä maksoin. Eivät ole Wolfsburgin pojat ainakaan tähän mennessä tulleet multa pyytämään lisää rahaa korvauksiin tai mihinkään muuhunkaan. Tuskin tulevatkaan.
Autonvaihdon yhteydessä vaihdan merkkiä jos Volsun hinta ei ole kohdallaan. Näin yksinkertaista tämä on.
- Jaksamista
Huijaus on kuulunut VW:n yrityskulttuuriin vasta joidenkin miljoonien autojen aikana hyväuskoisille hölmöille. Eli tulosta on tullut ihan huijauksen siivittämänä. Maksamista sensijaan on kertynyt kymmeniä miljardeja. Onko silloin luotettava valmistaja? No, ei minustakaan!
- Kansa.tietää
"Täällä on kyllä porukka niin pihalla markkinataloudesta ja liiketoiminnasta ettei mitään rajaa."
Onneksi oikeuslaitos on ymmärtänyt ja mediat kertoo "pihalla oleville" missä mennään! Tuskin automyyjältä saisi faktatietoa.- Vaihtoehtoinen_totuus
Niin, ja onneksi täällä päivystää Kajaanin kauppakoulun oma kasvatti ja merkantti Pentti kertomassa meille vähemmän lukeneille perusasioita markkinataloudesta. Kuinka pärjäisimmekään ilman Penttiä.
- Vanha.maailma
Vaihtoehtoinen_totuus kirjoitti:
Niin, ja onneksi täällä päivystää Kajaanin kauppakoulun oma kasvatti ja merkantti Pentti kertomassa meille vähemmän lukeneille perusasioita markkinataloudesta. Kuinka pärjäisimmekään ilman Penttiä.
"Kuinka pärjäisimmekään ilman Penttiä."
Pentillä tai ilman Penttiä keskimääräinen tojotisti ei näytä olevan nykymaailman ytimessä. Enempi on tehty (varmaan ansiokaskin) päivätyö vanhassa maailmassa ja nyt nautitaan eläkepäivistä. Tai sitten ollaan jostain muusta syystä ulkona nykymaailmasta.
- skodajulli
VW:n omistaa suurimmaksi osaksi Saksan valtio, joten siinä vaan siirretään rahaa taskusta toiseen. Tiukan paikan tullen EU-maiden veronmaksajat pelastavat VW-konsernin, joten kyllä siinä joutuu maksumieheksi, vaikka ei omistaisi VW-konsernin tuotetta.
- VW.on.vahva.veturi
Eipä näytä VW paljon pelastusta tarvitsevan. Korvauksista huolimatta takoo hyvää tulosta vuodesta toiseen ja osakkeen kurssi on vakaassa nosteessa.
Se on niinpäin että VW:n kaltaiset menestysyhtiöt pelastavat koko Euroopan talouden. - eikestäkäyttöäVWaudi
VW.on.vahva.veturi kirjoitti:
Eipä näytä VW paljon pelastusta tarvitsevan. Korvauksista huolimatta takoo hyvää tulosta vuodesta toiseen ja osakkeen kurssi on vakaassa nosteessa.
Se on niinpäin että VW:n kaltaiset menestysyhtiöt pelastavat koko Euroopan talouden.https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284
monikohan ostaa VW tuotteen kun kerran kokee onnea?
- valinnanvappaus
Suomen talouden kohentamiseksi Mersun osto olisi järkevämpää mutta oman talouden kohentamiseksi on Toyota taas ykköspaikalla kun on pars jälleenmyyntiarvo ja vähiten vikoja. Pärnäsen talouden pelastajaksi VW on paras tutkitusti niinkuin edellisen kirjoittajan linkistä on todettavissa. Mikä noista olisi järkevin valinta? Toyota näyttäisi ainakin Trafin mukaan olevan!Volkkarin ostamalla pelastettaisiin vaan ryvettyneen konsernin ja pärnäsem taloutta oman talouden kustannuksella. Olisiko järkevää? No ei minustakaan!
- kinuski
Uudenkaupungin autotehdas toimii tappiolla, joten eipä Suomen talous korjaannu muuten kuin työntekijöiden verojen muodossa. Merkittävä osuus on siinäkin kiinalaisomistuksessa.
- vaarana.huijaus
Volkkarin ostamalla ei tule sentin senttiä verorahoja yritykseltä eikä työntekijöiltä suomeen Vain maksettavaa vikamaailmasta jahuijauksesta.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2582806Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit121845- 1241656
TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.171552Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun971404Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71230Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä9993- 61958
Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s1945- 56938