Juopoin ammattikunta?

alc-tutkija

Mikä ammattikunta on kaikkein juopointa sakkia?

Menisikö näin:

1.Taiteilijat (maalarit, kirjailijat, muusikot)

2.Juristit

3.Lääkärit

27

3894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zeesus

      1)taiteilijat

      2)lääkärit

      3)poliisit

      4)matkatyöläiset (ammattimiehet, "reppurit", vailla varsinaista ammattikoulutusta tai korkeintaan ammattikoulu käyty)

      5)opettajat

      6)sosiaalivakuutusvirkailijat (kela, vakuutusyhtiöt, sosiaalityö tms)

      • ---------------------------...

        Minä olen juoppo, vaikka en omaa muodollista pätevyyttä mihinkään ammattiin.
        Mitenkäs sen selitätte?


      • Anonyymi
        ---------------------------... kirjoitti:

        Minä olen juoppo, vaikka en omaa muodollista pätevyyttä mihinkään ammattiin.
        Mitenkäs sen selitätte?

        Kannattais kouluttautua että pääsee tilastoihin


    • 5Veisaaja

      Upseerit sotia taistelee,
      ja juo, ja juo,
      ja teltassa viinoja maistelee,
      ja juo, ja juo.
      Kun taistelun melskeessä pyssyt ne paukkaa,
      niin upseerit välillä pullosta naukkaa,
      ja juo ja laulaa ...

      Maisterit koulussa opettaa,
      ja juo, ja juo,
      ja illalla tuntinsa lopettaa,
      ja juo, ja juo.
      Kun päivällä saksaa ja matikkaa jauhaa,
      niin illalla raitilla RÄYHÄÄ JA PAUHAA.
      ja juo ja laulaa ...

    • R.T

      Ylipäätään ajattelemiseen keskittyvät...lyhyttä aikaa ei kannata kuluttaa muuhun kuin itsensä hyvin vointiin....ja kun ollaan suomalaisia niin....

      Kai te olette muuten kuulleet sanonnan "kaikki muurarit ovat juoppoja mutta kaikki juopot eivät ole muurareita"

      -sananlaskut ovat yleensä typeriä,enkä minäkään oikeasti usko,että 100% muurareista olisi juoppoja.

      • paperijääkäri

        Tässähän ainakin kolme kuppikuntaa numeroituna.. ei kuitenkaan missää arvojärjestyksessä

        1. Enson tehdastyöläiset.
        -etenkin kuljetus ja rakennusosastot

        2. Vartijat

        3. Kaljatehtaitten väestö


      • 60 +vuotias

        Poika sanoi toiselle mun isä on maalari.
        -Joo minunkin isä on juoppo.

        Ainakin ennenvanhaan oli päivänselvää että
        juopoimmat ammatit.

        Maalarit ja merimiehet ja taiteilijat niissä raittiita olleet kukaan.

        Aivan sama yleistys oli että kaikki kampaajat on huoria.

        -joo näin oli 40-50 vuotta sitten yleistys.


      • Mobiili
        60 +vuotias kirjoitti:

        Poika sanoi toiselle mun isä on maalari.
        -Joo minunkin isä on juoppo.

        Ainakin ennenvanhaan oli päivänselvää että
        juopoimmat ammatit.

        Maalarit ja merimiehet ja taiteilijat niissä raittiita olleet kukaan.

        Aivan sama yleistys oli että kaikki kampaajat on huoria.

        -joo näin oli 40-50 vuotta sitten yleistys.

        Hyvä ettei kukaan vielä yleistänyt ravintolahenkilökuntaa juopoimmaksi...

        Ja juoppoja tosiaan löytyy ihan joka ammatin harjoittajista laidasta laitaan!


      • Anonyymi

        Olin aikoinaan VR:llä töissä ja siellä ei juurikaan selvää miestä näkynyt


    • muusikko itsekin

      itse tunnen melko liudan selviä soittajia, itseni mukaan lukien

      mutta me ollaankin naisia ;)

      totta puhuen, suurin osa muusikoistakin on ihan kohtuukäyttäjiä, legendat vaan elävät omaa elämäänsä

    • Salamatkustaja

      Erittäin sellaisen "ammattimaisen" otteen tuossa työpaikalla ryppäämisestä ja eritoten kännissä työskentelystä omavat oman kokemukseni mukaan näillä Itämeren matkustajalaivoilla työskentelevät.Vanhan liiton baarimestari pystyy työskentelemään vaikka kuinka monen kirkkaan kimarassa!

      Työpaikalla asutaan, jaetaan hytti kollegan kanssa, vapaa-aikaa on pätkittäin, asiakkaat ovat nimenomaan lähteneet matkaan juomaan ja ostamaan sitä halpaa tax-freeta.Työjakso kestää 8 tai 10 päivää eikä sinä aikana paljon muuta tehdä kuin töitä. Kaikilla linjoilla ei ulos ole aikataulullisesti mahdollsta päästäkään.

      Kiireisen illan päätteeksi jäädään istumaan ja ottamaan "muutama". Lisäarvoa ja suurta tyydytystä juomiselle antaa vielä se, että juotavat tulee varustamon piikkiin, eli köyhä työntekijä saa joka huikalla vähän palkanlisää.

      Konehuoneesta kannelle saakka löytyy röpöttelijöitä. Yleensä otetaan aika rivakkaasti alkutörni, ja pysytään vaihtelevassa vedossa, kunnes viimeisenä päivänä/iltana pitää himmata, kun on kotiinlähtö edessä. Taikka sitten ei.
      Kiitokset vaan työnantajalle lukuisista railakkaista illoista, kesäöiden grillauksista ja pikkujouluista!
      Joskus oli vähän hakusessa se aamiaisvuoro suoraan bileistä, mutta kyllä se siitä.

      • kokemusta on

        Tosin ei pasiseereista, vaan rollikoista. Niissä ei sentään ollut paljoa matkustajia. Mutta skarppina oltiin silti töissä koko yön biletyksen jälkeen. Kyllä skönäri jaksaa, kun varustamo maksaa=)


    • pahakuha

      alkaa ainakin janottaa joitain kavereita...

    • free-lancer

      Me freelancer -toimittajat olemme ehdottomasti alkoholisoitunein ammattikunta Suomessa. Meidän odotettu elinikä ei yllä yli viidenkymmenen, joten aika surullista on kertoa se omasta rakkaasta ammattikunnastani. Toki toimittajakunta yleensä on aika kosteaa porukkaa, mutta tutkimuksissa on meidät freet luokiteltu omaksi kastikseen.

      Ollessani nuorempana kirjapainossa töissä, siis vakituisena toimittajana, näin toki kirjapainoalan miehissä (miksei myös naisissa) juoppojen veljeyden. En tiedä tätä päivää, mutta luultavasti on paljon muuttunut koko kirjapainoala. Uusi tekniikka ja uudet työmenetelmät puhdistivat kirjapainot yhdessä painotaloissa käytetyn pirtun kanssa ammattialan. Sprii vei ennenaikaiseen hautaan monia loistavia ammattimiehiä.

      • free-lancer

        On makuasia kummat ovat kovempia dokuja: Politiikantoimittajat vai Urheilutoimittajat?
        Ilmaista viinaa on joka ilta jossain päin tarjolla ja kun on pressikortti niin antaa palaa!


    • Paavo

      Itse henkilöhtaisesti koen näin. Mitä v-ttua täällä keskellä peltoa tälläkin hetkellä muuta tekisi kuin tiputtelisi omaksi ilokseen ja sitä lientä sit naatiskelisi - niinkuin nyt teen. Viljat on puitu ja tili kuitattu valtiolta.

      • aahoohoo

        Jäikö puintihommat näin myöhään?


      • kaljaton

        Meirän kylällä siirtyivät 70-luvulla monet isännät karjattomaan maatalouteen. Luojan lykky, minä kaljattomaan, ja mukavasti on mennyt. Paavo sinä olet yksittääsiä tapauksia, joten ei kannata kyllä yleistää. Vaihra alaa, jos heinänuha vaivaa?


    • jo opiskeluajoista!

      Kyllä vastaus on niin, että lääkärit ovat erinomaisen viinankostuttamaa sakkia. Lukuunottamatta pohjoisen lestadiolaisia, jotka ei asiasta mitään tiedä (paitti salaa ruotsinlaivalla kokeilleena.

      Koko akateeminen ja erittäin tiivis opiskelijakulttuuri ruokkii ryyppäämistä. Lääkkiksen bileet ja bilehuoneistot ovat tunnetustei erittäin railakkaita(lue: kosteita).
      Samalla omaksutaan ylemmän keskiluokan kulttuuri, jossa glögijuhlat (=lärvit), joulut (=lärvit), hiihtoloman kalliit ulkoilulomat (=kovaa kaakaota päivällä ja illalla lärvit), pääsiäisen pasha-ateriat (=lärvit ja lampaanlihaa), juhannus (=mökillä ja monen päivän lärvit) sekä rapujuhlat (en jaksa enää toistaa) seuraavat toinen toisiaan.
      Lisäelementtinä kaikki ne lääke-edustajien järkkäämäät porinjazz- ja sting-konserttien liput, mitä tulee jatkuvasti.
      Krapula hoidettavissa, aamusella farkkuvolvolla töihin, viikolla ei onneksi pelkoa puhalluksesta, morppapohjaisella pupillit kuin neulanpäät - ja eikun töihin.

      Ja niin edelleen. Toisaalta jossain väitettiin, että ammattiryhmittäin lääkärit tekisivät työikäisistä eniten itsemurhia. Tätä tulosta luetaan eri paikoissa eri tavoilla, voihan se tarkoittaa esim. tuponeuvotteluissa, että työtaakka on liian kova ja lisää liksaa pitää saada.

      Tällä alkoholi-palstalla voinen esittää epäilyn, että asia liittyisi merkittävissä määrin alkoholin ja lääkkeiden liika/väärinkäyttöön sekä siihen helevetinmoiseen sosiaaliseen paineeseen, mitä sillä "juopoksi leimatulla" sitten omissa piireissään on. Ugh, olen puhunut...

      • ex-juoppo

        Tuo mihin lääkärien juoppoutta voi syyttä on se, että he tietävät konstit miten "lääkitä" krapulaista oloa, heillä on resptilääkkeitä rauhoittavista piristäviin joita napataan tarpeen tullen, mutta osaavat (ammatti ihmisiä kun ovat) pitää tuon viina-pilleri kierteen aisoissa. Jota tavallinen pulliainen ei tajua mihin se johtaa.


      • Silkworth
        ex-juoppo kirjoitti:

        Tuo mihin lääkärien juoppoutta voi syyttä on se, että he tietävät konstit miten "lääkitä" krapulaista oloa, heillä on resptilääkkeitä rauhoittavista piristäviin joita napataan tarpeen tullen, mutta osaavat (ammatti ihmisiä kun ovat) pitää tuon viina-pilleri kierteen aisoissa. Jota tavallinen pulliainen ei tajua mihin se johtaa.

        AA:n toinen perustajajäsenistä oli lääkäri. Tri Bob oli epätoivoinen juoppo kirurgi, jolle Bill W., pörssimeklari "luki madonluvut" alkoholismisairauden luonteesta. Heidän avullaan AA:sta kasvoi maailmanlaajuinen yhteisö, kun veivät sanomaa edelleen. Kolmas jäsen, eli henkilö, joka sai pysyvän raittiuden oli Bill. D.

        Nimimerkki ex-juoppo toi aika hyvin esiin lääkäriammattikunnan problematiikkaa. En ota itse siihen enempää kantaa ja AA:ssakin sairauskäsite jätettiin tri Silkworthin huoleksi.
        PS. En ole tuo sama Silkworth, sattuu vaan olemaan mulla sama nimi!


      • Anonyymi
        Silkworth kirjoitti:

        AA:n toinen perustajajäsenistä oli lääkäri. Tri Bob oli epätoivoinen juoppo kirurgi, jolle Bill W., pörssimeklari "luki madonluvut" alkoholismisairauden luonteesta. Heidän avullaan AA:sta kasvoi maailmanlaajuinen yhteisö, kun veivät sanomaa edelleen. Kolmas jäsen, eli henkilö, joka sai pysyvän raittiuden oli Bill. D.

        Nimimerkki ex-juoppo toi aika hyvin esiin lääkäriammattikunnan problematiikkaa. En ota itse siihen enempää kantaa ja AA:ssakin sairauskäsite jätettiin tri Silkworthin huoleksi.
        PS. En ole tuo sama Silkworth, sattuu vaan olemaan mulla sama nimi!

        Niin ja kapiaisetkin ymmärtävät ryyppäämisen päälle hyvin ja yleensä valtion kevyissä hommissa oleilevat tuntevat krapulan


      • Anonyymi
        Silkworth kirjoitti:

        AA:n toinen perustajajäsenistä oli lääkäri. Tri Bob oli epätoivoinen juoppo kirurgi, jolle Bill W., pörssimeklari "luki madonluvut" alkoholismisairauden luonteesta. Heidän avullaan AA:sta kasvoi maailmanlaajuinen yhteisö, kun veivät sanomaa edelleen. Kolmas jäsen, eli henkilö, joka sai pysyvän raittiuden oli Bill. D.

        Nimimerkki ex-juoppo toi aika hyvin esiin lääkäriammattikunnan problematiikkaa. En ota itse siihen enempää kantaa ja AA:ssakin sairauskäsite jätettiin tri Silkworthin huoleksi.
        PS. En ole tuo sama Silkworth, sattuu vaan olemaan mulla sama nimi!

        Alkon väki on jo työnsäkin puolesta puolijuoppoja

        Poliisit örveltää melkein aina

        Laulajaartistitaiteilijat on kokopäiväjuoppoja KAIKKI!


    • Anonyymi

      1 Taksikuskit
      2 laulajat
      3. Papit ja käävät
      4. Orttodoksit

    • Anonyymi

      Objetiivisten havaintojeni perusteella:
      Insinööri.

    • Anonyymi

      Mitä eroa on kamelilla ja rakennusmaalarilla. Kameli pystyy olemaan 2vuorokautta juomatta.

    • Anonyymi

      Vuosia sitten Hesarissa oli juttua, että ihmiset, jotka ovat palveluammatissa ja joutuvat usein käyttämään ns. tekohymyä, nauttivat vapaa-ajallaan enemmän alkoholia kuin ihmiset, joiden ei tarvitse olla " tekopirteitä ".
      Jollain tavalla ymmärrettävissä, että herkästi vapaalla ollessaan " nollaavat " omia tuntemuksiaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      109
      1890
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1485
    3. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1457
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1449
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      149
      1378
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      98
      1299
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1297
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1107
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1098
    Aihe