mikä kiire on niihin punaisiin valoihin.
Mikä kiire ajaa niin toisen auton perässä ja
15
325
Vastaukset
- Audikuski_
Usein on pakko ajaa perään, kun ei ehdi tumperoita enään ohittamaan.
- mesemiäs
Viime viikon perjantaina oli myös kiire jonon kolmannella, niin kiire että ei osannut jarruttaa, kun ensimmäinen antoi taksiaseman kulmalla jalankulkijan mennä suojatiellä. Ajoi toisena ajaneen perään.
- Anonyymi
ei toimi linkki
- Anonyymi
Täällä Forssassa 40 rajoituksia kaduilla kovempaa ei saisi kadulla ajaa.Jos tolpassa palaa punainen valo ajaa vaan rauhallisesti vaikka toisen auton raakse odottamaan Vihreää valoa.Eikä hermo kireenä autossaan paasaa Taas tumpelot minun kadulla on tien tukkona, ajavat Joulukortilla eivätkä liikennesäännöistä mitään tajuu.
- Anonyymi
Hirmuinen kiire ajaa punaisista valoista läpi?
- Anonyymi
Kuin Ensio itkuinen suojatiellä täysillä vaan ja punaisista kaasu pohjassa läpi suojateitä ja kevyen liikenteen väyliä ylinopeudella oikoreitteinä käyttäen teen minä Ensio Itkunen.
- Anonyymi
niillä on kiire päästä pysähtymään !
pikitieralli on mennyt ihan lapselliseksi, aino aonno näyttää olevan ohittaminen.
tähän on tultu.- Anonyymi
Oletteko huomanneet yleensä bemareita ja audeja autot näät törtöt.
- Anonyymi
Muuten joutuu ajamaan Vanhoilla vihreillä jos ei pidä
kiirettä.- Anonyymi
Jokaisen luulisi oppivan muutaman läpiajo kerran jälkeen Forssan vähäisten liikennevalojen rytmin.
- Anonyymi
Kohta valo vaihtuu Vihreäksi ja Pruuum hanaa
- Anonyymi
Aika monet ellei jo kaikki valot toimivat tien pintaan upotetuilla silmukoilla, jotka tunnistavat auton vasta sen seistessä pysäytysviivan takana, joten ennen valoja himmailulla ei ole mitään merkitystä, valojen vaihtuminen just sulle johtuu vastakkaissuunnasta aiemmin saapuneista jonottajista.
Valojen rytmi vaihtelee viikonpäivän ja kellonajan mukaan. 80-luvulla kokeiltu vihreä aalto kaatui silloisen autokannan huimiin mittarivirheisiin, Kehä III:lla tavoitenopeuteen 70 ei yltänyt kuin muutama saabisti.- Anonyymi
"Aika monet ellei jo kaikki valot toimivat tien pintaan ............."
Kirjoitat arvatenkin varmaa tietoa ?,,,,,,,,,, minulla on mututuntuma aivan erilainen.
Kun tässä kerran, pari viikossa ajaa mm. Viksberg - Tammela ja Viksberg - Urjala yleensä saa ajaa vihreää linjaa.
Esim. Viksbergistä tullessa Yhtiönkadulle ja kääntyessä vasemmalle saa ajaa hiljaa. 2-3 yleensä meidät ohittaa ja ennättää meitä ennen Esko Aaltosen kadun valoihin.
Kun Yhtiönkatua jatkaa suoraan Esko Aaltosen kadun risteyksestä Hämeentielle saa yleensä heittää vakkariin 50 km/h niin on vihreä linja Tammelaan lukion risteykseen. Hämeentietä voi ajaa vauhdikkaasti, mutta 150m ennen valoja voi ajella hiljaa ja tarpeen tullessa vauhdikkaammin.
Urjalasta tullessakin ensimmäisenä näkee Hämeentien jalankulkuvalon josta voi päätellä ajoitusta. Hämeentie on etuajo-oikeutettu joten sieltä tuleville annetaan enemmän vihreää, mutta kyllä hitaasti OP kohdalla tullessa syttyy vihreä ja saa ajaa suoraan ja myös lukion risteyksen suoraan läpi. Vanhan puukoulun vihreät palaa yleensä aina. Sen jälkeen 30-40 km/h ajaen todennäköisyys päästä Prisman - Tapulinkadun vihreistä on hyvin pieni. Samoin tilanne Citymarketin valoihin ajaessa (Esko Aaltosen katu) , sinne ei ole tarvetta kiiruhtaa. Kun pääsee lähtemään Esko aaltosen kadun risteyksestä, suuntana Jokioinen, tai LIDL voi heittää vakkariin 50 km/h tai enemmän. Valtatie 2 kohdalla on syytä katsella tarkkaan valtatieltä tulevia ja Jokioisten tiellä liikkuvien määrää , siitä voi arvioida joutuuko pysähtymään uuden rakenteilla olevan rakennuksen kohdalla.
Toiset valot "kiertävät kaikki vaihtoehdot" eikä liikenne vaikuta mitään. Tilanteen näkee helpolla kauempaa, kun katsoo risteävän kadun jalankulku valon väriä.
Valojen rytmi on todella helppo oppia tunnistamaan sinä omaan kellonaikana jona liikkuu. Valitettavasti joutuu usein ajamaan turhan vauhdikkaasti kun näkee peruutuspeilistä kuskin ilmeen.
Entisenä rekkakuskina olen tottunut ajamaan niin että en täysin pysäytä , se oli varsinkin talvella sääntö numero yksi. Omaa kalustoa piti käyttää säästeliäästi, sai paremman tuoton. - Anonyymi
Olen muuten kokenut peräänajon. Omassa onneksi oli kärryt perässä, se ei paljoa tuntunut. Mutta vajaa kaksi vuotta sitten ajoi pienempi auto ison taksin perään 60 km/h alueella liikennevaloissa. Se oli melkoinen isku, vaikka ei yhtään sattunut, seuraavina päivinä vaivasi voimakas aamukankeus.
Nyt kun ajan 1050 kg ,4.15 cm autolla pelkään peräänajoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p602484Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta
Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul2882145Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,892067- 571781
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.41691Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis41649Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11554Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä51377Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta71341Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen
EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti1101271