Kun kerran Tojo ja muut japsit ynnä ranskikset on niin läpeensä huonoja niin mikäs uusi perheauto (35-55ke) on parempi joka suhteessa kuin nämä?
Katsotaan löytyykö sellainen kaikessa paras auto vai onko provopetterien puheet vain henkselien paukuttelua.
Mikä auto jos ei Tojo?
30
850
Vastaukset
- Vanhat.mersut.oli
Aivan sama minkä ostat. Kaikissa niitä vikoja on ennemmin tai myöhemmin. Kolmen Toyotan omistaneena tämän tiedän oikein hyvin. Nykyään ei huippulaatua saa kohtuuhintaan.
- HolistiEiköSpämmiPelaa
No oikeasti ihan mikä muut tahansa ja saat paremman auton. No sinulle tällainen keskustelu on vain huutelua ilmaan, että saisit jälleen huomiota ja voisit laittaa niitä ikuisia linkkejäsi vanhoihin juttuihin ja pääsisit panettelemaan muita automerkkejä.
- Camry88
Älä vaan minkään merkkistä uutta ajoneuvoa (lue: ylihinnoiteltua muoviroskaa) mee ostamaan. Kaikki samaa paskaa eri paketissa. Arvo sulaa silmissä ja kymppitonni lähtee pois heti kun ajat liikkeestä ulos.
- Naurisvaris
Joo, kannattaa pitäytyä siinä käytetyssä kolmen tonnin Corollassa. Sehän on Suomen ostetuin auto.
- Camry88
Naurisvaris kirjoitti:
Joo, kannattaa pitäytyä siinä käytetyssä kolmen tonnin Corollassa. Sehän on Suomen ostetuin auto.
Oikeassa olet. Se on hyvä auto.
- mies.ostaa.minkä.haluaa
"Kun kerran Tojo ja muut japsit ynnä ranskikset on niin läpeensä huonoja niin mikäs uusi perheauto (35-55ke) on parempi joka suhteessa kuin nämä?"
Jos tuollaisia joutuu miettimään niin sun suurin ongelmasi on itsetunnon puute. Oikea mies ostaa sen auton jonka haluaa ostaa ja käy kusella naapurin postilaatikkoon.
Voi vittu näitä nyhväreitä. - eijapseille
Kunnon miehet ei käy kusella toisten postilaatikoilla.
Kunnon miehet voi panna vaikka tojonaapurin muijaa, mutta ei koskaan tojoteroa.
Nämä tosimiehet ajavatkin eurooppalaisilla laatuautoilla.- Tosimies_Pentti
Miksiköhän minä olen näin nolo. Esitän tosimiestä vaikka kaikkihan tietävät, kuka ja minkälainen minä olen.
- eijapseille
Ottko kipeää?
Tosimiehet on tosimiehiä, ei mitään tojonyhveröitä. - 43534534
Eipä tullut yhtään konkreettista ehdotusta toistaiseksi.
Onkohan niitä parempia sittenkään ja kaikki vänkääminen vai pahan olon purkamista..- nyhveröiden.juttuja
Ei kukaan lähde tuollaisiin epävarman nyhverön jaarituksiin mukaan. Kun ajaa saksalaisella niin ei tarvitse miettiä millä muut ajavat tai ajattelevat mun autosta.
Arvostelen itse autot enkä tarvitse siihen muiden apuja, mutta jos sulle on kovasti merkitystä muiden mielipiteellä niin katso vaikka autolehdistä. Aina kun autoja vertaillaan ammattilaisten toimesta saksalaiset ottavat kärkitilat. - MitenOlisi
kia tai hyindai?
- 43534534
nyhveröiden.juttuja kirjoitti:
Ei kukaan lähde tuollaisiin epävarman nyhverön jaarituksiin mukaan. Kun ajaa saksalaisella niin ei tarvitse miettiä millä muut ajavat tai ajattelevat mun autosta.
Arvostelen itse autot enkä tarvitse siihen muiden apuja, mutta jos sulle on kovasti merkitystä muiden mielipiteellä niin katso vaikka autolehdistä. Aina kun autoja vertaillaan ammattilaisten toimesta saksalaiset ottavat kärkitilat.No tuota miten ihmeessä sitten mussutat että Tojot on susia. Etkö vain voisi pitää senkin tiedon itselläsi.
Jos kerran on nini paljon kerrottavaa tojoista niin mitäpä jos siten kertoisi mikä on parempi ja vaikkapa millä autolla (ja vuosimallilla) itse ajaa, siis oikeasti.
Itsellä on nyt alla pari vuotias Quattro, eikä toista kyseisen merkkistä tule. En todellakaan ymärrä millä avuilla tuo kulkine on testivoittaja. On siinä hyviä ominaisuuksia mutta siinä on aivan liikaa todella ärsyttäviä ominaisuuksiakin.
Kerro siis mikä siis on se ns. hyvä auto. Inglostadin suunnalta ei sellaista ainakaan löydy.
- jormankaveri
Aivan kuule sama.
Nyt on muodikasta ostaa hybridi tai täys sähköpeli jotkut vaan oli aivan paskoja silloin kun niintä alettiin markkinoimaan niin ainakin toyotan prius niin hiton ruma ja vanhan aikainen ja hankala aivan surkea.
Mutta en minäkään keneltäkään kysy mennään lompsan mukaan, volkkareilla on menty ja audeilla nyt volvo joka kovasti yrittää olla premiumia siis pareeta, no oman kokemuksen mukaan vaihdan kohta 2012 mallin s 60 skodaan .
Mazda cx7 olis noista itäautoista vahva ehdokas mutta polttoainen ja huoltokulut niin kalliit...... - Ei_Provo
Hyny!
Parempi kuin Tojo joka suhteessa.- 776677
Uusi i30 vaikuttaa lehtien arviodien mukaan hyvin mielenkiintoiselta. Hynyissä on ergonomia selvästi parempi kuin Tojoissa.
i40 sitten taas on jotenkin selvä altavastaaja. Koneet on vähän heikkoja esityksiä (teho vs. kulutus). Samahan on myös Tojoissa. - AutoVaihtooni
Ei ole tämän vuotinen i30 parempi kuin tojo. Tänä vuonna olen ajanut eniten avea, aurista ja i30 hynyä.
Oma suosikkijärjestys olisi ave, auris ja peränpitäjänä i30. Hyny on muuten ihan jees mutta farkku nastarenkailla on järkyttävän meluisa ja valot on huonot. Ergonomialtaan i30 hyny on aavistuksen parempi kuin auris. Ave on paras lähes kaikessa paitsi näkyvyydessa ja auton nurkkien hahmottamisessa parkkihallissa. Paras näkyvyys on hynyssä.
- Autotohtori
Peugeoteilla olen ajanut paljon pidempään kuin millään Toyotalla. Toki autot ovat olleet hiukan erityyppisessä käytössä, mutta siltikin Toyotissa loppui mukavat kilometrit kesken. Mukavissa Peugeoteissa sen sijaan lakkaus kiiltää ja synkronoinnit kestää, vaikka puoli miljoonaa kilometriä jälleen koossa. Toki Toyotallakin sinne voi päästä, mutta hitsata pitää ja voimalinjaa rempata.
- ÄläValehtele
Älä Valehtele.
- rty556r
Pösöjen ergonomia vielä tojoja surkeampi. Niissä jalat vaan ei mahdu ratin alle penkki pitää kääntää etukenoon jotta ylettyisi rattiin. PSA konserni on aina käyttänyt ISA (Italian Standard Ape) normia suunnittelussa. Ei sovi pohjoismaisille.
- uskoisit.nyt
Eikö lääkärisi kieltänyt ottamasta pillereiden kanssa olutta, järki sumenee.
- näisevainmenee
Joko Suomalaiset tai Saksalaiset, Ruotsalaiset, Norjalaiset, Tanskalaiset jne ovat hieman erilaisia tai se on sitä laumasieluisuutta mutta Toyota on kärjen tuntumassa vain Suomessa.
Toisin ei ole kärjessä edes Suomessa. Golf ja Octavia Auriksen edellä - näin pitääkin olla.
https://www.is.fi/autot/art-2000005702922.html- Toyotalla
Suomalaiset ovat kovia toyotisteja, koska täällä on sellaiset tiet ja olot, että vain laadukas auto kestää.
Saksalaiset ovat tietty ihan hienoja uusina ja muutaman vuoden ikäisinä, mutta vikaa riittää ja rapistuvat nopeasti, samoin tietysti myös Skoda. Ruostuminenkin on pahempaa kuin Toyotassa.
Ranskalaiset taas eivät kestä minkäänlaista käyttöä Suomessa, ne on testattu vain Välimeren ilmastossa. Kamalan epävarmoja laitteita ja nopeasti ruostuvia, eikä pehmeän löllyvä alusta ole oikeasti mukava.
Eli kyllä se valinta on selvä, laatuikoni Toyota. - Mane231
Toyotalla kirjoitti:
Suomalaiset ovat kovia toyotisteja, koska täällä on sellaiset tiet ja olot, että vain laadukas auto kestää.
Saksalaiset ovat tietty ihan hienoja uusina ja muutaman vuoden ikäisinä, mutta vikaa riittää ja rapistuvat nopeasti, samoin tietysti myös Skoda. Ruostuminenkin on pahempaa kuin Toyotassa.
Ranskalaiset taas eivät kestä minkäänlaista käyttöä Suomessa, ne on testattu vain Välimeren ilmastossa. Kamalan epävarmoja laitteita ja nopeasti ruostuvia, eikä pehmeän löllyvä alusta ole oikeasti mukava.
Eli kyllä se valinta on selvä, laatuikoni Toyota.Ranskalaiset eivät ole ruostuneet enää yli vuosikymmeneen, päivitä tietosi. Samoin voit päivittää tietosi laadukkaasta Toyotasta. Toyota voi olla teknisesti toimintavarma, sitä en kiistä, mutta laatu on paljon muutakin kuin luotettavuutta.
Laatua on myös esimerkiksi auton ajomukavuus, äänieristys, ovien ja luukkujen tukevuus/jämäkkyys, ajoergonomia, äänentoisto, materiaalien laatuvaikutelma, ajovalot yms. Joko huomaat pointtini? Toyota ei ole hyvä millään näistä osa-alueista missä oikea laatu mitataan. Toyota on kehonkuljetin tuulipuvulle joka ei halua nauttia autoilusta, autoilu on hänelle vain pakkopullaa mahdollisimman halvalla. Itse haluan nauttia joka päivä töihin ajaessa, siksi en aja Toyotalla.
En silti tuomitse Toyotalla ajavia, jokaisella on omat mieltymyksensä, mutta Toyotalla ajavalla se ei ainakaan ole autoilu. - 53455
No myöskään Pösö ä ei voi harkita. Ei siksi etteikö olisi hyvin tehty auto mutta kun sen ergonomia jopa Tojoja huonompi. Pösöissä ja Citikoissa on vielä Toyotia lyhyemmät ratkin kiskot. Gallailaiset ei siis ole käypäisiä ihan perusergonoiapuutteiden vuoksi.
Renault jakaa samat ergonomia geenit.
Kaikki nämä ranskalaiset on tehty persjalkaisille lilliputeille. - Pitkäjalka
53455 kirjoitti:
No myöskään Pösö ä ei voi harkita. Ei siksi etteikö olisi hyvin tehty auto mutta kun sen ergonomia jopa Tojoja huonompi. Pösöissä ja Citikoissa on vielä Toyotia lyhyemmät ratkin kiskot. Gallailaiset ei siis ole käypäisiä ihan perusergonoiapuutteiden vuoksi.
Renault jakaa samat ergonomia geenit.
Kaikki nämä ranskalaiset on tehty persjalkaisille lilliputeille.Totta. Kaikki ajamani ranskalaiset autot ovat ergonomialtaan surkeita 192cm pitkälle kuskille.
Kun laitat penkin etäisyyden kohdalleen niin huomaat että ratti ja vaihdekeppi ovat aivan liian kaukana mukavaan ajoasentoon, ratissa pitäisi olla vähintään 10cm enemmän syvyyssäätöä. Jopa 2004 vuoden Vw Polo on valovuoden edellä ”isoja” ranskalaisia mitä tulee ajoergonomiaan pitkän kuljettajan ollessa kyseessä. - Koollaeiväliä
Pitkäjalka kirjoitti:
Totta. Kaikki ajamani ranskalaiset autot ovat ergonomialtaan surkeita 192cm pitkälle kuskille.
Kun laitat penkin etäisyyden kohdalleen niin huomaat että ratti ja vaihdekeppi ovat aivan liian kaukana mukavaan ajoasentoon, ratissa pitäisi olla vähintään 10cm enemmän syvyyssäätöä. Jopa 2004 vuoden Vw Polo on valovuoden edellä ”isoja” ranskalaisia mitä tulee ajoergonomiaan pitkän kuljettajan ollessa kyseessä.90% kuljettajista ei osaa säätää ajoasentoa oikein, tuskin sinäkään jos et rattiin meinaa ylettyä. Meidänkin työpaikalla on "pitkiä" miehiä jotka tarvitsevat suuren auton kun ei mahdu muuten. Kumma kun vielä pitemmät mahtuvat pienempäänkin. Oikeaoppinen ajoasento ja et tarvitse isoa autoa. Ison auton tarvitset kun ajat jalat suorana ja silloin saattaa kädet käydä lyhkäiseksi.
- PitkäJalka
Kuten sanoin, ajamissani ranskalaisissa ei ole riittänyt ratin syvyyssäätö, onko se siis kuljettajan vika? Jos omaat pitkät jalat, on penkkiä pakko siirtää pitkälle taakse. Muissa autoissa rattia voi säätää samassa suhteessa taaksepäin, paitsi ranskalaisilla säätövara loppuu kummasti kesken? Olen ajanut kymmeniä erimerkkisiä autoja ja tähän ongelmaan törmää pelkästään ranskalaisissa autoissa.
Kyllä niillä pystyy silti ajamaan, on silti itsensä huijaamista jos pitkä mies kehuu tätä ajoasentoa. Työpaikoilla ihmiset eivät tunnetusti myönnä ostaneensa paskaa, pitkät miehet vääntäytyvät patonkeihin hymyissäsuin.
Mene sinä persjalkainen muualle huutelemaan jos et asiasta mitään tiedä.
Ps. Ihan oikeasti ajoin Pololla monta vuotta, siinä oli säätövarat kohdillaan ja hyvin mahtui ajamaan.
- 345345345
No niin konkrettisia on ehdotettu Hyundai mutta eipä siten muuta. Aika vähissä on paremmat vaihtoehdot Tojolle. Huyndai / Kia on kyllä oikeasti päteviä pelejä.
Ilmeisesti muita konkreettisia hyviä ei ole kuin Aasialaiset. - Ei_väliä
Ihan mikä vain koska Tojo ei ole firman listoilla.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783915
- 2013042
- 252980
- 492818
- 242774
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412515Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2832357Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2202054Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241977- 441937