Omakotitalossa 17 vuotta vanha Thermian maalämpöpumppu.
Selittäkää nyt hyvät ihmiset mulle, mistä tietää, onko esim. kompressori tai muu sökönä? Laitteella siis jo hyvä ikä, sijaitsee teknisessä tilassa, jossa en kyllä käy usein kuuntelemassa, käykö kompura koko ajan. Luotan vaan siihen, että punainen vikavalo tulee talon sisälle näyttöön, jos jotain häikkää.
Lämmitys toimii ok, sähkölaskut on huikeat, voi olla kulutustottumuksistakin.. epäilyttää vaan, että kphta siinä jokin kärähtää. Joku huoltomies selitti, että siitä tietää kompuran menneen sököksi, kun se käy tiheään. Minen halua sinne mennä kuuntelemaan, enkä sitä paitsi ymmärtäisi, mikä on sitten se koko ajan..
Antakaa nyt sellainen neuvo, että yksinkertainen naisihminenkin ymmärtää..
Maalämpöpumpun kompressori rikki?
2
4677
Vastaukset
- NickNailer
Käynnistysten määrä vaihtelee asennuksesta, lämpimän käyttöveden kulutuksesta, talon eristyksestä ja mm. ulkoilman lämpötilasta riippuen. Kesällä pitäisi käynnistyä todella harvoin, talvella noin kerran tunnissa.
Vikoja voi olla monenlaisia. Verkkokeskustelusta ei kunnon diagnoosia saa. Lisäksi meillä on insinöörin putkiaivot, joten "paljon", "kuumaa", "kylmää", "suuri lasku", jne. eivät ole ymmärrettäviä.
Opettele puhumaan insinöörin ymmärtämää kielttä: kpl, astetta C, kWh/vuosi, astepäiväluku, rakennusvuosi, E-luku, jne.
Jos et osaa kuvata ongelmaa numeroilla, niin yksi asia on varma: korjauslaskussa on isoja numeroita. - Testikippo
Kompuran lisäksi voi hajota laitteen "tietokone", ja lisäksi muutakin, lämpötilojen tunnistimia jne jne. Kukaan ei tutkimatta tiedä mikä on rikkoutunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448411
- 724846
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373530Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483156Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella512986Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262905- 402880
- 412166
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731827