Jos olisikin käynyt niin, että tapaat vanhan tutun pitkästä aikaa ja sitten sen jälkeen et millään saa ajatuksia hänestä muualle. Miten tähän pitäisi suhtautua?
Mitäs nyt?
17
938
Vastaukset
- EiJeeeeesuuus
Vaikka siten että kun tapaat seuraavan kivan vanhan tutun ja hän flirttailee uskaliaasti tämä kertomasi vanha tuttu unohtuu
Pientä se pikku ihastus vielä suuren rakastumisen rinnalla on.
Se on yksi huiskaus kun on unohtunut
Pitkissä suhteissa sanotaan olevan täysin normaalia että välillä saattaa tuntea ihastumisen tunteita suhteen ulkopuolisiin mutta rakastaa silti vahvasti omaa kumppaniaan
Se on sitten sen ihmisen päätös lähteekö pikku ihastuksen vietäväksi ja ruokkiin tunnetaan vaan ehkäpä silloin alkaa kääntyy omaa rakkauden kohdettaan kohti enemmän eikä alkaa edes mielessään kasvattaan pikku ihastustaan
Usein nimittäin tosi paikan edessä se kovempi hätä tulee kun sen oman puolison meinaakin menettää ja se pikku ihastus sais mennä vaan pois. Siitä luopuisi mieluummin
Ajatus on siis vielä niin pientä tosirakkauden edessä- toivottavsdtieisullejysä
Sulle se voi olla pikkuihastus ei välttämättä jollekin muulle, mutta sulla on ilmeisesti parempi tapa tuntea! Tiedän omasta tuttavapiirista, että osa on "järkeviä" laimeasti tuntevia vähemmän tunteita näyttäviä, osa vahvasti tuntevia, tulisesti rakastavia, osa vlimakkaasti kiintyviä ja syvään rakastavia. Mutta, että pikkuihastuksia.
- Eijeeeesuuus
toivottavsdtieisullejysä kirjoitti:
Sulle se voi olla pikkuihastus ei välttämättä jollekin muulle, mutta sulla on ilmeisesti parempi tapa tuntea! Tiedän omasta tuttavapiirista, että osa on "järkeviä" laimeasti tuntevia vähemmän tunteita näyttäviä, osa vahvasti tuntevia, tulisesti rakastavia, osa vlimakkaasti kiintyviä ja syvään rakastavia. Mutta, että pikkuihastuksia.
Siis väität että parisuhteessa oleva jola sanoo rakastavansa omaa puolisoa voisi rakastua toiseen tulisesti olematta hänen kanssaan parisuhteessa?
Väitän että liihotat unelmissas etkä ole realisti
Se on ihastusta ja ihastus perustuu omiin mielikuviin ja haaveisiin toisesta ja hänen kanssaan elämisestä
Sitten kun tuleekin se hetki kun pitäisi siirtyä haaveista todellisuuteen ja vaihtaa se oma kumppani nyt siihen toiseen oikeasti niin yleensä tuleekin rimakauhu sillä silloin alkaa todella ajatteleen mitä se elämä saattaisi sen uuden kanssa olla
Eräskin tarina oli että nainen oli ollut lähes 20 v liitossa. Miehensä kiltti, hoiti ruuanlaiton, siivouksen, kävi töissä ja tienasi hyvin, asunto jossa asuivat oli miehen asunto. Autot oli miehen, samoin kaikki irtaimisto asunnossa.
Miehessä ei ollut mitään vikaa naisen kertoman mukaan mutta nainen silti oli ihastunut tuttavaansa joka oli työtön, alkoholisti joka käytti huumeita. Hänellä ei ollut asuntoa. Asui siskonsa kanssa. Väliaikainen järjestely ja hän ei kyennyt huolehtiin itsestään saati asunnosta tai rahasti ja humalassa helposti petti.
Nainen kuitenkin oli kamalan ihastunut ja haaveili yhteisestä elämästä tämän puliukon kanssa. Heillä oli seksisuhde.
Naisen mies sai selville suhteen ja nainen meni ihan paniikkiin että nyt se sen mies jättää hänet. Sillä hetkellä hän ymmärsi vasta mikä todellisuus olisi olla suhteessa sen puliukon kanssa ja hän ei halunnutkaan sitä vaan pitää miehensä - Höpönlöpön
Eijeeeesuuus kirjoitti:
Siis väität että parisuhteessa oleva jola sanoo rakastavansa omaa puolisoa voisi rakastua toiseen tulisesti olematta hänen kanssaan parisuhteessa?
Väitän että liihotat unelmissas etkä ole realisti
Se on ihastusta ja ihastus perustuu omiin mielikuviin ja haaveisiin toisesta ja hänen kanssaan elämisestä
Sitten kun tuleekin se hetki kun pitäisi siirtyä haaveista todellisuuteen ja vaihtaa se oma kumppani nyt siihen toiseen oikeasti niin yleensä tuleekin rimakauhu sillä silloin alkaa todella ajatteleen mitä se elämä saattaisi sen uuden kanssa olla
Eräskin tarina oli että nainen oli ollut lähes 20 v liitossa. Miehensä kiltti, hoiti ruuanlaiton, siivouksen, kävi töissä ja tienasi hyvin, asunto jossa asuivat oli miehen asunto. Autot oli miehen, samoin kaikki irtaimisto asunnossa.
Miehessä ei ollut mitään vikaa naisen kertoman mukaan mutta nainen silti oli ihastunut tuttavaansa joka oli työtön, alkoholisti joka käytti huumeita. Hänellä ei ollut asuntoa. Asui siskonsa kanssa. Väliaikainen järjestely ja hän ei kyennyt huolehtiin itsestään saati asunnosta tai rahasti ja humalassa helposti petti.
Nainen kuitenkin oli kamalan ihastunut ja haaveili yhteisestä elämästä tämän puliukon kanssa. Heillä oli seksisuhde.
Naisen mies sai selville suhteen ja nainen meni ihan paniikkiin että nyt se sen mies jättää hänet. Sillä hetkellä hän ymmärsi vasta mikä todellisuus olisi olla suhteessa sen puliukon kanssa ja hän ei halunnutkaan sitä vaan pitää miehensäOn vähän naiivi ajatus ettei pettäjä hätäänny. Jokainen joskus pettänyt tietää sen, pettäminen voi jatkua riippuen pettämisen motiiveista ja suhteesta, pettänyt sen tietää miksi sen tekee et sinä. Pettämistä en suosittele. Typerää.
- toivottavastieisullejysä
Sinä eijeesuuus et ymmärtänyt mistä kirjoitin etkä ilmeisesti siitäkään mitä itse alkuunsa kirjoitit. Minähän puhuin nimenomaan tunteista, en järjestä. Kyllä joku alkoholisti voi olla rakastettava ja häneen voi ihastua, mutta hänen kanssaan ei ole jätkevä olla yhdessä. Ja se tilanne on ihan sama riippumatta siitä oletko sinkku vai et, tarkoitan sitä, että jos joku on vuosikausia naimisissa huonosti käyttäytyvän miehen vaikkapa alkoholistin kanssa niin se ei ole järkevää. Hänelle voi olla paljon järkevämpää ihastua mukavaan, huomioonottavaan ja komeaan mieheen, jättää alkoholistimiehensä ja mennä uuden, ihanan pikaihastuksensa kanssa yhteen. Sitähän sä tarkoitit eijeesus, eiks niin. Kumminkin päin.
- Eijeeesuuuus
toivottavastieisullejysä kirjoitti:
Sinä eijeesuuus et ymmärtänyt mistä kirjoitin etkä ilmeisesti siitäkään mitä itse alkuunsa kirjoitit. Minähän puhuin nimenomaan tunteista, en järjestä. Kyllä joku alkoholisti voi olla rakastettava ja häneen voi ihastua, mutta hänen kanssaan ei ole jätkevä olla yhdessä. Ja se tilanne on ihan sama riippumatta siitä oletko sinkku vai et, tarkoitan sitä, että jos joku on vuosikausia naimisissa huonosti käyttäytyvän miehen vaikkapa alkoholistin kanssa niin se ei ole järkevää. Hänelle voi olla paljon järkevämpää ihastua mukavaan, huomioonottavaan ja komeaan mieheen, jättää alkoholistimiehensä ja mennä uuden, ihanan pikaihastuksensa kanssa yhteen. Sitähän sä tarkoitit eijeesus, eiks niin. Kumminkin päin.
Miten voit sanoa minusta mitään ?
Oletko varma että en ole pettänyt ja itse lähtenyt toisen matkaan ja kerro omasta kokemuksesta ?
Niin et tiedä mutta kuvittelet koska sinun täytyy nyt kiivaasti puolustaa sitä miksi olet täällä. Haaveilemassa loikkaamisesta suhteesta toiseen. Tiedätkö itse mitä tapahtuu oikeasti vai onko ehkä ainoa tässä keskustelussa jonka tieto onkin luuloja sinä
Olisiko mahdoton ajatus että juuri minä olisin voinut olla itse Sellainen suhde loikkari ja siksi nyt Kaiken kokeneena kerron ?
Tai jospa olen se petetty kumppani ? Tai se kolmas osapuoli ?
Ja sinä pettämisen alkuvaiheessa kiivaassa tunnekuohussa puolustamassa sitä alkupään tapahtumaa.
Jospa sinä edustat tapahtumaketjun alkua ja minä päätöstä ?
Tähän tulet 10 vuoden päästä minun paikalle mutta ennen sitä käyt pitkän tien.
Te tai me pettäjät olemme aina samanlaisia. Kiivaasti puolustellaan tekojamme silloin kun ne tapahtuu taikka ovat suunnitteilla. Ollaan vihan, ihastuksen, koston tms sokaisemia
Sitten käydään se pitkä opintie ja kohta ollaan nöyrempiä ja katuvia kun tieto kirvelee nahkaa ja haaveet ovat saaneet totuuden vaatteet - EiJeeeeeesuus
Eijeeesuuuus kirjoitti:
Miten voit sanoa minusta mitään ?
Oletko varma että en ole pettänyt ja itse lähtenyt toisen matkaan ja kerro omasta kokemuksesta ?
Niin et tiedä mutta kuvittelet koska sinun täytyy nyt kiivaasti puolustaa sitä miksi olet täällä. Haaveilemassa loikkaamisesta suhteesta toiseen. Tiedätkö itse mitä tapahtuu oikeasti vai onko ehkä ainoa tässä keskustelussa jonka tieto onkin luuloja sinä
Olisiko mahdoton ajatus että juuri minä olisin voinut olla itse Sellainen suhde loikkari ja siksi nyt Kaiken kokeneena kerron ?
Tai jospa olen se petetty kumppani ? Tai se kolmas osapuoli ?
Ja sinä pettämisen alkuvaiheessa kiivaassa tunnekuohussa puolustamassa sitä alkupään tapahtumaa.
Jospa sinä edustat tapahtumaketjun alkua ja minä päätöstä ?
Tähän tulet 10 vuoden päästä minun paikalle mutta ennen sitä käyt pitkän tien.
Te tai me pettäjät olemme aina samanlaisia. Kiivaasti puolustellaan tekojamme silloin kun ne tapahtuu taikka ovat suunnitteilla. Ollaan vihan, ihastuksen, koston tms sokaisemia
Sitten käydään se pitkä opintie ja kohta ollaan nöyrempiä ja katuvia kun tieto kirvelee nahkaa ja haaveet ovat saaneet totuuden vaatteetMitä tulee tunteisiin..?
Ihminen hakee pinteessä ulospääsyjä. Ihastuminen on yksi sellainen. Mutta suhde loikkaus harvemmin onnistuu koska tunteet tulee väliin silloinkin
Luulet että pystyt irrottaan vanhasta suhteesta ilman surua ja kipua mutta tulet huomaan ettet pysty. Tuleekin koti -ikävä
Se vesittää koko upean loikkaus suunnitelman.
Tunteet saa sinut pettämään
Tunteet saa sinut puolustelemaan
Tunteet saa sinut jättämään
Tunteet tulee esteeksi uuteen loikkaamisessa suoraan vanhasta
Mitä tuohon puolusteluun tuleen
Se kuuluu petoksessa asiaan. Ilman kovaa uskoa että toimii oikein ja oikeutetusti ei koko tapahtumaa tapahtuisi.
Ilman kovaa puolustelua et siirtyisi seuraaviin vaiheisiin matkalla kohti omaa tuhoasi
Kaikki vaiheet kuuluu käydä läpi
Jokainen pettäjä puolustelee tekojaan ennen tekoja ja niiden aikana ja vielä hetken niiden jälkeenkin
Henkinen kasvu ja etäisyys asioista eli ajan kuluminen niistä saa kaiken näyttään eriltä
Tunteet tasaantuu alkaa ymmärtään kaiken toisin
Puolustelu vaihtuu katumukseen ja häpeään, itsevihaan
Se on pitkä tie. Se opintie - Eijeesuuuss
Miten tarinat jatkuu ?
Sekin on aika peruskuvio jonka kaikki käy läpi.
Jos suhdeloikkari loikkaamista yrittää jätetty exä on katkera ja vihainen. Takaisin ei sinua ota.
Sinä olet sekaisin ja ihmisraunio. Et tiedä mitä tunnet ja ketä kohtaan.
kolmasosapuoli. Hänet jätetään. Lyhyen onnen jälkeen, koska loikkari on tunnesekavuudessa ja palasina erosta ja tapahtuneista eikä enää tiedä mitä tuntee ja ketä kohtaan. . Kolmas osapuoli on katkera ja vihainen.
Lopputulos: 2 exää, kaksi katkeraa jotka kärsii. kummankaan luokse ei enää asiaa
sinä? Aivan rauniona ja niin saatanan eksyksissä ettet tiedä miten siitä jatkaa. Itsekunniooitusken menettäneenä, maine paskana, kaksi vihaista exää nyrkkejä takana heristämässä, Sinusta puhutaan: oletteko kuuleet, tuo teki sen sille.....ketään ei sinun puolesi asiaan kiinnosta. Selitit syyksi mitä. sillä ei ole väliä. Pettäjä on pettäjä ja sinun syillä ei merkitystä. Maineesi on nyt olla lutka. Se pitää kestää. Kuuluu leikkiin mihin ryhtyy.
karaisee mutta tekee myös nöyremmäksi.
Kannattavuus koko pettämis, loikkari kokeilulla = 0
Alussa uskoit kannatavuuden olevan täydet 100
Näin se näkemys sitten kääntyy kun koettu - toivottavastieisullejysä
Ensinnäkään en puhunut mitään pettämisestä. Minusta pettämistä ei ole, jos eroaa jostakin ja aloittaa suhteen jonkun toisen kanssa, ihan sama aloittaako seuraavana päivänä vai kymmenen vuoden päästä erosta. Paljon helpompaa on pettää ja jäädä vaikka vanhaan suhterseen!! Niin mikä sinulle on pettämistä. Toiseksi minä puhuin tunteista ja siitä, että toisen tunteiden mitätöinti on by the way henkistä väkivaltaa. Lisäksi oli hyvä, että mainitsit puhuneesi itsestäsi eli sinä jätit kiltin ja hyvän miehen ja aloitit narkkarin kanssa. Hyvä siksi, että kenenkään muun miestä et ulkopuolisena voi todeta parisuhteesaan ihanaksi ja kiltiksi eli et voi tietää onko jonkun ero järkevä vai ei. Lopuksi voisin ottaa tähän evoluutiopsykologin näkemyksen, jonka mukaan naiset, jotka ihastuvat ja rakastuvat huonosti kohteleviin ja/tai ongelmamiehiin eivät ihastumisessaan ole typeriä, kun kerta kerran jälkeen niin tekevät. Ihastumista ja rakastumista ei voi järjellä valita. Mutta, jos tunteita ei voi valita pohjaksi niin silloin täytyy valita järjellä eli esim. itse kun olen huonosti miesvalinnat tunteella tehnyt niin ensinnäkin kaikki miehet, joista olen tykännyt ja joihin olen ihastunut (vaikka niitä on vähän) niin heille voisi ilmaista, että he ovat tavalla tai toisella luonteeltaan mulkvisteja ja niin tulee aina olemaan. Eli minun tulee valita järjellä, jolloin tietysti seuraavat asiat painaa: mies josta tykkäisin jonkin verran, joka olisi kiltti, ehdottomasti varakas ja jonkunmoisen näköinen. Jos nyt vaan tollasen löytäsin, niin se olis paras ratkaisu.
- EiJeeeeesuuuus
toivottavastieisullejysä kirjoitti:
Ensinnäkään en puhunut mitään pettämisestä. Minusta pettämistä ei ole, jos eroaa jostakin ja aloittaa suhteen jonkun toisen kanssa, ihan sama aloittaako seuraavana päivänä vai kymmenen vuoden päästä erosta. Paljon helpompaa on pettää ja jäädä vaikka vanhaan suhterseen!! Niin mikä sinulle on pettämistä. Toiseksi minä puhuin tunteista ja siitä, että toisen tunteiden mitätöinti on by the way henkistä väkivaltaa. Lisäksi oli hyvä, että mainitsit puhuneesi itsestäsi eli sinä jätit kiltin ja hyvän miehen ja aloitit narkkarin kanssa. Hyvä siksi, että kenenkään muun miestä et ulkopuolisena voi todeta parisuhteesaan ihanaksi ja kiltiksi eli et voi tietää onko jonkun ero järkevä vai ei. Lopuksi voisin ottaa tähän evoluutiopsykologin näkemyksen, jonka mukaan naiset, jotka ihastuvat ja rakastuvat huonosti kohteleviin ja/tai ongelmamiehiin eivät ihastumisessaan ole typeriä, kun kerta kerran jälkeen niin tekevät. Ihastumista ja rakastumista ei voi järjellä valita. Mutta, jos tunteita ei voi valita pohjaksi niin silloin täytyy valita järjellä eli esim. itse kun olen huonosti miesvalinnat tunteella tehnyt niin ensinnäkin kaikki miehet, joista olen tykännyt ja joihin olen ihastunut (vaikka niitä on vähän) niin heille voisi ilmaista, että he ovat tavalla tai toisella luonteeltaan mulkvisteja ja niin tulee aina olemaan. Eli minun tulee valita järjellä, jolloin tietysti seuraavat asiat painaa: mies josta tykkäisin jonkin verran, joka olisi kiltti, ehdottomasti varakas ja jonkunmoisen näköinen. Jos nyt vaan tollasen löytäsin, niin se olis paras ratkaisu.
hmm... 20 vuotta takaperin.... jos meinaat että lähes 20 vuotinen liitto josta kerroin ylempänä on minun.. niin.. . tai no.. empäs sanokaan mitään. Pidetääs tämä avoinna.
Naurattaa hiukan, mutta olen hys.
MInä ihastuin ekan kerran 5 vuotiaana. Se oli tarhakaverini nimeltä ville. Tykkäsin siitä 13 vuotiaaksi asti ja vaikka se oli ns. suuuuuri ihastus silloin nniin oikeesti 8 vuotinen ihastukseni oli silti pikkuihastus ja se meni ohi kun tuli uusi kiva poika joka hymyili ja iski silmää ja hiukan kehaisi ja antoi huomioo.
Ei voi verrata rakastumiseen
Jos lapset osaa ihastua jo 5 vuotiaana 8 vuoden ajaksi niin ei sitä voi suureksi asiaksi vielä sanoa. aikuisen rakastuminen on paljon isompi juttu
- Eivoinuttyttötietää
No tuota, mulla ei kyllä ole puolisoa. Onko täällä kaikki jotain petturihaikailijoita?
- kunsiitälaulustkyse
Sun nimimerkki viittaa varattuun.
- Ohitankokonaan
Tuo eijeesustelija nyt on tuommonen, vissiin vähän liian vilkas mielikuvitus sillä. Saa jotain päähänpinttymiä outojen lyhyistä viesteistä ja lukee niistä omia ajatuksiaan.
- Eijeeesuus
Ohitankokonaan kirjoitti:
Tuo eijeesustelija nyt on tuommonen, vissiin vähän liian vilkas mielikuvitus sillä. Saa jotain päähänpinttymiä outojen lyhyistä viesteistä ja lukee niistä omia ajatuksiaan.
En viitannut aloittajan varattuna olion vasn siihen että aloittaja nyt draamailee ja muutaman päivän jälkeen ei ajatuksissa enää pyöri nyt tapaavansa
Vasn uusi joka vähän vinkannut silmää ja hymyillyt nätisti ehkä vähän ulkonäköä kehaissut
Sitten aloittaja tulee siitä kyseleen tänne että mitäs nyt tehdä kun tämmöinen ihana tänään
Eli pientä kevyttä muutaman päivän ajattelua joka ei vastaa mitään rakastumista ja menee ohi
Ei vaadi toimenpiteitä vielä
- vaikeakysymys
Ehkä joku viisas täällä antaa hyvän vastauksen tuohon.
- Muutaeitarvita
Ei se oikein eläminen ole vaikeaa! Näyttää vaan monikin täällä olevan keskenkasvuinen, saattaa olla pitkäänkin, jopa koko elämän.
- tytölletiedoksi
Jos sinulla oli silloin aiemmin häntä kohtaan jo tunteita niin ei se mikään ihme ole, että kohdatessa ne samat tunteet taas heräävät henkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403057- 802801
- 1842428
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362155- 181476
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241