Usb-wlan ei toimi

Wlan

Eli koneessa kiinni a-link usb-wlan ja komento lsusb kertoo "Bus 001 Device 003: ID 0bda:8176 Realtek Semiconductor Corp. RTL8188CUS 802.11n WLAN Adapter" eli ainakin kone tunnistaaa sen. Kokeilin linux puppyssä sitä ja siinä toimi eli ei ainakaan adapterissa ole vikaa eli mikä voisi olla ettei löydä mitään verkkoja. Debian 9 kyseessä.

16

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LMDE2

      Perus Debian on ajurivajakki eli kaikki täytyy ladata etukäteen (sanoi M-Kar).

    • Windows.on.toimiva

      Linuxeissa ei nyt muutenkaan toimi mikään. Eihän niille saa edes oikeita ohjelmia. Laita Windows 10 niin alkaa hommat skulaamaan.

      • idiootti-pois-heti

        Jatkuvasti mitään tietämätön typerys todistaa idioottimaisuuttaan palstalla.


      • Linux.painaa.verkon
        idiootti-pois-heti kirjoitti:

        Jatkuvasti mitään tietämätön typerys todistaa idioottimaisuuttaan palstalla.

        Itse olet idiootti. Jos Linuxilla voisi tehdä jotain, niin miksei se keiku pc-tietokoneiden suosituimpien käyttöjärjestelmien kärkisijoilla? Onhan se vielä ilmainenkin. Luulisi olevan suosittu. Vaan ei ole, koska Linuxiin ei saa oikeita ohjelmia, joita pc-käyttäjät tarvitsevat. Linux sopii korkeintaan sellaiselle, joka ei käyttäisi tietokonetta muutenkaan. Eli Linux on hyödyllisyydessään hyvin pitkälti verkonpainon tasoa.


      • idiootti-pois-heti
        Linux.painaa.verkon kirjoitti:

        Itse olet idiootti. Jos Linuxilla voisi tehdä jotain, niin miksei se keiku pc-tietokoneiden suosituimpien käyttöjärjestelmien kärkisijoilla? Onhan se vielä ilmainenkin. Luulisi olevan suosittu. Vaan ei ole, koska Linuxiin ei saa oikeita ohjelmia, joita pc-käyttäjät tarvitsevat. Linux sopii korkeintaan sellaiselle, joka ei käyttäisi tietokonetta muutenkaan. Eli Linux on hyödyllisyydessään hyvin pitkälti verkonpainon tasoa.

        Mitäköhän ne oikeat ohjelmat ovat joita KAIKKI Windows käyttäjät käyttävät?


    • Debianisti

      Ilmeisesti palikan firmware puuttuu. Asenna paketti firmware-realtek.

      • palikkatesti

        Palikassa on jo toimiva firmware, kun kerran toimii muualla.


      • Debianisti
        palikkatesti kirjoitti:

        Palikassa on jo toimiva firmware, kun kerran toimii muualla.

        Kun virta katkeaa niin palikan muisti tyhjenee ja ohjelma katoaa. Joka kerta kun palikka otetaan käyttöön, pitää firmare syöttää palikkaan.


      • a-link_
        palikkatesti kirjoitti:

        Palikassa on jo toimiva firmware, kun kerran toimii muualla.

        Aika lähelle arvottu olettamus. Mutta eri jakeluissa on erilainen politiikka asennella firmware-paketteja laitteille. Käytössäni on oleva usb-wlan -pulikka onneksi on kaikkien kokeilemieni Linux-jakelujen tukema. Pääsee hieman vähemmällä, kuin etsiskellä pikkuhintaiselle usb-palikalle sopivia ajureita/firmware -paketteja.


    • LMDE2
    • firmware-pakettit eivät sisälly Debianin asennukseen. Ne pitää asentaa erikseen. Debian sisältää vain avointa koodia. Monissa muissa jakeluissa on taas valmiina firmware-paketteja joista useimmat tarpeettomina vievät vain tilaa levyltä.

      Itsellä tuossa vanha kannettava asennettavana jossa wifi ei toimi. Helpoin ratkaisu on ostaa joku usb-wlan.

      • toimimaton-wifi

        On se kumma kun ei Linuxeissa saada wifi-nettiä toimimaan. Windowsissa wlan-adapterit toimivat aina.


      • valepukit-jauhaa

      • K-maattori

      • valepukit-jauhaa
        K-maattori kirjoitti:

        Ei minulla ole ollut koskaan ongelmia Windowsin wlan-yhteyksien kanssa.

        Mitä väliä sinun jutuistasi koska sinä olet vain yksi.
        Windowskäyttäjillä kuitenkin on mikäli uskomme Microsoftia.


      • K-mulkero
        valepukit-jauhaa kirjoitti:

        Mitä väliä sinun jutuistasi koska sinä olet vain yksi.
        Windowskäyttäjillä kuitenkin on mikäli uskomme Microsoftia.

        Ei minua kiinnosta muiden Linuxongelmat. Minulla Windows toimii moitteetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      619
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      49
      510
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe