Usb-wlan ei toimi

Wlan

Eli koneessa kiinni a-link usb-wlan ja komento lsusb kertoo "Bus 001 Device 003: ID 0bda:8176 Realtek Semiconductor Corp. RTL8188CUS 802.11n WLAN Adapter" eli ainakin kone tunnistaaa sen. Kokeilin linux puppyssä sitä ja siinä toimi eli ei ainakaan adapterissa ole vikaa eli mikä voisi olla ettei löydä mitään verkkoja. Debian 9 kyseessä.

16

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LMDE2

      Perus Debian on ajurivajakki eli kaikki täytyy ladata etukäteen (sanoi M-Kar).

    • Windows.on.toimiva

      Linuxeissa ei nyt muutenkaan toimi mikään. Eihän niille saa edes oikeita ohjelmia. Laita Windows 10 niin alkaa hommat skulaamaan.

      • idiootti-pois-heti

        Jatkuvasti mitään tietämätön typerys todistaa idioottimaisuuttaan palstalla.


      • Linux.painaa.verkon
        idiootti-pois-heti kirjoitti:

        Jatkuvasti mitään tietämätön typerys todistaa idioottimaisuuttaan palstalla.

        Itse olet idiootti. Jos Linuxilla voisi tehdä jotain, niin miksei se keiku pc-tietokoneiden suosituimpien käyttöjärjestelmien kärkisijoilla? Onhan se vielä ilmainenkin. Luulisi olevan suosittu. Vaan ei ole, koska Linuxiin ei saa oikeita ohjelmia, joita pc-käyttäjät tarvitsevat. Linux sopii korkeintaan sellaiselle, joka ei käyttäisi tietokonetta muutenkaan. Eli Linux on hyödyllisyydessään hyvin pitkälti verkonpainon tasoa.


      • idiootti-pois-heti
        Linux.painaa.verkon kirjoitti:

        Itse olet idiootti. Jos Linuxilla voisi tehdä jotain, niin miksei se keiku pc-tietokoneiden suosituimpien käyttöjärjestelmien kärkisijoilla? Onhan se vielä ilmainenkin. Luulisi olevan suosittu. Vaan ei ole, koska Linuxiin ei saa oikeita ohjelmia, joita pc-käyttäjät tarvitsevat. Linux sopii korkeintaan sellaiselle, joka ei käyttäisi tietokonetta muutenkaan. Eli Linux on hyödyllisyydessään hyvin pitkälti verkonpainon tasoa.

        Mitäköhän ne oikeat ohjelmat ovat joita KAIKKI Windows käyttäjät käyttävät?


    • Debianisti

      Ilmeisesti palikan firmware puuttuu. Asenna paketti firmware-realtek.

      • palikkatesti

        Palikassa on jo toimiva firmware, kun kerran toimii muualla.


      • Debianisti
        palikkatesti kirjoitti:

        Palikassa on jo toimiva firmware, kun kerran toimii muualla.

        Kun virta katkeaa niin palikan muisti tyhjenee ja ohjelma katoaa. Joka kerta kun palikka otetaan käyttöön, pitää firmare syöttää palikkaan.


      • a-link_
        palikkatesti kirjoitti:

        Palikassa on jo toimiva firmware, kun kerran toimii muualla.

        Aika lähelle arvottu olettamus. Mutta eri jakeluissa on erilainen politiikka asennella firmware-paketteja laitteille. Käytössäni on oleva usb-wlan -pulikka onneksi on kaikkien kokeilemieni Linux-jakelujen tukema. Pääsee hieman vähemmällä, kuin etsiskellä pikkuhintaiselle usb-palikalle sopivia ajureita/firmware -paketteja.


    • LMDE2
    • firmware-pakettit eivät sisälly Debianin asennukseen. Ne pitää asentaa erikseen. Debian sisältää vain avointa koodia. Monissa muissa jakeluissa on taas valmiina firmware-paketteja joista useimmat tarpeettomina vievät vain tilaa levyltä.

      Itsellä tuossa vanha kannettava asennettavana jossa wifi ei toimi. Helpoin ratkaisu on ostaa joku usb-wlan.

      • toimimaton-wifi

        On se kumma kun ei Linuxeissa saada wifi-nettiä toimimaan. Windowsissa wlan-adapterit toimivat aina.


      • valepukit-jauhaa

      • K-maattori

      • valepukit-jauhaa
        K-maattori kirjoitti:

        Ei minulla ole ollut koskaan ongelmia Windowsin wlan-yhteyksien kanssa.

        Mitä väliä sinun jutuistasi koska sinä olet vain yksi.
        Windowskäyttäjillä kuitenkin on mikäli uskomme Microsoftia.


      • K-mulkero
        valepukit-jauhaa kirjoitti:

        Mitä väliä sinun jutuistasi koska sinä olet vain yksi.
        Windowskäyttäjillä kuitenkin on mikäli uskomme Microsoftia.

        Ei minua kiinnosta muiden Linuxongelmat. Minulla Windows toimii moitteetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe