Ihastunut oikeesti vai teeskentelyä?

"Söpöyden show. Asiat ja olennot, joita on totuttu pitämään syleiltävän suloisina, eivät yleensä herätä minussa erityistä lämpöä. Ihastelua pitää teeskennellä."
Kirjoittaa kolumnissaan Anni Pasanen." Sunnuntain HS.

Mielenkiintoinen artikkeli söpöilystä. Ei iske meikäläiseen kuten ei iske artikkelin kirjoittajaankaan.

Oletko sinä huokailija, söpöyden hullaannuttama, ihana, ihanaa kommentoija?

63

3315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noohjooh

      Just toissapäivänä ajattelin kun näin voikukan pullean siemenpallon, että kaikki vauvat maailmassa taitaa olla söpöiksi suunniteltu.

      En nuorena välittänyt niinkään vauvoista, se vaisto syntyi vasta omien kersojen kera. Nykyisin se äidinvaisto herää vauva-tuoksun myötä. On ne vaan niin ihanat, pienet ihmeet pienine varpaineen ja kaasuhymyineen.

      Koiranpennuista vähän sama juttu. Ennen koirat oli kivoja, mutta nyt jos näen tietyn koiran katseen, se istuu mun edessä ja hymyilee koko naamallaan, avoin katse, korvat siinä asennossa että "mitä tahansa keksit, minä seuraan", ja mun sydän sulaa.

      Ei minusta ole mitenkään outoa ettei sellainen herätä ihmeellisiä tuntemuksia, mistä ei ole kokemusta. Tai jos siitä on hirmukauan aikaa ;)) ettei enää muista.

      Mutta en purskahda mihinkään kovin helposti. Kun olin teini-ikäinen, meillä oli serkkuja jotka huudahtivat "iiiiiiiihana!!" milloin mistäkin. Se on mun luonteelle vähän liikaa. Kestän kuitenkin nykyisin melko hyvin sen että joku muu sulaa niin äänekkäästi. Koska tiedän tunteen.

      • Omat lapset, omat lemmikit ovat tietty "ihania". En kuitenkaan koe ihaniksi näitä muiden lasten ja lemmikkien kuvia.

        Ainut koira, joka pysäytti katseeni oli P.n kuopuksen kaunislinjainen ja söpö katseinen koira. Se onkin valioyksilö. Palkittu jo pentukoirien sarjassa. En kuitenkaan halua sitä liian lähelle.

        Ylpeät vanhemmat ja etenkin isovanhemmat hehkuttelevat lapsi/lapsenlapsi kuvillaan. Ei ne aina söpöjä tai ihania ulkopuolisen silmissä ole.


    • mimmimum-..mi

      Ehkä siksi että en ole facebookissa ...tulee harvemmein vastaan näitä "tykkään" juttuja....ja peukutuksia... Mutta jos puhutaan ihastumisesta vauvoihin vaikka...minusta ne on suloisia kaikki...myös ns."rumankauniit" vauvat ...ryppyotsineen...joillakin niin viisas vanhan ihmisen katse... Eläimissäkin on paljon eroja ...mutta kaikki pennut...poikaset ovat jotenkin suloisia....vaikka niistä kasvaisi oikea petoeläin....Kolumnisti mainitsi ihastuksensa norsuihin...tiedän muutaman ihmisen jotka keräävät norsuja....elefantti kokoelma kasvaa ja kasvaa.... Joten kaikilla on omat ihastuksen kohteet...minä en ainakaan teeskentele ihastumista..

    • En ole ihanuuksista hullaantuja enkä ihastuksesta huokailija, varsinkaan näkymättömien seurassa.
      Vauvat on söpösii, eräät koiratkii on sulosii, niin kuin tuo naapurin Matti, kunhan ei tule tökkimään karvakuonollaan naamaani, kuten pari päivää sitten.

      Oudoista asioista ja tavaroista ihmiset näköjään hullaantuvat:

      "Lemmikinomistajat hullaantuvat tästä käsineestä
      Sano hyvästit ärsyttäville irtokarvoille ja anna lemmikillesi lempeä turkinhoitotuokio!"

    • Ällöttävän paljon sitä teeskenneltyä ihailua on juurikin facella.
      Kyllä minä peukun laitan, jos on mielestäni joku herttainen tilannekuva kissan- tai koiranpennusta, ihmisenkin.
      Siellä on niin paljon yliammuttua ihastelua, että oksettaa.
      Niin on tosin livessäkin. Se on kai sitä valkoista valehtelua.

      Yhtä siellä ihan tosissani ihailen, en siis niinkään häntä (kun en tunnekaan paremmin), vaan hänen ottamiaan valokuvia. Yli keski-ikäinen nainen meidän paikallisessa faceryhmässä, joka jotenkin, en ymmärrä miten osuukin niin sopivasti paikalle, onnistuu näpsimään hyviä tilannekuvia luonnon eläimistä. Ne ei ole sellaisia pelkästään vain kuvia eläimistä, vaan niissä eläimet ovat aina tekemässä jotain, ekä vain olemassa.

      • Bengalitikku

        Täytyy myöntää heikkous vauvoihin. Kun työpaikalle nuoret äidit tulivat pikkulastensa kanssa pyörähtämään, hymyilin idioottimaisesti ja lässytin höpölöpöä vaaveille. Ne pikku-ukon ja muorin näköiset söpöliinit vaikuttivat.
        Voi tentäs.
        Iiiiihanaa en käyttänyt.


    • Heikunkeikku

      Tuntuu vähän hassulta, jos aikuinen ihminen joutuu teeskentelemään.
      Pienet lapset nyt voi hyppiä ihastuksesta, jos kaveritkin ihastelee, mutta että aikuinen, niin erikoista on.

      Minä en pystyisi teeskentelemään. Jos söpöystä pukkaa silmiin ja ajattelen että onpas söpö, niin silloin sanon tottahan toki.
      En kuitenkaan hoe Iiiiiiihanaa, oi-oi-oi-oi-suuuuloinen. Hieman maltillisemmin ulosannan ihastukseni:)

      Pienet vauvat ovat kyllä lutusia. Kuten pienet eläinvauvatkin. Ja hitto ku ne tuoksuu ihanalta. Koiranpennun kuono esim.

      Jos on tilanne, että joku ihastelee satasella jotakin ja minä en satu siitä piittaamaan, niin sanon että no ei oo oikein mun mielestä suloinen.

      En osaa myöskään tekonauraa.

      • Joskus joutunut tilanteeseen, että se ihanalle tuoksuva vauva alkaakin haiskahtelemaan vähemmän ihanalle tai se sievä koiranpentu päästelee pöydän alla pieruja kun istumme kahvipöydässä.

        Tunsin sielun kumppanuutta artikkelin kirjoittajan kanssa. Elefantit kiehtovat myös minua. Hymyn tapaista teeskentelyä toki olen usein joutunut vääntämään naamalleni kun vauvan ympärillä lässytetään.


      • Heikunkeikku
        korpikirjailija kirjoitti:

        Joskus joutunut tilanteeseen, että se ihanalle tuoksuva vauva alkaakin haiskahtelemaan vähemmän ihanalle tai se sievä koiranpentu päästelee pöydän alla pieruja kun istumme kahvipöydässä.

        Tunsin sielun kumppanuutta artikkelin kirjoittajan kanssa. Elefantit kiehtovat myös minua. Hymyn tapaista teeskentelyä toki olen usein joutunut vääntämään naamalleni kun vauvan ympärillä lässytetään.

        Se on siitä mukavaa, että jos jonkun toisen äiteen vauvaa sylissä pitelee ja sille prutkahtaa vaippaan haisevuusplötsä, niin on helppoa tuikata se vauva äitille takaisin ja sanoa, että nyhän mulle riitti alahan siivoamaan.

        Tykkään minäkin elefanteista. Isouden takia. Kävelevätkin niin arvokkaasti.
        Tykkään kaikista ISOISTA eläimistä. Siks mun koiratkin ovat olleet puolen elefantin kokoiset. No ehkä liioittelen, sanotaan hevosen kokoiset.


      • Heikunkeikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Se on siitä mukavaa, että jos jonkun toisen äiteen vauvaa sylissä pitelee ja sille prutkahtaa vaippaan haisevuusplötsä, niin on helppoa tuikata se vauva äitille takaisin ja sanoa, että nyhän mulle riitti alahan siivoamaan.

        Tykkään minäkin elefanteista. Isouden takia. Kävelevätkin niin arvokkaasti.
        Tykkään kaikista ISOISTA eläimistä. Siks mun koiratkin ovat olleet puolen elefantin kokoiset. No ehkä liioittelen, sanotaan hevosen kokoiset.

        Vielä lisäystä pukkaan.
        Jos lapsella, isolla tai pienellä roikkuu räkä nenästä ylähuuleen asti, niin se on mulle kauhistus.
        Niin suloista lasta ei olekaan, ettenkö pinkaisisi pakoon jos räkä valuu nenästä.

        Olen aina ollut limojen kammoksuja. Ja oksennusten ja sen semmosten.
        Oi että. Kakkakin menettelee, mutta muut mönjät saa mun yökkäämään. Tai peräti oksentamaan.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Vielä lisäystä pukkaan.
        Jos lapsella, isolla tai pienellä roikkuu räkä nenästä ylähuuleen asti, niin se on mulle kauhistus.
        Niin suloista lasta ei olekaan, ettenkö pinkaisisi pakoon jos räkä valuu nenästä.

        Olen aina ollut limojen kammoksuja. Ja oksennusten ja sen semmosten.
        Oi että. Kakkakin menettelee, mutta muut mönjät saa mun yökkäämään. Tai peräti oksentamaan.

        Eikö omilla lapsillasi ollut koskaan flunssaa?
        Ei sinusta ainakaan hoitajaksi olisi :)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Vielä lisäystä pukkaan.
        Jos lapsella, isolla tai pienellä roikkuu räkä nenästä ylähuuleen asti, niin se on mulle kauhistus.
        Niin suloista lasta ei olekaan, ettenkö pinkaisisi pakoon jos räkä valuu nenästä.

        Olen aina ollut limojen kammoksuja. Ja oksennusten ja sen semmosten.
        Oi että. Kakkakin menettelee, mutta muut mönjät saa mun yökkäämään. Tai peräti oksentamaan.

        Miten joku on selvinnyt tähän ikään asti ilman yskää, nuhaa ... Jos ne heikkua oksettaa ja kuulemma oksennuskin vielä oksettaa, niin on siinä sitten oksennusta oksennuksen perään.


      • Tellukka kirjoitti:

        Miten joku on selvinnyt tähän ikään asti ilman yskää, nuhaa ... Jos ne heikkua oksettaa ja kuulemma oksennuskin vielä oksettaa, niin on siinä sitten oksennusta oksennuksen perään.

        Nähtävästi häntä oksettaa vain lasten räkä ja limaisuus sekä oksennus.
        Lapsella roikkuu räkätolkki nenästä suuhun saakka ja äiti pinkoo pakoon.


      • Ancie kirjoitti:

        Nähtävästi häntä oksettaa vain lasten räkä ja limaisuus sekä oksennus.
        Lapsella roikkuu räkätolkki nenästä suuhun saakka ja äiti pinkoo pakoon.

        Pinkoo pakoon tai oksentaa. Kyllä lasta varmaan inhottaisi se äitinsä oksennus.

        Kerran meinasi pikkusen inhottaa, kun oltiin laivalla menossa syömään ja joku ihan vieras muksu törmäsi siinä tungoksessa kohti niin, että pikkusormeni meni sen limaiseen nenään. Onneksi oli lyhyet kynnet, ettei repeytynyt pikku nenä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Pinkoo pakoon tai oksentaa. Kyllä lasta varmaan inhottaisi se äitinsä oksennus.

        Kerran meinasi pikkusen inhottaa, kun oltiin laivalla menossa syömään ja joku ihan vieras muksu törmäsi siinä tungoksessa kohti niin, että pikkusormeni meni sen limaiseen nenään. Onneksi oli lyhyet kynnet, ettei repeytynyt pikku nenä.

        Hyh hyh, ilmeisesti kannattaa väkijoukossa kuljeskella kädet taskussa.
        Ellei ole taskuja, niin kädet nyrkkiin puristettuina.
        Minä olen siivonnut niin paljon räkää, oksennusta ja kakkaa, ettei tunnu missään.


      • Tellukka kirjoitti:

        Pinkoo pakoon tai oksentaa. Kyllä lasta varmaan inhottaisi se äitinsä oksennus.

        Kerran meinasi pikkusen inhottaa, kun oltiin laivalla menossa syömään ja joku ihan vieras muksu törmäsi siinä tungoksessa kohti niin, että pikkusormeni meni sen limaiseen nenään. Onneksi oli lyhyet kynnet, ettei repeytynyt pikku nenä.

        Menitte samaan kuin tuolla toisessa ketjussa, pilkkujen nusahteluun.

        Ymmärsin heikun kirjoittavan muiden lapsista ei omistaan. Siis...niistäköön kukin äiti omien kakaroiden nenät ja pyyhkiköön heidän paskapyllyt.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Menitte samaan kuin tuolla toisessa ketjussa, pilkkujen nusahteluun.

        Ymmärsin heikun kirjoittavan muiden lapsista ei omistaan. Siis...niistäköön kukin äiti omien kakaroiden nenät ja pyyhkiköön heidän paskapyllyt.

        Minä en ymmärtänyt, kannattaa olla tarkkana kenen lapsista kirjoittaa.


      • Ancie kirjoitti:

        Hyh hyh, ilmeisesti kannattaa väkijoukossa kuljeskella kädet taskussa.
        Ellei ole taskuja, niin kädet nyrkkiin puristettuina.
        Minä olen siivonnut niin paljon räkää, oksennusta ja kakkaa, ettei tunnu missään.

        Minä sain siedätyshoitoa sellaista ällötystä vastaan slummissa siivotessani.

        Pitää myöntää, että vaikka maalaistyttönä olin sontaan tottunutkin ja omien muksujeni vaippoja vaihdellut ja oksennuksia siivoillut, niin aluksi meinasi vieraitten ihmisten eritteitten siivoaminen seinistä ja nurkista ottaa luonnon päälle. Aika pian siihen tottui ja sitten se ei enää tuntunut mitenkään miltään.


      • Heikunkeikku
        Ancie kirjoitti:

        Eikö omilla lapsillasi ollut koskaan flunssaa?
        Ei sinusta ainakaan hoitajaksi olisi :)

        Oli lapsillani flunssa silloin tällöin. Pidin visusti huolen, että niistivät tai pienempänä minä autoin tässä toimenpiteessä.
        Jotkut äitit antavat vihreän litkun juosta neästä tai roikkua pitkästi eikä ole ollenkaan kiirus ottaa se pois. Yäk-yäk.

        Kun koira tai koirat joskus oksensivat, niin olin niin tavattoman mukavan kiva vaimo, että käskin mun mieheni sen pestä pos. Ja kuvitelkaa, mikä läjä oksennusta tanskandogilta tulee. Mieheni ei hanttiin pistänyt. Häntä ei tehnyt pahaa mitkään litkut eikä latkut.

        Hän rakasti minua, vaikka tuossa asiassa olin tosi avuton ja yökkäilevä.
        Olin sit vastaavasti monessa muussa asiassa mitä osaavin. Yhteispelillä nää jutut meni.

        Mua yököttää myös jos joku alkaa ruokapöydässä kaivelemaan hampaitaan hammastikulla. Voi taivas.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Oli lapsillani flunssa silloin tällöin. Pidin visusti huolen, että niistivät tai pienempänä minä autoin tässä toimenpiteessä.
        Jotkut äitit antavat vihreän litkun juosta neästä tai roikkua pitkästi eikä ole ollenkaan kiirus ottaa se pois. Yäk-yäk.

        Kun koira tai koirat joskus oksensivat, niin olin niin tavattoman mukavan kiva vaimo, että käskin mun mieheni sen pestä pos. Ja kuvitelkaa, mikä läjä oksennusta tanskandogilta tulee. Mieheni ei hanttiin pistänyt. Häntä ei tehnyt pahaa mitkään litkut eikä latkut.

        Hän rakasti minua, vaikka tuossa asiassa olin tosi avuton ja yökkäilevä.
        Olin sit vastaavasti monessa muussa asiassa mitä osaavin. Yhteispelillä nää jutut meni.

        Mua yököttää myös jos joku alkaa ruokapöydässä kaivelemaan hampaitaan hammastikulla. Voi taivas.

        Meitä on kovin erilaisia, toiset sietävät tai on jopa pakko sietää enemmän räkää ja oksennusta, sekä siivota niitä pois.

        Ei kai tuo yökkäileväisyys mikään ratkaiseva asia avioliitossa ole, niin kuin kirjoitit, kimpassa kaikki sujuu.

        Minun mieheni siivoaa kaikkia eritteitä siinä kuin minäkin, kumpi paikalle ensin osuu.

        Nenän kaivaminenkaan ei ole kivaa nähtävää, siitäkin olen nähnyt aika ällöttäviä variaatioita. Melkein yököttää.


      • Heikunkeikku
        Ancie kirjoitti:

        Meitä on kovin erilaisia, toiset sietävät tai on jopa pakko sietää enemmän räkää ja oksennusta, sekä siivota niitä pois.

        Ei kai tuo yökkäileväisyys mikään ratkaiseva asia avioliitossa ole, niin kuin kirjoitit, kimpassa kaikki sujuu.

        Minun mieheni siivoaa kaikkia eritteitä siinä kuin minäkin, kumpi paikalle ensin osuu.

        Nenän kaivaminenkaan ei ole kivaa nähtävää, siitäkin olen nähnyt aika ällöttäviä variaatioita. Melkein yököttää.

        Joo, hyvä että teillä on noin. Molemmat voi.
        Mun kohdalla on vaan niin, että vaikka ensteks yrittäisin, niin kaikki energia menee vahvaan yökkäämiseen ja joudun nopeusennätyksen voimalla juoksemaan vessaan ja jatkaa yökkäämistä ja syljeskelyä pytyn päällä. Tai sitten kun pahaksi äityy, niin oksennus tulee.
        Ei ole kivaa. En voi sille mitään.

        Mua rupee jopa yököttämään se, jos joku alkaa kertomaan jotakin vastaavaa asiaa. Mun tutut tuntee mut ja tietävt varoa kertomasta kaiken maailman räkäjuttuja.

        Monet naurut ystävät ovat nauraneet, kun oon alkanut yökkäämään.
        Olen kuulemma mahdoton ihminen.


      • Heikunkeikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, hyvä että teillä on noin. Molemmat voi.
        Mun kohdalla on vaan niin, että vaikka ensteks yrittäisin, niin kaikki energia menee vahvaan yökkäämiseen ja joudun nopeusennätyksen voimalla juoksemaan vessaan ja jatkaa yökkäämistä ja syljeskelyä pytyn päällä. Tai sitten kun pahaksi äityy, niin oksennus tulee.
        Ei ole kivaa. En voi sille mitään.

        Mua rupee jopa yököttämään se, jos joku alkaa kertomaan jotakin vastaavaa asiaa. Mun tutut tuntee mut ja tietävt varoa kertomasta kaiken maailman räkäjuttuja.

        Monet naurut ystävät ovat nauraneet, kun oon alkanut yökkäämään.
        Olen kuulemma mahdoton ihminen.

        Niin ja vastauksena vielä sulle, että ei, ei musta sairaanhoitajaa olisi tullut.

        Siksi pistin aikanani varman päälle ja valitsin ammatikseni koskettimet. Takuuvarmasti ei joudu työskentelemään oksennuksien kans.
        Harvemmin töissä yökkään.
        Paitsi tietysti, jos oppilaat soittavat pieleen:) Sitte tietysti toki:)


    • Aika monta kertaa olen varmaan kertonutkin.
      Minulle söpöys lisääntyy paljon keväisin.
      On yhtä juhlaa tallustella keväisillä kaduilla kun aurinko paistaa.
      En tosin katsele lintujenkaan vauvoja.
      Silmäni liikkuvat ihan toisella tasolla.
      Keväisin tekisi minun mieleni huutaa päivittäin:
      Pitäkää huolta vyötäröstänne te varttuneemmatkin!

      H.

      • Heikunkeikku

        "hunksz"

        Milläs mallissa se oma vyötärö on?
        Kun oot niin kova poika napsimaan valokuvia ruuistasi, niin pistäs tulemaan kuva vyötäröstäsi, jonne se ruoka kulkeentuu:)

        Saa olla kuvassa pusero päällä. Mutta tiukahko, että vatsanseutu ja vyötärö erottuvat.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "hunksz"

        Milläs mallissa se oma vyötärö on?
        Kun oot niin kova poika napsimaan valokuvia ruuistasi, niin pistäs tulemaan kuva vyötäröstäsi, jonne se ruoka kulkeentuu:)

        Saa olla kuvassa pusero päällä. Mutta tiukahko, että vatsanseutu ja vyötärö erottuvat.

        Eikös täällä jo kerran vilahtanut sellainen napakuva.
        Luultavasti se oli kopioitu miesten alusvaatemainoksesta.


      • mimmimum-..mi

        No ei kai miehellä tarvikkaan olla vyötäröä...ei kai niin naisellakaan ...mutta luoja on kuitenkin luonut meidät vähän erilaisilla muoteilla...


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        No ei kai miehellä tarvikkaan olla vyötäröä...ei kai niin naisellakaan ...mutta luoja on kuitenkin luonut meidät vähän erilaisilla muoteilla...

        Olen minä nähnyt miehillä vaikka kuinka paksuja vyötäröitä, paksumpiakin kuin minulla.


      • mimmimum-..mi
        Tellukka kirjoitti:

        Olen minä nähnyt miehillä vaikka kuinka paksuja vyötäröitä, paksumpiakin kuin minulla.

        Minä näin tänään niin paksun vyötärön ...että se vei kaksi paikkaa bussissa...


      • Heikunkeikku
        Tellukka kirjoitti:

        Eikös täällä jo kerran vilahtanut sellainen napakuva.
        Luultavasti se oli kopioitu miesten alusvaatemainoksesta.

        En ole sellaisia vilahduksia nähnyt. Ettäkö oikein napaki esillä.
        Mulle riittäis ihan hyvin navaton kuva. Siisti ja säädyllinen.


      • Heikunkeikku
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        No ei kai miehellä tarvikkaan olla vyötäröä...ei kai niin naisellakaan ...mutta luoja on kuitenkin luonut meidät vähän erilaisilla muoteilla...

        VyötärönSEUTUA tarkoitin. Vatsahan siinä edes alla ja kohdalla töröttää. Kyllä se esiin tulee, jos sihtaa kuvan eestäpäin vyötärö-vatsa-sektorilla.

        Sivukuva oikeestaan vois olla pareet. Näin kun tarkemmin fundeeraan.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        En ole sellaisia vilahduksia nähnyt. Ettäkö oikein napaki esillä.
        Mulle riittäis ihan hyvin navaton kuva. Siisti ja säädyllinen.

        No juu juu.
        Punaisten kalsareitten yläreunasta lähtien ylöspäin. Sinulta on mennyt sitten jotain hyvin ainutlaatuista ohi. Jospa hän laittaisi sen ihan sinun takiasi uudestaan, kun nätisti pyydät


      • Heikunkeikku
        Tellukka kirjoitti:

        No juu juu.
        Punaisten kalsareitten yläreunasta lähtien ylöspäin. Sinulta on mennyt sitten jotain hyvin ainutlaatuista ohi. Jospa hän laittaisi sen ihan sinun takiasi uudestaan, kun nätisti pyydät

        No okei sitte. Kyllä se mulle käy.
        Ma nätisti pyydän.
        Tälleen:
        Olisin otettu ja ilahtunut, jos näkisin punaisten kalsareitten yläreunasta ylähä otetun kuvan.
        Lähinnä se vatsa kiinnostaa, ku jos kovasti neuvoilee, että pitää vyötärö näkyä ja pitää silleen siis, niin vain sellainen henkilö voi neuvoskella, joka itse osoittaa, ettei vallan valahda vatsa farkkujen vyötärönauhan ylitte. Sillee kermavaahtomaisesti tai jotain:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        No okei sitte. Kyllä se mulle käy.
        Ma nätisti pyydän.
        Tälleen:
        Olisin otettu ja ilahtunut, jos näkisin punaisten kalsareitten yläreunasta ylähä otetun kuvan.
        Lähinnä se vatsa kiinnostaa, ku jos kovasti neuvoilee, että pitää vyötärö näkyä ja pitää silleen siis, niin vain sellainen henkilö voi neuvoskella, joka itse osoittaa, ettei vallan valahda vatsa farkkujen vyötärönauhan ylitte. Sillee kermavaahtomaisesti tai jotain:)

        Eiköhän se kuva ollut nuoruusmuistoja, nyt voisi kiskoa märkäpuvun ylleen ja ottaa kuvan :)
        Mutta ehkä sun iloksesi laittaa sen ennen nähdyn.

        Onneksi täältä stadiin on pitkä matka, ei kuulu mahdollinen herjaushuuto; "hanki vyötärö pallokala"..


      • Heikunkeikku
        Ancie kirjoitti:

        Eiköhän se kuva ollut nuoruusmuistoja, nyt voisi kiskoa märkäpuvun ylleen ja ottaa kuvan :)
        Mutta ehkä sun iloksesi laittaa sen ennen nähdyn.

        Onneksi täältä stadiin on pitkä matka, ei kuulu mahdollinen herjaushuuto; "hanki vyötärö pallokala"..

        Ai joku iankaikkisen van-ha kuvako punaisine kalsareineen.
        Ei käy. Ehdottomasti semmonen kuva ei käy.
        Nykykuvan jos näkis, niin olisin tyytyväinen.

        Pallokalallesi nauroin tuola aikasemmin sitä lukiessa:)
        Näin meidän kesken, minusta tuntuu myös, että pallokalaisuus on iskenyt myös minuun.
        Toisaaltaan kun mietin, niin mitä vikaa pallokalois on. Mieluummin pallokalana ku nahkiaisena. Yäk alko tuntuun.


      • Ancie kirjoitti:

        Eiköhän se kuva ollut nuoruusmuistoja, nyt voisi kiskoa märkäpuvun ylleen ja ottaa kuvan :)
        Mutta ehkä sun iloksesi laittaa sen ennen nähdyn.

        Onneksi täältä stadiin on pitkä matka, ei kuulu mahdollinen herjaushuuto; "hanki vyötärö pallokala"..

        Paloman bikinikuvaanhan se oli vastine, joka ei sekään aivan viime vuosilta ollut.


      • Tellukka kirjoitti:

        Paloman bikinikuvaanhan se oli vastine, joka ei sekään aivan viime vuosilta ollut.

        Matkimista ja vastineen laittamista esiintyy palstallakin, vähän kuin lastentarhassa.
        "Pampula oli eilen bikineissä, minäkin haluun näyttää mun masulin" ja silleen.


      • Ancie kirjoitti:

        Matkimista ja vastineen laittamista esiintyy palstallakin, vähän kuin lastentarhassa.
        "Pampula oli eilen bikineissä, minäkin haluun näyttää mun masulin" ja silleen.

        "Ancie"

        Laitan Heikulle hetken her-kullisen.
        Otin palasen vähän alenpaa.
        Hän saa paremman kuvan myös ala-vatsasta.
        Kuva ei tule olemaan kauaa.
        -
        Niin ja tota...
        26v. Urheilija-nuorukainen.
        Joka nyt on 68v.
        Antakoon kuvan antaa aavistella. :)
        -
        öh! Kerro ässällekin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancie"

        Laitan Heikulle hetken her-kullisen.
        Otin palasen vähän alenpaa.
        Hän saa paremman kuvan myös ala-vatsasta.
        Kuva ei tule olemaan kauaa.
        -
        Niin ja tota...
        26v. Urheilija-nuorukainen.
        Joka nyt on 68v.
        Antakoon kuvan antaa aavistella. :)
        -
        öh! Kerro ässällekin.

        H.

        Täytät heikun ja ehkä jonkun toisenkin toiveen, olet sytämellinen ja antelias.
        Taidankin tallentaa kuvan ja välitän ässälle, kunhan ei tyttö vaan pyörtyisi ;)


      • Heikunkeikku
        Ancie kirjoitti:

        Täytät heikun ja ehkä jonkun toisenkin toiveen, olet sytämellinen ja antelias.
        Taidankin tallentaa kuvan ja välitän ässälle, kunhan ei tyttö vaan pyörtyisi ;)

        Mitä häh häh häh???

        Ei tuola kuvassa mitään napaa näy. Ei housuja, ei vatsaa.

        Hunkszin kuvassa näyttää olevan kaiketi siikafileitä kaks kipaletta.
        Varmaan laittanut jäiset kalat mikroon sulamaan ja väärällä sulattamistekniikalla on siikojen reunat kypsyneet vaaleiksi.
        Kiesus sentään.

        Ehkä se ei kehtaa pistää sitä kuvaa.
        Mulle kyllä passais että laittaisi.
        Ei tartte paljasta pintaa. Jotkut kivat kamel-väriset sukkahousut vois olla jees.
        Siinä paljas masu voi lötköttää deniereitten (20 tahi 40) takana sopivasti piilohkossa, mut kuitenkin näkösällähkö :)

        Jäädään oottelemaan.

        Johan noihin ruokien esille panemisiin alkaa pikkuhiljaa kyllästymään.
        Voisi siirtyä eri ihoalueisiin.
        Kainalostaan niin usein puhuu. Pistäis kuvan kainalosta.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Mitä häh häh häh???

        Ei tuola kuvassa mitään napaa näy. Ei housuja, ei vatsaa.

        Hunkszin kuvassa näyttää olevan kaiketi siikafileitä kaks kipaletta.
        Varmaan laittanut jäiset kalat mikroon sulamaan ja väärällä sulattamistekniikalla on siikojen reunat kypsyneet vaaleiksi.
        Kiesus sentään.

        Ehkä se ei kehtaa pistää sitä kuvaa.
        Mulle kyllä passais että laittaisi.
        Ei tartte paljasta pintaa. Jotkut kivat kamel-väriset sukkahousut vois olla jees.
        Siinä paljas masu voi lötköttää deniereitten (20 tahi 40) takana sopivasti piilohkossa, mut kuitenkin näkösällähkö :)

        Jäädään oottelemaan.

        Johan noihin ruokien esille panemisiin alkaa pikkuhiljaa kyllästymään.
        Voisi siirtyä eri ihoalueisiin.
        Kainalostaan niin usein puhuu. Pistäis kuvan kainalosta.

        Hitto sun kanssas, missasit sittenkin, jos hän nyt vielä 26-vuotiaan napansa näytille pistäis, vaikka juhannuksena ja siinä samalla kertoo, että tytöt, nyt on prepaid avattu ;)


      • Bengalitikku

        Harmi, kun pylpyrää ei voi suurentaa.
        Ei H mahaansa kuvaa, koska ei ole kerennyt imuroimaan napanöyhtäänsä.
        Veikkaan, että tuossa on niitä paljonpuhuttuja broiskupaloja - jotenkin kalvakoita.


      • Heikunkeikku
        Ancie kirjoitti:

        Hitto sun kanssas, missasit sittenkin, jos hän nyt vielä 26-vuotiaan napansa näytille pistäis, vaikka juhannuksena ja siinä samalla kertoo, että tytöt, nyt on prepaid avattu ;)

        No mä kyllä kannattaisin kuitenkin sitä kainaloa.
        Kainalokuoppakuva. Niinku hänen sanomana kainalo-kuoppa-kuva.
        Se olis kiva ylläri.
        Ma voisin siltä nätysti pyytää, jos se sitte.
        Tai pyydä sä. Se vois tuottaa paremman tuloksen.


      • Heikunkeikku
        Bengalitikku kirjoitti:

        Harmi, kun pylpyrää ei voi suurentaa.
        Ei H mahaansa kuvaa, koska ei ole kerennyt imuroimaan napanöyhtäänsä.
        Veikkaan, että tuossa on niitä paljonpuhuttuja broiskupaloja - jotenkin kalvakoita.

        Niinku mitä broiskuja? Ai jotain broileria vai?
        Ei kuvassa mitään broileria ole, vaan ihan selvää kalaa.
        Kalaa, joka on keskeltä vielä helevetin raakaa ja reunat ylikypsiä.
        Jos reunoista ottais kiinni, niin keskikohta jäis lautaselle ja reunat hajoais.

        Väärä sulattaminen kysees.
        Niin vai onkohan se höyryttänyt kalanreunat. Eikö se usein höyryistä kirjota.
        Ei tosta kuvasta saa kunnolla selvää. Mimmonenhan kamerakin sillä on, ku tommosia otoksia otokselee.:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        No mä kyllä kannattaisin kuitenkin sitä kainaloa.
        Kainalokuoppakuva. Niinku hänen sanomana kainalo-kuoppa-kuva.
        Se olis kiva ylläri.
        Ma voisin siltä nätysti pyytää, jos se sitte.
        Tai pyydä sä. Se vois tuottaa paremman tuloksen.

        No en takuulla pyydä, en halua nähdä kenenkään tuntemattoman ukon kainalo-kuoppa-karvoja, edes kuvassa :(
        Pyydä itte, nätisti tai kiristäen.


      • korppismiettii
        Ancie kirjoitti:

        No en takuulla pyydä, en halua nähdä kenenkään tuntemattoman ukon kainalo-kuoppa-karvoja, edes kuvassa :(
        Pyydä itte, nätisti tai kiristäen.

        Eiköhän tämä tärkeäksi kokemanne keskustelun aihe, hunkin vartalo ole jo loppuun kulunut vai söpönäkö hänet koette? Se on ilimoja......


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Niinku mitä broiskuja? Ai jotain broileria vai?
        Ei kuvassa mitään broileria ole, vaan ihan selvää kalaa.
        Kalaa, joka on keskeltä vielä helevetin raakaa ja reunat ylikypsiä.
        Jos reunoista ottais kiinni, niin keskikohta jäis lautaselle ja reunat hajoais.

        Väärä sulattaminen kysees.
        Niin vai onkohan se höyryttänyt kalanreunat. Eikö se usein höyryistä kirjota.
        Ei tosta kuvasta saa kunnolla selvää. Mimmonenhan kamerakin sillä on, ku tommosia otoksia otokselee.:)

        Lainaus eiliseltä.

        "Profiili-kuvassani on näytillä Mauste-Kurkku-Fileitä SF."

        Kamera on Nokia 8

        H.


      • korppismiettii kirjoitti:

        Eiköhän tämä tärkeäksi kokemanne keskustelun aihe, hunkin vartalo ole jo loppuun kulunut vai söpönäkö hänet koette? Se on ilimoja......

        Sopii aloituksen aiheeseen, kuka lie aloittanut tämän sivujuonen.
        Vettä tulee kuin saavista kaatamalla, kävin jo nostamassa tilliastiat leikkimökin kuistille.


      • kukaliekysyn
        hunksz kirjoitti:

        Lainaus eiliseltä.

        "Profiili-kuvassani on näytillä Mauste-Kurkku-Fileitä SF."

        Kamera on Nokia 8

        H.

        Kurkkujen allako juustoa ja täysjyväleipää? Väliaineksestahan Bengali ja Heikku olivat erimieltä. Siis kerrohan se.


    • Monenmontakertaa

      Jos joku pitää ihastelua teeskentelynä, niin eihän se kerro kenestäkään muusta mitään kuin sillä tavalla ajattelijasta. Ihmiset suhtautuvat kaikkiin muoaliman asioihin eri tavalla, ja jotkut vain osaavat ilmaista tunteitaan vuolaammin ja rönsyilevämmin.

      En ole itse mikään lällyn-lällyn-lässyttelijätyyppi, mutta tunnistan kyllä jos vastaan tulee suloista söpöä on se lapsi, tavara tai mies. Oma tapani ihastella ei ole ylitsevuotavaa ääntelyä, mutta sisintä se hetkauttaa silti.

    • pirremiinapas

      Kyllä se pieni ihmis- ja eläinlapsi saa minussa pienen hinkaisun aikaan, ei maha mittää, ja ilman tekoakaan teeskentelystä.

    • Heikunkeikku

      Pakko kirjoittaa vielä yks.
      Oon kertonut ikävästä viastani yököttävyyden suhteen.
      Asia on niin, kuten olen kertonut, mutta pienen lisäyksen laitan, jos hivenen verran ymmärtämystä saisin tähän mun oksenteluuni:)

      Hieman on eri asia Omien lasten kans, kuin vieraitten.
      Omien lasten eritteet ovat vähän eri asia, kuin vieraitten lasten. Joo varmaan hirveää luettavaa, mutta kun se vaan on näin.

      Kaikkien äitien pitäisi katsoa, valuuko räkä lastensa nenästä ja jos valuu, niin sukkelaan se pois pyyhkiä, ettei herkkätyypit ala oksentamaan.

      Ei täs sit muuta. Meenkö maate. Lukemaan.

      • Luonnollisiajuttuja

        Jotenkin luulisi että omien lasten eritteiden ja jätösten siivoilusta kasvaisi ja kehittyisi ... eres vähäsen.


      • Heikunkeikku
        Luonnollisiajuttuja kirjoitti:

        Jotenkin luulisi että omien lasten eritteiden ja jätösten siivoilusta kasvaisi ja kehittyisi ... eres vähäsen.

        Joo, niin luulis:)
        Mut kaikki ei mee niinku Strömsöös.
        Tuu vaikka kattoon.


    • RealistiN

      Söpöily on itselleni aika vierasta, mutta lähes kaikki eläin- ja ihmislapset ovat mielestäni kauniita ja hellyyttäviä, kaikki nuoret ihmiset ovat kauniita ja luonto usein aivan henkeäsalpaavan kaunis.
      En ymmärrä miksi pitäisi teeskennellä ja valehdella, eikö vain voi olla vaiti?

      • korppisylisiltä

        Sitähän se usein kohdallani on. Olen vaiti. Sehän tarkoittaa, että en tykkää. Kuulun useampaan faceryhmään. Olen oppinut, että en ota kantaa jos kuva tai viesti ärsyttää. Jos ärsyyntyy ja vastaa sehän tietää riitaa.

        Minua häiritsee joidenkin postaukset, jossa kuvalle etsitään kannatusta. "Söpö eikö olekin? "

        Vauvat ei suoranaisesti ole sieviä. Vasta noin puolivuotiaat ihastuttavat koska he alkavat ottamaan itse katsekontakteja vieraisiin ja hymyilevät sievästi. Eläinlapset ovat myös viehättäviä. Alkukesän luonto hurmaavaa. Kauneus on katoavaa.

        Minulla kasvoi kaksi kaunista isoa tulppaania perentapenkissä, kauneutta kesti reippaan viikon verran. Sitten ne kuihtuivat. Nuoret ihmiset ovat kauniimmillaan 14 - 20 vuotiaina.
        Onnelliset ihmiset ovat kauniita iästä riippumatta.

        Dementoituneen anoppini vainajani iloinen hymy ja yllätyssuukko poskelleni herätti minussa voimakkaan hellyyden tunteen. En kylläkään olisi arkea hänen lähellään jaksanut.

        Arki on aivan muuta kuin ihanaa ihanaa.


      • hompsantuusa_

        Tuossa, kun mainitsit ikäryhmän 14-20, niin kerronpa minun viime aikoina kiinnittäneen huomiota murkkuikäisiin poikiin. Heidän herkkyyteensä ja kömpelyyteensä. Minulla on kaksi veljeä, heidän murrosikänsä aikoihin olin itsekin niin nuori etten huomioinut heidän kasvukipujaan. Sittemmin on ympärilläni ollut tyttöenemmistö.
        Tällä hetkellä pyörii telkkarissa erään firman mainos, jossa sellainen kömpelö murkku on pääosassa mainostamassa sitä tuotetta.
        Eihän tämä nyt söpöilyyn liity, mutta tuli mieleen tuo nuorten haavoittuvuus.


    • Hullaannun söpöistä eläimistä. Kissanpennut ovat ihania.
      Jopa hiiri on söpö kun katsoo mustilla nappisilmillään. Yritin kerran kesyttää hiirtä, kesyyntyi liiankin hyvin, yöllä heräsin kun oli sotkeentunut hiuksiini. Lisäksi toi koko sukunsa luokseni täyshoitoon. Oli pakko tehdä loppu näistä söpöläisistä vaikka pahalta tuntui.
      Kissa pitää huolen että hiiri populaatio ei pääse kasvamaan mökillä.
      En pidä Tanskan Dogista ne eivät ole edes koiria, pilalle jalostettuja hienostelijoita. jouduin hoitamaan sellaista, kissakin huomasi kuinka tyhmä se on, käveli nokka pystyssä jalkojen välistä, pelkäsi kissaa vaikka kokoeroa oli yli kymmenkertaisesti.

    • Minulta taas puuttuu kokonaan tää söpöilygeeni tai se on silleen alikehittynyt, luulen kuuluu suomalaiseen kasvatukseen tai on sitten jotenkin geeneissä. Jouduin aina pitämään mielessä maailmalla että vauvoja kuuluu AINA ihastella ja pikku kissanpennut ovat AINA söpöjä ja koiranpennut suloisia ja kantsii mieluummin vähän ampua yli kuin antaa itsestään sellaisen kuvan että on tunneköyhä maalaisjurrikka eikä ymmärrä suloisuuden päälle mitään.
      Onhan vauvat ja pikkulapsetkin ihania, meillä oli juuri kolme päivää kylässä kaksivuotias pikkuneiti äitinsä kanssa ja oli söpö ja sympaattinen, olen tottunut siihen että lapset pyörii ympärillä ja kohtelen yleensä lapsia samalla kunnioituksella ja huomiolla kuin aikuisiakin.
      Maalaisena olen myös tottunut siihen että huusholliin voi kuulua kissoja ja koiria, lintuja ja hamstereita ja ruokin ja huolehdin niistä ja juttelen niille tekemättä suurta numeroa. Somessa en juuri jaksa liikuttua ihmisten laittamista kissa-ja koirakuvista. Sievää ja söpöä, mutta ei varsinaisesti muki muki pontikkaa, Ja nyt takaisin päivän ohjelmaan: kasvimaata, keittiöhommia ja sitten onkin loppupäivä jalkapalloa. Onneksi on viileä, sateinen aamu niin ei harmita olla sisällä.

      • Ei söpöilytä täälläkään.

        Olen pitänyt pari joutopäivää, nukkunut ja loikoillut.
        Tänä aamuna akkuni olivat latautuneet joten siivosin oman kaupunkikämppäni, komensin P. imurin varteen ja nyt hänkin tuolla yläkerrassa on juhannussiivousta tekemässä ; )

        Pyykkikone hurisee ja eka koneellinen on ulkona kuivumassa. Niin sen yläpartsin alla ; ) joka kun viimeksi kirjoitin aiheutti hämminkiä.

        Söpöilystä vielä. Mökin rannalla oli pari viikkoa sitten 10-poikasen sorsaperhe. Päätin olla syöttämättä vaikka pihalla perässäni juoksivat. Muutama päivä sitten näin taas sorsat. Poikaset olivat huvenneet viiteen. Olisikohan minun sittenkin pitänyt ruokkia niitä, että vahvistuisivat ja selviäisivät. No, söpöily sikseen luonto pitää huolen lajien ylilisääntymisestä.


      • einenälkäänkuole
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei söpöilytä täälläkään.

        Olen pitänyt pari joutopäivää, nukkunut ja loikoillut.
        Tänä aamuna akkuni olivat latautuneet joten siivosin oman kaupunkikämppäni, komensin P. imurin varteen ja nyt hänkin tuolla yläkerrassa on juhannussiivousta tekemässä ; )

        Pyykkikone hurisee ja eka koneellinen on ulkona kuivumassa. Niin sen yläpartsin alla ; ) joka kun viimeksi kirjoitin aiheutti hämminkiä.

        Söpöilystä vielä. Mökin rannalla oli pari viikkoa sitten 10-poikasen sorsaperhe. Päätin olla syöttämättä vaikka pihalla perässäni juoksivat. Muutama päivä sitten näin taas sorsat. Poikaset olivat huvenneet viiteen. Olisikohan minun sittenkin pitänyt ruokkia niitä, että vahvistuisivat ja selviäisivät. No, söpöily sikseen luonto pitää huolen lajien ylilisääntymisestä.

        hauet ja petolinnut niitä nappaa, ei siihen ruokinta auta


      • mistä.sen.tietää

        Ettei vaan epun kissa olisi laajennetulla reviirikäynnillään nälkäänsä popsinut ;)


      • einenälkäänkuole kirjoitti:

        hauet ja petolinnut niitä nappaa, ei siihen ruokinta auta

        Johan tuon luonnossa paljon aikaani viettävänä tiedän. Juhannusta ennen läheinen kaislikko on isojen haukien saalistuspaikka.

        Kommentillani ajattelin pitäytyä aloituksen aiheessa, söpöstelyä.


      • mistä.sen.tietää kirjoitti:

        Ettei vaan epun kissa olisi laajennetulla reviirikäynnillään nälkäänsä popsinut ;)

        Hehhee. Ovesta tuo taas meni, ensin levättyään, syötyään ja juotuaan ja oli niin söpö.
        Kissan reviiri on neliökilometri.
        Tuolla ylämökillä on tällä hetkellä 19 vuotias kissa, varmaan ulkona tapaavat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3990
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3822
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3784
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2478
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      73
      2368
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2007
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1990
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1829
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1519
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe